فروشگاه نوین داک

فروش تحقیق ، پروژه ، مقاله ، پاورپوینت

فروشگاه نوین داک

فروش تحقیق ، پروژه ، مقاله ، پاورپوینت

دانلود پاورپوینت معماری همساز با اقلیم و بام سبز

بام سبز، بامی است که مقدار یا تمامی آن با پوشش گیاهی و خاک، یا با محیط کشت روینده، پوشانده می شود لفظ بام سبز همچنین می تواند برای بامهایی که مفاهیم معماری سبز را مد نظر قرار می دهند
دسته بندی معماری
بازدید ها 6
فرمت فایل ppt
حجم فایل 5790 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 67
دانلود پاورپوینت معماری همساز با اقلیم و بام سبز

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

تعریف: بام سبز، بامی است که مقدار یا تمامی آن با پوشش گیاهی و خاک، یا با محیط کشت روینده، پوشانده می شود

لفظ بام سبز همچنین می تواند برای بامهایی که مفاهیم "معماری سبز" را مد نظر قرار می دهند

نظیر پانلهای خورشیدی و یا صفحات فتوولتائیک، بکار رود. .

بامهای سبز مدرن با سیستم لایه های پیش ساخته

برای اولین بار در دهه 1960 در آلمان به کار رفت.

بر اساس برآوردهای موجود، امروزه حدود 10 درصد از

کل بامهای آلمان، بام سبز می باشند.

ایلات متحده نیز بامهای سبز قابل توجهی دارد،

اما تعداد آنها به اندازه اروپا نیست.

ایده باغچه های روی سقف و کشت روی آ ن، در زما نهای قدیم ، تا سال600قبل از میلاد مسیح توسط مردم بابل به کار گرفته می شد. در برلین ، در سال 1890سقفهای خانه های روستایی برای حفاظت ساختمان در برابر آتش ، با لایهای ازخاک پوشانده می شد. که در آن ، گیاهان نیز رشد می کردند. لوکوربوزیه اولین فرد در قرن حاضر بود که سقف سبز فراموش شده را مجددا به کار گرفت .

در زمینه معماری ، لوکوربوزیه خانه را ماشینی برای زندگی معرفی کرد. همانگونه که اتومبیل ماشینی برای حرکت است.

وی پنج اصل را برای ساختمان های مدرن معرفی کرد که عبارتند از :

- مرتفع ساختن بنا نسبت به زمین به کمک ستون

- بام مسطح و باغ روی بام

- پلان آزاد

- پنجره های طویل افقی و سرتاسری

- نمای آزاد و استفاده از سقف کنسول

از این پنج اصل چهار مورد آن به سرعت شایع شد و مورد استفاده در

کشورهای مختلف قرار گرفت ولی باغ های روی بام تا همین اواخر

که تحت لوای معماری سبزو پایدار به آن توجه شد مهجور باقی ماند .

  • تامین فضایی سازگار و مطبوع برای کاربران ساختمان –

به دلیل قراردادن حیاط و پاسیو

  • امکان پرورش میوه جات، سبزیجات و گلها
  • کاهش بار گرمایش (با افزودن توده و لایه عایق حرارتی) و سرمایش بنا (از طریق سرمایش تبخیری) –

بویژه اگر بصورت شیشه ای بوده و بعنوان گلخانه و یا سیستم گرمایش غیرفعال خورشیدی عمل نماید.

بر اساس پژوهشی که در سال 2005 توسط Brad Bass از دانشگاه تورنتو انجام یافت، نشان داده شد

که بامهای سبز می توانند اتلاف گرمایش و مصرف انرژی را در زمستان به مقدار قابل توجهی کاهش دهند.

  • کاهش اثرات گرمایش و تغییرات آب و هوایی شهری
  • افزایش محدوده زندگی (بامهای سبز می توانند بعنوان فضای تفریح، استراحت مورد استفاده قرارگیرند.)
  • کاهش سیلاب
  • تصفیه هوا و کاهش CO2 هوا
  • کاهش و تعدیل شدت صداهایی که تا dB18 وارد ساختمان می شود و از آن خارج می شود به میزان dB3 یا بیشتر.
  • افزایش زیستگاه جانداران در مناطق مسکونی
  • ü
    • بهبود مناظر اطراف ساختمان با فراهم کردن یک فضای سبز زیبا.
    • بالا بردن طول عمر غشای بام (دو یا سه بار بیشتر) با محافظت از آن در برابر اشعات UV مضر و صدمات آب و هوایی.
    • افزایش ارزش ملک .
    • کاهش هزینه نگهداری از سقف - کشت روی بام به شکل گسترده ، نوعی پوشش محافظ را تداعی میکند ، سطح کاشته شده

    خود محافظت و نگهداری می شود و به عبارت دیگر ، نگهداری از بام به حداقل می رسد.

    • بهبود کفیت آب و هوا - تبدیل بام خانه ها به فضاهای سبز ، تبادل هوا بین مناطق با تراکم ساختمانی زیاد و فضاهای آزاد بین حومه آنان را بهبود بخشیده و باعث تنظیم رطوبت هوای مرکز شهر می شود . تراکم باعث بالا رفتن درجه حرارت و گرم شدن هوا در مراکز شهرهاست. درجه حرارت هوا در وسط شهر 2 تا 3 درجه گرم تر از حومه شهرها می باشد.
      • نیاز به تقویت سازه بامهای موجود برای استقرار بام سبز و وجود این حقیقت که اغلب این بامها برای حضور انسان طراحی نمی شوند.

        در برخی موارد، تطبیق طراحی این بامها با شرایط اقلیمی منطقه کاری دشوار است.
      • بامهای سبز همچنین نیازمند معیارهای سازه ای قابل قبول می باشند. بسیاری از بامهای موجود، بدلیل بار وزن ملزومات خاک و گیاهان برای دارابودن بام سبز مناسب نیستند. (در این بین یک دال بتنی در تبدیل به بام سبز بسیار کاراتر از دالهای چوبی یا فلزی است.)

