فروشگاه نوین داک

فروش تحقیق ، پروژه ، مقاله ، پاورپوینت

فروشگاه نوین داک

فروش تحقیق ، پروژه ، مقاله ، پاورپوینت

پاورپوینت نظریه یادگیری سازنده گرایی (سازندگی)

دانلود پاورپوینت با موضوع نظریه یادگیری سازنده گرایی (سازندگی)، در قالب ppt و در 30 اسلاید، قابل ویرایش، شامل مقدمه، تعریف سازنده گرایی، یادگیری معنادار از نظر سازنده گرایی، طراحی آموزش و تدریس بر اساس نظریه ساختن گرای، رویکرد ساختن گرایی و ویژگی معلم معتقد به این نظریه، ارزشیابی با رویکرد ساختن گرای، محیط آموزشی ساختن گرا، محیط آموزشی ساختن گرا
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 5
فرمت فایل ppt
حجم فایل 857 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
پاورپوینت نظریه یادگیری سازنده گرایی (سازندگی)

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

دانلود پاورپوینت با موضوع نظریه یادگیری سازنده گرایی (سازندگی)، در قالب ppt و در 30 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:


مقدمه

تعریف سازنده گرایی

یادگیری معنادار از نظر سازنده گرایی

طراحی آموزش و تدریس بر اساس نظریه ساختن گرایی

رویکرد ساختن گرایی و ویژگی معلم معتقد به این نظریه

ارزشیابی با رویکرد ساختن گرایی

محیط آموزشی ساختن گرا

محیط آموزشی ساختن گرا از نظرجاناسن

انواع نظریه های سازنده گرایی

سازنده گرایی روان شناختی یا درون زاد

سازنده گرایی برون زاد
سازنده گرایی اجتماعی یا د یالکتیکی

سازنده گرایی رادیکال
شناخت موقعیتی در مقابل شناخت کلی

کاربردهای آموزشی نظریه های سازنده گرایی

شاگردی شناختی

آموزش بالا به پایین

سنجش تکوینی

رهنمود های ویژه درباره نظریه های سازنده گرایی

مزایای بهره گیری از معلم سازنده گرا

منابع

قسمتی از متن:

سازندگی یا سازنده گرایی، ریشه در اندیشه های علمی و فلسفی دانشمندانی همچون پیاژه، ویگوتسکی، روانشناسان گشتا لتی، برونر و به و یژه جان دیوئی دارد ؛ که بر نقش فعال یاد گیرنده در درک و فهم و ساختن دانش و علم تاکید کرده ا ند.

سازنده گرایی بر اساس واژه نامه روانشناسی آ کسفورد : «اندیشه ای است که طبق آن ادراکات, یادها و سایر ساخت های ذهنی پیچیده به طور فعال توسط فرد در ذهن او ساخته می شود؛ نه این که از بیرون به درون ذهن راه یابد

یادگیری معنادار از نظر سازنده گرایی: هر یک از یادگیرندگان بر اساس تجارب شخصی خود ، یک تفسیر شخصی از جهان می سازد و بر این باور است که دانش یک شخص به شخص دیگر قابل انتقال نیست ؛ زیرا دانش حاصل تفسیر شخصی از تجارب است که تحت تاثیر عوامل مختلف چون : سن، جنس، نژاد و قومیت می باشد.
هدف نهایی ساختن گرایی، حمایت از دانش آموزان است تا در آنها مهارت حل مسئله، تفکرانتقادی، تجزیه وتحلیل،آفرینش وارزشیابی را تقویت کند.

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " نظریه یادگیری سازنده گرایی (سازندگی)، " می باشد که در حجم 30 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.


