دسته بندی | معارف اسلامی |
بازدید ها | 11 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 12 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 13 |
شره (آزمندى) است، و آن اطاعت از شهوت شکم و دامن، و حرص شدید برخوردن و آمیزش کردن است.و گاهى آن را به معنى مطلق پیروى از قوه شهویه در همه خواهشهاى آن گرفتهاند: از شهوت شکم و شهوت جنسى و دوستى مال و دیگر تمایلات و شهوات، و بدین سان شره اعم از دیگر رذائل قوه شهوت است و جنس آنها به شمار مىرود.بنابراین شره به معنى اول، اخص از بعضى از رذائل قوه شهویه - مانند دوستى دنیا - است، و چون علماى اخلاق شره را به معنى اول در نظر گرفتهاند ما نیز از روش آنان پیروى مىکنیم، و به هر حال مساله مهمى نیست.
و بالجمله: رذیلتشره (آزمندى) در طرف افراط است و شکى نیست که این صفت از بزرگترین مهلکات بنى آدم است، و از این رو رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم فرمود:
«من وقى شر قبقبه و ذبذبه و لقلقه فقد وقى»
«هر که از شر شکم و فرج و زبان خود محفوظ باشد از همه شرور و بدیها محفوظ است» .
و فرمود: «ویل للناس من القبقبین! فقیل: و ما هما یا رسول الله؟ قال: الحلق و الفرج» «واى بر مردم از دو قبقب! پرسیدند دو قبقب کدامند؟ فرمود: حلقوم و فرج» و فرمود:
«اکثر ما یلجبه امتى النار الاجوفان: البطن و الفرج» «بیشتر چیزى که امت مرا به دوزخ در آورد دو میان تهى است: شکم و فرج» . و فرمود: «ثلاث اخافهن على امتى من بعدى: الضلالة بعد المعرفة، و مضلات الفتن، و شهوة البطن و الفرج» .
«بعد از خود از سه چیز بر امتم مىترسم: گمراهى پس از معرفت، و فتنههاى گمراه کننده، و شهوت شکم و فرج» .
و آنچه بر ذم شهوت شکم و حرص بر خوردن و آشامیدن دلالت مىکند گفتار رسول اکرم صلى الله علیه و آله است که فرمود:
«ما ملا ابن آدم وعاء شرا من بطنه، حسب ابن آدم لقیمات یقمن صلبه، و ان کان لا بد فاعلا فثلث لطعامه و ثلث لشرابه و ثلث لنفسه» .
«آدمى ظرفى بدتر از شکم پر نمىکند، براى آدمیزاد چند لقمهاى که بنیه او را نگه دارد کافى است، و اگر به این اکتفا نکند و بیشتر بخواهد ثلثشکم را براى غذا و ثلث آن را براى آب و ثلث دیگر را براى نفس کشیدن قرار دهد» .
و فرمود: «لا تمیتوا القلوب بکثرة الطعام و الشراب فان القلب کالزرع یموت اذا کثر علیه الماء» .
«دلها را به بسیار خوردن و آشامیدن نمیرانید، که دل مانند کشت است که چون بسیار آب داده شود مىمیرد.» .
و فرمود: «افضلکم منزلة عند الله اطولکم جوعا و تفکرا و ابغضکم الى الله تعالى کل نؤوم اکول شروب» .
«بهترین شما در نزد خدا از حیث مرتبه و منزلت آن کس است که گرسنگى و تفکرش درازتر باشد، و دشمنترین شما در نزد خدا کسانىاند که بسیار مىخوابند و بسیار مىخورند و بسیار مىآشامند» .
و فرمود: «المؤمن یاکل فى معاء واحد، و المنافق یاکل فى سبعة امعاء» .
«مؤمن به اندازه یک شکم مىخورد و منافق به اندازه هفتشکم مىخورد» .
یعنى منافق هفتبرابر مؤمن مىخورد یا هفتبرابر مؤمن شهوت خوردن دارد (معاء کنایه از شهوت خوردن است) .
