دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 863 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 44 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
2-1: مقدمه. 11
2-2: پیشینه و مفهوم مصورسازی اطلاعات... 11
2-3: طبقهبندی مصورسازی و ابعاد آن. 13
2-4: ارتباط مصورسازی اطلاعات با سواد دیداری.. 15
2-5: گرافیک.... 16
2-6: گرافیک رایانه ای.. 17
2-7: مصورسازی.. 18
2-8: ارتباط تصویری.. 18
2-9: ارزش بصری تصاویر. 19
2-10: چگونگی استقرار عناصر بصری.. 19
2-11: بهرهگیری از مصورسازی در فعالیتهای آموزشی.. 20
2-12: اصول و معیارهای تصویرگری (مصورسازی) 20
2-12-1: اصل سادگی.. 20
2-12-2: اصل تأکید. 21
2-12-3: اصل تعادل. 21
2-12-4: رعایت اصل توازن بین زمینه و موضوع. 21
2-12-5: اصل رابطه تصویر با معیارهای اندازه گیری.. 21
2-12-6: رابطه تصویر با معیارهای کادربندی.. 22
2-12-7: اصل فاصله ی مطلوب... 22
2-12-8: اصل تأثیرات روانی خط ها 22
2-12-9: اصل تأثیر روانی شکلها و رابطه ی آنها با تصویر آموزشی.. 22
2-12-10: خواص روانی رنگها و رابطه ی آنها با تصویر. 23
2-12-11: پرهیز از تکراری بودن سبک تصویرسازی.. 24
2-12-12: اصل تصویرگری مبتنی بر تحقیق و پژوهش.... 24
2-12-13: اصل استفاده به جا از تصویر. 24
2-12-14: اصل تطبیق با واقعیات... 24
2-12-15: اصل برجسته سازی موضوع. 25
2-12-16: رعایت تناسب بین سبک هنری و موضوع آموزشی.. 25
2-12-17: اصل تفاوت در فرهنگ های منطقه ای.. 25
2-12-18: اصل به روز بودن تصویر. 25
2-12-19: اصل توازن در تصویرگری جنسیت ها 25
2-12-20: توجه به هویت ملی، اعتقادی و اسلامی.. 26
2-12-21: تحریک حس کنجکاوی و علاقه به کشف... 26
2-12-22: توجه به علایق کودکان به رنگها 26
2-13: مدرسه هوشمند چیست؟. 26
2-14: هدف از ایجاد مدارس هوشمند چیست؟. 27
2-15: مأموریت و چشمانداز مدرسه هوشمند. 28
2-16: راهبردهای توسعه مدارس هوشمند. 28
2-17: ساختار تشکیلاتی مدرسه هوشمند. 29
2-19: مولفههای اصلی و ارکان هوشمندسازی مدارس... 30
2-21: تئوری و مبانی نظری.. 32
2-22: چرا مدرسه هوشمند طراحی کنیم؟. 34
2-23: منظور از مدارس ابتدایی هوشمند چیست؟. 35
2-23: مقایسه وجوه اشتراک و افتراق مصورسازی داده و اطلاعات... 36
2-24: طبقهبندی مصورسازی انواع دادهها 36
2-25: روشها و کاربردهای مصورسازی.. 40
2-26: پیشینه پژوهش.... 46
2-26-1: پیشینه داخلی.. 46
2-26-2: پیشینه خارجی.. 47
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 206 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 88 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
2-1) مقدمه. 12
2-2)مبانی نظری پژوهش.. 13
2-2-1)دانش.. 13
2-2-2)طبقه بندی و ابعاد دانش.. 14
2-2-2-1)دانش اختصاصی، دانش شخصی، دانش عمومی و دانش عرفی.. 14
2-2-2-2)دانش واقعی، مفهومی، انتظاری و روش شناختی.. 15
2-2-2-3)دانش محوری، دانش پیشرفته و دانش نوآوری.. 15
2-2-2-4)دانش انسانی، اجتماعی و ساختاری.. 16
2-2-3)مدیریت دانش.. 17
2-2-4)سیر تکامل و توسعه مدیریت دانش و چشم اندازها 19
2-2-5)مکاتب مدیریت دانش.. 23
2-2-6)چرخه های مدیریت دانش.. 24
2-2-6-1)چرخه مدیریت دانش ویگ... 25
2-2-6-2)چرخه مدیریت دانش مه یر و زاک.. 30
2-2-6-3)چرخه مدیریت دانش بیوکویتز و ویلیامز. 31
2-2-6-4)چرخه مدیریت دانش یکپارچه دالکر. 34
2-2-6-5)فرایندهای مدیریت دانش بس.. 35
2-2-7)مدلهای مدیریت دانش.. 41
2-2-7-1)مدل ایجاد و کاربرد دانش ویگ... 42
2-2-7-2)مدل مارپیچی دانش نوناکا و تاکچی.. 46
2-2-8)پیشگامان مدیریت دانش.. 49
2-2-8-1)داونپورت و پروساک.. 49
2-2-8-2)دراکر. 50
2-2-8-3)نوناکا و تاکه اوچی.. 50
2-2-9)دلایل اهمیت مدیریت دانش.. 51
2-2-10)سرمایه. 54
2-2-11)اشکال سرمایه. 55
2-2-12)سرمایه اجتماعی.. 56
2-2-13)تعاریف سرمایه اجتماعی.. 57
2-2-14)مفهوم سرمایه اجتماعی.. 60
2-2-15)اهمیت سرمایه اجتماعی.. 62
2-2-16)تاریخچه سرمایه اجتماعی.. 63
