دسته بندی | کامپیوتر و IT |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 88 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 117 |
چکیده
بخش اول:مدیریت شبکه های کامپیوتر
مقدمه
مقدمات یک شبکه
مزیتهای یک شبکه
کارکنان شبکه
مدیر شبکه
سایر کارکنان
فصل اول: مدیریت شبکه چیست؟
مدیریت شبکه چیست؟
مدیریت شمارههای اشتراکی شبکه
شمارههای اشتراک کاربری
ایجاد شمارههای اشتراک کاربری
شمارههای اشتراک گروه
محلی در مقایسه با جهانی
گروههای توکار
برقراری ارتباط چندتایی
فصل دوم: مدیریت شبکه
مدیریت شبکه
مفاهیم مدیریت
محدودیتهای مدیریتی
مشکلات شبکه
تنظیم و پیکربندی شبکه
فصل سوم:شبکه بندی و ارتباطات
شبکه بندی و ارتباطات
همگون سازی و تکرارسازی
فصل چهارم: عیبیابی و رفع عیب
عیبیابی و رفع عیب
Net account /synch
نظارت بر عملیات Active Directory
فصل پنجم: مفهوم مدیریت منابع
مدیریت منابع
منابع سختافزاری
پیکربندی و استفاده از سرورهای چاپ
نصب نرم افزار مدیریت
تنظیم اولیه
درک مدیریت SNMP
سهمیه دیسک
فایلها و فهرستها
نصب/ارتقاء نرم افزار
مدیریت منبع تغذیه شبکه
مدیریت منبع تغذیه ویندوز 2000
فصل ششم: ابزارهای مدیریت
ابزارهای مدیریت
ابزارهای مدیریت مایکروسافت
Zero Administration
Management Console
فصل هفتم: مدیریت عملکرد شبکه
مدیریت عملکرد شبکه
مشکلات بالقوه عملکرد شبکه
مسائل لایه فیزیکی
مسائل مربوط به ترافیک شبکه
مشکلات تشخیصآدرس
مسائل میان شبکهای
فصل هشتم: ذخیرهسازی در شبکه
ذخیرهسازی در شبکه
نکتههای مربوط به مدیریت سرور CD
مدیریت image
کابینتها
مفاهیم SAN
درک SAN
مدیریتSAN
بخش دوم: محافظت از شبکههای کامپیوتری
مقدمه
فصل نهم: حفاظت از شبکه
حفاظت از شبکه
تضمین سلامت دادهها
حفاظت از سیستم عامل
رویههای نصب
تکنیکهای مراقبت از سیستم
فصل دهم: حفاظت از سخت افزار
حفاظت از سختافزار
منابع تغذیه وقفه ناپذیر(UPS)
عوامل زیست محیطی
تکرارسازی سخت افزار
حفاظت از دادههای کاربری
تهیه نسخه پشتیبان
ذخیرهسازی دیسک تکرارساز
فصل یازدهم: پیاده سازی برنامه سلامت دادهها
پیادهسازی برنامه سلامت دادهها
برنامهریزی برای امنیت شبکه و دادهها
سطوح امنیت
سیاستهای امنیتی
ارزیابی قابلیتهای آسیبپذیری امنیت
ارزیابی تهدیدهای امنیتی
برقراری اقداماتی متقابل امنیتی
وسایل اشتراکی با کلمه رمز
ایستگاههای کاری بدون دیسک
رمزگذاری
حافظههای ویروسی
فصل دوازدهم: تنظیمات مربوط به امنیت در شبکهها
محافظت با استفاده از کلمه عبور
تنظیمات مربوط به کلمههای عبور حسابهای کاربران
مشخص کردن طول کلمه عبور
تنظیم مدت اعتبار کلمههای عبور
الزام بر استفاده از کلمههای عبور پیچیده
تدابیر مربوط به بستن یک حساب
فصل سیزدهم: امنیت شبکه
امنیت شبکه
عملیات شبکه
تجزیه و تحلیل هزینه شبکه
تکنیکهای مدیریت و عیبیابی
دیوارههای آتش
فیلتر کردن بستهها
NAT
دیوارهای آتش سرورهای Proxy
درک یک دیوار آتش
دیوارهای آتش و TCP/IP
دیوارهای آتش از نوع فیلترسازی بسته
مزیتها و کاستیهای فیلترسازی بسته
دیوار آتش از نوع Application Gateways
دیوار آتش از نوع Circute-Level Gateways
دیوار آتش از نوع Stateful-Packet-inspection-engin
فصل چهاردهم: مدلهای مختلف امنیتی
مدلهای مختلف امنیتی
امنیت سطح ـ کاربر
امنیت سطح ـ مشترک
