فروشگاه نوین داک

فروشگاه نوین داک

فروش تحقیق ، پروژه ، مقاله ، پاورپوینت
فروشگاه نوین داک

فروشگاه نوین داک

فروش تحقیق ، پروژه ، مقاله ، پاورپوینت

پاورپوینت برچسب محتوای غذایی مواد مصرفی را بخوانید

دانلود پاورپوینت برچسب محتوای غذایی مواد مصرفی را بخوانید بررسی برچسب محتوای غذایی مواد مصرفی را بخوانید پاورپوینت جامع و کامل برچسب محتوای غذایی مواد مصرفی را بخوانید کاملترین پاورپوینت برچسب محتوای غذایی مواد مصرفی را بخوانید پکیج پاورپوینت برچسب محتوای غذایی مواد مصرفی را بخوانید مقاله برچسب محتوای غذایی مواد مصرفی را بخوانید تحقیق برچسب
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 660 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
پاورپوینت برچسب محتوای غذایی مواد مصرفی را بخوانید

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 27 صفحه

برچسب محتوای غذایی مواد مصرفی را بخوانید نیاز به کلسیم با سن تغییر میکند پرش رشدی
بلوغ با افزایش سن نیاز به ویتامین D بیشتر می شود سن نیاز روزانه ویتامین D مقادیر پیشنهادی مصرف کلسیم و ویتامین D تا 6 ماهگی 210 mg calcium 200 IU vitamin D

6-12ماهگی 270 mg calcium 200 IU vitamin D 1 - 3 سالگی 500 mg calcium 200 IU vitamin D


4 - 8 سالگی 800 mg calcium 200 IU vitamin D
9 - 18 سالگی 1,300 mg calcium 200 IU vitamin D


19 - 50 سالگی 1,000 mg calcium 200 IU vitamin D
51 - 70 سالگی 1,200 mg calcium
400 IU vitamin D


بیشتر از 71 سالگی 1,200 mg calcium 600 IU vitamin D بارداری و شیردهی
14 - 18 سالگی 1,300 mg calcium 200 IU vitamin D

19 - 50 سالگی 1,000 mg calcium 200 IU vitamin D
حداکثر مصرف کلسیم برای سن بالای یک سال 2500mg است.

برای زیر یک سال حداکثری تعریف نشده است.
حداکثر مصرف ویتامین D 800 واحد روزانه است مگر پزشک تجویز کند.
حداکثر مصرف کلسیم و ویتامین D یک راه ساده مصرف سه لیوان شیر کم چربی در روز یا معادل های آن است.
در بچه های 2-8 سال دو لیوان در روز هر لیوان شیر معادل یک پیاله ماست است *شیر کم چرب میزان کلسیم مشابه شیر پرچرب دارد ولی از نظر حفظ سلامت عمومی بهتر است. درصد تامین نیاز روزانه با فراورده های مختلف لبنی ماست 1 پیاله:30%
شیر 1 لیوان: 30%
پنیر: 1.5برش:30%
بستنی نصف پیاله: 8%
Choose fat-free or low fat most often تامین کلسیم روزانه: گروه سبزیجات کلم بروکلی 1 فنجان 9%:
کاهو 1/2 فنجان: 20%
شلغم پخته 1/2 فنجان: 10%
تامین کلسیم روزانه: گروه میوه آب پرتقال:
یک لیوان: 20 to 30%

Look for 100% juice تامین کلسیم روزانه: گروه گوشت و حبوبات لوبیا 1 cup = 14%
ساردین کنسرو با روغن
نصف لیوان:32%

Tofu, firm, with calcium ½ cup = 20% DV; check label
منابع ویتامین D شیر غنی شده

ماهی آب های شور مثل تن

برخی ترکیبات دارویی حاوی ویتامین


ویتامین Dدر پوست در برابر نور خورشید درست می شود

20-30دقیقه در روز سه بار در هفته دستها و بازوها و صورت در معرض نور خورشید باشند.

پوشش بیش از حد، ضد آفتاب، شیشه پنجره و آلودگی هوا مانع از سنتز ویتامن D می شوند.
Fiber فیبر بیش از حد باعث اختلال جذب کلسیم می شود ولی مقادیر معمول آن در غذا برای سلامتی مفید است. سدیم زیاد میتواند دفع کلسیم را زیاد کند.

در حد 2300 میلی گرم در روز محدود شود.
پروتئین زیاد مصرف زیاد پروتیین می تواند دفع کلسیم را زیاد کند.. شیر سویا کلسیم 4 لیوان شیر سویا معادل 3 لیوان شیر گاو است..

ویتامین D برای جذب کلسیم ضروری است ویتامین D مثل کلیدی است که در را برای ورود کلسیم باز میکند. هر بار بیش از 500 mg کلسیم نخورید کلسیم را در طول روز پخش کنید و به یک باره بیش از 500 میلی گرم مصرف نکنید. غذا مهم است غذاهای حاوی کلسیم بقیه مواد مورد نیاز راهم دارند.

بکوشید کلسیم را از طریق غذا وارد بدن کنید و تنها به قرص اکتفا نکنید


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


پاورپوینت برنامه کاهش آلودگی آبها در جهان

دانلود پاورپوینت برنامه کاهش آلودگی آبها در جهان بررسی برنامه کاهش آلودگی آبها در جهان پاورپوینت جامع و کامل برنامه کاهش آلودگی آبها در جهان کاملترین پاورپوینت برنامه کاهش آلودگی آبها در جهان پکیج پاورپوینت برنامه کاهش آلودگی آبها در جهان مقاله برنامه کاهش آلودگی آبها در جهان تحقیق برنامه کاهش آلودگی آبها در جهان
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 245 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
پاورپوینت برنامه کاهش آلودگی آبها در جهان