2-2-17)سیر تاریخی مفهوم سرمایه اجتماعی.. 65
2-2-18)تئوری پردازان معروف سرمایه اجتماعی.. 67
2-2-18-1)فوکویاما 67
2-2-18-2)بوردیو. 70
2-2-18-3)کلمن. 73
2-2-18-4)رابرت پاتنام. 78
2-2-19)مقایسه نظرات بوردیو، کلمن و پاتنام. 81
2-2-20)سرمایه انسانی و سرمایه اجتماعی.. 84
2-2-21)سرمایه انسانی، سرمایه اجتماعی و یادگیری سازمانی.. 86
2-2-22) ابعاد سرمایه اجتماعی.. 87
2-2-23)سطوح سرمایه اجتماعی.. 90
2-3)پیشینه تحقیق.. 91
2-3-1)پژوهش های داخلی.. 91
2-3-2)پژوهش های خارجی.. 95
2-4)جمع بندی.. 98
2-5)بررسی محیط پژوهش 100
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 109 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 66 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
2-1. مقدمه....................................................................................9
2-2. مبانی نظری پژوهش.......................................................9
2-2-1. مدیریت دانش...............................................................9
2-2-1-1. زنجیره اطلاعات.....................................................10
2-2-1-2. دسته بندی انواع دانش.....................................12
2-2-1-3. تعریف مدیریت دانش....................................13
2-2-1-4. تاریخچه مدیریت دانش.........................................14
2-2-1-5. اهداف مدیریت دانش.........................................15
2-2-1-6. نظریه های مدیریت دانش..............................................17
2-2-1-7. الگوهای مدیریت دانش...............................................18
2-2-1-8. مراحل مدیریت دانش...........................................26
2-2-1-9. فرایندهای اصلی مدیریت دانش در کتابخانه ها.................27
2-2-1-10. مؤلفه های مدیریت دانش................................30
2-2-1-11. موانع مدیریت دانش.......................................33
2-2-2. کارآفرینی سازمانی...................................................35
2-2-2-1. مفهوم کارآفرینی...............................................36
2-2-2-2. تاریخچه کارآفرینی...................................................36
2-2-2-3. تاریخچه کارآفرینی در ایران.................................39
2-2-2-4. تعاریف کارآفرینی سازمانی.....................................39
2-2-2-5. ضرورت و اهمیت کارآفرینی در سازمان.....................40
2-2-2-6. نظریه های کارآفرینی......................................41
2-2-2-7. ابعاد کارآفرینی سازمانی.......................................42
2-2-2-8. ویژگیهای کارآفرین.............................................44
2-2-2-9. موانع و محدودیتهای کارآفرینی سازمانی.....................45
2-3. پیشینه پژوهش..................................................................46
2-3-1. مقدمه........................................................................46
2-3-2. پژوهشهای انجام شده در ایران.................................46
2-3-2-1. مدیریت دانش..............................................................46
2-3-2-2. کارآفرینی سازمانی...............................................52
2-3-3. پژوهشهای انجام شده در خارج از ایران..........................54
2-3-3-1. مدیریت دانش..........................................................54
2-3-3-2. کارآفرینی سازمانی..............................................59
2-3-4. جمع بندی...............................................................60
2-4. پرسشهای پژوهش...............................................60
2-4-1. پرسش اصلی...............................................................60
2-4-2. پرسشهای فرعی....................................................61