دسته بندی | اقتصاد |
بازدید ها | 8 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 40 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 20 |
اقتصاد حمل و نقل از «راه آهن» میگذرد
انرژی، منبع و کنترلکننده تمام فعالیتهای انسان و طبیعت است. اهمیت روز افزون نفت در بین انرژیهای مختلف درصحنه بینالمللی بهدلیل خصوصیاتی است که این انرژی از آن برخوردار است که تجدیدناپذیر بودن و تمرکز ذخایر آن در قسمتهای خاصی از جهان از آن جملهاند. سهم انرژی در تولید ناخالص داخلی کشورها و بویژه کشورهای تولیدکننده و صادرکننده انرژی نیز با اهمیت و قابل ملاحظه است و مصرف انرژی رابطه مستقیمی با تولید ناخالص ملی دارد.
بطوریکه در بیشتر موارد میزان مصرف انرژی به ازای هر واحد تولید ناخالص میتواند درجه توسعه یافتگی یک کشور را نمایان سازد.
در حقیقت میزان مصرف انرژی خود یکی از عوامل تعیینکننده میزان تولید ناخالص ملی است.
مصرف انرژی در کشورها ارتباط تنگاتنگی با تولید ناخالص داخلی دارد، در کشور ما تولید ناخالص داخلی عمدتا متاثر از تغییرات جهانی بهای نفت خام بوده است (بطور مثال سهم گروه نفت درتولید ناخالص داخلی ایران از سال 84 تا86 به 53 درصد رسیده است). اقتصاد کشور ما عمدتا بر پایه درآمدهای نفتی بنا نهاده شده و قطع آن امری محال و ناممکن بنظر میرسد.
اما آنچه که حائز اهمیت است این است که جهان در ابتدای دوران بحران انرژی است، زیرا سوختهای خاصی مانند نفت خام قابل بازگشت نبوده و به سرعت در حال انزوال هستند. موضوعی که بیش از همه به مشکلات ما دامن میزند این است که ذخایر انرژی ناکافی، غیرقابل پیش بینی، آسیب پذیر و در حال اتمام هستند و بخش قابل توجهی از منابع در مناطقی با وضع سیاسی ناپایدار تولید میشود. صرفه جویی در انرژی، توسعه روشهای جایگزین انرژی، توسعه قسمتهای زیربنایی گوناگون(بویژه حمل و نقل ریلی)، توسعه روشهایی برای صرفه جویی در انرژی در هر حوزه و آموزش جامعه در قبال مسائل مربوط به انرژی نیاز هماکنون کشور ما است.
بخش حمل و نقل تنها بخشی است که فقط از فرآوردههای نفتی به عنوان منبع تامین انرژی بهره میگیرد. در ارزیابی گزینههای حمل و نقل، یکی از عوامل موثر در انتخاب گزینه نهایی، میزان مصرف انرژی در اشکال مختلف حمل و نقل است.
بالاترین مصرف انرژی در حمل و نقل
مصرف انرژی در بخشهای مختلف اقتصادی کشور در سالهای گذشته، روند رو به رشدی داشته است. بیشترین سهم مصرف انرژی در بخش حمل و نقل است؛این بخش به منزله یکی از بخشهای زیربنایی اقتصاد کشور، نقش چشمگیریدر ایجاد ارزش افزوده و مصرف انرژی دارد و جزو معدود بخشهایی است که در بیشتر کشورها، وابستگی تام به فرآوردههای نفتی دارد. این بخش، مصرفکننده حدود ۹۸/۵ درصد بنزین مصرفی کشور و نزدیک به۵۰ درصد نفت گاز مصرفی کشور است و از طرف دیگر، رشد مصرف سوخت در سالهای اخیر بسیار سریع بوده و ادامه روند فعلی موجب بروز مشکلات بسیاری از جمله: عدم پاسخگویی ظرفیت تولید پالایشگاهها و عدم پاسخگویی سیستم پخش و توزیع بحرانهای اجتماعی و ... خواهد شد.در حمل و نقل داخلی دو روش جاده و ریل نقش اصلی را در کشور ایفا میکنند.
مصرف جادهیی 7 برابر ریلی
در بخش حمل و نقل کالا، اختلاف مصرف سوخت این دو سیستم حمل و نقلی بسیار بیشتر از بخش حمل و نقل مسافر است. میانگین مصرف سوخت بر بار جابهجا شده در حمل و نقل جادهیی در سالهای اخیر 0422/0 [Litre/Pass Km] بوده ولی مصرف مصرف سوخت بر بار جابهجا شده درکیلومتر حمل و نقل ریلی بطور متوسط 0058/0 Litre/Pass Km] [ است که بیانگر مصرف بیش از 7 برابر سوخت در بخش جادهیی نسبت به سیستم حمل و نقل ریلی در واحد بار جابهجا شده است.
