فروشگاه نوین داک

فروش تحقیق ، پروژه ، مقاله ، پاورپوینت

فروشگاه نوین داک

فروش تحقیق ، پروژه ، مقاله ، پاورپوینت

دانلود تحقیق تقابل فرهنگها و تهاجم فرهنگی

آیا «رویارویی تمدنها» همان رویارویی فرهنگها و به عبارت دیگر تاجم فرهنگی است مسأله ای که امروزه تحت عنوان «تهاجم فرهنگی» درهمه مجامع فرهنگی، سیاسی کشورمان و شاید جاهای دیگر نیز مطرح است
دسته بندی علوم اجتماعی
بازدید ها 8
فرمت فایل doc
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
دانلود تحقیق تقابل فرهنگها و تهاجم فرهنگی

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

از مدتها پیش (بیش از 30 سال) مارشال مک لوهان به دنبال گسترش ابزار رسانه ای نظریه «دهکده جهانی ارتباطات» را ارائه داد و در پی آن خیز شی به منظور ایجاد نظام نوین اطلاعات و ارتباطات پدید آمد که انگیزه آن ارائه خدمت به ملتهای جهان سومبود و مهار آن به سازمان فرهنگی جهانی «یونسکو» سپرده شد.

در سال 1993 م، یکی از دانشمندان علوم سیاسی امریکا به نام هانتینگتون، نظریه پر سروصدایی در جهت هشدار به سردمداران امریکا ارائه داد که در آن از وجود هفت یا هشت تمدن مقتدر جهانی یاد می کرد که باهم در تقابل و رویارویی هستند و هر کدام در پی به دست آوردن سلطه بر دیگران است و در رأس آنها تمدن اسلامی را قرار داده بود.

وی این نظریه را با عنوان »رویارویی تمدنها» منتشر نمود که تاکنون مورد بحث و بررسی و نقد صاحبنظران بوده است.


تقابل فرهنگها و تهاجم فرهنگی

پیش درآمد طرح دورنمای بحث

آیا «رویارویی تمدنها» همان «رویارویی فرهنگها» و به عبارت دیگر «تهاجم فرهنگی» است؟ مسأله ای که امروزه تحت عنوان «تهاجم فرهنگی» درهمه مجامع فرهنگی، سیاسی کشورمان و شاید جاهای دیگر نیز مطرح است، فرایند عامل جدید سیاسی اجتماعی ای است که اخیراً درحوزه فرهنگ شناسی آمریکا مطرح شده است.

مدتها پیش، مارشال مک لوهان دانشمند جامعه شناس کاندایی (متولد 1910م) نظریه ای را تحت عنوان «دهکده جهانی ارتباطات» ارائه داد که گسترش و فرایند شدن وسائل ارتباط جمعی بویژه رادیو و تلویزیون و ماهواره ها در سطح تمامی مجامع جهانی برای طرح چنین نظریه ای به او، کمک می نمود و طبعاً با قبول چنین نظریه ای که با ایده آل تمامی مردم در طول تاریخ و نیز با مواعید کتب آسمانی نیز همخوانی دارد، بسیاری از اصول سیاست و مسائل فرهنگ نیز دگرگون می گردید و همچنانکه شاهد هستیم به نظر می رسد که اتخاذ سیاست «نظم نوین جهانی» از سوی آمریکا به نوعی بهره برداری سیاسی از این نظریه علمی بوده باشد.


دانلود تحقیق تعریف نفس از دیدگاه ارسطو، فارابی، ابن سینا

ارسطو از نظر مسلمین صاحب مقام و عنوان (معلم اول) است و شخصیتی است که همه علوم و معارف به او منتهی می شود
دسته بندی فلسفه و منطق
بازدید ها 9
فرمت فایل doc
حجم فایل 49 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 79
دانلود تحقیق تعریف نفس از دیدگاه ارسطو، فارابی، ابن سینا

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

ارسطو از نظر مسلمین صاحب مقام و عنوان (معلم اول) است و شخصیتی است که همه علوم و معارف به او منتهی می شود. فلاسفه اسلامی از کتاب النفس ارسطو الگو گرفته و به موازت همین الگو کتابهایی در علم النفس تألیف کرده اند، و لیکن نتوانستند از خط سیری که ارسطو در علم النفس و روان شناسی مشخص کرده بود، جز در مواردی معدودی پای خود را فراتر نهند. همانگونه که ابن سینا در کتاب النفس «الشفاء» و نیز دیگر نوشته های خود از جمله « النجات» به موازات گفته های ارسطو بحث کرده است.

در واقع می توان گفت که بافت فکری ابن سینا و دیگر فلاسفه ای که از او پیروی کرده اند، درباره نفس و طبقه بندی آن به نفس نباتی، حیوانی و انسانی و تقسیم حواس و ادراکات و سایر قوای نفسانی، همان بافت ارسطویی و بر روال نظریۀ وی مبتنی است.

فلاسفه اسلامی همچنین پاره ای از آراء افلاطون دربارۀ نفس و روان را ملاک اندیشه های خود قرار داده اند. کتاب « فیدون» که مسلمین از آن به عنوان فادن یاد می کنند و کتاب جمهوریت که به آن مدینه فاضله می گویند، این دو کتاب در واقع عبارت از یک سلسله مباحث روان شناسی یونانی است که با طرز نگرش فلاسفه و متفکران یونان درباره جان و جهان، دارای پیوند عمیق و دقیقی است، ولی با سبک بینش و روش مطالعات اسلامی در زمینه علم النفس و روان شناسی و در نهایت با جهان بینی آن چندان تناسب و هماهنگی ندارد. گر چه بررسی های روانی محققان و فلاسفه اسلامی در حد برخی از اصول و مبانی، احیاناً با سبک مطالعات فلاسفه یونان هماهنگی دارد.

کندی در تعریف نفس چنین آورده است :

«نفس نخستین استکمال جسم طبیعی بالقوه ذی جهات است که عیناً همان تعریف نفس ارسطویی است. »

کندی در بیان طبیعت نفس چنین می گوید :

«نفس جوهری بسیط، روحانی و الهی است که طول و عرض و عمق ندارد بلکه نوریست از انوار الهی.»

کندی برای نفس قوای مختلفی را می شناسد که مهمترین آنها قوه حسی و قوه عقلی می باشد، قوای دیگر نفس عبارتست از مصوّره ، نامیه ، شهویه ، غضبیّه ، بین دو قوه یاد شده قرار گرفته اند. [ص 16]

فارابی در تقسیم بندی نفس علاوه بر نفس انسانی ، حیوانی و نباتی معتقد است که افلاک نیز دارای نفس می باشند که بدان نفس فکلی می گویند. حقیقت نفس فلکی با نفوس سه گانه یاد شده تفاوت دارد. اما این نفس تا حدودی با نفس ناطقۀ انسانی متجانس است. فارابی همچنین عقیده دارد که حرکت دورانی فکر سماوی، ناشی از وجود همچین نفس فلکی است که پیوسته ادامه یافته است.