2-5. تعاریف مفهومی مفاهیم و متغیرها............................62
2-6. تعاریف عملیاتی مفاهیم و متغیرها.................................64
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 212 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 52 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
2-1- مقدمه. 12
2-2- مبانی نظری پژوهش... 12
2-2-1 بخش اول: مدیریت آموزشی.. 12
2-2-1-1- مدیریت... 12
2-2-1-2 اثرات و کاربرد تئوری مدیریت علمی در سازمان های آموزشی.. 13
2-2-1-3 تئوری اداری.. 15
2-2-1-4 نگرش سیستمی.. 17
2-2-1-5 رابطه نگرش سیستمی با نگرش های پیشین خود. 19
2-2-1-6 اهمیت نگرش سیستمی.. 20
2-2-1-7 انواع نظریه سیستمی.. 22
2-2-1-8 انتقادات وارده بر نظریه سیستم ها 26
2-2-1-9 مدیریت اقتضایی.. 27
2-2-1-10 دیدگاه مصالحه جویانه اقتضایی.. 27
2-2-1-11 اهمیت مدیریت آموزشی.. 31
2-2-1-12 تعریف مدیریت آموزشی.. 33
2-2-1-13 اهداف مدیریت آموزشی.. 34
2-2-1-14 مهارتهای سهگانه مدیریت... 34
2-2-1-15 کارکردهای مدیریت آموزشی.. 35
2-2-1-16 ویژگیهای مدیر آموزشی.. 36
2-2-2 بخش دوم: موفقیت شغلی.. 36
2-2-2-1 مفاهیم مرتبط با موفقیت شغلی.. 38
2-2-2-2 نظریه ی شغلی- شخصیتی جان ال. هالند. 42
2-2-2-3 راهنمائی شغلی.. 43
2-2-2-4 اطلاعات شغلی.. 43
2-2-2-5 محدودیت تنوع شغلی زنان و موفقیت شغلی آن ها 51
2-2-2-6 تبعیض شغلی عمودی برای زنان و موفقیت شغلی آن ها 51
2-2-2-7 انگیزش و موفقیت شغلی.. 53
2-3- مرور پژوهش های انجام شده 55
2-3-1 پژوهشهای انجام شده در داخل کشور. 55
2-3-2 پژوهشهای انجام شده در خارج کشور. 58
2-4- جمع بندی و ارائه چارچوب نظری تحقیق 58
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 434 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 62 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
1- 2- مقدمه 19
قسمت اول: مبانی نظری پژوهش... 19
الف: 2- 2- استعداد 19
1- 2- 2- مفهوم استعداد 19
3- 2- مدیریت استعداد 22
1- 3- 2- مقدمه 22
2- 3- 2- تاریخچه ی مدیریت استعداد 22
3- 3- 2- تعاریف مدیریت استعداد 23
4- 3- 2- دلایل توجه به مدیریت استعداد 26
5- 3- 2- اهداف مدیریت استعداد 27
6- 3- 2- رابطه مدیریت استعداد و مدیریت منابع انسانی. 27
7- 3- 2- صاحب نظران مدیریت استعداد 29
1- 7- 3- 2- مدل پنج عاملی فیلیپس و راپر (2009) 29
2- 7- 3- 2- مدل کالینگز و ملاهی (2009) 32
3- 7- 3- 2- مدل توسعه- بکارگیری- رابطه دلویت 2007. 33
4- 7- 3- 2- مدل جامع سیستمی مدیریت استعداد (رضائیان و سلطانی، 1388) 33
5- 7- 3- 2- سه روند پژوهشی در مدیریت استعداد 35
ب): 2- 2- یادگیری. 37
1- 4- 2- مقدمه 37
2- 4- 2- تعاریف یادگیری. 37
3- 4- 2- ویژگیهای یادگیری. 38
4- 4- 2- سطوح یادگیری. 39
5- 2- یادگیری سازمانی. 39
1- 5- 2- تاریخچه ی یادگیری سازمانی. 39
2- 5- 2- انواع یادگیری در سازمان. 40
3- 5- 2- دسته بندی پژوهشهای یادگیری. 42
4- 5- 2- تعاریف یادگیری سازمانی. 43
5- 5- 2- یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده 44
6- 5- 2- مهارتهای یادگیری سازمانی. 45
7- 5- 2- یادگیری سازمانی از دیدگاه صاحبنظران مختلف.. 46
1- 7- 5- 2- هابر و فرایندهای یادگیری. 46
2- 7- 5- 2- قابلیت یادگیری در سطح سازمان از نظر کارل و کنت (1994) 49
3- 7- 5- 2- قابلیت یادگیری سازمانی از دیدگاه ردینگ.. 51
4- 7- 5- 2- قابلیت یادگیری سازمانی از دیدگاه یونگ و پاوید. 52
5- 7- 5- 2- دیدگاه پیتر سنگه درباره ی سازمان یادگیرنده 52
6- 7- 5- 2- ابعاد یادگیری سازمانی از دیدگاه نیفه 54
قسمت دوم 56
6- 2- بررسی تحقیقات مرتبط با موضوع. 56
1- 6- 2- تحقیقات انجام شده در داخل کشور 56
2- 6- 2- تحقیقات انجام شده در کشورهای خارجی. 63
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 216 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 81 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
