دسته بندی | جغرافیا |
بازدید ها | 10 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 155 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 29 |
خورشید تنها ستاره منظومه شمسى مى باشد که کرات وسیارات در اطراف آن مى چرخند و از انرژى آن استفاده مى کنند.زمین نیز یکى از کراتى است که در أطراف خورشید در حال حرکت است .فاصله میان زمین و خورشید حدود 149.800.000کیلومتر مى باشد ، که در این فاصله،زمین حدود 9^10×95/1 وات انرژى ازخورشید دریافت مى کند که ما تنها کسرى از آن (0000002/0) را استفاده مى کنیم . نور خورشید 27/8 دقیقه طول مى کشد که به زمین برسد.از صد در صد نورى که به زمین مى تابد تنها 30% آن بر اثر ذرات و مولکول هاى موجود در لایه هاى بالایى منعکس مى شوند بقیّه آن ها از لایه ها زمین عبور مى کنند و به زمین مى رسند.
در واقع مى توان به جرأت گفت که حدود99%انرژى که به زمین مى رسد از خورشید وبقیه آن از ماه و کرات دیگر مى باشد. نور سفید خورشید از میلیاردها میلیارد رنگ تشکیل شده است که هر کدام از این رنگ ها داراى طول موج و انرژى مخصوص به خود مى باشند، وما هنگامى که این نور را تفکیک مى کنیم به هفت رنگ تجزیه مى شوند که هر کدام از این رنگ ها از میلیاردها رنگ تشکیل شده اند... پرتوهاى فوق بنفش داراى طول موج کوتاه و انرژى زیاد مى باشند پرتوهاى فوق بنفش با انرژى زیادى که دارند براى تمام موجودات زنده خطرناک مى باشند وموجب سرطان پوست یا آفتاب سوختگى مى شوند .خوشبختانه زمین در برابر این پرتوى خطرناک، محافظى بنام لایه اوزون دارد که از ورود پرتوهاى خطرناک به سطح زمین جلوگیرى مى کند. قبل از آنکه به بحث درباره برخورد پرتوهاى فوق بنفش و مولکول ها اوزون بپردازیم ابتدا به اطلاعاتى درمورد اوزون مى پردازیم.
دانشمندان لایه ها زمین را به چهار قسمت تقسیم مى کنند :
1)تروپوسفر (که نسبت به سطح دریا 12تا15 کیلومترارتفاع دارد)
2)استراتوسفر
3)مزوسفر
4)تروموسفر(خارجى ترین لایه زمین)
مولکول اوزون (o3)از یک مولکول اکسیژن و یک اتم اکسیژن که ناپایدار و واکنش پذیر مى باشد، تشکیل شده است . پیوند میان مولکول اکسیژن و اتم اکسیژن در مولکول اوزون بسیار ضعیف مى باشد و ممکن است با کوچکترین برخورد از هم جدا ویا با دریافت کوچکترین انرژى به حالت اولیه خود برگردند . لایه اوزون در لایه استراتوسفر زمین قرار دارد. در شب ها به دلیل عدم دسترسى به انرژى تابشى خورشید، ضخامت لایه اوزون کمتر از ضخامت آن در روز ها مى باشد. هنگامى که پرتوهاى فوق بنفش به مولکول ها اوزون برخورد مى کنند، پرتو هاى فوق ـ بنفش مقدار زیادى از انرژى خود را از دست مى دهند و به پرتو هاى فرو سرخ تبدیل مى شوند ، و همچنین بر اثر این برخورد ، مولکول اوزون به مولکول اکسیژن واتم اکسیژن تبدیل مى شود و با تابش مجدد نور خورشید ، مولکول اوزون دوباره پدیدار مى شود
در واقع مى توان به جرأت گفت که حدود99%انرژى که به زمین مى رسد از خورشید وبقیه آن از ماه و کرات دیگر مى باشد. نور سفید خورشید از میلیاردها میلیارد رنگ تشکیل شده است که هر کدام از این رنگ ها داراى طول موج و انرژى مخصوص به خود مى باشند، وما هنگامى که این نور را تفکیک مى کنیم به هفت رنگ تجزیه مى شوند که هر کدام از این رنگ ها از میلیاردها رنگ تشکیل شده اند... پرتوهاى فوق بنفش داراى طول موج کوتاه و انرژى زیاد مى باشند پرتوهاى فوق بنفش با انرژى زیادى که دارند براى تمام موجودات زنده خطرناک مى باشند وموجب سرطان پوست یا آفتاب سوختگى مى شوند .خوشبختانه زمین در برابر این پرتوى خطرناک، محافظى بنام لایه اوزون دارد که از ورود پرتوهاى خطرناک به سطح زمین جلوگیرى مى کند. قبل از آنکه به بحث درباره برخورد پرتوهاى فوق بنفش و مولکول ها اوزون بپردازیم ابتدا به اطلاعاتى درمورد اوزون مى پردازیم.