فارابی نیز در تعریف نفس پیرو ارسطو است و چنین می گوید :

« نفس نخستین استکمال جسم طبیعی آلی بالقوه ذی حیات است» [ص 16]

از دیدگاه فارابی نفس بتدریج کار خود را از قوایی که برای انجام خواسته های نفس در خدمت آن گماشته شده اند آغاز کرده و به قوایی که وظیفه آنها ادراک است می رسند، و در نهایت از این رهگذر انواع نفس نباتی، حیوانی و انسانی موجودیت پیدا می کند، در این میان قوه عاقله و نیرویی که وظیفه ادراک را ایفا می کند، ویژه انسان است.

ابن سینا از نظر نگرش به تعریف ارسطو راه جدیدی را طی می کند، زیرا او اجسام طبیعی را مورد مطالعه قرار داده و آنها را از نظر قوای فعاله به دو نوع تقسیم می کند،

  • قوایی که تسخیری و جبری عمل می کنند.
  • قوایی که با قصد و اختیار و اراده کار می کنند.

نفس طبیعی نام و عنوان قوای فعالیت بر سبیل تسخیر و اجبار، عمل یک بعدی انجام می دهد.

نفس نباتی نام قوای فعالی است که به طور تسخیری به افعالی چند بعدی می انجامد.

اما نفس انسانی ، نام قوای فعالی است که بر سبیل اختیار ، فعلی را در جهت یک هدف انجام می دهد.

انسان، در رابطه با مفهوم نخستین نفس با حیوان و نبات مشترک است و در جهت مفهوم دوم با فرشتگان دارای وجه مشترک می باشد.

علم النفس شفا شاید مهترین بخش از مجموعه شفاست که ابن سینا به پیروی از شیوه ارسطو در آن درباره نفس به بحث پرداخته و نفس را چنین تعریف نموده است :


دانلود تحقیق ترس در کودکان

همة ما ترس را تجربه کرده ایم ترس هایی که همیشه با ما همراه بوده اند ترس ، واقعیتی است انکار ناپذیر که همواره با زندگی انسان پیوندی عمیق داشته است وکوچک وبزرگ هم نمی شناسد
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 10
فرمت فایل doc
حجم فایل 22 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
دانلود تحقیق ترس در کودکان

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

دنیای شگفت و شیرین کودکان ، با همة لطافت ها و زیبایی ها ، شکننده و آسیب پذیر است . برای ورود به این سر زمین ترد وشکننده ، نیازمند شناخت وآشنایی دقیق وهمه سونگرانه ایم . شناخت عواطف ، خواسته ها ، نگرانی ها وترس های این دوره ما را به ارتباطی « واقعی تر » ودرست تر می رساند، هم چنان که فقدان شناخت ودرک درست ؛ آسیب زا وآفت آفرین است وبه ضایعاتی جبران ناپذیر منجر خواهد شد .

در این میان نقش خانواده وآموزه های نخستین این نهاد ، بسیار مهم وسر نوشت ساز است ؛ رفتار پدر ومادر ودیگر اعضای خانواده ، طنینی همیشگی در رفتار انسان دارد وبسیاری از رفتارها، منش ها ره آور تاثیر تربیتی خانواده بر رفتار انسان است . یکی از مسائل مهم در زندگی کودکان ، ترس های کودکان است ؛ ترس هایی که خود زمینه ساز بحران ها ونارسایی های گوناگون در زندگی ورفتار کودک می شوند ؛ ترس از تاریکی ، ترس از صدا های مرموز ، ترس های موهوم ، ترس ونگرانی از دست دادن والدین ، ترس از بیماری وترس های دیگر ، نه تنها کودکان را دچار مشکل می کند بلکه خانواده ها را نیز نگران ، دلواپس ومشوش می سازد .

همة ما ترس را تجربه کرده ایم . ترس هایی که همیشه با ما همراه بوده اند . ترس ، واقعیتی است انکار ناپذیر که همواره با زندگی انسان پیوندی عمیق داشته است وکوچک وبزرگ هم نمی شناسد . تفاوت ترس در کودکان وبزرگسالان تنها در نحوة برخورد با آن می باشد ، بدین ترتیب که بزرگسالان با توجه به تجربیات خود ، کم وبیش قادرند موقعیت های خطرناک واقعی را از موقعیت های کاذب تشخیص داده وبرای غلبه بر ترس خود چاره ای بیندیشند . اما کودکان قادر به تشخیص این موقعیت ها نبوده وغالباً واکنش های نگران کننده ای از خود بروز می دهند .بنابراین وظیفه والدین است که با درک صحیح این مساله و شناسایی علل ترس کودک خود ، وی را در مواجهه با ترس ، یاری دهند .

مسلماً هیچ چیز زیبایی از خندة شادمانه کودکان نیست . با این همه در دنیای درون کودکان همواره آرامش وشادمانی حاکم نیست .

در سالهای اولیه زندگی ، کودکان دائماً باید در موقعیت های جدید قرار گرفته و بسیاری از برداشت های نامانوس را در ذهن خویش بسنجند .تجربیات جدید گاه خسته کننده ووحشت آورند .گاهی با ترس ووحشت متوجه می شویم که کودک ما به شکل محسوسی افسرده وغمگین است ویا به طور ناگهانی از رفتن به مهد کودک امتناع می ورزد . عامل این افسردگی ، همیشه وقایع و جریان های ناراحت کننده نیستند .


دانلود تحقیق تجارت مواد مخدر و تبعات اقتصادی آن

جهانی شدن همانطور که فرصت‌های بسیاری را برای بشریت فراهم می‌کند، می‌تواند تهدیدها و آسیب‌های ناشناخته‌ای را هم به ارمغان بیاورد از جمله این مشکلات، تجارت مواد مخدر است
دسته بندی اقتصاد
بازدید ها 6
فرمت فایل doc
حجم فایل 54 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 36
دانلود تحقیق تجارت مواد مخدر و تبعات اقتصادی آن

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

مواد مخدر این روزها جزو سومین تجارت پرسود جهان است و اگر صنعت نفت و تسلیحات نظامی را به عنوان دو تجارت اول در نظر بگیریم قطعاً تجارت مواد مخدر جزو سومین خواهد بود.