مقدمه...............................................................................12
مدیریت کیفیت........................................................................14
-سیر تحولات مدیریت کیفیت...............................................15
-رویکردهایی به مدیریت کیفیت خدمات....................................17
کیفیت و تعاریف آن........................................................18
تاریخچه کیفیت.....................................................................21
تعریف مشتری از کیفیت.....................................................22
کیفیت در آموزش عالی و نقش اساتید..........................23
مشتریان آموزش............................................................26
مقدمه......................................................................................26
مدیریت خدمت............................................................27
اصول مدیریت خدمت...............................................27.
صنایع خدماتی............................................................29
تعریف خدمت.............................................................30
-ویژگی ها و مشخصه های خدمات.............................32
کیفیت خدمات...............................................................33
-تعریف کیفیت خدمات..............................................33
-ابعاد کیفیت خدمات.................................................34
-کیفیت خدمات در آموزش............................................34
-نیاز به کیفیت خدمات در آموزش عالی..........................35
-کیفیت خدمات در آموزش عالی........................................37
-اداره کردن کیفیت خدمات در آموزش عالی........................39
تفاوت کیفیت خدمات و کیفیت کالا.................................40
کیفیت خدمات رضایت مشتری.............................................41
موانع دستیابی به بهبودهای کیفیت خدمات..................................42
چگونگی ارزیابی کیفیت خدمات توسط مشتریان.........................42
مدل های کیفیت خدمات..................................................43
-مدل تجزیه و تحلیل شکاف کیفیت..........................................46
-مدل سروکوال...............................................................47
-اندازه گیری کیفیت خدمات در آموزش عالی........................54
پیامدهای کیفیت خدمات.......................................................56
نقش مشتری (دانشجو) در ارائه خدمات...........................57
-نحوه شکل گیری انتظارات......................................................58
-عدم تایید،رضایت یا عدم رضایت مصرف کننده و کیفیت خدمات ادراکی........59
بخش دوم (مقدمه).....................................................................60
تعریف عملکرد تحصیلی...................................................60
شناسائی عوامل موثر بر عملکرد تحصیلی..........................61
عوامل فردی موثر بر پیشرفت تحصیلی....................................64
-هوش..................................................................................64
-جنسیت............................................................................65
-سلامت جسمی دانشجو........................................................66
-سن......................................................................................66
-انگیزش پیشرفت.......................................................66
عوامل خانوادگی......................................................................67
عوامل آموزشی..............................................................68