فصل پانزدهم : پروتکلهای امنیتی
پروتکلهای امنیتی
Ipsec
L2TP
SSL
Kerberos
فصل شانزدهم:مواردی در مورد امنیت شبکهها
امنیت ارتباطات
IPsec
دیوارهای آتش
شبکههای خصوصی مجازی (VPN
امنیت نماهای الکترونیکی
امنیت وب
فصل هفدهم:مبانی امنیت در شبکهها
مبانی امنیت شبکه
انواع رایج حملات
اقدامات امنیتی خوب
مقاومسازی سیستمها در مقابل حملات
حفاظت از شبکه در برابر ویروسها
مفاهیم ویروس
خطاهای نرمافزاری
اسبهای تروا
بمبهای نرمافزاری (Softwar Bombs)
بمبهای منطقی (Logic bombs)
بمبهای ساعتی (Time Bombs)
تکرارکنندهها (Replicators)
کرمها (worms)
ویروسها
جستجوی ویروسها
نصب ویروسیاب
حذف آلودگی
فصل هجدهم: جلوگیری از آلودگی توسط ویروس
جلوگیری از الودگی توسط ویروس
جلوگیری از ویروسهای ماکرو
حذف یک ویروس ماکرو
چکیده
مدیریت و نگهداری شبکه به منابع IT عظیمی نیاز دارد. جهت درک کامل اهمیت مدیریت شبکه باید تعدادی از وظایف اصلی مدیریت را بدانید:
جهت عیب یابی و رفع عیب در شبکه انجام دهید:
چکیده ای در مورد محافظت از داده ها
عوامل بد میتوانند و اتفاق میافتند و در نهایت سرویسدهنده شما میتواند از کار بیفتد و در حین این فرایند فایلهای مهم شما را صدمه بزند و بدین ترتیب راهاندازی مجدد سستم غیرممکن شود. هر شخصی که چنین وضعیتی را تجربه کرده باشد میتواند ترمیم یک سرویسدهنده سِرور(یا هر سرویسدهنده دیگری) را به عنوان یک تجربه ناخوشایند برایتان بازگو کند، خصوصاً بسیاری از این تکنیکها میتوانند برای بسیاری غیر عاقلانه به نظر برسند.
میتوانید آسیبپذیری را با برنامه ریزی از قبل و به کارگیری چندین مرحله ساده مشکلات مربوط به از کارافتادگی، سیستم را کاهش داده و بدین ترتیب شانس از دست دادن دادهها را نیز تا حد زیادی از بین ببرید.
دیواره های آتش
محصولی سخت افزاری و یا نرم افزاری می باشد که شبکه را از دستیابی بدون اجازه کاربران خارجی حفظ می کند. اگر شبکه شما به اینترنت متصل است حتما باید از نوعی از دیواره های آتش برای محافظت شبکه استفاده کنید چون مزاحمان خارجی می توانند براحتی شبکه را دچار اختلال کنند.
فیلتر کردن بسته ها
در این روش ، دیواره آتش بسته های دریافتی را بررسی کرده و بنابر اطلاعات موجود در هردهای پروتکلهایی که در ایجاد بسته سهیم بوده اند، تصمیم می گیرد که به آنها اجازه عبور به شبکه دیگر را بدهد یا خیر.
پیشگفتار
دوران ما را بدرستی عصر اطلاعات نامیده اند. در اندیشه ما، «فناوری اطلاعات» به مفهوم گردآوری، سازماندهی و پردازش داده های خام است بگونه ای که از آن «معرفت» جدید تولید شود. ظهور شبکه های کامپیوتری در دهه هفتاد میلادی تمام اسباب و لوازم تولید معرفت و دانش را فراهم کرد و به آن شتابی انفجار گونه داد شاید به کار بردن واژه «انقلاب اطلاعاتی» برای این روند تولید دانش مناسبتر باشد.
شبکه کامپیوتری چیزی بیش از یک ابزار در خدمت تولید دانش نیست ولی همین ابزار کارهایی را که ذهن بشر به جمع آوری داده آزمایش و نتیجه گیری نیاز دارد در کوتاهترین زمان ممکن محقق می شود.
دسترسی سریع و آسان به اطلاعات استفاده از قدرت پردازشی کامپیوترهای قوی و کارآمد ایجاد و بکارگیری تکنولوژی نوین ارتباطی برای تبادل اطلاعات و ایجاد نرم افزارهای هوشمند، به شکوفایی تمام شاخه های علوم مختلف انجامیده است.