درباره تقاضای حمل و نقل ریلی با استفاده از مدل فیتزوری و اسمیت (1998)، برآورد تابع تقاضای حمل و نقل ریلی در دو بخش مسافری و باری با استفاده از روش ARDL، نشان میدهد که در بخش مسافری، رشد تقاضای حمل و نقل ریلی مسافر در بلندمدت تحت تاثیر رشد تولید ناخالص داخلی، شاخص قیمت بلیت اتوبوس مسافربری، طول خطوط راه آهن و درآمد حاصل از حمل نفر- کیلومتر به قیمت ثابت است. این مساله درباره حمل بار تحت تاثیر نرخ رشد تولید ناخالص داخلی، شاخص قیمت حمل بار توسط کامیون، طول خطوط راه آهن و درآمد حاصل از حمل تن-کیلومتر به قیمت ثابت است. در هر دو مورد تقاضا برای حمل و نقل بار و مسافر، متغیر نرخ رشد تولید ناخالص داخلی تاثیرگذارترین متغیر است.
دسته بندی | الکترونیک و مخابرات |
بازدید ها | 9 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 29 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 7 |
رادار یک سیستم الکترومغناطیسی است که برای تشخیص و تعیین موقعیت هدف بکار می رود . با رادار می توان درون محیطی را که برای چشم ،غیر قابل نفوذ است دید مانند تاریکی ،باران،مه.برف،غبار و غیره . اما مهمترین مزیت رادار توانایی آن درتعیین فاصله یا حدود هدف می باشد .کاربرد رادارها در اهداف زمینی ، هوایی،دریایی، فضایی و هواشناسی می باشد. ایجاد سیستمی با توانایی بالا در ردیابی پدیده ها و ایجاد تصاویر با کیفیت بالا از آنها هدف عمده ساخت رادار تصویری می باشد
گاه امکان بررسی اجسام از نزدیک وجود ندارد. برای مثال جهت بررسی سطح اقیانوسها نقشه برداری از عراضی جغرافیایی لزوم ساخت وسایلی که بتوانند از راه دور این کاررا انجام دهند به چشم میخورد. با دستیابی به فناوری سنجش از راه دور بسیاری از این مشکلات برطرف گشت. در واقع در این روش امکان بررسی اجسام وسطوحی که نیاز به بررسی از راه دور دارند را فراهم میآورد. سنجش از راه دور رامی توان به دو بخش فعال وغیر فعال تقسیم کرد. گستره طول موج امواج مایکرویو نسبت به طیف مادون قرمز ومرئی سبب گردیده تا از سنجش از راه دور به وسیله امواج از این طیف استفاده گردد . عملکردسیستمهای سنجش غیرفعال همانند سیستمهای سنجش دما عمل میکنند .در اینگونه سیستمها با اندازه گیری انرژی الکترومغناطیسی که هر جسم به طور طبیعی از خود ساتع میکند نتایج لازم کسب میگردد .هواشناسی واقیانوس نگاری از کاربردهای این نوع سنجش میباشد . در سیستمهای سنجش فعال از طیف موج مایکرویو برای روشن کردن هدف استفاده میشود. این سنسورها را میتوان به دو بخش تقسیم کرد : سنسورهای تصویری وغیرتصویری (فاقد قابلیت تصویربرداری) . از انواع سنسورهای غیر تصویری میتوان به ارتفاع سنج و اسکترومتر ها(پراکنشسنج) اشاره کرد .کاربرد ارتفاع سنجها در عکس برداری جغرافیایی وتعیین ارتفاع ازسطح دریا میباشد .اسکترومتر که اغلب بر روی زمین نصب میگردند میزان پراکنش امواج را ازسطوح مختلف اندازه گیری میکنند. این وسیله در مواردی همچون اندازه گیری سرعت باد در سطح دریا و کالیبراسیون تصویر رادار کابرد دارد . معمولترین سنسور فعال که عمل تصویربرداری را انجام میدهد رادار میباشد. رادار(radio detection and ranging) مخفف وبه معنای آشکارسازی به کمک امواج مایکرویو است .به طور کلی میتوان عملکرد رادار را در چگونگی عملکرد سنسورهای آن خلاصه کرد. سنسورها سیگنالهای مایکرویو را به سمت اهدف مورد نظر ارسال کرده وسپس سیگنالهای بازتابیده شده از سطوح مختلف را شناسایی میکند. قدرت (میزان انر؟