فروشگاه نوین داک

فروش تحقیق ، پروژه ، مقاله ، پاورپوینت

فروشگاه نوین داک

فروش تحقیق ، پروژه ، مقاله ، پاورپوینت

دانلود مدیریت خلاقیت و نوآوری در مدیریت

خلاقیت خلاقیت یعنی تلاش برای ایجاد یک تغییر هدفدار در توان اجتماعی یا اقتصادی سازمان خلاقیت بکارگیری توانایی های ذهنی برای ایجاد یک فکر یا مفهوم جدید است خلاقیت یعنی توانایی پرورش یا به وجود آوردن یک انگاره یا اندیشه جدید (در بحث مدیریت نظیر به وجود آوردن یک محصول جدید است)
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 3
فرمت فایل ppt
حجم فایل 134 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
دانلود مدیریت خلاقیت و نوآوری در مدیریت

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر
مقدمه

امروزه جامعه‌ نیازمند آموزش‌ مهارتهایی است ‌که با کمک آن بتواند همگام با توسعه علم وفناوری به پیش برود،هدف ‌باید پرورش ‌انسانهایی ‌باشد که ‌بتوانند با مغزیی خلاق‌ با مشکلات‌ روبرو شده ‌و به ‌حل ‌آنها بپردازند. به ‌گونه ای‌ که ‌انسانها بتوانند به خوبی ‌با یکدیگر ارتباط‌ برقرار کرده ‌و با بهره‌گیری ‌از دانش جمعی ‌و تولید افکار نو مشکلات‌ را از میان‌ بردارند و به ‌سوی ‌یک‌ جامعه ‌سعادتمند قدم‌ بردارند.

خلاقیت دارای سه مؤلفه است:

تخصص ، تفکر خلاق و انگیزش که می تواند درونی و بیرونی باشد.

خلاقیت
خلاقیت یعنی تلاش برای ایجاد یک تغییر هدفدار در توان اجتماعی یا اقتصادی سازمان
خلاقیت بکارگیری توانایی های ذهنی برای ایجاد یک فکر یا مفهوم جدید است
خلاقیت یعنی توانایی پرورش یا به وجود آوردن یک انگاره یا اندیشه جدید (در بحث مدیریت نظیر به وجود آوردن یک محصول جدید است)
خلاقیت عبارت است از طی کردن راهی تازه یا پیمودن یک راه طی شده قبلی به طرزی نوین

خلاقیت از دیدگاه سازمانی

ارائه ی فکر و طرح نوین برای بهبود و ارتقاء کمیت یا کیفیت فعالیت‌های سازمان؛ مثلاً افزایش بهره‌وری، افزایش تولیدات یا خدمات، کاهش هزینه‌ها، تولیدات یا خدمات از روش بهتر، تولیدات یا خدمات جدید و غیره.

خلاقیت از دیدگاه روانشناسی

خلاقیت یکی از جنبه‌های اصلی تفکر یا اندیشیدن است.

تفکر عبارت است از فرایند بازآرایی یا تغییر اطلاعات و نمادهای کسب شده موجود در حافظه درازمدت.

تفکر
تفکر همگرا: فرایند بازآرایی یا دوباره سازی اطلاعات و نمادهای کسب شده موجود در حافظه درازمدت.
تفکر واگرا: فرایند ترکیب و نوآرایی اطلاعات و نمادهای کسب شده موجود در حافظه درازمدت، خلاقیت یعنی تفکر واگرا

ویژگیهای افراد خلاق

1 - سلامت روانی و ادراکی

2 - انعطاف پذیری ادراک

3 - ابتکار

4 - ترجیح دادن پیچیدگی نسبت به سادگی

5 - استقلال رای و داوری


فایل پاورپوینت 25 اسلاید


دانلود پاورپوینت خلاقیت در بازی کودکان

در میان اقسام بازی ، بازی هایی که آفریده خود کودکان است و ما آنها را بازی های ابتکاری یا موضوع دار و نقش دار می نامیم اهمیت ویژه ای دارند در این بازی ها خردسالان آنجه را که در محیط زندگی خود از فعالیت بزرگسالان می بینند ، تقلید می کنند بازی های ابتکاری به شخصیت کودک شکل می بخشد و از این رو وسیله پردازشی در تربیت او محسوب می شود
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 3
فرمت فایل ppt
حجم فایل 346 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 57
دانلود پاورپوینت خلاقیت در بازی کودکان

