فروشگاه نوین داک

فروشگاه نوین داک

فروش تحقیق ، پروژه ، مقاله ، پاورپوینت
فروشگاه نوین داک

فروشگاه نوین داک

فروش تحقیق ، پروژه ، مقاله ، پاورپوینت

پاورپوینت نانومکاترونیک

نانومکاترونیک تاریخچه نانو و مکاترونیک نانوالکترونیک نانورباتها در پزشکی
دسته بندی مکانیک
بازدید ها 7
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2637 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
پاورپوینت نانومکاترونیک

فروشنده فایل

کد کاربری 12271
کاربر

فهرست مطالب

تعریف مکاترونیک

میدان تنوع مکاترونیک

نانو چیست؟

فناوری نانو

یک نانومتر چقدر است؟

تاریخچه نانو و مکاترونیک

چرا کوچک سازی؟

اثر افزایش سطح

ساخت ساختار نانو مقیاس

نانوالکترونیک

نانومکانیک

نانومکاترونیک

نانورباتها در پزشکی

نحوه عملکرد نانو رباتها

منابع انرژی نانو رباتها

معایب نانورباتها

نانو جراحی

نانوربات رباتهای خود تخریب

منابع

فایل پاورپوینت 22 اسلاید


پاورپوینت آشنایی با فرهنگ و معماری هند

هند فرهنگ و معماری هند زبان هنــد معابد بودایی
دسته بندی معماری
بازدید ها 8
فرمت فایل ppt
حجم فایل 291 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
پاورپوینت آشنایی با فرهنگ و معماری هند

فروشنده فایل

کد کاربری 12271
کاربر

زبان هنــد

هند دارای چندین زبان و لهجه و گویش است خط و زبان اولیه آنها سانسکریت است که کتابهای زیادی به این زبان وجود دارد.
—مهمترین زبان عصر حاضر هند زبان اردو است که تشکیل شده است از لغات فارسی – عربی و ترکی و انگلیسی و لغات محلی .کلمه هند از نام بومی سیندهو که نام یک رودخانه بومی هند است و ایرانیها سیندهو را به هندو بدل کردند و هند را به نام هندوستان یهنی سرزمین رودخانه ها خواندن از این کلمه یونانیها کلمه ایندیا را بکار بردند.
فرهنگ و معماری هند

در هند آئین تاریخی مهمی وجود دارد به نام بودا

بودا : توسط یک شاهزاده نپالی با افکار فلسفی خاص در 560 ق.م. پایه گذاری میشود . بودا معتقد است که برای پیشرفت بایستی پیش از آنکه مشکلات را در محیط بیرونی حل کنیم ، می بایست به حل مشکلات درون خود بپردازیم .

به همین خاطر به فضاهای خلوتی برای عبادت احتیاج داریم . این فضاهای خلوت در سالهای اولیه گسترش بودیسم که تعداد پیروان آن اندک است ، غارها میباشد ، مکانی که امکان خلوت بودائیان را فراهم میکند . اما در سالهای بعد غارها کفاف عبادت همه بودائیان را نمی دهد ، به همین خاطر احتیاج به تعداد بیشتری معبد است که این معابد را با استفاده از توده های حجیم سنگی بوجود می آورند . این توده های حجیم در واقع الگوهایی هستند از غارهای اولیه و یا به عبارتی ، در معابد بودایی تلاش شده که فضای خلوت و ساکت غار ، مجددا ً تکرار شود .


فایل پاورپوینت 25 اسلاید


پاورپوینت حسابداری ملی

حسابداری ملی روشهای محاسبه تولید ملی تولید ناخالص داخلی GDP تولید ناخالص ملی GNP
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 4
فرمت فایل ppt
حجم فایل 726 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 47
پاورپوینت حسابداری ملی

فروشنده فایل

کد کاربری 12271
کاربر

پیدایش اقتصاد کلان:

به طور کلی دراقتصاد کلان دومکتب عمده مطرح می باشد:

1-مکتب کلاسیک

2-مکتب کینزین

1-مکتب کلاسیک:

اقتصاددانان کلاسیک مانند آدام اسمیت،ژان باتیست سی،جان

استوارت میل اعتقاد داشتند در اقتصاد تعادل همواره برقرار است

و بازار با عملکرد آزادانه خود می تواند منابع کمیاب جامعه را به

طور کارامد یعنی به گونه ای که بیشترین منابع برای جامعه

بدست آید تخصیص دهد در نتیجه اعتقادی به مداخله دولت

در اقتصاد نداشتند.