مولکول هاى اوزون هرچند که براى ما مفید هستند اما وجود آن ها در لایه تروپوسفر (لایه اى که ما در آن زندگى مى کنیم) بسیار خطرناک
مى باشند. نیتروژن هاى پراکسید خارج شده از اگزوز موتورهاى دیزلى بر اثر تابش نور خورشید (عمل فتو شیمیایى) با مولکول هاى اکسیژن واکنش مى دهند و مولکول هاى اوزون را پدیدار مى کنند . چون در مولکول هاى اوزون اتم هاى اکسیژن فعال (رادیکالى) وجود دارد ، تنفس آن ،موجب اختلال در دستگاه تنفسى مى شود .
تا سال 1980میلادى از سوراخى لایه اوزون خبرى نبود ؛ اما در سال 1985م ، دانشمندان از نازک شدن لایه اوزون در قطب جنوب خبر دادند. در آن زمان با تحقیقات انجام شده علت نابودى مولکول هاى اوزون را ،گاز هاى cfc (کلر و فلوئور و کربن) مى دانستند. گاز هاى cfc بعنوان گاز هاى خنک کننده در یخچال ها ،کولرها و همچنین در مواد پلاستیکى مورد استفاده قرار مى گیرند . در cfc ها اتم هاى کلر ناپایدار و واکنش پذیر مى باشند و هنگامى که گاز هاى cfc به لایه هاى بالا
مى روند ، در لایه هاى بالا بر اثر برخورد با نور خورشید ،گاز هاى کلر آزاد مى شوند. اتم هاى کلر در لایه استراتوسفر با مولکول هاى اوزون واکنش مى دهند. هر اتم کلر به تنهایى مى تواند 100.000 مولکول اوزون را از بین ببرد .
به همین دلیل در گستره جهانى ،در سازمان ملل متحد ،در معاهده اى بنام معاهده مونترال کشورها متعهد شدند که از تولید و فروش گاز هاى cfc خوددارى کنند ،و همچنین به کشور هاى فقیر این امکان را بدهند که بجاى استفاده از گاز هاى cfc ، از گاز هاى خنک کننده دیگرى استفاده کنند. ما مى دانیم که بیشترین کشور هاى صنعتى در نیم کره شمالى قرار دارند ، پس چرا در قطب جنوب لایه اوزون سوراخ شده است ؟! برای پاسخ به این سوال ، پژوهش های زیادی انجام شده است که بعضی از این پژوهش ها تاکنون در دست تحقیق است . اخیراً دانشمندان علت ایجاد حفره در لایه اوزون را گرداب های سنگین ، که در قطب جنوب جریان دارند ، می دانند در زمستان در طول شبهای قطبی، نور خورشید درتمام سطح قطب جنوب در دسترس نیست ، به همین دلیل در این قطب در لایه استراتوسفر طوفان هاى سنگینی گسترش مى یابند که به آن ها "گرداب قطبی"(polar vortex) مى گویند .
گرداب قطبی می تواند ذرات سازنده هوا را تجزیه کند .این گرداب ها باعث ایجاد ابرهاى سردی می شوند که بر فراز قطب جنوب جریان می یابند. که به این ابرها "ابر استراتوسفر قطبی" (polar stratosphere cloud) می گویند.اختصار آن psc است. Pscها بسیار سرد هستند و دمای آن ها حدود 80- سیلسیوس است.* Psc از نیتریک اسید تری هیدرات (nitric acid trihydrate) تشکیل شده است و با ابرهایی که ما آن ها را در آسمان می بینیم کاملاً متفاوتند. پس این ابرهای اسیدی می توانند لایه اوزون را تخریب کنند. "بنایراین با استناد به تحقیقات انجام یافته ،موارد زیر را می توان از عوامل موثر در تخریب لایه اوزون دانست:
1) محور زمین به گونه اى مى باشد که نور خورشید به قطب شمال بیشتر از قطب جنوب مى تابد به همین دلیل ضخامت لایه اوزون در قطب شمال بیشتراز ضخامت آن در قطب جنوب مى باشد (زیرا ما گفتیم که پیوند میان مولکول اکسیژن و اتم اکسیژن در مولکول اوزون بسیار ضعیف مى باشد و ممکن است با کوچکترین برخورد از هم جدا ویا با دریافت کوچکترین انرژى(مانند انرژى تابشى خورشید ) به حالت اولیه خود برگردند)
1) از مورد دوم نتیجه مى گیریم که هواى قطب جنوب سردتر از هواى قطب شمال مى باشد ، بنابراین هواى گرم هنگامى که بر اثر جریان هایى به قطب جنوب مى روند ، چون سبک مى باشند ،به سمت بالا
مى روند و موجب نابودى لایه هاى اوزون برفراز قطب جنوب می شوند.