ی) سیگنالهای پراکنده شده جهت تفکیک اهداف مورد استفاده قرارمی گیرد. با اندازه گیری فاصه زمانی بین ارسال ودریافت سیگنالها میتوان فاصله تا اهداف را مشخص کرد. از مزایای شاخص رادار میتوان به عملکرد رادار در شب یا روز وهمچنین قابلیت تصویربرداری درشرایط آب و هوایی مختلف اشاره کرد. امواج مایکرویو قادر به نفوذ در ابر مه ,گردوغبار وباران میباشند. از آنجاییکه عملکرد رادار با طرز کار سنسورهایی که با طیفهای مرئی ومادون قرمز کار میکنند متفاوت است ازاینرو میتوان با تلفیق اطلاعات بدست آمده تصاویر دقیقی را بدست آورد
دسته بندی | تاریخ و ادبیات |
بازدید ها | 8 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 16 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 10 |
دکتر علی شریعتی در آذر ماه سال 1312 در روستای مزینان سبزوار بدنیا آمد در سال 1319 وارد دبستان ابن یمین مشهد شدو در سال 1329 وارد دانشسرا و استخدام همزمان در فرهنگ مشهد شد ،سال 1331تحصیلات دانشسرای مقدماتی ( نظام قدیم) را بپایان رساند وشروع به تدریس در مدارس، تاسیس انجمن اسلامی دانش آموزان، نگارش کتاب «مکتب واسطه» و ترجمه کتاب «ابوذر غفاری، خداپرست سوسیالیست»، اثر جودة السحار مصری کردو در 1336 ازدواج کرد، که حاصل این ازدواج ۳ دختر و یک پسر بود در سال 1341-1351 پس از یکدوره تدریس در مدارس، تدریس در دانشگاه مشهد، انتشار دفاتر ادبی «کویر» و «اسلامشناسی» (مشهد)، یکرشته سخنرانی و کفرانس در دانشگاه های سراسر کشور و بویژه تهران-حسینیه ارشاد، حبس بمدت 18 ماه در زندان ساواک، پلیس مخفی شاه، در سلول انفرادی، آزادی پس از توافقات الجزیره، زیرنظر در منزل. 26 اردیبهشت سال 1356 پس از توفیق در ترک ایران تحت نام خانوادگی دوم خود، همسر و فرزندش ممنوع الخروج و گروگان گرفته میشوند، 29 خرداد در شرایطِ مشکوک در ساتمپتون انگلستان به شهادت می رسد.
دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 8 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 542 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 44 |
اسلاید خلاصه کتاب نظریه های امنیت علی عبداله خانی
دارای 44 اسلاید
فرمت فایل pptx
قسمتی از متن اسلاید :
فصل اول :
بیان توضیحاتی درباره مطالعات استراتژیک ، جایگاه مطالعات امنیتی ودکترین امنیت ملی
فصل دوم :مطالعات امنیتی رئالیسم
تقسیم بندی واقع گرایی به :
1. واقع گرایی ساختاری : توسیدید
2. واقع گرایی لیبرال : هابز
3. واقع گرایی تدافعی : والتز ، جرج گریگو ، چارلز گلازر
4 . واقع گرایی تهاجمی : جان میرشایمر
5 . واقع گرایی انگیزشی : رندال شولر
1- دید بدبینانه به انسان ،حرص به قدرت و سلطه جویی
2- دولت محور بودن سیستم بین الملل ،اقتداری بالاتر از آن متصور نیست.
3- آنارشی،تردید و عدم قطعیت
4- رفتار عقلایی کشورها
5-قدرت اصلی ترین مفهوم ،منازعه بر سر قدرت جوهره سیاست بین الملل
6-امنیت،حفظ خود و خودیاری
7-معمای امنیت:همه دنبال امنیت هستند،نسبی بودن
8-رفتار مشابه کشورها
9-ماهیت تنازع آمیز تعاملات بین المللی
10- ریشه سیاست خارجی کشورها در سیستم بین المللی لست.
11- اخلاق محصول سیاست است و نه بالعکس
12- اولویت اصلی مسایل نظامی و امنیتی است وبقیه تابع آن هستند.
13- ثبات در سیستم بین الملل بر موازنه قوا استوار است و یا هژمونی
•
•14 . دو عامل مانع همکاری است : الف. ملاحظات مربوط به دستاوردهای نسبی ب : نگرانی از فریب
•15 . امنیت ملی جز امنیت بین المللی نیست .
