فروشگاه نوین داک

فروشگاه نوین داک

فروش تحقیق ، پروژه ، مقاله ، پاورپوینت
فروشگاه نوین داک

فروشگاه نوین داک

فروش تحقیق ، پروژه ، مقاله ، پاورپوینت

دانلود تحقیق جامعه شناسی ازدواج و خانواده

یکی از مهمترین حوزه های جامعه شناسی مطالعه خانواده و ازدواج است ازدواج نهادی است که از طریق آن مرد و زن با هم پیمان زناشویی می بندند
دسته بندی علوم اجتماعی
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 36 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
دانلود تحقیق جامعه شناسی ازدواج و خانواده

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

چکیده :

یکی از مهمترین حوزه های جامعه شناسی مطالعه خانواده و ازدواج است. ازدواج نهادی است که از طریق آن مرد و زن با هم پیمان زناشویی می بندند. این پدیده اجتماعی شدیداً تحت تاثیر اوضاع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه بوده و افزایش و کاهش، میزان، نوع و عوامل موثر بر آن ارتباطی تنگاتنگ با شرایط جامعه دارد و با توجه به اینکه در یک ساخت اجتماع شکل گرفته یک نماد اجتماعی محسوب شده و در خود نابسامانی ها و به طور کل ویژگی های جامعه را منعکس می سازد. ازدواج وتشکیل خانواده ازقدیمی ترین نهادهای زندگی بشر است که ازدیر باز موردتوجه متفکرین علوم اجتماعی ، علوم اخلاقی ، علمای مذهبی وسایر دانشمندان قرارگرفته است. دردهه های اخیر به علت پیچیدگی های امورمربوط به ازدواج ، دامنۀ مسائل مربوط به آن به قلمروهای علوم دیگری همچون علم اقتصاد، جمعیت شناسی و علم سیاست نیز کشیده شده است .

هریک ازاین علوم به فراخور حیطۀ تخصصی اشان به جنبه هایی ازمسئلۀ ازدواج پرداخته ودرتبیین مسائل مربوط به آن ونیز ارائۀ راه حل هایی برای زدودن نابهنجاریهای عارض برآن با توجه به فرهنگ ، مذهب وشرایط اقلیمی گوناگونی که در جوامع مختلف وجود دارد ، کوشیده اند .

بدیهی است که ازدواج همچون هرپدیدۀ اجتماعی دیگری دارای هنجارهایی است که این هنجارها نسبت به هر جامعه ای ونیز هر مقطع زمانی متفاوت می باشند . در کشور ما نیز در دوران کنونی ، مسائل ازدواج دارای ویژگیهای خاص خود می باشد . ازیکطرف ایران همچون سایر کشورهای جهان سوم درمرحلۀ گذار از سنت به مدرنیته است که تغییرات اجتماعی وسیعی رادرهمۀ پدیده های اجتماعی ازجمله درازدواج وهمسرگزینی ایجاد کرده است ؛ تغییراتی که موجب شده است تا مردان وزنان نگرش نوینی ازپیوند زناشویی وازدواج داشته باشند وآنرا نه فقط به عنوان یک رابطۀ جنسی وتولید فرزند بلکه برای بوجود آوردن یک زندگی کمال گرا ، توأم باعشق وهمدلی وهمدمی بدانند . دنیای جدید باعث بالا رفتن سطح آگاهی های اجتماعی ، سواد عمومی وتحصیلات شده وبه موازات آن سطح توقعات وانتظارات مردان وزنان به مراتب بیشترازگذشته شده است . ازطرف دیگر درعصرمدرنیته ، تمایزات وتفاوتهای فرهنگی واجتماعی گروههای اجتماعی ونیز آحاد جامعه بیشتر شده وهمانندی های گذشته کم رنگ شده است . علاوه براینها درکشورما وقوع انقلاب اسلامی درسال ۱۳۵۷،موجب شد تاتغییرات دیگری درجامعه بوجود آید ؛ بخشی ازاین تغییرات ناشی ازروند اسلامی کردن جامعه درفردای انقلاب بود. بخشی دیگر به علت نقش اجتماعی زنان درجامعه وگرایش آنها به تحصیلات بالاتر واحراز صلاحیت هایی همانند مردان دربدست گرفتن مشاغل خارج ازمنزل قرارداشت . این همه باعث شد تاهمسرگزینی ازشکل سنتی خارج شده وبامسائل دیگری که درنوع خود درکشورماتازگی داشت ، مواجه شود . نکته دیگری که دردهۀ اول بعد ازانقلاب( دهۀ ۱۳۶۰) بوجود آمد وبعدها پدیدۀ ازدواج وهمسرگزینی رابرای جوانان به شدت تحت تأثیر قرارداد، میزان بالای موالید درآن دهه بود که دردهۀ ۱۳۸۰آنچه راکه تحت عنوان " عدم تعادل جمعیتی درسن ازدواج " نامیده می شود ، راموجب شد . دراین مقاله سعی خواهدشد تامسائل ومشکلات عمدۀ همسرگزینی وازدواج رادرایران کنونی ازدیدگاه جامعه شناختی موردبررسی قراردهیم .

نگاهی به ازدواج در ایران در اعصار گذشته :

خانواده وازدواج ازنهادهای نخستین است به این معنی که درتمام دورانهای زندگی بشر ودرهمۀ جوامع وجود داشته است . همانگونه که خانواده درگذر تاریخ اشکال متنوعی رادرهرجامعه ای به خود گرفته وازخانواده های گسترده ، پدرتباری ، پدرسری ، مادرتباری ، مادرسری و..... صحبت به میان می آید ، ازدواج وهمسر گزینی نیز شیوه های گوناگونی درهرنقطه ازجهان ودرایران داشته است . هرچند بسیاری از انواع خانواده ها وشیوه های ازدواج وهمسر گزینی درکشورما ازبین رفته ویارواج خودراازدست داده است ، اما درجای جای این کشورپهناور می توان آثاری از قدیمی ترین انواع آنهارا پیدانمود . آنچه مسلم است ، همچنانکه نهاد خانواده درایران تغییرات اساسی بخود دیده است ، ازدواج وهمسرگزینی نیز تحول بنیادی پیدانموده است. دراین مورد چنین نوشته میشود که :

" دردوران قبل ، همسر گزینی به شدّت تحت فشار اجتماعی بود . انتخاب همسر نه بر اساس میل وعلاقۀ دوطرف به ازدواج ، بلکه به دلیل " جبر اجتماعی " صورت می گرفت . درجامعه ای که فردیت مطرح نبود، علائق فردی نیز ارزشی نداشتند .... تنها راه ارتقاء پایگاه اجتماعی ، ازدواج بود هرچند که زن متأهل معمولأ تحت سلطۀ مادرشوهر بود وشوهر نیز برروی او اعمال قدرت می کرد ، امابتدریج با انتقال اقتدار شوهر به زن درحیطه های خاص ، زن تبدیل به فرد فرمان دهنده وپس از فوت مادرشوهر ، به بالاترین مقام خانه می رسید به این ترتیب برای دختران ، ازدواج تنها امکان کسب یک نقش اجتماعی قابل قبول جامعه بود . مردها نیز مجبوربه ازدواج بودند ، زیرا ادارۀ واحد خانه که درعین حال محل تولید نیز بود ، بدون وجودزن که قسمتی از کارها رابرعهده گیرد امکان نداشت . باازدواج ، مردمجرد تبدیل به مرد متأهل می شد که اهمیت اجتماعی بالاتری ازمرد عزب داشت . درعین حال پس از ازدواج دارای فرزندانی می شد که هم به او کمک می کردند وهم به عنوان ورثه ، از مایملک خانوادگی محافظت می کردند ....... ازدواجهای مجدد به فراوانی دیده می شد ، بطوریکه افراد هرچند گاه یکبار ، باهمسر جدیدی زندگی خودرا آغاز می کردند . علت آن ، میزان بالای مرگ ومیر زنان ومردان بود . مرگ ومیر زنان معمولأ ناشی اززایمان بود . مردی که همسرش فوت می کرد ، بخصوص اگر فرزند یافرزندانی داشت ، نمی توانست بدون کمک زن امور خانواده رابچرخاند ، پس باگذشت زمانی کوتاه دوباره ازدواج می کرد وچون اصل عمدۀ ازدواج ، فرزندآوری بود سعی می کرد بازن جوانتری که قادر به آوردن فرزندان بیشتری باشد ، ازدواج کند .