جهانی شدن همانطور که فرصت‌های بسیاری را برای بشریت فراهم می‌کند، می‌تواند تهدیدها و آسیب‌های ناشناخته‌ای را هم به ارمغان بیاورد. از جمله این مشکلات، تجارت مواد مخدر است.

هر ساله میلیون‌ها خانواده به دست این مادة شوم دچار فروپاشی می شوند و کانون خانواده‌ها از بین می‌رود. در ابتدا باید تأکید کنم که تمایلی به بزرگنمایی آمار و ارقام ندارم و فقط می‌خواهم اطلاعات و آمارهایی که از زبان مسئولین شنیده می‌شود را تحلیل کنم. در حال حاضر فقط ده کشور در سطح جهان به شیوه‌های بسیار دقیق و مشخص برای تعیین وسعت معضل مواد مخدر دست پیدا کرده‌اند و با این شیوه‌ها جلوی تورم این آمار را می‌گیرند که کشور ما محروم از این شیوه‌ها است. در ابتدای صحبت باید به یک نکته برای حساسیت موضوع اشاره کنم اینکه ما از سال 1365 به این طرف آمار معتادین را در کشور 2 میلیون نفر اعلام می‌کنیم یعنی نه ورودی و نه خروجی معتاد داریم. در سال 1365 اولین اخبار در روزنامه‌ اطلاعات آمد که تعداد معتادان را 2 میلیون اعلام کرده است و در سال 71 توسط دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر، جناب آقای فلاح، تعداد معتادان 2 میلیون اعلام شد که یک میلیون و 200 هزار نفر معتاد دائمی و 800 هزار نفر معتاد تفننی بود اما هنوز این آمار همین گونه ذکر می‌شود و من هم براساس آن بحث را دامه می‌دهم.

امروزه می‌بینیم که بازار جهانی مواد مخدر روز به روز گسترش پیدا می‌کند و برای اینکه جمع‌بندی راحتی داشته باشم فقط روی مواد مخدر سنتی مثل تریاک، هروئین، مرفین و بعضاً حشیش بحث می‌کنیم. مواد مخدر صنعتی موضوعی کاملاً تفکیک شده از مواد سنتی است و بحث جدایی را می‌طلبد.

طبق آخرین آماری که دفتر سازمان ملل در سال دوهزار ارائه کرده است یک میلیون و 500 هزار نفر معتاد هروئین در پاکستان و 500 هزار نفر در ایران وجود دارد در حالی که اروپای غربی فقط یک میلیون و 200 هزار نفر معتاد هروئین و آمریکا هم فقط یک میلیون معتاد دارد که اهمیت این مسئله را برای ما چندین برابر می‌کند که در ادامة بحث به جمع‌بندی در این رابطه می‌رسیم.

تجارت سازمان‌یافته قاچاق مواد مخدر امروزه به صورت چندملیتی اداره می‌شود. نه مرز می‌شناسد و نه ملیت. سرمایه در گردش این تجارت در سال 2003، حدود 1700 میلیارد دلار برآورد شد که سود حاصل از این صنعت بیش از 600 میلیارد دلار است. در صورتی که محموله‌ها توسط کشورهای واسط توقیف شود، حداقل سود این صنعت در صورت داشتن بارانداز 450 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

امروزه مشخص شده که چه باندهایی در این زمینه کار می‌کنند. باندهایی مثل کارتل‌های کوکائین کلیمی، مکزیکی، قاچاقچیان هنگ‌کنگی، تایوانی، چینی و در سال‌های اخیر مافیای روس و اروپای شرقی هم به این بنگاه عظیم وارد شده‌اند.

امروزه در تمام نقاط همه گونه مواد مخدر یافت می‌شود و دسترسی آسان به مواد مخدر امنیت انسانی تمام کشورها را دچار مشکل کرده است. در جهانی که 200 میلیون نفر آمار معتادین رسمی آن است و تعداد 2 میلیون نفر آن در ایران است بحث مبارزه با قاچاق مواد مخدر، برای برخی بحث بسیار تلخ و برای عده‌ای بحث شیرینی است.

کشت خشخاش امروز به مثلث هلالی یعنی پاکستان، افغانستان و ایران و مثلث طلایی یعنی لائوس، تایلند و بیرمانی محدود نمی‌شود. تا سال 1999 حدود 93% کشت دنیا در این دو مثلث بود ولی امروزه نزدیک به 40 هزار هکتار از زمین‌های آسیای مرکزی، اروپای شرقی، آمریکای جنوبی هم به این کشت اختصاص یافته‌اند که حکایت از سود این تجارت دارد. در کشور افغانستان در سال 2004، 91 هزار هکتار زیر کشت خشخاش بود که فقط 2% از زمین‌های قابل کشت افغانستان است. امروزه نسبت به دو سال قبل 20% سطح زیر کشت آن افزایش یافته و این حکایت از حساسیت موضوع در بعد بین‌المللی را می‌رساند و نسبت محصول ثبت شدة تریاک در سال 2002 نسبت به سال 2000 افزایش بی‌سابقه‌ای داشته است. در سال 2000، 4500 تن و در سال 2003، 6200 تن پیش‌بینی شده بود.

بحث دیگر، شاخص کشفیات است که در جهان اتفاق می‌افتد. افزایش کشفیات نشان می‌دهد که میزان تولید در سطح هر کشوری مثل افغانستان بیشتر بوده است اما امروزه تمام کشورها مدعی مبارزه با این پدیده هستند و با توجه به این حساسیت، هرچه کشفیات بیشتر باشد افزایش میزان تولید را نشان می‌دهد.

بعد از افغانستان، میانمار بزرگ‌ترین تولیدکننده است. کشفیات اقدامی است که امکان تهیة نمودار از شیوه‌های قاچاق مواد مخدر و مسیر ترانزیت را برای ما مشخص می‌کند. از نمودار کشفیات تمرکز قاچاق را در مناطق مختلف مشخص می‌کند. در نموداری که طی دو سال گذشته رسم کرده‌ام مسیر به این صورت است که از مبدأ افغانستان و پاکستان به ایران، ترکیه و بالکان با شاخه‌های متعدد که به کشورهای اتحادیه اروپا ختم می‌شود.