پاورپوینت کتاب نظریه های برنامه درسی تالیف جی . پی . میلر ترجمه دکتر محمود مهر محمدی

دانلود پاورپوینت کتاب نظریه های برنامه درسی تألیف جی پی میلر ترجمه دکتر محمود مهر محمدی، در قالب pptx و در 163 اسلاید، قابل ویرایش، شامل مقدمه ( دیدگاه برنامه درسی چیست )، دیدگاه رفتاری، دیدگاه موضوعی و دیسیپلینی، دیدگاه اجتماعی، دیدگاه رشدگرا، دیدگاه فرآیند شناختی، دیدگاه انسانگرایانه، دیدگاه ماورای فردی، فرادیدگاهها یا دیدگاههای فراگیر
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 6
فرمت فایل pptx
حجم فایل 3423 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 163
پاورپوینت کتاب نظریه های برنامه درسی تالیف جی . پی . میلر ترجمه دکتر محمود مهر محمدی

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

دانلود پاورپوینت کتاب نظریه های برنامه درسی تألیف جی . پی . میلر ترجمه دکتر محمود مهر محمدی، در قالب pptx و در 163 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه ( دیدگاه برنامه درسی چیست )

دیدگاه رفتاری

مقدمه

نظریه پردازان

طرز تلقی ها

کاربردهای دیدگاه رفتاری در آموزش

مولفه های دیدگاه رفتاری

هدف های مبتنی بر معیار

یادگیری در حد تسلط

نقاط مثبت دیدگاه رفتاری

نقاط ضعف دیدگاه رفتاری

دیدگاه موضوعی و دیسیپلینی

قدمت دیدگاه موضوعی

ویژگیهای مشترک

مدافعان دیدگاه رویکردی

رویکرد یادگیری در حد تسلط

بلوم ؛ یادگیری در حد تسلط

دیدگاه مخالفان دیدگاه در حد تسلط

آرمانهای تربیتی و طرز تلقی ها

دیدگاه دیسیپلینی

نقاط ضعف دیدگاه رفتاری

مدافعان دیدگاه دیسیپلینی

پروژه های برنامه درسی

دیدگاه اجتماعی

مقدمه

انتقال فرهنگی

دیدگاه پارسونز

دیدگاه کوهن

مشخصات مدارس جامعه پذیر

شهروند دمکراتیک

ارزش های اساسی در این دیدگاه

نظر شفلر و آیزنبرگ

تغییر اجتماعی

راههای غلبه بر ستم

فرآیند حل مسئله از دیدگاه ال شولر

کنش اجتماعی

تدوین سیاست های هدف

طرز تلقی های انتقال فرهنگی

طرز تلقی های شهروند دمکراتیک

طرز تلقی های تغییر اجتماعی

دیدگاه رشدگرا

مقدمه

مراحل تحول افراد در دیدگاه رشدگرا

کودکی اولیه ( 7- 2 سالگی )

کودکی میانی ( 11- 7 سالگی )

نوجوانی ( 15 - 11 سالگی )

عملیات صوری

بزرگسالی

کاربرد در برنامه درسی و آموزشی

حساسیت نسبت به تفاوتهای رشدی

ارائه تکلیف و تعارض شناختی

پرسشهایی در ارتباط با رشد اخلاقی

بازی

پذیرش نقش

برنامه های درسی همسو با دیدگاه رشدگرا

خلاصه و ارزیابی ( آرمانهای تربیتی و طرز تلقی ها )

مزایا و معایب

دیدگاه فرآیند شناختی

مقدمه

مدارس بدون آموزش و پرورش

مهارتهای تفکر

انواع یادگیری

تفاوت های مهارت آموزی و کودک پروری

تفکر قیاسی

انواع تفکر قیاسی

حل مسئله

مراحل حل مسئله

تفکر استقرایی

مهارتهای فکری تفکر استقرایی

تفکر جانبی

مقایسه تفکر جانبی و تفکر عمومی

فنون تفکر جانبی

خلاصه و ارزیابی دیدگاه فرآیند شناختی

دیدگاه انسانگرایانه

مقدمه

انسان گرایی روانشناختی

خودشکوفایی

ابعاد نظریه مازلو (طبقه بندی نیازها )

ویژگیهای اساسی افراد خود شکو فا از نظر مازلو

همدلی ، اصالت و احترام

ویژگیهای انسانهای دارای کارکرد از نظر راجرز

گروه رو یارو یی

انسانگرایی اجتماعی

برنا مه های انسانگرایانه

خود پنداره (از نظر ویلیام پرکی)