فایل پاورپوینت 67 اسلاید


دانلود پاورپوینت مددکاری و کودکان عقب مانده ذهنی

عقب ماندگی ذهنی عبارتست ازرشد ناقص یا متوقف شده ذهنی که شامل عقب ماندگی هوشی بوده وبه نحوودرجه ای است که ملزم به درمان طبی یا سایرمراقبت ها وتعلیمات مخصوص بیمار است
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 7
فرمت فایل ppt
حجم فایل 4288 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 108
دانلود پاورپوینت مددکاری و کودکان عقب مانده ذهنی

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

درصدچشمگیری ازکودکان،براثر عواملی گوناگون(چون عوامل ارثی، عوامل دوره بارداری مادر،اشکالات موقع تولد و یا بروز بیماری ها و حوادث اولین سال های طفولیت) دچارنقیصه هایی ازنظرذهنی وجسمی می گردند که این نقیصه یا معلولیت، گاه بعلت فقدان راه حل درمانی مناسب،درتمام سنین وتا آخرعمراینگونه کودکان،باآنان همراه می باشد.

علیرغم برنامه های گسترده ای که در امر پیشگیری از معلولیت ، در سطوح گوناگون درجوامع مختلف اجرا می گردد،متاسفانه گویی هیچگاه نباید منتظر ریشه کن شدن بروز اینگونه نقیصه ها در ابناء بشربود،ویا حداقل اینکه تاکنون قدمی اساسی دراین راه برداشته نشده.به همین جهت به منظورکاهش مشکلات دررابطه با بروز نقیصه های جسمی وذهنی، معمولا در هر جامعه به دو اقدام اساسی می پردازند. قدم اول سعی و کوشش هر چه بیشتر در امر پیشگیری ازمعلولیت و جلوگیری ازبروز نقائص ذهنی وجسمی، وقدم دوم،ایجاد امکانات لازم رفاهی وتوانبخشی درخدمت معلولان وخانواده آنهاست.

در جهان صنعتی جدید، مشکلات اجتماعی بیش ازحد گسترش یافته است؛ چون رشد جوامع صنعتی باعث تراکم جمعیت و درنتیجه پیدایش مسائل پیچیده تر اجتماعی شده است؛همچنین به میزان اختلافات طبقاتی مردم افزوده است.

تغییرات سریع اجتماعی وتغییر الگوهای فرهنگی وبرخورد وتضاد میان هنجارها ونقش های اجتماعی نیز درایجادوگسترش مسائل اجتماعی نقش عمده ای داشته است وبه ازهم پیچیدگی روابط متقابل اجتماعی نیز منجر گردیده است.بنابراین خانواده به عنوان یکی ازنهادهای اجتماعی درعصر حاضر، به تنهایی نمی تواند به حل مشکلات اجتماعی افراد خانواده فائق آید،درنتیجه نیازبه یک نظام وسیستمی که دارای خدمات اجتماعی وسیعی باشد به تدریج احساس می گردد که در همین راستا مراکز،موسسات و سازمان های خصوصی و دولتی پدید آمد و به ارائه خدماتی چون رفاه اجتماعی، خدمات اجتماعی، عدالت اجتماعی و مددکاری اجتماعی اقدام کردند.

درمورد تاریخچه عقب ماندگی ذهنی باید گفت این پدیده قدمتی همچای تاریخ بشر دارد.چرا که از همان آغاز پیدایش انسان،عوارضی از قبیل اشکالات ژنتیک،اختلالات دوره جنینی،اشکالات زایمان، بیماری های بدو تولد و...چنین معلولیتی را ایجاد می کردند.

«بقراط » حکیم یونانی به ضایعات مغزی برخی افراد و ارتباط این نقیصه ها با کمبود های هوشی اشاره کرده است.در قوانین«اسپارت»موادی گنجانده شده بود که کشتن واز بین بردن معلولین از جمله عقب ماندگان ذهنی را مجاز وحتی لازم تشخیص داده بودند.

دراواسط قرن بیستم،بررسی عمیق وهمه جانبه درزمینه عقب ماندگی ذهنی شکوفایی یافت.نیاز مبرم به پیشرفت علوم تجربی وتوجه زیاد به علوم انسانی وازجمله روانشناسی موجب گردید تا قشر عقب مانده ذهنی به نحو بارزتری جلب توجه نموده،واین پدیده از یک دید علمی مورد پیگیری قرار گیرد.

اما تاریخچه عقب ماندگی ذهنی در ایران به زمان زرتشتیان باز می گردد و دین زرتشت در ردیف اولین ادیانی است که به کمک،ملاطفت وهمراهی با عقب ماندگان ذهنی شتافت.دین اسلام با فرامین آسمانیش دراین زمینه مکمل تمام توصیه هایی بوده است،که سایرادیان در گذشته دراین مورد اشاره کرده اند.

از آن زمان تا حدود چند دهه اخیر هیچگونه اقدام اجتماعی برای کمک به این قشر صورت نگرفته بود.از حدود سی سال قبل با تاسیس اولین مدرسه بنام (مرکز تربیت وهدایت روانی کودک)تدریجا توجه وحمایت ازمعلولین در ایران بطور رسمی شروع واوج گرفت ومتعاقبا با تشکیل سازمان هایی چون«انجمن ملی حمایت کودکان»،«انجمن توانبخشی ایران»،«انجمن حمایت ازعقب ماندگان»و... وهمچنین بخشی از فعالیت های «وزارت آموزش وپرورش»سعی شد توجه بیشتری گردد.

دلایل توجه بیشتر به عقب ماندگان ذهنی در قرن اخیر:

١-توجه عمیق به علوم انسانی وپیدایش علوم روانشناسی وتهیه آزمون های هوشی

٢-پیشرفت تکنولوژی وگرایش به تخصص ها که موجب شد افراد جامعه برای داشتن شغل مناسب، تخصصی را احراز نمایند،که این امر عقب ماندگان ذهنی را فاقد این توانایی معرفی نمود.