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 20 صفحه





بنام خداوند بخشنده مهربان
برنامه کاهش آلودگی آبها در جهان
نمونه موردی

راین – اروپا
مقدمه : شاخص های پایداری مجموعه 80-70 سری اطلاعات پایشی ومداومی هستند که برای بررسی وشناخت شرایط مختلف :
مدیریتی
ظرفیت و توان جامعه
تلاش‌های عمومی در مورد محیط ومنابع طبیعی واقدامات مرتبط با آن برای وضعیت:
گذشته
حال
آینده
کشورهایی که دارای سیستم‌های تعدل بخشی و نگهداری هستند مورد استفاده قرارمی گیرد
بر اساس آن دسته‌بندی‌های مختلفی بوجود میاید:
ادامه: مثلا:
الف ) سیستم‌های محیط زیستی :
هوا :
بیرونی
درونی (داخل خانه وفضاهای بسته)
خاک :
موجودات زنده :
آب : (سطحی ، زیرزمینی)
کیفی
کمی
ب ) کاهش تنش‌های محیط زیستی (تخریب محیط، کمبود وبحران آب، انتشار اثرات مخرب و ...)
پ ) کاهش آسیب‌پذیری از تنش‌های محیط زیستی (آسیب‌پذیری از سیل و زلزله)
ت ) ظرفیت نهادی و اجتماعی برای جوابگویی به چالش‌های محیط زیستی (آلودگی هوا و مبارزه با آن، ترافیک شهری و ...)
ث) نظارت و مباشرت جهانی (گرم شدن کره خاکی، انتشار و انتقال آلودگی ، باران اسیدی و ...)
ادامه: کاهش تنش‌های زیست‌محیطی:
هوا مانند: کاهش آلودگی/ جلوگیری از انتشار گازهای ناشی از مصرف سوختهای ناسالم در نواحی مسکونی / کاهش مصرف آن /کاهش سرانه تولیداکسید ازت، ا کسید گوگرد مصرف بنزین و.........
کاهش تنش‌های اکوسیستم:
مانند: مبارزه با بیابانزایی/ افزایش درصد رسوب/کاهش پوشش های پوشش جنگلی در یک دوره ده ساله/ اسیدی شدن خاک /رسوب سولفورهای انتقالی و......
فشارهای جمعیت :
مانند: دسترسی کل مردم به تغذیه مناسب / افزایش نرخ رشد/ شاخص باروری ،زاد و لد، مرگ و میر، و ...
کاهش ضایعات و فشارهای مصرف:
مانند: سرانه مصارف مردم / نرخ بازچرخانی ضایعات ،تولید زباله‌های خطرناک
کاهش تنش آبی:
مانند: درصد تحقق تامین آب،رفع کمبودها /کاهش مصرف کودها و سموم شیمیایی در هر هکتار و....
مدیریت منابع طبیعی:
مانند:کنترل تولید و صید بی رویه /تعیین میزان سطوح جنگلی مستلزم مدیریت پایدار/
درصد اراضی شور شده بر اثر آبیاری نسبت به کل اراضی / ملاحظات و دیدگاه های جهانی
برای عدم پرداخت یارانه / یارانه‌های کشاورزی و.........
ادامه: بهداشت محیط وکاهش مخاطرات انسانی:
مانند : مرگ و میر در اثر بیماری‌های مسری/،مرگ و میر کودکان در اثربیماری‌های
تنفسی/ مرگ و میر کودکان زیر 5 سال و....
نیازهای انسانی :
مانند:درصد زیر پوشش تغذیه /درصد افرادبرخوردار از آب نس


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


پاورپوینت برنامه ریزی و طراحی آموزش همسالان

دانلود پاورپوینت برنامه ریزی و طراحی آموزش همسالان بررسی برنامه ریزی و طراحی آموزش همسالان پاورپوینت جامع و کامل برنامه ریزی و طراحی آموزش همسالان کاملترین پاورپوینت برنامه ریزی و طراحی آموزش همسالان پکیج پاورپوینت برنامه ریزی و طراحی آموزش همسالان مقاله برنامه ریزی و طراحی آموزش همسالان تحقیق برنامه ریزی و طراحی آموزش همسالان
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 183 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
پاورپوینت برنامه ریزی و طراحی آموزش همسالان

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 19 صفحه

برنامه ریزی و طراحی آموزش همسالان برنامه ریزی آموزش همسالان برنامه‌ریزی، اساس یک طرح موفق آموزش همسالان است
اجزای اصلی فرایند برنامه‌ریزی در آموزش همسالان به قرار زیر است:
شناسایی گروه هدف
طراحی اهداف
مدیریت اجرایی
طراحی راهکار ارزشیابی 1-شناسایی گروه هدف طراحی یک طرح آموزش همسالان با در نظرگرفتن متغیرها، ویژگی‌ها و نیازهای گروه هدف صورت می‌گیرد. شناسایی گروه هدف در تصمیم‌گیری درخصوص محتوا، نحوه اجرا و محیط‌های اجرایی آموزش همسالان و نیز تربیت همسالان آموزش‌دهنده و این‌که همسالان آموزش‌دهنده چه ویژگی‌هایی داشته باشند، نقش مهمی ایفا می‌کند. تمایز بین ویژگی‌ها و متغیرها بسیار مهم است. متغیرها حد و مرزهایی هستند که گروه هدف را تعریف می‌کنند درحالی که ویژگی‌ها به توصیف کسانی می‌پردازند که در محدوده این حد ومرزها قرار گرفته‌اند. برای مثال سن در برخی موارد می‌تواند به عنوان یک متغیر و در بعضی مواقع به عنوان یک ویژگی مطرح باشد. متغیرهای گروه هدف متغیرها حد ومرزهایی هستند که معرف گروه هدف بوده و آنها را مشخص می‌کنند. برای نمونه، گروه هدف ممکن است توسط متغیرهای زیر شناسایی شود:
سن
محل سکونت در منطقه جغرافیایی مشخص
حضور در یک مدرسه ویژه
ثبت نام دریک سال یا مقطع تحصیلی مشخص و یا حضور دریک مدرسه معین
مشارکت درفعالیت‌های فوق برنامه ای مشخص
استفاده از خدمات و سرویس‌های ویژه
ویژگی‌های گروه هدف آن دسته از ویژگی‌های مهم گروه هدف که بایستی مورد ارزیابی و بررسی قرارگیرد شامل :
سن،
تجربیات افراد در خصوص مواد روان‌گردان،
جنسیت،
نژاد،
شیوه زندگی و سطح تحصیلات

سن محدوده سنی گروه هدف در تعیین سن مناسب همسالان آموزش‌دهنده و نیز در انتخاب محیط و بافت اجتماعی مناسب کاربرد خاصی دارد. توصیه می‌شود در صورت امکان محدوده سنی مخاطبان آموزش همسالان در محدوده کمی مشخصی در نظرگرفته شود
این موضوع این امکان را فراهم می‌کند که برنامه‌ها و راهکارهای طراحی شده، متناسب با گروه هدف باشد. شواهد زیادی دراین زمینه وجود دارد که چون نوجوانان سریع رشد می‌کنند، به بلوغ می‌رسند و سریع تغییر می‌کنند، نیاز مبرم به آموزش‌هایی دارند که به طور کامل با شرایط آنها مطابقت داشته و‌سازگار باشد.
سن همسالان آموزش‌دهنده

محیط برگزاری آموزش همسالان سن گروه هدف می‌تواند مهمترین عامل تعیین‌کننده در تشخیص مناسب‌ترین محیط برای اجرای آموزش همسالان باشد. برای مثال، در مورد کودکانی که در سنین مدرسه هستند، مدرسه مکان و موقعیت مناسبی برای این آموزش‌هاست.
محیط پادگان‌ها یا محیط مدارس شبانه‌روزی هم محیط مناسبی برای جوانانی است که سن‌شان بالاتر از سن تحصیل در مدرسه است.
در سایر محیط‌ها و موقعیت‌های اجتماعی مناسب می‌توان به جوانان زیر 18سال و در مناسبت‌های ملی یا در تجمعات و همایش‌های عمومی می‌توان به افراد بالای 18 سال دسترسی پیدا کرد
برای گروه بالای 18سال، محیط‌سازمان‌ها و دانشکده‌ها و مراکز حرفه‌آموزی، برای اجرای آموزش همسالان مناسب‌تر است. محتوای آموزش همسالان محتوای آموزش همسالان باید معتبر، مناسب و مطابق با تجربیات گروه هدف باشد. انتخاب محتوای آموزشی جزء بسیار مهمی از آموزش همسالان است و بایستی بسیار دقیق و با توجه زیاد به نیازهای گروه هدف تهیه شود.
برای مثال، اطلاعاتی درباره محل تعویض سرسوزن‌ها،


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


پاورپوینت بررسی وضعیت رتبه بندی مربیان سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور

دانلود پاورپوینت بررسی وضعیت رتبه بندی مربیان سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور بررسی بررسی وضعیت رتبه بندی مربیان سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور پاورپوینت جامع و کامل بررسی وضعیت رتبه بندی مربیان سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور کاملترین پاورپوینت بررسی وضعیت رتبه بندی مربیان سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور پکیج پاورپوینت بررسی وضعیت رتبه بندی مربی
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 118 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
پاورپوینت بررسی وضعیت رتبه بندی مربیان سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 16 صفحه

بررسی وضعیت رتبه بندی مربیان سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور پیشنهاد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور طی نامه شماره 2/42249 مورخ 76/4/2 درخصوص اصلاح رشته شغلی مربی آموزش فنی وحرفه ای و رتبه بندی به سازمان امور اداری و استخدامی (سابق) ارسال و پس از تصویب، طی نامه شماره 2/42/32607مورخ 76/8/14جهت اجراء به این سازمان ابلاغ و در ضوابط رسته فنی و مهندسی و دررشته شغلی مربی در چهار سطح(مربی (مربی) - مربی(مربی ارشد) - مربی(سر مربی) -مربی(استاد مربی) ) درج گردیده است.
جهت اجرایی شدن این مصوبه، جلسه ای در مورخه 76/11/14 با عضویت مدیران وقت سازمان تشکیل، و صورتجلسه پیوست تنظیم و مسئولیت های هرکدام از دفاتر مربوط مشخص و نحوه اجرای ارتقاء گروه مربیان طی نامه ای به مدیریت اموراداری اعلام گردیده است. اقدامات انجام شده از سال 1376 لغایت 1386 دفتر بودجه و تشکیلات در راستای اجرای مصوبه جلسه 77/4/14 شرایط احراز عناوین پست های مربی، مربی ارشد، سر مربی و استاد مربی تهیه و پس از تایید اعضاء کمیته متشکل از مدیریت اموراداری، مدیریت اجرایی، مدیریت بودجه و تشکیلات و مدیریت برنامه ریزی، جهت اجرای آزمون رتبه بندی مربیان به معاونت اداری و پشتیبانی وقت ارسال نموده است.
مدیریت امور اداری وقت سازمان با توجه به نامه شماره 9/1238 مورخ 79/8/10 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور(سابق) درخصوص نحوه صدور حکم کارگزینی مربیانی که از سطوح مربی، مربی ارشد، سرمربی و استادمربی برخوردار می گردیدند به مدیران مناطق طی بخشنامه 51328 مورخ 79/9/13 ابلاغ گردیده است. صدور احکام ارتقای شغلی مربیان واجد شرایط(مربی ارشد، سرمربی و استاد مربی) منوط به تائید مدیریت اجرایی آموزش شده است.
دفتر پژوهش استانداردهای آموزشی مربیان را در چند حرفه تهیه و تدوین نموده ولی به دلایل برخی از مشکلات بطور کامل تحقق نیافت.
اقدامات انجام شده اجرایی از سال 1376 لغایت 1386 رتبه بندی مربیان تا زمان اجرای طرح تبیین مسیر شغلی کارشناسان که هیات محترم وزیران به منظور جذب و نگهداری نیروهای متخصص کارشناسی و مدیریت طی تصویب نامه شماره 4169/ت 25703 هـ مورخ 81/5/23 فوق العاده ویژه ای را در سه سطح (ارشد، خبره، عالی) به دستگاههای اجرایی ابلاغ نمود، ادامه داشت.
مربیان با مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر براساس مصوبه 1406/171221 مورخ 84/12/3 مشمول برقراری فوق العاده ویژه گردیدند و احکام کارگزینی آنان درصورت کسب امتیاز مربوطه و تایید هیات ممیزی از تاریخ 85/1/1 صادر گردیده است.
از آنجایی که برقراری فوق العاده ویژه در سه سطح (ارشد،خبره، عالی) با رتبه بندی مربیان در سیستم اتوماسیون اداری (راد سامانه) تداخل داشت به همین دلیل رتبه بندی و عناوین تعیین شده مربیان از احکام کارگزینی آنان حذف گردیده است. اقدامات انجام شده اجرایی از سال 1376 لغایت 1386 با توجه به افزایش نقش و جایگاه مربیان سازمان به عنوان اصلی ترین محور توسعه کمی و کیفی آموزش های فنی و حرفه ای ضرورت اجرای طرح بیش از پیش اهمیت یافته و با تاکید مسئولین وقت سازمان، مرکز تربیت مربی اقدام به تهیه آئین نامه اجرائی این طرح نموده و در جلسه شورای معاونین سازمان در تاریخ 86/11/28 به تصویب اعضاء رسید. ریاست محترم وقت سازمان آئین نامه رتبه بندی مربیان را طی نامه شماره 1/13685-1مورخ 86/12/5 به کلیه مناطق ابلاغ گردید.

در راستای اجرای طرح رتبه بندی مجدد مربیان سازمان بر اساس آئین نامه مذکور مقرر گردید مرکز تربیت مربی هر ساله (حداکثر دو بار) آزمون جامع ارتقاء سطح م


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


پاورپوینت بررسی رابطه میزان سرمایه اجتماعی با عملکرد منابع انسانی سازمانهای رفاهی سازمان تامین اجتماعی

دانلود پاورپوینت بررسی رابطه میزان سرمایه اجتماعی با عملکرد منابع انسانی سازمانهای رفاهی سازمان تامین اجتماعی بررسی بررسی رابطه میزان سرمایه اجتماعی با عملکرد منابع انسانی سازمانهای رفاهی سازمان تامین اجتماعی پاورپوینت جامع و کامل بررسی رابطه میزان سرمایه اجتماعی با عملکرد منابع انسانی سازمانهای رفاهی سازمان تامین اجتماعی
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 199 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 43
پاورپوینت بررسی رابطه میزان سرمایه اجتماعی با عملکرد منابع انسانی سازمانهای رفاهی سازمان تامین اجتماعی

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 43 صفحه

بررسی رابطه میزان سرمایه اجتماعی با عملکرد منابع انسانی سازمانهای رفاهی : سازمان تامین اجتماعی طرح مساله
میزان سرمایه اجتماعی منابع انسانی ( کارشناسان و کمک کارشناسان ) سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟
و این میزان سرمایه اجتماعی چه رابطه ای با عملکرد آنان دارد ؟ هدف اصلی تحقیق
بررسی ارتباط میان سرمایه اجتماعی و عملکرد منابع انسانی ( کارشناسان و کمک کارشناسان ) سازمان تامین اجتماعی

محدوده مکانی : شعب 31 گانه ی بیمه ای سازمان تامین اجتماعی اداره کل تهران بزرگ

زمان پژوهش : آبان ماه 1386 4-1) اهمیت و ضرورت تحقیق
سازمانها شالوده های اصلی اجتماع امروزی هستند و افراد مهمترین دارائی سازمان محسوب می گردند


در نظر داشتن سرمایه اجتماعی ، به عنوان عاملی غیر مادی که می تواند با سیاست گذاریهای درست و کم هزینه در عملکرد منابع انسانی تاثیری محسوس داشته باشد برای همه سازمانها یک ضرورت به نظر می رسد ادبیات تحقیق و دیدگاههای نظری بررسی سیر تاریخی و پیشینه موضوع مدیریت منابع انسانی (جنبه انسانی مدیریت) :
مهمترین عامل در ارتقای کمیت و کیفیت تولیدات و ارائه خدمات در سازمانها

