دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 6 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 5790 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 67 |
تعریف: بام سبز، بامی است که مقدار یا تمامی آن با پوشش گیاهی و خاک، یا با محیط کشت روینده، پوشانده می شود
لفظ بام سبز همچنین می تواند برای بامهایی که مفاهیم "معماری سبز" را مد نظر قرار می دهند
نظیر پانلهای خورشیدی و یا صفحات فتوولتائیک، بکار رود. .
بامهای سبز مدرن با سیستم لایه های پیش ساخته
برای اولین بار در دهه 1960 در آلمان به کار رفت.
بر اساس برآوردهای موجود، امروزه حدود 10 درصد از
کل بامهای آلمان، بام سبز می باشند.
ایلات متحده نیز بامهای سبز قابل توجهی دارد،
اما تعداد آنها به اندازه اروپا نیست.
ایده باغچه های روی سقف و کشت روی آ ن، در زما نهای قدیم ، تا سال600قبل از میلاد مسیح توسط مردم بابل به کار گرفته می شد. در برلین ، در سال 1890سقفهای خانه های روستایی برای حفاظت ساختمان در برابر آتش ، با لایهای ازخاک پوشانده می شد. که در آن ، گیاهان نیز رشد می کردند. لوکوربوزیه اولین فرد در قرن حاضر بود که سقف سبز فراموش شده را مجددا به کار گرفت .
در زمینه معماری ، لوکوربوزیه خانه را ماشینی برای زندگی معرفی کرد. همانگونه که اتومبیل ماشینی برای حرکت است.
وی پنج اصل را برای ساختمان های مدرن معرفی کرد که عبارتند از :
- مرتفع ساختن بنا نسبت به زمین به کمک ستون
- بام مسطح و باغ روی بام
- پلان آزاد
- پنجره های طویل افقی و سرتاسری
- نمای آزاد و استفاده از سقف کنسول
از این پنج اصل چهار مورد آن به سرعت شایع شد و مورد استفاده در
کشورهای مختلف قرار گرفت ولی باغ های روی بام تا همین اواخر
که تحت لوای معماری سبزو پایدار به آن توجه شد مهجور باقی ماند .
به دلیل قراردادن حیاط و پاسیو
بویژه اگر بصورت شیشه ای بوده و بعنوان گلخانه و یا سیستم گرمایش غیرفعال خورشیدی عمل نماید.
بر اساس پژوهشی که در سال 2005 توسط Brad Bass از دانشگاه تورنتو انجام یافت، نشان داده شد
که بامهای سبز می توانند اتلاف گرمایش و مصرف انرژی را در زمستان به مقدار قابل توجهی کاهش دهند.
خود محافظت و نگهداری می شود و به عبارت دیگر ، نگهداری از بام به حداقل می رسد.
فایل پاورپوینت 67 اسلاید
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 7 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 4288 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 108 |
درصدچشمگیری ازکودکان،براثر عواملی گوناگون(چون عوامل ارثی، عوامل دوره بارداری مادر،اشکالات موقع تولد و یا بروز بیماری ها و حوادث اولین سال های طفولیت) دچارنقیصه هایی ازنظرذهنی وجسمی می گردند که این نقیصه یا معلولیت، گاه بعلت فقدان راه حل درمانی مناسب،درتمام سنین وتا آخرعمراینگونه کودکان،باآنان همراه می باشد.
علیرغم برنامه های گسترده ای که در امر پیشگیری از معلولیت ، در سطوح گوناگون درجوامع مختلف اجرا می گردد،متاسفانه گویی هیچگاه نباید منتظر ریشه کن شدن بروز اینگونه نقیصه ها در ابناء بشربود،ویا حداقل اینکه تاکنون قدمی اساسی دراین راه برداشته نشده.به همین جهت به منظورکاهش مشکلات دررابطه با بروز نقیصه های جسمی وذهنی، معمولا در هر جامعه به دو اقدام اساسی می پردازند. قدم اول سعی و کوشش هر چه بیشتر در امر پیشگیری ازمعلولیت و جلوگیری ازبروز نقائص ذهنی وجسمی، وقدم دوم،ایجاد امکانات لازم رفاهی وتوانبخشی درخدمت معلولان وخانواده آنهاست.