در این پروژه به چگونگی مدیریت و محافظت از شبکه های کامپیوتری پرداخته شده است.
مدیریت از شبکههای کامپیـــــوتری
مقدمه:
مقدمات یک شبکه
یک کامپیوتر تحت شبکه که منابع را فراهم می سازد یک سرویس دهنده نامیده می شود. کامپیوتری که به این منابع دسترسی دارد را بعنوان یک ایستگاه کاری یا سرویس گیرنده می شناسیم. سرویس دهنده ها از قدرتمندترین کامپیوترهای روی شبکه می باشند زیرا آنها جهت ارائه خدمات به بسیاری از نیازهای سایر کامپیوترها به قدرت بیشتری نیاز دارند. در مقایسه ایستگاههای کاری یا سرویس گیرنده ها معمولاً از کامپیوترهای شخصی ارزان قیمت و با قدرت پردازش پایین تر می باشند و برای شبکه های کوچک با تعداد کمتری از کاربران می توانید از شبکه نظیر به نظیر استفاده کنید. تمامی کامپیوترهای بر روی شبکه باید به یکدیگر متصل باشند و این اتصال از طریق کارت رابط شبکه و کابل کشی صورت می گیرد.
مزیت های یک شبکه
با کامپیوترهای مجزا، برنامههای کاربردی و منابع باید بصورت جداگانه برای کامپیوترهای شخصی تهیه شوند.
تمام کامپیوترهای شبکه می توانند از وسایل زیر به صورت اشتراکی استفاده کنند:
بدلیل اینکه کامپیوترها می توانند بر روی یک شبکه عملیات را بصورت اشتراکی انجام دهند، مدیریت کل شبکه بصورت کارامد از یک مکان مرکزی انجام پریر می شود. بروز رسانی آسان برنامه های کاربردی بر روی شبکه مزیت مهمی در رابطه با استفاده از شبکه ها می باشد.
در شبکه ها علاوه بر به اشتراک گذاری اطلاعات، نگهداری و حفاظت از اطلاعات نیز به آسانی صورت می گیرد.
کاربران فقط می توانند از طریق یک نام logon و کلمه رمز وارد سیستم شوند و این کلمه رمز فقط دسترسی به اطلاعات خاصی را در اختیار هر کاربر قرار می دهد. در نهایت، شبکه ها رسانه های ایده آل برای برقراری ارتباط بین کاربران میباشند.
کارکنان شبکه
در محیطهای کامپیوتری تک کاربری، هر کاربر مسئولیت کامپیوتر خود را بعهده دارد. در یک محیط شبکه،مدیریت و نگهداری شبکه در اختیار یک گروه از افراد متخصص قرار می گیرد.
مدیر شبکه
یک مدیر شبکه باید با آموزش خوب تمامی جوانب یک شبکه را بداند. یک شبکه کامپیوتری به نگهداری و مراقبت روزانه نیاز دارد. مدیر شبکه مهمترین فرد بریا یک شبکه می باشد. اگر از محیط تک کاربری به یک محیط شبکه ای سؤیچ می کنید،حتماً مدیریت شبکه را نخست مشخص کنید. می توانید یک مدیر شبکه استخدام کنید و اینکار باید با دقت زیاد صورت بگیرد.
سایر کارکنان
اگر چه یک مدیر شبکه شاید برای انجام کارهای روزمره برای یک شبکه کوچک کافی باشد، شبکه های بزرگتر و تخصصی تر به بیش از یک نفر نایز دارند. در زیر لیستی از سایر کارکنان ارائه شده است.
فصل اول
مــدیریت شبــکه چیسـت؟
مدیریت شبکه چیست؟
سازماندهی شبکه زمانی شروع میشودکه فردی تصمیم میگیرد که شبکه نیاز است.اولین چیزی را که باید تعریف کنید این است که به عنوان یک گرداننده شبکه چه چیزی را میخواهید شبکه برایتان انجام دهد.جواب این سئوال را طراحی شبکه ومسیر لازم را تا زمانی که همه از شبکه استفاده کنند مشخص میکند .
