فروشگاه نوین داک

فروشگاه نوین داک

فروش تحقیق ، پروژه ، مقاله ، پاورپوینت
فروشگاه نوین داک

فروشگاه نوین داک

فروش تحقیق ، پروژه ، مقاله ، پاورپوینت

مبانی نظری تعاریف و راهبردهای سبک های مقابله

ادبیات نظری تحقیق تعاریف و راهبردهای سبک های مقابله
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 6
فرمت فایل docx
حجم فایل 43 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
مبانی نظری تعاریف و راهبردهای سبک های مقابله

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

خلاصه ای از کار:

مقابله

در اساسنامه سازمان جهانی بهداشت، سلامت انسان به معنای رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی است. بر این اساس، یکی از سه رکن مهم سلامت انسان‌ها، سلامت روان می‌باشد که در تعامل با سلامت جسمی و اجتماعی باعث سلامت کلی می‌گردد. عوامل مهمی سلامت روان انسان را به مخاطره می‌اندازد، مواجه شدن او با وقایع ناخوشایندی که به طور روزمره با آن­ها سروکار دارد؛ وقایعی نظیر مرگ نزدیکان، بیماری، حوادث و سوانح، مشکلات اقتصادی، بی­عدالتی­های اجتماعی، انجام خطاهای روزمره، مشکلات محیط کار، هر یک از این وقایع انسان را تحت فشار روانی قرار می‌دهد. فشار روانی از طریق سازوکارهای روانی عصبی بر جسم و روان انسان اثر می­گذارد و در دراز­مدت می­تواند به ایجاد و تشدید اختلالات جسمی یا روانشناختی بینجامد. درصورتی که افراد زیادی از جامعه تحت تأثیر آثار ناشی از فشار روانی باشند، به طبع آن، این وضعیت باعث آثار سوء اجتماعی نیز خواهد شد. افراد در موقعیت‌های فشارآور از شیوه­های مقابله­ای متفاوتی استفاده می­کنند. کارآمد بودن یا ناکارآمد بودن این شیوه‌های مقابله، نقش اساسی در بهزیستی جسمی، روانی و اجتماعی افراد دارد. از آنجایی که فشار روانی همراه با هیجانات نامطلوب و ناسازگاری می‌باشد، لذا لازمه کارآمد بودن شیوه­های مقابله­ای این است که هیجانات به شیوه­ای ابراز گردد که نه تنها فشار روانی را به حداقل برساند، بلکه برای حفظ و ارتقای سلامت روان نیز بهترین کارآیی را داشته باشد (سلیمان نژاد، همدمی و سوری، 1391).

..................

تاریخچه و تعاریف مقابله

در دهه گذشته، سازه­ای به نام "مقابله" در متون روان‌شناسی توجه زیادی را به خود جلب کرده است (دیویس، 2007). پژوهش‌‌های ‌زیست شناختی و روان‌شناختی در زمینه روش‌‌های ‌سازگاری با محیط قدمتی دیرینه دارد. مفهوم مقابله برای مدت طولانی است که در روان‌شناسی مطرح می‌باشد و شروع آن به صورت رسمی به دهه‌های شصت میلادی بر می‌گردد. به طور کلی، قبل از رواج اصطلاح مقابله مفاهیمی همچون سازگاری، ساز و کارهای سازگار شدن و تعامل‌یابی به گونه‌‌‌ای گسترده به کار می‌رفت.

............

انواع راهبرد‌های ‌مقابله و عوامل موثر بر آن

روش‌های ‌متفاوتی برای مقابله با شرایط و وقایع استرس‌زا وجود دارد، برخی از پژوهشگران طبقه‌‌بندی‌‌‌‌‌هایی را در این زمینه ارائه داده‌اند که در اینجا به بعضی از آن­ها اشاره می‌شود.

مقابله سازگارانه در مقابل ناسازگارانه

در صورتی که مقابله به انسان کمک کند تا به گونه‌‌‌ای مؤثر با وقایع استرس‌زا مقابله کند و درماندگی و پریشانی او به حداقل برسد، از روش‌های ‌مقابله‌‌‌ای سازگارانه محسوب می‌شود. پاسخ‌های سازگارانه همان روش‌های مقابله‌ای عمدتاً مشکل‌مداری هستند که فشارهای روانی را کاهش می‌دهند و سیستم را به تعادل باز می­گردانند. در حالی که انواع ناسازگارانه این روش‌ها که بیش‌تر هیجان‌مدار و اجتنابی هستند دور باطل فزاینده‌ای از اضطراب و نگرانی بوجود می‌آورند که به تشدید فشارهای روانی، کاهش اعتماد به نفس، بروز بیماری‌های جسمی و افسردگی و روی آوردن به الکل و داروها منتهی می‌گردند ولی اگر راهبرد مقابله‌‌‌ای به ایجاد درماندگی برای خود و دیگران منجر شود، ناسازگارانه تلقی می‌گردد. همچنین فرد باید راهکارهای سازگارانه متعددی را بشناسد تا بتواند متناسب با ‌مسأله‌ و شرایط استرس‌زا راهکار مناسب را انتخاب کند (تروورجی و انرایت، 2006 ترجمه، بخشی پور رودسری و صبوری مقدم، 1390).

...........