در جهان صنعتی جدید، مشکلات اجتماعی بیش ازحد گسترش یافته است؛ چون رشد جوامع صنعتی باعث تراکم جمعیت و درنتیجه پیدایش مسائل پیچیده تر اجتماعی شده است؛همچنین به میزان اختلافات طبقاتی مردم افزوده است.
تغییرات سریع اجتماعی وتغییر الگوهای فرهنگی وبرخورد وتضاد میان هنجارها ونقش های اجتماعی نیز درایجادوگسترش مسائل اجتماعی نقش عمده ای داشته است وبه ازهم پیچیدگی روابط متقابل اجتماعی نیز منجر گردیده است.بنابراین خانواده به عنوان یکی ازنهادهای اجتماعی درعصر حاضر، به تنهایی نمی تواند به حل مشکلات اجتماعی افراد خانواده فائق آید،درنتیجه نیازبه یک نظام وسیستمی که دارای خدمات اجتماعی وسیعی باشد به تدریج احساس می گردد که در همین راستا مراکز،موسسات و سازمان های خصوصی و دولتی پدید آمد و به ارائه خدماتی چون رفاه اجتماعی، خدمات اجتماعی، عدالت اجتماعی و مددکاری اجتماعی اقدام کردند.
درمورد تاریخچه عقب ماندگی ذهنی باید گفت این پدیده قدمتی همچای تاریخ بشر دارد.چرا که از همان آغاز پیدایش انسان،عوارضی از قبیل اشکالات ژنتیک،اختلالات دوره جنینی،اشکالات زایمان، بیماری های بدو تولد و...چنین معلولیتی را ایجاد می کردند.
«بقراط » حکیم یونانی به ضایعات مغزی برخی افراد و ارتباط این نقیصه ها با کمبود های هوشی اشاره کرده است.در قوانین«اسپارت»موادی گنجانده شده بود که کشتن واز بین بردن معلولین از جمله عقب ماندگان ذهنی را مجاز وحتی لازم تشخیص داده بودند.
دراواسط قرن بیستم،بررسی عمیق وهمه جانبه درزمینه عقب ماندگی ذهنی شکوفایی یافت.نیاز مبرم به پیشرفت علوم تجربی وتوجه زیاد به علوم انسانی وازجمله روانشناسی موجب گردید تا قشر عقب مانده ذهنی به نحو بارزتری جلب توجه نموده،واین پدیده از یک دید علمی مورد پیگیری قرار گیرد.
اما تاریخچه عقب ماندگی ذهنی در ایران به زمان زرتشتیان باز می گردد و دین زرتشت در ردیف اولین ادیانی است که به کمک،ملاطفت وهمراهی با عقب ماندگان ذهنی شتافت.دین اسلام با فرامین آسمانیش دراین زمینه مکمل تمام توصیه هایی بوده است،که سایرادیان در گذشته دراین مورد اشاره کرده اند.
از آن زمان تا حدود چند دهه اخیر هیچگونه اقدام اجتماعی برای کمک به این قشر صورت نگرفته بود.از حدود سی سال قبل با تاسیس اولین مدرسه بنام (مرکز تربیت وهدایت روانی کودک)تدریجا توجه وحمایت ازمعلولین در ایران بطور رسمی شروع واوج گرفت ومتعاقبا با تشکیل سازمان هایی چون«انجمن ملی حمایت کودکان»،«انجمن توانبخشی ایران»،«انجمن حمایت ازعقب ماندگان»و... وهمچنین بخشی از فعالیت های «وزارت آموزش وپرورش»سعی شد توجه بیشتری گردد.
