فروشگاه نوین داک

فروشگاه نوین داک

فروش تحقیق ، پروژه ، مقاله ، پاورپوینت
فروشگاه نوین داک

فروشگاه نوین داک

فروش تحقیق ، پروژه ، مقاله ، پاورپوینت

مبانی نظری و پیشینه مصورسازی اطلاعات در مدارس هوشمند

مبانی نظری و پیشینه مصورسازی اطلاعات در مدارس هوشمند
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 863 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44
مبانی نظری و پیشینه مصورسازی اطلاعات در مدارس هوشمند

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1: مقدمه. 11

2-2: پیشینه و مفهوم مصورسازی اطلاعات... 11

2-3: طبقه‌بندی مصورسازی و ابعاد آن. 13

2-4: ارتباط مصورسازی اطلاعات با سواد دیداری.. 15

2-5: گرافیک.... 16

2-6: گرافیک رایانه ای.. 17

2-7: مصورسازی.. 18

2-8: ارتباط تصویری.. 18

2-9: ارزش بصری تصاویر. 19

2-10: چگونگی استقرار عناصر بصری.. 19

2-11: بهره‌گیری از مصورسازی در فعالیت‌های آموزشی.. 20

2-12: اصول و معیار‌های تصویرگری (مصورسازی) 20

2-12-1: اصل سادگی.. 20

2-12-2: اصل تأکید. 21

2-12-3: اصل تعادل. 21

2-12-4: رعایت اصل توازن بین زمینه و موضوع. 21

2-12-5: اصل رابطه تصویر با معیارهای اندازه گیری.. 21

2-12-6: رابطه تصویر با معیارهای کادربندی.. 22

2-12-7: اصل فاصله ی مطلوب... 22

2-12-8: اصل تأثیرات روانی خط ها 22

2-12-9: اصل تأثیر روانی شکل‌ها و رابطه ی آن‌ها با تصویر آموزشی.. 22

2-12-10: خواص روانی رنگ‌ها و رابطه ی آن‌ها با تصویر. 23

2-12-11: پرهیز از تکراری بودن سبک تصویرسازی.. 24

2-12-12: اصل تصویرگری مبتنی بر تحقیق و پژوهش.... 24

2-12-13: اصل استفاده به جا از تصویر. 24

2-12-14: اصل تطبیق با واقعیات... 24

2-12-15: اصل برجسته سازی موضوع. 25

2-12-16: رعایت تناسب بین سبک هنری و موضوع آموزشی.. 25

2-12-17: اصل تفاوت در فرهنگ های منطقه ای.. 25

2-12-18: اصل به روز بودن تصویر. 25

2-12-19: اصل توازن در تصویرگری جنسیت ها 25

2-12-20: توجه به هویت ملی، اعتقادی و اسلامی.. 26

2-12-21: تحریک حس کنجکاوی و علاقه به کشف... 26

2-12-22: توجه به علایق کودکان به رنگها 26

2-13: مدرسه هوشمند چیست؟. 26

2-14: هدف از ایجاد مدارس هوشمند چیست؟. 27

2-15: مأموریت و چشم‌انداز مدرسه هوشمند. 28

2-16: راهبرد‌های توسعه مدارس هوشمند. 28

2-17: ساختار تشکیلاتی مدرسه هوشمند. 29

2-19: مولفه‌های اصلی و ارکان هوشمند‌سازی مدارس... 30

2-21: تئوری و مبانی نظری.. 32

2-22: چرا مدرسه هوشمند طراحی کنیم؟. 34

2-23: منظور از مدارس ابتدایی هوشمند چیست؟. 35

2-23: مقایسه وجوه اشتراک و افتراق مصورسازی داده و اطلاعات... 36

2-24: طبقه‌بندی مصورسازی انواع داده‌ها 36

2-25: روش‌ها و کاربردهای مصورسازی.. 40

2-26: پیشینه پژوهش.... 46

2-26-1: پیشینه داخلی.. 46

2-26-2: پیشینه خارجی.. 47


مبانی نظری و پیشینه مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی

مبانی نظری و پیشینه مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 206 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 88
مبانی نظری و پیشینه مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1) مقدمه. 12