راهبرد‌های ‌هیجان محور در مقابل راهبرد‌های ‌مسأله محور

بسیاری از متخصصان مانند فولکمن، شافر، لازاروس، پیرلین و اسکولر (2009) راهبرد‌های ‌مقابله‌‌‌ای را به دو دسته راهبرد‌های ‌هیجان محور و راهبردهای مسأله محور تقسیم‌بندی کرده‌اند:

...........

مقابله دگرگون کننده در مقابل بازگشت کننده

به نظر مدی و کوباسا (1984) سخت رویی با به‌کارگیری

...............

راهبرد‌های ‌مقابله‌‌‌ای شناختی- رفتاری

درمان‌های ‌شناختی-رفتاری از مدل‌های ‌مطرح شده در روان‌شناسی شناختی و رفتاری نشأت گرفته‌اند و تاکنون شواهد پژوهشی بسیاری در تأیید.

..........

راهبردهای مقابله‌ای براساس طبقه‌بندی اندلر و پارکر

اندلر و پارکر(2003) براساس تحقیقی جهت بررسی فرایند مقابله عمومی، افراد را برحسب سه نوع اساسی راهبرد مقابله‌ متمایز می‌سازند:

...........

مراحل مقابله

بر طبق نظر لازاروس و فولکمن (1984) مقابله سه مرحله دارد:

1- ارزیابی اولیه استرس­زاها: در این مرحله فرد به گرد آوری اطلاعات درباره موقعیت و شرایط استرس‌زا و تهدید‌های ‌بالقوه آن می‌پردازد و اینکه تا چه حد این شرایط به او مرتبط است. اگر فرد شرایط را نامرتبط با خود ارزیابی کند مقابله پایان می‌یابد. در غیر این صورت فرآیند مقابله ادامه یافته و فرد وارد مرحله دوم می‌شود.

..........

منابع مقابله

لازاروس و فولکمن (1984) منابع مقابله‌‌‌ای محیطی و فردی متنوعی را مطرح کرده‌اند که آنتونوفسکی (1987) آن­ها را منابع مقاومت عمومی نامیده است و مهمترین آنها عبارتند از: ورزش، مهارت‌های ‌خودگویی موقعیتی، نگرش‌های ‌مثبت مانند احساس تسلط بر موقعیت تنش زا و مدیریت آن، سخت رویی (چالش پذیری، احساس تعهد و کنترل)، خوش بینی، مهارت‌های ‌حل مسأله، مهارت‌های ‌ارتباطی، منابع مالی، خدمات اجتماعی.

........


مبانی نظری تحقیق بهره وری، بهره وری در آموزش و پرورش

ادبیات نظری تحقیق بهره وری، بهره وری در آموزش و پرورش
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 3
فرمت فایل docx
حجم فایل 45 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
مبانی نظری تحقیق بهره وری، بهره وری در آموزش و پرورش

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

مفاهیم بهره وری

وجه بارز وجود انسان این است که فعالیت‎های ارادی را با نمونه‎گیری، طراحی و ابداع الگوهایی برای حصول اهداف مشخصی انجام می‎دهد. این اهداف به منظور دستیابی به مطلوبیت‎هایی است که نیازهای مادی و معنوی او را برآورده می‎سازد و زندگی بهتر و متعالی‎تری را برای او ایجاد می‎کند «بهره‎وری» هم یک مفهوم است و هم معیار ارزیابی عملکرد نظام‎ها با نسبتی از مطلوبیت‎های حاصله یا ستانده‎ها در برابر آنچه که برای بدست آوردن آن صرف می‎شود یا داده‎هاست. این مفهوم در قرن حاضر برای ارزیابی عوامل تولید (کار، سرمایه، مواد و انرژی) در اقتصاد به کار گرفته شده و در دهه‎های اخیر حرکت برای ارتقاء آن با جنبش بهره‎وری در کشورهای مختلف مطرح و فعالیت‎های گسترده‎ای به وسیله سازمان‎های بهره‎وری ملی و منطقه‎ای انجام شده است. مفهوم بهره‎وری برای حصول به نتیجه‎ای بهتر درگذران زندگی، ایجاد آسایش در مقابل استفاده از کار و نیروی فکر و ابزار، قدمتی به اندازه حیات انسان هوشمند برکره خاک دارد. به سخن دیگر هر تصمیم مبتنی برعقل و شعور که منجر به فعالیت یا تلاشی شود، بهره‎وری را به عنوان مفهومی جهت کسب نتیجه بهتر در نظر دارد و ارتقاء آن، یعنی بهتر زیستن کیفیت بالاتر زندگی (ابطحی، 1382).

................

- مفهوم شناسی بهره وری

بدون شک، یکی از اهداف و آروزهای ملّت‌‌ها و کشورها، فراهم آوردن یک زندگی مناسب، همراه با رفاه و آسایش برای خود و دیگران در جهان امروز است؛ که بهترین راه شناخته شده برای رسیدن به آن، توسعه» است. امروزه تأکید برتوسعه پایدار، یکی از محورهای اساسی در سیاست‌گذاری‌ها‌ی دولت‌ها به شمار می‌اید. تا از طریق آن، استاندارد‌‌های زندگی را در جامعه خویش بهبود بخشند. استاندارد زندگی در یک جامعه، به درجه‌ای از تأمین حداقل نیازهای جامعه بستگی دارد. به‌ عبارت دیگر، کیفیت غذا، پوشاک، مسکن، آموزش و امنیت اجتماعی، استاندارد زندگی را تعیین می‌کند(خاکی، 1382).
.............