مهمترین بخش از نقش شما به عنوان یک گرداننده شبکه مستند سازی چرخه زندگی شبکه میباشد که با مرحله برنامه ریزی شروع شده ودر طول زندگی شبکه تان ادامه خواهد داشت.این کار یکی از رایجترین قطعاتی است که انجام نمی گیرد.از آن به عنوان تحمل خرابی برای گرداننده شبکه فکر کنید هدف مستند سازی فراهم نمودن تداوم شبکه می باشد.هنگام ایجاد مستندات از خود بپرسید که اگر ناگهان شما در دسترس نبودید گرداننده جدید چه چیزهایی را باید بداند. در این رابطه کلمه های رمز سازماندهی شده باید نوشته شده در یک پاکت گذاشته شوندودرجای امنی نگهداری شوند.سایر کارکنان کلیدی باید مکان نگهداری این کلمه های رمز را بدانند.مستند سازی باید با پیکربندی جاری شروع شود و جواب سئوال های زیر را داشته باشد:
از کدام سخت افزار ونرم افزارو کدام نسخه ها در حال حاضر استفاده میکنید؟
آیا این سخت افزار ها ونرم افزارها برای نیازهایتان کافی میباشند؟
ارزیابی شما در رابطه با رشد شبکه در آینده چه میباشد؟
باید شکلی از تمام نوشته های خود مانند اطلاعات مربوط به مسیریاب ها ،پل ها و غیره وهمچنین پیکربندی هر یک از آنها را داشته باشید .تمام مستندات مربوط به سخت افزار و نرم افزار را در یک مکان مرکزی نگهداری کنید ودر صورت قرض دادن آنها به شخصی حتما یک سیستم رد یابی جهت بازپس گرفتن انها داشته باشید.یک لیست خلاصه با ترتیب الفبایی از هر تغییر یا افزودن برای سخت افزار یا نرم افزار را ایجاد کنید.نگهداشتن یک کپی از این مستندات در مکان دیگری در مواقع وقوع حادثه می تواند بازیافت آنها را سریعتر کند.
شامل ورد117صفحه ای
دسته بندی | فایل های لایه باز و PSD |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 2214 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 30 |
فایل آماده چاپ لیبل عرق رازیانه
اندازه 5.7 *16.2 سانتی متر
رزولیشن 300
cmyk حالت چهار رنگ مناسب برای تمام دستگاههای چاپ
فرمت فایل :psd
قابل تغییر به دیگر عرقیات گیاهی
قابلیت ویرایش متون
برنامه مورد نیاز فتوشاپ و Winrar
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 10 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1823 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 19 |
دانلود پاورپوینت با موضوع فرادیدگاهها یا دیدگاههای فراگیر در برنامه درسی، در قالب pptx و در 19 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
مقدمه
فرادیدگاه سنت گرایی
طرز تلقی های فرادیدگاه سنت گرایی
فرادیدگاه پژوهش / تصمیم گیری
طرز تلقی های فرادیدگاه پژوهش / تصمیم گیری
فرادیدگاه دگرگونی و تحول
طرز تلقی های فرادیدگاه دگرگونی و تحول
رویکردهای یادگیری و برنامه درسی
نتیجه گیری
توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع" فرادیدگاهها یا دیدگاههای فراگیر در برنامه درسی" می باشد که در حجم 19 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 8 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1825 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 19 |
دانلود پاورپوینت با موضوع دیدگاه موضوعی و دیسیپلینی در برنامه درسی، در قالب pptx و در 19 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
قدمت دیدگاه موضوعی
ویژگیهای مشترک
مدافعان دیدگاه رویکردی
رویکرد یادگیری در حد تسلط
بلوم ؛ یادگیری در حد تسلط
دیدگاه مخالفان دیدگاه در حد تسلط
آرمانهای تربیتی و طرز تلقی ها
دیدگاه دیسیپلینی
نقاط ضعف دیدگاه رفتاری
مدافعان دیدگاه دیسیپلینی
پروژه های برنامه درسی
توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع" دیدگاه موضوعی و دیسیپلینی در برنامه درسی" می باشد که در حجم 19 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 9 |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 1926 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 23 |
دانلود پاورپوینت با موضوع دیدگاه فرآیند شناختی در برنامه درسی، در قالب pptxو در 23 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
مقدمه
مدارس بدون آموزش و پرورش
مهارتهای تفکر
انواع یادگیری
تفاوت های مهارت آموزی و کودک پروری
تفکر قیاسی
انواع تفکر قیاسی
حل مسئله
مراحل حل مسئله
تفکر استقرایی
مهارتهای فکری تفکر استقرایی
تفکر جانبی
مقایسه تفکر جانبی و تفکر عمومی
فنون تفکر جانبی
خلاصه و ارزیابی دیدگاه فرآیند شناختی
توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع" دیدگاه فرآیند شناختی در برنامه درسی " می باشد که در حجم 23 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
دسته بندی | فایل های لایه باز و PSD |
بازدید ها | 9 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 3295 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
فایل آماده چاپ لیبل گلاب و عرقیات
فایل آماده چاپ برچسب عرقیات گیاهی گلاب
فرمت فایل :psd
اندازه فایل 7 در 16.6
سانتی متر
حالت چهاررنگ cmyk
کیفیت رزولیشن 300
قابل ویرایش متن با فتوشاپ
قابلیت تغییر به دیگر عرقیات گیاهی
دسته بندی | تربیت بدنی |
بازدید ها | 7 |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 17 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 18 |
قوانین شطرنج فیده
متن کامل و رسمى
قوانین شطرنج فیده شامل بازى زنده شطرنج ]بازى بر روى صفحه [ است. این قوانین در هفتاد و یکمین کنگره فیده در نوامبر2000 در استانبول (ترکیه) به تصویب رسیده است و از اول ژوئیه2001 جارى خواهد بود .متن انگلیسى این قوانین، متن معتبر اصلى شمرده مىشود. در متن انگلیسى، ضمیرهاى مذکر شامل ضمیرهاى مؤنث نیز هست.[متن فارسى از متن انگلیسى ترجمه شده است.]