فنون فراخواندن دانش آموزان از نظر پرکی

مدرسه فراخواننده از نظر پرکی

شفاف ساختن ارزشها

آموزش خویشتن شناسی علمی

مراحل بررسی دل مشغولیهای فردی با ترومپت

مهارتهای برقراری ارتباط

خلاصه و ارزیابی (متغیرهای هفتگانه دیدگاه انسانگرایانه )

نتیجه گیری

دیدگاه ماورای فردی

مقدمه

نظریه ماورای فردی

استعلا و روحانیت

برنامه های آموزشی ماورای فردی

آموزش و پرورش متلاقی

آموزش و پرورش متلاقی

فنون آموزش وپرورش متلاقی

اهداف آموزش و پرورش متلاقی

بدیع پردازی و تلقین شناسی

تلقین شناسی

خلاصه و ارزیابی

فرادیدگاهها یا دیدگاههای فراگیر

مقدمه

فرادیدگاه سنت گرایی

طرز تلقی های فرادیدگاه سنت گرایی

فرادیدگاه پژوهش / تصمیم گیری

طرز تلقی های فرادیدگاه پژوهش / تصمیم گیری

فرادیدگاه دگرگونی و تحول

طرز تلقی های فرادیدگاه دگرگونی و تحول

رویکردهای یادگیری و برنامه درسی

نتیجه گیری

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینت" کتاب نظریه های برنامه درسی تألیف جی . پی . میلر ترجمه دکتر محمود مهر محمدی " می باشد که در حجم 163 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.


پاورپوینت کتاب روانشناسی تربیتی تالیف علی اکبر سیف

دانلود پاورپوینت کتاب روانشناسی تربیتی تألیف علی اکبر سیف، در قالب ppt و در 225 اسلاید، قابل ویرایش، شامل فصل اول مراحل فعالیتهای آموزشی معرفی الگوی عمومی آموزشی، فصل دوم تهیه و تدوین هدفهای آموزشی، فصل سوم طبقه بندی هدفهای آموزشی، فصل چهارم رفتار ورودی و سنجش آغازین، فصل پنجم تعریف و انواع یادگیری، فصل ششم یادگیری از راه شرطی شدن، فصل هفتم
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 3
فرمت فایل ppt
حجم فایل 919 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 225
پاورپوینت کتاب روانشناسی تربیتی تالیف علی اکبر سیف

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

دانلود پاورپوینت کتاب روانشناسی تربیتی تألیف علی اکبر سیف، در قالب ppt و در 225 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

فصل اول: مراحل فعالیتهای آموزشی : معرفی الگوی عمومی آموزشی

تعریف آموزش

الگوی عمومی آموزشی

فعالیتهای معلم در مرحله 1

فعالیتهای معلم در مرحله 2

فعالیتهای معلم در مرحله 3

فعالیتهای معلم در مرحله4

فصل دوم: تهیه و تدوین هدفهای آموزشی

منابع انتخاب هدفهای آموزشی

طرح هفت مرحله ای هدف گزینی تایلر

روش های بیان هدفهای آموزشی

هدفهای آموزشی

نمونه هدفهای رفتاری

فواید استفاده از هدفهای رفتاری

اجزاء هدفهای رفتاری

انتقاد از هدفهای رفتاری

انواع هدفهای رفتاری

روش تهیه هدفهای رفتاری کامل

انواع هدفهای آموزشی

فواید استفاده از هدفهای رفتاری

چگونگی تعیین شرایط عملکرد

چگونگی تعیین ملاک یا معیار عملکرد

روش گرانلند در تهیه هدفهای آموزشی

انواع هدفهای آموزشی رفتاری

انواع هدفهای آموزشی رفتاری (برای درس زبان انگلیسی)