2-2)مبانی نظری پژوهش.. 13

2-2-1)دانش.. 13

2-2-2)طبقه بندی و ابعاد دانش.. 14

2-2-2-1)دانش اختصاصی، دانش شخصی، دانش عمومی و دانش عرفی.. 14

2-2-2-2)دانش واقعی، مفهومی، انتظاری و روش شناختی.. 15

2-2-2-3)دانش محوری، دانش پیشرفته و دانش نوآوری.. 15

2-2-2-4)دانش انسانی، اجتماعی و ساختاری.. 16

2-2-3)مدیریت دانش.. 17

2-2-4)سیر تکامل و توسعه مدیریت دانش و چشم اندازها 19

2-2-5)مکاتب مدیریت دانش.. 23

2-2-6)چرخه های مدیریت دانش.. 24

2-2-6-1)چرخه مدیریت دانش ویگ... 25

2-2-6-2)چرخه مدیریت دانش مه یر و زاک.. 30

2-2-6-3)چرخه مدیریت دانش بیوکویتز و ویلیامز. 31

2-2-6-4)چرخه مدیریت دانش یکپارچه دالکر. 34

2-2-6-5)فرایندهای مدیریت دانش بس.. 35

2-2-7)مدلهای مدیریت دانش.. 41

2-2-7-1)مدل ایجاد و کاربرد دانش ویگ... 42

2-2-7-2)مدل مارپیچی دانش نوناکا و تاکچی.. 46

2-2-8)پیشگامان مدیریت دانش.. 49

2-2-8-1)داونپورت و پروساک.. 49

2-2-8-2)دراکر. 50

2-2-8-3)نوناکا و تاکه اوچی.. 50

2-2-9)دلایل اهمیت مدیریت دانش.. 51

2-2-10)سرمایه. 54

2-2-11)اشکال سرمایه. 55

2-2-12)سرمایه اجتماعی.. 56

2-2-13)تعاریف سرمایه اجتماعی.. 57

2-2-14)مفهوم سرمایه اجتماعی.. 60

2-2-15)اهمیت سرمایه اجتماعی.. 62

2-2-16)تاریخچه سرمایه اجتماعی.. 63

2-2-17)سیر تاریخی مفهوم سرمایه اجتماعی.. 65

2-2-18)تئوری پردازان معروف سرمایه اجتماعی.. 67

2-2-18-1)فوکویاما 67

2-2-18-2)بوردیو. 70

2-2-18-3)کلمن. 73

2-2-18-4)رابرت پاتنام. 78

2-2-19)مقایسه نظرات بوردیو، کلمن و پاتنام. 81

2-2-20)سرمایه انسانی و سرمایه اجتماعی.. 84

2-2-21)سرمایه انسانی، سرمایه اجتماعی و یادگیری سازمانی.. 86

2-2-22) ابعاد سرمایه اجتماعی.. 87

2-2-23)سطوح سرمایه اجتماعی.. 90

2-3)پیشینه تحقیق.. 91

2-3-1)پژوهش های داخلی.. 91

2-3-2)پژوهش های خارجی.. 95

2-4)جمع بندی.. 98

2-5)بررسی محیط پژوهش 100


مبانی نظری و پیشینه مدیریت دانش و کارآفرینی سازمانی

مبانی نظری و پیشینه مدیریت دانش و کارآفرینی سازمانی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 109 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 66
مبانی نظری و پیشینه مدیریت دانش و کارآفرینی سازمانی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1. مقدمه....................................................................................9

2-2. مبانی نظری پژوهش.......................................................9

2-2-1. مدیریت دانش...............................................................9

2-2-1-1. زنجیره اطلاعات.....................................................10

2-2-1-2. دسته بندی انواع دانش.....................................12

2-2-1-3. تعریف مدیریت دانش....................................13

2-2-1-4. تاریخچه مدیریت دانش.........................................14

2-2-1-5. اهداف مدیریت دانش.........................................15

2-2-1-6. نظریه­ های مدیریت دانش..............................................17

2-2-1-7. الگوهای مدیریت دانش...............................................18

2-2-1-8. مراحل مدیریت دانش...........................................26

2-2-1-9. فرایندهای اصلی مدیریت دانش در کتابخانه­ ها.................27

2-2-1-10. مؤلفه­ های مدیریت دانش................................30

2-2-1-11. موانع مدیریت دانش.......................................33

2-2-2. کارآفرینی سازمانی...................................................35

2-2-2-1. مفهوم کارآفرینی...............................................36

2-2-2-2. تاریخچه کارآفرینی...................................................36

2-2-2-3. تاریخچه کارآفرینی در ایران.................................39

2-2-2-4. تعاریف کارآفرینی سازمانی.....................................39

2-2-2-5. ضرورت و اهمیت کارآفرینی در سازمان.....................40

2-2-2-6. نظریه­ های کارآفرینی......................................41

2-2-2-7. ابعاد کارآفرینی سازمانی.......................................42

2-2-2-8. ویژگی­های کارآفرین.............................................44

2-2-2-9. موانع و محدودیت­های کارآفرینی سازمانی.....................45

2-3. پیشینه پژوهش..................................................................46