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر
بازی های ابتکاری را تعریف کنید؟
در میان اقسام بازی ، بازی هایی که آفریده خود کودکان است و ما آنها را بازی های ابتکاری یا موضوع دار و نقش دار می نامیم اهمیت ویژه ای دارند . در این بازی ها خردسالان آنجه را که در محیط زندگی خود از فعالیت بزرگسالان می بینند ، تقلید می کنند . بازی های ابتکاری به شخصیت کودک شکل می بخشد و از این رو وسیله پردازشی در تربیت او محسوب می شود.
تقش لغات و صداها را در بازی کودکان بیان کنید؟
تفکر کودک به زبان او بستگی دارد و برای برخورداری از زبانی غنی و وسیع باید دامنه خزانه لغات کودک را افزایش داد تا ابزار لازم را برای طبقه بندی و تعمیم که ساخت پیچیده ای دارند به دست آورند و مفاهیم زمان، فضا و احتمال را درک کنند. یک بازی مطلوب برای کودکی که در حالت لذت بردن از بیان کلمات است، نظر افکندن بر یک کتاب، تصویر یا مجله است.
بازی با لغات و صداها برای کودک خیلی لذت بخش است، به شنیدن داستان، تعریف داستان، بازی سؤال و جواب، انتقال پیام به دیگران علاقه نشان می دهد و با استفاده از این علاقه می توان برای رفع مشکلات و آموزش دروسی مانند فارسی، اجتماعی، علوم و هدیه های آسمانی و... استفاده کرد.
تأثیر بازی در پرورش خلاقیت کودک بیان کنید.
خلاقیت زیباترین و شگفت انگیزترین خصیصه انسان است . غنا و پویایی و بقای هرفرهنگ و تمدنی به خلاقیت مرمان آن بستگی دارد و این واقعیت را تاریخ بارها به اثبات رسانده است . از طرف دیگر هم همان طور که می دانیم دوران کودکی از نقش حساس وتعین کننده برخوردار است.
نقش بازی در رشد اجتماعی کودک را بیان کنید.
موجب ارتباط کودک با محیط بیرون می شود و دنیای اجتماعی او را گسترش می دهد. موجب شکـــوفایـــی استعدادهای نهفته و بروز خلاقیت می شود. همکاری ، همیاری و مشارکت کــودک توسعه می یابد. با رعایت اصول و مقــــررات آشنا می شود. همانند سازی با بـــــزرگسالان را مـــــی آموزد. با مفهــــوم سلسله مــــراتب آشنا شده و آنــــرا رعایت می کند. رقابت را می آموزد و شکست را بطور واقعــــی تجربه می کند. قدرت ابراز وجود پیدا می کند و از ترس، کمرویـی و خجالت بیهوده رها می شود. حمایت از افــــراد ضعیف را مـــی آموزد.
تاثیر بازی در پرورش خلاقیت کودکان
خلاقیت زیباترین و شگفت انگیزترین خصیصه انسان است . غنا و پویایی و بقای هرفرهنگ و تمدنی به خلاقیت مرمان آن بستگی دارد و این واقعیت را تاریخ بارها به اثبات رسانده است . از طرف دیگر هم همان طور که می دانیم دوران کودکی از نقش حساس وتعین کننده برخوردار است. توجه به این دوران تا آن جا است که اولا کودکی خصوصا" سنین آغاز آن از جانب روان شناسان و صاحب نظران تعلیم و تربیت غالبا" به عنوان برجسته ترین مرحله در تکوین شخصیت انسان شناخته شده است . ثانیا" وجود تعارضات ، اختلالاتو نابسامانی های روانی در این سنین را از عوامل اساسی در سراسر زندگی دانسته اند .