آدام اسمیت با نوشتن کتاب ثروت ملل در1776نظریه دست

نامرئی را مطرح کرد.بر اساس این عقیده چنانچه تک تک افراد

جامعه به دنبال بیشینه نمودن منافع خویش باشند یک دست

نامرئی این فعالیتها را به گونه ای تنظیم خواهد نمود که بیشترین

منافع برای جامعه نیز بدست آید.

ژان باتیست سی با بیان قانون بازارها ی سی معتقد بود عرضه

به وجود آورنده تقاضای خود است زیرا هنگام تولید و عرضه بنگاه

باید سهم عوامل تولید از درآمدهای بوجود آمده را ادا کند.به این

ترتیب این عوامل صاحب درآمدشده وخودبه خودبه تقاضای کالاها

و خدمات می پردازد.

نتیجه این اندیشه ها آن بود که اجازه دهیم در اقتصاد،بازارها به

طور آزادانه عمل نمایند و تعادل در اشتغال کامل همواره برقرار

است.

2-مکتب کینزین:

نظریات کلاسیک ها تا دهه 1929 و اوایل دهه 1930 نظریات مسلط

در اقتصاد بود اما در این سالها با به وجود آمدن بحران بزرگ درغرب

و از بین نرفتن آن صحت این تفکرات مورد تردید قرار گرفت.در این

وضعیت اقتصاددان شهیر انگلیسی جان مینارد کینز نظریات خود را بیان

کرد. به عقیده کینز برعکس کلاسیک ها عدم تعادل پدیده ذاتی در

اقتصاد است وتعادل پدیده ای کاملا اتفاقی است.قیمتها ودستمزدها به

سمت پایین انعطاف پذیر نیستند و در نتیجه بازار لزوما کارامد نیست و

دولت باید در مواقع لزوم برای ازبین بردن عدم تعادلها در اقتصاد دخالت

کندومی دانیم که برای سیاستگذاری کردن درسطح کلان تئوری هایی

مطرح گردید که به عنوان اقتصاد کلان شناسایی می شود.

به عقیده کینز بر عکس کلاسیک ها عدم تعادل پدیده ذاتی در

اقتصاداست و تعادل پدیده ای کاملا اتفاقی است.قیمتها و دستمزدها

به سمت پایین انعطاف پذیر نیستند و در نتیجه بازار لزوما کارامد

نیستو دولت باید در مواقع لزوم برای ازبین بردن عدم تعادل ها در

اقتصاد دخالت کند ومی دانیم که برای سیاستگذاری کردن درسطح

کلان تئوری هایی مطرح گردیدکه به عنوان اقتصادکلان شناسایی

می شود.

حسابداری ملی

پس ازآنکه از ماهیت مباحث اقتصاد کلان آگاه گردیم.به دنبال آنیم

که متغییرهای اقتصاد کلان رامورد سنجش واندازه گیری قراردهیم

سنجش و اندازه گیری متغییرهای اقتصاد کلان به حسابداری ملی

موسوم می باشد. بیش ازآنکه آدام اسمیت کتاب ثروت ملل را به

رشته تحریر درآورد تصور عمومی بر آن بود که ثروت یک کشور

براساس میزان طلا و جواهرات موجود در آن سنجیده می شود.

بنابراین درچنین جامعه ای اشراف و نظامیان دارای جایگاه بوده و

مورد توجه قرار می گرفتند.دراین وضعیت کشورها سعی میکردند به

هرترتیبی شده میزان طلا وجواهرات خودرا افزایش دهند که این

مکتب به مکتب سوداگری موسوم بود و......

و در ادامه داریم:

روشهای محاسبه تولید ملی

1-روش تولید(ارزش افزوده)

2-روش هزینه

3-روش درآمد

کارمزد احتسابی

فایل پاورپوینت 47 اسلاید


انبار داده (Data Warehousing)

انبار داده تاریخچه و دلایل استفاده از انبار داده نحوه ایجاد انبار داده در سازمان ویژگیهای اصلی داده‌های انبار داده‌ها
دسته بندی کامپیوتر و IT
بازدید ها 13
فرمت فایل ppt
حجم فایل 760 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29
انبار داده (Data Warehousing)