-کلاس..............................................................................68
-کتب و مواد آموزشی................................................................69
-روش تدریس.....................................................................70
-تکنولوژی و استفاده از کامپیوتر...............................................70
-اساتید.........................................................................71
-مدیریت.....................................................................72
بررسی پیشینه تحقیق..................................................73
چهارچوب مفهومی تحقیق..................................................79
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 139 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 56 |
بصورت فایل ورد همراه با منابع مقدمه............................................................................ |
31 |
2-2- آموزش عالی/دانشگاهی..................................... |
32 |
2- 3 - تاریخچه آموزش عالی ..................................... |
33
|
2-4- روند تحولات آموزش عالی در ایران ....................... |
34 |
2-5- آموزشعالی در دوره اخیر.................................................... |
35 |
2-6- آموزشعالی بعد از انقلاب اسلامی.................................... |
36 |
2-7- آموزش عالی در عصر حاضر.......................................... |
37 |
2-8-اهداف آموزش عالی ......................................................... |
38 |
2-9- اهداف آموزش عالی در ایران ......................... ............. |
38 |
2-10- مفهوم کیفیت .................................................. |
39 |
2- 11- مفهوم کیفیت خدمات ................................ |
42 |
2- 11- 1- بی نهایت بزرگ ....................................... |
43 |
2-11-2- محصول محور ............................................. |
43 |
2-11-3- فرآیند یا عرضه محور ....................................... |
43 |
2-11-4- مشتری محور .................................................... |
44 |
2-11-5- ارزش محور ................................................ |
44 |
2-12- اهمیت کیفیت خدمات .......................................... |
45 |
2-13- ماهیت خدمات ......................................................... |
45 |
2-13-1- عوامل درون سازمانی ................................................ |
45 |
2-14-2- عوامل محیطی ....................................................... |
45 |
2- 15- مفهوم کیفیت در آموزش عالی ................................... |
46 |
2- 16 -اهمیت و ضرورت کیفیت در آموزش عالی.................. |
50 |
2- 17- مفهوم کیفیت آموزشی .......................................... |
51 |
2-18- خصوصیات کیفیت آموزش های دانشگاهی ........................... |
52 |
2-19-ویژگی های مشخص/متمایز خدمات ............................. |
55 |
2-20- تعریف کیفیت خدمات ............................................. |
57 |
2-21-جنبه های کیفیت خدمات ........................................ |
58 |
2-22-کیفیت خدمات آموزش عالی ............................... |
58 |
2-23-مدیریت شکاف های کیفیت در مدل سروکوال .............................. |
59 |
2-23-1-شکاف1: شکاف ادراکی مدیریت ............................... |
59 |
2-23-2-شکاف2: شکاف مشخصات و ویژگیهای کیفیت خدمت........... |
60 |
2-23-3-شکاف3: شکاف ارائه خدمات ........................... |
61 |
2-23-4-شکاف4: شکاف در پیام ارسالی به بازار..................... |
63 |
2-23-5-شکاف5: شکاف کیفیت خدمات ادراک شده (برآیند تمام شکافهای قبلی) .. |
64 |
2-24-اندازه گیری کیفیت خدمات: مقیاس سروکوال.................. |
