دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 5 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 799 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 6 |
آزمون تجدید نظر شده منبع کنترل
این آزمون جهت گیری منبع کنترل و سبک اسنادی شما را ارزیابی می کند. جهت گیری منبع کنترل این باور را مطرح می کند که آیا عملکرد ما نتیجۀ رفتارهای ماست ( جهت گیری درونی کنترل) ، یا حوادث بیرونی ما را کنترل می کنند ( جهت گیری بیرونی کنترل). سبک اسنادهای ما تعیین کنندۀ منابع مؤثر در موفقیت ها و شکست های ما است . جهت گیری منبع کنترل و نوع اسناد دادن تأثیر زیادی برانگیزه ها ، انتظارات ، عزت نفس، میزان ریسک پذیری و حتی نتایج واقعی اعمال ما دارد.
مقیاس کنترل درونی- برونی راتر
پرسشنامه زیر برای سنجش انتظارات افراد درباره منبع کنترل تدوین شده است ودارای 29 ماده است که هرماده دارای یک جفت سؤال ( الف و ب ) می باشد. از آزمودنی خواسته می شود بین هر جفت سؤال یک ماده یکی را انتخاب بزند . واضح است این انتخاب براساس اعتمادعمیق و روشن آزمودنی خواهید بود.
راتر 23 ماده از مواداین پرسشنامه رابا هدف مشخص ، جهت روشن شدن انتظارات افراد درباره منبع کنترل تدوین کرده و6 ماده دیگر هدف آزمون را با لباس مبدل دنبال می کند که این ماده های خنثی ، ساختار وبعد اندازه گیری شده را برای آزمودنی مبهم می سازد.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 3 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 8670 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 44 |
این پرسشنامه به اندازهگیری و تعیین سلسله مراتب 10 ارزش(مذهبی، اجتماعی، مردمی، زیباییشناختی، اقتصادی، دانش، لذت جویی، قدرت، وجههخانوادگی و سلامتی) میپردازد. پرسشنامه از 40 سؤال تشکیل شده و از اعتبار و پایایی برخوردار است.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 1535 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 10 |
این پرسشنامه دارای 80 سؤال در باره طرز رفتار، کردار و احساسات فرد است.و شامل چهار مقیاس دروغ سنج، روانپریشگرایی، روانرنجوری و برونگرایی است. آزمون دارای روایی، پایایی و هنجار ایرانی است.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 6 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 1376 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 6 |
ای. ال . شوستروم در1962 پرسشنامه تعیین موقعیت شخص را تهیه کرد ( خدمات آزمون آموزشی وصنعتی سان دیگو، آمریکا ) که دارای 150 سئوال و10 مقیاس فرعی است. ترکیب دو مقیاس یعنی حرمت نفس و خویشتن پذیری با 40 سئوال ادراک خویشتن را اندازه می گیرد. مقیاسهای اندازه گیری حرمت نفس وخویشتن پذیری از پرسشنامه Poi استخراج شده اند.وقتی این دو مقیاس با هم ترکیب شوند ادراک خویشتن را اندازه گیری می کنند
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 5 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 1033 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 6 |
آزمون عزت نفس کوپر اسمیت درباره پذیرش خود در برابر دیگران می باشد در واقع عزت نفس یعنی ارزشی که فرد برای خود در برابر دیگران قائل می شود می باشد. در این آزمون در مقابل جمله ای که شما را به همان صورتی که خودتان احساس می کنید تبیین می کند پاسخ بلی و در غیر اینصورت پاسخ خیر بدهید
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 6 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 1636 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 12 |
کمرویی یک ناتوانی و معلولیت فراگیر اجتماعی است. در هر جامعه درصد قابل توجهی از کودکان، نوجوانان و بزرگسالان با این اختلال رفتاری و عامل بازدارندۀ رشد شخصیت اجتماعی مواجه هستند. در بسیاری از مواقع کمرویی «اصلیترین مانع شکوفایی قابلیتها، خلاقیتها و ایفای مسئولیتهاست».
کمرویی به یک معنا، یک نقیصۀ جدی در زندگی فردی و خانوادگی و خسران حیات اجتماعی است. همیشه تودهای از ابرهای تیرۀ کمرویی، طلوع خورشید وجود و ظهور استعدادهای نهفتۀ خیل نوجوانان و جوانان مستعد و هوشمند را پنهان میکند.
جامعۀ اسلامی ما بیش از هر زمان دیگر نیازمند انسانهایی پویا و کوشا، هوشمند و خلاق، متعهد و مسئولیتپذیر و متخلق به فضیلتها و شجاعتهای اخلاقی است. بنابراین نباید پدیدۀ کمرویی به عنوان یکی از اساسیترین آفات رشد متعادل در خانوادهها و جامعۀ اسلامی، فراگیر شود. بدون تردید اختلال کمرویی، قابل پیشگیری و درمان است.