پژوهش های روان شناسی و تعلیم و تربیتی و نیز تجارب گرانبهای کودکستان ها نشان می دهند که آغاز رشد آفرینندگی در کودکان در سنین آمادگی و پیش از دبستان است . در این سنین رابطه جدیدی میان تفکر و عمل وی پدیدار می گردد و تلاش کودک برای شناخت عجایب و شگفتی های محیط پیرامونش جدی تر می شود این فراگیری و شناخت عمدتا" از طریق تجربه عملی صورت می پذیرد . این تجربه عملی یا بازی یکی از اعمال روزمره زندگی هر کودک است و کوششی است که به تمام وجود او بستگی دارد . بدون تردید می توان گفت که بازی بهترین شکل فعالیت طبیعی هر کودک محسوب می گردد و مناسب ترین راه برای بروز و رشد استعداد او به شمار می رود .


در جریان بازی است که نیروهای ذهنی و جسمی کودک ، یعنی : دقت ، تخیل ، نظم و ترتیب ، چالاکی و غیره رشد می یابند و علاوه بر اینها برای کدک ، محرک و انگیزه ای میشود در جهت کسب تجارب اجتماعی .
با توجه به مقدمه فوق می توان گفت که : به طور کلی بازی به معنی دقیق کلمه شامل فعالیت هائی می شود که عاری از هدف خارجی بوده اختیاری ، دلپذیر و فاقد سازمان باشد .
بازی متاثر از عوامل بسیار زیادی است که هر کدام از این عوامل به نوبه خود نوع و چگونگی بازی کودکان و نوع سایلی که کودکان برای بازی انتخاب می کنند و یا برای آنان در نظر گرفته می شود را تعیین می کنند . که پاره ای از این عوامل عبارتند از :

سن و رشد کودک : امروزه ما به گزارشات و مقالات بی شماری بر می خوریم که توضیح می دهند کدام اسباب بازی عملا" با کدام ماه از رشد و تکامل کودک متناسب است .
محیط زندگی : در این رابطه شرایط آب و هوایی ، محیط روستائی و شهری ، اب و هوای گرم و سرد و غیره هر کدام بازی های خاص خود را ایجاب می کنند .
ظرفیت کودک : توانائی های کودکان نیز از جمله عوامل تعین کننده در بازی ها می باشند .
وضعیت اقتصادی : بازی و وسایل آن در جوامع محروم و غنی ثروتمند از تفاوت های فاحشی بر خوردارند .
فرهنگ : در بسیاری از موارد فرهنگ تعیین کننده بازی های خاص می باشد در اغلب موارد این فرهنگ است که تعیین می کند دختران باید چه بازی ها و پسران باید به چه بازی هایی بپردازند .
جنسیت : در بسیاری از موارد جنسیت خود عامل تعیین کننده ومشخص کننده بازی به شمار می رود .
در جریان بازی است که نیروهای ذهنی و جسمی کودک یعنی دقت ، حافظه ، تخیل ، نظم و ترتیب ، چالاکی و ... رشد می یابند.

بازی نقش مهمی را در رشد کودک ایفا، می کند . علاوه بر این انسان به عنوان موجودی اجتماعی ، نیاز دارد که به گروهی تعلق داشته باشد و خود را بخشی از آن بداند . بازی در این رابطه وظایف متعددی در سطوح مختلف رشد به عهده می گیرد که در ارضاء روابط با رشد شناختی باعث افزایش مهارت ها در برنامه ریزی ، توانایی حل مشکلات ، مهارت در وضعیت تحصیلی و دست یافتن به دوراندیشی و غیره می گردد .
کودک از راه بازی می تواند به استعدادها ، توانائی ها ، خواست ها ضعف ها و نکات مثبت و منفی خود پی ببرد و لذا با شناخت ویژگی های خود ساخت شخصیتی خود را تحکیم بخشد .
و لیکن با توجه به اهمیت و محور بحث در رابطه با تاثیر بازی در پرورش خلاقیت کودکان در صدد هستیم تا به تاثیر یکی از انواع بازی در پرورش خلاقیت کودکان بپردازیم .