2-3-1. مقدمه........................................................................46

2-3-2. پژوهش­های انجام شده در ایران.................................46

2-3-2-1. مدیریت دانش..............................................................46

2-3-2-2. کارآفرینی سازمانی...............................................52

2-3-3. پژوهش­های انجام شده در خارج از ایران..........................54

2-3-3-1. مدیریت دانش..........................................................54

2-3-3-2. کارآفرینی سازمانی..............................................59

2-3-4. جمع­ بندی...............................................................60

2-4. پرسش­های پژوهش...............................................60

2-4-1. پرسش­ اصلی...............................................................60

2-4-2. پرسش­های فرعی....................................................61

2-5. تعاریف مفهومی مفاهیم و متغیرها............................62

2-6. تعاریف عملیاتی مفاهیم و متغیرها.................................64


مبانی نظری و پیشینه مدیریت آموزشی و موفقیت شغلی

مبانی نظری و پیشینه مدیریت آموزشی و موفقیت شغلی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 212 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 52
مبانی نظری و پیشینه مدیریت آموزشی و موفقیت شغلی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1- مقدمه. 12

2-2- مبانی نظری پژوهش... 12

2-2-1 بخش اول: مدیریت آموزشی.. 12

2-2-1-1- مدیریت... 12

2-2-1-2 اثرات و کاربرد تئوری مدیریت علمی در سازمان های آموزشی.. 13

2-2-1-3 تئوری اداری.. 15

2-2-1-4 نگرش سیستمی.. 17

2-2-1-5 رابطه نگرش سیستمی با نگرش های پیشین خود. 19

2-2-1-6 اهمیت نگرش سیستمی.. 20

2-2-1-7 انواع نظریه سیستمی.. 22

2-2-1-8 انتقادات وارده بر نظریه سیستم ها 26

2-2-1-9 مدیریت اقتضایی.. 27

2-2-1-10 دیدگاه مصالحه جویانه اقتضایی.. 27

2-2-1-11 اهمیت مدیریت آموزشی.. 31

2-2-1-12 تعریف مدیریت آموزشی.. 33

2-2-1-13 اهداف مدیریت آموزشی.. 34

2-2-1-14 مهارت‌های سه‌گانه مدیریت... 34

2-2-1-15 کارکردهای مدیریت آموزشی.. 35

2-2-1-16 ویژگی‌های مدیر آموزشی.. 36

2-2-2 بخش دوم: موفقیت شغلی.. 36

2-2-2-1 مفاهیم مرتبط با موفقیت شغلی.. 38

2-2-2-2 نظریه ی شغلی- شخصیتی جان ال. هالند. 42

2-2-2-3 راهنمائی شغلی.. 43

2-2-2-4 اطلاعات شغلی.. 43

2-2-2-5 محدودیت تنوع شغلی زنان و موفقیت شغلی آن ها 51

2-2-2-6 تبعیض شغلی عمودی برای زنان و موفقیت شغلی آن ها 51

2-2-2-7 انگیزش و موفقیت شغلی.. 53

2-3- مرور پژوهش ‌های انجام شده 55

2-3-1 پژوهش‌های انجام شده در داخل کشور. 55

2-3-2 پژوهش‌های انجام شده در خارج کشور. 58

2-4- جمع بندی و ارائه چارچوب نظری تحقیق 58


مبانی نظری و پیشینه مدیریت استعداد و یادگیری سازمانی

مبانی نظری و پیشینه مدیریت استعداد و یادگیری سازمانی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 434 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 62
مبانی نظری و پیشینه مدیریت استعداد و یادگیری سازمانی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