رابرت اون - بررسی نیازهای نیروی انسانی
آدام اسمیت - طرح مساله تقسیم کار
چارلز باباژ - مزایای تقسیم کار

قدرت و اعمال قدرت – سود جویی و بهره وری - روابط عاطفی میان اعضای سازمانها
نظریه های سازمانی
نظریه های کلاسیک ، نظریه روابط انسانی و رویکرد سیستمها سیر تاریخی توجه به انسان در مدیریت منابع انسانی – ا هنری فایول و اصول چهاده گانه ای در زمینه مدیریت
توجه او به انسان به عنوان یکی از عوامل موثر در سازمان و پس از مدتی جزیی از اصول اساسی مدیریت گردید

فردریک وینسلو تیلور و اصو ل چهار گانه مدیریت
عدم توجه کافی به عامل انسانی ، تاکید برشیوه مدیریت اقتدار گرایانه
سودجویی فردی را محرک اصلی اکثر افراد و قرار گرفتن در گروه را باعث کاهش انگیزه فردی و بهره وری می دانست
مدیران را مناسبترین افراد برای تفکر ، برنامه ریزی و وظایف مدیریتی و کارگران را نیز متناسب برای کارگری می دانست

رفتار گرایان
توجه به جنبه انسانی سازمانها و مقدمه ای برای دستیابی به نخستین عوامل انگیزشی برای بهبود روابط انسانی
سیر تاریخی توجه به انسان در مدیریت منابع انسانی - 2 التون مایو و فریتزر روتلیز برگ و نظریه روابط انسانی
برای اولین بار پیچیدگی رفتار انسانی ، را در سازمان مورد توجه قرار دادند.
هنجار های اجتماعی ، استاندارد ها و معیار های گروه را عوامل تعیین کننده رفتار کاری فرد می دانند .
تاکید بر اهمیت رهبری غیررسمی و تعیین کننده بودن آن در هنجارهای گروهی .
تاکید براهمیت ارتباطات و مشارکت افراد در تصمیم گیریها .
نقش پاداش و ضمانتهای غیر اقتصادی را در تعیین رفتار افراد در سازمانها موثر می دانند.
سایمون و رویکرد سیستمها و ایجاد یک مفهوم فراگیر برای تحلیل سازمانها
علاوه بر اثرگذاری و اثرپذیری محیط خارج و داخل سازمان ، بر ارتباطات غیررسمی و رسمی میان گروهها و بخشهای فرعی داخل سازمان تاکید دارد.
شیوه ای برای مطالعه ارتباط سازمانی و برخلاف رویکردهای کلاسیک و روابط انسانی به ما امکان مطالعه ارتباطات در یک سازمان مشخص را نمی دهد.
سیر تاریخی سرمایه اجتماعی دو سرچشمه سرمایه اجتماعی :
تحلیل مارکس از


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


پاورپوینت برآورد نیروی انسانی براساس نگرش سیستمی

دانلود پاورپوینت برآورد نیروی انسانی براساس نگرش سیستمی بررسی برآورد نیروی انسانی براساس نگرش سیستمی پاورپوینت جامع و کامل برآورد نیروی انسانی براساس نگرش سیستمی کاملترین پاورپوینت برآورد نیروی انسانی براساس نگرش سیستمی پکیج پاورپوینت برآورد نیروی انسانی براساس نگرش سیستمی مقاله برآورد نیروی انسانی براساس نگرش سیستمی تحقیق برآورد نیروی انسانی
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 165 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
پاورپوینت برآورد نیروی انسانی براساس نگرش سیستمی

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 17 صفحه

برآورد نیروی انسانی براساس نگرش سیستمی مقدمه از آنجائیکه انسان وجوامع انسانی دربستر زمان قرار دارند ومکلف به حرکت عینی ونیل به کار هستند می توان مقاصد نسبی برای این حرکت درنظر گرفت که فرد درهر زمان دریکی ازاین مسیرها قرار می گیرند
طراحی دقیق انتقال از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب “مسیر حرکت “ یا “خط مشی “را مشخص می نماید
تلاش جهت دستیابی به راههایی که بتوان با توسل به آنها کارکنان سازمان رادروضعیتی قرار داد که وظایف خود رابه نحو احسن انجام دهند بهترین ابزاررا جهت رسیدن به اهداف سازمان دراختیار می گذارد
لذا باید تلاش شود که ابتدا سه عامل فرد کار ومدیریت درهر سیستمی روشن گردد .
چه کسی چه کاری راتحت چه شرایطی یا چه مدیریتی انجام دهد پرستاری پرستاری یک حرفه پویاست که عملکرد آن بطور مداوم درحال تغییر می باشد

اهم فعالیت های پرستاری درحیطه های مختلف درمان:

حیطه مراقبتی ودرمانی
حیطه حفاظتی
حیطه آموزشی
حیطه هماهنگی
حطیه مراقنت بهداشتی (پیشگیری-درمان وتوانبخشی)

سلامتی حق هر انسان است ووضعیتی است که فرد حق مطالبه آن رادارد سازمان مورد بحث ما یعنی بیمارستان جهت دستیابی به اهداف خود :
ارائه خدمت و بهبود حال بیماران
و
درنهایت اعتلای سطح سلامت جامعه

نیاز به همکار کارکنان خاص به نام
پرستار یا گروه پرستاری
دارد

طراحی نیروی انسانی روشی جهت تشخیص وضعیت موجود ورسیدن به وضعیت مطلوب می باشد
یا
نیروی انسانی مناسب مورد نیاز درزمان ومکان مناسب

نیروی انسانی مورد نیاز= اضافه شدگان + جداشدگان - نیروی انسانی موجود اقدامات لازم جهت برآورد نیروی انسانی ( براساس اصول Decision making) جمع آوری اطلاعات
تبین وضع موجود:
نیاز بیماران درگروه های مختلف
رده ای حرفه ای ونیمه حرفه ای درپرستاری
روشها ودستوالعملهای اجرائی حاکم درجامعه ادامه تعیین راه حلها (فرضیه ها):

برآورد براساس روش عبدا.. ولوین

برآورد براساس روش سازمان بهداشت جهانی

برآورد براساس روش سنتی

برآورد براساس روش نگرش نظام گرا
برآورد براساس روش عبدا.. ولوین تعداد نیروی انسانی مورد نیاز=

تعداد تخت*مجموع ساعات مراقبت مستقیم وغیر مستقیم * روزهای سال


ساعت کار پرسنل درروز* تعداد روزهای مفید کاری در سال

مراقبت مستقیم در بخشهای عمومی در24 ساعت به ازای هر تخت= 4 ساعت
مراقبت مستقیم در بخشهای ccu در24 ساعت به ازای هر تخت= 8 ساعت
مراقبت مستقیم در بخشهایIcu در24 ساعت به ازای هر تخت= 12 ساعت

