فروشگاه نوین داک

فروشگاه نوین داک

فروش تحقیق ، پروژه ، مقاله ، پاورپوینت
فروشگاه نوین داک

فروشگاه نوین داک

فروش تحقیق ، پروژه ، مقاله ، پاورپوینت

نمونه سوال گلیم بافی

دانلود نمونه سوال گلیم بافی با جواب
دسته بندی نمونه سوالات
بازدید ها 12
فرمت فایل pdf
حجم فایل 325 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 11
نمونه سوال گلیم بافی

فروشنده فایل

کد کاربری 15812
کاربر

دانلود نمونه سوالات گلیم بافی با جواب ویژه هنر آموزان فنی و حرفه ای و هنرستان و مربیان و متقاضیان بیمه تامین اجتمایی رشته گلیم بافی

تعداد سوال 97

تعداد صفحه 11

فرمت pdf

بخشی از این سوالات گلیم بافی :

  • ابزار گلیم بافی چیست؟

. دار( دونوع افقی و عمودی)

. نخ چله پنبه ای

. پشم که به خامه تبدیل شده

. هر سه مورد

  • پشم کوتاه تا چند میلی متر بلندی دارد؟

. 6 میل

. 40 سانتی متر

. 6 تا 10 سانتی متر

. 10 تا 20 میکرون

  • پشم بلند تا چند میلی متر بلندی دارد؟

. تا 6 میل

. 40 سانتی متر

. 6 تا 10 سانتی متر

. 10 تا 20 میکرون

  • آیا پشم های کهنه یا دباغی شده کوتیکول دارند؟

. بله

. خیر

. بعضی دارند بعضی ندارند

. مثل همه پشمها هستند

  • بلندی پشم مرینوس چقدر است؟

. تا 6 میل

. 40 سانتی متر

. 6 تا 10 سانتی متر

. 10 تا 20 میکرون

  • قطر پشم مرینوس چقدر است؟

. تا 6 میل

. 40 سانتی متر

. 6 تا 10 سانتی متر

. 10 تا 20 میکرون

  • مواد دیگر دندانه کدامند؟

. اسید سیتریک و آمونیاک

. کات کبود

. سود سوز آور و آهک

. هرسه مورد

  • در دندانه با زاج سفید از کدام مورد استفاده می کنیم؟

. کرم دوتارتر یا جوهر لیمو

. اسید استیک

. اسید سولفوریک

. هیچ کدام


تراکت سیاه سفید تعمیرگاه اتومبیل

تراکت لایه باز اتو سرویس
دسته بندی فایل های لایه باز و PSD
بازدید ها 21
فرمت فایل zip
حجم فایل 476 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1
تراکت سیاه سفید تعمیرگاه اتومبیل

فروشنده فایل

کد کاربری 19487
کاربر

تراکت سیاه سفید تعمیرگاه اتومبیل

  • طرح لایه باز تراکت سیاه سفید مجتمع تعمیرگاهی دنیای خودرو
  • سایز A5 - 5
  • PSD - کاملا لایه باز
  • کیفیت 300 dpi
  • گروه بندی لایه ها کاملا فارسی
  • مناسب برای کانون های تبلیغاتی ، طراحان و چاپخانه

دانلود فایل کارآموزی عمران (از تخریب تا بتون ریزی)

تخریب پی کنی قالب بندی آرماتوربندی بتن سازی قالب بندی شناژ های عمودی
دسته بندی عمران
بازدید ها 25
فرمت فایل doc
حجم فایل 871 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 51
دانلود فایل کارآموزی عمران (از تخریب تا بتون ریزی)

فروشنده فایل

کد کاربری 12271
کاربر

فهرست مطالب

مقدمه

بررسی آموخته ها و پیشنهادات

فصل اول

تخریب

رعایت اصول ایمنی در تخریب

فصل دوم

تجهیز کارگاه

انبار کردن سیمان

پیاده کردن نقشه

پی کنی

کرسی چینی

نحوه کرسی چینی یا ساخت پی سنگی

فصل سوم

قالب بندی

انواع قالب از لحاظ جنس

قالب چوبی

فصل چهارم

آرماتوربندی

هدف از بکار بردن فولاد در قطعات بتنی

بستن میلگردها به همدیگر

نحوه خم کردن میلگردها

برش میلگردها

آچار خم کن یا آچار F

نحوه ساخت شناژهای افقی وعمودی

قالب بندی شناژهای افقی و عمودی

فاصله نگهدار یا لقمه

قلاب انتهای میلگرد و اندازه استاندارد آن

فصل پنجم

بتن سازی

حمل بتن

نسبت های اختلاط

بتن ریزی

بتن ریزی در هوای گرم

بعضی از مسائلی که ممکن است در بتن تازه بوجود اید

مشخصات نا مطلوب بتن اب انداخته

تراکم بتن

نگه داری از بتن

هم سطح کردن کف اتاقها با شناژ افقی

دیوار چینی

قالب بندی شناژ های عمودی

نحوه پر کردن شنا ژهای عمودی

هم سطح کردن دیوار

قالب بندی سقف

حمل ونقل وانبار کردن تیرچه ها

بلوک

میلگرد های ممان منفی

میلگردهای حرارتی

کلاف عرضی

قلاب اتصال

بتون ریزی سقف

مقدمه:

دانشجویان رشته عمران در طول تحصیل با درسهای تئوری آشنا میشوند ولی نیاز به کسب تجربه دارند وکسب این تجربه میسرنیست مگر آنکه دانشجویان درسر کارمطالبی راکه در کتابها خوانده اند لمس کرده وبا چشم خود طریقه انجام کارها راببینند وبه همین دلیل دو واحد رابه همین امر اختصاص داده اند که این واحدها جزو مهمترین واحدهای این دوره می باشد.