فایل ورد 15 ص


دانلود تحقیق تمبر

تمبر بهترین وسیله ارتباطی و اطلاعاتی است خواه بر روی آن یک شاهکار هنری نقش بسته باشد و خواه طرحی نمادی، یا یک عکس کوچک را در برگیرد تمبر پستی این توانایی جالب توجه را دارد که اصول زیبایی شناسی را تعمیم داده و به عنوان ابزاری در خدمت فرهنگ قرار گیرد
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 16 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
دانلود تحقیق تمبر

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

مقدمه

در عصر حاضر، پیشرفت های صنعتی و بهره‌گیری از آنها در عرصه های مختلف زندگی، انتقال پیام و برقراری ارتباطات را آسان کرده‌ است. اما هنوز هم، اختلافات فرهنگی، زبانی و توانایی‌های متفاوت جوامع در بهره‌برداری مناسب از وسایل انتقال ارتباطات جدید و پیشرفته در سطح وسیع و همه جانبه، جزو موانع استفاده از اطلاعات است. جامعه‌ای که به دلیل نداشتن توان اقتصادی مناسب نتواند در همه زمینه‌ها از علوم و تکنولوژی پیشرفته برای ایجاد ارتبط و در نتیجه انتقال اطلاعات استفاده کند، مسلماً به اندازة یک جامعه پیشرفته قدرت برابری در مقابل رویدادها و یا رفع نیازهای متفاوت اعضای خود را ندارد.

بنابراین، وجود یک وسیله برقراری و ارتباط و انتقال پیام جهانی که به قدر راههای دیگر ارتباطی نیاز به پشتوانه های اقتصادی نداشته باشد، بسیار مهم است و تمبر از جمله وسایلی است که این منظور را برآورده می‌کند.

تمبر بهترین وسیله ارتباطی و اطلاعاتی است. خواه بر روی آن یک شاهکار هنری نقش بسته باشد و خواه طرحی نمادی، یا یک عکس کوچک را در برگیرد. تمبر پستی این توانایی جالب توجه را دارد که اصول زیبایی شناسی را تعمیم داده و به عنوان ابزاری در خدمت فرهنگ قرار گیرد.

تمبر در جوامع مختلف بشری نقش‌های مختلفی را از جهات فرهنگی و سیاسی ایفا کرده است که از بین آنها می‌توان به نشر فرهنگها، ایجاد روابط دوستانه بین ملتها، برقراری عدالت و صلح جهانی، تشویق ملتهای قدرتمند برای کمک به مردم نیازمند در جهان سوم، ایجاد انگیزه‌های بشر دوستانه وآزادی ملتها از سلطه خودکامگان اشاره کرد.

این نیاز به ارتباط و تبادل فرهنگی ارزش تمبر پستی را بر همگان روشن می‌سازد. تمبر پستی با زبان تصویر، یا به عبارت دیگر استفاده از یک زبان همگانی سخن می‌گوید: زبانی که احتیاج به ترجمه ندارد و در همه جای دنیا و در هر فرهنگی می‌تواند پیام رسان باشد. این قطعه کوچک و جهانگرد ، تصویر است واجد ارزش‌های هنری، همراه با خلاقیت و زیبایی که هدف خاص هنرمند راکه همانا پیام رسانی است، برآورده می‌کند.

هنرمند درک حس بصری پیام‌گیرنده را در انتقال بهتر مفاهیم در اختیار می‌گیرد و به کمک عوامل فنی و چاپ در به دست‌آوردن ماحصل کار، کوشش می‌کند. کاری که پیش از هرچیز یک اثر هنری است.

استفاده از تمبر فاصله‌های مکانی و زبانی موجود بین ممالک را از بین رده و با یک زبان واحد، مردم دنیا را متحد می‌کند.

آنچه در تمبر به عنوان یک رسانه‌فراگیر اهمیت دارد، پیام های گوناگونی است که از طریق آن به تمام دنیا منتقل می‌شود. پیامی که تحت تاثیر دیدگاهها، علایق و دستاوردهای مختلف یک جامعه قرار دارد. بطوریکه مجموعه تمبرهای پستی هر کشور نمایانگر تاریخ معاصر، میراث‌های فرهنگی، ایدئولوژی و روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی حاکم بر آن کشور است.

هر تمبر یک پیام بصری به همراه دارد که از دو جهت زیبایی‌شناسی و فنی قابل بررسی است. طراحی مناسب تمبر و استفاده مناسب از عوامل فنی و چاپ می‌تواند در خدمت انتقال بهتر این پیام باشد.

تمبر بدون هیچگونه مانعی به اقصی نقاط کره زمین فرستاده می‌شود و پیام نهفته خود را بی‌هیچ اداعی به گیرنده پاکت می‌رساند و به علت گستردگی استفاده از تمبر در جهان، پیام تمبر می‌تواند از مرزهای یک کشور بگذرد و به کشورهای دوست و متحد و یا مخالف و حتی دشمن برسد و اینجاست که با جرات می‌توان گفت تمبر مخاطبانی بمراتب بیشتر از تیراژ خود و جمعیت کشوری که تمبر در آن منتشر شده ، دارد.

آنچه در تمبر به عنوان یک رسانه فراگیر به چشم می‌خورد، پیامهای گوناگونی است که از طریق آن به تمام مخاطبین منتقل می‌شود.

فایل ورد 21 ص


پاورپوینت با موضوع انواع فلزات ساختمانی و کاربرد آنها

دانلود تحقیق با موضوع انواع فلزات ساختمانی و کاربرد آنها بصورت پاورپوینت
دسته بندی معماری
بازدید ها 1
فرمت فایل pptx
حجم فایل 4135 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 43
پاورپوینت با موضوع انواع فلزات ساختمانی و کاربرد آنها

فروشنده فایل

کد کاربری 15812
کاربر

دانلود تحقیق با موضوع انواع فلزات ساختمانی و کاربرد آنها بصورت پاورپوینت

فرمت فایل: PPTX
تعداد صفحات فایل: 43

بخشی از پاورپوینت

مقدمه: فلزات در ساختمان مصارف گوناگون و گسترده داشته و به صورت خاص یا ترکیبی از چند فلز مورد استفاده قرار می گیرد.فلزات عناصر ساده ای هستند که در دمای معمولی جامدندبیشتر آنها دارای وزن مخصوص زیاد هستند.گرم رسانی و برق رسانی فلزها خوب است.فلزها جلا پذیرند و هرگاه سطح آنها جلا داده شود درخشندگی ویژه ای که نام جلای فلزی موسوم است از خود نشان می دهند و نور را باز می تابانند.
تقسیم بندی:فلزات ساختمانی اساساً به دو گروه آهنی و غیرآهنی تقسیم می شوند:
آهن خالص در ساختمان مصرفی ندارد ولی انواع فولاد و چدن که آلیاژ های آهن به حساب می آیند از پر مصرف ترین مصالح فلزی هستند.