دلایل توجه بیشتر به عقب ماندگان ذهنی در قرن اخیر:
١-توجه عمیق به علوم انسانی وپیدایش علوم روانشناسی وتهیه آزمون های هوشی
٢-پیشرفت تکنولوژی وگرایش به تخصص ها که موجب شد افراد جامعه برای داشتن شغل مناسب، تخصصی را احراز نمایند،که این امر عقب ماندگان ذهنی را فاقد این توانایی معرفی نمود.
-و...
تا کنون در هیچ یک از کتاب هایی که در مورد عقب ماندگان ذهنی نوشته شده است،تعریف کامل وجامعی که مورد تایید همه یااکثریت متخصصین باشد،ذکرنشده است.عقب ماندگی ذهنی رانمی توان یک پدیده مطلق تعریف کرد بلکه باید بعنوان پدیده ای چند وجهی که وجوه مختلف آن به فیزیواوژی، روانشناسی،پزشکی،تعلیم وتربیت وجامعه شناسی محدود می گردد،مورد بررسی قرار داد.
بنا به تعریف سازمان بهداشت جهانی عقب ماندگی ذهنی عبارتست ازرشد ناقص یا متوقف شده ذهنی که شامل عقب ماندگی هوشی بوده وبه نحوودرجه ای است که ملزم به درمان طبی یا سایرمراقبت ها وتعلیمات مخصوص بیمار است.
«پیاژه» روانشناس سوئیسی عقب ماندگان ذهنی را افرادی ازجامعه می داند که درمراحل پایین رشد هوشی متوقف می شوند ودر آنها کششهای (نهاد) قوی وزیاد است.
فایل پاورپوینت 108 اسلاید
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 7 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 677 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 60 |
فایل پاورپوینت 60 اسلاید
دسته بندی | عمران |
بازدید ها | 8 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 2141 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 21 |
فهرست
مقدمه
ویژگی های عکسهای هوایی
موزائیک عکسهای هوایی
انواع عکسهای هوایی
برجسته بینی
استریوسکوپ
اثر استریوسکوپ بر روی مقیاس عمودی عکس های هوایی
ساختار شهری و عکس های هوایی
کاربرد عکسهای هوایی در شناخت پدیده های شهری
کاربرد عکس های هوایی در مطالعات شهری
کاربریهای برنامه ریزی منطقه ای و شهری
منابع
مقدمه :
افزایش سریع جمعیت و محدودیت منابع غذایی و معدنی ، چنان مشکلاتی را برای انسان به وجود آورده است که امر برنامه ریزی به عنوان یک ضرورت برای همه کشورها تلقی می شود . نقشه ها و عکس های هوایی از جمله ابزار قدرتمندی هستند که جغرافیدانان و برنامه ریزان شهری را در انجام تحقیقاتشان یاری می دهند.
ویژگی های عکس های هوایی
عکس های هوایی به اندازه استاندارد 23سانتی متر در 23 سانتی متر
تهیه می شوند.از کنار هم گذاشتن عکسهای هوایی یک منطقه با رعایت مناطق
همپوشی آنها موزاییک عکس منطقه تهیه می شود. عکسهای هوایی را از نظر
طریقه عکسبرداری آنها به عکسهای عمودی و مایل و از نظر مقیاس آنها به
عکس های کوچک ،متوسط و بزرگ تقسیم می کنند.
موزائیک عکس های هوایی
اگر عکس های هوایی یک منطقه را با توجه به همپوشی طولی و عرضی آنها کنار هم قرار داده ومنطبق کنیم موزائیک منطقه تهیه می شود.که به آن موزائیک کنترل نشده کویند در صورتیکه فاصله ها بر روی نقشه بر اساس مقیاس باشد نقشه موزائیک نیمه کنترل شده و کنترل شده را خواهیم داشت.