مراقبت غیر مستقیم در بخشهای عمومی در24 ساعت به ازای هر تخت= 1-0.7 ساعت



برآورد براساس روش سازمان بهداشت جهانی تعداد نیروی انسانی مورد نیاز=

تعداد تخت* میزان ساعت کار مفید مراقبتی* ضریب اشغال تخت


ساعت کار پرسنل درروز

کل ساعت مراقبت در24 ساعت در بخش داخلی وجراحی= 5 ساعت
کل ساعت مراقبت در24 ساعت در بخش کودکان وزنان= 6 ساعت
کل ساعت مراقبت در24 ساعت در درمانگاهای روزانه= 2 ساعت
کل ساعت مراقبت در24 ساعت در بخش داخلی وجراحی= 5 ساعت
کل ساعت مراقبت در24 ساعت در اتاق عمل ودیالیز وccu -Icu= 24 ساعت
برآورد براساس روش سنتی به ازای هر8 تخت عمومی 1 پرسنل + ضریب یک سوم به ازای هر شیفت
<


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


پاورپوینت جامع و کامل کل کتاب مبانی سازمان و مدیریت تألیف دکتر علی رضائیان

دانلود پاورپوینت کتاب مبانی سازمان و مدیریت تألیف دکتر علی رضائیان در حجم 403 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل شامل فصل اول مدیریت و کارآفرینی، فصل دوم نظریه های سازمان و مدیریت؛ سیر رهیافتهای علمی به مدیریت، فصل سوم خلاقیت و نوآوری، فصل چهارم تصمیم گیری و حل مسأله، فصل پنجم مبانی برنامه ریزی، فصل ششم برنامه ریزی و مدیریت راهبردی، فصل هفتم
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل zip
حجم فایل 983 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 403
پاورپوینت جامع و کامل کل کتاب مبانی سازمان و مدیریت تألیف دکتر علی رضائیان

فروشنده فایل

کد کاربری 19

عنوان: پاورپوینت جامع و کامل کل کتاب مبانی سازمان و مدیریت تألیف دکتر علی رضائیان

دسته: مدیریت (مدیریت عمومی- مبانی سازمان و مدیریت- اصول مدیریت- تئوری های مدیریت پیشرفته)

فرمت: پاورپوینت(Powerpoint)

تعداد اسلاید: 403 اسلاید

کتاب مبانی سازمان و مدیریت تألیف دکتر علی رضائیان از جمله منابع مهم درس مبانی سازمان و مدیریت، اصول مدیریت و مدیریت عمومی و تئوری های مدیریت پیشرفته در سطح کارشناسی و ارشد میباشد. این فایل شامل پاورپوینت کل شانزده فصل این کتاب می باشد که در حجم 403 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات بسیار کامل و جامع تهیه شده است. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:

فصل اول: مدیریت و کارآفرینی ( 19 اسلاید)

شامل :

تعریف مدیریت

پنچ نکته اساسی که زیر بنای مفاهیم کلی مدیریت است

خرده سیستم ارزشی

تعریف سازمان

فراگرد شکل گیری و رشد واحدهای سازمانی

مدیریت به منزله علم، هنر و حرفه

مدیریت به منزله علم، هنر و حرفه

آموزش مدیریت

سطوح مدیریت

سطح عملیاتی(سرپرستی)

سطح میانی

سطح عالی

اهمیّت اثربخشی و کارایی عملکرد در زمینه ارزیابی موفقیت مدیران

مدیریت موفق و موثر

منابع قدرت

عوامل تعیین کننده موفقیت مدیر

تعریف کارآفرینی و رهیافت های آن

روش های تحقیق در مدیریت

فصل دوم: نظریه های سازمان و مدیریت؛ سیر رهیافتهای علمی به مدیریت (39 اسلاید)

شامل:

رهیافت های عمده در سیر نظریه های سازمان و مدیریت

رهیافت سنتی

مدیریت علمی

اصول علم اداره(نظریه فراگرد مدیریت)

چهارده اصل فایول

نظریه بوروکراسی

ویژگیهای خاص بوروکراسی وبر

تفاوت بورکراسی با مدیریت علمی تیلور و اصول علم اداره فایول

رهیافت منابع انسانی

نظریه روابط انسانی( مطالعات هاثورن)

نظریه نیازهای انسانی

مفروضان نظریه نظریه نیازهای انسانی

نظریه x وy

رهیافت کمی به مدیریت

رهیافت های سیستمی و اقتضایی به مدیریت

نظریه سیستمی

یادگیری سازمانی

اجزای اصلی هر سازمان یادگیرنده از نظر پیتر سنج

نظریه «مجموعه های پیچیده غیرقابل پیش بینی» یا نظریه آشوب

نظریه اقتضایی

نقشهای مدیریت

ارتباط بین نقشهای مدیریت با خرده سیستم های هر سیستم اجتماعی از دیدگاه آدیزاس

ویژگیهای سازمان های کمال یافته

تفاوت دیدگاه های متعدد در مورد نظریه سازمان

استعاره های نظریه سازمان

مدیریت بر مبنای ارزشهای اسلامی

عمل گرایی و عمل بر مبنای نیت از دیدگاه اسلام

فصل سوم: خلاقیت و نوآوری(29 اسلاید)

شامل :

تعریف خلاقیت

ارتباط خلاقیت و برنامه ریزی

موانع خلاقیت

نوآوری در سازمانهای یادگیرنده

فراگرد نوآوری در محصول

نقشهای نوآور

موانع نوآوری

برخی از ویژگیهای افراد خلاق

شیوه های تفکر

تفکر خلاق

تفکر سببی یا علّی

تفکر استقرایی

تفکر قیاسی

تفکر قضاوتی و تحلیلی(برای حل مسأله)

تفاوت خلاقیت و نوآوری

فراگرد خلاقیت

ایجاد نگرش موافق برای پذیرش افکار و طرحهای جدید

افزایش حساسیت افراد نسبت به مسأله

مهیا ساختن شرایط خلاقیت از طریق فراهم ساختن مواد خام لازم

ایجاد سلاست فکر

استمرار فعالیت ضمیر ناخودآگاه بر روی مسأله

درخشش ناگهانی یک فکر

پیشنهادهای عملی برای افزایش سلاست فکر

هم اندیشی مستقیم

هم اندیشی غیرمستقیم

هم اندیش رقابتی مستقیم

نحوه ترغیب به خلاقیت

فصل چهارم: تصمیم گیری و حل مسأله (32 اسلاید)

شامل:

مقدمه

رابطه فراگرد تصمیم گیری و حل مسأله

فراگرد مسأله یابی در سازمانها

مسأله یابی

مسأله یابی رسمی

مسأله یابی غیر رسمی

فراگرد حل مسأله و تصمیم گیری

انواع تصمیم

تصمیم های برنامه ریزی شده

تصمیم های برنامه ریزی نشده

موقعیتهای تصمیم گیری

انواع مسائل سازمانی و مرجع اتخاذ تصمیم برای حل آنها

فراگرد منطقی حل مسأله

ارزیابی میزان کارایی یک تصمیم

مدیران و موانع حل مسأله

اجتناب آرام

تغییر آرام

اجتناب دفاعی

ترس(هراس)

موانع استفاده از فراگرد منطقی اتخاذ تصمیم

روشها و فنون تصمیم گیری

چالش های معاصر تصمیم گیری

منابع پیچیدگی فراگرد تصمیم گیری در دنیای معاصر

انطباق با عدم اطمینان

سبکهای پردازش اطلاعات

اجتناب از دامهای ادراکی و رفتاری در تصمیم گیری

دام ظاهر نگری

دام تعهدات احساسی و اجتماعی

علل متداوئل بودن تعهد احساسی و اجتماعی

دام اعتماد بیش از حد

فصل پنجم: مبانی برنامه ریزی ( 38 اسلاید)