-و...

تا کنون در هیچ یک از کتاب هایی که در مورد عقب ماندگان ذهنی نوشته شده است،تعریف کامل وجامعی که مورد تایید همه یااکثریت متخصصین باشد،ذکرنشده است.عقب ماندگی ذهنی رانمی توان یک پدیده مطلق تعریف کرد بلکه باید بعنوان پدیده ای چند وجهی که وجوه مختلف آن به فیزیواوژی، روانشناسی،پزشکی،تعلیم وتربیت وجامعه شناسی محدود می گردد،مورد بررسی قرار داد.

بنا به تعریف سازمان بهداشت جهانی عقب ماندگی ذهنی عبارتست ازرشد ناقص یا متوقف شده ذهنی که شامل عقب ماندگی هوشی بوده وبه نحوودرجه ای است که ملزم به درمان طبی یا سایرمراقبت ها وتعلیمات مخصوص بیمار است.

«پیاژه» روانشناس سوئیسی عقب ماندگان ذهنی را افرادی ازجامعه می داند که درمراحل پایین رشد هوشی متوقف می شوند ودر آنها کششهای (نهاد) قوی وزیاد است.

فایل پاورپوینت 108 اسلاید


دانلود پاورپوینت کودک آزاری و حمایت های کیفری

کودک آزاری عبارت است از هرگونه فعل یا ترک فعلی که باعث آزار روحی و جسمی و ایجاد آثار ماندگار در وجود کودک شود برخی از این آثار می تواند مخفی باشد ممانعت از حاضر شدن کودک در کلاس درس، محروم کردن او از غذا، حبس کودک در حمام و زیرزمین برخی از اشکال مخفی کودک آزاری است
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 7
فرمت فایل ppt
حجم فایل 677 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 60
دانلود پاورپوینت کودک آزاری و حمایت های کیفری

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر
— کودک آزاری و حمایت های کیفری
—مقدمه:
—در غالب جرایم دو کنشگر ضروری است: بزهکار و بزه دیده بر اساس نظریه حسابگری بنتام شخص قبل از ارتکاب جرم با سنجش منافع و مضار آن به حسابگری می‌پردازد و چنانچه دریابد منافع مکتبی احتمالی بیشتر از مضار است، اقدام خواهد کرد یکی از مواردی که می‌تواند در حسابگری بزهکار مورد لحاظ قرار گیرد وجود بزه دیده‌ای است که آماج مناسبی برای ارتکاب
—
—جرم باشد. اطفال و زنان به دلیل وضع فیزیولوژیک‌شان آماج مناسبی برای بزهکارانند. این گروه به دلیل فقدان قدرت جسمی کافی در مقابل ارتکاب جرم علیه خود مقاومت کمتری نشان می‌دهند و بعد از ارتکاب جرم نیز ادعای آنها به سختی پذیرفته می‌شود، از این رو از افشای بزه‌دیدگی خود ابا دارند. این مشکل باعث شده است که هم در عرصه بین‌المللی و هم داخلی در جهت حمایت از این دو گروه سیاست افتراقی اتخاذ شود در عرصه بین‌المللی اسناد بین‌المللی و در عرصه داخلی قوانین حمایتی عهده‌دار این هدفند که در حقوق داخلی گاه به صورت جرم‌انگاری خاص و گاه به صورت وضع مجازات شدیدتر نیست به مرتکبان جرایم علیه آنها تجلی پیدا می‌کند موقعیت اطفال که «بزه دیدگاه آرمانی» هستند به مراتب وخیم‌تر موقعیت زنان است، از این رو نیازمند حمایت
—
—و مساعدت‌های خاصی اند که متناسب با سن و مراحل رشد و نیازهای ویژه و فردی آنها باشد.
— آنچه در این تحقیق در پی بررسی آنیم، وضعیت کودکان به عنوان بزهدیدگان بالقوه‌ای است که یافته‌های بزهدیده شناسی حمایت هر چه بیشتر از آنان را ایجاب می‌کند.
— در این تحقیق سعی بر آن است که حداقل به چند سئوال مطرح در این زمینه پاسخ داده شود: سئوال اصلی آن است که چه علل و عواملی در بروز چنین رفتارهایی دخیل بوده و راهکارهای مناسب مبارزه با چنین عوامل کدامند. سئوال دیگر اینکه چه ارقام و حمایت‌های کیفری از طرف قانون نگار در این زمینه پیش‌بینی شده است و سئوال آخر اینکه پیامدهای آزار کودکان به چند صورت قابل تصور است.
—
—
—کودک آزاری چیست؟
—کودک آزاری عبارت است از هرگونه فعل یا ترک فعلی که باعث آزار روحی و جسمی و ایجاد آثار ماندگار در وجود کودک شود. برخی از این آثار می تواند مخفی باشد. ممانعت از حاضر شدن کودک در کلاس درس، محروم کردن او از غذا، حبس کودک در حمام و زیرزمین برخی از اشکال مخفی کودک آزاری است.
— تنبیه بدنی و تجاوز جنسی به کودک هم از انواع کودک آزاری فیزیکی است که علائم آن را می توان ردیابی کرد.
—کودک آزاری مربوط به طبقه خاصی نمی شود و فقر فرهنگی به اندازه فقر اقتصادی می تواند در
—
—
—آن خطر آفرین باشد، به نحوی که مسئله کودک آزاری در بین افراد تحصیلکرده و با بضاعت مالی خوب هم دیده می شود.
—در این میان باید توجه داشت که "کودک آزاری" با "تنبیه بدنی" متفاوت است. با تنبیه به کودک می فهمانند که باید رفتار خود را اصلاح کند؛ اما متأسفانه به علت عدم آگاهی و همچنین نقض قانونی بسیاری از پدران و مادران به بهانه تنبیه کودکان خود را در معرض هر گونه آسیب روحی و روانی قرار می دهند.
— همه کودکان حق دارند که بدون خشونت و آزار زندگی کنند.
—متأسفانه ، کودک آزاری و غفلت از کودکان مسئله های است که کماکان در سراسر استرالیا ادامه دارد.
—
—
—کودک آزاری و غفلت کودکان ، نه تنها برای کودکان ، بلکه برای خانواده ها و جوامع آنان عواقب تضعیف کنندهای دارد.
—کودک آزاری و غفلت از کودکان ممکن است برای هر کودک یا نوجوانی در هر خانواده ای پیش بیاید. دردناک است و اثرات زیان آور دیرپا دارد .
—کودکانی که از آزار و غفلت رنج می برند ممکن است به بزرگسالانی ناراحت و عصبانی با عزت نفس پایین تبدیل شوند. بعضی کودکان حتی به خاطر آزار می میرند.
—بعضی وقت ها کودکان آسیب می بینند یا در خطر آسیب قرار دارند چون:
—خانواده هایشان از پشتیبانی به حد کافی برخوردار نیستند.
—خانواده هایشان از پشتیبانی به حد کافی برخوردار نیستند
—
—
—
—مراقبین آن ها به خاطر بیماری و دور افتادگی یا تنهایی تحت تنش زیادی قرار دارند.
—پدر و مادر یا هر دوی والدین آن ها خودشان هم خوب بار آورده نشده اند.
—
—کودک آزاری چیست؟
—کودک آزاری انواع مختلفی دارد. از جمله غفلت و آزار جسمی. احساسی و جنسی
—غفلت یعنی قصور مداوم پدر یا مادر در تأمین چیزهای اولیه که برای رشد و توسعه عادی کودک مورد لزوم است. مثل غذا، پوشاک، مسکن و مراقبت پزشکی و دندانپزشکی و سرپرستی کافی.
—آزار جسمی عبارت است از یک جراحت یا شکل جراحت غیر تصادفی که یک پدر، مادر، مراقب یا هر شخص دیگری باعث آن شده باشد و شامل جراحات ناشی از تنبیه زیاد . کتک زدن یا تکان دادن شدید. زخم، بریدگی یا تاول ، سوختگی ، شکستگی یا در رفتگی استخوان،؛ سعی در خفه کردن و ناقص کردن آلت تناسلی زنانه می باشد.بعضی وقت ها این جراحات کشنده هستند.
—
—آزار احساسی رفتار یک پدر، مادر یا مراقب است که اعتماد به نفس یک کودک را از بین می برد و به اختلال احساسی یا ضربه ی روحی شدید منجر می شود. این می تواند شامل انواع رفتار، مثل انتقاد زیاد، محروم کردن از محبت قرار دادن کودک در معرض خشونت خانگی ، ترساندن یا تهدید باشد.
—آزار جنسی هنگامی صورت می گیرد که یک بزرگسال یا کسی که بزرگتر یا مسن تر است با استفاده از قدرتی که روی کودک دارد یا سوءاستفاده از اعتماد کودک او را به یک عمل جنسی وادار کند. اغلب به کودکان رشوه داده می شود یا مورد تهدید جسمی و روانی قرار می گیرند تا به شرکت در آن عمل وادار شوند.
—
—