نظرهای موافق و مخالف کاربرد هدفهای رفتاری

فصل سوم: طبقه بندی هدفهای آموزشی

طبقه بندی هدفهای آموزشی معروف به طبقه بندی بلوم

حوزه شناختی

نمونه های اهداف کلی از حوزه شناختی

حوزه عاطفی

نمونه های اهداف کلی از حوزه عاطفی

حوزه روانی – حرکتی

نمونه های اهداف کلی از حوزه روانی - حرکتی

طبقه بندی هدفهای آموزشی

دانش

خرده طبقات دانش

دانش امور کلی و مسائل انتزاعی یک رشته

تواناییها و مهارتهای ذهنی

فهمیدن

تفسیر

برون یابی یا استخراج

کاربرد یا کاربستن

تحلیل

تحلیل روابط سازمانی

ترکیب

ارزشیابی

نمودار طبقه بندی هدفهای آموزشی

فصل چهارم: رفتار ورودی و سنجش آغازین

تعریف رفتار ورودی

جنبه های رفتارهای ورودی

رفتار نهایی (هدف آموزشی)

سلسله مراتب یادگیری یا تحلیل تکلیف از وول فولک (1987)

سنجش آغازین

تفاوت سنجش آغازین با پیش آزمون

راههای مقابله با شکل کمبود رفتارهای ورودی شناختی و روانی - حرکتی

ویژگیهای ورودی عاطفی

فنون ایجاد علاقه و انگیزش در یادگیرندگان

فصل پنجم: تعریف و انواع یادگیری

تعریف یادگیری

تفاوت یادگیری در رفتار

تفاوت رفتار با عملکرد

تفاوت یادگیری و تفکر

انواع یادگیری از نظر گانیه

انواع بازده های یادگیری از نظر گانیه

فصل ششم: یادگیری از راه شرطی شدن

یادگیری رفتارهای بازتابی از راه شرطی سازی کلاسیک (شرطی سازی پاسخگر)
فرایند شرطی شدن کلاسیک پاولفی

شرطی شدن سطح بالاتر

شرطی شدن سطح بالاتر در مورد یک دانش آموز دبستانی (از اکانر، 1971)

تقویت و خاموش

تعمیم و تمیز

یادگیری رفتارهای غیر بازتابی از راه شرطی سازی کنشگر

انواع تقویت کننده

تقویت کننده های نخستین (غیرشرطی)

تقویت کننده های شرطی

خاموشی رفتار کنشگر

محرک تمیزی

تعمیم محرک

بازخورد زیستی

فصل هفتم: یادگیری شناختی

تعریف یادگیری شناختی

بینش

اختلاف نظر بین رفتارگرایان و شناخت گرایان

یادگیری معنی دار کلامی آزوبل

یادگیری مشاهده ای یا نظری یادگیری اجتماعی (نظری بندورا)

مراحل یادگیری مشاهده ای

استفاده از یادگیری مشاهده ای در آموزش

فصل هشتم: حافظه و فراموشی

فرایندهای یادگیری و به یاد سپاری: مدل خبرپردازی یادگیری

آموزش مطالب معنی دار

آموزش مطالب غیرمعنی دار

فصل نهم: یادگیری مفاهیم و اصول

تعریف مفهوم

طبقه بندی مفاهیم

روش آموزش مفاهیم

تعریف اصل

روش آموزش اصول

فصل دهم: حل مسئله و آفرینندگی

تعریف مسئله و حل مسئله

مراحل آموزش و یادگیری حل مسئله

پیشنهادهای گوناگون صاحبنظران برای آموزش حل مسئله

تعریف آفرینندگی

تفاوت حل مسئله و آفرینندگی

رابطه آفرینندگی با هوش و پیشرفت تحصیلی

روش آموزش آفرینندگی

فصل یازدهم: روشهای کلی آموزش

10 اصل مهم آموزشی

فنون مختلف آموزش با روش سخنرانی

موارد استفاده از روش سخنرانی

آموزش با روش بحث گروهی

فصل دوازدهم: آموزش برای یادگیری در حد تسلط

تعریف کارول از استعداد

مراحل آموزش برای یادگیری در حد تسلط

ارزشیابی تراکمی

ارزشیابی تکوینی

فصل سیزدهم: آموزش، به کمک روشهای تغییر رفتار

روشهای تغییر رفتار

روشهای افزایش رفتارهای مطلوب موجود

روشهای ایجاد رفتارهای مطلوب تازه

روشهای نگهداری رفتارهای مطلوب

روشهای کاهش و حذف رفتارهای نامطلوب

پیامدهای تنبیه

فصل چهاردهم: ارزشیابی و سنجش عملکرد

ارزشیابی

سنجش عملکرد

تاثیر روشهای مختلف نمره دهی بر یادگیرندگان

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینت" کتاب روانشناسی تربیتی تألیف علی اکبر سیف " می باشد که در حجم 225 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.