انواع عکس های هوایی
عکس های هوایی را براساس زاویه بین محور دوربین و صفحه عکس به دو دسته عکس های هوایی عمودی و عکس های هوایی مایل تقسیم کرده اند.در عکس های هوایی عمودی محور دوربین بر محور عکس عمود است . در صورتیکه در عکس مایل ،محور دوربین با صفحه عکس زاویه ای کمتر از 90 در جه تشکیل می دهد.
شکل زیر مقایسه عکس هوایی عمودی با عکس هوایی مایل را نشان می دهد.
در عکس های هوایی عمودی ،مرکز عکس و نقطه شاغول هم منطبق هستند. عکسهای هوایی مهمولی ،به صورت عمودی گرفته می شود.مقیاس عکس در عکس های هوایی عمودی تقریبا در همه جا یکنواخت است .اما در عکس هوایی مایل مقیاس عکس در قمت عقب عکس کوچکتر و درقسمت جلو بزرگتر است.شکل زیر گویای این موضوع است.
فایل پاورپوینت 21 اسلاید
دسته بندی | باستان شناسی |
بازدید ها | 6 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 2719 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 33 |
آپادانا واژه ی فارسی وبه معنای تالارستوندارمی باشد با توجه به تالارستوندارکاخ (تالاربارعام) واز آنجا که به عنوان اولین تالارستوندارایران شناسایی وحفاری شده است تمام مجموعه کاخ به این نام نامیده شده است. همچنین با توجه به اینکه کاخ آپادانا به وسیله داریوش اول هخامنشی (512 ـ 516) ساخته شده است به کاخ داریوش اول هخامنشی نیز معروف میباشد.
داریوش درسال 522 پیش از میلاد به سلطنت رسید پس از آنکه داریوش توانست مدعیان سلطنت را از پیش روی بردارد وآرامش را دوباره به کشورباز گرداند درصدد برآمد سرزمینهای متصرفی را که متشکل از کشورهای بسیاری بودرا با سیاستی خاص اداره کند که این خود مستلزم آن بود که جایگاهی را به عنوان مرکزیت امپراطوری خود برگزیند.
هرچند سرزمینهای متصرفی آن به حدود 30 کشوریا ایالت میرسید ولی چند نقطه را مرکزیت بخشید که از آن جمله است شهرپارسه یا تخت جمشید امروزی، همدان، بابل وشوش. درهریک از این مراکز اقدام به برپایی کاخهایی نموده است که هریک از این کاخها هرچند دراصول کلی یکسان مینمایند ولی درجزئیات تفاوت هایی نسبت به هم دارند.
الی ایحال به توجه به گستردگی امپراطوری هخامنشی (از سند تا نیل) برآن شد تا شوش را که تقریباً درمزکز امپراطوری واقع شده بود به پایتختی برگزیند. بدون شک دراین انتخاب شکوه وعظمت دیرینه شوش به عنوان پایتخت فرمانروایان ایلام که وی خودرا وارث آنان نیز میدانسته درنظربوده است. از سوی دیگرچون پاسارگاد پایتخت کورش وکمبوجیه (ازشاخه دیگرهخامنشیان) بوده است. اونخواسته آن شهررا مرکز فرمانروایی خود سازد وازاین روشوش را به پایتختی خود برگزید.
داریوش دستورداد تا کاخی باشکوه آن چنان که درخورفرمانروایی وی باشد درشوش برپا دارند، لذا معماران با توجه به جمیع مسائل، تپه آپادانا را به این منظورانتخاب کردند. البته باید توجه داشت که این تپه نیز همچون تپه اکروپل (ارگ) وشهرشاهی دارای لایههای باستانی میباشد که برروی تپه ماهورهای طبیعی شکل گرفته است. بدین سان کاخ اصلی داریوش برروی این تپه (آپادانا) بنا شدو اقامتگاههای درباریان تأسیسات دولتی برروی دوتپه اکروپل (ارگ) وشهرشاهی ایجاد شد. (ر. ک. به تصویرـ2).