فایل پاورپوینت 60 اسلاید


دانلود پاورپوینت کاربرد عکسهای هوایی در شهرسازی

عکس های هوایی را براساس زاویه بین محور دوربین و صفحه عکس به دو دسته عکس های هوایی عمودی و عکس های هوایی مایل تقسیم کرده انددر عکس های هوایی ع
دسته بندی عمران
بازدید ها 8
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2141 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
دانلود پاورپوینت کاربرد عکسهای هوایی در شهرسازی

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

فهرست

مقدمه

ویژگی های عکسهای هوایی

موزائیک عکسهای هوایی

انواع عکسهای هوایی

برجسته بینی

استریوسکوپ

اثر استریوسکوپ بر روی مقیاس عمودی عکس های هوایی

ساختار شهری و عکس های هوایی

کاربرد عکسهای هوایی در شناخت پدیده های شهری

کاربرد عکس های هوایی در مطالعات شهری

کاربریهای برنامه ریزی منطقه ای و شهری

منابع

مقدمه :

افزایش سریع جمعیت و محدودیت منابع غذایی و معدنی ، چنان مشکلاتی را برای انسان به وجود آورده است که امر برنامه ریزی به عنوان یک ضرورت برای همه کشورها تلقی می شود . نقشه ها و عکس های هوایی از جمله ابزار قدرتمندی هستند که جغرافیدانان و برنامه ریزان شهری را در انجام تحقیقاتشان یاری می دهند.

ویژگی های عکس های هوایی

عکس های هوایی به اندازه استاندارد 23سانتی متر در 23 سانتی متر

تهیه می شوند.از کنار هم گذاشتن عکسهای هوایی یک منطقه با رعایت مناطق

همپوشی آنها موزاییک عکس منطقه تهیه می شود. عکسهای هوایی را از نظر

طریقه عکسبرداری آنها به عکسهای عمودی و مایل و از نظر مقیاس آنها به

عکس های کوچک ،متوسط و بزرگ تقسیم می کنند.

موزائیک عکس های هوایی

اگر عکس های هوایی یک منطقه را با توجه به همپوشی طولی و عرضی آنها کنار هم قرار داده ومنطبق کنیم موزائیک منطقه تهیه می شود.که به آن موزائیک کنترل نشده کویند در صورتیکه فاصله ها بر روی نقشه بر اساس مقیاس باشد نقشه موزائیک نیمه کنترل شده و کنترل شده را خواهیم داشت.

انواع عکس های هوایی

عکس های هوایی را براساس زاویه بین محور دوربین و صفحه عکس به دو دسته عکس های هوایی عمودی و عکس های هوایی مایل تقسیم کرده اند.در عکس های هوایی عمودی محور دوربین بر محور عکس عمود است . در صورتیکه در عکس مایل ،محور دوربین با صفحه عکس زاویه ای کمتر از 90 در جه تشکیل می دهد.