فایل پاورپوینت 57 اسلاید


آگهی تسلیت و اعلامیه چهلم مادر

آگهی چهلم مادر اعلامیه فوت مادر هفت مادر ترحیم مادر آگهی های ترحیم مادر ختم مادر آگهی سومین روز در گذشت مادر اعلامیه هفتم مادر آگهی تشییع مادر
دسته بندی فایل های لایه باز و PSD
بازدید ها 4
فرمت فایل zip
حجم فایل 29274 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1
آگهی تسلیت و اعلامیه چهلم مادر

فروشنده فایل

کد کاربری 19487
کاربر

آگهی تسلیت و اعلامیه چهلم مادر

آگهی چهلمین روز درگذشت مادر (psd)

100 درصد لایه باز

قابل ویرایش

psd

مناسب برای چاپ

رزولیشن 300

مناسب و قابل تغییر برای دیگر مراسم

cmyk


دانلود پاورپوینت نظریه گشتالت

گشتالت بنا به تعریف، عبارت است از یک پدیده نظام‌دار یا یک کل که عناصر آن با آنکه متمایزند به یکدیگر سخت وابسته و مرتبط هستند اجزای یک گشتالت خواصی دارند که از قرارگیری آن‌ها در کل ناشی می‌شود و کل نیز خواصی دارد که در هیچ یک از عناصرش یافت نمی‌شود بنابراین یک گشتالت واحدی متمایز از اجزا و محیط اطرافش است گشتالت در پدیده‌های فیزیکی، زیستی و در رفتا
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 3
فرمت فایل ppt
حجم فایل 630 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 65
دانلود پاورپوینت نظریه گشتالت

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر
عناوین
تعریف
توضیح نظریه گشتالت
بنیانگذاران
تأثیرگذاران بر اندیشه های بنیانگذاران مکتب
اصول کلی نظریه گشتالت
قوانین گشتالت
گشتالت در برابر روانشناسی اراده گرایی وونت و رفتارگرایی واتسون
یادگیری در مکتب گشتالت
مقایسه یادگیری در رفتارگرایی با گشتالت
مقایسه ماهیت انسان از دیدگاه رفتارگرایی و گشتالت
مقایسه کلی رفتارگرایی و گشتالت
گشتالت درمانی
انتقادها و سرنوشت نظریه
تعریف
گشتالت (به آلمانی: Gestalt) نام یک مکتب درروانشناسی و نام گروهی کوچک از روانشناسان آلمانی پیرو این مکتب در قرن بیستم است که نظریات مکس ورتایمر را مبنای کار خود درزمینه بررسی یادگیری قرار دادند. . لغت گشتالت به‌معناى شکل (Form) و شمائل یا صورت (Shape)، و گسترده‌تر آن به معنى شیوه (Manner) یا حتى جوهر (Essence) آمده است. واژه‌هاى مرادف آن در زبان انگلیسى به‌شکل گسترده‌اى استفاده شده است

گشتالت بنا به تعریف، عبارت است از یک پدیده نظام‌دار یا یک کل که عناصر آن با آنکه متمایزند به یکدیگر سخت وابسته و مرتبط هستند.
اجزای یک گشتالت خواصی دارند که از قرارگیری آن‌ها در کل ناشی می‌شود و کل نیز خواصی دارد که در هیچ یک از عناصرش یافت نمی‌شود. بنابراین یک گشتالت واحدی متمایز از اجزا و محیط اطرافش است. گشتالت در پدیده‌های فیزیکی، زیستی و در رفتار انسان به صورت‌های مختلف ظاهر می‌شود.
نظریه گشتالت
روانشناسان گشتالت معتقد بودند که گرچه تجربه‌های روانشناختی از عناصر حسی ناشی می‌شوند، اما با خود این عناصر تفاوت دارند. روانشناسان گشتالت معتقد بودند که یک ارگانیزم چیزی به تجربه می‌افزاید که در داده‌های حسی وجود نداردو آنها آن چیز را سازمان (organization) نامیدند و همانطورکه بیان شد گشتالت در آلمانی به معنی سازمان است. طبق نظریه گشتالت ما دنیا را در کل‌های معنی‌دار تجربه می‌کنیم و محرک‌های جداگانه را نمی‌بینیم و کلا هرآنچه می‌بینیم محرک‌های ترکیب یافته در سازمان‌ها(گشتالت‌ها)یی است که برای ما معنی دارند.