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 7 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 4478 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 27 |
اهداف مقیاس حاضر در ارائه نیروی انگیزه فردی ، کسب انگیزه تأیید است . بدین لحاظ می تواند در به دست آوردن ارزش کمی گرایش شخصیتی و انگیزه تأیید استفاده شود و ابزار تحقیقی مفیدی ایجاد کند. این مقیاس هم به صورت خودآزمایی و هم غیر خود آزمایی برگزار می شود و نیاز چندانی به آزمون گیرنده تعلیم دیده ای ندارد .
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 1323 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 7 |
این پرسشنامه توسط هارلولد اونیل و جمال عابدی در سال ۱۹۹۶ ساخته و برای تدوین آن سه اصل (اختصار، اعتبار و توانایی) در نظر گرفته شد. آزمودنی ها، دانش آموزان پایه هشتم تا دوازدهم و دانشجویان دوره کاردانی بودند و نتایج تحلیل عاملی اکتشافی، چهار مولفه آگاهی فراشناختی، راهبرد شناختی، برنامه ریزی و خودبازبینی را مشخص کرد.
فلاول ۱۹۷۶ برای اولین بار هشیاری شناختی را تحت عنوان مفهومی جدید به نام فراشناخت بررسی کرد تا دانش فرد را در مورد فرایندها و تولیدات شناختی یا هرچیز مربوط به آن را توصیف کند. درباره فراشناخت تعاریف گوناگونی ارائه شده است .آگاهی شخص نسبت به فرآیندها و راهبردهای شناختی، تفکر درباره تفکر،دانش و کنترلی که در مورد تفکر و فعالیت های یادگیری اعمال می شود
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 4 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 3856 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 27 |
این آزمون برای اندازه گیری هوش افراد بالاتر از دیپلم، دانشگاهیان و کلیۀ کسانی که به خاطر با هوش بودنشان برای تصدی بعضی مشاغل انتخاب شده اند اختصاص دارد. در تهیۀ آن تلاش بر این بوده است که تفاوتهای عمیق و ظریف آزمودنیها آشکارشود. مقیاس ۳ از دو فرم A وB تشکیل شده است. اجرای هر فرم آن بیش از نیم ساعت وقت لازم ندارد.زمان آزمایش واقعی برای هر یک از فرمها ۱۴ دقیقه است.اگرزمان لازم برای پر کردن صفحۀ اول و انجام تمرینها وتوضیحات آزماینده را به آن اضافه کنیم روی هم رفته بیشتر از نیم ساعت نخواهد بود .
آزمونهای نابسته به فرهنگ کتل برای سه سطح زیرپیش بینی شده است.
مقیاس ۱٫ برای کودکان ۴ تا ۸ ساله ، برای کودنها و برای بزرگسالانی که در بیمارستانهای روانی بستری هستند.
مقیاس ۲٫ برای کودکان ۸ تا ۱۳ ساله ،برای بزرگسالانی که کمتر از دیپلم سواد دارند و برای اکثر کسانی که بیش از ۵۰ سال دارند
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
بازدید ها | 5 |
فرمت فایل | zip |
حجم فایل | 3434 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 27 |
این آزمون برای اندازه گیری هوش افراد بالاتر از دیپلم، دانشگاهیان و کلیۀ کسانی که به خاطر با هوش بودنشان برای تصدی بعضی مشاغل انتخاب شده اند اختصاص دارد. در تهیۀ آن تلاش بر این بوده است که تفاوتهای عمیق و ظریف آزمودنیها آشکارشود. مقیاس ۳ از دو فرم A وB تشکیل شده است. اجرای هر فرم آن بیش از نیم ساعت وقت لازم ندارد.زمان آزمایش واقعی برای هر یک از فرمها ۱۴ دقیقه است.اگرزمان لازم برای پر کردن صفحۀ اول و انجام تمرینها وتوضیحات آزماینده را به آن اضافه کنیم روی هم رفته بیشتر از نیم ساعت نخواهد بود .
آزمونهای نابسته به فرهنگ کتل برای سه سطح زیرپیش بینی شده است.
مقیاس ۱٫ برای کودکان ۴ تا ۸ ساله ، برای کودنها و برای بزرگسالانی که در بیمارستانهای روانی بستری هستند.
مقیاس ۲٫ برای کودکان ۸ تا ۱۳ ساله ،برای بزرگسالانی که کمتر از دیپلم سواد دارند و برای اکثر کسانی که بیش از ۵۰ سال دارند.