1- 2- مقدمه 19

قسمت اول: مبانی نظری پژوهش... 19

الف: 2- 2- استعداد 19

1- 2- 2- مفهوم استعداد 19

3- 2- مدیریت استعداد 22

1- 3- 2- مقدمه 22

2- 3- 2- تاریخچه­ ی مدیریت استعداد 22

3- 3- 2- تعاریف مدیریت استعداد 23

4- 3- 2- دلایل توجه به مدیریت استعداد 26

5- 3- 2- اهداف مدیریت استعداد 27

6- 3- 2- رابطه مدیریت استعداد و مدیریت منابع انسانی. 27

7- 3- 2- صاحب نظران مدیریت استعداد 29

1- 7- 3- 2- مدل پنج عاملی فیلیپس و راپر (2009) 29

2- 7- 3- 2- مدل کالینگز و ملاهی (2009) 32

3- 7- 3- 2- مدل توسعه- بکارگیری- رابطه دلویت 2007. 33

4- 7- 3- 2- مدل جامع سیستمی مدیریت استعداد (رضائیان و سلطانی، 1388) 33

5- 7- 3- 2- سه روند پژوهشی در مدیریت استعداد 35

ب): 2- 2- یادگیری. 37

1- 4- 2- مقدمه 37

2- 4- 2- تعاریف یادگیری. 37

3- 4- 2- ویژگیهای یادگیری. 38

4- 4- 2- سطوح یادگیری. 39

5- 2- یادگیری سازمانی. 39

1- 5- 2- تاریخچه­ ی یادگیری سازمانی. 39

2- 5- 2- انواع یادگیری در سازمان. 40

3- 5- 2- دسته ­بندی پژوهشهای یادگیری. 42

4- 5- 2- تعاریف یادگیری سازمانی. 43

5- 5- 2- یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده 44

6- 5- 2- مهارتهای یادگیری سازمانی. 45

7- 5- 2- یادگیری سازمانی از دیدگاه صاحبنظران مختلف.. 46

1- 7- 5- 2- هابر و فرایندهای یادگیری. 46

2- 7- 5- 2- قابلیت یادگیری در سطح سازمان از نظر کارل و کنت (1994) 49

3- 7- 5- 2- قابلیت یادگیری سازمانی از دیدگاه ردینگ.. 51

4- 7- 5- 2- قابلیت یادگیری سازمانی از دیدگاه یونگ و پاوید. 52

5- 7- 5- 2- دیدگاه پیتر سنگه درباره ی سازمان یادگیرنده 52

6- 7- 5- 2- ابعاد یادگیری سازمانی از دیدگاه نیفه 54

قسمت دوم 56

6- 2- بررسی تحقیقات مرتبط با موضوع. 56

1- 6- 2- تحقیقات انجام شده در داخل کشور 56

2- 6- 2- تحقیقات انجام شده در کشورهای خارجی. 63


مبانی نظری و پیشینه کیفیت خدمات آموزشی و عملکرد تحصیلی دانشجویان

مبانی نظری و پیشینه کیفیت خدمات آموزشی و عملکرد تحصیلی دانشجویان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 216 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 81
مبانی نظری و پیشینه کیفیت خدمات آموزشی و عملکرد تحصیلی دانشجویان

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

مقدمه...............................................................................12

مدیریت کیفیت........................................................................14

-سیر تحولات مدیریت کیفیت...............................................15

-رویکردهایی به مدیریت کیفیت خدمات....................................17

کیفیت و تعاریف آن........................................................18

تاریخچه کیفیت.....................................................................21

تعریف مشتری از کیفیت.....................................................22

کیفیت در آموزش عالی و نقش اساتید..........................23

مشتریان آموزش............................................................26

مقدمه......................................................................................26

مدیریت خدمت............................................................27

اصول مدیریت خدمت...............................................27.

صنایع خدماتی............................................................29

تعریف خدمت.............................................................30

-ویژگی ها و مشخصه های خدمات.............................32

کیفیت خدمات...............................................................33

-تعریف کیفیت خدمات..............................................33

-ابعاد کیفیت خدمات.................................................34

-کیفیت خدمات در آموزش............................................34

-نیاز به کیفیت خدمات در آموزش عالی..........................35

-کیفیت خدمات در آموزش عالی........................................37

-اداره کردن کیفیت خدمات در آموزش عالی........................39

تفاوت کیفیت خدمات و کیفیت کالا.................................40

کیفیت خدمات رضایت مشتری.............................................41

موانع دستیابی به بهبودهای کیفیت خدمات..................................42

چگونگی ارزیابی کیفیت خدمات توسط مشتریان.........................42

مدل های کیفیت خدمات..................................................43

-مدل تجزیه و تحلیل شکاف کیفیت..........................................46

-مدل سروکوال...............................................................47

-اندازه گیری کیفیت خدمات در آموزش عالی........................54

پیامدهای کیفیت خدمات.......................................................56

نقش مشتری (دانشجو) در ارائه خدمات...........................57

-نحوه شکل گیری انتظارات......................................................58

-عدم تایید،رضایت یا عدم رضایت مصرف کننده و کیفیت خدمات ادراکی........59

بخش دوم (مقدمه).....................................................................60