پاورپوینت دیدگاههای برنامه ریزی درسی (دیدگاه ماورای فردی)

دانلود پاورپوینت با موضوع دیدگاههای برنامه ریزی درسی (دیدگاه ماورای فردی)، در قالب pptx و در 22 اسلاید، قابل ویرایش، شامل مقدمه، نظریه ماورای فردی، فرایند خلاقیت از دیدگاه والاس، استعلا و روحانیت، برنامه های آموزشی ماورای فردی، آموزش و پرورش والدورف،آموزش و پرورش متلاقی، فنون آموزش و پرورش متلاقی، اهداف آموزش و پرورش متلاقی، بدیع پردازی و تلقین شن
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 3
فرمت فایل pptx
حجم فایل 1360 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
پاورپوینت دیدگاههای برنامه ریزی درسی (دیدگاه ماورای فردی)

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

دانلود پاورپوینت با موضوع دیدگاههای برنامه ریزی درسی (دیدگاه ماورای فردی)، در قالب pptx و در 22 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:


مقدمه

نظریه ماورای فردی

فرایند خلاقیت از دیدگاه والاس

استعلا و روحانیت

برنامه های آموزشی ماورای فردی
آموزش و پرورش والدورف

آموزش و پرورش متلاقی

فنون آموزش و پرورش متلاقی

اهداف آموزش و پرورش متلاقی

بدیع پردازی و تلقین شناسی

تلقین شناسی

قسمتی از متن:

آبراهام مازلویکی از چهره های برجسته روانشناسی انسانگرایانه است که در سالهای پایانی زندگی خود،توجه خود را بر استعلا قرار داد.

او در سال 1968 اعلام کرد که روانشناسی انسانگرایانه را که موج سوم روانشناسی است یک حرکت انتقالی برای رسیدن به موج چهارم یعنی روانشناسی ماورای فردی یا ماورای انسانی که تمرکز آن فراتر از نیازها و علایق انسانیوهویت ،خودشکوفایی و مفاهیمی از این قبیل است و توجه آن بر جهان هستی است.

دیدگاه انسانگرایانه بر خود پنداره ی مثبت و مهارتهای میان فردی تاکید می کند.

اما دیدگاه ماورای فردی بر شهود و استعلا تاکید دارد.خرد از طریق شهود به تفکر خلاق وا دراک کل نگر دسترسی می یابد.

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " دیدگاههای برنامه ریزی درسی (دیدگاه ماورای فردی)" می باشد که در حجم 22 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.


پاورپوینت دیدگاههای برنامه ریزی درسی (دیدگاه انسانگرایانه)

دانلود پاورپوینت با موضوع دیدگاههای برنامه ریزی درسی (دیدگاه انسانگرایانه)، در قالب ppt و در 29 اسلاید، قابل ویرایش، شامل مقدمه، انسان گرایی روانشناختی، خود شکوفایی، سلسله مراتب نیازهای انسان (مازلو) ، ابعاد نظریه مازلو (طبقه بندی نیازها )، ویژگیهای اساسی افراد خود شکوفا از نظر مازلو ، همدلی ،اصالت و احترام، ویژگیهای انسانهای دارای کارکرد از ن
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 3
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1301 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29
پاورپوینت دیدگاههای برنامه ریزی درسی (دیدگاه انسانگرایانه)

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

دانلود پاورپوینت با موضوع دیدگاههای برنامه ریزی درسی (دیدگاه انسانگرایانه)، در قالب ppt و در 29 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:


مقدمه

انسان گرایی روانشناختی

خود شکوفایی

سلسله مراتب نیازهای انسان (مازلو)