66 |
2-25-رویکرد تجزیه و تحلیل شکاف................................................. |
68 |
2-26- شکاف کیفیت خدمات................................................ |
69 |
2-27- مزایای ناشی از کیفیت خدمات ......................... |
69 |
2-28-تفاوت خدمات........................................................... |
69 |
2-29- انواع فعالیتهای خدماتی ........................................ |
70 |
2-30- ویژگیهای خدمات........................................................... |
70 |
2-31- تقسیمبندی مدلهای سنجش رضایتمندی مشتریان................. |
72 |
2-32-عوامل کیفیت خدمات .......................................................... |
77 |
2-33- اندازه گیری کیفیت خدمات .................................................. |
78 |
2-34- برنامه آموزش امروز در کیفیت خدمات ....................................... |
79 |
2-35- اثرات کیفیت خدمات و کلام دردهان .................................. |
79 |
2-36- خدمات , نتیجه مشتری ............................................. |
80 |
2-37- رویکردهای قابل مقایسه با رویکرد کیفیت ............................. |
81 |
2-38- پیشینه عملیاتی....................................................... |
82 |
2-39-نتیجه گیری............................................................ |
89 |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 437 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 74 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
1- مقدمه. 16
2- مروری بر ادبیات کارآفرینی.. 17
2-1- مفاهیم و تعاریف کارآفرینی. 17
2-2- رویکردها و نظریه های کارآفرینی. 23
2-2-1- کارآفرینی از دیدگاه اقتصاد دانان. 24
2-2-2- کارآفرینی از دیدگاه دانشمندان مدیریت.. 25
2-2-3- کارآفرینی از دیدگاه جامعه شناسان و محققین علوم رفتاری.. 25
2-2-3-1- ویژگی های جمعیت شناختی کارآفرینان. 26
2-2-3-1-1- جنسیت.. 26
2-2-3-1-2- تحصیلات.. 27
2-2-3-1-3- سن. 27
2-2-3-1-4- تجربه کاری.. 27
2-2-4- کارآفرینی از دیدگاه روان شناسان. 28
2-2-4-1- ویژگی های روان شناختی کارآفرینان. 28
2-2-4-1-1- گرایش به خلاقیت.. 29
2-2-4-1-2- توفیق طلبی (نیاز به موفقیت) 29
2-2-4-1-3- برخورداری از مرکز کنترل درونی. 30
2-2-4-1-4- ریسک پذیری.. 30
2-2-4-1-5- تحمل ابهام. 30
2-2-4-1-6- استقلال طلبی. 31
2-3- تاریخچه کارآفرینی. 31
2-4- وضعیت کارآفرینی در ایران و جهان. 34
2-4-1- وضعیت کارآفرینی در ایران. 34
2-4-2- تجارب کارآفرینی در دیگر کشورها 36
2-5- نوع شناسی کارآفرینی. 38
2-6- سازمان کارآفرین. 41
2-6-1- ویژگی های سازمان کارآفرین. 41
2-6-2- محتوای سازمان کارآفرین. 42
2-6-3- فرهنگ سازمان کارآفرین. 42
2-7- مدل های کارآفرینی. 43
2-7-1- مدل موقعیت کارآفرینی شاپر و کراجر. 43
2-7-2- مدل رفتار برنامه ریزی شده آژن 44
2-7-3- مدل تلفیقی تمایل به کارآفرینی. 45
2-7-4- مدل فرایند کارآفرینی ری و راما چاندران. 46
2-7-5- مدل انگیزه در کارآفرینی و فرایندهای کارآفرینی. 47
2-7-6- مدل کارآفرینان موفق گیسن – آمستردام. 47
2-7-7- مدل استیونسون در سنجش رفتار کارآفرینانه. 49
2-7-8- مدل کارآفرینی تیمونز. 49
2-8- آموزش کارآفرینی. 53
3- کارآفرینی در نظام آموزشی.. 56
3-1- اصول توسعه کارآفرینی در نظام آموزشی. 57
3-1-1- تدوین اهداف و سیاستهای کارآفرینانه. 57
3-1-2- انعطاف پذیری.. 58
3-1-3- جامعیت و هماهنگی. 58
3-1-4- تمرکززدایی. 58
3-1-5- خودگردانی و استقلال. 58
3-1-6- تعامل با محیط.. 59
3-1-7- تاکید بر کیفیت.. 59
3-1-8- شکوفا سازی استعداد و خلاقیت.. 59
3-1-9- تغییر و تحول. 59
3-1-10- مشارکت.. 60
3-1-11- تشویق و پاداش.. 60
3-1-12- نظارت و ارزشیابی مستمر. 60
3-2- نقش ها و ویژگی های خاص معلمان و مدیران کارآفرین. 61
4- عملکرد آموزشی.. 65
4-1- ویژگی های معلم کارآمد. 65