مقدمه
این قوانین شطرنج نمى تواند همه موقعیتهاى محتمل را که ممکن است در بازى پدید آید شامل شود و نیز نمى تواند تمام مسایل عملى را حل و فصل کند. در حالتهایى که دقیقاً در مواد قوانین حاضر پیش بینى نشده باشد، مى توان با بررسى موقعیتهاى مشابهى که در قوانین حاضر مورد بحث قرار گرفته است به تصمیم صحیح رسید. در قوانین شطرنج، فرض بر این است که داوران از صلاحیت لازم، قضاوت درست و بی طرفى کامل برخوردارند. مقرراتى که زیاده از حد جنبه تفصیلى یابد ممکن است اختیار قضاوت را از داور سلب کند و لذا مانع آن شود که او با مراعات انصاف، منطق و عوامل خاص به حل مسایل بپردازد.
فیده همه شطرنجبازان و فدراسیونها را به پذیرش این نظر فرا مى خواند. هر فدراسیون عضو فیده مختار است که مقررات تفصیلى ترى را به اجرا درآورد، مشروط به اینکه:
الف) به هیچ وجه با قوانین شطرنج رسمى فیده در تعارض نباشد؛
ب) به قلمرو همان فدراسیونها منحصر شود؛
ج) براى هیچ یک از رویاروییها] مچ ها [، مسابقات قهرمانى یا انتخابى تحت پوشش فیده، یا مسابقات عنوان گیرى درجه گیرى تحت پوشش فیده اعتبار نیابد.
مقررات بازى
ماده ۱: ماهیت و اهداف بازى شطرنج
۱ـ۱. بازى شطرنج بین دو حریف انجام مى شود که مهره هاى خود را به نوبت بر یک صفحه مربع به نام صفحه شطرنج حرکت مى دهند. بازیکنِ داراى مهره هاى سفید بازى را آغاز مى کند
"نوبت حرکت" بازیکن موقعى است که حرکت حریف او انجام شده باشد.
۱-2 . هدف هر بازیکن قرار دادن شاه حریف در "معرض حمله" است به نحوى که حریف هیچ حرکت قانونى براى اجتناب از "گرفته شدن" شاه در حرکت بعد نداشته باشد. بازیکنى که موفق به این امر شود اصطلاحاً شاه حریف را "کیش و مات" کرده است و بازى را برده است. حریفی که شاه او کیش و مات شده است بازى را باخته است.
۱-3 . اگر پوزیسیون طورى باشد که هیچیک از دو بازیکن نتواند احتمالاً کیش و مات کند، بازى مساوى است
ماده ۲: پوزیسیون اولیه مهره ها در صفحه شطرنج
۱ـ۲. صفحه شطرنج یک شبکه ۸×8 از ۶۴ مربع مساوى است که یک در میان میان به رنگ روشن و تیره هستند (مربعهاى "سفید" و مربعهاى "سیاه"). صفحه شطرنج بین دو بازیکن قرار مىگیرد، به نحوى که آخرین مربع سمت راست هر بازیکن سفید باشد.
۲ـ۲. در ابتداى بازى، یکى از بازیکنان ۱۶ مهره به رنگ روشن (مهره هاى "سفید") دارد؛ بازیکن دیگر ۱۶ مهره به رنگ تیره (مهره هاى "سیاه" دارد).