شامل:

مقدمه

اهمیت و ضرورت برنامه ریزی

تعریف برنامه ریزی

هدف از برنامه ریزی

اولویت برنامه ریزی

انواع برنامه ریزی

برنامه ریزی راهبردی (استراتژیک)

فواید برنامه ریزی راهبردی

برنامه ریزی عملیاتی (اجرایی)

برنامه ریزی تخصصی

رهیافتهای گوناگون به برنامه ریزی

برنامه ریزی از " داخل به خارج " و برنامه ریزی از " خارج به داخل "

برنامه ریزی از " بالا به پائین " و برنامه ریزی از " پائین به بالا "

برنامه ریزی بر مبنای هدف

برنامه ریزی بر مبنای استثناء

برنامه ریزی اضطراری

برنامه ریزی اقتضایی

مراحل عمده برنامه ریزی

سلسله مراتب برنامه ها

انواع برنامه ها

مأموریتها و اهداف بلند مدت

اهداف کوتاه مدت

راهبردها ( استراتژیها )

خط مشیها

انواع خط مشی

رویه ها و مقررات

برنامه های عملیاتی ( تاکتیکی )

بودجه

اصل تعهدات (Principle Of Commitment)

فنون برنامه ریزی

نمودار میله ای ( گانت )

نمودار شبکه

فن ارزشیابی و تجدید نظر در برنامه

روش مسیر بحرانی

مزایای استفاده از روش مسیر بحرانی و فن ارزشیابی و بازنگری برنامه

ابعاد و جنبه های گوناگون برنامه ریزی در سازمانها

فصل ششم: برنامه ریزی و مدیریت راهبردی(27 اسلاید)

شامل: مقدمه

راهبرد (استراتژی)

مراتب راهبرد (سطوح سه گانه راهبردها در سازمان)

راهبرد سطح سازمان مادر

راهبرد سطح مؤسسه(راهبرد سازمان در فعالیتهای عمده)

راهبرد سطح عملیاتی(وظیفه)

فراگرد برنامه ریزی راهبردی

شناسایی رسالت سازمان

تدوین هدفهای خرد و کلان

شناسایی ارزشها و فرهنگ سازمانی

شناسایی سازمان از حیث قوتها و ضعفهای آن

شناسایی محیط از حیث فرصتها و تهدیدهای آن

تدوین راهبرد در سطح کل سازمان

برنامه ریزی سبد سرمایه گذاری

ماتریس بی. سی.جی

بررسی تأثیر راهبردهای بازار بر سودآوری

مدل هفت s و فرهنگ سازمان

تدوین راهبرد در سطح موسسه یا فعالیتهای عمده سازمان

راهبردهای رقابتی عام

انواع راهبردهای انطباقی

چرخه حیات محصول

تدوین راهبرد در سطح عملیاتی

اجرای راهبرد

دامهای برنامه ریزی

فصل هفتم: عناصر و مفاهیم سازماندهی(20 اسلاید)

شامل:

مقدمه

تعریف سازماندهی

ساخت سازمانی

سازمان رسمی و سازمان غیر رسمی

ابزار رسمی کردن سازمان

نمودار سازمانی

نمونه ای از نمودار سازمانی

راهنمای سازمان

صف و ستاد

انواع واحدهای ستادی

انواع ستادهای عمومی

مبناهای سازماندهی

سازماندهی بر مبنای هدف

سازماندهی بر مبنای فراگرد.

تعیین استاندارد

تقسیم کار عمودی

رابطه درجه تمرکز و ارتفاع ساخت سازمانی با حیطه نظارت

تعیین ارتفاع ساخت سازمانی

میزان تمرکز و عدم تمرکز

روندهای جدید در سازماندهی

فصل هشتم: سازماندهی و طراحی سازمان (37 اسلاید)

شامل:

مقدمه

فراگرد سازماندهی رسمی

مراحل سازماندهی رسمی

طراحی واحدها سازمانی

سازماندهی بر مبنای وظیفه

نمودار کلی سازماندهی بر مبنای وظیفه

سازماندهی بر مبنای محصول

نمودار کلی سازماندهی بر مبنای محصول

ساماندهی بر مبنای فراگرد

نمودار کلی سازماندهی بر مبنای فراگرد

سازماندهی بر مبنای ناحیه جغرافیایی

نمودار کلی سازماندهی بر مبنای ناحیه جغرافیایی

سازماندهی با توجه به نوع مشتری

نمودار کلی سازماندهی با توجه به نوع مشتری

سازماندهی بر مبنای نوع بازار

نمودار کلی سازماندهی بر مبنای نوع بازار

سازماندهی بر مبنای زمان فعالیت

نمودار کلی سازماندهی بر مبنای زمان فعالیت

نگرشی پویا به طراحی واحدهای سازمانی

سازماندهی بر مبنای برنامه و پروژه

سازماندهی خزانه ای(ماتریسی)

سازماندهی با گروههای متداخل

تحول در روشهای سازماندهی و تنظیم ساختار

ساختار تیمی

ساختار شبکه ای

طراحی سازمان

پیوستار ویژگیهای طرحهای سازمانی

پنج قسمت اصلی سازمانها

سازمانهای بوروکراتیک و طرحهای مکانیکی

بوروکراسی ماشینی

بوروکراسی حرفه ای

بورکراسی بخشی

سازمان های انطباق پذیر و طرحهای ارگانیکی

ساختار ساده

سازمان ویژه موقت (ادهوکراسی)

عوامل اقتضایی و طراحی سازمانی

فصل نهم: هماهنگی (24 اسلاید)

شامل:

مقدمه

تعریف هماهنگی

تفکیک

ترکیب

سازو کارهای ایجاد هماهنگی و نحوه استفاده از آنها

اصول ایجاد هماهنگی

عوامل تعیین کننده حیطه نظارت

ویژگیهای شخصی

عوامل شغلی

متغیرهای محیطی

هماهنگی و فن آوری

انواع وابستگی به فن آوری

وابستگی مجموعه ای

وابستگی ترتیبی

وابستگی طرفینی

سازو کارهای ایجاد هماهنگی

هماهنگی برنامه ریزی نشده و غیر رسمی

هماهنگی برنامه ریزی شده و رسمی

هماهنگی به وسیله افراد

هماهنگی به وسیله گروهها

مقایسه ویژگیهای برخی از سبکهای هماهنگی و سازماندهی

عوامل تعیین کننده سبک سازمانی

فصل دهم: مدیریت منابع انسانی (17 اسلاید)

شامل:

مقدمه

مراحل عمده فراگرد مدیریت منابع انسانی

فراگرد مدیریت منابع انسانی

کارمندیابی

انتخاب

توجیه و راهنمایی

حرکت

ترک خدمت و انفصال

گامهای فراگرد برنامه ریزی منابع انسانی

عواملی که برای پیش بنی تقاضا و عرضه نیروی انسانی باید بررسی شوند

تدوین راهبرد برای تأمین منابع انسانی

ارزیابی سیستم برنامه ریزی منابع انسانی

مهارتهای مورد نیاز مدیر

بهبود مدیریت و عوامل مؤثر در توسعه مهارتهای انسانی

آموزش مدیران و توسعه مهارتهای مدیریتی

فصل یازدهم: مدیریت بازار و بسیج منابع انسانی (20 اسلاید)