نهضت فکری مهمی که در اوایل قرن بیستم براساس تفکر گشتالت در روانشناسی پدید آمد به نام مکتب گشتالت معروف شد. اصل عمده اعتقادی در این مکتب آن است که پدیده‌های روانی "کل‌هایی" هستند که قابل تجزیه به عناصر ساده‌تر رفتاری نمی‌باشند، بلکه دارای ساخت پایداری هستند.
براساس باور به کل‌های روانی، کوشش اصلی در روانشناسی گشتالتی عمدتا در جهت وضع قوانین گشتالتی بوده است که میان عملکردهای روانی و ساخت‌های روانی نظام و وحدت بوجود می‌آورند.
مکتب گشتالتی به وجود سلسله مراتبی از ساخت‌های روانی معتقد بوده و بین هر سطح از این سلسله مراتب و هر یک از این ساختارها، با واقعیت جهان خارج، ارتباطی قائل است.


فایل پاورپوینت 65 اسلاید


دانلود پاورپوینت رنگ درمانی

رنگ درمانی ، رنگ ها درمان بیماری ، درمان با رنگ ، درمان بیماری ها با انواع رنگ
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 2
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1978 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12
دانلود پاورپوینت رنگ درمانی

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

رنگ آبی : رنگ آرامش

رنگ آبی احساس سرما را به وجود می آورد پاک کننده از نظر پزشکان این رنگ مفهوم انقباض روان است بنابراین برای درمان تب موثر است و در درمان التهاب پوستی به کار می رود فشار خون با رنگ آبی پایین می آید هنگام بیماری و خستگی نیاز به این رنگ بیشتر می شود در هنگام سرماخوردگی خود را با ملحفه آبی بپوشانید توصیه ی شود اتاق خواب شخصی که دچار اختلال خواب است آبی باشد زیرا افراد را به خوابیدن ترغیب می کند و سیستم عصبی را عمیقاً آرام می کند این رنگ آمادگی مبارزه با سموم بدن را در ما بر می انگیزد نور آبی در درمام رمانیسم سردرد ناراحتی دروان بلوغ التهاب پوستی و گرفتگی عضله موثر است افرادی که دوستدار رنگ آبی هستند غالباً افراد مطمئن و رقیق القلبی هستند و همیشه منتظر فرصت های تازه ای در زندگی خود هستند تا موثر واقع شوند آبی رنگ محافظه کاری موفقیت فداکاری تفکر و درون نگری است افرادی که به این رنگ علاقه دارند می توانند ورزشکار و مدیر توانایی باشند

رنگ آبی روشن بشدت خاصیت گندزدایی و میکروب کشی دارد

رنگ آبی بسیار مرتعشی است و کسانی که این رنگ را ترجیح می دهند از لحاظ شخصیتی افراد لجباز هستند که همیشه با شرایط پیش روی خود می جنگند . آنها از انتقاد و غیبت بسیار بیزارند

رنگ قرمز : جنب و جوش

این پرتو را انرژی ساز و پدر سر زندگی و نشاط قلمداد می کنند در روانشناسی رنگ قرمز به مفهوم اعتماد به نفس است از این رو در درمان ترس موثر است در رنگ درمانی برای به جرایان اندختن مجدد انرژی ذخیره شده و افزایش گرمای آن از رنگ قرمز استفاده می کنند رنگ قرمز در هنگام رانندگی و یا استفاده از دستگاه صنعتی توجه ما را به خود جلب می کند رنگ قرمز باعث تحریک سرخرگها می شود که سلامت و نشاط فراوانی به دنبال دارد و در درمان سستی ، بی حالی ، و افسردگی بسیار موثر است رنگ قرمز مناسب ترین رنگ برای درمان کم خونی و کمبود آهن است و هنگامی که احساس کردید بدنتان کمبود انرژی دارد و یا ضعف جسمی دارید رنگ قرمز را تصور کنید و اگر تحت درمان بیماری کم خونی هستید از مواد غذایی قرمز رنگ مثل تربچه - آلبالو - کلم قرمز - لبو - توت فرنگی استفاده کنید رنگ قرمز حرارت بدن ، گردش خون را افزایش می دهد رنگ قرمز به جابجایی مواد و هضم آنها کمک و در درما یبوست موثر است رنگ قرمز در فرهنگ شرقی به معنای عشق و خوشی و زندگی سرخوشانه است در چین رنگ سرخ قدرت مبارزه با شیطان می دانند و در هند برتن عروس به نیت خوشبختی می پوشانند