این مهره ها عبارتند از:
یک شاه سفید
یک وزیر سفید
دو رخ سفید
دو فیل سفید
دو اسب سفید
هشت پیاده سفید
یک شاه سیاه
یک وزیر سیاه
دو رخ سیاه
دو فیل سیاه
دو اسب سیاه
هشت پیاده سیاه
۳ـ۲ . پوزیسیون اولیه مهره ها در صفحه شطرنج به صورت زیر است:
2-4 . هشت ستون عمودى مربعها را "ستون " مى نامند. هشت ردیف افقى مربعها را "عرض" مىخوانند. خط مستقیمى که از مربعهاى همرنگ بگذرد و محل تلاقى این مربعها را به هم وصل کند "قطر" نامیده مى شود.
ماده ۳: حرکت مهره ها
3-1. مجاز نیست مهره اى را به مربعى حرکت داد که در اشغال مهره خودى است. اگر مهره اى به مربعى حرکت کند که در اشغال مهره حریف است، مهره حریف گرفته مى شود و از صفحه شطرنج خارج مى شود و این بخشى از همان حرکت به حساب مى آید. در صورتى که مهره اى بتواند طبق ماده هاى ۳ـ۲ تا ۳ـ۸ مهره اى را بگیرد، اصطلاحاً مىگویند آن مهره به مهره حریف حمله کرده است.
3-2 . فیل در قطرى که خودش در آن قرار گرفته است به هر مربعى مى تواند حرکت کند.
۳ـ۳ . رخ در ستون یا عرضى که خودش در آن قرار گرفته است به هر مربعى مى تواند حرکت کند.
۴ـ۳ . وزیر در ستون، عرض یا قطرى که خودش در آن قرار گرفته است به هر مربعى مى تواند حرکت کند.
۵ـ۳ . فیل یا رخ یا وزیر نمى تواند از روى مهره اى که در مسیر حرکتش قرار دارد عبور کند.
۶ـ۳ . اسب مى تواند به مربعهایى حرکت کند که نزدیکترین مربعها به مربع استقرار آن باشد ولى در یک عرض، ستون یا قطر واحد نباشد
۷ـ۳ . (الف) پیاده مى تواند رو به جلو و به مربع اشغال نشده اى که بلافاصله در همان ستون در مقابل آن است حرکت کند، (ب) یا پیاده در حرکت نخست خود مى تواند همانند حالت الف حرکت کند. یا آنکه دو مربع در همان ستون پیشروى کند، مشروط به اینکه هر دو مربع اشغال نشده باشند، (ج) یا پیاده مى تواند به مربع تحت اشغال مهره حریف که به طور مورب در مقابل آن و در ستون مجاور باشد حرکت کند و آن مهره را بگیرد. (د) اگر یک پیاده حریف در یک حرکت دو مربع از مربع اولیه اش پیشروى کرده باشد، پیاده اى که به مربع عبور این پیاده حریف حمله کرده است مى تواند پیاده حریف را بگیرد، طورى که انگار آن پیاده حریف فقط یک مربع حرکت کرده است. این گرفتن را فقط در حرکت بعد از این پیشروى مى توان انجام داد و آن را گرفتن "آن پاسان "] در حین عبور[ مى نامند. (ه) وقتى پیاده اى به دورترین عرض نسبت به موقعیت اولیه اش برسد باید به عنوان بخشى از همان حرکت آن را با وزیر، رخ، فیل یا اسب همرنگ آن پیاده عوض کرد. حق انتخاب بازیکن منحصر به مهره هایى نیست که قبلاً گرفته شده باشند. این تعویض پیاده با مهره دیگر را " ترفیع " مى نامند و اثر مهره جدید آنى است.
۸ـ۳ . (الف) شاه مى تواند به دو صورت مختلف حرکت کند، با:
...