- عوامل مؤثّر در بهره‌وری

مشخّص است که تمام عوامل مؤثّر در افزایش بهره‌وری (درونی و بیرونی)، به یک اندازه و در یک زمان نمی‌توانند باعث افزایش بهره‌وری شوند؛ چرا که بعضی اثر کوتاه‌مدّت دارند و بعضی دیگر در بلندمدّت جواب می‌دهند و باعث افزایش بهره‌وری می‌شوند. به طور کلّی، عوامل مؤثّر بر بهره‌وری را از نظر زمان عملکرد، به دو دسته: 1. عوامل کوتاه‌مدت و 2. عوامل بلندمدت، تقسیم می‌کنند.
عوامل کوتاه‌مدت در بهره‌وری، غالباً به ‌میزان انگیزه پرسنل برای کار و بهبود روش‌ها و سیستم‌های جاری و گردش کار و تغییرات در میزان فشار کار و نوسانات تجاری بستگی دارد و از عوامل بلندمدت مؤثّر بر بهره‌وری نیز می‌توان به ایجاد و توسعه محصولات جدید، معرفی روش‌های تولید جدید، کشف منابع جدید، یافتن کانال‌های جدید بازاریابی و عقلایی کردن ساختار اقتصادی اشاره نمود.

البته موارد بالا مربوط به عوامل درونی مؤثّر بر بهره‌وری هستند. مسلّم است که عوامل بیرونی (مانند تغییرات و نوسانات قیمت ارز، مواد خام، اوضاع سیاسی و اقتصادی بین المللی، جنگ و تحریم‌های اقتصادی و...) نیز می‌توانند در بلندمدّت و کوتاه‌مدّت، بهره‌وری یک جامعه و سازمان را تحت تأثیر قرار دهند. به عنوان نمونه، راهبرد بهره‌ورانه کمپانی خودروسازی تویوتا و به طور کلّی خودروسازان ژاپنی در مصرف پایین سوخت، باعث ورود خودروسازهای ژاپنی به بازار ایالات متّحده امریکا گردید (عامل درونی)؛ امّا بحران نفتی اوایل دهه هفتاد میلادی (عامل بیرونی) هم یکی از بهترین فرصت‌ها برای تبدیل شدن این مزیت نسبی به مزیت بالفعل را فراهم آورد و خودروهای کم‌مصرف ژاپنی را کماکان در بازار پُررقابت امریکا تثبیت کرد، تا جایی که حتّی در سال‌های اخیر، تولیدکنندگان ژاپنی، توانسته‌اند به عنوان یک رقیب استراتژیک، برای شرکت‌هایی چون: فورد (Ford) و جنرال موتورز (GM) در امریکا مطرح شوند.(غلامی، 1381).

..............

- نظام‌های ارتقای بهره‌وری

بر اساس آنچه گفته شد، می‌توان سه نوع نظام کلّی را برای افزایش بهره‌وری در نظر گرفت که عبارت‌اند از:
1- نظام‌هایی که بر حذف یا کاهش تلفات ناشی از مواد و ماشین، تمرکز دارند (بهره‌وری سرمایه)؛

2- نظام‌هایی که بر حذف یا کاهش تلفات ناشی از عملکرد انسان تمرکز دارند (بهره‌وری نیروی انسانی)؛

3- نظام‌هایی که بر حذف یا کاهش تلفات ناشی از تعامل نامناسب بین انسان، ماشین و مواد، تمرکز دارند (بهره‌وری کل(.
گروه اول را نظام‌های سخت‌افزارْمحور، گروه دوم را نظام‌های انسانْ‌افزارمحور و گروه سوم را نظام‌های نرم‌افزارمحور می‌گویند.
برای ارتقای بهره‌وری، قبل از هرچیز، باید عوامل مؤثّر بر بهره‌وری را به خوبی شناخت(میرسپاسی، 1375).

................

- موانع بهره‌وری

از جمله عواملی که باعث کاهش میزان بهره‌وری در جوامع و سازمان‌های تولیدی و خدماتی می‌شوند، می‌توان به موارد زیر، اشاره نمود:

1- انعطاف‌ناپذیری بازار کار به دلیل ناکارآمد بودن قوانین و مقررات ناظر بر بازار کار،

2- پایین بودن سرعت جابه‌جایی نیروی کار، به واسطه عدم توسعه کمّی و کیفی مراکز کاریابی و فقدان شبکه سراسری کامپیوتری ـ اینترنتی اطلاعات بازار کار،

3- نبود ارتباط بین توسعه نظام آموزشی و نیازهای بازار کار و عدم انطباق بین شغل و مهارت نیروی کار،
4- نبود ارتباط بین میزان دستمزدها و سطح بهره‌وری،

5- وجود نیروی کار مازاد در برخی از فعالیت‌‌های دولتی و خصوصی و پایین بودن انگیزه نیروی کار برای کار بیشتر و مفیدتر،

6- فقدان روحیه نواندیشی، نوآوری، افزایش مهارت‌ها و کارآموزی،

7- پایین بودن دانش تخصّصی مدیران و شیوه ناصحیح انتخاب مدیران و عدم ارزیابی آنها،

8- عدم تخصیص بهینه منابع و عدم درک صحیح مدیران و قانون‌گذاران درخصوص اهمّیت محدودیت منابع و ضرورت استفاده بهینه از آنها، به ویژه در مورد سرمایه،

9- پایین بودن توان رقابتی بنگاه‌‌ها،

10- وجود پیچیدگی در قیمت‌‌های عوامل تولید (نیروی کار، سرمایه و انرژی)

11- فرسودگی برخی از تجهیزات، ماشین آلات و امکانات سرمایه‌ای،

12- پایین بودن سطح دانش فنی و وجود فاصله زیاد با سطح جهانی،

13- کُند بودن فرایند خصوصی‌سازی و وجود انحصارات،

14- تعداد زیاد طرح‌‌های عمرانی نیمه تمام و طولانی شدن دوره اتمام آنها.(فرجی، 1385).