فروشنده فایل

کد کاربری 12271
کاربر

انبار داده (Data Warehouse) چیست؟

تکنولوژی انبار داده‌ها شامل مجموعه‌ای مفاهیم و ابزارهای جدیدی است که با فراهم آوردن اطلاعات از دانشگران (افراد اجرایی، مدیر و تحلیلگر) در تصمیم گیری پشتیبانی می‌نماید. دلیل اصلی ساخت انبار داده ها، بهبود کیفیت اطلاعات در سازمان است، در واقع دسترسی به داده‌ها از هر جا درون سازمان داده‌ها از منابع داخلی و خارجی تهیه می‌شوند و به اشکال گوناگون از داده‌های ساختاری گرفته تا داده‌های ساخت نیافته مانند فایل‌های متنی یا چند رسانه‌ای، در مخزنی مجتمع می‌شوند. انبار داده‌ها یا DWH مخزنی از این داده‌هاست که به صورتی قابل درک در دسترس کاربران نهایی کسب و کار قرار می‌گیرد.
از اواسط سالهای 1980 نیاز به انبار داده‌ها به وجود آمد و دریافتند که سیستم های اطلاعاتی باید به صورت سیستم‌های عملیاتی و اطلاعاتی مشخص شوند. سیستم‌های عملیاتی از فعالیت‌های روزانه کسب و کار پشتیبانی می‌نمایند و برای پاسخگویی سریع به ارتباطات از پیش تعریف شده مناسب هستند. داده‌های عملیاتی ارائه بی‌درنگ و فعلی وضعیت کسب و کار می‌باشند. اما سیستم‌های اطلاعاتی برای مدیریت و کنترل کسب وکار به کار می‌روند. این سیستم‌ها از تجزیه و تحلیل داده‌ها برای اتخاذ تصمیم درباره عملکرد آنی و آتی سازمان پشتیبانی می‌کنند و برای در خواست‌های موردی، پیچیده و به طور عمده فقط خواندنی طراحی شده‌اند.داده‌های اطلاعاتی تاریخی هستند، به عبارتی بیانگر دیدگاه ثابتی از کسب وکار در یک دوره زمانی می‌باشند.

انـبـار داده بـه مجـموعـه ای از داده هــا گفـتـه می شود که از منابع مختلف اطلاعاتی سازمان جمع آوری ، دسته بندی و ذخیره می شود. در واقع یک انبار داده مخزن اصلی کلیه داده های حال و گذشته یک سازمان می باشد که برای همیشه جهت انجام عملیات گزارش گیری و آنالیز در دسترس مدیران می باشد. انبارهای داده حاوی داده هایی هستند که به مرور زمان از سیستم های عملیاتی آنلاین سازمان (OLTP) استخراج می شوند، بنابراین سوابق کلیه اطلاعات و یا بخش عظیمی از آنها را می توان در انبار داده ها مشاهده نمود.

از آنجائیکه انجام عملیات آماری و گزارشات پیچیده دارای بارکاری بسیار سنگینی برای سرورهای پایگاه داده می باشند، وجود انبار داده سبب می گردد که اینگونه عملیات تاثیری بر فعالیت برنامه های کاربردی سازمان (OLTP) نداشته باشد.
همانگونه که پایگاه داده سیستمهای عملیاتی سازمان ( برنامه های کاربردی ) به گونه ای طراحی می شوند که انجام تغییر و حذف و اضافه داده به سرعت صورت پذیرد، در مقابل انبار داده ها دارای معماری ویژه ای می باشند که موجب تسریع انجام عملیات آماری و گزارش گیری می شود (OLAP) .
تاریخچه و دلایل استفاده از انبار داده
از اواخر سال 1980 میلادی، انبـار های داده به عنـوان نـوع متـمـایزی از پایـگاه هـای داده مـورد استـفاده اغلـب سـازمـانـها و
شرکت های متوسط و بزرگ واقع شدند. انبار های داده جهت رفع نیاز رو به رشد مدیریت داده ها و اطلاعات سازمانی که توسط پایگاه های داده سیستم های عملیاتی غیر ممکن بود، ساخته شدند.
سیستمهای عملیاتی سازمان (OLTP) دارای نقاط ضعفی می باشند که انبار های داده آنها را رفع می کنند. از جمله:
بار پردازش گزارشات موجب کندی عملکرد برنامه های کاربردی می گردد.
• پایگاه های داده برنامه های کاربردی دارای طراحی مناسبی جهت انجام عملیات آماری و گزارش نیستند.
• بسیاری از سازمانها دارای بیش از یک برنامه کاربردی ( منابع اطلاعاتی) می باشند، بنابراین تهیه گزارشات در سطح سازمان غیر ممکن می شود.
• تهیه گزارشات در سیستمهای عملیاتی غالبا نیازمند نوشتن برنامه های مخصوص می باشد که معمولا کند و پرهزینه هستند.
فایل پاورپوینت 29 اسلاید