شکل زیر مقایسه عکس هوایی عمودی با عکس هوایی مایل را نشان می دهد.

در عکس های هوایی عمودی ،مرکز عکس و نقطه شاغول هم منطبق هستند. عکسهای هوایی مهمولی ،به صورت عمودی گرفته می شود.مقیاس عکس در عکس های هوایی عمودی تقریبا در همه جا یکنواخت است .اما در عکس هوایی مایل مقیاس عکس در قمت عقب عکس کوچکتر و درقسمت جلو بزرگتر است.شکل زیر گویای این موضوع است.

فایل پاورپوینت 21 اسلاید


دانلود پاورپوینت کاخ آپادانا

آپادانا واژه ی فارسی وبه معنای تالارستوندارمی باشد با توجه به تالارستوندارکاخ (تالاربارعام) واز آنجا که به عنوان اولین تالارستوندارایران شناسایی وحفاری شده است تمام مجموعه کاخ به این نام نامیده شده است
دسته بندی باستان شناسی
بازدید ها 6
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2719 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33
دانلود پاورپوینت کاخ آپادانا

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر
وجهه تسمیه کاخ آپادانا (داریوش اول)

آپادانا واژه ی فارسی وبه معنای تالارستوندارمی باشد با توجه به تالارستوندارکاخ (تالاربارعام) واز آنجا که به عنوان اولین تالارستوندارایران شناسایی وحفاری شده است تمام مجموعه کاخ به این نام نامیده شده است. همچنین با توجه به اینکه کاخ آپادانا به وسیله داریوش اول هخامنشی (512 ـ 516) ساخته شده است به کاخ داریوش اول هخامنشی نیز معروف میباشد.

تاریخچه بنای کاخ آپادانا

داریوش درسال 522 پیش از میلاد به سلطنت رسید پس از آنکه داریوش توانست مدعیان سلطنت را از پیش روی بردارد وآرامش را دوباره به کشورباز گرداند درصدد برآمد سرزمینهای متصرفی را که متشکل از کشورهای بسیاری بودرا با سیاستی خاص اداره کند که این خود مستلزم آن بود که جایگاهی را به عنوان مرکزیت امپراطوری خود برگزیند.

هرچند سرزمینهای متصرفی آن به حدود 30 کشوریا ایالت میرسید ولی چند نقطه را مرکزیت بخشید که از آن جمله است شهرپارسه یا تخت جمشید امروزی، همدان، بابل وشوش. درهریک از این مراکز اقدام به برپایی کاخهایی نموده است که هریک از این کاخها هرچند دراصول کلی یکسان مینمایند ولی درجزئیات تفاوت هایی نسبت به هم دارند.


الی ایحال به توجه به گستردگی امپراطوری هخامنشی (از سند تا نیل) برآن شد تا شوش را که تقریباً درمزکز امپراطوری واقع شده بود به پایتختی برگزیند. بدون شک دراین انتخاب شکوه وعظمت دیرینه شوش به عنوان پایتخت فرمانروایان ایلام که وی خودرا وارث آنان نیز میدانسته درنظربوده است. از سوی دیگرچون پاسارگاد پایتخت کورش وکمبوجیه (ازشاخه دیگرهخامنشیان) بوده است. اونخواسته آن شهررا مرکز فرمانروایی خود سازد وازاین روشوش را به پایتختی خود برگزید.

داریوش دستورداد تا کاخی باشکوه آن چنان که درخورفرمانروایی وی باشد درشوش برپا دارند، لذا معماران با توجه به جمیع مسائل، تپه آپادانا را به این منظورانتخاب کردند. البته باید توجه داشت که این تپه نیز همچون تپه اکروپل (ارگ) وشهرشاهی دارای لایههای باستانی میباشد که برروی تپه ماهورهای طبیعی شکل گرفته است. بدین سان کاخ اصلی داریوش برروی این تپه (آپادانا) بنا شدو اقامتگاههای درباریان تأسیسات دولتی برروی دوتپه اکروپل (ارگ) وشهرشاهی ایجاد شد. (ر. ک. به تصویرـ2).


آنچه مورد نظرما میباشد تپه آپادانا است باستان شناسانی که درمورد تپه آپادانا به پژوهش پرداخته اند تقریباً متفق القول هستند که اصول معماری بابل سرمشق معماران آپادانای شوش بوده است. گیرشمن براین باوراست که کاخهای هخامنشی شوش ملهم از بناهای ایلامی شوش است چه این باشد یا آن پذیرفتنش دوراز ذهن نیست زیرا که داریوش خود درکتیبه یادگاری بنای آپادانای شوش به صراحت درهمکاری معماران وهنرمندان سرزمینهای تابعه سخن میگوید واین را نیز میبایست پذیرفت که اصول وفرهنگ دوره هخامنشی فرهنگ وهنر تلفیقی است، تلفیقی از همه هنرهای خوب ساکنان سرزمینهای تابعه.

منتهی نکته دراین است که ذوقی سلیم، هنرمند وهنرشناس آگاهانه این عمل را به انجام رسانیده است که درعین تکثر، وحدت را درآن مییابیم. شاید این خود یکی از نکات بسیارظریفی است درسیاست کشورداری عصرهخامنشی که از داریوش آغاز شده وتا انتهای این دوره ادامه یافته است. بدین سان که یا مصالح وموادساختمانی از هرسرزمینی به شوش یا تخت جمشید حمل شده است ویا اینکه هنرمندان سرزمینهای دیگردربرپایی آنها دخالت داشته اند یا اینکه مصالح مورد نیاز به همراه هنرمندانشان آورده شده اند بدین سان است که تمام ملل تابعه دراین قبیل شهرها رنگ وبوی فرهنگی خودی را مییافتند واحساس بیگانگی نداشتند.