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 7 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1652 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 343 |
دانلود پاورپوینت کتاب روان شناسی یادگیری تألیف دکتر محمد پارسا، در قالب ppt و در 343 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:
فصل اول: عوامل مؤثر در یادگیری
تعریف یادگیری
ماهیت یادگیرى
شرایط مهم یادگیرى
هدف
رشد طبیعی
هوش
اهمیت محیط
اهمیت وراثت
حافظه
اهمیت توجه
پاداش و تقویت
تنبیه و اضطراب
طرح آموزشی
بنیادهاى یادگیرى
نقش مدارس در یادگیری
ارتباط یادگیرى با نظریهها
روشهای دوگانة یادگیری
فصل دوم: زمینه های یادگیری
بنیاد فلسفی نظریه ها
نظریههاى یادگیرى و آموزشى
پیشینه نظریههاى یادگیرى
ورزش روانى
شکوفایى طبیعى
اندریافت
بنیادهاى تداعىگرایى
فصل سوم: نظریة پیوندگرایی
تجربهگرایى
قانونهاى نظریه پیوندگرایى
قانون تمرین
قانون آمادگى
کاربرد آموزشى نظریه پیوندگرایى
اهمیتگیرایى
اهمیت آمادگی
اهمیت تمرین
نقش گسترش اثر
نقش هوش در یادگیرى
فصل چهارم: نظریه بازتابی
طرح آزمایش
خاموشى
شرطى شدن مجدد
شرطى شدن در سطح بالاتر
کاربردهاى آموزشى نظریه بازتابى
کاربرد آموزشى تخصیص محرک
کاربرد آموزشى خاموشی
کاربرد آموزشى شرطى شدن در سطح بالاتر
فصل پنجم: نظریه رفتارگرایی
انسان از دیدگاه واتسون
سخنگویى از دیدگاه واتسون
نقش محیط در رفتار
یادگیرى از دیدگاه واتسون
فصل ششم: نظریه کاهش سایق
فرضیهها و شرایط لازم براى یادگیرى
تقویت و سایق نخستین
تقویت و سایق ثانوى
سلسله مراتب خانواده عادتها
جابهجایى رفتارها و ارزشها
کاربرد فرضیههاى هال در آموزش
فصل هفتم: شرطی شدن مجاورتی
اعمال و حرکات
اصل پسآیندى
کاربردهاى آموزشى نظریه مجاورتى
آموزش خصوصى و عمومى
چگونه درس را باید پایان داد
آموختن و انجام دادن
فصل هشتم: شرطی شدن عامل
اهمیت تقویت و انواع آن
تقویتکنندههاى نخستین
تقویتکنندههاى ثانوی
تقویتکنندههاى مثبت و منفی
تنبیه از نظر تقویت
کنترل محرک
تخصیص یا تمیز محرک
تفکیک پاسخ
خاموشی عامل
برنامه های تقویت
تقویت نسبت ثابت
تقویت نسبت متغیر
تقویت فاصلهدار ثابت
تقویت فاصلهدار متغیر
بعضى شیوههاى تغییر رفتار
تقریبهاى تدریجى
اصل پریماک
کاربرد آموزشى شرطى شدن عامل
آموزش برنامه ای
فصل نهم: نظریة یادگیری گالشت
پدیدة فای
تصویر و زمینه
قانونهای سازماندهی
قانون فراگیری
قانون مجاورت
قانون مشابهت
قانون بستگی
قانون نیک پیوستگی
نظریة اثر
یادگیری از نظر گشتالت
ادراک
نقش بینش در یادگیری
کاربرد نظریة گشتالت در آموزش
فصل دهم: نظریة میدان شناختی
نسبی بودن ادراک
هدفمندی
شخص
فضای زندگی
محیط روانی
رفتار
اهمیت نظریة میدانی در یادگیری
متغیرهای ساخت شناختی
تفکیک
تعمیم
نوسازی
کاربرد آموزشى نظریه میدان شناختى
وظیفة آموزشی معلم
فصل یازدهم: نظریة رشد نگر یا شناخت شناسی تکوینی
دورههاى مختلف رشد از دیدگاه پیاژه
دوره حسى و حرکتى
دوره قبل از عملیات عینی
دوره عملیات عینی
دوره عملیات صوری
اهمیت مرحله های رشد
یادگیری از دیدگاه پیاژه
محتوا
ساخت
سازش
کاربرد آموزشی نظریة رشدنگر
فصل دوازدهم: نظریة مفهوم گرایی ابزاری
تاثیر رشد و یادگیری در سازش
نقش انگیزش در یادگیری
هدفهای آموزشی از دیدگاه برونر
کاربرد نظریه مفهومگرایى ابزارى در آموزش
فصل سیزدهم: یادگیری معنادار کلامی
ساخت شناختی
فراگیری
چگونگی فراگیری
یادآوری و فراموشی
آموزشی نمایشی از دیدگاه آزوبل
پیش سازماندهنده ها
اهمیت آمادگی
کاربرد آموزشی نظریة معنادار
فصل چهاردهم: نظریة شناخت اجتماعی