آنچه مورد نظرما میباشد تپه آپادانا است باستان شناسانی که درمورد تپه آپادانا به پژوهش پرداخته اند تقریباً متفق القول هستند که اصول معماری بابل سرمشق معماران آپادانای شوش بوده است. گیرشمن براین باوراست که کاخهای هخامنشی شوش ملهم از بناهای ایلامی شوش است چه این باشد یا آن پذیرفتنش دوراز ذهن نیست زیرا که داریوش خود درکتیبه یادگاری بنای آپادانای شوش به صراحت درهمکاری معماران وهنرمندان سرزمینهای تابعه سخن میگوید واین را نیز میبایست پذیرفت که اصول وفرهنگ دوره هخامنشی فرهنگ وهنر تلفیقی است، تلفیقی از همه هنرهای خوب ساکنان سرزمینهای تابعه.
منتهی نکته دراین است که ذوقی سلیم، هنرمند وهنرشناس آگاهانه این عمل را به انجام رسانیده است که درعین تکثر، وحدت را درآن مییابیم. شاید این خود یکی از نکات بسیارظریفی است درسیاست کشورداری عصرهخامنشی که از داریوش آغاز شده وتا انتهای این دوره ادامه یافته است. بدین سان که یا مصالح وموادساختمانی از هرسرزمینی به شوش یا تخت جمشید حمل شده است ویا اینکه هنرمندان سرزمینهای دیگردربرپایی آنها دخالت داشته اند یا اینکه مصالح مورد نیاز به همراه هنرمندانشان آورده شده اند بدین سان است که تمام ملل تابعه دراین قبیل شهرها رنگ وبوی فرهنگی خودی را مییافتند واحساس بیگانگی نداشتند.
گیرشمن معتقد است داریوش پس از مدتی کوتاه که دربابل اقامت کرد شوش را محتملاً درسال 521 پیش از میلاد پایتخت خود قرارداد. امستدنیز با استناد به کتیبه یادگاری آپادانا که درآن داریوش آرزوی پایداری عمرویشتاسپ پدرخودرا دارد، میگوید زمانی که این سند نوشته شده ویشتاسپ هنوززنده بود پس این کاخ درنخستین سالهای پادشاهی پسرش ساخته شده است از آنجایی که تخت جمشید پس از شوش برپاشده است درکتیبه یادبود بنابه نام ویشتاسپ برخوردنمی شود چراکه اودراین زمان درقید حیات نبوده است.
آپادانا کاخی است مرتفع وپهناورکه ازواحدهای مختلفی تشکیل شده است این واحدها شامل تالاربارعام، حرمسرا، دروازه، حیاطهای شرقی وغربی ومرکزی، ایوانهای شمالی، شرقی وغربی ودیگربخشها میباشد.
براساس سنت معماری هخامنشی که ساختمانها را اصولاً برروی سکو (صفه) بنا میکردند درآغاز معماران گرداگرد تپه (آپادانا) را با دیواری قطوربه ارتفاع هیجده متروپهنای هیجده متربا مصالح خشت احاطه کرده اند منتهی بدلیل بالابودن سطح آبهای زیرزمینی ابتدا پی دیواره را ازآجربا ملاط قیرحداقل به ارتفاع 14 رگ آجرساختند با توجه به اینکه کلفتی هرآجر 5/8 سانتیمتراست و 5/1 سانتیمترنیز قطرملاط قیراست با توجه به 14 رگ آجر حداقل یک متروچهل سانتیمترازآجرساخته شده است پس از آنکه بخش آجری دیواره تختگاه با پهنای 18 متروارتفاع 40/1 متر (14 رگ) ایجادشد دیواراصلی بنا از خشت بالا آمده تا با کف آپادانا برابرشد. با توجه به اینکه بقایای ایلامی بصورت تپه ای بوده است نتیجتاً پشت دیواره خالی میشده است لذا معماران دوره هخامنشی خاکهای حاصل از پی کنی را درپشت دیواره ریخته وبدین سان تختگاه را ایجاد کرده اند، امروزه درمقطع دیواره گودی که گیرشمن درجبهه غربی تختگاه ایجاد کرده بود درلابلای خاکهای آوارقطعات آجر، سفال، سنگ وحتی آجرهای مینایی دوره ایلام به وضوح آشکاراست زیرا لایههای چندی از دوره ایلامی واحتمالاً قبل از آن دراین قسمت وجودداشته است که قطرلایه ها حدوداً 10 متر ضخامت داشته است. از این طریق میتوان به نوع بناهایی از دورههای گذشته پی برد.