تعریف عملکرد تحصیلی...................................................60

شناسائی عوامل موثر بر عملکرد تحصیلی..........................61

عوامل فردی موثر بر پیشرفت تحصیلی....................................64

-هوش..................................................................................64

-جنسیت............................................................................65

-سلامت جسمی دانشجو........................................................66

-سن......................................................................................66

-انگیزش پیشرفت.......................................................66

عوامل خانوادگی......................................................................67

عوامل آموزشی..............................................................68

-کلاس..............................................................................68

-کتب و مواد آموزشی................................................................69

-روش تدریس.....................................................................70

-تکنولوژی و استفاده از کامپیوتر...............................................70

-اساتید.........................................................................71

-مدیریت.....................................................................72

بررسی پیشینه تحقیق..................................................73

چهارچوب مفهومی تحقیق..................................................79


مبانی نظری و پیشینه کیفیت خدمات آموزشی

مبانی نظری و پیشینه کیفیت خدمات آموزشی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 139 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 56
مبانی نظری و پیشینه کیفیت خدمات آموزشی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

مقدمه............................................................................

31

2-2- آموزش عالی/دانشگاهی.....................................

32

2- 3 - تاریخچه آموزش عالی .....................................

33

2-4- روند تحولات آموزش عالی در ایران .......................

34

2-5- آموزش­عالی در دوره اخیر....................................................

35

2-6- آموزش­عالی بعد از انقلاب­ اسلامی....................................

36

2-7- آموزش عالی در عصر حاضر..........................................

37

2-8-اهداف آموزش عالی .........................................................

38

2-9- اهداف آموزش ­عالی در ایران ......................... .............

38

2-10- مفهوم کیفیت ..................................................

39

2- 11- مفهوم کیفیت خدمات ................................

42

2- 11- 1- بی نهایت بزرگ .......................................

43

2-11-2- محصول محور .............................................

43

2-11-3- فرآیند یا عرضه محور .......................................

43

2-11-4- مشتری محور ....................................................

44

2-11-5- ارزش محور ................................................

44

2-12- اهمیت کیفیت خدمات ..........................................

45

2-13- ماهیت خدمات .........................................................

45

2-13-1- عوامل درون سازمانی ................................................

45

2-14-2- عوامل محیطی .......................................................

45

2- 15- مفهوم کیفیت در آموزش ­عالی ...................................

46

2- 16 -اهمیت و ضرورت کیفیت در آموزش ­عالی..................

50

2- 17- مفهوم کیفیت­ آموزشی ..........................................

51

2-18- خصوصیات کیفیت آموزش ­های­ دانشگاهی ...........................

52

2-19-ویژگی­ های مشخص/متمایز خدمات .............................

55

2-20- تعریف کیفیت­ خدمات .............................................

57

2-21-جنبه های کیفیت­ خدمات ........................................

58

2-22-کیفیت خدمات آموزش­ عالی ...............................

58

2-23-مدیریت شکاف های کیفیت در مدل سروکوال ..............................

59

2-23-1-شکاف1: شکاف ادراکی مدیریت ...............................

59

2-23-2-شکاف2: شکاف مشخصات و ویژگیهای کیفیت خدمت...........

60

2-23-3-شکاف3: شکاف ارائه خدمات ...........................

61

2-23-4-شکاف4: شکاف در پیام ارسالی به بازار.....................

63

2-23-5-شکاف5: شکاف کیفیت خدمات ادراک شده (برآیند تمام شکافهای قبلی) ..

64

2-24-اندازه­ گیری کیفیت­ خدمات: مقیاس سروکوال..................

66

2-25-رویکرد تجزیه و تحلیل شکاف.................................................

68

2-26- شکاف کیفیت خدمات................................................

69

2-27- مزایای ناشی از کیفیت خدمات .........................

69

2-28-تفاوت خدمات...........................................................

69

2-29- انواع فعالیت‌های خدماتی ........................................

70

2-30- ویژگی‌های خدمات...........................................................

70

2-31- تقسیم‌بندی مدل‌های سنجش رضایت‌مندی مشتریان.................

72

2-32-عوامل کیفیت خدمات ..........................................................

77

2-33- اندازه گیری کیفیت خدمات ..................................................