چهارچوب ادراکی
تعامل دوسویه
یادگیری کاروری و جانشینی
یادگیری و عملکرد
اهمیت تقلید در یادگیری
جنبة غریزی تقلید
جنبة رشدی تقلید
جنبة شرطی تقلید
جنبة رفتار ابزاری تقلید
مشاهدة فرایندهای الگویی
کارکردهای الگوبرداری
فصل پانزدهم: اختلالهای یادگیری
عقب ماندگان ذهنی
ویژگیهای شاگردان عقب مانده
ناتوانیهای یادگیری
اختلالهای عاطفی
ویژگیهای اختلالهای عاطفی
اختلالهای ارتباطی
اختلالهای گفتاری
نقش معلم در اختلالهای گویایی
اختلالهای زبانی
اختلالهای بدنی
آسیبهای شنوایی
فلج مغزی
اختلالهای صرعی
نابرخورداریهاى فرهنگى و اقتصادى
زمینههاى نابرخوردارى کودکان
عادی سازی
ادغام اجتماعی شاگردان معلول
نکته های مهم برای معلمان کودکان استثنایی
نگرش
سنجش
آموزش
فصل شانزدهم: انتقال یادگیری
انتقال مثبت
نظریة تعمیم
آموختن برای آموختن
پیش سازماندهنده ها
انتقال منفی
بازداری فراگرد و واگرد
مزاحمت عادت
تعمیم نادرست
نقش معلم در انتقال یادگیری
فصل هفدهم: پردازش آگاهی یا یادآوری و فراموشی
توجه ارادی و غیر ارادی
ماهیت محرکها
انگیزة شخصی برای توجه
ادراک
معنادار بودن محرکها
روشن بودن منظور
تاثیر انتظار
اثر زمینه
ادراک کامل
حافظه
حافظة حسی
رهیافت پردازش آگاهی
حافظة کوتاه مدت
تقطیع
حافظة دراز مدت
رمز گردانی
سازماندهی
شرح و بسط
طرحواره
بازیافت
فراموشی
رمزگردانی
اندوزش
تباهی
تداخل
بازداری فراگرد
ناتوانی در بازیافت
سرکوبی
توضیحات:
این فایل شامل پاورپوینت" کتاب روان شناسی یادگیری تألیف دکتر محمد پارسا " می باشد که در حجم 343 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است.
پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.
دسته بندی | عمران |
بازدید ها | 5 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 2264 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 36 |
در این پروژه پاورپوینت بررسی اثر اندازه و محل قرار گیری طوقه در کنترل آبشستگی اطراف پایه پل مستطیلی با دماغه نیمدایره در قوس رودخانه ها در 36 اسلاید کاملا قابل ویرایش همراه با شکل و تصویر و نمودارکه طبق شرح زیر ارایه شده است:
1- مقدمه
2- اهمیت بررسی آبشستگی در پایه پل
3- الگوی جریان و حفره آبشستگی موضعی اطراف یک پایه پل استوانه ای
4- اشکال مختلف پایه های پل
5- انواع آبشستگی
6- کنترل آبشستگی توسط طوقه
7- مروری بر تحقیقات گذشته
8- اجزاء تشکیل دهنده فلوم آزمایشگاهی
9- مشخصات آزمایش
10- هدف از انجام آزمایش
11- آزمایش زمان تعادل
12- نصب پایه با طوقه در قوس 60 درجه قوس
13- آنالیز ابعادی
14- آبشستگی موضعی اطراف پایه پل
15- تاثیر تغییر اندازه قطر طوق بر کنترل آبشستگی
16- پروفیل طولی ، پروفیل عرضی و توپوگرافی در حالت روی بستر
17- مقایسه پروفیل های طولی و عرضی با یکدیگر
18- تاثیر تغییر مکان طوق نسبت به سطح بستر در کنترل آبشستگی
19- بررسی حجم چاله آبشستگی و پشته رسوبی در موقعیت و دبی های مختلف
20- نتایج
21- بدست آوردن رابطه عمق آبشستگی
22- پیشنهادات
دسته بندی | فایل های لایه باز و PSD |
بازدید ها | 6 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 5663 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
فایل آماده لیبل عرق کاسنی طراحی شده با فتوشاپ
این طرح با فتوشاپ طراحی شده است و ابعاد 9.8*5.6 سانتی متر می باشد و حالت چهار رنگ cmyk که مناسب برای تمام دستگاههای چاپ می باشد شامل یک فایل با فرمت psd قابل ویرایش با برنامه فتوشاپ و قابل تغییر به دیگر عرقیات گیاهی می باشد.