3)در زمستان نور خورشید کاملاً در تمام سطح قطب جنوب در دسترس نمی باشد، واین امر باعث کاهش دما و تشکیل ابرهای psc می شود.
4) ابرهای psc اسیدی هستند و به همین دلیل آن ها به لایه اوزون آسیب می رسانند."
فایل پاورپوینت 29 اسلاید
دسته بندی | اقتصاد |
بازدید ها | 14 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 2598 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 49 |
این فایل در دو فایل word و pdf می باشد
و به موضوعات زیر می پردازد
پولشویی و اثرات آن بر اقتصاد
مقدمه
فصل اول: تعریف پولشویی
تاریخچه پولشویی
انواع پولشویی:
مراحل پولشویی:
در کل می توان راه و روش اصلی پول شویی را در 12 مورد زیر خلاصه کرد ...
حجم پولشویی در جهان
آمار مربوط به پول شویی:
درجه بندی کشورها بر اساس شاخص ریسک پولشویی (جدول)
فصل دوم
جرایم سازمان یافته:
پولشویی؛ ساحل نجات جرایم سازمان یافته:
پولشویی و اثرات آن بر اقتصاد:
تأثیرات پولشویی بر بخش واقعی اقتصاد:
تأثیرات پولشویی بر بخش عمومی اقتصاد
آثار پول شویی بر اقتصاد کلان کشورها
زمینه های گسترش پولشویی در افغانستان
اثرات منفی عمده پولشویی بر اقتصاد افغانستان
نکات پیشنهادی:
فصل سوم: تعریف فساد
فساد اداری:
مصادیق فساد اداری
و...
به صورت کامل و بسیار مفید
دارای نتیجه گیری و منابع
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 11 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 756 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 32 |
دانلود پاورپوینت با موضوع بررسی استانداردهای خدمات پس از فروش، در قالب ppt و در 32 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
تعریف فروش
روندی هفت مرحله ای فروش
مشتری کیست ؟
مشتری چه انتظاراتی دارد ؟
چرخه رضایت مشتری
عواقب رضایت یا عدم رضایت مشتری
شاخص های رضایت مشتری
عوامل موثر رضایت مشتری در نمایندگی ها
شرایط لازم برای کسب رضایت مشتری
رضایت مشتری در خدمات
مولفه های خدمات پس از فروش
مولفه های خدمات پس از فروش
وظیفه مدیر خدمات پس از فروش
الگوهای برخورد با تیپ های مختلف مشتریان
استانداردهای ملی خدمات تعمیرگاهی
استانداردهای ملی خدمات پس از فروش
هدف از تدوین استانداردها
مشخصه های تعمیرگاههای تخصصی استاندارد
مشخصه های تعمیرگاههای تخصصی استاندارد
جدول تجهیزات و ابزارآلات ، قطعات برقی و الکترونیکی استاندارد 6346
جدول تجهیزات و ابزارآلات ، قطعات برقی و الکترونیکی استاندارد 6346
قسمتی از متن پاورپوینت:
شاخص های رضایت مشتری:
1 . پذیرش و برخورد با مشتری
2 . کیفیت خدمت
3 . روابط عمومی و حفظ مشتری
4 . لوازم یدکی مناسب و با کیفیت
5 . دسترسی به خدمات مناسب
6 0 تضمین و گارانتی
توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع" بررسی استانداردهای خدمات پس از فروش" می باشد که در حجم 32 اسلاید، همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 8 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1343 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 152 |
دانلود پاورپوینت با موضوع استراتژی های رقابتی و تکنیکهای تحلیل صنعت و رقبا، در قالب ppt و در 152 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
مروری بر روش کلاسیک تدوین استراتژی
چرخ استراتژی رقابتی
چارچوب استراتژی رقابتی
فرآیند تدوین استراتژی رقابتی
تکنیکهای عمومی صنعت
تحلیل ساختاری صنایع
نیروهای پیشبرنده رقابت در صنعت
تحلیل ساختاری در صنایع
پنج عامل رقابتی
تهدید ورود
موانع ورود
عوامل ساختاری رقابت شدید
موانع خروج و موانع ورود
فشار ناشی از محصولات جایگزین
توان چانهزنی خریداران
توان چانهزنی تامینکنندگان
دولت نیرویی موثر در رقابت
تحلیل ساختاری و استراتژی رقابتی
