فروشگاه نوین داک

فروش تحقیق ، پروژه ، مقاله ، پاورپوینت

فروشگاه نوین داک

فروش تحقیق ، پروژه ، مقاله ، پاورپوینت

دانلود پاورپوینت SSL Protocol

SSL Protocol رمزنگاری تاریخچه SSL معماری SSL
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 14
فرمت فایل ppt
حجم فایل 808 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
دانلود پاورپوینت SSL Protocol

فروشنده فایل

کد کاربری 12271
کاربر

فهرست مطالب
مقدمه ای بر رمزنگاری
تاریخچه و معماری
عملکرد
سه مشکل عمده در زمینه تبادل اطلاعات در شبکه:
•محرمانگی داده ها (Confidentiality )
•تمامیت داده ها (Integrity)
•تائید هویت طرف های ارسال کننده و دریافت کننده (Authentication)

رمزنگاری متقارن

•کلید رمزنگاری و رمزگشایی یکسان هستند
•سهولت پیاده سازی
•سرعت بالا

رمزنگاری نامتقارن

•هر موجودیت یک کلید خصوصی و یک کلید عمومی دارد
•داده ای که با یکی از این دو رمز شود با دیگری رمزگشایی میشود

•مشکل اصلی این روش تطبیق کلید عمومی با موجودیت است؛

یعنی بتوان اطمینان حاصل کرد که Kکلید عمومی موجودیت X است.

منظور از محرمانگی آن است که اطلاعات ردوبدل شده توسط موجودیت های غیرمجاز قابل فهم نباشد

محرمانگی از طریق رمزکردن اطلاعات ارسالی با یک کلید متقارن تصادفی به دست می آید

الگوریتم های متقارن به لحاظ سرعت بیشتری که دارند در رمزکردن حجم های بزرگ اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرند.

کلید متقارن تصادفی نیز با کلید عمومی گیرنده رمزمیشود و همراه اطلاعات فرستاده می شود گیرنده ابتدا با استفاده

از کلید خصوصی اش، کلید متقارن تصادفی را می یابد

و سپس با استفاده از آن کل اطلاعات را رمزگشایی می کند.

فایل پاورپوینت 32 اسلاید


دانلود پاورپوینت سیستم گرایان در مدیریت

مدیریت سیستم گرایان در مدیریت عناصر مشترک سیستم ها طبقه بندی انواع سیستم ها
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 10
فرمت فایل ppt
حجم فایل 167 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
دانلود پاورپوینت سیستم گرایان در مدیریت

فروشنده فایل

کد کاربری 12271
کاربر

پنجمین مکتب از دوره نوین مدیریت، سیستم گرایان نام دارد.

سیستم:

مجموعه ای از عنصر و اجزا که با هم در ارتباط متقابل هستند و مجموعه واحدی را تشکیل می دهد و نقش معینی را ایفا می کند.

شرایط چهارگانه موجودیت سیستم:
متشکل از حداقل دو جزء باشد.
هر جزء حاقل با یک جزء دیگر از مجموعه در ارتباط باشد.
تغییر در یک جزء منجر به تغییر در کل مجموعه شود.
مجموعه دارای شرایط متفاوتی از اجزا باشد.
عناصر مشترک سیستم ها
ورودی: جذب منابع ازبیرون سیستم برای جهت بکارگیری در تحقق اهداف .
فرآیند: عملیاتی که سیستم بر روی دادهای ورودی جهت تبدیل به نتیجه و هدف انجام می دهد.
خروجی: خروجی شامل نتیجه و هدف نهایی سیستم می باشد.
بازخورد: رابطه ای است بین ورودی ، فرایند و خروجی جهت کنترل و اصلاح کار سیستم بر اساس نیازها و مقتضیات محیطی.
و...............
فایل پاورپوینت 24 اسلاید

دانلود پاورپوینت معرفی سیستم های ترمز در خودروها

خودرو سیستم ترمز سیستم ترمز ضدقفل سیستم پایداری الکترونیکی سیستم کنترل لغزش دراثرشتاب
دسته بندی مکانیک
بازدید ها 10
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2874 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
دانلود پاورپوینت معرفی سیستم های ترمز در خودروها

فروشنده فایل

کد کاربری 12271
کاربر

فهرست مطالب
سیستم ترمز ضدقفل یا ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز یا EBD
سیستم پایداری الکترونیکی یاESP
سیستم کنترل لغزش دراثرشتاب ASR
مقدمه

امروزه با پیشرفت زیادی که در الکترونیک و کاربرد تراشه های نیمه هادی بوجود آمده است تحول بزرگی درهدایت خودرو و ترمزهای آن رخ داده است که استفاده از ترمزهای ABS یکی از انهاست .

استفاده از سیستم‌های کمکی و تقویت کننده الکترونیکی و مکانیکی نیز برای هر چه بهتر کردن فعالیت ترمزها بر روی انواع خودروهای جدید به کار گرفته می‌شود این سیستم‌ها با وارد آوردن اندک فشاری به پدال ترمز فعال شده و بهترین نتیجه را در اختیار راننده قرار می‌دهد .

همه کسانی که تجربه ممتد رانندگی با اتومبیل به خصوص در جاده های خیس و لغزنده را دارند به خوبی می دانند که در این شرایط چقدر کنترل خودرو مشکل است و تا چه اندازه خطر سر خوردن و به خصوص هنگام ترمزهای ناگهانی وجود دارد که کمترین نتیجه آن پرتاب خودرو به بیرون جاده است .