فایل پاورپوینت 33 اسلاید
دسته بندی | معماری |
بازدید ها | 7 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 11116 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 84 |
در 2 جون 1867 در مرکز ریچلیز، ویسکونیس به دنیا آمداو بعد از کار در مزرعه به عنوان یک دانشجوی ویژه در دانشگاه مهندسی ویسکونیس ثبت نام کرد او راضی نبود و بعد از گذراندن یک ترم در سال 1887 به شیکاگو نقل مکان کرد و به عنوان طراح در شرکت ادلر و سالیوان مشغول به کار شود وقتی که زیر نظر سالیوان کار می کرد او شروع به طراحی کرد و به طور مستقل خانه های شخصی برای بعضی از مشتریان ادلر و سالیوان می ساخت فرانک لوید رایت نزدیک به 7 سال را در دفتر (ادلر و سالیوان ) سپری کرد و بعد به خاطر به توافق نرسیدن بر سر قراردادی از انها جدا شد رایت اولین کار شخصی خود را با خانه ویلیام.اچ.وینسلو شروع کرد این معمار در طی 90 سال عمر پر بار خود بیش از 60 سال فعالیت مستمر معماری داشته و حدود 560 ساختمان اجرا نموده است او در 9 اوریل 1959 فوت کرد
نوع خاصی از طراحی مسکونی بود
که توسط رایت در سال های 1900
تا 1911 ساخته شداین خانه ها به
نام خانه های دشتهای مسطح نیز
معروف بودند، زیرا این خانه ها که غالبا درحومه شهر شیکاگو ساخته شده بودند، در تلفیق و هماهنگی با دشتهای مسطح و سرسبزاین نواحی طراحی شده بودند .
از مشخصه های بارز این ساختمانها
می توان به تناسبات کوچک نزدیک به زمین ِ پنجره های سرتاسری کنسول نمودن بام و نمایش افقی آن به موازات سطح زمین مسطح ونشان دادن مصالح در ساختمان اشاره کرد .اما ورای این خوصوصیات بیرونییک زبان جدید کلی از معماری متولد شد اولین قدم در این جهت توسعه طبیعی پلان خانه : فضای باز بیشتر توسط وسایل ساده معماری به جای جداکننده ها و درها بود این پلان به نام (پلان باز)معروف شد یکی شدن ساختمان با سایت طبیعی اش توسعه دیگری بود .
این منطقه بخاطر بلند بودن از سطح زمین به منظور ایجاد چشم انداز وسیع تر مطلوب بود.
به این دلیل رایت طبقه زیرزمین را همسطح همکف قرار داد و این کار باعث شد به عنوان پایه ستونی برای طبقه اصلی بالا باشد دیوارها مستقیما از پی بالا می رفتند پنجره های طبقه دوم یک نوار متصل زیر پیش آمدگی لبه بام بوند در بحث مصالح رایت استفاده از مصالح تک ماده را نسبت به ترکیبی از مصالح مختلف ترجیح می داد .خانه های از جنس روکار سیمانی دارای تخته روکار چوبی بودند همه این خانه های اولیه مثل بردلی (Bradley ) ِ دانا ((Dana ویلیتس ((Willitsگرفته تا خانه های بعدی مثل مارتین ((Martin ِ کونلیCoonly) ) و رابی (Robie) همه این خانه ها به سبک پرایری قلمداد می شوند
فایل پاورپوینت 84 اسلاید
دسته بندی | داروسازی |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 130 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 27 |
این ویتامین B یکی از بهترین پیشگیرنده های سکته است. درسطح کم، جریان خون بدن را روان نگه می دارد و اجازه ی توقف به آن نمی دهد. اما چطور؟ فولیک اسید، هومو سیستئین که ترکیبی مرتبط با بیماری های قلبی و آلزایمر است را حل می کند. تحقیقات نشان می دهد که مردانی که از دوز بالای اسید فولیک استفاده می کنند، نسبت به کسانی که فقط مقدار کمی از این ماده را مصرف میکنند، تا %30 کمتر به سکته مبتلا می شوند.