و...


دانلود تحقیق تقسیم بندی رنگینه ها در شاخص رنگ

رنگینه های خانواده‌های اسیدی، آزوئیک و بازی (بازیک)، در جلد دوم رنگینه های خانواده‌های مستقیم، دیسپرس، سفید کننده های نوری، غذایی، اینگرین (Ingrain) و رنگینه‌های مناسب برای رنگرزی چرم
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 10
فرمت فایل doc
حجم فایل 108 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 107
دانلود تحقیق تقسیم بندی رنگینه ها در شاخص رنگ

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

منظور از این تقسیم بندی پنج جلد کتابی است که توسط

The Society of Dyers and Colorists (SDC)

و American Association of Textile Chemists and Colorists (AATCC)

تهیه گردیده است. در جلد اول، رنگینه های خانواده‌های اسیدی، آزوئیک و بازی (بازیک)، در جلد دوم رنگینه های خانواده‌های مستقیم، دیسپرس، سفید کننده های نوری، غذایی، اینگرین (Ingrain) و رنگینه‌های مناسب برای رنگرزی چرم و در جلد سوم رنگینه های خانواده های دندانه ای، طبیعی، رنگدانه (پیگمنت(، رآکتیو، احیاء کننده‌ها، رنگینه های هر خانواده به ترتیب زرد، نارنجی

رنگینه های محلول در حلال، گوگردی، خمی و خمی محلول به ترتیب آمده است. رنگینه های هر خانواده به ترتیب زرد، نارنجی، قرمز، بنفش، آبی، سبز، قهوه ای و بالاخره مشکی بوده و به رنگینه های (غیر مخلوط) موجود هر خانواده رنگینه ای شماره ای داده شده است. به عنوان مثال:

(نام ژنریک شاخص رنگی و یا کالرایندکس) C.I.Acid Yellow 1

که به معنای رنگینه اسیدی زرد رنگ با شاخص رنگی یک است. هر نام ژنریک شاخص رنگی، مشخص کننده یک ساختار شیمیایی معین می باشد. رنگینه های زرد رنگ دیگر همین خانواده با ساختار متفاوت، شاخص رنگی دیگری مثل 2، 3 ، 4 و غیره خواهد داشت. در این 3 جلد خصوصیات هر رنگینه با شاخص معین مثل پایه شیمیایی و شماره آن، تغییرات رنگ در مقابل نور روز و نور مصنوعی، روشن مناسب برای رنگرزی، قدرت یکنواختی (جابجایی)، لکه گذاری روی الیاف دیگر، تعدادی از ثباتهای مختلف، قابلیت برداشت و کاربردهای غیر نساجی آمده است. تقسیم بندی در این سه جلد با توجه به کاربرد رنگینه ها انجام شده است. در جلد چهارم فرمول شیمیایی رنگینه ها آمده است و به هر فرمول شیمیایی شماره ای داده شده است که آنرا شماره پایه شیمیایی شاخص رنگی نام داده اند. این شماره از 10000 شروع می گردد. به عنوان مثال رنگینه اسیدی زرد با شاخص رنگی 1، دارای شماره پایه شیمیاییی شاخص رنگی 10316 ، می باشد.

جلد پنجم از دو قسمت تشکیل شده است. در قسمت اول، رنگینه ها به ترتیب خانواده های رنگینه ای و رنگ در جلدهای اول، دوم و سوم و نام ژنریک آنها آمده و نامهای تجارتی آنها که توسط شرکتهای مختلف انتخاب شده است در مقابل آنها ذکر گردیده است. در قسمت دوم عکس قسمت اول عمل شده و نامهای تجارتی رنگینه ها به ترتیب حروف الفبا آمده و نام ژنریک آنها در مقابل قرار داده شده است. جلدهای دیگر کالرایندکس، ضمیمه بوده و رنگینه های جدید در آنها ذکر گردیده است.

مواد تعاونی (کمکی) در رنگرزی

مواد تعاونی و یا کمکی در رنگرزی را می توان به گروههای زیر تقسیم بندی نمود:

سختی گیر آب

تر کننده – نفوذ دهنده

ضد جابجایی

یکنواخت کننده

ریتارد (Retarder) یا ترمز کننده

کاریر (Carrier)

دیسپرس کننده

احیاء کننده

اکسید کننده

سختی گیر آب

آب در صنعت نساجی نقش مهمتری را نسبت به صنایع دیگر دارد. آبهای زمینی و دریا معمولاً دارای املاح کلسیم و منیزیم می باشد که به آب سخت معروف است. گرچه وجود مقداری از این املاح در آب آشامیدنی مفید است ولی در صنعت نساجی وجود اینگونه املاح در آب، در بیشتر موارد با مولکولهای رنگینه و یا مواد دیگر حاضر در حمام تولید رسوبهای نامحلول کرده و رنگرزی و تکمیل را با اشکال مواجه می سازد. در بیشتر کارخانجات، آب را جهت مصرف سالنهای تکمیل قبلاً تصفیه نموده و املاح را تا مقدار زیادی از آن جدا می نمایند. به هر حال چنانچه آب تصفیه نشده باشد و یا تصفیه آن بصورت کامل انجام نگرفته باشد می توان از مواد سختی گیر آب استفاده نمود. سختی گیرهای آب، مواد معدنی و یا آلی می باشد که با املاح کلسیم و منیزیم حاضر در آب سخت، تولید کمپلکس محلول نموده و بدین وسیله از واکنش آنها با مواد دیگر در حمام جلوگیری نموده و به عبارت دیگر آنها را غیرفعال می نماید. از آنجائی که در مقدمات، رنگرزی، چاپ و تکمیل، بیشتر مواد مصرفی نسبت به آب سخت حساسیت نشان می دهد لذا به کار گرفتن مواد سختی گیر آب با آب کاملاً تصفیه نشده ضرروی است.

مواد تر کننده (خیس کننده)

این مواد، تر شدن کالای نساجی را آسان تر و سریع تر می نماید و بکار گرفتن آنها برای کالایی که آب را به راحتی جذب نکند و مخصوصاً در عملیات پد (pad) که پارچه برای جذب محلول، مدت زیادی ندارد ضروری می باشد.

ترکننده به طور کلی کشش سطحی آب را روی لیف پایین آورده و آب بهتر روی سطح لیف و در منفذهای بین الیاف پخش می گردد و در نتیجه مواد همراه خود را به داخل کالا می رساند. این مواد نه تنها نفوذ محلول را به داخل کالا آسان تر می کند بلکه رنگرزی و تکمیل را یکنواخت تر می سازد. قابلیت جذب محلول متفاوت کالای نساجی در مراحل مختلف می تواند عامل نایکنواختی باشد. مثلاً چنانچه پارچه در مرحله مرسریزه به صورت یکنواخت خیس نشده باشد مرسریزه بصورت یکنواخت انجام نشده و این نایکنواختی، پس از رنگرزی خود را به صورت نایکنواختی رنگی نشان می دهد. ترکننده ها، دیسپرس کننده ها و شوینده ها (دترجنت ها) ساختمان شیمیایی مشابه ای داشته و یکی از این سه خاصیت ممکن است در بعضی موارد بیش از دو خاصیت دیگر باشد. برای عملیاتی که در قلیا و یا اسیدهای قوی صورت می گیرد بایستی از ترکننده های مقاوم در شرایط محیط استفاده گردد.