تعیین موقعیت
تاثیر بر توازن
استراتژی تمایز
استراتژی رقابتی ژنریک (عمومی)
استراتژیهای عمومی سه گانه
پیشرو بودن در هزینه
قرار گرفتن در یک موقعیت کم هزینه
اجرای استراتژی هزینه کم
راههای ایجاد تمایز تمایز
فواید استراتژی تمایز
استراتژی تمرکز
تفاوت بین 3 استراتژی ژنریک
مفاهیم مشترک بین 3 استراتژی ژنریک
ریسک پیشرو بودن در هزینه
خطرات ناشی از تمایز
خطرات ناشی از تمرکز
چارچوبی برای تحلیل رقیب
هدف از استراتژی رقابتی
اجزا تحلیل رقیب
تجمیع چهار بخش تحلیل رقیب
لزوم وجود سیستمهای اطلاعاتی از رقیب
پیامهای بازار
نشانههای بازار
انواع نشانههای بازار
خصوصیات اصلی رقابت در بیشتر صنایع
بیثباتی صنعت: احتمال جنگ رقابتی
ارزیابی بی ثباتی صنعت
تحرکات رقابتی
اقدامات رقابتی
تحرکات مشارکتی یا غیر تهدید آمیز
تحرکات تهدید آمیز
تحرکات تدافعی
انواع التزام در فضای رقابتی
اجزای التزام
نقاط محوری
تفاوت خریداران با یکدیگر
چارچوب گزینش خریدار و استراتژی
معیارهای اصلی تعیین خصوصیات خریدار
گزینش خریدار و استراتژی
استراتژی خرید
هدف خرید
ابعاد استراتژی رقابتی
گروههای استراتژیکی
گروههای استراتژیک و سودآوری شرکت
جایگاه شرکت در درون گروه استراتژیک
پیامدها برای تدوین استراتژی
نقاط قوت و ضعف یک شرکت
فرصتهای استراتژیک
تهدیدهای عمده پیش روی شرکت
تکامل صنعت
چرخه عمر محصول
فرآیندهای تکاملی
تثبیت صنعت
محیطهای عمومی صنعت
استراتژی رقابتی در صنایع غیر متمرکز
عوامل غیر متمرکز شدن صنعت
رویکردهای عمومی غلبه بر نبود تمرکز
صنایع راکد
مواجهه با عدم تمرکز صنعت
گزینههای استراتژیک برای مقابله با ساختار غیر متمرکز
تلههای استراتژیک بالقوه
مراحل تدوین استراتژی رقابتی در صنایع غیر متمرکز
استراتژی رقابتی در صنایع نوظهور
ویژگیهای مشترک ساختاری
مشکلاتی که توسعه صنعت را محدود میکند
معیارهای خاص در تعیین میزان استقبال بازارها
انتخابهای استراتژیک
زملنبندی ورود
شرایط مناسب برای ورود سریع
ریسکهای ورود زودهنگام
استراتژی رقابتی در صنایع نوظهور
مواجهه با رقبا
تکنیکهای پیشبینی
انتخاب سناریو
گذار صنعت به مرحله بلوغ
تغییرات صنعت در مرحله گذار
بعضی از پیامدهای استراتژیکی دوره گذار
چالشهای استراتژیک انتقال
پیامدهای راهبردی بلوغ
رایجترین نتایج ناخوشایند گذار صنعت به مرحله بلوغ
استراتژی رقابتی در صنایع در حال افول
مفهوم استراتژیکی افول : استراتژی «برداشت»
عوامل ساختاری تعیین کننده رقابت در افول
بیثباتی رقابت
جایگزینهای راهبری در دوره افول
استراتژی راهبری
انتخاب استراتژی در مرحله افول
چالشهای افول
آماده سازی شرکت برای مرحله افول
رقابت در صنایع جهانی
تفاوتهای بین رقابت بینالمللی و ملی
منابع و موانع رقابت جهانی
منابع مزیت رقابت جهانی
موانع رقابت در سطح جهانی
عوامل محیطی موثر در جهانی شدن
نوآوریهای راهبردی موثر در جهانی شدن
رقابت در صنایع جهانی
راههای استراتژی جایگزین در صنایع جهانی
روندهای تاثیرگذار در رقابت جهانی
تصمیمات استراتژیک
تحلیل استراژیک ادغام عمومی
منافع استراتژی ادغام
هزینههای راهبردی ادغام
مسائل ویژه استراتژیک در ادغام رو به جلو
مسائل ویژه استراتژیک در ادغام رو به عقب
ادغام ناقص
شبه ادغام
توهمات در تصمیمگیریهای مربوط به ادغام عمومی
افزایش ظرفیت
عوامل تصمیمگیری در توسعه ظرفیت
علل ایجاد ظرفیت اضافی
محدودیتهای افزایش ظرفیت
ورود از طریق توسعه درونی
تعریفاستراتژی بازدارنده
ورود از طریق توسعه درونی
اهداف اولیه شرکت از ورود درونی
نواقص در بازار برای شرکتها
ورود به کسب و کارهای جدید
ورود تدریجی
فنون پورتفولیو در تحلیل رقیب
ماتریس رشد / سهم
فنون پورتفولیو در تحلیل رقیب
موقعیت شرکت / سطح جذابیت صنعت
چگونگی انجام تحلیل صنعت
استراتژی تحلیل صنعت
منابع انتشار یافته برای تحلیل صنعت