.....................

- عوامل مؤثر بر افزایش بهره وری نیروی انسانی

رفتار مطلوب و کردار درست رهبران و مدیران: مسئولیت خطیر مدیریت و رهبری باید به افرادی سپرده شود که ضمن برخورداری از ویژگیهای شخصیتی خاص، شیوه های رهبری و مدیریت مناسب را به کار گیرند و از نظر اخلاقی نیز الگو باشند.

فراهم کردن شرایط لازم پیشرفتهای شغلی برای همه افراد

دوره‌های آموزش ضمن خدمت و آموزش کارکنان: باید دوره های آموزش ضمن خدمت و آموزش کارکنان را به عنوان یک امر حیاتی و مستمر و مداوم تلقی کرد، زیرا تنها از طریق آموزش می توان تلاشهای کارکنان را با امکانات موجود و پیشرفتهای علمی جدید هماهنگ کرد.

باید کلیه وظایف و دستورالعمل‌ها و مقررات و قوانین برای کارکنان واضح و روشن باشد و هیچ جای ابهامی برای آنها وجود نداشته باشد.

دادن اختیارات کافی به کارکنان، تا آنها در انجام کارهای خود احساس مسئولیت بیشتری کنند.

در زمان استخدام سعی شود افراد کارآمد و متخصص جذب شوند جهت انتخاب آنها اجرای آزمون‌های شفاهی و کتبی ضرورت دارد.

سعی شود تا کارکنان را در تصمیم گیری ها و تدوین اهداف و برنامه ها مشارکت داد. نتیجه این عمل باعث خواهد شد که کارکنان در اجرای فعالیتها احساس مسئولیت کنند و در دستیابی به اهداف سازمانی تلاش بیشتری بروز دهند (فرجی، 1385).

...............

- عوامل موثر بر بهرهوری

عوامل موثر بر بهره‎وری‎، به دو دسته عوامل درونی و عوامل بیرونی تقسیم‎بندی شده‎اند (طاهری، 1378).

- عوامل درونی

این عوامل از درون سازمان، نهاد یا هر واحد دیگری بر بهره‎وری تاثیر می‎گذارند. این عوامل را می‎توان به دو دسته جداگانه عوامل سخت و عوامل نرم گروه‎بندی کرد.

..............

- بهروری در جهان امروز

در جهان امروز، چنان که ذکر شد، بهره‌وری به عنوان عامل اساسی توسعه، مدّ نظر رهبران سیاسی، مدیران، صاحبان صنایع و به طور کلی همه کسانی است که خواهان پیشرفت و توسعه هستند؛ امّا نوع نگاه به بهره‌وری در جهان امروز با نگاه به مفهوم سنّتی آن ـ‌که فقط از دیدگاه اقتصادی به آن توجّه می‌کردـ، تفاوت یافته است شاید مهم‌‌ترین تغییرات در این نوع نگاه را بتوانیم به صورت زیر، فهرست‌بندی نماییم:
ـ گسترش دامنه بهره‌وری و اندازه‌گیری آن از بخش‌‌های صنعتی به خدماتی،
ـ تأکید گسترده، بر کیفیت بویژه در سنجش بهره‌وری بخش‌‌های خدماتی،
..............

- مفهوم بهره وری در آموزش و پرورش

تا کنون تعاریف بسیار زیادی از بهره وری در آموزش و پرورش ارایه شده است و هر یک از صاحبنظران از دیدگاه خاص خود به تعریف این مفهوم پرداخته اند. برخی بهره‌وری در آموزش و پرورش را اینگونه تعریف کرده اند:

«بهره وری در آموزش و پرورش تمرکز بر یادگیرنده و بهبود یادگیری است.»

«بهره وری در آموزش و پرورش : عبارت است از ارتباط میان نحوه ی استفاده سازمان آموزشی از منابعی که در اختیار دارد و تبدیل آن طی فرآیندی آموزشی به ستاده های مطلوب همراه با در نظر گرفتن کیفیت زندگی کاری کلیه ی کارکنان آن .» (عمادزاده، 1380).

.............

- ضرورت و اهمیت بهره وری در آموزش و پرورش

یکی از زیر بنایی ترین نهادهای تمامی جوامع بشری پس از خانواده، آموزش و پرورش است.هر ساله منابع انسانی و مالی بسیار عظیمی برای تعلیم و تربیت دانش آموزان مورد استفاده قرار می گیرد. اینکه دانش آموزان آگاهی‌ها و توانمندی‌های ضروری برای زندگی اجتماعی را بیاموزند و در رشد و اعتلای جامعه خود موثر باشند، از مهمترین چالش‌های گریبان گیر نظامهای آموزشی دنیا، بخصوص نظام آموزشی کشور ماست.