نفوذ دهنده که مشابه ترکننده می باشد به نفوذ بیشتر رنگدانه (رنگینه نامحلول در آب) به داخل کالا کمک می کند.

مواد ضد جابجایی (ضد مهاجرت)

مراحل خشک کردن پارچه، بعد از پد شدن آن (آغشته شدن با محلول و یا تعلیق رنگینه) در روشهای مداوم، از نقطه نظر یکنواختی بسیار مهم می باشد زیرا چنانچه حرارت روی پارچه از زیر آن و یا حرارت یک حاشیه از حاشیه دیگر بیشتر باشد آن قسمت زودتر خشک شده و در نتیجه مقداری محلول از قسمتی که هنوز خشک نشده است به طرف قسمت خشک شده حرکت کرده و در آن قسمت، رنگینه بیشتری انباشته می گردد. از این رو، داشتن درجه حرارت یکنواخت در پشت و روی پارچه و همچنین در عرض پارچه، شرط اساسی کسب رنگرزی یکنواخت می باشد. این حرکت رنگینه را جابجایی و یا مهاجرت گویند. برای به حداقل رساندن جابجایی بایستی از پیک آپ (Pick up) حدود 60 درصد و از دمای نه چندان زیاد در خشک کن (مثلاً 100 تا 110 درجه سانتگیراد) استفاده نمود. ازدیاد دو عامل مذکور (دما و پیک آپ) جابجایی بیشتر رنگینه را باعث می گردد. پیک آپ به صورت زیر تعریف می گردد.

فایل ورد 107 ص


دانلود تحقیق تعاون

تعاون به زبان ساده یعنی همکاری هنگامی که فردی به تنهایی کاری انجام دهد یا طرحی را که در ذهن خود دارد عملی سازد راه درست آن است که از دیگران کمک بگیرد تا آن کار یا طرح به صورت دسته جمعی و با همیاری گروهی به نتیجه مطلوب برسد این شکل از انجام کار به صورت جمعی و سازمان یافته را تعاونی می گویند
دسته بندی علوم اجتماعی
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 17 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
دانلود تحقیق تعاون

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

تعاون یعنی چه ؟

تعاون به زبان ساده یعنی همکاری هنگامی که فردی به تنهایی کاری انجام دهد یا طرحی را که در ذهن خود دارد عملی سازد راه درست آن است که از دیگران کمک بگیرد تا آن کار یا طرح به صورت دسته جمعی و با همیاری گروهی به نتیجه مطلوب برسد . این شکل از انجام کار به صورت جمعی و سازمان یافته را تعاونی می گویند .

تعاونی با ایجاد ارتباط مستقیم بین تولید و مصرف ، واسطه های غیر ضروری و بعضاٌ مزاحم را کنار زده و اشتغال کاذب را از ساختار اقتصادی جامعه حذف می کند . البته این عملکرد تنها به فعالیتهای اقتصادی محدود نمی شود ، بلکه در مورد خدمات فرهنگی و اجتماعی نیز صادق است . هنگامی که مردم بتوانند با هزینه کمتر همراه با کیفیتی مناسب از خدمات فرهنگی ، آموزشی ، ورزشی و ... برخوردار شوند مسلماٌ برای بهره مند شدن از این خدمات تمایل و رغبت بیشتری خواهند داشت . نتیجه این رویکرد اجتماعی ، رشد فرهنگ و ارتقاء سطح دانش عمومی و تخصصی است که پیامد منطقی آن چیزی جز کارآفرینی و اشتغال سالم نخواهد بود .

شرکت تعاونی چیست ؟

هرگاه گروهی از مردم آزادانه ، با همفکری یکدیگر و با سرمایه گذاری عادلانه فعالیتی را با اهداف معین اقتصادی یا فرهنگی آغاز نمایند که در سود و زیان آن سهیم باشند در واقع یک شرکت تعاونی تشکیل داده اند . افرادی که شرکت تعاونی را تشکیل می دهند اعضای تعاونی نام دارند و هر یک از آنها را یک عضو شرکت تعاونی می نامیم .

در شرکتهای تعاونی همه اعضاء با هم برابرند و هیچ تفاوتی بین آنها وجود ندارد ، مگر آنکه یک عضو تلاش بیشتری برای موفقیت شرکت از خود نشان دهد . در این صورت یک عضو با ارزش تعاونی به حساب خواهد آمد . شرکت تعاونی سازمانی اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی است که هدف آن حل مشکلات ، تأمین رفاه و زندگی بهتر برای اعضاء است .

هر شرکت تعاونی مانند یک خانواده است . اعضای آن هم افراد این خانواده به حساب می آیند

اهداف بخش تعاون کدامند ؟

- ایجاد و تأمین شرایط و امکانات کار برای همه با هدف ایجاد اشتغال .

- قرار دادن وسایل کار در اختیار کسانی که قادر به کارند ولی توانایی تهیه ابزار کار خود را ندارند .

- پیشگیری از تمرکز ناعادلانه ثروت در دست افراد و گروههای خاص در راستای تحقق عدالت اجتماعی .

- جلوگیری از کارفرمای مطلق شدن دولت .

- قرار دادن مدیریت در اختیار نیروی کار به منظور بهره برداری مستقیم از حاصل کار خود .

- پیشگیری از انحصار ، احتکار ، تورم و ناهنجاریهای اقتصادی .

- توسعه و تحکیم مشارکت عمومی .

هدف ما تشکیل شرکت تعاونی نیست ، بلکه شرکت تعاونی وسیله ای است تا از راه همکاری و تلاش دسته جمعی به رفاه و زندگی بهتر دست یابیم .

سابقه تعاونیها در ایران و جهان :

الف _ در جهان

در سال 1843 میلادی در شهر راچدیل انگلستان 28 نفر از کارگران به علت نارضایتی از عملکرد صاحبان کارخانه ها دور هم جمع شدند تا چاره ای بیندیشند . موضوع این بود که کارخانه ها به جای حقوق و دستمزد نوعی بن خرید به کارگران می دادند که فقط در فروشگاههای وابسته به خودشان ارزش داشت . فروشگاهها نیز اجناس را با کیفیتی بسیار نامطلوب و بد عرضه می کردند .

کارگران پس از مشورت با یکدیگر به این نتیجه رسیدند که اگر خودشان کالاهای مورد نیازشان را تولید کنند می توانند اجناس را با کیفیت بهتری تهیه نمایند و در ضمن سودی را که از فروش کالاها به دست می آورند بین خودشان تقسیم کنند . یکسال بعد، در دسامبر سال 1844 آنها فروشگاه تعاونی خود را افتتاح کردند. این اولین شرکت تعاونی به شکل امروزی آن در جهان بود.

ب ـ در ایران

سابقه تعاونی در ایران به سال 1303 باز می گردد. در آن سال موادی در خصوص تعاونی مطرح و در مجموعه ای تحت عنوان قانون تجارت به تصویب رسید.در پی آن سال 1314 را میتوان نقطه آغاز تشکیل و ثبت قانونی شرکتهای تعاونی در ایران قلمداد نمود .

اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی و خواست به حق مردم ایران در خصوص تحقق عدالت اجتماعی، بخش تعاونی جایگاه مهمی را در قانون اساسی جمهوری اسلامی به خود اختصاص داد .

در سال 1370 پس از تصویب قوانین مربوط به بخش تعاونی کلیه سازمانها و اداراتی که به طور موازی در این زمینه فعالیت داشتند در یکدیگر ادغام شدند و تمامی وظایف و اختیارات آنها به وزارتخانه جدیدی به نام وزارت تعاون واگذار گردید. این وزارتخانه در سال 1371 رسماٌ آغاز به کار کرده و از آن زمان تاکنون با تمام توان خود در زمینه پیشبرد اهداف بخش تعاونی کشور تلاش می نماید .

فایل ورد 15 ص


نقد و بررسی کتاب های درسی قرآن سوم تا ششم ابتدایی

نگارنده این تحقیق، استاد محمد فغفوری، مدرس دانشگاه و معلم قرآن در مدارس مختلف تبریز می باشد در خلال تدریس قرآن ابتدایی، به اشکالات ترجمه ای و املایی برخوردم و این انگیزه ای شد تا در رفع اینها، تحقیق حاضر را تهیه کنم این تحقیق در نوع خود بی نظیر است
دسته بندی معارف اسلامی
بازدید ها 33
فرمت فایل docx
حجم فایل 147 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 8
نقد و بررسی کتاب های درسی قرآن سوم تا ششم ابتدایی

فروشنده فایل

کد کاربری 21923
کاربر

این فایل، حاصل سالها تدریس و در کنار آن پژوهش و تحقیق در زمینه اشکالات املایی و مفاهیم قرآن های ابتدایی است. نگارنده این تحقیق، استاد محمد فغفوری، مدرس دانشگاه و معلم قرآن در مدارس مختلف تبریز می باشد.

در خلال تدریس قرآن ابتدایی، به اشکالات ترجمه ای و املایی برخوردم و این انگیزه ای شد تا در رفع اینها، تحقیق حاضر را تهیه کنم تا دانش آموزان از دوران کودکی با املاء و معنای صحیح مصحف شریف، آشنا شوند، این تحقیق در نوع خود بی نظیر است.

شیوه نگارش در این تحقیق بدین گونه است که شماره صفحات و اشکالات بازگو می شود سپس دلیل یا دلایل آن ذکر می شود و در ادامه راهکار و پیشنهاد صحیح نویسی آن ارائه می شود. چون قرآن اول و دوم ابتدایی، عکس و تصویر بود، بنابراین اشکال آنچنانی به نظر نرسید. این فایل، نقد و بررسی قرآن سوم تا ششم ابتدایی را در بردارد.

تاکنون با جستجو در کتب مربوطه و مطالعه نظری در اینترنت، چنین تحقیقی یافت نشده است.

خرید این فایل ارزشمند را به همه دوستداران علم قرآن پیشنهاد می کنم.


دانلود تحقیق تبلیغات و آگهی ها

تبلیغات عبارت است از ارتباط ومعرفی غیر شخصی یا خدمات از طریق حاملهای مختلف در مقابل دریافت وجه برای موسسات انتفاعی یا غیر انتفاعی یا افرادی که به نحوی در پیام مشخص شده اند
دسته بندی بازاریابی و امور مالی
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 25 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
دانلود تحقیق تبلیغات و آگهی ها

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

تبلیغات عبارت است از ارتباط ومعرفی غیر شخصی یا خدمات از طریق حاملهای مختلف در مقابل دریافت وجه برای موسسات انتفاعی یا غیر انتفاعی یا افرادی که به نحوی در پیام مشخص شده اند.

آگهی و تبلیغ علمی است که علی رغم قدمت آن هنوز در ایران ناشناخته است.حتی ایرانیان که در خارج از کشور زندگی می کنندنمی توانند به طور صحیح از این حربه قدرتمند برای شناساندن ایران ومعرفی خلا قیتهای موجود درآن استفاده کنند.متاسفانه مدتهاست شاهدیم که مطبوعات از کسادی فروش معروف ایران در بازارهای خارجی بویژه کشورهای اروپایی سخن می گویند.

این علم که هر روز با علوم جامعه شناسی،آمار،اقتصاد وروانشناسی پیوستگی بیشتری پیدامی کند و هنرهایی نظیر موسیقی،ادبیات،عکاسی،گرافیک و نقاشی را به خدمت می گیرد،در رساندن پیام فروش به بازارها ومصرف کنندگان نقش اساسی داردو اکنون هیولایی است از آمار و ارقام با صدها میلیارد دلارهزینه سالانه ومیلیونها نفر در سراسر جهان که در این رشته مشغول به کارند.همه ما به وسیله تبلیغات احاطه شده ایم وبه نحوی به آن در ارتباطیم.در حال قدم زدن،استراحت،مطالعه ونشریات ،تماشای تلوزیون و...اشکال وحروف تبلیغاتی جلو چشممان قرار دارندیا آوای آن به گوش می رسد.سینما،تلوزیون،وچراغهای نمایش،وسایط نقلیه،کاتالوگها ،مراسلات پستی ،تقویمها ،وپیامها اشکال مختلف ارائه تبلیغاتند.در حال حاضر موسسات تبلیغاتی از ورزش ورزشکاران ومسابقات جهانی به عنوان وسیله های تبلیغاتی درامدهای قابل توجهی کسب می کنند مانند:آگهی ها ی تبلیغاتی درمیادین ورزشی،کانالهای تلویزیونی گاهی صدها دلار برای گزارش یک مسابقه ورزشی،می پردازند و بودجه چشمگیری به این امر اختصاص میدهند.

استفاده از ستاره ورزشی به عنوان ابزار تبلیغاتی بسیار موثر است کافی است قهرمان محبوب جهانی جمله ای راجع به خوبی محصولی بگوید.همچنین موفقیت قهرمان اتومبیل رانی یا دوچرخه سواری بهترین تبلیغ برای آن محصول است.بسیاری از صاحبنظران با تبلیغات موافقند وآن را نیروی خلا فه ای برای ترغیب وتشویق میل عمومی به مصرف محصول می دانند.درعین حال گروههای بسیاری هم با آن مخالفت ومبارزه می کنند و آن را یک نوع شستشوی مغزی،برده سازی مردم ،افزایش هزینه تولید و در نهایت به ضرر مصرف کننده می دانند.علی رغم نظرهای موافق ومخالف تبلیغات تجاری عملی است پویا که با تغییر وتحولات اجتماعی،سیاسی واقتصادی هر روز شکل تازه ای به خود می گیرد ودر محیطهای متفاوت با توجه به عقاید آداب ورسوم فرهنگ ومذهب محتوای خاصی می یابد.بالا رفتن از سطح آگاهی اجتماعی رشد فکری وتغییر سلیقه مردم از یک طرف ورشد سطح در آمد و افرایش جمعیت وتمایل به مصرف و بهترزیستن از طرف دیگر مساله تبلیغ را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.تبلیغ به معنای رساندن پیام،شناساندن امری به دیگران یا امری را خوب یا بد وانمود کردن است وپیامهای دیداری وگفتاری را شامل می شود که برای ترویج عقیده یا محصولی از طرف یک منبع به وسیله کانالهای تبلیغی به گروههای خاصی یا به کل جامعه منتقل می گرددوبرای آن پول پرداخت می شود.با استفاده از آگهی چه به صورت گفتاری وچه نوشتاری یا علامت خاص نباید پیام را با همان شکل و نیت به گیرنده منتقل کرد؛ زیرا گیرنده پیام فرد نیست بلکه گروههای مختلف اجتماعی مخاطبان آگهی هستند.تبلیغات در خدمت اهداف گوناگونی است ود ررشته های مختلف تولید وخدمات به کار گرفته میشود همچنین از رسانه های متفاوتی پخش و منتشر می شود ومخاطبان مختلفی را هدف قرار می دهد.مدیری که این تفاوتها را بهتر درک کند می تواند تبلیغتات موثر تری ارائه دهد. او باید مشتریان هدف را مشخص ودرباره عادات خاص مطالعه شنیدن ومسافرت انها تحقیق کند وهماهنگ با آن وسیله نشر مناسب را انتخاب نماید.