درواقع کشفیات بازتابی از اقدامات سازمان‌های مبارزه‌کننده را هم نشان می‌دهد. سئوالی که مطرح می‌شود این است که اگر افزایش کشفیات نشان دهندة افزایش میزان قاچاق است پس چرا کشورها ادعا نمی‌کنند که امروزه میزان اعتیاد در کشورشان بالا رفته است. من جواب این را نتوانستم پیدا کنم، اما از طریق مطالعات خود به جوابی رسیدم که بازار مواد مخدر به دلیل عملکرد نیروهای مبارزه کننده در برخی مواقع با رکود مواجه می‌شود


دانلود تحقیق تاریخچه حجاب

آیا در میان ملل دیگر قبل از اسلام حجاب بوده است ، وضع حجاب در جاهلیت عرب ، حجاب در قوم یهود ، حجاب در ایران باستان ، حجاب در هند
دسته بندی تاریخ و ادبیات
بازدید ها 4
فرمت فایل doc
حجم فایل 31 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
دانلود تحقیق تاریخچه حجاب

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر
  • آیا در میان ملل دیگر قبل از اسلام حجاب بوده است
  • وضع حجاب در جاهلیت عرب
  • حجاب در قوم یهود
  • حجاب در ایران باستان
  • حجاب در هند

تاریخچه حجاب

اطلاع من از جنبه تاریخی کامل نیست. اطلاع تاریخی ما ‌آنگاه کامل است که بتوانیم درباره همه مللی که قبل از اسلام بوده اند، اظهار نظر کنیم. قدر مسلم این است که قبل از اسلام در میان بعضی ملل حجاب وجود داشته است.

تا آنجا که من در کتابهای مربوطه خوانده ام در ایران باستان و در میان قوم یهود و احتمالاً در هند حجاب وجود داشته و از آنچه در قانون اسلام آمده سخت تر بوده است، اما در جاهلیت عرب حجاب وجود نداشته است و به وسیله اسلام در عرب پیدا شده است.

ویل دورانت در صفحه 30 جلد 12 تاریخ تمدن (ترجمه فارسی) راجع به قوم یهود و قانون تلمود می نویسد :

« اگر زنی به نقض قانون یهود می پرداخت چنانکه مثلاً‌بی آنکه چیزی بر سر داشت به میان مردم می رفت و یا در شارع عام نخ می رشت یا با هر سنخی از مردان درد دل می کرد یا صدایش آنقدر بلند بود که چون در خانه اش تکلم می نمود همسایگانش می توانستند سخنان او را بشنوند، در آن صورت مرد حق داشت بدون پرداخت مهریه او را طلاق دهد.»

علیهذا حجابی که در قوم یهود معمول بوده است از حجاب اسلامی، چنانکه بعداً شرح خواهیم داد ـ بسی سخت تر و مشکل تر بوده است.

در جلد اول تاریخ تمدن صفحه 552 راجع به ایرانیان قدیم می گوید :

«‌ در زمان زردشت زنان منزلتی عالی داشتند، با کمال آزادی و با روی گشاده در میان مردم آمد و شد می کردند ... »

آنگاه چنین می گوید :

« پس از داریوش مقام زن مخصوصاً در طبقه ثروتمندان تنزل پیدا کرد. زنان فقیر چون برای کار کردن ناچار از آمد و شد در میان مردم بودند ‌آزادی خود را حفظ کردند ولی در مورد زنان دیگر گوشه نشینی زمان حیض که برایشان واجب بود رفته رفته امتداد پیدا کرد و سراسر زندگی اجتماعی شان را فراگرفت. و این امر خود مبنای پرده پوشی در میان مسلمانان به شمار می رود. زنان طبقات بالای اجتماع جرات آن را نداشتند که جز در تخت روان روپوش دار از خانه بیرون بیایند و هرگز به ‌آنان اجازه داده نمی شد که آشکارا با مردان آمیزش کنند. زنان شوهردار حق نداشتند هیچ مردی را ولو پدر یا برادرشان باشد ببینند. در نقشهایی که از ایران باستان بر جای مانده هیچ صورت زن دیده نمی شود و نامی از ایشان به نظر نمی رسد ... »

چنانکه ملاحظه می فرمایید حجاب سخت و شدیدی در ایران باستان حکمفرما بوده، حتی پدران و برادران نسبت به زن شوهردار نامحرم شمرده می شده اند.

به عقیده ویل دورانت مقررات شدیدی که طبق رسوم و آئین کهن مجوسی درباره زن حائض اجرا می شده که در اتاقی محبوس بوده، همه از او در مدت عادت زنانگی دوری می جسته اند و از معاشرت با او پرهیز داشته اند، سبب اصلی پیدا شدن حجاب در ایران باستان بوده است. در میان یهودیان نیز چنین مقرراتی درباره زن حائض اجرا می شده است.

اما اینکه می گوید : « و این امر خود مبنای پرده پوشی در میان مسلمانان به شمار می رود» منظورش چیست؟


دانلود تحقیق تاریخ و فرهنگ اقوام کهن آریایی گیل، دیلم، تالش

دانلود تحقیق تاریخ و فرهنگ اقوام کهن آریایی گیل دیلم تالش
دسته بندی تاریخ و ادبیات
بازدید ها 8
فرمت فایل doc
حجم فایل 16 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 11
دانلود تحقیق تاریخ و فرهنگ اقوام کهن آریایی گیل، دیلم، تالش

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

پیشینه تاریخی استان گیلان که پیش از این دیلمستان نامیده می شد ، به زمان مهاجرت قوم آریایی از طریق این استان به ایران، هند و اروپا می رسد. مورخین یونانی با همه تعصب خود به دلاوری های گیلانی ها اشاره کرده اند. زبان های بومی گیلان (گیلکی ، دیلمی و تالشی) از شاخه های زبان پهلوی هستند .

گیلان یکی از استانهای شمالی ایران است که 14711 کیلومتر مربع وسعت دارد. رشته کوههای البرز همانند دیواری در غرب و جنوب گیلان کشیده شده است؛ به همین سبب، آب و هوای گیلان معتدل و سرما به ندرت از 1- درجه پایینتر می رود. گیلان مرطوبترین ناحیه کشور است و سالانه بیش از 2000 میلیمتر باران دارد. بخش وسیع گیلان جلگه ای و مابقی کوهستانی است. بیش از 40 رودخانه در گیلان جاری است که مهمترین آنها سفیدرود است. گیلان منطقه ای کشاورزی است که مهمترین محصولات آن عبارتند از برنج، چای، زیتون، مرکبات، ابریشم، شیر، گوشت، مرغ، ماهی،خاویار، مربا و انواع شیرینی و کلوچه.

گیلان یکی از زیباترین مناطق ایران است که هرساله پذیرای میلیونها نفر توریست داخلی و خارجی است. جنگلهای زیبا و جنگلهای زیبا و ییلاقات مصفای کوهستان ، سواحل زیبای دریای مازندران ( بزرگترین دریاچه جهان ) ، مرداب بین المللی انزلی که از ویژگیهای منحصر به فرد گیلان است و دهها مرکز تاریخی، مذهبی و تفریحی شاهد انبوهی از جمعیت بازدیدکننده در تمام فصول سالند.