گیرشمن معتقد است داریوش پس از مدتی کوتاه که دربابل اقامت کرد شوش را محتملاً درسال 521 پیش از میلاد پایتخت خود قرارداد. امستدنیز با استناد به کتیبه یادگاری آپادانا که درآن داریوش آرزوی پایداری عمرویشتاسپ پدرخودرا دارد، میگوید زمانی که این سند نوشته شده ویشتاسپ هنوززنده بود پس این کاخ درنخستین سالهای پادشاهی پسرش ساخته شده است از آنجایی که تخت جمشید پس از شوش برپاشده است درکتیبه یادبود بنابه نام ویشتاسپ برخوردنمی شود چراکه اودراین زمان درقید حیات نبوده است.

ویژگیهای معماری کاخ آپادانا شوش (داریوش اول)

آپادانا کاخی است مرتفع وپهناورکه ازواحدهای مختلفی تشکیل شده است این واحدها شامل تالاربارعام، حرمسرا، دروازه، حیاطهای شرقی وغربی ومرکزی، ایوانهای شمالی، شرقی وغربی ودیگربخشها میباشد.


براساس سنت معماری هخامنشی که ساختمانها را اصولاً برروی سکو (صفه) بنا میکردند درآغاز معماران گرداگرد تپه (آپادانا) را با دیواری قطوربه ارتفاع هیجده متروپهنای هیجده متربا مصالح خشت احاطه کرده اند منتهی بدلیل بالابودن سطح آبهای زیرزمینی ابتدا پی دیواره را ازآجربا ملاط قیرحداقل به ارتفاع 14 رگ آجرساختند با توجه به اینکه کلفتی هرآجر 5/8 سانتیمتراست و 5/1 سانتیمترنیز قطرملاط قیراست با توجه به 14 رگ آجر حداقل یک متروچهل سانتیمترازآجرساخته شده است پس از آنکه بخش آجری دیواره تختگاه با پهنای 18 متروارتفاع 40/1 متر (14 رگ) ایجادشد دیواراصلی بنا از خشت بالا آمده تا با کف آپادانا برابرشد. با توجه به اینکه بقایای ایلامی بصورت تپه ای بوده است نتیجتاً پشت دیواره خالی میشده است لذا معماران دوره هخامنشی خاکهای حاصل از پی کنی را درپشت دیواره ریخته وبدین سان تختگاه را ایجاد کرده اند، امروزه درمقطع دیواره گودی که گیرشمن درجبهه غربی تختگاه ایجاد کرده بود درلابلای خاکهای آوارقطعات آجر، سفال، سنگ وحتی آجرهای مینایی دوره ایلام به وضوح آشکاراست زیرا لایههای چندی از دوره ایلامی واحتمالاً قبل از آن دراین قسمت وجودداشته است که قطرلایه ها حدوداً 10 متر ضخامت داشته است. از این طریق میتوان به نوع بناهایی از دورههای گذشته پی برد.


فایل پاورپوینت 33 اسلاید


دانلود پاورپوینت فرانک لوید رایت و آثارش

در مرکز ریچلیز، ویسکونیس به دنیا آمداو بعد از کار در مزرعه به عنوان یک دانشجوی ویژه در دانشگاه مهندسی ویسکونیس ثبت نام کرد او راضی نبود و بعد از گذراندن یک ترم در سال 1887 به شیکاگو نقل مکان کرد و به عنوان طراح در شرکت ادلر و سالیوان مشغول به کار شود وقتی که زیر نظر سالیوان کار می کرد او شروع به طراحی کرد و به طور مستقل خانه های شخصی برای بعضی از
دسته بندی معماری
بازدید ها 7
فرمت فایل ppt
حجم فایل 11116 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 84
دانلود پاورپوینت فرانک لوید رایت و آثارش

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

در 2 جون 1867 در مرکز ریچلیز، ویسکونیس به دنیا آمداو بعد از کار در مزرعه به عنوان یک دانشجوی ویژه در دانشگاه مهندسی ویسکونیس ثبت نام کرد او راضی نبود و بعد از گذراندن یک ترم در سال 1887 به شیکاگو نقل مکان کرد و به عنوان طراح در شرکت ادلر و سالیوان مشغول به کار شود وقتی که زیر نظر سالیوان کار می کرد او شروع به طراحی کرد و به طور مستقل خانه های شخصی برای بعضی از مشتریان ادلر و سالیوان می ساخت فرانک لوید رایت نزدیک به 7 سال را در دفتر (ادلر و سالیوان ) سپری کرد و بعد به خاطر به توافق نرسیدن بر سر قراردادی از انها جدا شد رایت اولین کار شخصی خود را با خانه ویلیام.اچ.وینسلو شروع کرد این معمار در طی 90 سال عمر پر بار خود بیش از 60 سال فعالیت مستمر معماری داشته و حدود 560 ساختمان اجرا نموده است او در 9 اوریل 1959 فوت کرد

نوع خاصی از طراحی مسکونی بود
که توسط رایت در سال های 1900
تا 1911 ساخته شد
این خانه ها به
نام خانه های دشتهای مسطح نیز
معروف بودند، زیرا این خانه ها که غالبا درحومه شهر شیکاگو ساخته شده بودند، در تلفیق و هماهنگی با دشتهای مسطح و سرسبزاین نواحی طراحی شده بودند .
از مشخصه های بارز این ساختمانها

می توان به تناسبات کوچک نزدیک به زمین ِ پنجره های سرتاسری کنسول نمودن بام و نمایش افقی آن به موازات سطح زمین مسطح ونشان دادن مصالح در ساختمان اشاره کرد .اما ورای این خوصوصیات بیرونییک زبان جدید کلی از معماری متولد شد اولین قدم در این جهت توسعه طبیعی پلان خانه : فضای باز بیشتر توسط وسایل ساده معماری به جای جداکننده ها و درها بود این پلان به نام (پلان باز)معروف شد یکی شدن ساختمان با سایت طبیعی اش توسعه دیگری بود .