فایل پاورپوینت 12 اسلاید


دانلود پاورپوینت رفتار درمانی

اگر بخواهیم تاریخچه رفتار و درمانی را از لحاظ تاکیدی که بر روفتار دارو بررسی کنیم این شیوه درمان به قدمت تمدن است و اولین تلاشهایی که انسان برای هدایت افراد هم نوع خود بهبود رفتار آن انجام داد منطقه آغازی آن است
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 2
فرمت فایل ppt
حجم فایل 376 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
دانلود پاورپوینت رفتار درمانی

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

تاریخچه تحول فکر رفتار و درمانی:

اگر بخواهیم تاریخچه رفتار و درمانی را از لحاظ تاکیدی که بر روفتار دارو بررسی کنیم این شیوه درمان به قدمت تمدن است و اولین تلاشهایی که انسان برای هدایت افراد هم نوع خود بهبود رفتار آن انجام داد منطقه آغازی آن است دانشمندان در این زمینه کار کرده اند:

.1واستون
.2پاولف
.3ثورندایک
.4اسکنیر

پاولف ایوان پاولف:

ایوان پاولف یکی دیگر از دانشمندان ایوان پاولف بود که مدت چندین سال مشغول آزمایش و تحقیقات فیزیولوژیک در مورد نقشه مایعات بر گوارش بود که یکی از آنها بزاق دهان بود

او تحقیق خود را در سال 1902 میلادی انجام داد و این موضوع 30 سال از وقت او را به خود اختصاص داد

ترشح بزاق غذا

(ucR) پاسخ غیر شرطی محرک غیر شرطی (Ucs)

............ زنگ

ترشح بزاق زنگ و غذا

ترشح بزاق زنگ

CR))پاسخ شرطی محرک شرطی (CS)

ادواردال ثورنداک :

ثوزنداک پدر (روانشناسی تربیتی )یکی از مهمترین پژوهشگران در تدوین روانشناسی حیوانی بود . او نظریه عینی ماشینی (مکانیسمی)را تدوین کرد که بر رفتار آشکار تدوین می کرد و اعتقاد داشت که روانشناسی باید رفتار را مطالعه کند تا عناصر ذهنی یا تجربه به هوشیار را

ثوزنداک یادگیری را بر اساس 3 اصل توضیح می دهد .

1-قانون تمرین

2-قانون اثر

3-قانون آمادگی

قانون اثر :

اعمالی که پیامد مطلوب دارند ، تکرار می شوند بنابراین یاد گرفته می شوند . درحالیکه رفتارهایی که پیامد نامطلوب دارند یادگرفته نمی شود و فراموش می شوند رفتارها با پاداش و تمرین خفظ می شوند .

فایل پاورپوینت 22 اسلاید


دانلود پاورپوینت روش تحقیق پیشرفته

تحقیق فرایندی است برنامه ریزی شده، هوشیارانه، نظام مند (systematic ) و قابل اعتماد برای یافتن حقایق یا فهم عمیق مسایل
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 3
فرمت فایل ppt
حجم فایل 994 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 286
دانلود پاورپوینت روش تحقیق پیشرفته

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر
چگونه به تحقیق نگاه میکنید؟
چه تعریفی از تحقیق در نظر دارید؟
این جمله را حد اکثر با بیست کلمه تکمیل کنید.
تحقیق عبارتست از:

تحقیق فرایندی است برنامه ریزی شده، هوشیارانه، نظام مند (systematic ) و قابل اعتماد برای یافتن حقایق یا فهم عمیق مسایل.