بررسی آموخته ها وپیشنهادات:

اصولا کارهایی راکه برای احداث یک ساختمان صورت میگیرد بسیار گسترده میباشد وبه علت محدود بودن زمان کارآموزی نمیتوان تمام کارهای انجام شده رادید و از نزدیک لمس کرد.در این مجموعه سعی شده است تاحدودی به بیان مراحل مختلف اجراازقبیل تخریب وآماده سازی زمین وتجهیزکارگاه وساخت و اجرای بتن وقالب بندیوآرماتوربندی واجرای سقف تیرچه بلوک پرداخته شود.

فصل اول

تخریب:

زمین احداث این منزل مسکونی یک زمین صاف وهموارشده نبود بلکه یک ساختمان فرسوده وکلنگی بود که باید تخریب میشد.

تخریب این ساختمان در دومرحله صورت گرفت که ابتدا سقف ان توسط کارگران تخریب شداما دیوارها وکف ان توسط لودرتخریب گردید وپس ازآن اقدام به خروج همه نخاله ها از محل کارگاه شد.

دو حلقه چاه نیزدرمحل وجود داشت که با شفته آهک وقلوه سنگ پر شد.

رعایت اصول ایمنی در تخریب:

قبل از هر چیز باید روش تخریب مشخص شود و کار برای عوامل اجرایی شرح داده شود. تخریب در معابر عمومی باید درمحوطه ای محصور با نرده های حفاظتی به ارتفاع دو متری انجام شود.

کلیه کارگران میبایست مجهزبه کلاه ایمنی باشند ودر ساعات غیر کاری به هیچ عنوان نباید اقدام به برداشتن حصار کرد.

تمامی راههای عبورومرور افراد غیر مسؤل به کارگاه باید مسدود شود.

به هیچ عنوان نباید مسیر ریزش آوار به عنوان مسیراصلی انتخاب شود ودر هنگام عملیات تخریب از اب برای ته نشین کردن غبار در محیط جلو گیری شود.

البته در اجرای اصول ایمنی درعملیات تخریب این پروژه ازحصار و نرده به علت خلوت بودن محیط استفاده نشد اما برای ایمنی و اطمینان بیشترراههای ورودی به صورت موقت مسدود شد وهمچنین از آب پاشی برای کم کردن گرد وخاک استفاده شد.

فصل دوم

تجهیز کارگاه:

برای تجهیز کارگاه باید مصالح وابزار مورد نیازبه کارگاه آورده شود.

مصالحی مانند سیمان که به دو صورت فله وپاکتی موجود میباشددر کارگاه میبایست به نحوی درست انبار شود که البته در این پروژه بیشتر از سیمان پاکتی استفاده شد.

روش نگهداری ازسیمان در قسمت بعد توضیح داده خواهد شد.

برای جلوگیری از شلوغ شدن کارگاه معمولا موارد مصرف شن وماسه ازقبل پیش بینی میشد وبه صورت روزانه به گارگاه منتقل میشد.

انبارکردن سیمان:

درموقع انبار کردن سیمان باید دقت شود که رطوبت هوا وزمین باعث فاسد شدن سیمان نشود.در این پروژه برای انبار کردن پاکتهای سیمان ابتدا تمامی پاکتها برروی قطعات تخته که بازمین حدود ده سانتیمتر فاصله داشت قرار داده شد وکیسه ها در ردیفهای ده تایی روی هم چیده شد.

علت این کار این است که اگربیش ازده کیسه را روی هم قرار دهیم کیسه های زیرین دراثر فشار زیاد سخت شده ودرصورت نگهداری دراز مدت غیر قابل مصرف خواهند شد و استفاده ازانها منوط به آزمایش سیمان خواهد بود.

چنانچه سیمانهای سخت شده به راحتی با دست پودرشوند قابل مصرف در قطعات بتنی میباشند درغیر اینصورت سیمان فاسد شده وبرای اطمینان بیشترازفاسد شدن ان از آزمایشهایی استفاده میکنند.

بتنی که باسیمان فاسد شده ساخته میشود باربر نبوده و نمیتوان از ان در قطعات اصلی ساختمان مانند تیرهاو ستونها وسقف استفاده کرد.

چنانچه این سیمانها کاملا فاسد نشده باشند میتوان ازانها به عنوان ملات برای فرش موزاییک ویا اجرای بتن مگر استفاده نمود.

اگر بخواهیم سیمان را برای مدت طولانی انبار کنیم باید تا انجا که امکان دارد با دیوارهای خارجی انبارفاصله داشته باشد.

البته چون در این پروژه از سیمان پاکتی استفاده شد برای نگهداری پاکتها در فضای بازپس از اینکه انها را بر روی چوبهای تراورس قرار دادند روی انها را با ورقه های پلاستیکی پوشانیدند تا از نفوظ رطوبت به انها جلوگیری شود.

اگرسیمان به طرزصحیح انبارشود حتی تا یک سال بعد نیزقابل استفاده خواهد بود البته فقط ممکن است زمان گیرش آن قدری به تاخیر بیافتد ولی درمقاومت 28 روزه ان تاثیری نخواهد داشت.

پیاده کردن نقشه

پس از بازدید از محل اولین قدم در ساخت یک ساختمان پیاده کردن نقشه میباشد منظور از پیاده کردن نقشه انتقال نقشه ساختمان از روی کاغذ برروی زمین با ابعاداصلی است.بطوری که محل دقیق پی ها وستونها ودیوارها وزیرزمینهاو عرض پی ها روی زمین بخوبی مشخص باشد.

همزمان با ریشه کنی وبازدید ازمحل باید قسمتهای مختلف نقشه ساختمان مخصوصا نقشه پی کنی کاملا مورد مطالعه قرارگرفته بطوری که در هیچ قسمت نقطه ابهامی وجود نداشته باشد وبعدا اقدام به پیاده کردن نقشه بشود.

باید سعی شود حتما در موقع پیاده کردن نقشه از نقشه پی کنی استفاده شود.

در انجام پیاده کردن نقشه این ساختمان که پروژه من بود با توجه به کوچک بودن ساختمان از متر وریسمان استفاده شد.

ابتدا محل کلی ساختمان روی زمین مشخص شدو بعد با کشیدن ریسمان در یکی ازامتدادهای تعیین شده وریختن گچ یکی ازخطوط اصلی ساختمان تعیین شد .بعد از ان خط دیگر ساختمان را که عمود بر خط اول میباشد رسم شد.

در اصطلاح بنایی استفاده از این روش را 3-4-5- میگویند.

درصورت قناس بودن زمین ممکن است دوخط کناری نقشه برهم عمود نباشند در این صورت یکی از خطوط میانی نقشه را که حتما بر خط اول عمود است انتخاب ورسم مینماییم. در موقع پیاده کردن نقشه برای جلوگیری از جمع شدن خطاهها بهتر است اندازه ها را همیشه از یک نقطه اصلی که آن را مبداء می نامیم شروع وروی زمین منتقل می نماییم . بعد ازاتمام کار پیاده کردن نقشه باید حتما مجددا اندازه گذاری های نقشه پیاده شده را کنترل نماییم.

علت این کار این است که حتی المقدوراز وقوع اشتباهات احتمالی جلوگیری شود. برای اینکه مطمئن شویم زوا یای بدست آمده اطاق ها قائمه می باشد باید دوقطر هراتاق را اندازه گیری کنیم چنانچه مساوی بودند آن اتاق گونیا است .

به این کار اصطلاحا چپ وراست می گویند.البته چنانچه در این مرحله اطاقها 3 الی 4سانتیمترنا گونیا باشد اشکالی ندارد زیرا با توجه به اینکه پی ها همیشه قدری پهن ترازدیوارهای روی آن می باشد لذا در موقع چید ن دیوار می توان ناگونیایی ها را برطرف نمود. بطور کلی باید همیشه توجه داشت که پیاده کردن نقشه یکی از حساسترین ومهمترین قسمت اجرای یک طرح بوده وکوچکترین اشتباه درآن موجب خسارتهای فراوان می شود .

فایل ورد 51 صفحه


دانلود فایل کالبدشناسی و فیزیولوژی دستگاه تناسلی نریان

کالبدشناسی دستگاه تناسلی نریان فیزیولوژی تناسلی نریان بررسی و ارزیابی توانایی تولید مثل در نریان
دسته بندی پزشکی
بازدید ها 15
فرمت فایل doc
حجم فایل 385 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 99
دانلود فایل کالبدشناسی و فیزیولوژی دستگاه تناسلی نریان

فروشنده فایل

کد کاربری 12271
کاربر

فصل اول :کالبدشناسی دستگاه تناسلی نریان

فصل دوم :

فیزیولوژی تناسلی نریان


فصل سوم:
بررسی و ارزیابی توانایی تولید مثل در نریان


فصل چهارم :

جمع‌آوری و بررسی منی


فصل پنجم :

«تستهای آزمایشگاهی سودمند»


فصل ششم:

آزمایشات هورمونی و نمونه برداری از بیضه


فصل هفتم:

پیش بینی باروری نریان

کالبدشناسی دستگاه تناسلی نریان را می‌توان از سه جنبه زیر مورد بررسی قرار داد:

اول: اسپرماتوژنز در بیضه‌ها،دوم: بلوغ،ذخیره و انتقال اسپرم‌ها در مجاری تناسلی و سوم: چگونگی تخلیه منی در دستگاه تناسلی ماده مادیان بوسیله آلت تناسلی.

دستگاه تناسلی دام نر از کیسه بیضه، بیضه‌ها، بند بیضه، اپیدیدیم، غدد ضمیمه جنسی و آلت تناسلی تشکیل شده که در ذیل ساختار آناتومیکی آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

(1-1) کیسه بیضه

بیضه‌ها در خارج از بدن در ناحیه مغابنیدرون کیسه بیضه قرار دارند برای اینکه تولید اسپرم با موفقیت انجام شود و تحت تأثیر استرس‌های حرارتی نباشد می‌بایست دمایی بیضه کمتر از دمای بدن باشد از اینرو سیستمی توسعه یافته به نام پدیده تنظیم درجه حرارت که این امر را محقق سازد. بخش درونی اسکتروم بوسیله ماهیچه‌های کرماستر دارتوس پوشانده شده‌است که در هوای سرد بطور خودکار تحت کنترل عصبی منقبض می‌شود و بیضه‌ها را به طرف بدن نزدیک می‌سازد، برعکس در هوای گرم منبسط شده و آنها را از بدن دور می‌سازد.

چند رباط کوچک بین تشکیلات مختلف داخل کیسه بیضه وجود دارد. رباط اصلی بیضه، قطب شکمی بیضه را به دم اپیدیدیوم متصل می‌کند که با رباط عقبی( دمی) اپیدیدیوم به غشای مهبلی هم می‌چسبد. این رباط‌ها از گویرناکولوم مشتق شده‌اند. بالاخره در سطح داخلی کیسه اسکروتوم که لایه غشای مهبلی وجود دارد که یکیجداری که به سطح داخلی اسکروتوم چسبیده و دیگری اخشایی که به سطح خارجی بیضه چسبیده‌اند متصل می‌کند.

(1-2) بیضه

بیضه‌های نریان در نزدیکی ناحیه معابنی در کیسه بیضه قرار گرفته‌اند. پرده دارتوس دیواره بین بیضه‌ای را تشکیل می‌دهد. خود بیضه‌ها از دو لایه صفاقی پوشیده شده‌اند که این لایه‌های صفاقی هنگام پائین‌آمدن بیضه از مجرای مغابنی وشکل‌گیری یک حفره جانبی در پرده صفاق جداری تشکیل می‌شود. همراه با شکل‌گیری این حفره جانبی انشعاباتی از عضله مایل داخلی شکمی نیز به آن وارد می‌گردد که بین پرده کرماستر و غشای مهبلی قرار می‌گیرد.