و.......................

فایل پاورپوینت 25 اسلاید


دانلود پاورپوینت تاریخچه آموزش و پرورش

آموزش و پرورش تأسیس دارالفنون قوانین مؤثر بر توسعه آموزش و پرورش
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 12
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1468 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
دانلود پاورپوینت تاریخچه آموزش و پرورش

فروشنده فایل

کد کاربری 12271
کاربر

نهاد آموزش و پرورش

نهاد آموزش و پرورش تحت تاثیر دو عامل بوده است:
حکومت
خاستگاه اجتمایی اقتدار طلبان جامعه

آموزش و پرورش شامل ماهیتی محافظه کارانه و خصلتی طبقاتی و مخصوص قشر مرفه و اشرافی جامعه بود .
مدارس در جوار مساجد
هدف از دایر کردن نهاد آموزش عمومی در جوار مساجد از دوره صدر اسلام تا قرن چهارم هجری، اجتماعی کردن فرد و سازگار نمودن او با جامعه و انتقال میراث فرهنگی جامعه محلی بوده است.
دوران صفویه
در دوران صفویه فرایند تعلیم و تربیت تحت الشعاع عقاید مذهبی که در آن عصر نیرومندترین عامل وحدت و یگانگی فرهنگ بود قرار گرفت .
و......................
فایل پاورپوینت 19 اسلاید

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ویژگی های شخصیت و اعتیاد به بازی های رایانه ای

بازی، مهم ترین و اصلی ترین فعالیت کودک استکودک انواع مهارت های آموزشی و اجتماعی را ناخودآگاه از طریق بازی می آموزد برخی صاحب نظران، بازی های رایانه ای را جزء اسباب بازی ها می دانند و برخی آن را صورت های جدیدی از بازی می دانند که برای انجام آن از اشکال مختلف تکنولوژی استفاده می شود
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 12
فرمت فایل doc
حجم فایل 66 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 50
مبانی نظری و پیشینه تحقیق ویژگی های شخصیت و اعتیاد به بازی های رایانه ای

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق ویژگی های شخصیت و اعتیاد به بازی های رایانه ای

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 50

بازی، مهم ترین و اصلی ترین فعالیت کودک است.کودک انواع مهارت های آموزشی و اجتماعی را ناخودآگاه از طریق بازی می آموزد. برخی صاحب نظران، بازی های رایانه ای را جزء اسباب بازی ها می دانند و برخی آن را صورت های جدیدی از بازی می دانند که برای انجام آن از اشکال مختلف تکنولوژی استفاده می شود. با توجه به این که هنوز هم اهمیت اسباب بازی های ساختنی، عروسک، ماشین و.... در نزد روانشناسان رشد بسیار است، اما آمار و ارقام نشان دهنده رشد روز افزون طرفداران بازی های رایانه ای است.

پدیده بازی های رایانه ای مانند بسیاری از شکل های نوین سرگرمی که محبوبیت گسترده ای یافته باعث بروز نگرانی هایی درباره ی اثرهای جانبی آن ها بر بازیکنان افراطی شده است. چون بازی های رایانه ای در میان کودکان و نوجوانان به دلیل های نادیده انگاشتن دیگر فعالیت های آموزشی، اجتماعی و اوقات آسودگی خود، به صرف داشتن وقت به بازی می پردازند، این بازی ها بالقوه زیان بار به شمار می روند. پرداختن افراطی به بازی های رایانه ای نه فقط متأثر از محتوای بازی هاست، بلکه ویژگی های فردی نیز در گرایش نوجوانان به بازی ها نقش مثبتی ایفا می کند. به طوری که ویژگی های روان شناختی و شخصیتی افراد، تمایلات آن ها را تا حدی جهت می دهد. با توجه اشاعه و آثار شگرف بازی های رایانه ای که به لحاظ اثر گذاری به تغییر شیوه ای زندگی از آن با عنوان « انقلاب بازی های رایانه ای» یاد می کنند و با توجه به گستره ی بازی ها، دیگر نمی توان به آن ها فقط به عنوان وسیله ی گذراندن اوقات فراغت نگریست، بلکه ممکن است عامل اثر گذاری یا اثر پذیر از ویژگی های روان شناختی افراد باشد.

«گانتر»[1] (1998) بازی های رایانه ای را جلوه ای از تحولات فناوری در عصر انقلاب رایانه می داند. این بازی ها را می توان روشی نو از آموزش غیر رسمی دانست. هم اکنون بازی های رایانه ای، به عنوان یک وسیله گذراندن اوقات فراغت منحصر به سن خاصی نیست. طراحان بازی های رایانه ای، با انجام تحقیقات مختلف در مورد کودکان خردسال می خواهند دامنه مخاطبان خود را وسعت بخشند و سود بیشتری بدست آورند. از طرف دیگر، هر روزه به دلیل تولید انبوه، دسترسی آسان، قیمت ارزان، زندگی آپارتمانی و عوامل مختلف دیگر، بر طرفداران این سرگرمی جدید در سرتاسر دنیا افزوده می شود و مخاطبان این بازی ها نیز هر روز با خرید، اجاره و یا بازی در کلوپ ها، ساعات بیشتری از اوقات خود را صرف این بازی ها می کنند. در مورد آثار مثبت و منفی بازی های رایانه ای بر جسم، روان و حتی عادات اجتماعی کودکان و نوجوانان، تحقیقات بسیاری شده است. برخی محققان، بازی های رایانه ای را سبب کنش های عصبی و روحی، اضطراب، القای خشونت و پرخاشگری دانسته و برخی به نکات مثبت آن ها، به خصوص در فرآیند آموزش و یادگیری، توجه کرده اند. اما هر دو گروه به این مسئله یقین دارند که انتخاب درست بازی های رایانه ای، باعث می شود تا اثرات منفی آن کاهش یابد (تفضلی فرد،1385).