................

- راهکارهای افزایش بهره وری در آموزش و پرورش

با وجود تعاریف زیاد درباره بهره وری، به منظور اجرایی کردن آن در آموزش و پرورش می بایست تعریفی هماهنگ و سازگار با شرایط و نیازهای آموزش و پرورش به کار برد و ازطریق مشارکت کلیه کارکنان قدمهای موثری را در این راه برداشت (عظیمی، 1389).


مبانی نظری تحقیق تصویر تن

ادبیات نظری تحقیق تصویر تن
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 5
فرمت فایل docx
حجم فایل 55 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35
مبانی نظری تحقیق تصویر تن

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

خلاصه ای از کار:

تصویر تن

تعریف و اهمیت تصویر تن

انتقال به دوره­ی نوجوانی با تجربیات سریع، غیرمنتظره و جدید در حوزه­های اجتماعی، شناختی، فیزیکی، هیجانی و روان­شناختی همراه است. این­ها در واقع چالش­های رشدی هستند که نوجوان با آن روبه­رو می­باشد و استرس شدیدی را به او وارد می­سازد. استرس و فشار نوجوانی باعث تشدید تجربه­ی تنش شده و نوجوان

............

تصویر تن منفی

تصویر تن منفی سازه­ای است که در مشکلاتی نظیر افسردگی، چاقی و طیف خوردن بیمارگونه دیده می­شود (کش و بروزینسکی[1]، 2002، شوارتز و برونل، 2004، هر دو به نقل از رایگان و همکاران، 1385). این طیف از ترکیبات متفاوت و درجاتی از پرخوری افراطی و اشکال زیان­بخشی از کنترل وزن، نظیر رژیم­های محدودکننده و وادار کردن خود برای برگرداندن غذا را در بردارد و به­طور کلی، تصویر تن منفی، یک پیش­بینی­کننده مستقل برای خوردن بیمارگونه است (لوین و پیران[2]، 2004).

.............

تفاوت­های جنسی در تصویر تن

اریک اریکسون مطرح می­کند که ویژگی­های فیزیکی، نقش مهمی در شکل­گیری هویت دارند. با این وجود براساس نظر اریکسون معانی این اسنادها و ویژگی­ها برای دو جنس متفاوت می­باشد. هویت در زنان، مبتنی بر جذابیت است. بدین­معنی که آن­ها چطور به خوبی می­توانند یک مرد را جذب کنند. برای مردان، هویت مبتنی

...........

عوامل مرتبط با تصویر تن

یک ارزیابی منفی از بدن، طیفی از نارضایتی خفیف تا بیزاری افراطی دارد. تصویر تن منفی می­تواند در رشد عزت­نفس سالم، ایجاد و حفظ روابط جنسی مثبت و رفتارهای سالم خوردن، تداخل ایجاد می­کند (کش، 2002). افرادی که از بدن خود ناراضی هستند، ممکن است از موقعیت­هایی که باعث آگاهی بیش­تر آن­ها از ظاهر خودشان می­شود، مانند فعالیت­های جنسی یا پوشیدن لباس­های خاص پرهیز کنند. آن­ها همچنین زمان و توجه زیادی به استفاده از ورزش، رژیم، آرایش و تمیز کردن، صرف بدن خود می­کنند (روزن[3]، 2002، به نقل از وود- بارکالو، 2006).

..............

تغییر فکر درباره­ی بدن

افراد زیادی معتقدند که تنها راه برای این­که احساس بهتری راجع به بدنشان داشته باشند، تغییر شکل و وزنشان است. کاهش وزن می­تواند راهی مهم برای ایجاد احساس بهتر راجع به خودتان باشد. با این وجود آن تنها راه نیست. شما می­توانید این احساس بهتر را با تغییر فکر و خودگویی­هایتان ایجاد نمایید. گسترش حس خودتان به عنوان یک شخص بدون تأکید زیاد بر شکل و وزن (یعنی آن­که خودتان را به عنوان یک فرد بدون تأکید زیاد بر شکل و وزن بپذیرید) می­تواند به شما کمک کند که حس بهتری نسبت به ظاهرتان داشته باشید (میشل[4]و همکاران، 2008).

........

پذیرش نقش جسمی و فیزیکی خود

ویژگی­های جسمانی و جنسی، آشکارترین و ملموس­ترین واقعیتی هستند که نوجوان به عیان می­بیند و تجربه می­کند. او

............

ارتباط تصویر تن و اختلال پرخوری

افراد با اختلال پرخوری اغلب از وزن و شکل بدنشان ناراضی هستند. افکار منفی درباره­ی وزن، شکل و ظاهر در شروع و نگه­داری مشکلات پرخوری نقش دارند. فردی که از بدن خود ناراضی است، اغلب برای رسیدن به وضع دلخواه رژیم­های سختی می­گیرد. به جهت آن­که بدن او از وضع طبیعی­اش خارج شده، برای رسیدن به تعادل و جبران وزن از دست رفته دست به پرخوری می­زند، که این مسئله به نوبه­ی خود منجر به بروز احساسات منفی درباره­ی ظاهر شده و پرخوری را تشدید می­کند (میشل و همکاران، 2008).