78

2-34- برنامه آموزش امروز در کیفیت خدمات .......................................

79

2-35- اثرات کیفیت خدمات و کلام دردهان ..................................

79

2-36- خدمات , نتیجه مشتری .............................................

80

2-37- رویکردهای قابل مقایسه با رویکرد کیفیت .............................

81

2-38- پیشینه عملیاتی.......................................................

82

2-39-نتیجه گیری............................................................

89


مبانی نظری و پیشینه قابلیت های کارآفرینی معلمان و عملکرد آموزشی آنان

مبانی نظری و پیشینه قابلیت های کارآفرینی معلمان و عملکرد آموزشی آنان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 437 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 74
مبانی نظری و پیشینه قابلیت های کارآفرینی معلمان و عملکرد آموزشی آنان

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

1- مقدمه. 16

2- مروری بر ادبیات کارآفرینی.. 17

2-1- مفاهیم و تعاریف کارآفرینی. 17

2-2- رویکردها و نظریه های کارآفرینی. 23

2-2-1- کارآفرینی از دیدگاه اقتصاد دانان. 24

2-2-2- کارآفرینی از دیدگاه دانشمندان مدیریت.. 25

2-2-3- کارآفرینی از دیدگاه جامعه شناسان و محققین علوم رفتاری.. 25

2-2-3-1- ویژگی های جمعیت شناختی کارآفرینان. 26

2-2-3-1-1- جنسیت.. 26

2-2-3-1-2- تحصیلات.. 27

2-2-3-1-3- سن. 27

2-2-3-1-4- تجربه کاری.. 27

2-2-4- کارآفرینی از دیدگاه روان شناسان. 28

2-2-4-1- ویژگی های روان شناختی کارآفرینان. 28

2-2-4-1-1- گرایش به خلاقیت.. 29

2-2-4-1-2- توفیق طلبی (نیاز به موفقیت) 29

2-2-4-1-3- برخورداری از مرکز کنترل درونی. 30

2-2-4-1-4- ریسک پذیری.. 30

2-2-4-1-5- تحمل ابهام. 30

2-2-4-1-6- استقلال طلبی. 31

2-3- تاریخچه کارآفرینی. 31

2-4- وضعیت کارآفرینی در ایران و جهان. 34

2-4-1- وضعیت کارآفرینی در ایران. 34

2-4-2- تجارب کارآفرینی در دیگر کشورها 36

2-5- نوع شناسی کارآفرینی. 38

2-6- سازمان کارآفرین. 41

2-6-1- ویژگی های سازمان کارآفرین. 41

2-6-2- محتوای سازمان کارآفرین. 42

2-6-3- فرهنگ سازمان کارآفرین. 42

2-7- مدل های کارآفرینی. 43

2-7-1- مدل موقعیت کارآفرینی شاپر و کراجر. 43

2-7-2- مدل رفتار برنامه ریزی شده آژن 44

2-7-3- مدل تلفیقی تمایل به کارآفرینی. 45

2-7-4- مدل فرایند کارآفرینی ری و راما چاندران. 46

2-7-5- مدل انگیزه در کارآفرینی و فرایندهای کارآفرینی. 47

2-7-6- مدل کارآفرینان موفق گیسن – آمستردام. 47

2-7-7- مدل استیونسون در سنجش رفتار کارآفرینانه. 49

2-7-8- مدل کارآفرینی تیمونز. 49

2-8- آموزش کارآفرینی. 53

3- کارآفرینی در نظام آموزشی.. 56

3-1- اصول توسعه کارآفرینی در نظام آموزشی. 57

3-1-1- تدوین اهداف و سیاستهای کارآفرینانه. 57

3-1-2- انعطاف پذیری.. 58

3-1-3- جامعیت و هماهنگی. 58

3-1-4- تمرکززدایی. 58

3-1-5- خودگردانی و استقلال. 58

3-1-6- تعامل با محیط.. 59

3-1-7- تاکید بر کیفیت.. 59

3-1-8- شکوفا سازی استعداد و خلاقیت.. 59

3-1-9- تغییر و تحول. 59

3-1-10- مشارکت.. 60

3-1-11- تشویق و پاداش.. 60

3-1-12- نظارت و ارزشیابی مستمر. 60

3-2- نقش ها و ویژگی های خاص معلمان و مدیران کارآفرین. 61

4- عملکرد آموزشی.. 65

4-1- ویژگی های معلم کارآمد. 65

5- مروری بر سوابق.. 72

5-1- پیشینه تحقیقات انجام شده در داخل کشور. 72

5-2- پیشینه تحقیقات انجام شده در خارج از کشور. 75

6- مدل مفهومی پژوهش... 77


مبانی نظری و پیشینه فناوری اطلاعات و فرصت های برابر آموزشی

مبانی نظری و پیشینه فناوری اطلاعات و فرصت های برابر آموزشی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 129 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 74
مبانی نظری و پیشینه فناوری اطلاعات و فرصت های برابر آموزشی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1-مروری بر مبانی نظری-------------------------------------------- 18