(شاتون1989) در ارتباط با بازی های رایانه ای یا ویدیوئی به جای "اعتیاد" از واژه "وابستگی"استفاده می کند که به کمک آن می توان گروه خاصی از افراد را متمایز ساخت که بازی برایشان تنها یک سرگرمی اصلی نیست، بلکه نقش های اجتماعی و روانشناختی ویژه ای در زندگیشان دارد و آنان را از دیگر بازیکنان جدا می کند. رفتار اعتیاد پذیر، فارغ از هر زمینه ای، صرفا واکنش به مجموعه ای از موقعیت ها نیست، بلکه بیشتر گرایشی را نمایان می سازد که با گونه های خاصی از شخصیت همراه است (علی پور،1390).

[1]- Gunter

فهرست مطالب

مبانی نظری بازی رایانه ای

نظریه های راجع به بازی

نظرات پیشوایان اسلام و دانشمندان اسلام

نظریه ویگوستگی

نظریه پیاژه

نظریه روان تحلیل گری

نظریه های بازی

نظریات دیگر دانشمندان

نظریه ی جان سولر

تاریخچه ی بازی های رایانه ای

تاریخچه ی بازی های رایانه ای در ایران

ویژگی های بازی رایانه ای

اعتیاد و وابستگی به بازی های رایانه ای

ساختار بازی رایانه ای

انواع بازی های رایانه ای

اثرات مختلف بازی های رایانه ای

مزیت های بازی های رایانه ای

نظریه های مربوط به شخصیت

نظریه یونگ

نظریه آدلر

نظریه آیزنگ

نظریه اریک اریکسون

نظریه گوردن آلپورت

ریموند کیل

جورج کلی

اسکینر

بررسی تحقیقات انجام شده

منابع


مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد هویت، هویت و شکل گیری هویت

تعهد در لغت به معنای عهده‌ دار شدن، کاری‌ بعهده‌ گرفتن، عهد و پیمان، تعهد از مصدر 1بگردن گرفتن، کاری را بعهده گرفتن 2 تیمار داشتن، نگاه داشتن3 عهد بستن، پیمان بستن 4 – و در اسم یعنی تیمار داشت، غمخواری است(معین، 1374)
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 12
فرمت فایل doc
حجم فایل 111 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 50
مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد هویت، هویت و شکل گیری هویت

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد هویت، هویت و شکل گیری هویت

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 50

تعهد در لغت به معنای عهده‌ دار شدن، کاری‌ بعهده‌ گرفتن، عهد و پیمان، تعهد از مصدر 1-بگردن گرفتن، کاری را بعهده گرفتن . 2 - تیمار داشتن، نگاه داشتن.3 - عهد بستن، پیمان بستن . 4 – و در اسم یعنی تیمار داشت، غمخواری است(معین، 1374).

تعهد یک چارچوب ارجاعی از ارزش ها و باورهاست که ممکن است خودساخته یا تجویز شده از جانب دیگران باشد. تعهد بر مبنای فرایند تصمیم گیری شامل اتخاذ نظر، انتخاب و رد کردن قرار دارد. تعهد یعنی تثبیت و اتخاذ تصمیم های نسبتا با دوام و سرمایه گذاری شخصی روی آنها"(اریکسون، 1968).

شکل گیری و ماندگاری تعهد هویت مبتنی بر فرایند های متفاوتی است. برای مثال اریکسون(1987 به نقل از برزونسکی، 2004)بین مولفه های عاطفی و شناختی تعهدات شخصی تمایز قائل است. تعهدات شناختی مبتنی بر اطلاعات هستند و گستره ای از دیدگاه ها و اعتقادات محکم را که در شبکه منسجمی از اعقاید و شواهد منطقی بسط داده شده، منعکس می کنند. در مقابل تعهدات عاطفی یک حس غیر عقلانی ولی غیر متزلزل از اطمینان را منعکس می سازند. تعهدات هنجاری نسبت به تعهدات اطلاعاتی، بیشتر مبتنی بر بنیان های عاطفی هستند.

در نظریه اریکسون(1968) نقش محوری شکل گیری هویت در تعهد هویت را در اواخر نوجوانی مهم می داند. به باور اریکسون به دلیلی تغییرات اجتماعی و ساختاری در جوامع معاصر غربی، نوجوانان دچار بحران هویت شده و فرد در تلاش برای شکل گیری هویت خود برای رسیدن به بزرگسالی و دستیابی به تعهد هویت تلاش می نماید(آرنت[1]، 2004).