با اینکه در دنیای امروز امکانات شناخت و شناساندن نسبت به قرن گذشته به مراتب بیشتر شده است برجسته سازی وشاخص قرار دادن موضوعی خاص و جلب افکار عمومی ونفوذ در ذهن وقلب دیگران نیز مشکلتروپیچیده تر گردیده است.

تا سالیان متمادی توجه اصلی مدیدان به مساله تولید وسپس به فروش محصول انبوه تولید شده بود اما در دهه های اخیر تاکید بر بازاریابی مورد توجه قرار گرفته است و د ر واقع داشتن مشتری از داشتن چیزی برای فروش مهمتر است به عبارت دیگر ایجادبازار از تولید خود محصول مشکلتر است. فعالیت اصلی شرکتها تجاری کنونی ایجاد بازار است در این راستا تبلیغات برای معرفی محصول، اگاهی دادن وارئه اطلا عات صحیح وکامل در خدمت بازاریابی وجلب مشتری قرار گرفته است تبلیغات بخشی از فعالیتهای بازاریابی است که باید با ماهیت تسهیل کنندگی وپیشبردی با دیگر فهالیتهای طراحی شده به صورت هماهنگ عمل کند.

  1. با افزیش تولیدات بتدریج فاصله بین تولید ومصرف بیشتر می شود.باید پیام فروش را در بازارهای دور ونزدیک به مصرف کنندگان رساند ومحصول ومزایای ان را معرفی کرد.دیگر مشتری به سراغ فروشنده نمی اید،بلکه باید اورا گوشه وکنار بازار جستجو کرد وخودرا به او شناساند.دیگر نمی توان به حکم انکه "مشک ان است که ببوید نه انکه خود ببوید"منتظر مشتری ماند،بلکه باید باامکانات تبلیغاتی بوی خوش مشک را به مشتریان گوشزد کرد و انها انگیزه خرید به وجود اورد تبلیغ محصولی را که برای مشتریان نا مشخص تولید شده است به انها معرفی می کندودر افرایش منظم خرید و گردش سرمایه ها نقش موثری دارد.
  2. چون از طریق تبلیغ موضوع نو وتازه ای یا ارجعیت محصول یا مزایای جدیدی مطرح می شود ،تبلیغ از نظر رقابت هشداری است برای حفظ دائم مرغوبیت از طرف تولید کننده.همچنین انگیزه بهبود محصول را ایجاد می کند و عدم توجه به محصول را از میان برمی دارد.
  3. مردم از لحاط روانی با تکرار مطالب را می آمورند .قدرت تبلیغات هم در همین تکرار نهفته است با تکرار مداوم مشخصات محصول مصرف کنندگان با نام ان مانوس می شوند وان را مورد پذیرش واستقبال قرار می دهند آنان معمولا حاضرند محصول شناحنه شده را بخرند وبرای مارکهای تبلیغع شده قیمت بیشتر ی بپردازند.
  4. با تبلیغ ،قیمتها تعدیل می یابد.زمانی که موسسه ای قیمت محصول خود و مزایای آن را اعلام می کند رقبا ناچار از آن قسمت تبعیت می کند.
  5. از طریق تبلیغ موارد استعمال ونوع خدمات محصول آموزش داده می شود.
  6. با تبلیغ درازمدت ثروتی غیر مرئی برای تولید کننده به وجود می اید که پشتوانه ای است برای فعالیتها ی او .تکرار نام محصول یا علامت تجاری سبب شهرت موسسه و پذیرش عمومی وسیعتری می شود.نامها مشهوری نظیر هوخست و امگا که بازارهای وسیعی را به خود اختصاص داده اند موفقیتشان به دلیل همین پشتوانه غیر مرئی است.

فایل ورد 17 ص


دانلود تحقیق تاریخچه ساعت

ساعت وسیله‏ ای برای اندازه گیری زمان است در زمان‏های گذشته که ساعت به صورت امروزی وجود نداشت، مردم برای دانستن وقت از وسایل دیگری استفاده می‏کردند به این وسایل ساعت‏های ابتدایی می‏گویند
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 8
فرمت فایل doc
حجم فایل 71 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 9
دانلود تحقیق تاریخچه ساعت

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

تاریخچه ساعت

ساعت وسیله‏ ای برای اندازه گیری زمان است. در زمان‏های گذشته که ساعت به صورت امروزی وجود نداشت، مردم برای دانستن وقت از وسایل دیگری استفاده می‏کردند. به این وسایل ساعت‏های ابتدایی می‏گویند.

ساعت سایه‏ای

مردم مصر در زمان‏‏‏های قدیم، یک قطعه چوب را به صورت عمودی روی یک قطعه چوب صاف قرار می‏دادند و با توجه به سایه چوب عمودی زمان را حساب می‏کردند. به این ساعت، ساعت سایه‏ای می‏گفتند.

به نظر شما استفاده از این ساعت چه مشکلاتی داشت؟

در روزهای ابری و یا به هنگام شب، مصریان قدیم چگونه زمان را حساب می‏کردند؟

ساعت آبی

این ساعت هم توسط مصریان اختراع شد. آنها یک کاسه را که آن را درجه بندی کرده بودند، برمی‏داشتند و ته کاسه را سوراخ می‏کردند. بعد داخل آن آب می‏ریختند و کاسه را در جایی قرار می‏دادند. آب قطره قطره از سوراخ کوچک خارج می‏شد. آنها بر حسب آبی که در کاسه باقی مانده بود زمان را حساب می‏کردند.

ساعت آفتابی

این ساعت‏ها در حدود 5000 سال قبل ساخته شده‏اند. آن را از میله‏ای ساخته بودند که درون یک صفحه به صورت دایره بود (مانند شکل زیر)

این صفحه را برای دانستن وقت به 12 قسمت تقسیم کرده بودند. همچنین نشانه‏های دیگری هم در آن گذاشته بودند که به خاطر تفاوت اندازه سایه در فصل‏های مختلف بود. زیرا اندازه سایه به زاویه خورشید بستگی دارد و زاویه خورشید نسبت به زمین در فصل‏های مختلف، متفاوت است.

ساعت های آفتابی در فرهنگ مردم:در بیشتر شهرهای بزرگ این ساعت‌ها در میدان اصلی نصب می‌شد تا مردم ساعت را بدانند. نمونه‌های بسیاری از اولین ساعت‌های آفتابی تا امروز وجود دارد که با پیشرفت علم و دانش انسان در زمینهٔ ریاضیات، کامل‌تر و دقیق‌تر شده‌است و امروزه این ساعت‌ها به عنوان نمادی از تمدن هر سرزمین مورد توجه قرار می‌گیرند.