گردآوری دادههای میدانی برای تحلیل صنعتی
توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع" استراتژی های رقابتی و تکنیکهای تحلیل صنعت و رقبا " می باشد که در حجم 152 اسلاید، همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
دسته بندی | عمران |
بازدید ها | 11 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 2563 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 146 |
در این پروژه پاورپوینت اجرای ساختمان ها با مصالح بنایی به طور کامل و جامع در 146 اسلاید کاربردی و کاملا قابل ویرایش همراه با شکل و تصاویر طبق موارد زیر ارایه شده است:
1- ملاتها
2- نسبت های اختلاط پیشنهادی
3- انواع ملاتها
4- اندودها
5- لایه های اندود
6- ماله ها
7- کرسی چینی
8- شکل کرسی چینی
9- پیوندهای آجری
10- اصطلاحات پیوند آجرچینی
11- همپوشانی استاندارد
12- پیوندهای سازه ای
13- آجرهای نبش یا سوک
14- آجرهای رج بند
15- طرحهای دیگر
16- آجرچینی
17- اختلاط ملات
18- زنجاب کردن آجر
19- کاربرد درست کمچه
20- طریقه صحیح آجر چینی
21- استفاده از ریسمان بنایی
22- دیوارهای سنگی
23- نعل درگاه ها
24- طاق ها یا قوسهای آجری
25- انواع سقفها
26- اتصال سقف به دیوار
27- دیوارهای آجری مسلح((RBM
28- انواع مصالح فلزی در دیوار آجری مسلح
29- اتصال دیوارها به یکدیگر
30- هشته گیر مخفی
31- دیوارهای دو جداره
32- ملاحظات ایمنی دیوارهای دو جداره
33- مهارهای فلزی دیوار دو جداره
34- کلاف های افقی و قائم
35- ضوابط بازشوها
36- نماسازی
37- بندکشی
38- دودکش ها
39- مجاری دودکش ها
40- درزها
41- انواع درز بندها
42- پیاده کردن نقشه ها
43- مرمت و نگهداری
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 12 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 23 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 2 |
پرسشنامه نگرش دانشجویان به یادگیری الکترونیکی
این پرسشنامه دارای ۱۵ سوال بوده و هدف آن بررسی نگرش دانشجویان به یادگیری الکترونیکی از ابعاد مختلف (یادگیری الکترونیکی به عنوان محیط یادگیری مستقل، یادگیری الکترونیکی به عنوان یک محیط یادگیری مؤثر، یادگیری الکترونیکی به عنوان محیط آموزش چند رسانه ای، یادگیری الکترونیکی به عنوان محیط آموزش مبتنی بر هدایت آموزش دهندگان) است.
نوع فایل: زیپ(word)
تعداد صفحات: 2
تفسیر و نمره گذاری: دارد
پایایی و روایی: دارد
منبع: دارد
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 11 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 26 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 6 |
دانلود پرسشنامه رغبت میشل گوکلن
شامل 6 صفحه
فرمت فایل :docx
قسمتهایی از متن :
در هر سطر این پرسش نامه، چهار فعالیت برای شما پیشنهاد می شود. فعالیت مورد علاقه خود را انتخاب کنید و در خانه مربوط به آن علامت * بگذارید. در انتخاب فعالیت ها، استعداد یا تحصیلات لازم را برای انجام دادن آن ها را در نظر نگیرید، تنها ذوق شخصی خود را در نظر بگیرید. اگر هیچ فعالیتی مورد علاقه شما قرار نگرفت، سعی کنید در بین آن ها فعالیتی را انتخاب کنید که بیش از سه فعالیت دیگر مورد علاقه شماست. زیاد فکر نکنید، اولین پاسخی را که به ذهنتان می رسد، انتخاب کنید.
دارای 20 ستون...
تفسیر نتایج
اگر بیشترین انتخاب های آزمودنی در ستون I باشد، می توان گفت که رغبتهای اول بیشتر در جهت فعالیت های درون گرایی است، * * - فعالیت هایی که به صبر و حوصله زیاد، دقت و تفکر نیاز دارند. او در اجتماعاتی که از تعداد زیادی از افراد تشکیل می شود، اجتماعاتی که در آنها باید پیچ و خم های زیادی انجام داد تا مورد قبول واقع شود، احساس راحتمی نمیکند. او دوست دارد در آرامش و در حالت خودمانی کار کند.
مشاغل مناسب: تحقیق علمی، حسابداری
سرگرمی ها: مطالعه، کارهایی که به پشتکار نیاز دارند، کارهای ظریف، تعمیر وسایل دقیق، ملاقاتهای منظم و از قبل تعیین شده با دوستانصمیمی و نادر.
- اگر بیشترین انتخاب های آزمودنی در ستون II باشد، رغبت های او در جهت فعالیت هایی است که به صرف نیرو نیاز دارند، فعالیت هایی که در آنها ذوق ریسک کردن، سرعت تصمیم گیری و صرف نیروی بدنی نقشی بنیادی دارند. او با کارهای دفتری سازگاری کمتری دارد، زیرا مجبور است به مدت طولانی بدون تحریک زیاد در یک جا بماند و در بین کارهای ظریف محاصره شود. سیاست کار او نیست زیرا دوست دارد روراست و رک گو باشد نه این که شیوه دید خود را دایما عوض کند. او دوست دارد به میل خود، در خارج از خانه، در هوای آزاد، حتی اگر همراه با ناراحتی باشد کار کند.
مشاغل مناسب: مسافرتهای اکتشافی، هنرهای نظامی، سازماندهی کارخانه هایی که به نیروی بدنی زیاد نیاز دارند نه نیروی تیزبینی و دقت.
سرگرمی ها: ورزش، رانندگی اتومبیل، مسافرت به کشورهای دوردست، بیرون رفتنهای بدون برنامه، فعالیت در فضای آزاد.
- اگر بیشترین انتخاب های آزمودنی در ستون III باشد، رغبت های او در جهت فعالیت هایی است که خود را به دیگران تحمیل کند، یعنی فعالیت هایی که در آنها تشخص و قدرت اهمیت دارند. کارهای ظریف و دقیق برای او مناسب نیست. او در جامعه به جستجو می پردازد و نیاز دارد که نیروی بالقوه خود را آزاد سازد. ام تنها زمانی احساس راحتی می کند که نقش یک فرد مسلط را بازی کند.
مشاغل مناسب: کارهای تجاری، سیاسی یا نظامی برای برداشتن قدرت، کارهای نمایشی برای کسب شهرت.
سرگرمی ها: نمایش، رفتن به مهمانیها و جشنها، خوش گذرانی.
- اگر بیشترین انتخاب های آزمودنی در ستون VI باشد، رغبت های او در جهت فعالیت های روابط اجتماعی است؛ یعنی فعالیت هایی که در آنها تماس اجتماعی و ارتباط بین افراد نقش تعیین کننده دارند. تنهایی برای او دشوار و خسته کننده است. او دوست دارد مسائلی را حل کند که به تعداد زیادی از اشخاص مربوط می شوند و این افراد در مقابل او به صف می ایستند. او نسبت به قرارهایی که برایش تحمیل می شوند خوش قول نیست.
مشاغل مناسب: ادبیات (نویسندگی، شاعری)، کار در مشاغل سیاسی و فعالیت های اجتماعی.
سردرگرمی ها: دور هم جمع شدن های دوستانه و ساده، با خانواده دور هم جمع شدن و تلویزیون نگاه کردن، گردش در دامنه کوه ها و ییلاقها.
رغبت های مرکب
همه انسانها رغبت های ساده و واحد ندارند. ممکن است تعدادی از مردم به طور همزمان به تعداد زیادی از فعالیت ها گرایش داشته باشند. در این صورت، بیشترین پاسخ های آنها در دو ستون جدول تحلیل نتایج قرار خواهد گرفت.
در این گونه موارد، برای درک رغبتهای فرد و شیوه او، باید دو ستون و تفسیرهای مربوط به آنها را با هم در نظر گرفت. ممکن است حتی سه ستون نیز پاسخ های تقریبا مساوی داشته باشند. حال ببینیم این حالتهای پیچیده را چگونه باید تفسیر کرد.
بیشترین انتخابهای آزمودنی در ستون های I و II است.
تمایل آزمودنی برای فعالیت های آرام و دقیق یا تمایل او برای تصمیم گیری های سریع و راه حل هایی که به نیرو نیاز دارند در هم می آمیزد. فقدان کشش او برای تماسهای اجتماعی یا رک گویی او همراه می شود و این امر او در روابط خود با دیگران کمی تند جلوه می دهد. اما این تندی ظاهری، در کل، مقدار زیادی از خوبی و درستکاری او را که برای دوستان و آشنایان بسیار با ارزش است، پنهان نگه می دارد.
مشاغلی که او ترجیح می دهد عبارتند از مشاغلی که به دقت و عمل نیاز دارند، خصوصا مشاغل درمانی و فنی. سرگرمی های او آنهایی است که در مورد ستون های I و II گفته شد.
بیشترین انتخاب آزمودنی در ستون های II و III است.
ذوق ریسک کردن و سرعت تصمیم گیری آزمودنی با ذوق تشخص و قدرت طلبی او ترکیب می شود. این امر می تواند ویژگی های خاص ریاست و سازمان دهی را برای او فراهم آورد.
مشاغلی که او ترجیح می دهد عبارتند از: راه اندازی، سازمان دهی، مدیریت کارخانه، پستهایی در نیروی دریایی یا ارتش. سرگرمی های او آنهاایی است که در مورد ستون ها I و III گفته شد.
بیشترین انتخاب های فرد در ستون های III و VI است.
کشش آزمودنی ها برای تشخص و کسب قدرت با ذوق او برای تماس های اجتماعی ترکیب می شود. او مخصوصا با مردم راحت است. او دوست دارد به اجتماعات دسته ها و جوامع و گروه ها ملحق می ود و در مجالس شرکت جوید.او می تواند برای جمع سخنرانی کند، در حرکت های گروهی شرکت جوید و هدایت آنها را بر عهده گیرد.
مشاغلی مورد علاقه او عبارتند از: حقوق و علوم سیاسی، پستهای بالا در کارهای آموزشی و اداری، تالیف، وکالت، سخنرانی و سیاست. سرگرمی های او آنهاایی است که در مورد ستون ها IV و III گفته شد.
بیشترین انتخاب های آزمودنی در ستون های I وIII، I و IV، II و IV یا در سه ستون مختلف است.
این مورد که خیلی کم اتفاق می افتد، به شخصیتهای پیچیده تعلق دارد، شخصیتهایی که رغبتهای آنها به طور یکسان در جهت فعالیت های درون گرایانه (انتخابها در اولین ستون) و برون گرایانه (انتخابها در آخرین ستون) هدایت می شود. به علت تمایلات متضاد، این رغبتها می توانند از نوسانات زیادی پیروی کنند. ممکن است آزمودنی به مدت طولانی بین آرزوهای متضاد خود تردید داشته باشد. ممکن است بدون دوراندیشی و به طور خیلی ساده وارد یک شغل بشود، اما پس از مدت کوتاهی حتی اگر استعداد خوبی برای آن داشته باشد، اما احساس ناراحتی و شکست کند.
همراه با منبع
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 11 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 43 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 11 |
پرسشنامه آزمون رشد اجتماعی وایلند به صورت ورد
شامل 11 صفحه
فرمت فایل docx
این پرسشنامه با هدف آزمون رشد اجتماعی وایلند طراحی شده است.
توضیحات و قسمتهای مهم از متن :
جدول توضیح علامتهای اختصاری..
پرسشنامه رشد اجتماعی..
از زمان تولد تا یک سالگی...
از سن 1 تا 2 سالگی...
از سن 2 تا 3 سالگی...
از سن 3 تا 4 سالگی...
از سن 4 تا 5 سالگی...
از سن 5 تا 6 سالگی...
از سن 6 تا 7 سالگی...
از سن 7 تا 8 سالگی...
از سن 8 تا 9 سالگی...
از سن 9 تا 10 سالگی...
از سن 10 تا 11 سالگی...
از سن 11 تا 12 سالگی...
از سن 12 تا 15 سالگی...
از سن 15 تا 18 سالگی...
از سن 18 تا 20 سالگی...
از سن 20 تا 25 سالگی...
از سن 25 سال به بالا...
پاسخنامه
روش نمره گذاری و تفسیر
برای اجرای این مقیاس، والدین، پرستار، خواهر و برادر و یا به طور کلی هر فردی که کودک را به خوبی بشناسد، می توانند پاسخ دهند. آزمونگر می تواند این آزمون را با مشاهده خود نیز، تکمیل نماید.
برای شروع کار می توان به دو صورت عمل کرد:
1- از سوالات اول، یعنی سوالات مربوط به ابتدای تولد، شروع کنیم (این کار برای کودکان عقب مانده ذهنی، بهتر است).
2- اگر کودکی عقب مانده ذهنی نباشد و یا سطح عقب ماندگی او خفیف باشد و به ویژه، اگر سن او نیز بالا باشد، می توانیم از دو یا سه سال عقب تر از سن او عمل کنیم.
برای اجرای این آزمون از یک مرحله قبل از سن تقویمی آزمودنی شروع به اجرای آزمون می نماییم . بدین ترتیب که اگر آزمودنی به تمام سوالات سن مربوطه پاسخ صحیح داد، به مرحله بعد رفته و اگر آزمودنی حتی به یک مورد از سوالات سن مربوطه پاسخ اشتباه بدهد، مجددا به یک مرحله قبل بر می گردیم. بدین ترتیب ادامه می دهیم تا جایی که آزمودنی به تمام سوالات یک مرحله (یا یک سن)، پاسخ اشتباه دهد.
روش نمره گذاری این پرسشنامه بدین شکل است که هر ماده، یک نمره دارد و برای نمره گذاری نیز از چند علامت استفاده می شود.
توجه:
روش محاسبه رشد اجتماعی بدین صورت است که نمرات کسب شده را بر طبق روش نمره گذاری فوق با یکدیگر جمع کرده و سپس تمام نمره های سال های قبل را (از جایی که آزمودنی به تمام سوالات یک مرحله پاسخ صحیح داده باشد) به نمرات جدید اضافه می کنیم تا نمره خام به دست آید. سپس به جدول نرم (هنجار) که در پایین آمده است، رجوع می کنیم تا سن اجتماعی (SA) بدست آید. سپس سن اجتماعی را بر سن تقویمی (CA) تقسیم می کنیم و در نهایت نیز در 100 ضرب می نماییم.
روش تفسیر آزمون بدین صورت است:
اگر فرد در این آزمون نمره پایین بیاورد (زیر میانگین)، نشان دهنده تاخیر رسش اجتماعی در فرآیند رشد است که می تواند ناشی از عوامل زیر باشد:
1- احتمال وقوع ناتوانی هوشی
2- کمبود آموزش های پیش دبستانی
3- فقر فرهنگی - اجتماعی
4- مشکلات یادگیری در مهارت های اجتماعی
جدول تبدیل نمره کل مقیاس به سن اجتماعی...
پایایی (اعتبار) و روایی
مقیاس وایلند روی 620 نفر مشتمل بر مرد و زن (در هر یک از گروه های سنی از تولد تا 30 سالگی)، هنجاریابی شده است. لازم به ذکر است که در این نمونه، تعداد افراد در هر یک از گروه های سنی بسیار کم بوده است و اکثر افراد مورد بررسی نیز از طبقه متوسط جامعه بوده اند، از این رو نمی توان چنین نمونه ای را معرف کل جامعه تلقی کرد. ضریب پایایی و بازآزمایی 620 نفر، 92/0 گزارش شده است، با این توضیح که فاصله بازآزمایی از یک روز تا 9 بوده است.
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 10 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 2403 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 39 |
اشاره به محتوای پاورپوینت لجستیک معکوس
دارای 39 اسلاید
فرمت فایل pptx
قسمتهای مهم اسلاید :
•مقدمه ای بر زنجیره تامین حلقه بسته
•مدل های کاری CLSC
•CLSC مربوط به فناوری پیشرفته
•CLSC مربوط به کالاهای مصرفی
•تعمیر و گارانتی
•بازار ثانویه
تاریخچه
دهه های 1960 و 1970
هزینه های سرویس و پشتیبانی بیش از 150 درصد هزینه های تملک اولیه محصول است.
عامل عمده این هزینه دور انداختن قطعات و زیر مونتاژهایی است که خراب شده یا بی استفاده مانده اند.
بیش ترین توجه به موضوع RL (Reverse Logistic) در زمینه هایی همچون رایانه، اتوماسیون اداری و پشتیبانی لجستیک سیستم های نظامی بوده است.
گرایش به تولید ماژولار به منظور دور انداختن قطعه به جای کل محصول
دلایل افزایش توجه به لجستیک معکوس...
طیف جدید محصولات ایجاد شده در انتهای زنجیره تامین
و...
همراه با نمودارها و جداول
دسته بندی | مدیریت |
بازدید ها | 9 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 112 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 11 |
توضیحات و فسمتی از متن :
دارای 11 اسلاید
فرمت فایل : pptx
خیلی از ما، حداقل در مقطعی از زندگی، کارمند کس دیگری هستیم بنابراین لازم است خوب بدانیم چه چیزی او را ناراحت می کند و از کوره در می برد یا چطور می توانید روی او تاثیر خوبی بگذارید. تا به حال چقدر به شخصیت مدیرتان توجه کرده اید؟ چطور عمل می کند؟ به نظرتان چه کارهایی او را جوشی می کند یا به مذاقش خوش می آید؟ اگر مدیرتان آدم سخت گیری است، شما هم خیلی راحت عصبانی می شوید. تشخیص عواملی که باعث موفقیت و قوی شدن روابط کاری می شود مهارتی است که باید در محل کار حتماً به کار گرفته شود. یکی از راه های موفقیت در این کار شناسایی تیپ شخصیتی مدیر است
همراه با مثال ها و...
متخصصان روابط شغلی آدم ها را در محیط کار به چهار تیپ شخصیتی متفاوت تقسیم می کنند؛....
و...