مبانی نظری بیماری دیابت

ادبیات نظری تحقیق بیماری دیابت
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 4
فرمت فایل docx
حجم فایل 35 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
مبانی نظری بیماری دیابت

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

خلاصه ای از کار:

دیابت

بیماری قند یا به عبارت دیگر دیابت بیماری مزمنی است که در نتیجه اختلال در تولید و عملکرد انسولین در بدن به وجود میآید. دیابت یا به علت فقدان انسولین یا به علت وجود عواملی که مخالف انسولین عمل می کنند، به وجود می آید. نتیجه ی عدم کفایت عمل انسولین افزایش غلظت گلوکز خون است. اختلالات متابولیک دیگر نیز روی می دهد، نمونه بارز آن افزایش اجسام کتونی

..............

به طور کلی دیابت به چهار گروه دیابت نوع یک، دیابت نوع دو، دیابت حاملگی و دیابت به علل متفرقه تقسیم می شود: دیابت نوع یک که 15-10درصد کل موارد دیابت را تشکیل می­دهد، تولید انسولین از پانکراس به علت از بین رفتن سلول های سازنده انسولین، متوقف می شود. به همین دلیل افراد مبتلا به این نوع دیابت باید از بدو تشخیص، انسولین مورد نیاز بدن را به صورت تزریقات روزانه تامین کنند، به این نوع دیابت، دیابت وابسته به انسولین می گویند (ویلدرموت ، 2008).

..........

ریسک به ارث رسیدن دیابت

یک کودک دارای مادر یا پدر دیابتیک وابسته به انسولین دارای افزایش ریسک برای مبتلا شدن به همان نوع دیابت قبل از 20 سالگی است، اما خطر آن هنوز کم و در حدود 1 درصد است.

............

کنترل متابولیک

آنچه که امروزه از آن به عنوان کنترل متابولیک در افراد مبتلا به دیابت نام برده می شود، مجموعه ای از آزمایش ها و بررسی های مرتبط با دیابت به طور روزانه و 3-2 ماه یک بار است که با دستیابی به این مجموعه اعمال، به طور مرتب می توان از وضعیت سازگاری جسمی فرد مبتلا به دیابت با بیماری و سیر پیشرفت آن آگاه شد ( دلاوری، مهدوی، نوروزی نژاد و یاراحمدی، 1383).

............

دیابت نوع 2 در مراحل اولیه با تغییر شیوه زندگی اعم از تغذیه سالم، فعالیت بدنی و نیز کنترل استرس قابل درمان خواهد بود. در مراحل پیشرفته تر بیماری اغلب با مصرف داروهای خوراکی قابل کنترل است­(هگلسون و همکاران، 2007).


پاورپوینت بررسی نقش فضای سبز در شهر

دانلود پاورپوینت با عنوان بررسی نقش فضای سبز در شهر در قالب pptx، قابل ویرایش و در حجم 36 اسلاید شامل اهمیت فضای سبز در شهرسازی، گیاهان دو ساله، کاربردی گیاهان دائمی در تزئینات، طبقات و اندازه گیاهان، درختان بزرگ و متوسط، درختان کوچک گلدار(زیردرختی)، بوته های بلند، بوته های متوسط و کوتاه، کارکرد احساسی گیاهان (فضای سبز)، کاربرد زمانی گیاهان، ویژگی
دسته بندی شهرسازی
بازدید ها 5
فرمت فایل pptx
حجم فایل 2092 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 36
پاورپوینت بررسی نقش فضای سبز در شهر

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

مشخصات فایل:

عنوان: پاورپوینت بررسی نقش فضای سبز در شهر

تعداد اسلاید: 36 اسلاید

قالب بندی: پاورپوینت

فهرست مطالب:

اهمیت فضای سبز در شهرسازی

گیاهان دو ساله

کاربردی گیاهان دائمی در تزئینات

طبقات و اندازه گیاهان

درختان بزرگ و متوسط

درختان کوچک گلدار(زیردرختی)

بوته های بلند

بوته های متوسط و کوتاه

کارکرد احساسی گیاهان (فضای سبز)

کاربرد زمانی گیاهان

ویژگی فصلی

سوزنی برگهای همیشه سبز

کاربرد گیاهان در حاشیه خیابان ها و جاده ها

خصوصیات واریته گیاهی

فضای سبز و خطوط ارتباطی در شهرها

نیمکتها

ایستگاه اتوبوس

سطل زباله

بیلبور


پاورپوینت مفاهیم فازی چراغ راهنمایی

دانلود پاورپوینت با عنوان مفاهیم فازی چراغ راهنمایی در قالب pptx، قابل ویرایش و در حجم 21 اسلاید شامل مقدمه، مروری بر تحقیقات گذشته، کنترل فازی، مفاهیم فاز و Link، روش های رایج کنترل چراغ راهنمایی در دنیا، ویژگی های اساسی کنترل کننده های فازی، مراحل طراحی کنترل کننده های فازی، نتیجه گیری
دسته بندی شهرسازی
بازدید ها 5
فرمت فایل pptx
حجم فایل 1406 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
پاورپوینت مفاهیم فازی چراغ راهنمایی

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

مشخصات فایل:

عنوان: پاورپوینت مفاهیم فازی چراغ راهنمایی

تعداد اسلاید: 21 اسلاید

قالب بندی: پاورپوینت

فهرست مطالب:

مقدمه

مروری بر تحقیقات گذشته

کنترل فازی

مفاهیم فاز و Link

روش های رایج کنترل چراغ راهنمایی در دنیا

ویژگی های اساسی کنترل کننده های فازی

مراحل طراحی کنترل کننده های فازی

نتیجه گیری

قسمتی از متن پاورپوینت:

کنترل کننده فازی شیوه ای است که بر اساس تجربه و دانش انسانی و عدم قطعیت موجود در پروسه ها بنا شده است.در این شیوه یک سیستم پیچیده را بر اساس تجربه به زیر سیستم هایی ساده تر تفکیک می کنند و هر بخش را با یک سری قوانین کنترل می کنند.