به گفته اریکسون (1968)، فرایند شکل گیری هویت در رسیدن به تعهد نسبت به هویت دارای اثرات مفید در تنظیم هویت افراد است. از نظر اریکسون هویتی که به خوبی توسعه یافته و یکپارچه شده باشد می تواند فراهم کننده احساس های ذهنی وحدت درونی و تداوم در طول زمان، احساس خوب بودن و اعتماد به نفس باشد. (ویلر و آدامزوکیتینگز[2]، 2001). در واقع شواهد حاکی از آن است که یک ارتباط مثبت بین تعهد هویت و بهزیستی روان شناختی وجود دارد. بر این اساس، توسعه هویت در راستای تعهد نسبت به هویت به طور کلی به عنوان یک مسئله هسته ای و درمانی در مشاوره برای افرادی که به نوجوانی و بزرگسالی نزدیک می شوند در نظر گرفته شده است(شولتز و بلستین [3]، 1994) مشاهده شده است. چندین مطالعه تجربی نشان می دهند که فرایندهای انگیزشی فراهم کننده شرایطی جهت ایجاد تعهدات هویت هستند. بنابراین، فرایند های انگیزشی راهکارهای ارتباطی را فراهم می کند که از طریق آن تعهدات نتایج مفید را برای فرد فراهم می کند. (همان منبع)

[1]Arnett

[2] Wheeler, H. A., Adams, G. R., & Keating, L.

[3] Shulthes, D, P., & Blustein, D. I.

فهرست مطالب

تعهد هویت

ماهیت و مفهوم هویت

شکل‌گیری هویت

عوامل موثر بر شکل‌گیری هویت

نظریه‌های مربوط به هویت

نظریه اریکسون

دیدگاه مارسیا

دیدگاه بروزنسکی

سبک هویت هنجاری

سبک هویت سردرگم / اجتنابی

سبک هویت اطلاعاتی

ارتباط سبک های هویت و تعهد هویت

چهار پایگاه اساسی هویت

پیشینه تحقیق

منابع


مبانی نظری و پیشینه تحقیق شیوع شناسی

شیوع شناسی مطالعه فراوانی، توزیع و عوامل تعیین کننده بیماری ها و دیگر شرایط مرتبط با سلامت در جمعیت انسانی است؛ و جهت کاربرد این مطالعه برای ارتقا سلامت و پیشگیری و کنترل مشکلات سلامتی است
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 16
فرمت فایل doc
حجم فایل 192 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
مبانی نظری و پیشینه تحقیق شیوع شناسی

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق شیوع شناسی

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 21

شیوع شناسی مطالعه فراوانی، توزیع و عوامل تعیین کننده بیماری ها و دیگر شرایط مرتبط با سلامت در جمعیت انسانی است؛ و جهت کاربرد این مطالعه برای ارتقا سلامت و پیشگیری و کنترل مشکلات سلامتی است.

1-4-2 مولفه های اصلی تعریف شیوع شناسی

جمعیت: تمرکز اصلی شیوع شناسی بر تاثیر بیماری در جمعیت به جای افراد است.

فراوانی: این نشان می دهد که شیوع شناسی یک علم کمی است. شیوع شناسی مرتبط با فراوانی (وقوع) بیماری ها و دیگر شرایط مرتبط با سلامتی است. فراوانی به وسیله میزان شیوع مرضی و مرگ ومیر اندازه گیری می شود.

شرایط مرتبط با سلامتی: شیوع شناسی نه تنها مرتبط با بیماری ها است بلکه با دیگر شرایط مرتبط با سلامتی نیز ارتباط دارد زیرا هرچیزی که اطراف ما است و نیز هر کاری که ما انجام می دهیم سلامت ما را تحت تاثیر قرار می دهد.شرایط مرتبط با سلامت، شرایطی است که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم بر سلامتی تاثیر می گذارد. آنها ممکن است صدمات، موالید، رفتارهای مرتبط با سلامتی از قبیل سیگار کشیدن، بیکاری، فقر و غیره باشند.

توزیع: به توزیع جغرافیایی بیماری ها، توزیع در زمان وتوزیعی که به وسیله سنخ افراد تحت تاثیر قرار گرفته است، اطلاق می شود.

عوامل تعیین کننده: تعیین کننده ها، عواملی هستند که تعیین می کنند کدام یک از افراد دچار بیماری خواهند شد یا نخواهند شد.

کاربرد مطالعات برای ارتقا سلامتی و پیشگیری وکنترل مشکلات سلامتی: این به این معنا است که تمام هدف مطالعه فراوانی، توزیع و تعیین کننده ها بیماری این است که پیشگیری های موثر بیماری و راهبردهای کنترلی را شناسایی کنند)کبید[1] ،2:2004-3). تمرکز مطالعات شیوع شناسی بر روی جمعیت است که در شرایط جغرافیایی یا دیگر شرایط تعریف شده باشد. برای مثال، یک گروه خاص از بیماران بیمارستان یا کارگران کارخانه می توانند واحدی از مطالعه باشند. جمعیت هایی که اکثرا در شیوع شناسی استفاده می شود آنهایی هستند که از یک منطقه یا کشور در یک زمان خاص انتخاب شده باشد.این اشکال پایه ای برای تعریف زیرگروه ها با درنظر گرفتن جنس، سن یا نژاد می شود.ساختار جمعیت بین مناطق جغرافیایی و دوره های زمانی متفاوت است. تحلیل شیوع شناسی باید این تنوع را در نظر داشته باشد. مطالعات اخیر شیوع شناسی مرتبط با علل(سبب شناسی) بیماری های واگیر است و این قبیل کارهای مداوم برای شناسایی روش های پیشگیری ضروری است. از این جهت، شیوع شناسی یک علم پزشکی پایه است که هدفش بهبود سلامت سلامت عمومی و به ویژه سلامتی در شرایط نامساعد است (کجلستورم[2]،بیگلهول[3]، بونیتا[4]،3:2006-4).

