دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 11 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 44 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 10 |
توضیحات:
فایل word
مقاله بررسی رابطه کارکرد اجرایی و اضطراب امتحان در بین دانش آموزان دختر پایه هفتم
بخشی از متن:
هدف: درپژوهش حاضر رابطه بین کارکردهای اجرایی و اضطراب امتحان در بین دانش آموزان دختر پایه هفتم شهر آران و بیدگل مورد بررسی قرار گرفته است.
روش: این مطالعه به صورت همبستگی روی 230 دانش آموز مشغول به تحصیل در پایه هفتم در مدارس دخترانه شهر آران و بیدگل انجام شد. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه اضطراب امتحان TAIو آزمون اندره ری می باشد. برای تجزیه وتحلیل داده ها از شاخص ضریب همبستگی، آزمونTو رگرسیون استفاده شد.
یافته ها: از بین کلیه مدارس دختر پایه هفتم230 دانش آموز (115 نفربا اضطراب پایین و115 نفر با اضطراب بالا) با روش تصادفی ساده انتخاب گردید.کارکرد اجرایی با استفاده از آزمون آندره ری و اضطراب امتحان با استفاده از پرسشنامه TAI سنجیده شد. تحلیل داده ها نشان داد که در مرحله کپی تفاوت معنادار وجود دارد((p>0/05 ولی در مرحله یادآوری تفاوت معناداری وجود ندارد.در اضطراب بالا تفاوت معنادار وجود دارد ولی در اضطراب پایین تفاوت معناداری وجود ندارد.تحلیل رگرسیون نشان داد که کارکرد اجرایی پیش بینی کننده ی موثری در اضطراب امتحان می باشد.
فهرست مطالب: