فروشگاه نوین داک

فروشگاه نوین داک

فروش تحقیق ، پروژه ، مقاله ، پاورپوینت
فروشگاه نوین داک

فروشگاه نوین داک

فروش تحقیق ، پروژه ، مقاله ، پاورپوینت

دانلود تحقیق سکولاریسم و‌ آسیب شناسی فرهنگی، اجتماعی نسل ها

آنچه که امروز بعنوان صفت ممیزة غرب از مشرق زمین قلمداد می‌گردد یعنی تفکر سکولاریسم، در ابتدای امر مکتبی الحادی نبوده اما بعدها در اثر همکاری این مکتب با جنبش‌های ضد دینی اواخر قرن نوزدهم از طریق آثار چارلز برادلو سکولاریسم عموماً بصورت تز جداسازی دین از دولت نمایان گردیده و با مفهوم فرانسوی لیزاسیون1 به معنای سیاست خارج ساختن امور از کنترل دولت که
دسته بندی علوم اجتماعی
بازدید ها 4
فرمت فایل pdf
حجم فایل 26 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35
دانلود تحقیق سکولاریسم و‌ آسیب شناسی فرهنگی، اجتماعی نسل ها

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

مقدمه:

آنچه که امروز بعنوان صفت ممیزة غرب از مشرق زمین قلمداد می‌گردد یعنی تفکر سکولاریسم، در ابتدای امر مکتبی الحادی نبوده اما بعدها در اثر همکاری این مکتب با جنبش‌های ضد دینی اواخر قرن نوزدهم از طریق آثار چارلز برادلو سکولاریسم عموماً بصورت تز جداسازی دین از دولت نمایان گردیده و با مفهوم فرانسوی لیزاسیون[1] به معنای سیاست خارج ساختن امور از کنترل دولت که از عصر روشنفکری و انقلاب فرانسه نشأت گرفته نزدیکی و تقرب زیادی دارد.

در نگاه سکولاریسم خرد و تجربة انسانی جایگزینی است برای دین.

آنچنان که سن سیمون و اگوست کنت نیز در اواخر قرن نوزدهم در آثارشان به این مقوله توجه کرده اند.


الف: ادبیات سکولاریسم

1- بررسی مفهوم دنیاگرایی secularism

2- تعریف سکولاریسم

3- معانی شش‌گانه سکولاریسم

4- تفاوت سکولاریسم و سکولاریزاسیون

5- تفاوت سکولاریسم و لائیسم


1- بررسی مفهومی دنیاگرایی (Secularism)

مقطعی از قرن یا میان دور (Generation) مفاهیم تحت الفظی هستند که برای واژه secular از ریشه لاتین seculum برگزیده شده است. در فرهنگ تفکر اجتماعی بیان شده که:

سکولاریسم secularism مکتبی است که می کوشد تا مجموع اصولی برای رفتار انسانی مبتنی بر تجربه و معرفت عقلانی، در برابر رفتار مبتنی بر ماوراء الطبیعه و الاهیات ایجاد کند.

همچنین در فرهنگ علوم سیاسی، سکولاریسم را به معنای جدایی سیاست از دین، جدایی انگاری دین و دولت، اعتقاد به انتقال مرجعیت از نهادهای دینی به اشخاص و یا سازمانهای غیردینی آورده اند.

بنیان‌گذار بزرگ مکتب سکولاریسم هولیواک[2] بود که در خانواده‌ای مذهبی از قشر صنعتگر بدنیا آمد و بعدها از حملة اعضای هیأت تبلیغی اجتماعی اوئنی شد و خود از پایه‌گذاران سکولاریسم گردید.

در زبان عربی نیز دو واژه العلمانیه و العلمانیه را برای تبیین سکولاریسم قرار داده‌اند. اما همانگونه که از تعداد واژگان پیداست اختلاف قرائت بحث‌های بسیاری را بین متفکران عرب پدید آورده است.

طرفداران ترجمان العلمانیه، به بعد علم‌گرایی سکولاریسم توجه و آن را مشتق از علم می‌دانند و سکولاریسم را علم‌گرایی تعبیر کرده‌اند و با این تعبیر علمانی را شامل کسی می دانند که به امکان معرفت اخلاقی یا دینی معتقد نبوده و گرایش به الگو قرار دادن علوم طبیعی و تجربی برای انواع شناخت دارند.

طرفداران ترجمان العُلمُانیه، به بعد عالم و دنیاگرایی سکولاریسم توجه و علمانیه را مصداق نقش انسان در عالم دانسته و بر استقلال عقل در تمام عرصه‌هایی که نماد یابد صححه می‌گذارند.

البته جان کین در خصوص این اختلاف قرائت بر این باور است که فقدان اصطلاحی در زبان عربی برای وصف سکولاریسم، سکولاریته و سکولار باعث اختلاف شده است.

2- تعریف سکولاریسم

از سکولاریسم دو دسته تعریف ارائه شده است:

تعاریف مبتنی بر نتایج و هدفهای سکولاریسم

تعریف سکولاریسم

تعاریف مبتنی بر مبانی فکری و فلسفی سکولاریسم

مثلا ماکس وبر آلمانی معتقد است:

آنجا که جامعة دینی از جامعه سیاسی جدا گردیده بصورتی که دولت حق هیچ گونه اعمال قدرتی در امور کلیسا را نداشته و بلعکس کلیسا نیز حق هیچ گونه دخالتی در امور سیاسی را نداشته باشد مفهوم سکولاریسم تبلور می‌یابد.

این تعریف بر مبنای نتایج کارکردی سکولاریسم و هدفهای آن تبیین شده است در صورتیکه حلیم برکات در کتاب “المجتمع العربی المعاصر” بیان می‌کند که:

سکولاریسم نظامی عقلانی است که روابط بین افراد ، گروهها و موسسات را با نهاد دولت بر اساس مبادی و احکام عمومی که متضمن تساوی افراد جامعه در قبال آن است تضمین می کند همچنین وی نه ویژگی را برای سکولاریسم با این تعریف قائل است که عبارتند از:

1- جدایی دین از دولت

2- طرد قوم گرایی و طایفه گری سیاسی

3- برقراری مساوات بین افراد ملت، علی‌رغم اختلاف دینی که محاکم مدنی عمومی آن را تضمین می کند.

4- تساوی بین زن و مرد در قانون و احوال شخصی

5- منشاء قانونگذاری، جامعه است که بر اساس نیازها و مشکلات قانون وضع می‌کند.

6- حاکمیت و مشروعیت حکومت از ملت است.

7- منزلت داشتن فرهنگ علمی و عقلانی

8- به رسمیت شناختن حقوق مذاهب و قومیت‌های دینی گوناگون

9- آزادی دین از سیطرة دولت و دولت از سیطره دین

فایل ورد 35 ص


دانلود تحقیق نبرد قادسیه

پس از این پیروزی اعراب دریافتند که ایران این زمان؛ ایران زمان شاهپور و انوشیروان نیست و لشکریان و پادشاه آن قدرت و سیاست سابق را ندارند و غلبه یافتن بر آنها برای اعراب امریست ممکن؛ به خصوص اینکه پس از پادشاهی قباد دوم دولت ساسانی به کلی گرفتار هرج و مرج و انحطاط گردیده بود به این معنی که ستیز بر سردست یافتن به تاج و تخت در میان مدعیان پادشاهی
دسته بندی تاریخ و ادبیات
بازدید ها 4
فرمت فایل doc
حجم فایل 25 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
دانلود تحقیق نبرد قادسیه

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

مهاجرت اعراب به ایران:

مهاجرت اعراب به ایران از راه خشکی و از سمت عراق بوده است. و از روزگاران بس کهن مردم فقیر آن سرزمین که سامی نژاد هستند پی در پی در جستجوی چراگاه و زمینه های بارور به سوی شمال کوچ می کردند از سه هزار سال پیش از میلاد مسیح آبادیهای شمالی این سرزمین که کشورهای عراق، سوریه، فلسطین، لبنان کنونی که هلال خصیت نامیده می شد، یعنی سرزمین هلالی بار آور، مورد توجه عربها بادیه قرار گرفت، و برنشان این کوچهای پیاپی دراز تاریخ ساکنان این سرزمین توانستند با کوچهای پی در پی، دولتهای سامی نژاد قدیم چون اگر، بابل و دولتهای آرامی و کنعاتی فنیقی و بحرانی را در هلال پیدار سازند، اکنون از این رو تیرهای سامی نژاد مزبور ناگریز در جستجوی چرا گاه و آب با حواشی خود از آنجا به سرزمینهای آباد شمالی کوچ نمایند. بنابراین عراق و سوریه و فلسطین که شبه جزیره عربستان در مسان آنها واقع و دریا یا کوهستان یابند میانه آنها نبود از روزگار دیرین کوچگاه عربها بوده است.

از جمله قبایلی که در اواخر سلسله اشکانی و اوایل روزگار ساسانیان به ایران آمدند یکی طوایف بنوالعلم بوده که به داخل ایران مهاجرت کرد، این قبیله در پیش از اسلام در ایالت خوزستانی در هویزه و مناذرکبری در شمال غربی اهواز مسکن داشتند و از بومیان آنجا به شمار می رفتند و در هنگام حمله اعراب به ایران به یاری هم فراوان خود برخاستند با مهمانداران ایرانی خویش جنگیدند و چون عربها بر خوزستان دست یافتند. به بصره که شهری جدید الاحداث بود کوچیدند[2] در زمان ساسانیان در ایان پادشاهی اردشیر اول (41- 266) قابل ازد در کرمان تحت فرمانروایی ایران سکونت اختیار کرده بودند البته در بحرین نیز قبایل بنی تمیم و عبد القیس زیر نفوذ ایران بودند، در حیره نیز تنوفیان بر بخش بزرگی از عربستان حکومت داشتند و عموماً خراجگذار دولت ایران به شمار می رفتند و در واقع رغیب ایران بودند، بنابراین از روزگار دیرین ایران به درجات مختلف با اعراب نزدیکی و مناسبات دوستانه داشته است.[3] ولی با این حال، ایرانیان حتی المقدور از مهاجرت اعراب به ایران جلوگیری می کردند و در این زمان عشایر بسیاری از اعراب صحرانورد دو روی به مهاجرت آورده و به مرزهای ایران نزدیک شده بودند و اگر جلوگیری ساسانیان از ایشان توسط دولت دست نشانده حمیره نبود در اندک زمانی سراسر عراق و خوزستان و پارسی را عشایر عرب فرا می گرفتند، چون این عشایر فقیر در مرزهای ایران خطر بزرگی برای کشور به شمار می رفتند، شخص یاران ساسانی همواره مراتب جلوگیری از ایسان بودند. حتی پادشاهان عرب حیره که تحت حمایت ایران بودند وظیفه مهم ایشان نگاهداری مرزها و دوراندن آن عشایر عرب از خاک ایران بود، چنانکه همین وظیفه را عنانیان پادشاهان دست نشانده روم در مرزهای سوریه انجام می دادند.

ولی با این حال اعراب از ضعف دولت ها استفاده کرده به ایران هجوم می آوردند و دست به قتل و غارت می زدند چنانچه شاهپور دوم ( ذوالاکتاف) اعراب بنوتغلب و بنوبکر را که باعث خراجی ایران شده بودند گوشمالی داد و همچنین در زمان خسرو اول (انوشیروان) دسته ای از قبیله لیزایاد از فرات گذشته در عراق و جزیره به تاخت و تاز و چپاول پرداختند و جنگی با ایرانیان کرد، مردمی انبوه را بکشند این جنگ در تاریخ عرب به نام دیر الجماجم معروف است زیرا آن واقعه در نزدیکی دیری رخ داد که تازیان از کمر کشتگان پشته ای ساختند، خسرو انوشیروان سپاهیان را به دفع ایشان فرستاد و ایشان را هلاک کرد.[4]

حملات عرب پس از اسلام:

قرنها به این سان گذشت و اعراب پیوسته به انبوهی شمار و سختی معیتشان می افزود و ناگزیر بودند موانع ایران ورودی و مصر را از پیش برداشته و برای رسیدن به زندگی بهتر راه مهاجرت را بر روی خود باز کنند. در این هنگام پیغمبر اسلام (ص) لوای دعوت بر افراشت و اعراب را به پذیرش این اسلام دعوت نمود.

و این، پیدایش اسلام در جزیره العرب قطعاً مهم ترین رویداد هزاره اول تاریخ مسیحیت بوده این حادثه نه تنها نقشه جغرافیایی شرق را عوض کرد همچنین سرنوشت و میسر زندگی کم تر از نیمی از بشریت را تغییر داد و به تاریخ جهتی نو بخشید، اسلام اعراب را از قید عادت و غرائز بیابانی و نیمه وحشی به ویشان رهایند و آنان را تحت یک برادری جامع جهانی و نظم اجتماعی در آورد و از آنان افراد خوبی ساخت، این سازنده ترین خدمت: این این است، شود و هیجان برخاسته از تبلیغ مذهبی که در تغییر روحیه درنده خویی آنان بکار رفت، اعراب آن را برنامه توسعه طلبی شان دانستند و در نظر آنان اشغال فیزیکی سرزمین را مقدمه ضروری گسترش ایشان بود.


فایل ورد 27 ص


دانلود مقاله شهر نشینی در ایران

شهر و شهر نشینی ایران که در طول سالهای متمادی دچار دگرگونی و تغییر بنیادی نشده بود ، همزمان با درگیری در روابط جدید سرمایه داری جهانی وارد دوره ای از تغییرات و دگرگونیهایی شد
دسته بندی جغرافیا
بازدید ها 4
فرمت فایل doc
حجم فایل 68 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 110
دانلود مقاله شهر نشینی در ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

شهر و شهر نشینی ایران که در طول سالهای متمادی دچار دگرگونی و تغییر بنیادی نشده بود ، همزمان با درگیری در روابط جدید سرمایه داری جهانی وارد دوره ای از تغییرات و دگرگونیهایی شد که اگر چه ریشه در زیر ساخت های اقتصادی ( تولیدی و صنعتی ) جامعه ایران نداشت اما به هر حال متأثر از شیوه ها و روشهای نوین تولید و توزیع ، مبادله و مصرف و نیز تحت تأثیر عوامل خارجی و داخلی رشد ، چالش های جدیدی را ایجاد کرد تکامل نیافتن نظام سرمایه داری در ایران به دلیل موانع متعدد ساختاری درونی ، افزایش بهای نفت در دهه پنجاه و اصلاحات ارزی که خود حاصل پایان عمر هم نشینی نظام سرمایه داری با نظامات آن پیشین بود تأثیرات دامنه داری بر الگوی شهرنشینی و شهر در ایران داشتند . از یک سو استقرار صنایع و کارخانجات در محدودة بلافصل شهرها و عمدتاً کلان شهرها و رواج نسبی روابط سرمایه داری سوداگر و وابسته در آن و از طرف دیگر بی نیاز شدن شهرها از بازار روستاها و قطع ارتباط تاریخی شهر و روستا موجب تقویت نقش و جایگاه شهرها شده و از سوی دیگر اصلاحات ارضی موجب تخریب بنیانهای زیست و معیشت روستاییان گردیده و اینها بر روی هم نامعادله ای ساختند که حاصلش مهاجرت گسترده روستائیان به شهرهای بود که بنیانهای تولید آن به درجه ای از کمال نرسیده بود که قدرت جذب انبوه مهاجران را داشته باشد . انبوه مهاجرین جذب شده به شهرها نیاز به سر پناه و مسکنی داشتند که با توجه به وضعیت درآمدی خود قادر به تأمین آن نبوده و در عمر کمتر طرح و برنامه ای نیز به تأمین مسکن برای آنها توجه می شود . آنها که نمی توانستند در بازار رسمی زمین و مسکن نیاز خود را برآورده سازند ، در بازار غیر رسمی زمین و مسکن گونه ای متفاوتی از سرپناه را تقاضا می کردند که در سالهای دهه پنجاه آلونک نشینی ، زاغه نشینی و حاشیه نشینی را شکل دادند . این مجموعه های سکونتی حاشیه ای که در بافت درونی یا حاشیه ای شهرها به ویژه کلان شهرها ایجاد می شوند . به تدریج جای خود را به مجموعه های سکونتی جدیدی دادند که در خارج از محدوده قانونی کلان شهر و در حریم استحفاظی آن شکل گرفته و در عین مشابهت با آنها متفاوت بودند ؛ امنیت در تصرف و فقدان خطر و تهدید تخریب ، مکان گزینی در حوزه عمل کلان شهر و در طول محورهای عمده منشعب از کلان شهر و نیز در نزدیکی مکانهای عمده صنعتی و اشتغال عملاً بستری را فراهم ساخت که جمعیت انبوه مهاجر ساکن در محدوده کلان شهری به سمت آنان سرازیر شده و پدیده ای جدید را در نظام و مکان کلان شهری شکل دهنده این پدیدة جدید که با مشخصه هایی چون خودرو بودن و بی اعتنایی به ضوابط و مقررات شهر سازی و ساختمانی ، اتکاء به حریم وارده خود جوش مردمی تأثیر ناپذیری از مدیریت و کنترل های دولتی و رسمی و امثال آنها شناخته می شوند ، « سکونت گاههای خودرو » نامیده شده اند . آنها نه جزئی وابسته به کلان شهر که سکونتی گاهی با استقلال نسبی از آن هستند که حداقل در ابتدا پایه های شغلی و معیشتی خود را در کارخانجات و صنایع پیرامون جستجو کرده و سپس و با تأمین خدمات و زیر ساخت ها در مراحل بعدی رشد به درجه ای از استقلال خدماتی می رسند و توسط نهادهای رسمی به عنوان شهر به رسمیت شناخته می شوند و در هر حال در سالهای اخیر به عنوان نوعی الگوی سکونت جدید ، ما بین شهر و روستا ـ در منطقه کلان شهری مطرح شده اند که در مورد تهران حدود 20 درصد جمعیت منطقه شهری را در خود جای داده اند .

این پدیده رو به گسترش که با چالشهای نظری ـ کارشناسی و اجرایی متفاوتی مواجه بوده و هست ، نیازمند بازشناسی و کالبد شکافی است تا با شناخت ساز و کارهای شکل گیری و تحول و عوامل مؤثر در آن تحت مدیریت هدایت و نظارت در آید و تا جایی که امکان دارد بسامان شده و برنامه دار گردد .

فایل ورد 110 ص


پاورپوینت برنامه ریزی مواد اولیه مورد نیاز

برنامه ریزی مواد اولیه انواع تقاضا اهداف سیستم برنامه ریزی مواد لیست مواد وقطعات صورت موجودی انبار
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 5
فرمت فایل ppt
حجم فایل 693 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37
پاورپوینت برنامه ریزی مواد اولیه مورد نیاز

فروشنده فایل

کد کاربری 12271
کاربر

فهرست

مقدمه
انواع تقاضا
اهداف سیستم برنامه ریزی مواد
اجزای تشکیل دهنده ی سیستم برنامه ریزی مواد
برنامه ی تفصیلی تولید(MPS )
لیست مواد وقطعات( BOM )
صورت موجودی انبار
اهم اطلاعات گزارش موجودی
فاصله ی زمانی تحویل
سیاست سفارش دهی
ذخیره ی اطمینان
مقایسه ی سیاست های سفارش دهی
فرآیند برنامه ریزی مواد و قطعات
خروجی های MRP
انواع سیستم های برنامه ریزی مواد و موارد استفاده آن ها.
مزایای MRP
معایب MRP
منابع
مقدمه
v برنامه ریزی مواد مورد نیاز ( Materials Requirement Planning) یا MRP یک سیستم برنامه ریزی تولید (Production Planning ) و کنترل موجودی ( Inventory Control ) است که برای مدیریت فرآیندهای تولید استفاده می شود . با وجود این که انجام MRP با دست نیز صورت می گیرد اما اکثر سیستم های MRP مبتنی بر نرم افزار هستند.

مسلما در هر زمان که موضوع تولید محصولی توسط فرد یا یک سازمان مطرح می شود ، این سوال ها که چه کالا و قطعاتی ، به چه مقدار و در چه زمانی لازم خواهند بود نیز همراه آن مطرح خواهند گردید. MRP به عنوان یک روش کارا در پاسخگویی به این سوالات از دهه 90 میلادی در سطح صنایع جهانی گسترش یافته است.
و...........
فایل پاورپوینت 37 اسلاید

پاورپوینت جنگ نرم: مبانی، ابزارها، شگردها و راه های مقابله

جنگ نرم عدم کارایی جنگ سخت علیه ایران علت تقابل اسلام و غرب تقابل دو نوع ایدئولوژی ابزارهای جنگ نرم
دسته بندی معارف اسلامی
بازدید ها 2
فرمت فایل ppt
حجم فایل 399 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 91
پاورپوینت جنگ نرم: مبانی، ابزارها، شگردها و راه های مقابله

فروشنده فایل

کد کاربری 12271
کاربر

تعریف جنگ نرم

پرفسور حمید مولانا در کتاب «اطلاعات عالمگیر و ارتباطات جهانی» در سال 1986 قدرت نرم را به قدرت بر شکل‌دهی و تغییر ایده‌ها و ترجیحات طرف مقابل تعریف کرد.
جوزف نای: قدرت نرم را به «توانایی شکل‌دهی ترجیحات دیگران» تعریف کرد. جوزف نای قدرت سخت را به «قدرت برای اجبار» و قدرت نرم را به «قدرت برای جذب و اقناع» تعریف می‌کند.
«جنگ نرم، استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و دیگر اعمالی است که منظور اصلی آن تاثیرگذاری بر عقاید، احساسات، تمایلات و رفتار دشمن، گروه بی طرف و یا گروه‌های دوست است به نحوی که برای برآوردن مقاصد و اهداف ملی پشتیبان باشد»
واژه‌های هم افق
در اصطلاحات نظامی و سیاسی، اصطلاحاتی از قبیل «جنگ روانی»، «عملیات روانی»، «انقلاب مخملی»، «انقلاب رنگی» و «جنگ رسانه‌ای» همگی از اشکال و انواع جنگ نرم و بعضاً به صورت ناشیانه‌ای به عنوان مرادف جنگ نرم به شمار می‌روند. در همة این موارد هدف این است که اراده و خواست مهاجمان بدون استفاده از ابزار و وسایل نظامی بر دیگران تحمیل شود.
عدم کارایی جنگ سخت علیه ایران
مارک پالمر در گزارشی با عنوان «ایران-آمریکا، رهیافت جدید» به سیاستمداران غربی می‌گوید: «ایران به لحاظ وسعت سرزمینی،‌ کمیت جمعیت، کیفیت نیروی انسانی،‌ امکانات نظامی، منابع طبیعی سرشار، و موقعیت جغرافیایی ممتاز در منطقة خاورمیانه و نظام بین‌الملل، به قدرتی کم‌نظیر تبدیل شده است که دیگر نمی‌توان با یورش نظامی، آن را سرنگون کرد.» وی تأکید می‌کند تنها راه مبارزه با ایران، مبارزة نرم است. باید دکترین‌های جنگ نرم را علیه ایران به کار گرفت. وی در گزارش خود از سه دکترین «مهار»، «نبرد رسانه‌ای» و «ساماندهی نافرمانی‌های مدنی»، (موسوم به طرح دلتا) که علیه اتحاد جماهیر شوروی به کار گرفته شد، یاد می‌کند.
و در ادامه داریم:
علت تقابل اسلام و غرب
قطع دست غربیان از منابع کشور
تقابل دو نوع ایدئولوژی
عملگرایی (پراگماتیسم)
غیر واقع‌گرایی
کثرت‌گرایی (پلورالیسم)
اصالت لذت و سود
اومانیسم
ابزارهای جنگ نرم
رسانه‌ها
ادبیات مکتوب: داستان کوتاه و رمان
استفاده از ظرفیت مراکز علمی (آموزشی و پژوهشی)
الگوسازی‌های فرهنگی و اجتماعی
ترویج قومیت‌گرایی
تخریب هدفمند فرهنگ و هویت اسلامی
توجه به شرکای بالقوة لیبرالیسم در جهان اسلام
شبهه‌پراکنی‌های مذهبی و اعتقادی
شگردهای سیاسی
شگردهای اقتصادی
راه‌های مقابله با جنگ نرم
طراحی الگوی اسلامی- بومی پیشرفت
فایل پاورپوینت 91 اسلاید

پاورپوینت کرم خوشه خوار انگور

کرم خوشه خوار انگور مورفولوژی نحوه خسارت کنترل غیرشیمیایی
دسته بندی کشاورزی و زراعت
بازدید ها 4
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1506 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34
پاورپوینت کرم خوشه خوار انگور

فروشنده فایل

کد کاربری 12271
کاربر

تاریخچه

اولین بار در ایران در سال 1324 از موستانهای ارومیه جمع آوری شده است.

در ایران فقط بر روی مو ولی در کشورهایی دیگر میزبانهایی از قبیل درختچه های زینتی نیز وجود دارد .

بزرگترین آفت انگور می باشد .
بیشترین خسارت در موستانهای آذربایجان غربی و همچنین زنجان ، قزوین ، تهران و اصفهان می باشد .

مورفولوژی

* حشره ی کامل شب پره ایست که عرض آن با بال باز 13-12 میلیمتر می باشد .

* رنگ عمومی بدن قهوه ای و روی بالها نوار ها و لکه های روشن دارد .

و در ادامه داریم:

زیست شناسی

سیکل زندگی ( چهار نسلی )

سیکل زندگی ( سه نسلی )

نحوه خسارت

کنترل غیرشیمیایی (زراعی)

فایل پاورپوینت 34 اسلاید


دانلود تحقیق ساختار سازمان ملل و نقش آن در مسایل مختلف جهان

در واقع می‌توان گفت حساس‌ترین تست در سازمان ملل متحد، مقام دبیر کل سازمان می‌باشد سیاستهای دبیر کل در تمام سازمان اجرا می‌گردد و تمام ارکان سازمان علوم به رعایت آن می‌باشند،
دسته بندی علوم سیاسی
بازدید ها 5
فرمت فایل doc
حجم فایل 8 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10
دانلود تحقیق ساختار سازمان ملل و نقش آن در مسایل مختلف جهان

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

دبیر کل

فصل پانزدهم منشور ملل متحد در خصوص دبیرخانه و تمام دبیر کل در سازمان ملل متحد آمده است. ماده 97 منشور عالی‌ترین مقام سازمان را دبیر کل اعلام نموده است.

و مطابق ماده 98 دبیر کل در تمام جلسات مربوط به سازمان انجام وظیفه می‌کند و گزارش سالانه مربوط به روال کار سازمان را به جمع تقدیم می‌کند. ماده 99 اشعار می‌دارد:

«دبیر کل می‌تواند نظر شورای امنیت را به هر موضوعی که بعقیده او ممکن است حفظ صلح و امنیت بین المللی را تهدید می‌کند جلب نماید».

بنابراین طبق این ماده می‌توان به وسعت عمل دبیر کل پی برد. بعبارت دیگر دبیر کل در این زمینه به ابتکار خود و در فرصت مناسب می‌تواند، شورای امنیت را مجبور به بررسی موضوعی نماید که مخل نظم و امنیت بین المللی می‌باشد.

ماده 100 منشور در خصوص استقلال عمل اعضا از کشورشان می‌باشد. این ماده بیان می دارد که: «دبیر کل و کارمندان ملل متحد در انجام وظایف خود از هیچ دولت یا مقام خارج از سازمان کسب دستور نخواهند کرد و دستوراتی را نخواهند پذیرفت. آنان فقط مسئول سازمان هستند و از هر عملی که مناقی موقعیتشان بعنوان مامورین رسمی بین المللی باشد خودداری خواهند کرد...»

بدین ترتیب دبیر کل سازمان شخصی مستقل است که در اجرای وظایفش منابع ملی خود را در نظر نخواهد گرفت. بالاترین مقام سازمان به معنای با نفوذترین کارمندان می‌باشد. به عالیترین رتبه و مدیریت را دارا می‌باشد. بنابراین از روی انتظاراتی به مراتب بالاتر می‌رود. هرگاه که بحرانی در جهان اتفاق می‌افتد، چشمها به دبیر کل سازمان ملل دوخته و امیدها به وی بسته می‌شود.

کورت والدهالم دبیر کل اسبق سازمان ملل در این رابطه گفته است:

(تحرک و توانایی سازمان ملل برای رفع درگیری‌ها تا حد زیادی به کاردانی دبیر کل و همکارانش بستگی دارد. دبیر کل می تواند جریانات سیاسی را به سویی هدایت کند که از بروز درگیری‌ها جلوگیری کند و برای پاره ای از مسائل راه حلهای صلح آمیزی ارائه نماید. زیرا برای مشکل‌‌ترین مسائل هم می‌توان در نهایت به تضمینی همگانی دست یافت. این امور می‌تواند مهمترین وظایف بن باشد)[1]

در واقع می‌توان گفت حساس‌ترین تست در سازمان ملل متحد، مقام دبیر کل سازمان می‌باشد سیاستهای دبیر کل در تمام سازمان اجرا می‌گردد و تمام ارکان سازمان علوم به رعایت آن می‌باشند، قسمت دوم ماده 100 منشور نیز به همین موضوع اختصاص یافته و مربوط به کروم تبعیت ارکان و اعضاء از دستورات دبیر کل می‌باشد.