[1] -Kebede

[2] - Kjellstrom

[3] - Beaglehole

[4] - Bonita

فهرست مطالب

شیوع شناسی

مولفه های اصلی تعریف شیوع شناسی

مفهوم میزان بروز و همه گیری در مطالعات شیوع شناسی

همه گیری

میزان بروز

اهمیت بافت در مطالعات شیوع شناسی

فنون مناسب در مطالعات شیوع شناسی

شیوع شناسی اختلال های روانپزشکی

شیوع شناسی اختلال های روانپزشکی در ایران

شیوع شناسی اختلال های اضطرابی

تفاوت های بین فرهنگی در همه گیری اختلال های اضطرابی

وابسته های اجتماعی جمعیت شناختی همه گیری اختلال های اضطرابی

منابع فارسی

منابع لاتین


مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتارهای ضد تولید، شخصیت و رفتارهای شهروندی سازمانی

رفتارهای ضدتولید به عنوان یک حوزه‌ی مهم به شمار می‌رود که علاقه به این حوزه را در میان پژوهشگران، مدیران و عموم مردم به وجود آورده است رفتارهای ضدتولید تحت نوشته‌ها و عناوین مختلف و همچنین دیدگاه‌های متنوعی مثل پرخاشگری1 (فوکس و اسپکتور،1999 نیومن و بارون2، 1997) رفتارهای انحرافی3 (هالینجر4،1988 رابینسون و بنت5،1995) رفتارهای تلافی‌جویانه6 (اسکارل
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 10
فرمت فایل doc
حجم فایل 124 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 90
مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتارهای ضد تولید، شخصیت و رفتارهای شهروندی سازمانی

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتارهای ضد تولید، شخصیت و رفتارهای شهروندی سازمانی

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 90

رفتارهای ضدتولید به عنوان یک حوزه‌ی مهم به شمار می‌رود که علاقه به این حوزه را در میان پژوهشگران، مدیران و عموم مردم به وجود آورده است. رفتارهای ضدتولید تحت نوشته‌ها و عناوین مختلف و همچنین دیدگاه‌های متنوعی مثل: پرخاشگری[1] (فوکس و اسپکتور،1999: نیومن و بارون[2]، 1997) رفتارهای انحرافی[3] (هالینجر[4]،1988: رابینسون و بنت[5]،1995) رفتارهای تلافی‌جویانه[6] (اسکارلیکی و فوگر[7]،1997) و انتقام[8] (بیس، تریپ و کرامر[9]،1997، به نقل از پرتو،1389) مطالعه شده است.

یک بازبینی از مقیاس‌های گوناگون استفاده‌شده به وسیله‌ی گروه‌های مختلفی از پژوهشگران در همه مطالعاتشان نشان می‌دهد که محتوای هر یک از آن‌ها با مجموعه‌ای از رفتارها همپوشی دارد که شامل کنش‌های ناهمخوانی است که هدف‌های مختلفی را دارند. پژوهشگران در اغلب موارد یک فهرستی از رفتارها را در یک شاخص واحد و یا بیشتر از دو شاخص ترکیب می‌کنند، تمایز تنها بین رفتارهای معطوف به سازمان و معطوف به افراد در سازمان می‌باشد. به عنوان نمونه رفتارهای متفاوتی همچون انتشار شایعات و سرقت از همکاران یا دیر آمدن سرکار و تخریب کردن اموال سازمان در داخل یک شاخص واحد با هم ترکیب شده‌اند. تعدادی از پژوهشگران رفتارهای ضدتولید را به طبقات خاص‌تری تقسیم کرده‌اند (اسپکتور، فوکس، پنی، بروسما و کسلر[10]،2006).

در تمام سازمان‌های بزرگ، تقریباً در هر روز تعدادی از کارکنان دیرتر از موعد مقرر به محل کار می‌روند، برخی از آن‌ها کل یک روز کاری را غیبت می‌کنند و عده‌ای نیز برای همیشه شغل خود را رها می‌سازند. معنای تمام این رفتارها، عدم حضور کارمند در محل کار طی ساعات زمان‌بندی شده یا در اوقات مورد نیاز است، چه این عدم حضور موقتی باشد، مثل تأخیر و غیبت، یا همیشگی مثل رها کردن شغل. اکثر محققان، این رفتارها را پدیده‌ای مرتبط با عوامل دیگر تلقی کرده‌اند، به طور مثال، برخی از پژوهشگران، غیبت و ترک شغل را واکنش‌هایی در برابر نارضایتی شغلی دانسته‌اند. (میترا، جنکینز وگوبتا1992 نقل از اسپکتور2003) هردو رفتار ممکن است یک اقدام واکنشی برای فرار موقتی یا دائمی از موقعیتی باشد که کارمند آن را ناخوشایند می‌داند. نمونه‌های کارمندان خشمگینی که به همکاران و خودشان تیراندازی کرده‌اند، توجه ملی را به خشونت کارمندان جلب کرده است. گرچه این رفتارهای افراطی بسیار نادر هستند و معمولاً به حوزه‌ی روان‌شناسی بالینی یا جرم‌شناسی مربوط می‌شوند، اما رفتارهای کمتر افراطی که می‌توانند خسارت‌هایی بر سازمان وارد کنند، یکی از حوزه‌های مهم روان‌شناسی صنعتی-سازمانی است. رفتارهای شغلی مخرب که غالباً رسانه‌ها آن را «خشم اداری» نامیده‌اند به اقداماتی اشاره دارد که هدف آن آسیب زدن به سازمان و سایر افراد سازمان، مثل همکاران، سرپرستان و مشتریان است. این رفتارها شامل: خشونت، خصومت و بدرفتاری مستقیم با همکاران، تخریب اموال سازمان، اشتباه‌کاری‌های عمدی، سرقت و انزواطلبی است خرابکاری و سرقت را یکی از مشکلات مهم سازمان تشخیص داده‌اند. خرابکاری یعنی تخریب اموال یا کار که هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیمی برای سازمان دربردارد. (اسپکتور،2006).