  1. رشت

مجتمع رفاهی- تفریحی جفرود : در 23 کیلومتری جاده انزلی به رشت در منطقه زیبا کنار قرار دارد. این پارک جنگلی در ساحل دریا دارای تاسیسات مختلف تفریحی شامل پلاژ ، مرکز طرح شنا با امکانات نجات غریق و کمکهای اولیه ، اسکله قایقرانی و... است.

سایر دیدنیها : موزه ، مقبره میرزا کوچک خان جنگلی ، امامزاده هاشم و خواهر امام و دانای علی ، شهرک تفریحی- مسکونی گلسار، باغ محتشم، شهر بازی شادی ، پارک سبزه میدان رشت ، استخر عینک ، پارک جنگلی سروان ، چشمه اب شور ، چشمه طالم سنگر، پارک ملت ، عمارت کلاه فرنگی واقع در پارک قدس رشت ، عمارت شهر داری رشت (1316 هجری شمسی) ، عمارت پستخانه ، خانه ابریشمی ، موزه رشت

  1. رودبار : تپه های باستانی مارلیک ، گردکول، گلشنی و پنج تپه ، قلعه کوه، کاروانسرای شاه عباسی ، سد منجیل ، آتشفشان دلفک یا درفک یا دال فک (به معنی اشیانه عقاب) ، درخت سرو هرزویل منجیل با قدمت بیش از هزار سال و ارتفاع 80 متر ، سوسن چلچراغ یا سوسن سفید در کوههای عمارلوی رودبار (روستای داماش) ، شهر ییلاقی بره سر خورگام ، چشمه های اب معدنی سنگ رود ، چشمه کلشتر منجیل ، چشمه آب گرم ماستخور ، چشمه لویه، شاه شهیدان خورگام محل دفن دو تن از فرزندان شهید عبد اله بن زید بن علی بن الحسین ، ییلاقات خورگام و عمارلو ، پل خشتی لوشان


دانلود تحقیق موانع و راهکارهای برای استفاده از فناوری در آموزش جغرافیا

مشاهده جغرافیایی شامل جمع آوری اطلاعات از روی زمین ، از روی عکس های هوایی و ماهواره ای ، سالنامه های اطلاعاتی ، کتاب ها و می باشد
دسته بندی جغرافیا
بازدید ها 5
فرمت فایل doc
حجم فایل 4858 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
دانلود تحقیق موانع و راهکارهای برای استفاده از فناوری در آموزش جغرافیا

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

موانع و راهکارهای برای استفاده از فناوری در آموزش جغرافیا

فناوری آموزشی ، فناوری اطلاعات و ارتباطات ، رایانه ، اینترنت

اشاره :

بعد از پانزده سال حرفه معلمی در رشته علوم اجتماعی به خصوص و تدریس جغرافیا و به عنوان دانشجوی مطالعات اجتماعی احساس کردم با پیشرفت سریع علوم و فناوری و گسترش روزافزون آن در کلیه شئونات زندگی انسان ضرورت های فراوانی برای ایجاد تحول بنیادی در دروس مطالعات اجتماعی لازم است زیرا در عصر حاضر پیشرفت هر فرد در هر زمینه ای مخصوصاً زمینه های علمی و فرهنگی بدون بهره گیری کارساز از فناوری غیر ممکن خواهد بود.

به همین دلیل به دنبال راهکارهای برای حل موانع استفاده از فناوری در آموزش به خصوص جغرافیا آمدم . دلایم متعددی برای این وجود دارد . به فرموده ابوالحسن حسین بن علی مسعودی جغرافیا جزئی از تاریخ است ، به فرمایش آراتستون به عنوان علم زمین تعریف شده است اگر مادر آموزش جغرافیا کوشا و موفق باشیم ، در آینده مدارس امروزه ما دانش فردا هستند و دانش آموزان دانشمندان آینده خواهند بود این علم جاذب راهکارهای فراوانی برای استفاده بهینه و موثرتری از این کره به ما می دهد .

آشنائی با مفاهیم

موضوع جغرافیا

جغرافیا از ابتدا یعنی از زمان آراتستون به عنوان « علم زمین » تعریف شده است « شکوهی 1375»

به عبارت دیگر موضوع جغرافیا زمین است . زمین جغرافیایی با تمام پدیده ها و عوارض موجود در آن معنی دارد . به این جهت در بیش تر موارد به عنوان مکان یا فضای جغرافیایی نامیده میشود. از این نظر ، مفاهیمی مانند فضا ، مکان ، ناحیه ، از مفاهیم اصلی جغرافیامحسوب می شوند . البته در طول تاریخ تکاملی علم جغرافیا به همت تغییر نیازهای انسان و تکامل ابزار و روش های تحقیق نوع برداشت و نگرش نسبت به « جغرافیا ، علم زمین » تغییر و یا به عبارت دیگر تکامل یافته است .

هدف جغرافیا

هدف جغرافیا از مطالعه زمین ، کشف نظم موجود در آرایش پدیده ها و فعالیت فرآیندهای روی آن است ( جیمز 1977) برای نمونه ، جغرافیدان می خواهد بداند که جنگل های دامنه های شمالی البرز چگونه و با چه نظمی و براساس کدام قانون روییده اند . جغرافیدان پی از کشف قانون آن را به صورت بسیار ساده و اغلب با زبان ریاضی بیان می کند و براساس این قانون پدیده مورد نظر را تبیین می کند.

روش کار جغرافیا

روش کار جغرافیا همانند همه علوم است . جغرافیدانان نیز همانند دیگر دانش مندان مشاهده می کنند مشاهدات خود را تنظیم می کند با روش های مناسب پردازش می کند و در نهایت استدلال و تبیین می کند . جغرافیدانان ، مشاهده گران ماهری هستند. آن ها در همه حالات در هواپیما ، در اتوبوس ، در منزل ، در خیابان و... مشاهده و حقیقت های جغرافیایی را جمع آوری می کنند. مشاهده جغرافیایی شامل جمع آوری اطلاعات از روی زمین ، از روی عکس های هوایی و ماهواره ای ، سالنامه های اطلاعاتی ، کتاب ها و ... می باشد . هر مشاهده جغرافیا یک حقیقت است . مشاهده همه حقیقت های جغرفیایی ممکن نیست . چون به سرمایه ، وقت و نیروی زیادی نیاز دارد .