2-1-1-انواع نابرابری های آموزشی-------------------------------------- 18

2-1-1-1- نابرابری های آموزشی مبتنی بر تفاوت طبقاتی-------------- 19

2-1-1-2- نابرابری آموزشی مبتنی بر تفاوت جنسی------------------- 21

2-1-1-3- نابرابری های آموزشی مبتنی بر تفاوت فرهنگی-------- 24

2-1-1-4-نابرابری های مبتنی بر تفاوت قومی---------------------------25

2-1-2-نابرابری فرصت های آموزشی و زمینه های خانوادگی---------- 26

2-1-3-برابری فرصت های آموزشی------------------------------------- 28

2-1-3-1- فناوری اطلاعات و برابری فرصت های آموزشی---------- 30

2-1-3-2- نابرابری فرصت های آموزشی و شکاف دیجیتالی--------- 31

2-1-3-3-شکاف دیجیتالی و فرصت ها و تهدیدهای آموزشی--------- 35

2-1-3-3-1-فرصت ها-------------------------------------------- 35

الف) برابری فرصت ها ، عدالت اجتماعی و کاهش نابرابری فضایی----- 35

ب) تمرکززدایی-------------------------------------------------- 35

ج) افزایش مشارکت و قدرت تصمیم گیری در مناطق محروم----------- 35

2-1-3-3-2-تهدیدها--------------------------------------------- 36

الف) افزایش شکاف دیجیتالی---------------------------------------- 36

ب) تقسیم کار نابرابر بین مناطق شهری و روستایی------------- 37

ج) تمرکزگرایی-------------------------------------------------- 37

د) افزایش احساس نابرابری و مهاجرت به مرکز------------- 38

ه) افزایش اشتغال تخصصی و بیکاری عمومی --------------------38

2-1-4-کاربرد آموزشی فناوری اطلاعات --------------------------------38

2-1-4-1-آموزش از راه دور---------------------------------------- 40

2-1-4-1-1-تاریخ مختصر آموزش از راه دور------------------------------ 40

2-1-4-1-2-اصول آموزش از راه دور----------------------------------- 41

2-1-4-1-3-مزایای آموزش از راه دور---------------------------------- 43

2-1-4-1-4-رسانه­ های نوین و نقش آنان در آموزش از راه دور-------- 44

الف) کامپیوتر و آموزش--------------------------------------------- 45

ب) اینترنت----------------------------------------------------- 51

2-1-5-آموزش و یادگیری الکترونیکی---------------------------------- 53

2-1-5-1-مزایای آموزش الکترونیکی----------------------------------- 54

2-1-5-2-محدودیت­های آموزش الکترونیکی----------------------------- 56

2-1-6-یادگیری الکترونیکی---------------------------------------- 57

2-1-6-1-خصوصیات یادگیری مبتنی بر فناوری اطلاعات------------ 57

2-1-6-2-انواع یادگیری الکترونیکی---------------------------------- 58

2-1-6-3-مزایای یادگیری الکترونیکی--------------------------------- 59

2-1-7-چندرسانه ­ای آموزشی--------------------------------------- 60

2-1-7-1-مزایای چند رسانه ­ای در آموزش ------------------------------61

الف) استفاده از حواس چندگانه برای یادگیری--------------------------- 61

ب) تمرین بیشتر برای رسیدن به حد تسلط------------------------------ 61

ج) تسهیل مشارکت میان دانش آموزان ---------------------------------61

د) کمک به دانش آموزان برای ایجاد ارتباط بین مفاهیم--------------- 62

ه) انعطاف پذیر بودن برنامه در مقابل نیاز یادگیرندگان------------- 62

و) برقراری تعادل و رابطه­ی دوسویه با کاربر---------------------------- 62

2-1-8-چهارچوب نظری تحقیق ------------------------------------62

2-1-8-1-نظریه ی کارکردگرایی------------------------------------ 62

2-1-8-2-نظریه تضاد------------------------------------------- 64

2-1-8-3-شواهد تجربی----------------------------------------- 65

2-1-8-4-نظریه های انتقادی ملهم از مارکسیسم ------------------67

2-1-8-5-رویکرد سازنده گرایی و نقش آن در تحول محیط های یادگیری-- 68