ابعاد نظریه مازلو (طبقه بندی نیازها )

ویژگیهای اساسی افراد خود شکوفا از نظر مازلو

همدلی ،اصالت و احترام

ویژگیهای انسانهای دارای کارکرد از نظر راجرز

گروه رویارویی

انسانگرایی اجتماعی

برنا مه های انسانگرایانه

خود پنداره : (از نظر ویلیام پرکی)

معلم فراخواننده از نظر پرکی

فنون خاص برای فرا خواندن دانش آموزان برای یاد گیری از نظر پرکی

مدرسه فراخواننده از نظر پرکی

شفاف ساختن ارزشها

اجزای فرایند ارزش گذاری در شفاف سازی ارزشها

آموزش خویشتن شناسی علمی : (رویکرد جرالد واینستاین)

مراحل بررسی دل مشغولیهای فردی با ترومپت از نظر واینستاین

مهارتهای برقراری ارتباط

الگوی روابط انسانی "گازدا"

آموزش اثر بخشی معلم :از نظر توماس گور دون

متغیرهای هفتگانه دیدگاه انسانگرایانه

خلاصه و ارزیابی

نتیجه گیری

قسمتی از متن:

دید گاه انسانگرایانه در دهه 60 میلادی توجه بسیاری را به خود جلب نمود. آموزش و پرورش انسانگرایانه را میتوان تا حدودی معلول زیاده روی در دید گاه دیسیپلینی ارزیابی کرد . چرا که برنامه های آموزشی انسانگرایانه سعی در مرتبط ساختن برنامه درسی با معنا و مفهوم شخصی داشتند.

در آموزش و پرورش انسانگرایانه که گاه از آن تحت عنوان آموزش و پرورش عاطفی یا ”آموزش و پرورش روانشناسانه“ نیز نام برده میشود توجه بر دو موضوع معطوف است :

1- رشد خود پنداره دانش آموزان

2- رشد مهارتهای میان فردی

آموزش وپرورش انسانگرایانه در علوم انسانی و روانشناسی ریشه دارد .

آبراهام مازلو و کارل راجرز از تاثیر گذاران مهم این دیدگاه هستند.

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " دیدگاههای برنامه ریزی درسی (دیدگاه انسانگرایانه) " می باشد که در حجم 29 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.


پاورپوینت باورهای معرفت شناسی در آموزش و پرورش

دانلود پاورپوینت با موضوع باورهای معرفت شناسی در آموزش و پرورش، در قالب pptx و در 13 اسلاید، قابل ویرایش، شامل مقدمه، انواع معرفت، معرفت الهامی یا و حیانی، معرفت شهودی، معرفت عقلانی، معرفت تجربی، معرفت اجتهادی، معرفت شناسی معنی گرا و تربیت، معرفت شناسی واقعگرا و تربیت، معرفت شناسی عملگرا و تربیت
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 3
فرمت فایل pptx
حجم فایل 718 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13
پاورپوینت باورهای معرفت شناسی در آموزش و پرورش

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

دانلود پاورپوینت با موضوع باورهای معرفت شناسی در آموزش و پرورش، در قالب pptx و در 13 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:


مقدمه

انواع معرفت

معرفت الهامی یا و حیانی

معرفت شهودی

معرفت عقلانی

معرفت تجربی

معرفت اجتهادی

معرفت شناسی معنی گرا و تربیت

معرفت شناسی واقعگرا و تربیت

معرفت شناسی عملگرا و تربیت

قسمتی از متن:

فلسفه تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش دارای ابعاد مختلف بوده و از دیدگاه های گوناگون مورد بررسی قرار می گیرد.

رشته ای از فلسفه که به بررسی معرفت می پردازد، معرفت شناسی نام دارد و فیلسوفان مطالعه کننده در این مورد را معرفت شناس می گویند.

تفاوتی که بین دانشمندان و فیلسوفان سایر رشته ها و یک معرفت شناس وجود دارد، این است که آن ها از مطالعات خود به دنبال دسترسی واقعیات و حقایق هستند، در حالی که معرفت شناس علامه مند به درک مفاهیم می باشد.