اما این همه ی فواید اسید فولیک نیست. تحقیقات جدید آلمانی ها نشان داده است که اسید فولیک می تواند باعث افزایش عملکرد شناخت شود، حتی در افراد میانسال. همچنین به بدن برای هضم، استفاده، و سنتز پروتئین هایی که باعث رشد ماهیچه ها می شود کمک میکند. اسید فولیک در تولید گلبول های قرمز خون نیز لازم است و همچنین در بالا بردن سطح انرژی و عملکرد سیستم قلبی-عروقی نیز تاثیرگذار است. و بالاخره اسید فولیک از سوزش قلب جلوگیری میکند و جایگزین مواد مغذی از دست رفته بدن می شود که همه ی اینها باعث می شود سیستم گوارش بهتر کار کند.
اسید فولیک به همراه ویتامین B12 و ویتامین C به هضم غذا و استفاده ی بدن از پروتئین و ساخت پروتئین در زمان لازم کمک می کند. اسید فولیک برای ساخت گلبول های قرمز خون و DNA (که عمل کنترل وراثت را انجام می دهد و راهنمایی برای فعالیت های سلول ها می باشد)نیز لازم است.
این ویتامین عمل ساخت و نگه داری سلول ها را بر عهده دارد. این وظیفه در هنگام تقسیم سلولی و رشد بسیار مهم است، پس مصرف آن برای زنان باردار و نوزادان ضروری است.
اسید فولیک همچنین در رشد بافت ها کمک می کند و باعث درست عمل کردن سلول ها می شود. این ویتامین در زمانی که بدن احتیاج به غذا خوردن دارد، موجب افزایش اشتها می شود و به همین ترتیب اسیدهای هضم کننده غذا را می سازد.
مکمل(قرص) اسید فولیک در درمان بی نظمی های وابسته به کمبود اسید فولیک استفاده می شود. اسید فولیک برای درمان زخم های پا و مشکلات قاعدگی نیز تجویز می شود.
اسید فولیک در تکامل رشد جنین بسیار با اهمیت می باشد. رشد طناب نخاعی و مغز جنین در گرو مصرف اسید فولیک توسط مادر می باشد.
فایل پاورپوینت 27 اسلاید
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 2 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1368 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 25 |
اصول اساسی مدل سیستم مانا
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 1 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 255 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 12 |
تعریف
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 2379 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 17 |
مقدمه
برنامه تحقیق و توسعه ملی کره(NRDP) از طریق برنامه پیشرو G7 در طول سال های 1992 و 2001 به عنوان سنگ بنایی در تقویت صنایع بزرگ کره مانند: خودرو، الکترونیک و ارتباطات و ... محسوب می شود.
این فایل یک مطالعه موردی با هدف بررسی اثربخشی انتقال فناوری از طریق(NRDP) و برنامه G7 می باشد.
و در ادامه داریم:
تعاریفی از انتقال تکنولوژی
مقایسه سرمایه گذاری در برار GDP
برنامه ملی آینده نگاری S&T جمهوری کره
تحلیل برنامه G7 بر اثربخشی انتقال تکنولوژی
تعیین موفقیت و شکست پروژه های انحصاری g7 مبتنی بر بازخورد کارشناسان پروژه
نتیجه گیری
فایل پاورپوینت 17 اسلاید