به این جهت جغرافیدان داده های مورد نیاز خود را از طریق نمونه برداری تهیه می کند

اهمیت کاربرد فنآوری اطلاعات در آموزش

فرزندانتان را با آداب زمانه ای که در آن زندگی می کنند تربیت کنید .

« حضرت علی علیه السلام »

آیا مدارس امروز ، دانش آموزان را برای دنیای متحول فردا آماده می کنند ؟

پیشرفت سریع علوم ، فناوری و گسترش روزافزون آن در کلیه شئونات زندگی انسان ، ضرورت های فراوانی را در ایجاد تحول بنیادی در نظام برنامه ریزی درسی و آموزشی کشور ایجاب می کند. این ضرورت در یک پرسش خلاصه می شود : آیا مدارس امروز ، دانش آموزان را برای دنیای متحول فردا آماده می کنند؟

ظهور فناوری جدید اطلاعات و نفوذ و گسترش آن در ابعاد گوناگون زندگی ، موجب بروز تحول شگرفی شده که از آن به منزله « انقلاب اطلاعات » یاد می شود. سرعت و وسعت تحولات در زمینه پیشرفت فناوری و دانش بشری ، ضرورت آماده سازی نسل امروز را که رهبران آینده خواهند بود و کنترل جامعه بشری را به دست خواهند گرفت ، روشن می کند. از آن جا که سرعت تحولات در عرصه رسانه ها و فناوری آموزشی در چند سال گذشته با هیچ یک از زمینه های آموزشی قابل مقایسه نیست ، شایسته است که آموزش و پرورش ، به مثابه یکی از مهمترین متولیان تعلیم و تربیت ، راهبردهای لازم را در زمینه فناوری اطلاع رسانی و ارتباطی مدنظر قرار دهد و استفاده از آن را به مثابه مهمترین ابزار کمک آموزشی در نظر بگیرد.


داستان صوتی خرگوشه و چاه آب

اسم داستان خرگوشه و چاه آب فایل صوتی داستان برای کودکان و نوجوانان سنین 8 تا 18 سال به عقل آن ها اضافه می شود، آموزنده و جذاب قسمتی از داستان روزی روزگاری در جنگلی خرگوشی زندگی میکرد، روزی از روزها خرگوش به مزرعه خودش رفت و می خواست با چاه آب هویج هایش را آبیاری کند که ناگهان خانم بزی سر رسید و گفت هی امروز نوبت منه از چاه آب استفاده کنم
دسته بندی تاریخ و ادبیات
بازدید ها 7
فرمت فایل zip
حجم فایل 470 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 2
داستان صوتی خرگوشه و چاه آب

فروشنده فایل

کد کاربری 17134
کاربر

اسم داستان خرگوشه و چاه آب
فایل صوتی داستان برای کودکان و نوجوانان سنین 8 تا 18 سال
به عقل آن ها اضافه می شود، آموزنده و جذاب
قسمتی از داستان روزی روزگاری در جنگلی خرگوشی زندگی میکرد، روزی از روزها خرگوش به مزرعه خودش رفت و می خواست با چاه آب هویج هایش را آبیاری کند که ناگهان خانم بزی سر رسید و گفت هی امروز نوبت منه از چاه آب استفاده کنم


دانلود تحقیق ماشین رنگرزی وینچ

این ماشین جهت رنگرزی برخی از پارچه هایی که به آسانی تغییر شکل می دهند مانند پشمی و تریکو استفاده می شود
دسته بندی نساجی
بازدید ها 5
فرمت فایل doc
حجم فایل 21 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
دانلود تحقیق ماشین رنگرزی وینچ

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

این ماشین جهت رنگرزی برخی از پارچه هایی که به آسانی تغییر شکل می دهند مانند پشمی و تریکو استفاده می شود. همچنین جهت رنگرزی پارچه هایی که در مقابل چروک حساس بوده و نبایستی در خلال فرآیند رنگرزی تحت کشیدگی قرار گیرند از ماشین رنگرزی وینچ استفاده می شود. عملیات رنگرزی در این این دستگاه به فرم طنابی صورت می گیرد به این ترتیب که پارچه تغذیه شده به دستگاه دو سر آن بهم دوخته شده و بشکل طناب درازای در آمده و پی در پی از میان محلول رنگ عبور و از روی درام شیار دار یا و پنچ می گذرد. هنگامی که پارچه وینچ را ترک
می کند در درون محلول در پشت دستگاه برای مدت زمان کوتاه به صورت تا خورده انباشته می شود تا از قسمت زیر به سمت جلو در اثر حرکت غلتک وینچ کشده شود. این انباشتگی برای پارچه های پشمی و پنبه ای اهمیتی ندارد ولی در مورد
فراورده های ترموپلاستیک مانند دی استات وتری استات باعث چروک می گردد. چنین مشکلی را با بکار بردن غلتک وینچ بیضی شکل بجای یک غلتک وینچ دایره ای و بلندتر کردن ارتفاع محل استقرار غلتک وینچ و کم عمق نمودن مخزن رنگرزی بهبود می بخشد. غلتک وینچ بیضی شکل این مکان را فراهم می کند که در ضمن اینکه پارچه بدون محلول رنگرزی می اُفتد به صورت کاملاً یکنواخت و لایه لایه در ته دستگاه قرار گیرد. کمپانی (Leemetals ltd) برای مقابله با هر دو نوع وینچ را تولید کرده که می توان بدون تغییر دادن محیط فوق الذکر آن را از حالت دایروی به به فرم بیضوی تبدیل نمود که نهایتاً سرعت پارچه تغییر نمی کند.

معمولاً چندین طاقه، شش یا هفت، پارچه ضمن دوخته شدن کنار به کنار بر روی این وینچ قرار گرفته و بطور هم زمان رنگ می شود.