این منطقه بخاطر بلند بودن از سطح زمین به منظور ایجاد چشم انداز وسیع تر مطلوب بود.

به این دلیل رایت طبقه زیرزمین را همسطح همکف قرار داد و این کار باعث شد به عنوان پایه ستونی برای طبقه اصلی بالا باشد دیوارها مستقیما از پی بالا می رفتند پنجره های طبقه دوم یک نوار متصل زیر پیش آمدگی لبه بام بوند در بحث مصالح رایت استفاده از مصالح تک ماده را نسبت به ترکیبی از مصالح مختلف ترجیح می داد .خانه های از جنس روکار سیمانی دارای تخته روکار چوبی بودند همه این خانه های اولیه مثل بردلی (Bradley ) ِ دانا ((Dana ویلیتس ((Willitsگرفته تا خانه های بعدی مثل مارتین ((Martin ِ کونلیCoonly) ) و رابی (Robie) همه این خانه ها به سبک پرایری قلمداد می شوند

فایل پاورپوینت 84 اسلاید


دانلود پاورپوینت اسید فولیک

اسید فولیک یکی از ویتامین های ضروری از خانواده ویتامینهای گروه B می باشد که بدن انسان قادر به ساخت این ویتامین نبوده و تأمین این ویتامین در بدن وابسته به جذب کافی و مداوم آن از طریق مکملهای غذایی روزانه می باشد
دسته بندی داروسازی
بازدید ها 4
فرمت فایل ppt
حجم فایل 130 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
دانلود پاورپوینت اسید فولیک

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر
žاسید فولیک
žاسید فولیک یکی از ویتامین های ضروری از خانواده ویتامینهای گروه B می باشد که بدن انسان قادر به ساخت این ویتامین نبوده و تأمین این ویتامین در بدن وابسته به جذب کافی و مداوم آن از طریق مکملهای غذایی روزانه می باشد. خصوصاً افراد مسن، ورزشکاران و خانمها در دوران بارداری و شیردهی، نیاز بیشتری به مصرف اسید فولیک دارند. اسید فولیک در واکنشهای متابولیکی زیادی در بدن انسان نقش داشته و برای عملکرد آن ضروری می باشد. مصرف اسید فولیک، بویژه در شروع بارداری بسیاراساسی است، زیرا اسید فولیک در تکامل جنین نقش ایفا می کند. کپسولهای اسید فولیک یوروویتال مقادیر مورد نیاز اسید فولیک در بدن را تامین می کنند.
ž
žاسید فولیک

این ویتامین B یکی از بهترین پیشگیرنده های سکته است. درسطح کم، جریان خون بدن را روان نگه می دارد و اجازه ی توقف به آن نمی دهد. اما چطور؟ فولیک اسید، هومو سیستئین که ترکیبی مرتبط با بیماری های قلبی و آلزایمر است را حل می کند. تحقیقات نشان می دهد که مردانی که از دوز بالای اسید فولیک استفاده می کنند، نسبت به کسانی که فقط مقدار کمی از این ماده را مصرف میکنند، تا %30 کمتر به سکته مبتلا می شوند.

اما این همه ی فواید اسید فولیک نیست. تحقیقات جدید آلمانی ها نشان داده است که اسید فولیک می تواند باعث افزایش عملکرد شناخت شود، حتی در افراد میانسال. همچنین به بدن برای هضم، استفاده، و سنتز پروتئین هایی که باعث رشد ماهیچه ها می شود کمک میکند. اسید فولیک در تولید گلبول های قرمز خون نیز لازم است و همچنین در بالا بردن سطح انرژی و عملکرد سیستم قلبی-عروقی نیز تاثیرگذار است. و بالاخره اسید فولیک از سوزش قلب جلوگیری میکند و جایگزین مواد مغذی از دست رفته بدن می شود که همه ی اینها باعث می شود سیستم گوارش بهتر کار کند.

اسید فولیک به همراه ویتامین B12 و ویتامین C به هضم غذا و استفاده ی بدن از پروتئین و ساخت پروتئین در زمان لازم کمک می کند. اسید فولیک برای ساخت گلبول های قرمز خون و DNA (که عمل کنترل وراثت را انجام می دهد و راهنمایی برای فعالیت های سلول ها می باشد)نیز لازم است.

این ویتامین عمل ساخت و نگه داری سلول ها را بر عهده دارد. این وظیفه در هنگام تقسیم سلولی و رشد بسیار مهم است، پس مصرف آن برای زنان باردار و نوزادان ضروری است.

اسید فولیک همچنین در رشد بافت ها کمک می کند و باعث درست عمل کردن سلول ها می شود. این ویتامین در زمانی که بدن احتیاج به غذا خوردن دارد، موجب افزایش اشتها می شود و به همین ترتیب اسیدهای هضم کننده غذا را می سازد.

مکمل(قرص) اسید فولیک در درمان بی نظمی های وابسته به کمبود اسید فولیک استفاده می شود. اسید فولیک برای درمان زخم های پا و مشکلات قاعدگی نیز تجویز می شود.

اسید فولیک در تکامل رشد جنین بسیار با اهمیت می باشد. رشد طناب نخاعی و مغز جنین در گرو مصرف اسید فولیک توسط مادر می باشد.