•16. انچه اصالت دارد ناامنی است .
•17 . امنیت مترادف با بقا است .
•18 کاهش یا افزایش احتمال وقوع جنگ علیه یک بازیگر به توان و قدرت نظامی آن بازیگر بستگی دارد .
•19. دولت به گونه ای تجلی اراده و خواست مردم قلمداد میگردد . بنابراین قائل به تفکیک امنیت مردم از دولت نیستند .
•20 . واقع گرایان تهاجمی معتقدند : احتمال وقوع جنگ همواره وجود دارد ، ناامنی وضعیت اجتناب ناپذیر است ، بازی با حاصل جمع صفر ، بی اعتمادی به انگیزه بازیگران ، دولت ها در رابطه شان با دیگر بازیگران خودخواهند و صرفا به منافع خود می اندیشند ، تاکیید بر کاهش احتمال شکست در جنگ
21. واقع گرایان تدافعی معتقدند : ناامنی دولت ها را ادار به تسلیح و دفاع میکند ، احتمال وقوع جنگ را میتوان با بروز راهکارهای تدافعی کاهش داد ، معتقد به رد کامل مفهوم اعتماد در روابط امنیتی نیستند .
22. واقع گرایی انگیزشی معتقدند : هرج و مرج موجود در نظام بین الملل صرفا ناشی از ساختار نظام بین الملل نیست ، بلکه دولت های طمع کار ضرورت ایجاد کمکش نیز هستند ، بقا لزوما اولویت نخست یا تنها دغدغه این دولت ها نیست ، معتقد به تمایز میان دولت های جویای امنیت با دولت های طمع کار ، تاکیید بر شفافیت و نشانه های پر هزینه ( ایدئولوژی ، سیاست ها در برابر اقلیت های کشور ، سیاست در مقابل همسایگان ضعیف ، سیاست نظامی و کنترل تسلیحات
•دوراهی یا تنگنای امنیت : تلاش هر دولت برای افزایش امنیت به شکل تناقض آمیزی موجب کاهش امنیت دولت دیگر خواهد شد .
• جان هرتس ، پایه گذار این ایده می گوید « این مفهوم باوری ساختاری است که در آن ، تلاش کشورها برای تقویت امنیت شان ، اقدامی دفاعی و در مقابل ، اقدامات مشابه دیگر کشورها باالقوه تهدید آمیز تلقی می شود» . از این رو این سوال که آیا این آمادگی نظامی و افزایش قدرت صرفا راهکاری دفاعی است یا تهاجمی ، همواره مشغله ذهنی بازیگران خواهد بود و کشورها را همواره در شک و تردید نسبت به یکدیگر نگاه خواهد داشت .
•فصل سوم : مطالعات امنیتی لیبرالیستی
•آنها با طرح پاسخ های متفاوتی علل جنگ و صلح سازی را در عواملی چون امپریالیسم ، موازنه قوا و رژیم های غیر دموکراتیک و راه حل صلح سازی را در ایجاد امنیت جمعی ، گسترش روابط متقابل تجاری و تشکیل حکومت جهانی معرفی می کنند.
•طرح چهار راهکار امنیتی : نظم طبیعی و لسه فر امنیتی ، صلح دموکراتیک ، امنیت نهاد گرا ، امنیت متکثر
و..................
دسته بندی | فایل های لایه باز و PSD |
بازدید ها | 9 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 25871 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 2 |
طرح بروشور فرش 100 درصد لایه باز (دورو) و سه لت
این طرح 100 درصد لایه باز بوده و شما می توانید تمام تغییرات خودرا در آن قرار بدهید
فرمت فایل psd
3 لت
اندازه A4
دسته بندی | فایل های لایه باز و PSD |
بازدید ها | 9 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 3472 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 2 |
طرح لایه باز خواص عرقیات گیاهی psd
اندازه A4
دارای دوفایل A4
فرمت فایل psd
رزولیشن 300
قابل ویرایش
دسته بندی | حسابداری |
بازدید ها | 8 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1934 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 361 |
دانلود پاورپوینت حسابداری میانه 1 تألیف مهدی مشکی و عبدالکریم مقدم، در قالب ppt و در 361 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
فصل اول: بسط و تکامل مبانی نظری و عملی حسابداری
فصل دوم: صورت سود و زیان
فصل سوم: ترازنامه یا صورت وضعیت مالی
فصل چهارم: صورت گردش وجوه نقد
فصل پنجم: حسابداری وجه نقد
فصل ششم: حسابداری سرمایه گذاری کوتاه مدت
فصل هفتم: حسابداری مطالبات
فصل هشتم: حسابداری موجودی کالا
فصل نهم: حسابداری دارایی های ثابت مشهود و نامشهود
توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینت" حسابداری میانه 1 تألیف مهدی مشکی و عبدالکریم مقدم " می باشد که در حجم 361 اسلاید، همراه با توضیحات کامل و همچنین حل تشریحی مسائل فصول کتاب تهیه شده است که تمامی 6 فصل این کتاب را شامل می شود.