برای مثال روانشناس می کوشد دریابد که مردم در حقیقت ، چگونه فکر یا چگونه حس می کنند. ولی معرفت شناس می کوشد تا در این باره که مقصود از مفاهیم روانشناختی از قبیل احساس، ادراک، یادگیری و تقویت چیست به مطالعه بپردازد و نیز در این مورد که آیا روانشناس این مفاهیم را به درستی به کار می برد یا نه، داوری کند.

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " باورهای معرفت شناسی در آموزش و پرورش " می باشد که در حجم 13 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.


پاورپوینت فعل اخلاقی ( ویژه ارائه کلاسی درس تعلیم و تربیت در اسلام )

دانلود پاورپوینت با موضوع فعل اخلاقی ( ویژه ارائه کلاسی درس تعلیم و تربیت در اسلام )، در قالب pptx و در 15 اسلاید، قابل ویرایش، شامل فرق بین تربیت و اخلاق، نظریات در باب معیار فعل اخلاقی، دگردوستی، حسن و قبح ذاتی افعال، الهام و وجدان، دگردوستی اکتسابی، بررسی نظریه ی کانت
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 8
فرمت فایل pptx
حجم فایل 141 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
پاورپوینت فعل اخلاقی ( ویژه ارائه کلاسی درس تعلیم و تربیت در اسلام )

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

دانلود پاورپوینت با موضوع فعل اخلاقی ( ویژه ارائه کلاسی درس تعلیم و تربیت در اسلام )، در قالب pptx و در 15 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

فرق بین تربیت و اخلاق

نظریات در باب معیار فعل اخلاقی

دگردوستی

حسن و قبح ذاتی افعال

الهام و وجدان

دگردوستی اکتسابی

بررسی نظریه ی کانت

قسمتی از متن:

فرق بین تربیت و اخلاق:

تربیت با اخلاق تفاوت دارد. تربیت مفهوم مطلق پرورش و ساختن را می رساند و بس. از نظر تربیت فرق نمی کند که تربیت چگونه وبرای چه هدفی باشد. اما درمفهوم اخلاق قداستی نهاده شده است و کلمه ی اخلاق تنها اختصاص به انسان دارد.

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " فعل اخلاقی " می باشد که در حجم 15 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی درس تعلیم و تربیت در اسلام، مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.


پاورپوینت تفکر انتقادی و خلاقیت

دانلود پاورپوینت با موضوع تفکر انتقادی و خلاقیت، در قالب pptx و در 25 اسلاید، قابل ویرایش، شامل تفکرانتقادی، تعریف تفکرانتقادی، ویژگی های تفکر انتقادی، اهمیت و ضرورت پرداختن به تفکرانتقادی، نظریه های یادگیری همسو باتفکرانتقادی، نقش معلم درپرورش تفکرانتقادی، آفرینندگی (خلاقیت)، دیدگاه های مختلف نسبت به آفرینندگی، تفکر همگرا و واگرا، ویژگیهای تفکر و
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 9
فرمت فایل pptx
حجم فایل 604 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
پاورپوینت تفکر انتقادی و خلاقیت

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

دانلود پاورپوینت با موضوع تفکر انتقادی و خلاقیت، در قالب pptx و در 25 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:


تفکر انتقادی

تعریف تفکر انتقادی
ویژگی های تفکر انتقادی
اهمیت و ضرورت پرداختن به تفکر انتقادی
نظریه های یادگیری همسو با تفکر انتقادی

نقش معلم در پرورش تفکر انتقادی

آفرینندگی (خلاقیت)
دیدگاه های مختلف نسبت به آفرینندگی

تفکر همگرا و واگرا

ویژگیهای تفکر واگرا از نظرگیلفورد

دیدگاه تورنس

برخی از ویژگی های افراد خلاق

قسمتی از متن:

یکی از تواناییهای فکری ارزنده ای که دانش آموزان باید د رمدارس کسب کنند این است که شنیده ها- خوانده ها اندیشه ها و اعتقادهای مختلفی راکه در زندگی با آنها روبرو می شوند را ارزشیابی کنند و درباره ی آنها تصمیم های منطقی بگیرند. این توانایی ارزنده تفکر انتقادی نام (تفکرنقادانه) دارد.