[1]Agression

[2]Neumanand Baron

[3]Deviance

[4]Hollinger

[5]Robinson and Bennett

[6]Retaliation

[7]Skarlicki and Folger

[8]Revenge

[9]Bies, Tripp and Kramer

[10]Spector,Fox,Penney,Bruursema & Kessler

فهرست مطالب

رفتارهای ضدتولید

تعاریفی از رفتارهای ضدتولید

رفتارهای ضدتولید چگونه طبقه‌بندی شده‌اند؟

دسته‌بندی رفتارهای ضدتولید از نگاه اسپکتور و همکاران

طبقه‌بندی رفتارهای ضدتولید از نگاه گرایز

ابعاد پنج‌گانه رفتارهای ضدتولید

بدرفتاری با دیگران

انحراف از تولید

خرابکاری

سرقت

رفتارهای کناره‌گیرانه

پیشایندهای رفتارهای ضدتولید

شش طبقه‌بندی پیشایندهای رفتارهای ضدتولید

طبقه‌بندی پیش‌بینی‌های رفتارهای ضدتولید بر اساس ماهیتشان

پیامدهای رفتارهای ضدتولید

شخصیت: مبانی نظری و پیشینه پژوهشی

مفهوم شخصیت

نظریه‌های شخصیت

دیدگاه روان‌پویایی

دیدگاه انسان‌گرایانه

دیدگاه روابط بین فردی

دیدگاه یادگیری اجتماعی

دیدگاه شناختی

صفت‌گرایان

ریموند کتل

نظریۀ میدانی لوین

گوردن آلپورت

نظریه آیزنک

نظریه رو

نظریه هالند

رفتار شهروندی سازمانی چیست؟

انواع رفتار شهروندی در سازمان

ابعاد رفتار شهروندی

اساس، چهارچوب و ساختار رفتار شهروندی سازمانی

چهارچوب‌های مرتبط با رفتار شهروندیسازمانی

تأثیر ویژگی‌های کاری بر رفتار شهروندیسازمانی

پیشایندهای رفتار شهروندی سازمانی و روابط آن با دیگر سازه‌ها

ادراک و انصاف و رفتار شهروندی سازمانی

تأثیرات میانجی اعتماد به سرپرست

رابطه با سازه‌های عملکرد

وابستگی متقابل تکالیف و رفتارهای شهروندی سازمانی

رفتارهای شهروندی سازمانی خدمت‌گرا

کلیات رفتار شهروندی سازمانی

پیامدهای رفتار شهروندی سازمانی

پیشایندهای نگرشی رفتار شهروندی سازمانی

رابطه بین جنسیت و رفتار شهروندی سازمانی

جهت‌گیری جنسیتی و رفتار شهروندی سازمانی

حرفه‌های جنسیتی و رفتار شهروندی سازمانی

پیشایندهای هیجانی رفتار شهروندی سازمانی

پیشینه تحقیق

منابع


مبانی نظری و پیشینه تحقیق بهزیستی روان شناختی، سازگاری اجتماعی و شادکامی

از زمان های بسیار دور، همیشه این سئوال مطرح بوده که چه چیزی باعث خوشبختی و بهزیستی می شود هر یک از پژوهشگرانی که در این حیطه به کار پرداخته اند، عوامل و ابعاد خاصی، معرفی کرده اند که هر فردی که واجد این خصوصیات و ابعاد باشد، دارای نسبتی از بهزیستی روانی است
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 7
فرمت فایل doc
حجم فایل 80 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40
مبانی نظری و پیشینه تحقیق بهزیستی روان شناختی، سازگاری اجتماعی و شادکامی

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق بهزیستی روان شناختی ،سازگاری اجتماعی و شادکامی