5- مروری بر سوابق.. 72
5-1- پیشینه تحقیقات انجام شده در داخل کشور. 72
5-2- پیشینه تحقیقات انجام شده در خارج از کشور. 75
6- مدل مفهومی پژوهش... 77
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 129 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 74 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
2-1-مروری بر مبانی نظری-------------------------------------------- 18
2-1-1-انواع نابرابری های آموزشی-------------------------------------- 18
2-1-1-1- نابرابری های آموزشی مبتنی بر تفاوت طبقاتی-------------- 19
2-1-1-2- نابرابری آموزشی مبتنی بر تفاوت جنسی------------------- 21
2-1-1-3- نابرابری های آموزشی مبتنی بر تفاوت فرهنگی-------- 24
2-1-1-4-نابرابری های مبتنی بر تفاوت قومی---------------------------25
2-1-2-نابرابری فرصت های آموزشی و زمینه های خانوادگی---------- 26
2-1-3-برابری فرصت های آموزشی------------------------------------- 28
2-1-3-1- فناوری اطلاعات و برابری فرصت های آموزشی---------- 30
2-1-3-2- نابرابری فرصت های آموزشی و شکاف دیجیتالی--------- 31
2-1-3-3-شکاف دیجیتالی و فرصت ها و تهدیدهای آموزشی--------- 35
2-1-3-3-1-فرصت ها-------------------------------------------- 35
الف) برابری فرصت ها ، عدالت اجتماعی و کاهش نابرابری فضایی----- 35
ب) تمرکززدایی-------------------------------------------------- 35
ج) افزایش مشارکت و قدرت تصمیم گیری در مناطق محروم----------- 35
2-1-3-3-2-تهدیدها--------------------------------------------- 36
الف) افزایش شکاف دیجیتالی---------------------------------------- 36
ب) تقسیم کار نابرابر بین مناطق شهری و روستایی------------- 37
ج) تمرکزگرایی-------------------------------------------------- 37
د) افزایش احساس نابرابری و مهاجرت به مرکز------------- 38
ه) افزایش اشتغال تخصصی و بیکاری عمومی --------------------38
2-1-4-کاربرد آموزشی فناوری اطلاعات --------------------------------38
2-1-4-1-آموزش از راه دور---------------------------------------- 40
2-1-4-1-1-تاریخ مختصر آموزش از راه دور------------------------------ 40
2-1-4-1-2-اصول آموزش از راه دور----------------------------------- 41
2-1-4-1-3-مزایای آموزش از راه دور---------------------------------- 43
2-1-4-1-4-رسانه های نوین و نقش آنان در آموزش از راه دور-------- 44
الف) کامپیوتر و آموزش--------------------------------------------- 45
ب) اینترنت----------------------------------------------------- 51
2-1-5-آموزش و یادگیری الکترونیکی---------------------------------- 53
2-1-5-1-مزایای آموزش الکترونیکی----------------------------------- 54
2-1-5-2-محدودیتهای آموزش الکترونیکی----------------------------- 56
2-1-6-یادگیری الکترونیکی---------------------------------------- 57
2-1-6-1-خصوصیات یادگیری مبتنی بر فناوری اطلاعات------------ 57
2-1-6-2-انواع یادگیری الکترونیکی---------------------------------- 58
2-1-6-3-مزایای یادگیری الکترونیکی--------------------------------- 59
2-1-7-چندرسانه ای آموزشی--------------------------------------- 60
2-1-7-1-مزایای چند رسانه ای در آموزش ------------------------------61
الف) استفاده از حواس چندگانه برای یادگیری--------------------------- 61
ب) تمرین بیشتر برای رسیدن به حد تسلط------------------------------ 61
ج) تسهیل مشارکت میان دانش آموزان ---------------------------------61
د) کمک به دانش آموزان برای ایجاد ارتباط بین مفاهیم--------------- 62
ه) انعطاف پذیر بودن برنامه در مقابل نیاز یادگیرندگان------------- 62
و) برقراری تعادل و رابطهی دوسویه با کاربر---------------------------- 62
2-1-8-چهارچوب نظری تحقیق ------------------------------------62