شامل:

مقدمه

مدیریت بازار

انواع تقاضا و وظایف مدیر بازاریابی

تقاضای منفی

فقدان تقاضا

تقاضای پنهان

کاهش تقاضا

تقاضای نامنظم

تقاضای متعادل

تقاضای بیش از حد

تقاضای مضر

مدیریت مالی

وظایف مدیران مالی

کنترل نقدینگی و نظارت بر گردش اعتبارات

افزایش سودآوری

مراقبت از اموال و داراییها

مدیریت پشتیبانی

مدیریت قوانین و مقررات و استفاده از منابع حقوقی

فصل دوازدهم: مبانی رهبری(18 اسلاید)

شامل:

مقدمه

تعریف رهبری

رویکردهای عمده در مطالعات رهبری

خصوصیات و صفات ویژه رهبری

رفتار رهبری

سبک سنج مدیریت

پنج حالت ویژه در سبک سنج مدیریت

سیستمهای مدیریت

رهبری اقتضایی

نظریه رهبری اقتضایی فیدلر

نظریه رهبری وضعیتی

رهبری و قدرت

منشأ انواع قدرت و فراگرد نفوذ بر افراد

فصل سیزدهم: هدایت از طریق انگیزش (20 اسلاید)

شامل:

مقدمه

نحوه شکل گیری رفتار انسان

نظریه پردازی در مورد انگیزش

نظریه های تبیین کننده عوامل انگیزش

نظریه سلسله مراتب نیازها

نظریه x وy

مفروضات نظریه y

ویژگیهای سبکهای مورد استفاده مدیران بر مبنای مفروضات x و y

نظریه تقویت و اصلاح رفتار

فراگرد ایجاد انگیزه با تأکید بر رابطه تلاش، پاداش و رضایت خاطر کارکنان (طبق نظریه انتظار(

نظریه عوامل بهداشت روانی و انگیزاننده ها

نظریه های تبیین کننده فراگرد انگیزش

نظریه تقویت و اصلاح رفتار

نظریه انتظار

نظریه برابری

نظریه هدفگذاری

فراگرد هدف گذاری و اخذ نتیجه

انگیزش کارکنان در مقایسه با مدیران

فصل چهاردهم: هدایت از طریق ارتباطات (22 اسلاید)

مقدمه

فراگرد ارتباطات

ساده ترین فراگرد ارتباطی

عناصر فراگرد ارتباطات

عوامل ایجاد اختلال

ارتباطات یکجانبه و دوجانبه

انواع مسیرهای ارتباطی

ارتباطات افقی

ارتباطات عمودی

ارتباطات مورب

ارتباطات در سطح افراد

موانع ارتباطات میان افراد

راههای برای افزایش وضوح پیامها و رفع موانع ارتباطات میان افراد

ارتباطات در سطح سازمان

شبکه های ارتباطات غیر رسمی

انواع شبکه های ارتباط غیر رسمی

شبکه های رشته ای

شبکه های انشعابی

شبکه های تصادفی

شبکه های خوشه ای

سیستمهای ارتباطات رسمی

شبکه متمرکز

شبکه ستاره ای

شبکه سه شاخه

شبکه زنجیره ای

شبکه دایره ای

شبکه همه جانبه

مقایسه کارکردهای شبکه های ارتباطی رسمی

توصیه هایی برای بهبود فراگرد ارتباطات

سبکهای ارتباطات

فصل پانزدهم: مبانی کنترل (22 اسلاید)

شامل:

مقدمه

تعریف کنترل

فراگرد کنترل

تعیین معیارها و ضوابط کنترل

انواع معیارها و استانداردها

مقایسه نتایج عملکردها با معیارها و استانداردهای تعیین شده

تشخیص میزان انحرافها و بررسی علل بروز آنها

تنظیم و اجرای برنامه ها و عملیات اصلاحی

تدابیر و وسایل کنترل و نظارت

انواع کنترل

کنترل آینده نگر

کنترل حال نگر

کنترل گذشته نگر

کنترلهای پیش گیرنده

کنترلهای اصلاح کننده.

سیستم کنترل اصلاح کننده

نمودار سیستم کنترل اصلاح کننده

ویژگیهای سیستم کنترل مؤثر

نکات قابل تأمل در طراحی سیستم کنترل

مشکلات کنترل

فصل شانزدهم: مدیریت بحران و سیستمهای کنترل راهبردی (16 اسلاید)

شامل:

مقدمه

نوع شناسی بحران و طبقه بندی انواع بحرانها

مراحل اصلی برنامه ریزی برای کنترل بحران

پیش بینی و ممیزی بحران

تهیه برنامه های اقتضایی برای مواجهه با بحران

تشکیل گروه مدیریت بحران

تکمیل برنامه کنترل بحران از طریق اجرای آزمایشی آن

مواجهه با بحران و کنترل آن

انواع سیستمهای کنترل

سیستمهای کنترل تشخیصی

سیستمهای کنترل تحدیدی

سیستمهای کنترل تعاملی

سیستمهای کنترل ارزشی

نمودار سازوکار تجدید نظر در استراتژی کلی سازمان و سیستم جامع کنترل آن

نتیجه گیری

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


پیشینه و مبانی نظری نوسازی و بهسازی بافت فرسوده

مبانی نظری و پیشینه نوسازی و بهسازی بافت فرسوده
دسته بندی جغرافیا
فرمت فایل docx
حجم فایل 58 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
پیشینه و مبانی نظری نوسازی و بهسازی بافت فرسوده

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1- مقدمه 14

2-2- توسعه پایدار15

2-2-1- توسعه پایدار شهری15

2-2-2- شاخص های توسعه پایدار شهری17

2-2- 2-1- شاخص سیاسی17

2-2-2- 2- شاخص های اجتماعی - فرهنگی 17

2-2-2-3- شاخص های اقتصادی18

2-2-2-4- شاخص فناوری19

2-2-2-5- شاخص زیست محیطی19

2-3- بررسی بافت های شهری 20

2-3-1- بافت تاریخی 20

2-3 -2- بافت قدیم 21

2-3-3- بافت پیرامونی یا بافتهای با اسکان غیررسمی 21

2-3-4- بافت فرسوده 21

2-3-4-1-بافت های دارای میراث های شهری22

2-3-4-2- بافت های شهری (فاقد میراث شهری) 22

2-3-4-3- بافت های حاشیه ای (سکونتگاه های غیررسمی ) 22

2-3-5- ویژگی عمومی بافتهای فرسوده 23

2-3- 5- 1- عمر ابنیه 23

2-3- 5- 2- دانه بندی و تعداد طبقات23

2-3- 5- 3- نوع مصالح 23

2-3- 5- 4- وضعیت دسترسی ها 23

2-3-5- 5- وضعیت خدمات و زیر ساختهای شهری 24

2-4- دیدگاه های نظری در زمینه بهسازی و نوسازی بافتهای شهری 24

2-4-1- اوژن ویوله لودو ( 1879- 1814 م )24

2-4-2- جان راسکین (1900- 1818م)25

2-4-3- کامیلیو سیت (1843-1904م)26

2-4-4- کامیلو بویی تو (1914-1836) 26

2-4-5- لوکا بلترامی ( 1933-1854) 27

2-4-6- لودویکو کوارونی (1987-1911) 28

2-4-7- گوستاو جیووانی (1873-1947) 29

2-4-8- پاتریس گدس(1854-1932م )29

2-4-9- شارل اوارد ژانره مشهور به لوکوربوزیه (1887 -1965 م)30

2-4-10- کوین لینچ (1984-1918 م )31

2-4-11- کنزو تانگه (1913)32

2-4-12- ادموند بیکن (1910- 2005 )32

2-5- روشهای مداخله در زمینه بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده 33