فایل ورد 9 ص


دانلود تحقیق تاریخچه تلویزیون دیجیتال

از آنجا که تلویزیون دیجیتال، نوعی از سیستم مخابرات دیجیتال است، طبیعتاً از الگوی کلی چنین سیستمی، تبعیت می کند
دسته بندی الکترونیک و مخابرات
بازدید ها 4
فرمت فایل doc
حجم فایل 54 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44
دانلود تحقیق تاریخچه تلویزیون دیجیتال

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

مروری گذرا بر تاریخچه تلویزیون دیجیتال و مزایای آن

1- سخن آغازین

«تلویزیون دیجیتال» عبارتی ست که در چند سال اخیر در مجامع کارشناسی جهانی و سمینارهای تخصصی در حوزه های مخابرات و پخش تلویزیونی در سطحی گسترده مطرح شده است، اما این عبارت واقعا چیست و اشاره به کدام فن آوری دارد؟ این تلویزیون چه تفاوت مهمی با تلویزیون موجود فعلی (آنالوگ) دارد؟ چه نیازی برای حرکت به سمت آن احساس می شود؟ آیا واقعاً برای ما یک مفهوم بدیع و ناشناخته است؟ راستی، آیا تا کنون تصاویر دریافتی از گیرنده های ماهواره ای دیجیتال را بر صفحه ی تلویزیون های خانگی دیده اید؟ میزان شفافیت، وضوح، خالی از نویز و برفک بودن این تصاویر چه قدر رضایت بخش است؟ به راستی رمز رسیدن به این درجه از کیفیت تصویری چیست؟ این ها سؤالاتی هستند که امیدواریم در صفحات بعدی به آن ها پاسخ مناسبی داده شود.

شصت سال پس از تولد و معرفی تلویزیون آنالوگ (در ابتدا سیاه و سفید) و سی سال پس از تولد و ظهور رنگ در تصاویر تلویزیونی، «تلویزیون» در آستانه ی یک مهاجرت و حرکت بنیادی قرار گرفت : گذار و انتقال از تلویزیون آنالوگ به تلویزیون دیجیتال.

اما چرا دیجیتال را انتخاب کرده ایم؟ شاید این سیر تکاملی و جایگزین شدن تلویزیون دیجیتال به جای آنالوگ، یادآور تکراری باشد که در برخی از رویدادهای تاریخ رخ می دهد! هنگامی که یونانیان باستان به رهبری اسکندر بر مصر مسلط شدند، به تدریج زبان و الفبای یونانی جایگزین زبان مصر باستان گشت و از سویی زبان هیروگیلف ناپدید شد. تنها پس از کشفیات و حفاری های باستان شناسی دو هزار سال بعد (در سال 1799) این خط باستانی مجدداً آشکار شد. یک پاسخ احتمالی برای علت ناپدید شدن آن شاید این باشد : در حالی که در خط و نگارش مصر باستان از هفتصد نشانه ی نمادین متفاوت برای بیان مفاهیم استفاده می شد، نگارش یونانی بر مبنای الف با شکل گرفته بود. به عبارتی، استفاده از تعدادی نماد محدود و معین که وظیفه ی بیان تمام مفاهیم زبانی را بر عهده دارند.

سیستم آنالوگ درواقع نوعی هیروگلیف الکترونیکی است! برای مثال، یک شکل موج جریان الکتریکی متناظر با یک موج صوتی ست و با تغییر فشار صوتی، شکل موج نیز کاملا دگرگون خواهد شد. در مقابل، سیستم دیجیتال از امتیاز استفاده از کدهای سمبولیک دقیق (نظیر حروف الفبا) برای نمایش هر کدام از شکل موج های متغیر تصویر و صدای آنالوگ (نظیر شکل های هیروگلیف) بهره می برد. طبیعتاً هنگامی که ارسال اطلاعات از فرستنده یا کدکننده، با تعداد سمبل های محدود و معین انجام شود، در صورت بروز خطا در سیگنال، گیرنده یا کدگشا باز هم می تواند به کار خود ادامه دهد، به ویژه چنانچه از ابتدا کدهای ویژه ای به همراه سیگنال اصلی ارسل گردند، گیرنده می تواند خطا را کشف و حتی تصحیح کند. برای مثال، در یک گیرنده ی تلویزیون آنالوگ، چنانچه به دلیل جرقه های موتور یک اتومبیل یک جریان پالسی مزاحم در سیگنال دریافتی از آنتن تداخل کند، چون گیرنده ی آنالوگ قادر به شناخت و جداسازی این قبیل سیگنال های ناخواسته از سیگنال دریافتی نیست، پالس های تداخلی به صورت نقاط پراکنده ی سیاه و سفید بر صفحه ی لامپ تصویر ظاهر می شوند. در حالی که در پردازش دیجیتال، امکان شناخت سیگنال های ناخواسته و حذف خطای مزاحم وجود دارد و به همین دلیل تصاویر دریافتی شفاف تر و خالی از نویز هستند.

در شرایطی که جهان وارد قرن بیست و یکم شده، تلویزیون دیجیتال یکی از اجزاء مهم بزرگ راه های اطلاعاتی برشمرده می شود. زیرا این فن آوری، قابلیت ارسال مقادیر فراوانی از اطلاعات را به بیشترین تعداد کاربر با هزینه ی کم داراست. تلویزیون دیجیتال، با تبدیل تصاویر و صدا به مقادیر و کدهای دودویی (0و1) چنین قابلیتی را یافته است.

اینک برنامه های تلویزیونی (شامل تصاویر و صدا) که در حالت اولیه ی خود به قالب آنالوگ هستند، دیجیتال شده و پس از ترکیب با اطلاعات و داده های دیگر از طریق شبکه های مخابراتی به ایستگاه های فرستنده ی پخش امواج ارسال می شوند. این برنامه ها هم چنین قابلیت ذخیره شدن ابتدایی بر دیسک سخت کامپیوتر و سپس ارسال را برای بیننده های خاص (دارای حق اشتراک) دارند. امکان فراهم آوری مجموعه ی چند رسانه ای (صدا، تصویر، داده) به عنوان منبع برنامه ی تولید شده، با قابلیت ذخیره سازی حتی در رایانه های خانگی، سبب انقلابی در مقایسه با زنجیره ی مراحل تولید و پخش تلویزیون آنالوگ شده است.

مرور بر مفاهیم پایه : بررسی ساختار یک سیستم مخابرات دیجیتال

از آنجا که تلویزیون دیجیتال، نوعی از سیستم مخابرات دیجیتال است، طبیعتاً از الگوی کلی چنین سیستمی، تبعیت می کند. بنابراین ضروری ست قبل از ادامه ی بحث، در ابتدا تعاریف اولیه را به طور خلاصه مرور کنیم.

تصویر 1-1 اجزاء اصلی یک سیستم ارتباطی دیجیتال را شامل طبقات فرستنده، گیرنده و هم چنین کانال ارتباطی معرفی می کند.

طبق تصویر، ابتدا منبع اولیه ی اطلاعات که در حالت طبیعی پیوسته است توسط تراگردان ورودی به سیگنال الکتریکی آنالوگ تبدیل می شود، مانند سیگنال ویدیوئی دوربین تلویزیونی یا سیگنال صدای تولید شده توسط میکروفن.