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
دسته بندی | حقوق |
بازدید ها | 6 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 62 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 6 |
دانلود فرم خام قرارداد شراکت نامه کامل ، استاندارد و بدون نقص با
فرمت word
در 6 صفحه
بعد از خرید هم به صورت آنلاین میتوانید دریافت کنید
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 7 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 7599 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 197 |
هدف بازاریابی ، فروش فراوان است. هدف، شناختن و درک مشتری به نحوی است که کالا یا خدمت ارایه شده دقیقاً متناسب باشد، به طریقی که کالا یا خدمات با نیازهای او منطبق گردد و کالاهای خود را به فروش رساند. بازاریابی عبارت است از مجموعهای از فعالیتهای انسانی و اقتصادی هدایت شده در جهت ارضای نیازها و خواستههای افراد جامعه. بازاریابی بین المللی عبارت است از بازاریابی کالا و خدمات در بیش از یک کشور که شامل صدور کالا از کشوری به کشور دیگر میباشد.
کشورهایی که هرگز نمیتوانستند نقش اصلی در تجارت جهانی داشته باشند ناگهان به قطب اقتصادی تبدیل شدهاند،بدین ترتیب،افراد و شرکتها دریافتهاند که حیطه رقابت آنها بازار داخلی نبوده بلکه بازار جهانی هستند. تجارت جهانی، امروزه یک مجموعه به هم پیوسته جهانی از بازارها، تکنولوژی و شرایط زندگی استاندارد که در گذشته ناشناخته بودهاند، میباشد. اساس مطالعه بازاریابی تطبیقی، پیرامون تشابهات و تفاوتهای موجود بین بازاریابی کشورهای مختلف دور میزند. در بازاریابی تطبیقی، تلاش بر آن است که تفاوتها و تشابهات موجود.
در بازاریابی تطبیقی، مدیر بازاریاب در مییابد که معیارهای بازاریابی در کشور کانادا بیشتر به بازار آمریکا شباهت دارد تا به بازار مالزی یا سنگاپور و یا این که تشابهات بازار مالزی و اندونزی با یکدیگر بیش از تشابه به هر یک از این کشورها با بازار استرالیا است. امروزه بازاریابی مدرن از محدوده تولید، قیمتگذاری، شناسایی بازار و توزیع کالا فراتر رفته و شرکتها را مجبور به ایجاد تماس و ارتباط با خریداران بالقوه و بالفعل مینماید. وظیفه ارتباطات، هدایت افراد یا سازمانها در شناخت کالا و خدمات و ترغیب آنها نسبت به ترجیحدادن کالا و در نهایت خرید و مصرف کالا است. لیکن باید رضایت بعد از خرید خریداران را نیز جلب کند و موضوع برتر بودن کالا را به آنها یادآوری نماید.
به طور کلی،کلیه معاملات اقتصادی بین یک کشور و سایر کشورها در دورهای مشخص که اصولاً یک سال است،در سندی به نام تراز پرداختها ثبت میشود. این سند منبع اصلی اطلاعات برای بانکهای خارجی و سایر کشورها و تصمیمگیران دولتی میباشد.
فهرست :
کلیات بازاریابی بینالمللی
محیط فرهنگی در بازاریابی بین المللی
محیط سیاسی و قانونی در بازاریابی بینالمللی
تحقیقات بازاریابی بینالمللی
استراتژیهای ورود به بازارهای جهانی در بازاریابی بینالمللی
سیاست های تولید در بازاریابی بین المللی
کانال های توزیع در بازاریابی بین المللی
تبلیغات در بازاریابی بین المللی
قیمت گذاری در بازارهای بین المللی