2-1-8-5-1-مبانی سازنده گرایی----------------------------------- 71

2-1-8-5-2-مفروضات سازنده گرایی-------------------------------- 71

2-1-8-5-3-سازنده گرایی و طراحی آموزشی-------------------------- 72

2-1-8-5-4-نقش زبان در یادگیری دانش----------------------------- 72

2-1-8-5-5-سازنده گرایی اجتماعی--------------------------------- 73

2-1-8-6-نظریه های برابری فرصت های آموزشی و فناوری اطلاعات---77

2-1-8-6-1-گاتمن-------------------------------------------- 77

2-1-8-6-2-سایر آرای نظری------------------------------------- 78

2-1-9-جمع بندی چهارچوب نظری-------------------------------- 79

2-1-10-مدل نظری تحقیق--------------------------------------- 81

2-2-پیشینه تحقیق--------------------------------------------- 81

2-2-1-تحقیقات داخل کشور------------------------------------- 81

2-2-2-تحقیقات خارج از کشور----------------------------------- 85


مبانی نظری و پیشینه فناوری اطلاعات و سبک های مختلف آموزش و یادگیری

مبانی نظری و پیشینه فناوری اطلاعات و سبک های مختلف آموزش و یادگیری
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 182 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 115
مبانی نظری و پیشینه فناوری اطلاعات و سبک های مختلف آموزش و یادگیری

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

مقدمه. 12

2-1- فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) 16

2-1-1- تعریف فناوری اطلاعات... 16

2-1-2- تعریف فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) 17

2-1-3- کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات... 19

2-1-4- اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات... 21

2-1-5-طرح تکفا: استراتژی ایی برای توسعه کشور. 23

2-1-6- موانع و مشکلات استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات... 24

2-1-7- محدودیت های ناشی از توسعه فناوری اطلاعات... 26

2-1-8- توصیه ها و راهکارها 28

2-2- یادگیری.. 29

2-2-1- تعریف یادگیری.. 32

2-2-2- سبک های یادگیری.. 33

2-2-3- انواع سبک های یادگیری.. 34

2-2-4- سبک های یادگیری شناختی.. 35

2-2-4-1 سبک های وابسته به زمینه و نابسته به زمینه: 35

2-2-4-2سبک های تکانشی و تاملی.. 38

2-2-4-3 سبک های همگرا، واگرا، جذب کننده و انطباق یابنده 40

2-2-4-4 سبک های عمقی و سطحی.. 46

2-2-4-5 سبک های محیطی، هیجانی، جامعه شناختی، فیزیولوژیکی و روانشناختی.. 47

2-2-5 ماهیت یادگیری.. 48

2-2-6 مفهوم یادگیری الکترونیکی.. 49

2-2-7 مدل های یادگیری در محیط های الکترونیکی وب... 49

2-2-8 مدل های مختلف فضاهای یادگیری.. 50

2-2-8-1 مدل های یادگیری شبکه ای.. 50

2-2-8-2 یادگیری در کلاس های آینده 51

2-2-8-3- یادگیری ساختار دانش و توانایی حل مشکل.. 51

2-2-8-4- یادگیری مبتنی بر جامعه. 52

2-3 تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر یادگیری.. 53

2-3-1- توسعه حرفه ای.. 54

2-3-2- فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی و تأثیر آن بر آموزش و یادگیری.. 54

2-3-3- نقش و تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر نظام آموزشی.. 56

2-3-4- مزیت‌های بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در تعلیم و تربیت... 57

2-3-5- انواع آموزش و یادگیری مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات... 60

2-3-5-1- خود یادگیری.. 60

2-3-5-2- یادگیری از راه دور. 61

2-3-5-3- کلاس مجازی.. 61

2-3-5-4- یادگیری گروهی.. 62

2-3-6- فناوری اطلاعات و ارتباطات و نقش معلم. 63

2-4 تحقیقات انجام شده در داخل.. 65

2-4-1- کتاب... 65

2-4-2- پایان نامه. 67

2-4-3- مقالات... 88

2-5- تحقیقات انجام شده در خارج.. 129

2-5-1- کتاب... 129