پاورپوینت شهر الکترونیک و شهروند الکترونیک

دانلود پاورپوینت با عنوان شهر الکترونیک و شهروند الکترونیک در قالب pptx، قابل ویرایش و در حجم 36 اسلاید شامل فناوری اطلاعات و شهر الکترونیکی، فعالیت های شهر الکترونیک، مزایای شهر الکترونیک، چالش های شهر الکترونیک، طراحی شهر الکترونیک، تاریخچه ی شهرهای الکترونیک جهان، شهر الکترونیک در ایران، ایران و ضرورت رویکرد به ایجاد شهر الکترونیک
دسته بندی شهرسازی
بازدید ها 4
فرمت فایل pptx
حجم فایل 1437 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 36
پاورپوینت شهر الکترونیک و شهروند الکترونیک

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

مشخصات فایل:

عنوان: پاورپوینت شهر الکترونیک و شهروند الکترونیک

تعداد اسلاید: 36 اسلاید

قالب بندی: پاورپوینت

فهرست مطالب:

فناوری اطلاعات و شهر الکترونیکی

فعالیت های شهر الکترونیک

مزایای شهر الکترونیک

چالش های شهر الکترونیک

طراحی شهر الکترونیک

تاریخچه ی شهرهای الکترونیک جهان

شهر الکترونیک در ایران

ایران و ضرورت رویکرد به ایجاد شهر الکترونیک


پاورپوینت آشنایی با حریم استحفاظی

دانلود پاورپوینت با عنوان آشنایی با حریم استحفاظی در قالب pptx، قابل ویرایش و در حجم 15 اسلاید شامل تعریف حریم استحفاظی، ویژگی های حریم استحفاظی، تعریف حریم استحفاظی با استفاده از ماده های قانونی، GPS چیست، GPS چگونه کار می کند، از GPS چه استفاده در تعیین حدود شهر کرد، نقشه کاداستر چیست، استفاده از نقشه برداری کاداستر
دسته بندی شهرسازی
بازدید ها 5
فرمت فایل pptx
حجم فایل 1154 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
پاورپوینت آشنایی با حریم استحفاظی

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

مشخصات فایل:

عنوان: پاورپوینت آشنایی با حریم استحفاظی

تعداد اسلاید: 15 اسلاید

قالب بندی: پاورپوینت

فهرست مطالب:

تعریف حریم استحفاظی

ویژگی های حریم استحفاظی

تعریف حریم استحفاظی با استفاده از ماده های قانونی

GPS چیست؟

GPS چگونه کار می کند؟

از GPS چه استفاده در تعیین حدود شهر کرد؟

نقشه کاداستر چیست؟

استفاده از نقشه برداری کاداستر

قسمتی از متن پاورپوینت:

اقدامات شهر سازانه و فضایی این چند دهه، رابطه شهر با منطقه پیرامون، حریم و حوزه شده در اطراف تهران، در طرح جامع و تفصیلی بر روی نقشه، خطی به دور محدوده رسمی و قانونی تهران کشیده شد که داخل این خط، محدوده خدماتی و قانونی شهر نام گرفت و خارج از این خط فرضی و گاها بی برنامه، به تقلید از طرح های شهرسازی کشورهای توسعه یافته، حریم و محدوده استحفاظی نام نهادند.


پاورپوینت تئوری های شهر نشینی

دانلود پاورپوینت با عنوان تئوری های شهر نشینی در قالب pptx، قابل ویرایش و در حجم 34 اسلاید شامل مقدمه، انواع نظریه شهرنشینی، نظریه های کلاسیک شهرنشینی، نظریه های جدید شهرنشینی، دوره های نظریه کلاسیک، یونان باستان، نظریه شهرنشینی افلاطون، الگوی شهری افلاطون، نظریه شهرنشینی ارسطو، نظریه شهرنشینی فارابی، نظریه شهرنشینی ابن خلدون، قرون وسطایی، نظریه ش
دسته بندی شهرسازی
بازدید ها 6
فرمت فایل pptx
حجم فایل 798 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34
پاورپوینت تئوری های شهر نشینی

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

مشخصات فایل:

عنوان: پاورپوینت تئوری های شهر نشینی

تعداد اسلاید: 34 اسلاید

قالب بندی: پاورپوینت

فهرست مطالب:

مقدمه

انواع نظریه شهرنشینی

نظریه های کلاسیک شهرنشینی

نظریه های جدید شهرنشینی

دوره های نظریه کلاسیک

یونان باستان

نظریه شهرنشینی افلاطون

الگوی شهری افلاطون

نظریه شهرنشینی ارسطو

اسلام

نظریه شهرنشینی فارابی

نظریه شهرنشینی ابن خلدون

قرون وسطایی

نظریه شهرنشینی تامس مور

نظریه شهرنشینی توماسو کامپانلا

نظریه های دش-شهری

الدوس هاکسلی

مارکسیسم

نظریات جدید

مکتب شیکاگو

ایساک تامس و ویتولد زناسکی

رابرت ازرا پارک

رویکردهای معماری –تاریخی به شهر

لوئیس مامفورد

لوکوربوزیه

جین جاکوبز

کوین لینچ

قسمتی از متن پاورپوینت:

شهر به مصابه نخستین شکل تمدنی و مرکز تقدس،قدرت و ثروت همواره مفهومی ارمانی و مقدس را به همراه داشته است.