اینجا چین و شکن بر روی اینگونه پارچه ها بویژه اگر از الیاف ترموپلاستیک تولید شده باشند. مثلاً استات سلولز و نایلون امری محتمل می باشد این نقیصه را همانگونه که قبلاً اشاره شده در کنار استفاده از غلطک وینچ بیضی شکل می توان با بست کردن قبلی پارچه قبل از رنگرزی توسط بخار و به صورت صاف شده رفع کرد. در صورت انجام چنین کاری ایجاد چین و شکن در حین عملیات رنگرزی پس از بیرون آورده شدن پارچه رنگ شده از وینچ برطرف می گردد. اصول اساسی همه ماشینهای وینچ حرکت تعدادی طنابهای وسیع پارچه با طول های یکسان از درون محلول رنگ و بدنبال ان حرکت بر روی او غلطک مستقر در بالای حمام رنگرزی می باشد در جلوی ماشین وینچ و در حدود 35 سانتی متر بالاتر از سطح محلول درون دستگاه غلتکی با قطر 15 سانتی متر بنام jockey قرار دارد. و در قسمت عقب ماشین وینچ
(Winch reel) قرار گرفته که وظیفه به حرکت در آوردن طنابهای پارچه را به عهده دارد. در ماشینهای وینچ قدیمی در ساخت بعضی از قسمت های ماشین از چوب استفاده می شده اما امروزه جهت ساخت این ماشین از فولاد ضد رنگ که از طریق جوشکاری به هم متصل شده اند استفاده می شود. گوشه ها و جوشهای درونی ناصاف و هر گونه نا همواری که ممکن است به پارچه صدمه بزند می بایست پرداخت و صاف گردند. از جمله فولادهای ضد زنگ با کیفیت عالی که در ساخت این دستگاه می تواند مورد استفاده قرار گیرد، نوع AISI Type 316 یا معادل آن می باشد.

شکل و ابعاد مجاری و قرقره های ماشین وینچ از اهمیت زیادی برخوردار بوده و به نوع پارچه ای که تحت عملیات رنگرزی قرار می گیرد بستگی دارد.

ساختمان اغلب ماشینهای وینچ دارای ابعادی چون:

- 5/2 متر از جلو تا پشت دستگاه.

- طول جلوی دستگاه از 50 سانتی متر برای یک طناب پارچه تا حدود 5/4 متر برای حدوداً 40 طناب پارچه (از پارچه های سبک) می باشد.

جهت انجام عملیات در ماشین وینچ بر روی کالاهای پشمی و پنبه ای سفت، دستگاه بر اساس شکل 2-1-5 طراحی می گردد. این عمق قادر است طول زیادی از پارچه را در خود جای دهد و شیبی که در قسمت عقب دستگاه در نظر گرفته شده است پارچه ها را بطور مرتب روی هم نگهداشته و به سمت جلو هدایت می کند در این سیستم عمق محلول رنگی حدود یک متر می باشد در حالیکه سطح حمام کاهش یافته است از این رو انجام عملیات رنگرزی کالای پنبه ای با رنگرزی خمی در چنین دستگاهی با صرفه خواهد بود.

جهت پارچه هایی که جنس فلامنت ویسکوز و استات طرح ماشین وینچ جهت جلوگیری از وقوع هر گونه چین خوردگی در کالا توسعه و تکامل یافته است. میزان کشش وارده بر روی کالا در جریان حرکت آن از درون حمام اینگونه از دستگاه های وینچ حداقل است . در سیستم فوق که تصویری از آن در شکل 3-1-5 نشان داده شده است عمق مایع تا حدود 75 سانتی متر کاهش یافته و ته ماشین صاف و مسطح است.

1-1 رنگینه ها در رنگرزی

خواص مختلف شیمیایی و فیزیکی الیاف، رنگرزی هر طیفی را با یک و یا چند خانواده از رنگینه ها امکان پذیر می سازد. بعضی از خانواده های رنگینه ای به علت عدم میل جذبی (تمایل) نسبت به لیف خاصی اصلاً جذب نگردیده و یا فقط لیف را به مقدار بسیار کم، رنگ می کند به عبارت دیگر فقط اثر لکه گذاری روی لیف دارد. رنگینه هایی که برای رنگرزی مورد استفاده قرار می گیرند با توجه به خواص و یا کاربرد آنها به گروه های مختلف تقسسیم بندی می گردند. شرکت های تولید کننده به هر گروه و یا خانواده رنگینه ای نام خاصی داده اند. مثلاً رنگینه های دیپرس شرکت هوخست سامارون (Samaron) و رنگینه های دیپرس شرکت بایر رزولین (Resolin) نام گرفته است. سپس هر رنگینه از یک خانواده با رنگ خود مثل زرد، قرمز ، آبی و غیره نامیده می شود. (مثلاً رنگینه رنگینه قرمز سامارون). علاوه بر نام هر رنگینه، معمولاً بعد از آن حروف و اعدادی وجود دارد که مشخصات رنگینه را با رنگ معین باز تر کرده و می توان به طور خلاصه معانی زیر را از حروف که بعد از نام رنگینه می‌ آید برداشت.

اعداد و حروفی که بلافاصله بعد از نام رنگرینه می آید معمولاً ته رنگ رنگینه را مشخص می سازد. به عنوان مثال:

رنگ زرد سبزتر از 5G

-Yellow 10 G

رنگ زرد سبزتر از G

-Yellow 5 G

رنگ زرد متمایل به سبز

-Yellow G

رنگ زرد متمایل به سبب

-Yellow R

رنگ زرد متمایل به قرمز و گرفته

-Yellow RT

قرمزتر از رنگ قبلی و مقاوم در مقابل نور

-Yellow 3 RL

حروف بعد از نام رنگینه ها بیشتر از کلمات زیر گرفته شده است:

آبی

B=Blau (Blue)

زرد ویا سبز

G=Gell – Grün ( Yellow – Gteen)

قرمز

R = Rot (Red)

مقاوم در برابر نور

L=Fast To Light

حلالیت آسان

LL=Leicht löslich (Readily Soluble)

گرفته و تیره

T=Trüb = Dull

حروف دیگری ممکن است کاربرد رنگینه را با روش مخصوص در رنگرزی و یا چاپ و یا کاربر آنها را فقط در رنگرزی و یا چاپ مشخص سازد.

چاپ

P=Printing

رمق کشی

E= Exhaustion

بعد از حروف ممکن است فرم فیزیکی رنگینه ذکر گردد. مثل:

پودر

Pulver = Powder

مایع

Flüssig = Liquid (F1 – Liq.)