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 40

از زمان های بسیار دور، همیشه این سئوال مطرح بوده که چه چیزی باعث خوشبختی و بهزیستی می شود. هر یک از پژوهشگرانی که در این حیطه به کار پرداخته اند، عوامل و ابعاد خاصی، معرفی کرده اند که هر فردی که واجد این خصوصیات و ابعاد باشد، دارای نسبتی از بهزیستی روانی است. در طول تاریخ، فلاسفه و رهبران مذهبی عقیده داشتند که داشتن عشق و معرفت و عدم دلبستگی به دنیا و متعلقات آن، عامل تکامل و بهزیستی است. معتقدین به اصل سودگرایی، مانند جرمی بنتهام ( 1948 ) اعتقاد داشتند که وجود خوشی و لذت، و عدم حضور درد در زندگی فرد، به بهزیستی می انجامد. به این ترتیب، می توان گفت که این دسته از افراد بر لذت هیجانی، روانی و جسمانی تأکید داشتند. در اوایل قرن بیستم مطالعه در مورد بهزیستی شروع به شکل گیری کرد. ویلیام جیمز پدر روان شناسی آمریکا، در مورد « ذهنیت سالم » در کتاب « انواع تجارب مذهبی » مطالبی نوشت. او مشاهده کرد برخی از افراد در هر سنی، با وجود تمامی مشکلات و سختی هایی که در زندگی دارند، خود را به سوی خوشبختی سوق می دهند. اینها کسانی هستند که توجهشان را از بیماری، مرگ و کشت و کشتار و ناآرامی ها، برگرفته و به سوی مسائل دلپذیرتر و بهتر سوق می دهند. در نگاه اول این عقیده که می توان با وجود بیماری، بهزیستی روانی را تجربه کرد، قابل پذیرش نیست. با این حال ، مطالعات بسیاری نشان دادند که می توان تحت بدترین شرایط نیز بهزیستی روانی را تجربه کرد. بسیاری از نظریات بیان شده در مخالفت با دیدگاه منفی فروید نسبت به روان انسان بود، فروید معتقد بود روان انسان مجموعه ای درهم و پیچیده از آشفتگی های هیجانی و تعارضات و سائق های غریزی است که انسان را به سمت لذایذ جنسی و پرخاشگری می کشاند. یونگ ( 1933) و فرنس ( 1964) در مخالفت با دیدگاه منفی فروید، تأکید بر یکپارچگی و هماهنگی خصوصیات خوب و بد انسان ها، صفات مردانه و زنانه و ابراز وجود و توانایی آنها برای پذیرش چیزهای جدید داشت. عقیده محکم اریکسون مبنی بر رشد ایگو باعث اعتقاد به رشد مداوم فرد در طول زندگی شد. بهلر ( 1935 ) ، بیان داشت که انسان در طول زندگی به تکامل می رسد. آلپورت ( 1968) نوعی بلوغ را مطرح کرد که شامل رشد فردی، داشتن روابط گرم با دیگران ، داشتن امنیت هیجانی و خودپنداره ای مبنی بر واقعیت می شد. مازلو ( 1968) خصوصیات و مشخصه های افراد خود شکوفا را مطرح کرد. جاهودا دریافت که سلامت روان چیزی فراتر از عدم وجود بیماری و اختلال است. او با این تبیین مشخصه های سلامت روان را نیز بر شمرد(کارآمد ،1386).

[1] . Goldsmith, Veum & Darity

فهرست مطالب

مبانی نظری بهزیستی روان شناختی

تعریف بهزیستی روان شناختی

پیشینه بهزیستی روان شناختی

نظریه های بهزیستی روان شناختی

نظریه فرانکل

نظریه الگوی ویسینگ و وان دان

نظریه ریف

مبانی نظری سازگاری اجتماعی

تعریف سازگاری اجتماعی

نظریه های سازگاری اجتماعی

نظریه ی روان پویشی

نظریه ی یادگیری

نظریهییادگیریشناختیاجتماعی

نظریه ی پدیدار شناختی

نظریه ی تحولی

مبانی نظری شادکامی

روان شناسی بالینی شادکامی

تعیین کننده های شادی و رضایت از زندگی

وضعیت تأهل و شادکامی

محیط و شادی

روابط اجتماعی و شادکامی

وضعیت سلامتی و شادکامی

شادکامی و امید

جنسیت و شادکامی

پیشینه تحقیق

پیشینه داخلی

پیشینه خارجی

منابع


مبانی نظری و پیشینه تحقیق اعتیاد و سو مصرف مواد

پیچیدگی حاصل از سوء­مصرف غیرقانونی مواد در اصطلاحات وابسته به آن، که به نظر می­رسد تقریباً با تشکیل جلسات شوراهای مختلف حرفه­ای و دولتی تغییر می­یابند، منعکس است یک نمونه از آن نامی است که باید روی مواد تغییر دهنده مغز3 گذاشته شود
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 6
فرمت فایل doc
حجم فایل 124 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
مبانی نظری و پیشینه تحقیق اعتیاد و سو مصرف مواد

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق اعتیاد و سوء مصرف مواد

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 30

بر اساس مطالعه­ی مرکز تحقیقات ملی در زمینه سوءمصرف مواد (NIDA)، در حدود 37% افراد یک بار یا بیشتر در طول عمر خود مواد غیرقانونی مصرف کرده­اند. بیش از 15% جمعیت بالای 18 سال آمریکا مشکلات جدی درمورد مصرف پیدا کرده­اند (کامکار، 1382). بعضی از تأثیرات مواد مواد مستقیم و برخی از آنان غیرمستقیم هستند. برای مثال احتمال بروز مشکلات روانی و جسمی در افرادی که والدین معتاد دارند بیشتر است (همان منبع). مصرف مواد همواره با پیامدهای زیادی از لحاظ اجتماعی، اقتصادی، مغزی، روانشناختی و مسائل بین فردی از جمله فعالیت جنسی همراه است، به طوریکه یکی از دسته­بندی­های عمده راهنمای تشخیصی و درمانی اختلالات روانی (DSM-IV-TR) تحت عنوان اختلالات وابسته به مواد است. همچنین در دسته­بندی اختلالات جنسی، طبقه­ای از آن به کژکاری جنسی ناشی از مواد اختصاص دارد (کاپلان و سادوک، 2003). انجمن روانپزشکی آمریکا[1] (1994) در DSM (ویراست چهارم)، اعتیاد به مواد مخدر یا سوءمصرف مواد را چنین تعریف می­نماید؛ الگوی ناسازگارانه­ی مصرف مواد که به تحلیل یا ناراحتی­ای منجر شود که از لحاظ بالینی اهمیت دارد (کالات[2]، 2007).