žاغلب زنانی که می خواهند باردار شوند و زنان باردار، باید مکمل اسید فولیک مصرف کنند. دادن این ویتامین به زنان باردار بسیار مفید است، چرا که از ناهنجاری های عصبی زمان تولد، مانند نقص لوله عصبی نوزادان(اسپینا بیفیدا) جلوگیری می کند.
žزنان باید مکمل اسید فولیک را 2 تا 3 ماه قبل از بارداری و در 3 ماهه اول بارداری مصرف کنند، مخصوصا زنانی که سابقه ناهنجاری های عصبی در اقوامشان وجود دارد و زنانی که داروهای خاصی را مصرف می کنند، مثل برخی از داروهای ضد صرع .
ž
žاسید فولیک و ویتامین B12
žمکمل اسید فولیک برای کم خونی ناشی از کمبود ویتامین B12 مفید است.
žاما این مکمل بر روی تغییرات و ناهنجاری های عصبی ناشی از کمبود ویتامین B12 اثری ندارد. برای درمان این ناراحتی های عصبی تنها مصرف ویتامین B12 مفید است.
ž
žکمبود اسید فولیک
žکمبود اسید فولیک وقتی پیدا می شود که مصرف منابع غذایی این ویتامین جوابگوی نیاز بدن نباشد و یا فولات دفع شده از بدن زیاد باشد.
žکمبود فولات در زنان باردار، منجر به کاهش وزن تولد، نوزادان نارس و دچار نقص لوله ی عصبی جنین می گردد.
žدر نوجوانان، کمبود فولات منجر به آنمی (کم خونی) می شود.
žاز دیگر علایم کمبود این ویتامین در بدن می توان کمبود اشتها ، اسهال، کمبود وزن، ضعف، سردرد، زود رنجی، فراموشی و ..... را نام برد.
ž
ž

فایل پاورپوینت 27 اسلاید


مدل سیستم مانا- زنده و تدارکات(VSM)

سیستم مانا اصول اساسی مدل سیستم مانا مدل شبیه سازی مانا و لجستیک استراتژی زنجیره تامین
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 2
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1368 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
مدل سیستم مانا- زنده و تدارکات(VSM)

فروشنده فایل

کد کاربری 12271
کاربر

اصول اساسی مدل سیستم مانا

استقلال (خود مختاری)
مانا بودن (زنده بودن)
بازگشت
مفهوم استقلال
•مفهوم استقلال یا خود مختاری، ترکیبی از خود سازمان دهی، خود کنترلی (خویشتن داری) و خود توسعه است، یعنی وابستگی جامع و فراگیر سیستم واحد.
•یکی از جنبه های استقلال نیز به تمرکزگرایی و تمرکز زدایی مر بوط می شود. رویکرد بیر در مورد مساله تصمیم گیری درباره تعیین درجه استقلال سیستم های واحد است که تا حد امکان به واحدهای عملیاتی استقلال می بخشد. در نتیجه، آن واحدها قادر خواهند بود تنوع لازمه برای مدیریت پیچیدگی محیط فردی خود را اعمال کنند.
مانا (زنده بودن)
•اصل بقا یا مانایی به این معنی است که هر سیستمی که به طور موثر وجود خود را حفظ می کند، دارای ساختاری یکسان از سیستم ماناست، این ساختار، سیستم را قادر می سازد اختلالات داخلی و تغییرات رخ داده در محیط خود را شناسایی کرده و به آن واکنش مناسب نشان دهد.
•علاوه بر این، سیستم می تواند اختلالات و تغییرات روی داده در فرآیند یادگیری را به خاطر سپرده و از آن ها در تصمیم گیری های آینده استفاده کند.
و در ادامه داریم:
مدل شبیه سازی مانا و لجستیک
استراتژی زنجیره تامین
فرضیات مدل شبیه سازی
نتیجه گیری
فایل پاورپوینت 25 اسلاید

پاورپوینت تحلیل گفتمان

تحلیل گفتمان انواع تحلیل گفتمان مراحل کلی تحلیل گفتمان مزایای تحلیل گفتمان
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 1
فرمت فایل ppt
حجم فایل 255 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12
پاورپوینت تحلیل گفتمان

فروشنده فایل

کد کاربری 12271
کاربر

تعریف

واژه «discourse» در زبان فارسی به مباحثه، گفتمان، گفتار، گفت و گو، سخن و اصطلاح (discourse analysis) به سخن کاوی، تحلیل کلام، تحلیل گفتار، تحلیل گفتمان و گفتمان کاوی ترجمه شده است.
البته هیچ اجماع روشنی در باب چیستی گفتمان و نحوه عملکرد و تحلیل آن و نیز توافق عامی در باب تحلیل گفتمان وجود ندارد.
یورگنسن و فیلیپس، گفتمان را این گونه تعریف می کنند: گفتمان شیوه ای خاص برای سخن گفتن درباره جهان و فهم آن است.
تئون ون دایک گفتمان را متشکل از سه عنصر ذیل می داند: الف) کاربرد زبان ب) برقراری ارتباط میان باورها ج) تعامل در موقعیت های اجتماعی
و در ادامه داریم:
تاریخچه
مفروضات تحلیل گفتمان
اهداف روش تحلیل گفتمان
انواع تحلیل گفتمان
مراحل کلی تحلیل گفتمان
مزایای تحلیل گفتمان
معایب و محدودیت های تحلیل گفتمان
منابع
فایل پاورپوینت 12 اسلاید

برنامه تحقیق و توسعه ملی کره G7

تحقیق و توسعه کره حنوبی برنامه G7 تحلیل برنامه G7 بر اثربخشی انتقال تکنولوژی
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 3
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2379 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
برنامه تحقیق و توسعه ملی کره G7

فروشنده فایل

کد کاربری 12271
کاربر

مقدمه

برنامه تحقیق و توسعه ملی کره(NRDP) از طریق برنامه پیشرو G7 در طول سال های 1992 و 2001 به عنوان سنگ بنایی در تقویت صنایع بزرگ کره مانند: خودرو، الکترونیک و ارتباطات و ... محسوب می شود.

این فایل یک مطالعه موردی با هدف بررسی اثربخشی انتقال فناوری از طریق(NRDP) و برنامه G7 می باشد.

و در ادامه داریم:

تعاریفی از انتقال تکنولوژی

مقایسه سرمایه گذاری در برار GDP

برنامه ملی آینده نگاری S&T جمهوری کره

تحلیل برنامه G7 بر اثربخشی انتقال تکنولوژی

تعیین موفقیت و شکست پروژه های انحصاری g7 مبتنی بر بازخورد کارشناسان پروژه

نتیجه گیری

فایل پاورپوینت 17 اسلاید