تحقیق خیلی وقت گیر است.
تحقیق یک پدیدة ذهنی است
تحقیق خسته کننده و کسالت آور است اما ممکن است جالب و سرگرم کننده هم باشد.
تحقیق ممکن است در طول زندگی محقق تداوم داشته باشد.
فرایند تحقیق ممکن است بسیار جالبتر از نتایج آن باشد.
تحقیق نوعی فضولی کردن است.
تحقیق را می توان به راههای گوناگونی انجام داد.
تحقیق ممکن است وارد رویاهای شما شود.
تحقیق ممکن است شمارا به راههای دور از انتظار هدایت کند.
درتحقیق از همان مهارت روزمرة محقق استفاده می شود.
تحقیق نظری (pure)، کاربردی(applied ) و راهبردی( strategic).
توصیفی(descriptive)، تبیینی (explanatory) وارزیابی(evaluation).
تحقیق آزاد (market research ) وتحقیق آکادمیک(academic research ).
تحقیق اکتشافی(exploratory ) آزمایشی(experimental or testing out )

حل مشکل(problem solving ).

تحقیق پنهانی یا ناآشکار(covert )، رقابتی(adversarial ) ومبتنی بر همکاری (collaborative ).
تحقیق بنیادی(basic )، کاربردی، ابزاری، مشارکتی و عملیاتی
برحسب هدف:
بنیادی که هدف آن آزمون نظریه ها, تبیین روابط و پدیده ها ونظریه پردازی, وبالاخره تولید دانش و بررسی نظریه تحول تاریخ است.

کاربردی که هدف آن کاربرد عملی دانش درزندگی است.

توسعه ای, که هدف آن تشخیص مناسب بودن یک دانش, روش, ارزش و... برای هدفی خاص ویا تهیه و تدوین برنامه ها, طرحها و پروژه های توسعه ای است.

فایل پاورپوینت 286 اسلاید


دانلود پاورپوینت روانشناسی تربیتی

روان شناسی پرورشی(تربیتی) شاخه ای از علم روان شناسی است که هدف آن کمک به پرورشکاران در امر پرورش است
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 3
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1423 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 79
دانلود پاورپوینت روانشناسی تربیتی

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

روان شناسی تربیتی
Educational Psychology

روان شناسی پرورشی(تربیتی) شاخه ای از علم روان شناسی است که هدف آن کمک به پرورشکاران در امر پرورش است.

روانشناسی پرورشی یعنی کاربرد اصول و قوانین علم روان شناسی در امر پرورش.

” روان شناسی ”
Psychology

روان شناسی یعنی مطالعه علمی رفتار و

فرایند های ذهنی

” معلمان کارآمد ”

  1. پرورش مهارتهای فکری
  2. ایجاد خود پنداره و انگیزش
  3. اداره محیط کلاس
  4. درس دادن
  5. ارزیابی یادگیری
  6. پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان خاص
  7. یادگیری مادام ا لعمر

” رویکردهای روانشناسی“

” رویکرد رفتاری ”

رویکرد رفتاری تنها به آن دسته از فعالیتهای برونی جاندار توجه دارد که قابل مشاهده و اندازه گیری باشند.

این نظر که تنها رفتار باید موضوع روانسناسی باشد اولین بار در نیمه اول قرن بیستم توسط واتسون عنوان شد.

پس از ایشان روانشناسان دیگری ازجمله اسکینر (روان شناسی محرک-پاسخ)این دیدگاه را توسعه دادند.

” رویکرد شناختی ”

رویکرد شناختی با فرایندهایی مانند ادراک،به خاطر سپردن، استدلال،تصمیم گیری،حل مسئله، و نیز رابطه اینها با رفتار سروکار دارند.

این دیدگاه واکنشی در مقابل محدودیتهای دیدگاه رفتاری است.

در این دیدگاه بر اساس مقایسه ذهن انسان با کامپیوتر به نتایج جالبی رسید ند.

” رویکرد روانکاوی ”

در رویکرد روانکاوی تاکید بر انگیزه های ناهشیار است که ریشه در تکانه های جنسی و پرخاشگرانه ی واپس رانده دارد.

همزمان با رشد رفتارگرایی در آمریکا، فروید روانکاوی را در اوایل قرن بیستم در اروپا پایه گذاری کرد.

فرض بنیادی در این نظریه این است که بخش عمده رفتار،ریشه در فرایندهای ناهشیار دارد.

” رویکرد زیست شناختی ”

رویکرد زیست شناختی در پی آن است که اعمال را به رویدادهایی در بدن ،به ویژه در مغز و دستگاه عصبی ، ارتباط دهد

برای مثال در رویکرد زیستی به افسردگی سعی می شود این اختلال بر حسب تغییرات غیر عادی در میزان انتقال دهنده های عصبی تبیین شود.