از نظریه پردازان گوناگون، شخصی که آموزش و پرورش انتقادی عمیقاً تحت تأثیر افکار و آثار وی بوده و آرا و اندیشه هایش در شکل گیری و نظام دهی در نظریه انتقادی بسیار اثر گذار بود، پائولو فریره بوده است. فریره اصرار دارد که آموزش خنثی نیست، بلکه وسیله ای است یا برای رام کردن انسانها یا وسیله ای برای آزادی انسان از ستمدیدگی.

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " تفکر انتقادی و خلاقیت " می باشد که در حجم 25 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.


پاورپوینت تعلیم و تربیت در اسلام (مساله عادت)

دانلود پاورپوینت با موضوع تعلیم و تربیت در اسلام (مسأله عادت)، در قالب pptx و در 16 اسلاید، قابل ویرایش، شامل مسأله تربیت، تعریف تربیت از نظر علمای قدیم، تعریف عدالت در نظر علمای قدیم، تربیت در چه سنی صورت می گیرد، تمثیل مولوی، تمثیل سعدی، نظریه علمای غرب، نقد نظریه عادت، اقسام عادت، عادات فعلی و عادات انفعال، برای اینکه ما نیروی عقل و اراده را در
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 9
فرمت فایل pptx
حجم فایل 156 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
پاورپوینت تعلیم و تربیت در اسلام (مساله عادت)

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

دانلود پاورپوینت با موضوع تعلیم و تربیت در اسلام (مسأله عادت)، در قالب pptx و در 16 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مسأله تربیت

تعریف تربیت از نظر علمای قدیم

تعریف عدالت در نظر علمای قدیم

تربیت در چه سنی صورت می گیرد؟

تمثیل مولوی

تمثیل سعدی

نظریه علمای غرب

نقد نظریه عادت

اقسام عادت

عادات فعلی و عادات انفعالی

برای اینکه ما نیروی عقل و اراده را در خود تقویت کنیم چه راهی‏ وجود دارد

ملاک اخلاقی بودن‏ چیست

قسمتی از متن:

عادت فعلی: یک سلسله عاداتی است که به عامل خارجی ارتباط ندارد. ( یعنی انسان تحت تأثیر یک عامل خارجی قرار نمی گیرد بلکه کاری را در اثر تکرار و ممارست و عادت شدن بهتر انجام می دهد. ) مثل هنر ، شجاعت .

عادات انفعالی: آنهایی است که انسان تحت تأثیر یک عامل بیرونی است. عادت انفعالی معمولا حالت انس برای انسان ایجاد می کند. مثل سیگار کشیدن.

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " تعلیم و تربیت در اسلام (مسأله عادت) " می باشد که در حجم 16 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.


پاورپوینت تعلیم و تربیت در اسلام

دانلود پاورپوینت با موضوع تعلیم و تربیت در اسلام، در قالب pptx و در 13 اسلاید، قابل ویرایش، شامل پرورش استعدادها، رعایت حالت روح، ترس، عامل جلوگیری از طغیان، لزوم آگاهی از علت تشویق یا تهدید، دوره شکوفایی روح، دو بعد وجودی انسان، پرورش جسم از نظر اسلام، استعدادهای روح انسان، اسلام و هنر، موسیقی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 10
فرمت فایل pptx
حجم فایل 460 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13
پاورپوینت تعلیم و تربیت در اسلام

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

دانلود پاورپوینت با موضوع تعلیم و تربیت در اسلام، در قالب pptx و در 13 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

پرورش استعدادها

رعایت حالت روح

ترس، عامل جلوگیری از طغیان

لزوم آگاهی از علت تشویق یا تهدید

دوره شکوفایی روح

دو بعد وجودی انسان

پرورش جسم از نظر اسلام

استعدادهای روح انسان

اسلام و هنر

موسیقی

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع " تعلیم و تربیت در اسلام" می باشد که در حجم 13 اسلاید، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.