2-2- تعاریف و مفاهیم اعتیاد

پیچیدگی حاصل از سوء­مصرف غیرقانونی مواد در اصطلاحات وابسته به آن، که به نظر می­رسد تقریباً با تشکیل جلسات شوراهای مختلف حرفه­ای و دولتی تغییر می­یابند، منعکس است. یک نمونه از آن نامی است که باید روی مواد تغییر دهنده مغز[3] گذاشته شود. متن بازنگری شده چهارمین ویراست راهنمای تشخیص و آماری اختلالات روانی (DSM-IV-TR)[4] مواد تغییر دهنده مغز را «مواد»[5] و اختلالات مربوط به آن­ها را «اختلالات وابسته به مواد»[6] نامیده است. در DSM-IV-TR مفهوم مواد مؤثر بر روان مواد شیمیایی واجد خواص تغییردهنده مغز نظیر حلال­های عضوی را، که ممکن است عمداً یا سهواً مصرف شوند، در بر می­گیرد. مواد مجاز را نمی­توان از مواد غیر مجاز جدا کرد؛ بسیاری از مواد مجاز مانند مرفین گاهاً به روش­های غیرمجاز کسب شده و برای مقاصد تجویزنشده مصرف می­گردند. واژه ماده به دارو ترجیح داده می­شود، چون دارو تلویحاً معنی یک ماده شیمیایی مصنوعی را می­گیرد، در حالیکه بسیاری از مواد وابسته به الگوهای سوء­مصرف (مثلاً تریاک) مواد طبیعی هستند یا برای مصرف انسانی تولید نشده­اند (مثلاً، چسب هواپیما). به این ترتیب، در DSM-IV-TR موضوع با عنوان اختلالات وابسته به مواد توصیف شده است (کاپلان- سادوک، 2003).

به رغم برداشت کلی و عمومی مردم از اعتیاد که آن را عادت شدید به استفاده از یک چیز یا انجام یک امر می­دانند وقتی می­خواهیم اعتیاد و به ویژه اعتیاد به مواد تغییر دهنده خلق و خو و رفتار را تعریف کنیم، درمی­یابیم که کار چندان آسانی نیست و توافقی درباره­ی وجود ندارد. کلمات متعددی مثل مصرف[7]، استفاده نادرست[8]، سوءمصرف[9]، اعتیاد[10]، و وابستگی[11] درباره عادت به نوشیدن مشروبات الکلی و مصرف مواد و داروهای آرامبخش و ضد افسردگی و روان­گردان، خوردن بیش از حد، قمار کردن، درگیر شدن با روابط جنسی بیش از حد و حتی کار بیش از اندازه به کار برده شده است (نورانی­پور، 1383).

الف) مصرف:

کلمه مصرف به هنگام استفاده از مشروبات الکلی و مواد و داروها برای مصارف طبی و به منظور تسکین با درمان­ از قبیل مورفین، کدئین، آرامبخش­ها و داروهای روان­گردان گفته می­شود. در کشورهای غربی یا کشورهای دیگری که خرید و فروش مشروبات سکرآور و مست­کننده قانونی است و مصرف آن­ها منع نشده و همچنین استعمال دخانیات یا انجام انواع قماردر موقعیت­های تفریحی، در جشن­ها و شادی­ها مجاز شمرده شده است. (لاسون، لاسون و ریورز[12]، 2001). همین مؤلفان استفاده از مواد یا داروهایی که آثار و نتایج جسمانی، روانی، اجتماعی و قانونی زیان­آور داشته باشد را استفاده نادرست خوانده­اند.

ب) سوءمصرف:

چنانچه مراجعی مشروبات الکلی یا دیگر مواد مصرف کند که باعث تغییر خلق و خو و رفتار او شود و آثار نامطلوبی بر روی زندگی خودش با زندگی دیگران بگذارد، گفته می­شود که سوء­مصرف مواد دارد. این آثار ممکن است آسیب­دیدگی جسمانی، روانی، یا عملکرد نامناسب شغلی یا تحصیلی فرد باشد. شاکیت (1995) استفاده مکرر و طولانی­مدت از مواد و داروها را سوء­مصرف خوانده است و اضافه می­کند سوء­مصرف از مواد و داروها زمانی صورت می­گیرد که فرد موادی را بدون نیاز ضروری و به حق مصرف کند (به نقل از نوارنی­پور، 1383).

[1]- American Psychiatric Association

[2] - Kalat

[3]- Brain- Altering Substances

[4] - Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorder -Fourth Edition- Text Revision (DSM-IV-TR)

[5] - Substances

[6] - Substance- Related Disorders

[7]- Use

[8] - Misuse

[9] - Abuse

[10] - Addiction

[11] - Dependency

[12] - Lawson, Lawson & Revers

فهرست مطالب

مروری بر تاریخچه­ی سوءمصرف مواد

تعاریف و مفاهیم اعتیاد

انواع مواد مخدر و اثرات جسمی و روانی آنها

روش­های مصرف مواد اعتیادآور

مشکلات ناشی از اعتیاد به مواد مخدر

مشکلات جسمی

مشکلات روانی

مشکلات اجتماعی

سوابق روانی و صفات خلقی معتادان

اشکال درمان سوءمصرف مواد

روش­های دارویی

روش­های غیردارویی

درمان دارویی اعتیاد به مواد مخدر

سم­زدایی

درمان نگهدارنده

پیشینه پژوهشی

منابع