رویکرد زیست شناختی د رزمینه کارکرد قسمتهای مختلف مغز پیشرفت های چشمگیری داشته است.

” رویکرد پدیدار شناختی ”

رویکرد پدیدارشناختی بر تجربه های ذهنی فرد و انگیزش در جهت خودشکوفایی تاکید می ورزد.

روان شناسی پدیدار شناختی یا انسان گرا بیشتر با ادبیات و معارف انسانی د مساز است تا با علم.

طبق این نظریه در همه ی ما این نیاز اساسی وجود دارد که توانایی بالقوه ی خود را تا بالاترین حد شکوفا سازیم و به پیشرفتی فراتر از سطح کنونی خود دست یابیم.

” پرورش ”
Education

پرورش به جریان یا فرایندی منظم و مستمر گفته می شود که هدف آن هدایت رشد ابعاد مختلف جسمانی، شناختی، عاطفی، اجتماعی، و.. (یا به طور کلی رشد همه جانبه شخصیت ) پرورش یابندگان در جهت کسب و درک معارف بشری و هنجار های مورد پذیرش جامعه و نیز کمک به شکوفا شدن استعدادهای آنان است.

” آموزش ”
Instruction

آموزش به فعالیتهایی گفته می شود که با هدف آسان ساختن یادگیری از سوی آموزگار یا معلم طرح ریزی می شود و بین آموزگار و یک یا چند یادگیرنده به صورت کنش متقابل جریان می یابد.

” مراحل عمومی آموزش ”

فایل پاورپوینت 79 اسلاید


دانلود پاورپوینت روانشناسی اجتماعی

روان شناسی اجتماعی به عنوان علم مطالعه رفتار متقابل بین انسانها یا علم مطالعه تعامل انسانها شناخته می شود
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 1
فرمت فایل ppt
حجم فایل 878 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 254
دانلود پاورپوینت روانشناسی اجتماعی

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

گفتار اول:

تعریف، تاریخچه و روشهای تحقیق در روان شناسی اجتماعی

هدف آموزشی کلی:

آشنایی با تعریف و زمینه تاریخی علم روان شناسی اجتماعی و شناخت ویژگیهای روشهای تحقیق در این علم.

هدفهای آموزشی جزئی:

دانشجویان پس از مطالعه این فصل باید بتوانند:

1- یک تعریف ساده و جامع از روان شناسی اجتماعی بیان کنند.

2- لااقل یک الگوی رفتاری را که جامعه در ما نقش زده است مثال بزنند.

3- شباهتها و تفاوتهای روان شناسی اجتماعی با علومی نظیر روان شناسی عمومی، جامعه شناسی و قوم شناسی را توضیح دهند.

4- ویژگیها و هدفهای روش علمی را توضیح دهند.

5- مشخصات، مزایا و معایب روشهای مختلف تحقیق در روان شناسی اجتماعی نظیر تحقیق آرشیوی، تحقیق زمینه یابی، تحقیق میدانی و تحقیق آزمایشگاهی را بیان کنند.

6- محاسن، معایب و موارد کاربرد روشهای تحقیق ذکر شده در این فصل را با یکدیگر مقایسه کنند.

روان شناسی اجتماعی چیست؟

تعریف اتوکلاین برگ از روان شناسی اجتماعی:

روان شـنـاسـی اجتـماعــی عــلـم مطــالعــه رفتار فرد در وضع گروهی است.

تعریف آلپورت از روان شناسی اجتماعی :

با جزئی استثنائات، روان شناسی اجتماعی رشته خود را کوششی می دانند برای فهم و تبیین این مطالب که افکار، احساسات یا رفتار افراد چگونه تحت تاثیر حضور واقعی، تصوری یا تلویحی دیگران قرار می گیرد.

ارائه تعریفی دیگر:

روان شناسی اجتماعی به عنوان علم مطالعه رفتار متقابل بین انسانها یا علم مطالعه تعامل انسانها شناخته می شود.

فایل پاورپوینت 254 اسلاید