تبلور این تصویر در ذهن اندیشمندان از قدیم دو گرایش موازی را به وجود اورده است:

1-تمایل به تبیین و تفسیر فضا در زمان حال که طبعا به نوعی ذهنیت معماری و طراحی شهری تبدیل می شد.

2-تمایل به فرافکنی ارمان های اجتماعی –فلسفی خود به سوی اینده و سرنوشت شهری که منجر به بروز ارمان گرایی های متفاوت می شود.


پاورپوینت آشنایی با برنامه ریزی حمل و نقل

دانلود پاورپوینت با عنوان آشنایی با برنامه ریزی حمل و نقل در قالب pptx، قابل ویرایش و در حجم 213 اسلاید شامل تاثیرات مثبت و منفی حمل و نقل، برنامه ریزی حمل و نقل، عوامل موثر در تغییر سیستم های حمل و نقل، بخش های مختلف حمل و نقل، سیستمهای حمل و نقل و اجزای تشکیل دهنده آن، دسته بندی سیستمهای حمل ونقل برون شهری، سیستم های حمل و نقل شهری، هزینه و درآم
دسته بندی شهرسازی
بازدید ها 6
فرمت فایل pptx
حجم فایل 7895 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 211
پاورپوینت آشنایی با برنامه ریزی حمل و نقل

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

مشخصات فایل:

عنوان: پاورپوینت آشنایی با برنامه ریزی حمل و نقل

تعداد اسلاید: 211 اسلاید

قالب بندی: پاورپوینت

فهرست مطالب:

تاثیرات مثبت و منفی حمل ونقل

برنامه ریزی حمل و نقل

هدف و آلترناتیو

انواع آلترناتیو

روش ) (Before - After

عوامل موثر در تغییر سیستم های حمل و نقل

بخش های مختلف حمل و نقل

سیستمهای حمل و نقل و اجزای تشکیل دهنده آن

دسته بندی سیستمهای حمل ونقل برون شهری

سیستم های حمل و نقل شهری

شبکه راه آهن شهری

بررسی وضعیت متروی تهران و پیشنهادات توسعه آینده در سال 89

کشورهای پیشرو اقتصاد جهانی در سال 2050

دسته‌بندی کشورهای جهان در چارچوب افق توسعه سال 2050

جایگاه متروی تهران در دسته‌بندی کشورهای جهان

آینده مطلوب ایران با توجه به اهداف سند چشم‌انداز

مقایسه متروی تهران و متوسط جهانی

تحلیل شاخص‌های ترکیبی

عملکرد متروی تهران و قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت

هزینه و درآمد شرکت متروی تهران

جایگاه متروی تهران در آسیا

مزایای مترو

شاخص‌های توسعه و عملکرد

بهره‌وری محاسبه شده

نمودار سهم متروی تهران از سفرهای شهرتهران

مقایسه بهره‌وری مترو تهران با سنگاپور و تایپه بر مبنای شاخص مسافر کیلومتر

برنامه ریزی در حمل و نقل

اجزا اساسی در برنامه ریزی حمل و نقل

انواع برنامه ریزی های حمل و نقل

مثالهایی از اهداف برنامه ریزیهای کوتاه مدت و معیارهای ارزیابی استفاده شده

مدلهای پیش بینی

تفاوت پیش بینی و پیشگویی

چرا پیش بینی تقاضای آینده مهم است؟

MSE (میانگین مجذور خطا)

خطای پیش بینی

روش میانگین ساده

روش میانگین ساده متحرک

روش میانگین وزنی متحرک (WMA)

اشکال روش میانگین وزنی متحرک (WMA)

روش نمایی یکنواخت ES))

روش نمایی یکنواخت درجه اول

نقطه ضعف روش نمایی یکنواخت درجه اول

روش انتخاب نقاط

روش کمترین مربعات مجذورات (حداقل مربعات)

ضریب همبستگی

ضریب تعیین

یک مثال کاربردی

رگرسیون چندمتغیره

رگرسیون چندمتغیره غیر خطی

تحلیل روند در سری های زمانی

روند با نرخ رشد ابتدا افزاینده و سپس کاهنده

متغیرهای مجازی

تعریف زنجیره تامین(یادآوری)

اثر شلاقی

علل عمده پدیدآمدن اثر شلاقی

مدلسازی حمل و نقل

مدل کلاسیک حمل و نقل

مثال از مراحل مدل کلاسیک حمل و نقل

مدلهای تولید سفر (Trip generation)

مدلهای تولید سفر : مدل عامل رشد(Trip generation)

مدلهای تولید سفر : مدل رگرسیون چندمتغیره(Trip generation)

مدلهای توزیع سفر(trip distribution models)

مدلهای توزیع سفر : ماتریس سفر(trip distribution models)

مدلهای توزیع سفر - مدل ضریب رشد دترویت(DETROIT growth factor model)

مدلهای توزیع سفر - مدل فراتر(fratar model)