2-5-1- روش حفاظتی - بهداشتی34

2-5-2- روش حفاظتی - تزیینی34

2-5-3- روش بازسازی شهری34

2-5-4- روش مرمتی معماری - شهری برای فضاهای محدود 35

2-5-5-روش جامع مرمت شهری35

2-6- جمع بندی و نتیجه گیری36


پیشینه و مبانی نظری نقش مشارکت های مردمی در توسعه شهری

مبانی نظری و پیشینه نقش مشارکتهای مردمی در توسعه شهری
دسته بندی جغرافیا
فرمت فایل docx
حجم فایل 312 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 54
پیشینه و مبانی نظری نقش مشارکت های مردمی در توسعه شهری

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1- بررسی تحقیقات انجام شده: 15

2-2- مبانی نظری: 22

2-2-1- توسعه: 22

2-2-2- مفهوم توسعه: 23

2-2-3- سیر تاریخی مفهوم توسعه: 25

2-2-4- توسعه از منظر صاحب نظران: 27

2-2-4-1- رستو: 27

2-2-4-2- دادلی سیرز: 27

2-2-4-3- مایکل تودارو: 28

2-2-5- توسعه شهری: 29

2-3- مشارکت: 30

2-3-1- مفهوم و معنای مشارکت.. 30

2-3-2- تاریخچه مشارکت: 33

2-3-3- طبقه بندی الگو های مشارکت: 37

2-3-4- سطوح و تکنیک های مشارکت.. 41

2-3-5- مراحل مشارکت.. 43

2-3-6- اشکال مشارکت: 44

2-3-7- گونه های مشارکت شهروندان: 46

2-3-8- مراحل تحول تاریخی مشارکت.. 49

2-3-9- الگوهای مشارکتی تجربه شده در دو دهه اخیر. 50

2-3-10- مزایای مشارکت.. 52

2-3-11- موانع مشارکت: 53

2-3-12- ابعاد نظری مشارکت: 55

2-3-12-1- پارادایم واقعیت اجتماعی: 55

2-3-12-2- پارادایم تعریف اجتماعی: 56

2-3-12-3- پارادایم رفتار اجتماعی: 56

2-3-12-3- پارادایم ترکیبی: 57

2-3- 13- نظریه های مشارکت پذیری: 58

2-3-13-1- نظریه هانتیگتون ونلسون: 58

2-3-13-2- نظریه مشارکتی جان ترنر: 59

2-3-13-3- نظریه مشارکتی جیمز میجلی: 61

2-3-13-4- نظریه مشارکتی اسکات دیوید سون: 62

2-3-13-5- نظریه مشارکتی دیوید دریسکل: 63

2-3-14- ﻣﺸﺎرﮐﺖ ﻣﺮدﻣﯽ در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی و توسعه ﺷﻬﺮی: 64

2-3-15- جمع بندی: 68

2-3-16- مدل مفهومی تحقیق: 69


پیشینه و مبانی نظری نقش مشارکت مردم در توسعه روستاها

مبانی نظری و پیشینه نقش مشارکت مردم در توسعه روستاها
دسته بندی جغرافیا
فرمت فایل docx
حجم فایل 148 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34
پیشینه و مبانی نظری نقش مشارکت مردم در توسعه روستاها

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1. تعاریف و مفاهیم مشارکت........................................................................................................................... 24

2- 2 . انواع مشارکت بر حسب موضوع و قلمرو اجرایی ................................................................................. 26

2- 2 - 1 . مشارکت اجتماعی ............................................................................................................................. 26

2- 2 - 2 . مشارکت اقتصادی ............................................................................................................................. 26

2- 2 - 3 . مشارکت سیاسی ................................................................................................................................ 27

2- 2 - 4 . مشارکت فرهنگی .............................................................................................................................. 27 2- 3 . الگوهای مشارکت 27

2- 3 - 1 . الگوهای مشارکت بر حسب نوع........................................................................................................ 28

2- 3 - 2 . الگوهای مشارکت بر حسب سطوح جغرافیایی................................................................................. 28

2- 3 - 3 . الگوهای مشارکت بر حسب کیفیت و همکاری ............................................................................... 29

2- 3 - 3 - 1 - . مشارکت طبیعی....................................................................................................................... 29

2 - 3 - 3 - 2 . مشارکت ارادی.......................................................................................................................... 29 2- 3 - 3 - 3 . مشارکت خود به خودی ....................................................................................................................................... 29 2- 3 - 3 - 4 . مشارکت بر انگیخته............................................................................................................................................... 29 2-4 . مشارکت و نقش آن در توسعه روستایی................................................................................................................ 30 2 - 5 . مشارکت مسولیت پذیری..................................................................................................................................... 31 2- 6 . ضرورت مشارکت در توسعه روستایی ................................................................................................................. 31 2 - 7 . قدرت و مشارکت ................................................................................................................................................. 32 2 - 8 . مشارکت و پایداری اقتصاد روستایی .................................................................................................................... 34

2-9. مشارکت و کشاورزی پایدار......................................................................................................................... 35

2-10 . مشارکت اطلاعات محور.......................................................................................................................... 36 2- 11 . فرایند مشارکت ............................................................................................................................................ 37 2- 12 . پیش شرطهای ضروری برای مشارکت مردم ....................................................................................................... 37 2- 12 - 1 . وجود یک نظام مردمی ...................................................................................................................................... 38 2- 12 - 2 . ایجاد روحیه دموکراسی و تصمیم گیری جمعی............................................................................................. 38 2- 12 - 3 . تمرکز زدایی..................................................................................................................................... 38 2 - 12 - 4 . واگذاری اختیار و قدرت تصمیم گیری به مردم.................................................................................................. 39 2- 12 - 5 . وجود رهبران قدرتمند محلی............................................................................................................................. 39 2- 12 - 6 . وجود سنتهای فرهنگی و اجتماعی..................................................................................................................... 40 2- 12 - 7 . پذیرش تنوع افکار در بین روستاییان.............................................................................................. 40 2- 12 - 8 . پذیرش سیستم های نظارتی از طرف مردم روستایی...................................................................................... 41 2- 12 - 9 . قراردادن اطلاعات و آگهی های لازم در دسترس روستاییان......................................................................... 41 2- 13 . مشارکت و اعتماد اجتماعی................................................................................................................................... 41 2- 14 . ابزار مشارکت.......................................................................................................................................... 42

2 - 15 . نقاط قوت مشارکت مردمی در پیشبرد اهداف توسعه روستایی........................................................... 44 2 - 16 . آثار مشارکت در مراحل مختلف برنامه ریز توسعه روستایی .......................................................................... 45 2- 17 . موانع مشارکت......................................................................................................................................... 46

2- 18 . نظریه های توسعه روستایی مشارکتی...................................................................................................... 49

2-19 .روش تحقیق............................................................................................................................................... 52 2-20. تکنیک های تحقیق..................................................................................................................................................................... 52