فایل ورد 10 ص


دانلود تحقیق ساختار دولت رضاشاه

بی شک دوران زمامداری رضاشاه از مقاطع حساس تاریخ ایران بوده است و تأثیرات مهم این دوره درتحولات ایران امری است غیرقابل چشم پوشی است از این رو برای درک بهتر عملکرد دولت رضاشاه و مراحل تصمیم گیری درساختار دولت رضاشاهی و تأثیر آن برروابط خارجی ایران با دول قدرتمند می بایست در ابتدا ساخت دولت رضاشاه را موردبررسی قرار دهیم
دسته بندی تاریخ و ادبیات
بازدید ها 6
فرمت فایل doc
حجم فایل 14 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12
دانلود تحقیق ساختار دولت رضاشاه

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

بی شک دوران زمامداری رضاشاه از مقاطع حساس تاریخ ایران بوده است و تأثیرات مهم این دوره درتحولات ایران امری است غیرقابل چشم پوشی است . از این رو برای درک بهتر عملکرد دولت رضاشاه و مراحل تصمیم گیری درساختار دولت رضاشاهی و تأثیر آن برروابط خارجی ایران با دول قدرتمند می بایست در ابتدا ساخت دولت رضاشاه را موردبررسی قرار دهیم .

دراین مقاله می کوشیم درابتدا شناخت مختصری از نظریه های دولت در علم سیاست عرضه داریم و درادامه به مقایسه دولت رضاشاه با مدلهای ارائه شده بپردازیم .

الف) این کشورها نسبت به موضوعات بین المللی حساسیت کمتری دارند .

ب) روابط دیپلماتیک و اقتصادی این کشورها کم است .

ج) این کشورها نسبت به سیاست های نظامی قدرتهای بزرگ تمایلی نشان نمی دهند.

اتخاذ این سیاست درصورتی امکان پذیر است که کشور پذیرنده این سیاست به لحاظ اقتصادی احساس نیاز به کشورهای دیگر نکند . ضمنا کارائی این استراتژی به هنگام پراکندگی قدرت نظام بین المللی می باشد .

2- استراتژی بیطرفی : Neutrality

اتخاذ این سیاست ، براساس قرارداد یا توافق قدرتهای بزرگ امکان پذیر می گردد .

مانند توافق قدرت های بزرگ رد کنگره وین دایر بر بیطرفی سوئیس . البته برخی کشورها هم هستند که بدون تعهد قدرتهای بزرگ ، عملکرد بیطرفانه ای درسیاست خارجی دارند .

دولت های بیطرف نقشی انفعالی در سیاست بین المللی دارند و به نوعی طرفدار وضع موجود می باشند . این سیاست در شرایط پراکندگی قدرتهای جهانی کارائی دارد .

3- استراتژی عدم تعهد : Non-alignment

استراتژی عدم تعهد بدون تضمین به یک کشور خارجی و براساس ابتکار رهبران سیاسی یک کشور اتخاذ می شود . این استراتژی یا نشانه هایی نظیر عدم واگذاری پایگاه نظامی ، وابستگی نظامی و تعهد به قدرت های بزرگ قابل شناخت هستند .

دولتهایی که این سیاست را برمی گزینند ، برخلاف دولت های بیطرف ، نقش فعالی درصحنه بین المللی دارند و سعی می کنند وضع موجود را به نقد و پرسش بکشند .

توفیق این سیاست منوط به برقرار سیستم دوقطبی می باشد و با نیازهای کشورهای درحال توسعه سازگاری دارد .

4- سیاست اتحاد و ائتلاف : Alliance

این سیاست به هنگامی توسط یک کشور اتخاذ می شود که آن کشور به تنهایی نتواند از منافع ملی خویش دفاع کند . بنابراین سعی می کند با همکاری کشورهای دیگر از کشور خود حراست نماید .

هدف از ائتلاف دولت ها ، افزایش نفوذ دیپلماتیک و ایجاد بازدارندگی در برابر خطرات می باشد . این سیاست درچارچوب نظام دوقطبی ، کارآیی بیشتری دارد .

دولت

اشکال دولت :

به طورکلی ، دولت ها را می توان به دو صورت دموکراتیک و دیکتاتوری مورد مطالعه قرارداد . نمونه دولت دمکراتیک ، دولت کثرت گرا است و دولت های مطلقه ، اقتدارگرا ، پاتریمونیال ، بناپارتی و توتالیتر از مصادیق دولت دیکتاوری می باشند . در زیر به ساخت و ماهیت هریک از دولتهای فوق الذکر ، توجه می کنیم :

1- دولت کثرت گرا :

دولت کثرت گرا به معنای متعارف کلمه واجد حاکمیت نیست زیرا خود ترکیبی از گروههایی است که خودمختاری و استقلال نسبی آنها به عنوان جزئی از مفهوم دولت کاملا شناسایی شده است . به عبارت دیگر ، این دولت ، به عنوان دولتی تعریف می شود که در آن هیچ منبع و مرجع اقتدار واحدی وجود ندارد که ازهمه جهت صالح و فراگیر باشد . بنابراین وظیفه گروه حاکمه نه اعمال قدرت نامحدود ، بلکه تنظیم روبط میان گروهها و افراد به منظور تأمین عدالت ، نظم و آزادی است . برخی از صاحب نظران ، دولت های دو یا چند حزبی را دولت های کثرت گرا می دانند .

فایل ورد 12 اص


پاورپوینت مدیریت استراتژیک صنعتی

چشم اندازی از استراتژی های هجینگ Put option قوانین فروش سازنده قوانین استرادل
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 2
فرمت فایل ppt
حجم فایل 493 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
پاورپوینت مدیریت استراتژیک صنعتی

فروشنده فایل

کد کاربری 12271
کاربر

مقدمه

—یک استاندارد قانونی توسعه جایگزین نمودن سطح امنیت بالاتری در فرآیند تصمیم گیری گوناگونی می باشد .
همچنین یک اعتقاد در حال رشد وجود دارد که همه استراتژی های متنوع مستدل که باید مورد ملاحظه قرار گیرند ، شامل استراتژی های هجینگ می باشند .
Hedge : یک استراتژی محافظه کار می باشد که مورد استفاده قرار می گیرد تا کمبود سرمایه را محدود کند ، از طریق اجرای معامله ای که موقعیت موجود را متعادل می کند .

هدف این فایل این است که برنامه ریزان مالی باید یک دیدگاه از استراتژی های هجینگ اولیه فراهم آورند که سر راست ترین و محافظه کارترین هستند و کاربردهای موقعیتی را فراهم می آورند . بعنوان بخشی از تجزیه و تحلیل ، یک بازنگری در جنبه های مالیاتی استراتژی های هجینگ خیلی مهم می باشد ، زیرا پس اندازهای مالیاتی از مزایای ابتدایی استراتژی های هجینگ هستند .

و در ادامه داریم:

فروش ساده در مقایسه با استراتژی های هجینگ

چشم اندازی از استراتژی های هجینگ

فروش مختصر

Put option

چرا هجینگ، فروش نه ؟

تجزیه و تحلیل مالیاتی استراتژی های هجینگ

قوانین فروش سازنده

قوانین استرادل

مفاهیم مالیاتی قانون استرادل در چهارچوب استرادل

فایل پاورپوینت 19 اسلاید


پاورپوینت انرژی زمین گرمایی

انرژی زمین گرمایی نیروگاههای زمین گرمایی انواع منابع انژی زمین گرمایی انواع نیروگاههای زمین گرمایی
دسته بندی جغرافیا
بازدید ها 5
فرمت فایل ppt
حجم فایل 719 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
پاورپوینت انرژی زمین گرمایی

فروشنده فایل

کد کاربری 12271
کاربر

مقدمه:

انرژی زمین گرمایی انرژی تجدید پذیری میباشد واز حرارت

قابل استخراج ناشی ازگرمای توده های مذاب وتخریب مواد

رادیواکتیو موجود دراعماق زمین بدست میآید.این منبع انرژی

برخلاف انرژیهای تجدید پذیر دیگرمانند:خورشیدی،بادی،امواج

و....،یک منشاء انرژی پیوسته میباشد.درقدیم ازآن برای مداوای

امراض،پخت وپز،گرمایش محیط و.....استفاده میشد. در قدیم

اغلب بصورت چشمه های طبیعی آب گرم وبخارداغ به سطح

زمین می آمدند.

اولین نیروگاههای زمین گرمایی:

اولین استفادههای مکانیکی از انرژی زمین گرمایی در سال 1897در لادرلو در ایتالیا
صورت گرفت.که ظرفیت آن درسال 1914 به5/8مگا وات و در سال 1944به 127
رسید.دراواخر جنگ جهانی دوم این نیروگاه تخریب شد.ولی پس از جنگ دوباره بازسازی شد ودرسال1981به تولید 360مگا وات رسید.درسال 1958 دومین نیروگاه دروایراکی نیوزلند ساخته شد.درسال 1967منابع گیزرز کالیفرنیا در آمریکا و پس از آن برخی منابع هیدروترمال از نوع مایع در ژاپن ونیوزلند گسترش یافت.
در سال 1967میزان برق تولیدی از این انرژی به 1325مگاوات رسید.
تاسال1995از این انرژی درسطح دنیا حدود9000 مگا وات برق وبیش از 11000
مگا وات انرژی حرارتی برای مصارف مختلف تولید میگردید.

و در ادامه داریم:

انواع منابع انژی زمین گرمایی

استفاده مستقیم از انرژی زمین گرمایی درایران

انواع نیروگاههای زمین گرمایی

فایل پاورپوینت 32 اسلاید