خمیر

Paste

از آنجایی که بیشتر رنگینه ها مقداری مواد کمکی به همراه خود دارد و آنچه به عنوان رنگینه از طرف شرکت های تولید کننده به بازار عرضه می شود صد درصد رنگینه خالص نمی باشد، لذا درجه خلوص هر رنگینه ممکن است با درصدهائی که در آخر می آید مشخص گردد به این ترتیب که هر شرکت تولید کننده درصد معینی از رنگینه خالص را صد درصد فرض نموده و سپس مقدار رنگینه خالص را نسبت به آن بیان می کند. مثلاً در رنگینه:


دانلود تحقیق روانشناسی عشق ورزیدن

برای انسان رسیدن به کمال بدون نوعی از عشق ورزیدن امکان پذیر نیست بدین گونه هر کس در آرزوی عشق ورزیدن و مورد عشق واقع شدن است هر چند عده زیادی هستند که بطور کامل ناکام می گردند
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 8
فرمت فایل doc
حجم فایل 51 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 47
دانلود تحقیق روانشناسی عشق ورزیدن

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

برای انسان رسیدن به کمال بدون نوعی از عشق ورزیدن امکان پذیر نیست. بدین گونه هر کس در آرزوی عشق ورزیدن و مورد عشق واقع شدن است. هر چند عده زیادی هستند که بطور کامل ناکام می گردند. امروزه عده ای هستند که می ترسند به نفوذ عشق دیگری سر فرود آورند زیرا تصور می کنند هویت شخص خود را از دست می دهند. عده ای دیگر در ناخود آگاه خود عاشق شدن را ممنوع می کنند چون نمی خواهند مورد خیانت واقع شوند. در این مواقع است که بعلت ناسازگاریهای ناخود آگاه در درون فرد عشق ورزی غیر ممکن می گردد و در مواقع است که روانکاوی یا دوباره سازی روانی تقریبا همیشه موثر است.

زنان و مردانی که در شهرهای بزرگ برای ادامه کارو یا ادامه تحصیل آمده اند هنگامیکه متوجه می گردند چقدر تنها هستند و اغلب در پارک ها قدم می زنند و به زوجهای دیگر خیره می گردند بدنبال موقعیت های مشابه ای هستند تا نیاز خود را برطرف کنند. اما چون درآمد بالایی ندارند تا دیگران را به بیرون دعوت کنند یا تصور می کنند زشت و بد قیافه هستند خود را در اختیار روسپی ها (خود فروشان جنسی) فرار می دهند تا بدین صورت آن جانشین عشق گردد. هر چند که در انتها درمی یابند که این موضوع فریبی بیش نبوده و نمی تواند نیاز ایشان را برطرف کند اما بخاطر ناچاری بارها و بارها به آن افدام می ورزند.

توهم در عشق

افراد زیادی هستند که بدلیل عدم تجربه و آموزش کافی همیشه آنچه را که فقط توهمی خیال پردازانه است به عنوان عشق واقعی تعبیر می کنند. البته این توهم ببیشتر پیده ای رایج در میان جوانان است. تنظیم ملاک ها منبی بر تفاوت و تفارق بین عشق راستین و دروعین کار محالی نیست البته نه برای فرد عاشق چون او خود درگیر است بلکه برای بوسیله سوم شخص ناظر. بنظر ویلیام اشتکل روان شناس برجسته توهم در عشق ناشی از رنجیدگی است.

هنر عسق ورزیدن

هنر عشق ورزیدن چیزی است که بایستی آموخته شود و شگفت آور نیست که پندار در عشق موجب شوربختی می گردد. نخستین شرط خوشبختی در عشق، عشق مطلوب و عاملی است که باعث گسترش شخصیت هر دو شریک می باشد. یکی از مشکلاتی که دراین رابطه در مورد خانم ها مطرح می گردد سرد مزاجی است. سرد مزاجی حالتی است با خصوصیات از قبیل اغلب عصبی، متلون، فتنه جو و بد مشرب. این حالت می تواند ریشه در علل و حوادث رخ داده در زندگی و یا کشمکش های روانی باشد. این موضوع می تواند در دراز مدت باعث جدایی زوجین گردد. متاسفانه چون اکثر مردان متوجه این موضوع نمی گردند نمی توانند به همسران خود دراین رابطه کمک نمایند.

ماهیت عشق

غریزه در انسان هرگز چیزی منخصرا بیولوژیکی نیست. همانطور که در میان ما انسانها خوردن تنها در خدمت بقای فرد نمی باشد. بهمین شکل غریزه جنسی در زندگی می باشد. انسان برای بدست آوردن دل می بایست از راه احساسی نزدیک شود چرا که بدون آن خوشنودی واقعی امکان پذیر نیست. همچنین باید گفت عشق حقیقی موثرترین و تعالی بخش ترین خلاق وجود انسانی است. به امید آنکه این مقدمه بتواند کمک حال آندسته گردد که هنوز در ابتدای راه هستند.

روانشناسی پیوند عاشقانه و مفاهیم عشق

افـراد بـالغ در ارتبــاط برقرار کردن با دیگران دارای تفاتهایی می بـاشـند کـه ریشـه در طـفولیـت آنها و چگونگی رابطه سـرپرست آنان در خردسالی (پدر، مادر یا پرستار) با آنان دارد. بدین مفهوم که اگر ســرپرست با طفل رابطه مـحبت آمیز داشته و نیازهای کودک را بدرستی پاسخ گوید، طفل نیز پیوند اطمینان آمیز و توام با امنیت با سرپرست خـــود برقرار می کـند. طـفل میـل بـه برقــرار کردن رابطه نزدیک و صـمـیـمانه بـــا سرپرست خود خواهد داشت و یا از دور به
سرپرست خود لبخند میزند. حـال اگـــر سرپرست طفل به کودک آنچنان که باید توجه نکند و به وی بی اعتنا باشــد،در طفل دو سبک پیوند دیگر شکل میگیرد یکی آنکه طـفل مضطرب و سردرگم میگردد و خصومت و نارضایتی خـود رافعالانه و یا غیر مستقیم به سرپرست خود نشان میدهد و یا آنکه در طفل پیوند اجتنابی شکل گرفته و از سرپرست خود دوری می کـند. این طرز رفتار با طفل در شخصیت کودک رسوخ کرده و در بزرگسالی خود را نمایان میکنـد کـه در این صورت با 4 شخصیت از لحاظ سبک شکل گیری پیوند و دلبستـگی مـیـان فـرد با فرد دیگر به ویژه جنس مخالف و مسایل عشقی مواجه خواهیم بود:
1- بالغین مطمئن و برخوردار از امنیت: اینگونه افراد دارای مشخصات زیر میباشند:توانایی ارتباط برقرار کردن و صمیمی گشتن با دیگران.
احترام به حریم شخصی و فضای شخصی برای خود و شریک زندگی خود. نسبت به احساسات شریک زندگیش همدلی کرده و به آسانی وی را میبخشد . دارای مرز و حدود مشـخص برای خود، دارای عزت نفس بالا، پشـتیبان و محبوب میباشد.

از آنکه با فردی خیلی صمیمی گردد و یا از سوی وی طرد گردد، نـگـران و بـیمناک نیست. تمایل به برقراری رابطه دراز مدت. مسایـل خصـوصی خود را در صورت لزوم در اختیار دیگران قرار می دهـد و در بـاز کردن سفره دلش نزد دیگران محتاط است.