2-1-8-1-نظریه ی کارکردگرایی------------------------------------ 62
2-1-8-2-نظریه تضاد------------------------------------------- 64
2-1-8-3-شواهد تجربی----------------------------------------- 65
2-1-8-4-نظریه های انتقادی ملهم از مارکسیسم ------------------67
2-1-8-5-رویکرد سازنده گرایی و نقش آن در تحول محیط های یادگیری-- 68
2-1-8-5-1-مبانی سازنده گرایی----------------------------------- 71
2-1-8-5-2-مفروضات سازنده گرایی-------------------------------- 71
2-1-8-5-3-سازنده گرایی و طراحی آموزشی-------------------------- 72
2-1-8-5-4-نقش زبان در یادگیری دانش----------------------------- 72
2-1-8-5-5-سازنده گرایی اجتماعی--------------------------------- 73
2-1-8-6-نظریه های برابری فرصت های آموزشی و فناوری اطلاعات---77
2-1-8-6-1-گاتمن-------------------------------------------- 77
2-1-8-6-2-سایر آرای نظری------------------------------------- 78
2-1-9-جمع بندی چهارچوب نظری-------------------------------- 79
2-1-10-مدل نظری تحقیق--------------------------------------- 81
2-2-پیشینه تحقیق--------------------------------------------- 81
2-2-1-تحقیقات داخل کشور------------------------------------- 81
2-2-2-تحقیقات خارج از کشور----------------------------------- 85
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 182 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 115 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
مقدمه. 12
2-1- فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) 16
2-1-1- تعریف فناوری اطلاعات... 16
2-1-2- تعریف فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) 17
2-1-3- کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات... 19
2-1-4- اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات... 21
2-1-5-طرح تکفا: استراتژی ایی برای توسعه کشور. 23
2-1-6- موانع و مشکلات استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات... 24
2-1-7- محدودیت های ناشی از توسعه فناوری اطلاعات... 26
2-1-8- توصیه ها و راهکارها 28
2-2- یادگیری.. 29
2-2-1- تعریف یادگیری.. 32
2-2-2- سبک های یادگیری.. 33
2-2-3- انواع سبک های یادگیری.. 34
2-2-4- سبک های یادگیری شناختی.. 35
2-2-4-1 سبک های وابسته به زمینه و نابسته به زمینه: 35
2-2-4-2سبک های تکانشی و تاملی.. 38
2-2-4-3 سبک های همگرا، واگرا، جذب کننده و انطباق یابنده 40
2-2-4-4 سبک های عمقی و سطحی.. 46
2-2-4-5 سبک های محیطی، هیجانی، جامعه شناختی، فیزیولوژیکی و روانشناختی.. 47
2-2-5 ماهیت یادگیری.. 48
2-2-6 مفهوم یادگیری الکترونیکی.. 49
2-2-7 مدل های یادگیری در محیط های الکترونیکی وب... 49
2-2-8 مدل های مختلف فضاهای یادگیری.. 50
2-2-8-1 مدل های یادگیری شبکه ای.. 50
2-2-8-2 یادگیری در کلاس های آینده 51
2-2-8-3- یادگیری ساختار دانش و توانایی حل مشکل.. 51
2-2-8-4- یادگیری مبتنی بر جامعه. 52
2-3 تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر یادگیری.. 53
2-3-1- توسعه حرفه ای.. 54
2-3-2- فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی و تأثیر آن بر آموزش و یادگیری.. 54
2-3-3- نقش و تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر نظام آموزشی.. 56
2-3-4- مزیتهای بهرهگیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در تعلیم و تربیت... 57
2-3-5- انواع آموزش و یادگیری مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات... 60
2-3-5-1- خود یادگیری.. 60
2-3-5-2- یادگیری از راه دور. 61
2-3-5-3- کلاس مجازی.. 61
2-3-5-4- یادگیری گروهی.. 62
2-3-6- فناوری اطلاعات و ارتباطات و نقش معلم. 63
2-4 تحقیقات انجام شده در داخل.. 65
2-4-1- کتاب... 65
2-4-2- پایان نامه. 67
2-4-3- مقالات... 88
2-5- تحقیقات انجام شده در خارج.. 129
2-5-1- کتاب... 129