کپسول یا پرده سفید بیضه، بطور عمده از بافت رشته‌ای تشکیل شده ولی الیاف عضلانی صافی هم دارد، که وظیفه آنها ناشناخته است. این پرده برروی کپسول غشای مهبلی اصلی قرار دارد. رگهای خونی اصلی بیضه قبل از نفوذ در کپسول و رساندن خون به پارانشیم بیضه در سطح پرده سفید پخش شده‌اند، در حالیکه اعصاب بیضه در

جدار آن قرار می‌گیرند و در داخل بیضه بافت عصبی ناچیزی یافت می‌شود. بافت بیضه از دو قسمت تشکیل شده‌است: 1 – لوله‌های منی‌ساز2- بافت بینابینی.

هر لوله منی‌ساز لوله بدون انشعاب بسیار پیچیده‌ای است که انتهای آن در لوله‌های جمع‌‌کننده باز می‌شود، و این مجرا نیز به نوبه خود به مجرای اپیدیدیوم مرتبط می‌شود. لوله‌های منی‌ساز با پرده قاعده‌ایمحدود می‌گردند و تقریباً بطور کامل با سلولهای عضله‌ای شکل قابل انقباض احاطه شده‌اند. در داخل لوله‌های اسپرم‌ساز لایه پوششی منی‌ساز خود از دو دسته سلول اصلی به نامهای سلولهای سوماتیک سرتولی و سلولهای زاینده تشکیل شده‌است. شکل و میزان بافت بینابینی که از سلولهای لیدیگ تولیدکنندة هورمونهای استروئیدی و رگهای خونی و لنفی تشکیل شده، در حیوانات مختلف بسیار متفاوت است برای مثال بافت بینابینی زیادی در نریان‌ و خوک دیده می‌شود ولی در نشخوارکنندگان میزان این بافت نسبتاً کم است

اندازه بیضه در نریان متغیر است اما میانگین طول آن 140-80 میلیمتر و میانگین قطر آن 80-50 میلیمتر و وزن آن 225 گرم می‌باشد.

(1-3) اپیدیدیم

اپیدیدیم لوله پیچ‌خورده‌ای است که توط 13 تا 15 مجرای آوران اسپرم تولیدشده در لوله‌های منی‌ساز را از طریق لوله‌های راست و rete testis گرفته و دریافت نموده و انقباض می‌دهند

اپیدیدیم از بیرون به صورت عضو تقریباً استوانه‌ای شکل دیده می‌شود که از سه قسمت تشکیل می‌شود. سر اپیدیدیم، بدنه اپیدیدیم که در وسط قرار گرفته و دم اپیدیدیم که در امتداد مجرای وابران قرار دارد.


دیواره عضلانی مجرای اپیدیدیم با حرکات دودی خود، اسپرماتوزوئیدها را به جلو می‌راند. اسپرماتوزوئیدها که هنگام ورود به بیضه نارس هستند و در ضمن عبور از اپیدیدیم به ویژه د ناحیه سرابی‌ اپیدیدیم بالغ می‌گردند.دم اپیدیدیم هم مخزن

اسپرماتوزوئید‌های کاملاً رسیده‌است و در حیوانی که از نظر جنسی فعال است این قسمت در اثر تجمع اسپرمهای ذخیره‌شده متورم و سفت و قابل ارتجاع می‌گردد. طول اپیدیدیم در نریان طویل‌تر از گاو نر حدود 45 متر می‌باشد.

(1-4)بند بیضه و رگها و اعصاب بیضه

هر بیضه بوسیله بند بیضه به بدن متصل است که سرخرگ اسپرماتیک درونی و سیاهرگ اسپرماتیک در بخش پیشین و از مجرای وابران در بخش پسین آن قرار دارد.

خونرسانی به بیضه با شریانهای بیضه است که از آئورت خلفی در نزدیکی شریان کلیوی منشعب می‌شوند این عروق بصورت شریانهای پیچ‌در پیچ از مجرای مغابنی می‌گذرند و با پرده صفاقی پوشیده شده و قسمت اصلی بند بیضه را تشکیل میدهند.

فایل ورد 99 صفحه


دانلود پروژه کاربرد کامپیوتر در حمل و نقل

کامپیوتر کاربرد کامپیوتر در حمل ونقل شبیه‌سازی کامپیوتری نرم‌افزارهای شبیه‌سازی راه‌های اصلی نرم‌افزارهای شبیه‌سازی جاده‌های شریانی
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 20
فرمت فایل doc
حجم فایل 1644 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 48
دانلود پروژه کاربرد کامپیوتر در حمل و نقل

فروشنده فایل

کد کاربری 12271
کاربر

مقدمه

1-1 شبیه‌سازی کامپیوتری

2- نرم‌افزارهای شبیه‌سازی آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها

1-2 برنامه شبیه‌سازی INTRAS

2-2 برنامه شبیه‌سازی FRECON

3- نرم‌افزارهای شبیه‌سازی راه‌های اصلی

1-3 برنامه‌شبیه‌سازی TRARR

2-3 برنامه شبیه‌سازی RURAL

4- نرم‌افزارهای شبیه‌سازی جاده‌های شریانی

1-4 برنامه شبیه‌سازی TRANSYT

2-4 نرم‌افزارهای شبیه‌سازی TRAF-NETSIM

1-2-4 آماده‌سازی دادههای ورودی

2-2-4 مدل شبیه‌سازی TRAF

3-2-4 محدودیت‌های برنامه

4-2-4 خروجی‌های برنامه

5-2-4 ویژگی‌های گرافیکی

5- نرم‌افزارهای شبیه‌سازی حمل و نقل شهری

1-5 کاربرد نرم‌افزار SATUYRN

1-1-5 کاریرد مدل ساترن در شبکه و ماتریس سفرها در بانکوک

2-1-5 کالیبره کردن مدل ساترن

3-1-5 ارزیابی طرح‌ها و برنامه‌های جایگزین مرجع

4-1-5 نتیجه‌گیری مطالعه حالت در شهر بانکوک

2-5 مدل شبیه‌سازی تقاطع‌های تهران

1-2-5 نرم‌افزار TISMOD

2-2-5 اطلاعات ورودی

3-2-5 اطلاعات خروجی

4-2-5 نتیجه‌گیری استفاده از مدل شبیه‌سازی TISMOD

3-5 نرم‌افزار Contram

1-3-5 اطلاعات خروجی Contram

2-3-5 استفاده از Contram در شبیه‌سازی معابر تهران (مطالعات حرکت)

3-3-5 بررسی علل تفاوت در نتایج حاصل از مدلسازی با برداشت آماری

6-3-3 بررسی سیستم یکطرفه پیشنهادی در شبکه مورد مطالعه

5-3-3 نتیجه‌گیری کاربرد مدل Contram

4-5 جمع‌بندی و نتیجه‌گیری (مقایسه نرم‌افزارهای مشابه)

6- خلاصه پروژه

1. مقدمه

در دنیای امروز، گستردگی و فواصل بین نفاط مختلف دنیا با وجود مسائل ارتباطاتی مختلفی با یکدیگر متصل گردیده است. وسایلی چون تلفن، تلفکس و اینترنت با بکارگیری سیستم‌های مدرن، ماهواره‌ای فواصل را بسیار کوتاه نموده است. اما علیرغم تمامی پیشرفت‌های تکنولوژیکی در این زمینه، لزوم ارتباط‌های مستقیم از بین نرفته است، بلکه با پیشرفت تکنولوژی این لزوم گاهی بیشتر نیز شده است. وسایل حمل و نقل که ابزار این ارتباط مستقیم در جابجایی کالاها و انسان‌ها می‌باشند، نیز همگام با حرکت تکنولوژی پیشرفت کرده‌اند، که این پیشرفت در تمامی سیستم‌های حمل نقل اعم از جاده‌ای راه‌آهن، دریایی، هوایی و دیگر وسایل حمل و نقل بوده است. توسعه‌ی شبکه‌های ارتباطی نیز عنصر اصلی در حمل و نقل می‌باشد که بهره‌وری از سیستم‌های حمل و نقل را میسر می‌سازد. در دنیای صنعتی امروز، برنامه‌ریزی و مدلسازی همیشه تقدم بر امور دیگر دارد و حل مدل‌های مختلف همیشه راهگشا در امرترقی بوده است.

در مسائل حمل و نقل و در برنامه‌ریزی‌های حمل و نقل، غالباً آزمون یک مدل واقعی معمولاً پرهزینه می‌باشد و اگر بخواهیم که چندین مدل را را آزمون نموده تا مدل بهینه انتخاب شود یا از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست و یا امکان‌پذیر نمی‌باشد. لذا امروز شبیه‌سازی به عنوان یک متدولوژی حل مسائل و تجزیه و تحلیل مدل‌ها از اهمیت به سزایی برخوردار می‌باشد. تکنیک شبیه‌سازی این امکان را به ما می‌دهد که قبل از اجرای مدل واقعی آن را در کامپیوتر تست نماییم و اگر داده‌های تئوریک مدل به صورت دقیق انتخاب شود، نتایج آن نزدیک به واقعیت می‌گردد و برنامه‌ریزان با استفاده از نتایج آن می‌توانند در اصلاح مدل و یا تکمیل آن قدم بردارند.

توانایی شبیه‌سازی در مدلسازی سیستم‌های پیچیده به علت سادگی روش از یک سو و پیشرفت سیستم‌های کامپیوتری برای حل مدل‌های ایجاد شده از سوی دیگر، این تکنیک را از سایرین ممتاز می‌نماید.

حمل و نقل و مسائل آن به دلیل وجود پا به دقیق تئوریکی بسیار سازگار و قابل انطباق در برنامه‌های کامپیوتری برای شبیه‌سازی یا حل بسیار مناسب می‌باشند و امروزه نرم‌افزارهای گوناگون حمل و نقل ترافیکی در خدمت کارشناسان این زمینه می‌باشد. یکی از اهداف این پروژه، نگرش بر برنامه‌های کامپیوتری حمل و نقل مخصوص برنامه‌های شبیه‌سازی می‌باشد که مورد استفاده فراوانی در سیستم‌های ترافیکی زمینی، هوایی و دریایی دارد.

1-1 شبیه‌سازی کامپیوتری

روش‌های تحلیل ریاضی، هرجا که ممکن باشد، مطلوب‌ترین و دقیق‌ترین روش برای مطالعه سیستم‌ها می‌باشد، زیرا این روش‌ها معمولاً با کمترین کوشش، جواب‌ها یا نتایجی را تولید می‌کنند که برای مقادیر مختلف پارامترهای مدل قابل محاسبه بوده و میزان دقت آنها صددرصد می‌باشد، اما وقتی که روش‌های تحلیلی، به علت پیچیدگی‌ مدل‌ها یا نیاز به تولید واقعی‌تر رفتار سیستم غیرعملی می‌باشند، آنگاه روش‌های مطالعه سیستم از طریق شبیه‌سازی مطرح می‌گردند.

در شبیه‌سازی کامپیوتری، مدلی که از سیستم تحت بررسی ساخته می‌شود که به صورت یک برنامه کامپیوتری است. یعنی کلیه اشیاء و نماهای سیستم به ساختارهای برنامه‌ای و کلیه مشخصات و رفتار آنها به متغیرها و توابع ریاضی تبدیل می‌گردند. قوانین و روابط حاکم بر سیستم، بر ساختارها و ارتباطشان با یکدیگر در اجرای برنامه جاری می‌باشد.

شبیه‌سازی کامپیوتری به علت عملی بودن در اغلب موارد و دارا بودن امتیازهای خاص خود برای بررسی و مطالعه اغلب سیستم‌ها از قبیل حمل و نقل، سیستم‌های صنعتی، تولیدی، ترافیک، انبارداری و ... بگار می‌رود. مزایای این روش که باعث توجه بیشتر به آن و افزونی موارد کاربرد آن گشته می‌توان به شرح زیر برشمرد:

  1. داشتن قدرت متراکم کردن زمان: بدین ترتیب که بوسیله شبیه‌سازی کامپیوتری ممکن است چندین سال از فعالیت یک سیستم را در چند ثانیه ملاحظه و بررسی نموده و در نتیجه بررسی کننده قادر است، چندین طرح از یک سیستم را در یک فرصت کوتاه مطالعه نموده و نتایج عملکرد آنها را مقایسه نماید.
  2. داشتن قدرت گسترش زمان: بوسیله جمع‌آوری آمار و اطلاعات لازم در برنامه شبیه‌سازی، بررسی کننده قادر است جزئیات تغییراتی که در زمان واقعی قابل مشاهده یا مطالعه نمی‌باشند، در این روش قابل کنترل و بررسی هستند. این عمل با کمک کند نمودن زمان در مدل صورت می‌گیرد.
  3. در یک بررسی گاه لازم است که حرکت زمان (مشاهده و بررسی سیستم) را متوقف کرده و نتایج بدست آمده تا این لحظه را مطالعه نموده و پس از تصمیمات لازم، بررسی را از همان نقطه توقف از سرگرفت. لازمه این نیازمند این است که تمام پدیده‌های وابسته به سیستم و بررسی آن، وضعیت خود را تا شروع مجدد بررس و آزمایش دقیقاً حفظ کنند. این امکان در همه روش‌های مطالعه سیستم‌ها وجود ندارد، ولی در شبیه‌سازی کامپیوتری عمل مذکور به راحتی صورت می‌گیرد.
  4. شبیه‌سازی کامپیوتری قادر به بررسی تغییرات جدید در سیستم‌های موجود و مطالعه سیستم‌هایی که در مرحله طرح می‌باشند، قبل از مصرف هرگونه نیرو، سرمایه و زمان برای پیشرفت یا ایجاد فیزیکی آنها می‌باشد. همچنین در بررسی و آزمایش سیستم‌ها فرصتی که احیاناً ایجاد و مطالعه آنها بوسیله روش‌های دیگر غیرممکن یا خطرناک می‌باشد، با این روش امکان‌پذیر است.
  5. شبیه‌سازی کامپیوتری، این امکان را به مطالعه‌گر می‌دهد که یک آزمایش یا بررسی را با حفظ کلیه شرایط اولیه و رفتار سیستم بوسیله یک برنامه تکرار کند. در هر یک از دفعات تکرار تنها مقادیر بعضی از پارامترها را به منظور دریافت اثر آنها بر رفتار سیستم و نتایج حاصل تغییر می‌دهد.
  6. در هنگامی که داده‌های مساله کامل نبودهع و همچنین نتوان توزیع صحیح داده‌ها را نیز بدست آورد.
  7. سیستم را نتوان در حالت حقیقی آزمون نمود، زیرا ممکن است هزینه‌ای زیاد، خسارت فراوان و یا از نظر ایمنی، مشکلاتی را بوجود آورد.

2- نرم‌افزارهای شبیه‌سازی آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها

در زمینه شبیه‌سازی آزادراه‌ها، نسخه‌های متعددی از نرم‌افزارهای مختلف وجود دارند و مورد استفاده قرار می‌گیرند. از بین نرم‌افزارهای مختلف مدل INTRAS تنها مدل ریزنگر شبیه‌سازی آزادراه‌ها می‌باشد که به شرح آن پرداخته خواهد شد:

در زمینه کلان‌نگری نیز مدل‌های متعددی نظیر FRECON2, FREQ, CORQ (که بر پایه نسخه‌های ابتدایی MACK, FREFLO نوشته شده است) وجود دارند که در این قسمت به معرفی برنامه FRECON2 خواهیم پرداخت.

1-2 برنامه شبیه‌سازی INTRAS

مدل شبیه‌سازی ریزنگر INTRAS بوسیله شرکت KLD و همکاران در اواخر دهه 1970 ارائه شد و تکمیل و اصلاح آن در دهه 1980 ادامه پیدا کرد. این مدل یک مدل ریزنگر، احتمالی، مختص وسایل نقلیه و بر مبنای زمان می‌باشد که برای پیش‌بینی عملکرد و ترافیک آزادراه در یک جریان و خیابان‌های اطراف مرتبط با آن مبنای طرح تقاضا و کنترل ترافیک ارائه شده توسط کاربر استفاده می‌شود. عملکرد پیش‌بینی شده در این از بسیاری جهات منحصر به فرد می‌باشد. این برنامه علاوه بر اندازه‌گیری عملکردهای ترافیکی معمولی نظیر سرعت، فواصل زمانی و مکانی، زمان سفر و مصرف سوخت، محدوده وسیعی از نمودارها نظیر نمودارهای مسیر وسیله نقلیه، زمان ـ مکان وسیله نقلیه و نقشه تراکم ترافیک را تهیه می‌کند. عملکرد پیش‌بینی برنامه همچنین می‌تواند در ارتباط با ترافیک اندازه‌گیری توسط شمارش‌گرهایی در طول آزادراه باشد.

طرح شبکه در برنامه INTRAS شامل ویژگی‌های هر پیوند مانند نوع پیوند، تعداد خطوط عبوری و ارتباط آن با سایر پیوندهای شبکه می‌باشد. نرخ جریان ترافیک پیش‌بینی شده بوسیله طبقه‌بندی وسایل نقلیه و نحوه استفاده از خطوط عبوری مشخص می‌شود. کنترل اعمال شده بر ترافیک در این برنامه نیز می‌تواند به شکل خطوط ویژه گردش ترافیک و یا چراغ راهنمایی باشد. لازم به ذکر است که این برنامه توجه ویژه‌ای به نقاط بحرانی (تصادفات) آزادراه می‌کند. مدل اصلی در این برنامه، مدل مادر INTRAS است و در صورت لزوم از مدل‌های کمکی دیگر به شرح زیر استفاده می‌شود:

مدل PROGIS: کلیه اطلاعات ورودی را کنترا و غلط‌گیری نموده و جدولی از اطلاعات ورودی تهیه می‌کند.

مدل LIS: اطلاعات موردی شبیه‌سازی را به آرایه‌های داده‌ای انتقال می‌دهد.

مدل SIFT: مدل اصلی است که همه عملیات شبیه‌سازی را انجام می‌دهد. این مدل از بیش از 80 زیربرنامه تشکیل شده است.

مدل FUEL: برآورد مخصوص هر پیوند برای مصرف سوخت و آلودگی وسایل نقلیه تهیه می‌کند.

مدل POSPRO:‌ فایلی از آمارهای بین شبکه‌سازی انجام شده و اطلاعات شمارشگر ترافیکی و اطلاعات حوادث بوقوع پیوسته در آزادراه را انجام می‌دهد.

مدل SAM: مقایسه آماری بین شبکه‌سازی انجام شده و اطلاعات شمارشگر ترافیکی و اطلاعات حوادث بوقوع پیوسته در آزادراه را انجام می‌دهد.

مدل INPLOT: مسیر وسیله نقلیه و اطلاعات دیگر را برای چاپ آماده می‌کند.

برنامه کامپیوتری INTRAS به زبان فرترن ANSI نوشته شده و قابلیت اجرا بر روی کامپیوترهای شخصی را دارا می‌باشد.

فایل ورد 48 صفحه


بودجه دولتی و سایر منابع تامین اعتبار

بودجه بودجه دولتی تامین اعتبار درآمد عمومی درآمد اختصاصی
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 23
فرمت فایل pptx
حجم فایل 710 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
بودجه دولتی و سایر منابع تامین اعتبار

فروشنده فایل

کد کاربری 12271
کاربر

مقدمه

بودجه موارد استفاده متعدد و گوناگونی دارد، بودجه می تواند به عنوان ابزار برنامه ریزی ، عامل کنترل و یا به عنوان وسیله ای جهت برقراری ارتباط بین دستگاههای دولتی مورد استفاده قرار گیرد. به طور کلی سیاستهای کوتاه مدت و بلند مدت دولت در سند بودجه اعلام می شود. برای تامین نیازهای اطلاعاتی هر یک از موارد استفاده فوق، اطلاعات مربوط پیش بینی درآمد و هزینه به انحاء و اشکال مختلف در لایحه بودجه طبقه بندی می شود . طبقه بندی هزینه ها و درآمد ها زمینه لازم را برای تجزیه و تحلیل و تصمیم گیری فراهم می کند و به طور کلی طبقه بندی بودجه سبک و ترتیب ادامه اطلاعا ت را در سند بودجه مشخص می کند.

تعریف سایر منابع تامین اعتبار

سایر منابع تامین اعتبار عبارتند از منابعی که تحت عنوان وام ، انتشار اوراق قرضه ، برگشتی از پرداختهای سالهای قبل و عناوین مشابه در قانون بودجه کل کشور پیش بینی میشود و ماهیت درآمد ندارند .
طبقه‌بندی درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار

درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار در بودجه کل کشورمان به سه گروه طبقه­بندی می­شوند:

درآمد عمومی.
درآمد اختصاصی.
درآمد شرکت­های دولتی.
فایل پاورپوینت 22 اسلاید


پاورپوینت تحولات مهم در حکومت امام علی (ع)

امام علی (ع) کارگزاران امام علی علیه السلام پیکار معاندان با امام علی علیه السلام پذیرش پیمان حکمیت صلح صفین
دسته بندی معارف اسلامی
بازدید ها 26
فرمت فایل pptx
حجم فایل 702 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 41
پاورپوینت تحولات مهم در حکومت امام علی (ع)

فروشنده فایل

کد کاربری 12271
کاربر


بیعت با امیر مومنان علی علیه السلام

مهاجران و انصار و مردمی که از شهرهای دیگر به مدینه آمده بودند پس از کشته شدن عثمان با اشتیاق تمام به علی علیه السلام روی آوردند و به وی گفتند :

مردم به پیشوا نیاز ماندند و کسانی را به امامت شایسته تر از تو نمی دانیم زیرا سابقه در دین بیشتر و به رسول خدا نزدیک تر هستی

آن حضرت در پاسخ گفت :

همانا کران تا کران را ابرهای فتنه پوشانیده و راه درست ناشناخته گردیده است من وزیر باشم بهتر است که امیر باشم

مردم گفتند:

به خدای جز تو را انتخاب نخواهیم کرد!

ویژگیهای بیعت با علی علیه السلام

۱ . بیعت با علی به صورت پیشنهاد عمومی بوده و با کوشش شیعیان همچون عمار و مالک اشتر عموم مردم به گونهای خودانگیخته در بیعت شرکت کردند چنانکه علی علیه السلام فرمود ؛

به سوی من روی آورید و پیاپی فریاد کشید البعیة! البعیة! من دستان خویش فرو بستم اما شما آن را گشودید از دست باز کردن سربازدم ولی شما آن را کشیدید .

۲ . مردم در بیعت با علی آزاد بودند و فرصت انتخاب داشتند

۳ .بیعت با شور و اشتیاق مردم همراه بود به آن گونه که علی علیه السلام فرمود ؛

و......

اصلاحات امیر مومنان علی علیه السلام

علی علیه السلام پس از یک دوره بازگشت به سنتهای اشرافی جاهلی و برخی انحراف از اصول قرآنی و از سنت نبوی تبعیض و رفاه زدگی به خلافت رسید از این رو ایشان ناگزیر به ایجاد تغییرات بنیادی و اصلاح واقعی ساختار و نظام حکومت اسلامی بود زیرا از یک سو گفتمان و دیدگاه معرفتی علی علیه السلام این دگرگونی اساسی را اقتضا میکرد و از سوی دیگر کسانی که او را به قبول خلافت وا داشتند خواهان این اصلاح بنیادین بودند.

بدینسان امام علی علیه السلام اصلاحات بنیادین در ابعاد سیاسی اجتماعی اقتصادی و فرهنگی را در جامعه اسلامی آغاز نمود.

و.........

۵) پیکار معاندان با علی علیه السلام

قیام شیعیان بصره

با سقوط شهر به دست عهد شکنان ،حکیم بن جبله عبدی از شیعیان و بزرگان بسته به همراه هفتصد نفر از قبیله عبدالقیس قیام کرداما با کشته شدن وی و سه برادر و ۷۰ نفر از غمش قیام شیعیان بستر در حمایت علی علیه السلام سرکوب شد

امام علی علیه السلام اواخر ماه ربیع الاول سال ۳۸ هجری به همراه ۴۰۰ نفر از مهاجران و انصار و اصحاب بدر برای تعقیب عهده شکنان از مدینه خارج شد در ذوقارفرزندش حسن علیه السلام را برای فراهم آوردن لشکر به کوفه فرستاد که از مخالفت ابوموسی اشعری از بسیج مردم کوفه آگاه شد مالک اشتر نخعی را به انجا فرستاده تا کوشش ابوموسی را خنثی کنند و.....................

فایل پاورپوینت 41 اسلاید


دانلود پاورپوینت خدمات الکترونیک قضایی

خدمات الکترونیک خدمات الکترونیک قضایی وظایف دفاتر خدمات قضایی
دسته بندی حقوق
بازدید ها 21
فرمت فایل pptx
حجم فایل 350 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
دانلود پاورپوینت خدمات الکترونیک قضایی

فروشنده فایل

کد کاربری 12271
کاربر


مقدمه

ارایه خدمات الکترونیک قضایی، از طرح‌های بزرگ و مهم دستگاه قضایی و مورد توجه و تاکید مدیران عالی است.
امروزه آمادگی الکترونیک مردم و نیز ارتقای سطح دسترسی آنان به امکانات و تسهیلات فناوری اطلاعات و ارتباطات نسبت به گذشته، کاهش مراجعات مردم به مراجع قضایی را امکان پذیر نموده است. در طرح خدمات الکترونیک قضایی جهت طرح دعوا می بایست بدون مراجعه به محاکم یا دادسراها، از طریق مراجعه به دفاتر الکترونیک خدمات قضایی نسبت به طرح دعوا اقدام شود.
دفاتر خدمات قضایی چیست
دفاتر خدمات قضایی دفاتری هستند که برای تسهیل امور قضایی مردم ایجاد شده‌اند. این دفاتر برای ثبت و پیگیری الکترونیکی امور قضایی مردم در فضای مجازی تاسیس شده‌اند. در حال حاضر 40 دفتر خدمات قضایی در تهران فعال شده است. شهروندان محترم می‌توانند در حوزه صلاحیت‌های این دفاتر به هر یک از آنها مراجعه کنند و بدون رعایت صلاحیت محلی از خدمات مربوطه بهره‌مند شوند.
فایل پاورپوینت 15 اسلاید

تراکت سیاه و سفید پیرایش مردانه

تراکت سیاه و سفید پیرایش مردانه تراکت سیاه سفید پیرایش مردانه تراکت سیاه سفید پیرایش ریسو تراکت ریسو آرایش مردانه تراکت تبلیغاتی آرایشگاه مردانه تراکت سیاه و سفید پیرایش
دسته بندی فایل های لایه باز و PSD
بازدید ها 23
فرمت فایل zip
حجم فایل 807 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1
تراکت سیاه و سفید پیرایش مردانه

فروشنده فایل

کد کاربری 19487
کاربر

تراکت سیاه و سفید پیرایش مردانه لایه باز

psd

استفاده شده از وکتورها برای تمام دستگاهها

در صورت تغییر اندازه هیچ افت کیفیتی ندارد

فرمت فایل psd

اندازه A5


نمونه سوال برق خودرو درجه دو فنی و حرفه ای

دانلود نمونه سوال برق خودرو درجه دو فنی و حرفه ای با جواب
دسته بندی فنی و حرفه ای
بازدید ها 11
فرمت فایل pdf
حجم فایل 396 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
نمونه سوال برق خودرو درجه دو فنی و حرفه ای

فروشنده فایل

کد کاربری 15812
کاربر

دانلود نمونه سوال برق خودرو درجه دو فنی و حرفه ای با جواب

26 صفحه و 235 تست با جواب از نمونه سوالات آزمون برق خودرو فنی و حرفه ای کشور با جواب جهت قبولی شما عزیزان رشته برق خودرو و هنر آموزان فنی و حرفه ای و قابل استفاده برای مربیان فنی و حرفه ای و آموزشگاهای آزاد برق خودرو

بخشی از این سوالات :

  • سریع تبخیر شدن مایع الکترولیت باتری نشان دهنده

. جریان یا ولتاژ شارژ بالا است

. آفتامات خراب است

. شارژ بیش از حد باتری

. کلیه موارد

  • افزایش سطح پلیتهای داخل خانه های باتری جهت

. افزایش شدت جریان خروجی

. افزایش ولتاژ هر خانه

. افزایش مقاومت داخلی

. هیچ کدام

  • تفاوت دینام اتصال داخلی و خارجی در چیست؟

. نوع آرمیچر

. نوع اتصال بالشتکها

. نوع زغال

. اتصالات کلکتور

  • در آۀترناتور تحریک ائلیه روتور چگونه صورت می گیرد؟

. پس ماند مغناطیسی قطبها

. جریان لامپ شارژ

. جریان خروجی استاتور

. هیچ کدام

  • مقدار آمپر فیوز فندک اتومبیل ها غالبا

. 5 آمپر

. بیش از 10 آمپر

. بیش از 30 آمپر

. کمتر از 5 آمپر

  • در صورتی که سیم مثبت و منفی موتور بخاری برعکس نصب می شود؟

. موتور بخاری حرکت نمی کند

. دور موتور بخاری عکس می شود

. موتور بخاری می سوزد

. هیچ فرقی نمی کند

  • تنظیم صدای بوق چگونه انجام می گیرد

. ازیاد جریان ارسالی به بوق

. کم و زیاد نمودن جریان ارسالی به بوق

. ازدیاد نیروی فنریت صفحه مرتعش کننده

. هیچ کدام