لازم است تا این سیگنال الکتریکی آنالوگ توسط یک مدار A/D از حالت آنالوگ به دیجیتال تبدیل شود، یعنی رشته ای از ارقام دودویی صفر و یک. هم چنین ممکن است که منبع اطلاعات، نظیر داده های مربوط به یک فایل درون حافظه ی رایانه، از ابتدا ذاتا دیجیتال باشد. در هر صورت، به دنبال شکلی از ارائه ی سیگنال دودویی هستیم تا سیگنال با حداکثر بازدهی، بدون زواید و با حداقل تعداد بیت در دسترس قرار گیرد. این همان تعبیر کدگذاری منبع اطلاعات است که طی این فرآیند افزونگی های ذاتی و آماری در سیگنال اولیه حذف می شود. به تعبیر دیگر، این عمل فشرده سازی داده ها نامیده می شود و پردازشی ویژه برای استفاده ی بهینه از پهنای باند فرکانسی کانال ارتباطی ست. طبیعی ست که هر چه حجم داده های تولیدی کم تر باشد، ارسال آن ها با سرعت انتقال کم تر و با اشغال پهنای باند کم تر امکان پذیر است.

فایل ورد 44 ص


دانلود تحقیق پوست

پوست ، لایه محکمی است که سطح بیرونی بدن مهرداران را می پوشاند و آن ها را در برابر آسیب ها و خشک شدن حفظ می کند با در بر داشتن گیرنده های حسّی ، احساس و ارتباط انسان و حیوان را با محیط پیرامون خود از نظر درک گرما ، سرما ، فشار ، درد ، لمس اشیای خارجی و فراهم می آورد و از وجود برخی خطرها آن ها را اگاه می سازد
دسته بندی پزشکی
بازدید ها 5
فرمت فایل doc
حجم فایل 45 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 44
دانلود تحقیق پوست

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

تعریف پوست و نقش آن در بدن

پوست ، لایه محکمی است که سطح بیرونی بدن مهرداران را می پوشاند و آن ها را در برابر آسیب ها و خشک شدن حفظ می کند . با در بر داشتن گیرنده های حسّی ، احساس و ارتباط انسان و حیوان را با محیط پیرامون خود از نظر درک گرما ، سرما ، فشار ، درد ، لمس اشیای خارجی و ... فراهم می آورد و از وجود برخی خطرها آن ها را اگاه می سازد .

ضخامت لایه پوست مهرداران که در واقع مرز بین آن دنیای خارج از بدن آن عماست ، بسیار متفاوت است و بسته به نوع این جانداران ، از چند هزارم میلی متر تاچندین متر در تغییر است پوست بزرگترین عضو بدن است و به صورت لایه ی نازکی تمامی سطح بدن را می پوشاند . وزن آن چندان زیاد نیست و حدود هفت درصد کل بدن را شامل می شود .

ساختار پوست

پوست حیوان و انسان از رشته های (الیاف ) متصل به هم تشکیل یافته است و دارای سه لایه اصلی است . لایه بیرونی یا رویه مویی که از رگ های خونی و پیاز مویی پوشیده شده است . لایه های میانی یا رویه گوشتی که از پیه و ماهیچه ها پوشانده شده است و در مجاورت گوشت قرار دارد . لایه زیر پوستی (زیر جلدی ) که در بر گیرنده ی غده های چربی است .

لایه بیرونی پوست ، از کراتین شکل یافته است . بخش بزرگی از لایه درونی پوست از کلاژن است و دارای الیافی است که مقاومت بسیار زیادی دارد . کراتین از نظر شیمیایی پروتئینی است که در ساختار مولوکول آن مقدار بیشتری گوگرد وجو دارد . وجود مقدار زیادی از گوگرد در ساختار مولکولی کراتین ، لاستیک سبب به وجود آمدن پیوندهای فراوان گوگردی و همچنین تشکیل پیوندهای جدید عرضی بین اتم های گوگرد و مولکول های آمینو اسیدها با یکدیگر می شود در نتیجه بر استحکام پوست افزوده می شود . این لایه کراتینی که لایه رویی پوست را تشکیل می دهد ،از سلول های مرده تشکیل یافته است و در فرایند پوست پیرایی باید تراشیده و دور ریخته شود . لایه درونی یا کلاژن ، لایه ای است که در فرایند پوست پیرایی سرانجام به چرم تبدیل می شود . با توجه به این که پوست ماده پروتئینی است و از نظر کیفیت غذایی ، ماده ای بسیار مهم ، با ارزش و محیطی مناسب برای رشد و تکثیر موجودهای ذره بینی است ، از این رو توجهی در نگهداری پوست پس از جدا شدن از آن لاشه ی دام ، سبب تجزیه سریع و پایین آمدن کیفیت آن به وسیله موجودهای ذره بینی می شود . و سبب خرابی و یا تغییر رنگ و کاهش استحکام می گردد از این رو لازم است که پوست پس از جدا شدن از لاشه حیوان شست شو داده شود و پس از نمک زدن ، در جای خنک به دور از حشره ها نگهداری شود .

لایه های عصای پوست

لایه بیرونی (اپیدرم )

ضخامت این لایه حدوداً یک درصد کلفتی پوست و از سلول های مرده تشکیل یافته و شفاف است . این لایه در فرایند پوست پیرایی به وسیله آنزیم ، مواد شیمیایی و به روش مکانیکی زودوده می شود و لایه های زیرین آن نیز در عمل لش زدایی با ماشین لش زدایی جدا می شود . اما ، اگر تولید پوست های دورو یا خز (با مو و پشم ) مورد نظر باشد ، زودون این لایه بیرونی لازم نیست و در عمل نیز انجام نمی گیرد . لایه بیرونی به طور کلی ، تمامی سطح بدن حیوان را می پوشان و قطر آن در همه سطح بدن یکسان نیست .

البته در جانورانی که پشم و یا مویی بلند دارند ، ماند گوسفند و بز ، لایه بیرونی پوست ماهیت شاخی دارد و بسیار نازک است . این لایه ، بسیار ضریف خارجی ، خود از چهار طبقه نازک تر تشکیل یافته که عبارتند از لایه شاخی ، لایه شفاف ، لایه خاردار و لایه زاینده .

پوشش میانی

این لایه ، تقریباً 80 تا 85 درصد از کلفتی پوست را در بر می گیرد . لایه میانی پوست ، در خود ضمیه های لایه های بیرونی مانند مو ، ماهیچه های راست کننده ، رگ های خونی ، لنفی و حسی را نگهداری می کند . این بخش انعطاف پذیر و محکم است ، به طور عمده از الیاف کلاژنی به هم بافته شده ، ساخته شده است . این لایه خود از دو لایه نازک تر تشکیل یافته است که عبارتند از :

زیر لایه بالایی ( پاپیلار )

این لایه در زیر لایه زاینده اپیدرم قرار گرفته و شامل الیاف کلاژنی ، رگ های خونی و حسّی ، غده های چربی ، ریشه مو و ماهیچه های راست کننده مومی باشد و به علت وجود ضمیمه های اپیدرم ، سطح صاف و همواری ندارد . لایه بالایی بیشتر از کلاژن و الیاف به هم بافته شده مشبک تشکیل شده است . افزون بر این در آن الیاف به هم پیوسته ای که انعطاف و کشسانی زیادی دارد (مانند الاستین ) وجود دارد .

زیر لایه مشبک (رتیکولار)

فایل ورد 44 ص