جزوه درسی فن آوری قالب بندی و آرماتورگذاری به صورت فایل word در 36 صفحه همراه با شکل و تصویر

در این پروژه جزوه درسی فن آوری قالب بندی و آرماتورگذاری به صورت فایل word در 36 صفحه همراه با شکل و تصویر طبق شرح زیر بیان شده است 1مزایای ساختمان های بتنی 2 معایب ساختمان های بتنی 3 مراحل ساخت سازة های بتن آرمه 4 مواد اصلی تشکیل دهندة بتن 5 درصد مصالح سنگی در بتن 6 عامل اساسی تأثیرگذار در هیدراسیون سیمان 7 ترکیبات اصلی کلنیکر
دسته بندی عمران
بازدید ها 7
فرمت فایل doc
حجم فایل 7579 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 36
جزوه درسی فن آوری قالب بندی و آرماتورگذاری به صورت فایل word در 36 صفحه همراه با شکل و تصویر

فروشنده فایل

کد کاربری 19318
کاربر

در این پروژه جزوه درسی فن آوری قالب بندی و آرماتورگذاری به صورت فایل word در 36 صفحه همراه با شکل و تصویر طبق شرح زیر بیان شده است:

1-مزایای ساختمان های بتنی

2- معایب ساختمان های بتنی

3- مراحل ساخت سازة های بتن آرمه

4- مواد اصلی تشکیل دهندة بتن

5- درصد مصالح سنگی در بتن

6- عامل اساسی تأثیرگذار در هیدراسیون سیمان

7- ترکیبات اصلی کلنیکر

8- - نرمی سیمان

9- انواع سیمان

10- سیمان ضد سولفاتی

11- ضوابط آیین نامه و مقررات ملی در خصوص سیمان مصرفی

12- مشخصات سیمان مصرفی در بتن

13- طرح اختلاط

14- مصالح سنگی شن و ماسه

15- محدودیت های بزرگترین اندازة اسمی سنگ دانه های بتن

16- تشکیل دهندة حباب ها در بتن

17- زمان گیرش خمیر سیمان

18- دستگاه نظارت در کارگاه

19- مقاومت فشاری مشخصه بتن

20- عمل آوری بتن

21- استفاده از فولاد در بتن

22- جزئیاتی از آرماتورها در جداول میلگردهای مصرفی

23- طبقة بندی فولادهای مصرفی

24- قطر اسمی یا موثر میگلردهای ساده

25- قطر اسمی میلگرد آجدار

26- ضریب انبساط حرارتی میلگرد

27- خصوصیات رفتار مقاومتی فولادها

28- شکل پذیری فولاد

29- چهار شرط پذیرش فولاد

30- آزمایش کشش میلگرد

31- نحوة قرار گرفتن میلگرها در قیدها و تکیه گاه

32- استقرار میلگردها در تیرها

33- استقرار میلگرد هادر ستون ها

34- اشکال متداول خاموت و تنگ

35- رکابی و سنجاقک در سازة های بتنی

36- مش بندی کف فونداسیون و میلگردهای انتظار

37- بولت گذاری و مش بندی در فونداسیون

38- کاربرد خرک در آرماتور بندی پی های گسترده یا ژنرال

39- کاربرد ماهیچه در اتصال دیوار و کف

40- ضوابط آیین نامه و مقررات های مربوط به برش میلگردها

41- مواد ضوابط آیین و مقررات ملی مربوط به حمل و انبار کردن میلگردها

42- ضوابط آیین نامه و مقررات ملی مربوط به مهار میلگردها

43- انواع خم میلگرد

44- انواع وصلة آرماتورها

45- ضوابط آیین نامه و مقررات ملی مربوط به وصله های پوششی میلگردها

46- هدف از ایجاد پوشش بتن

47- عوامل مؤثر در هزینة عملیات قالب بندی

48- انواع قالب بندی

49- ایمنی

50- وسایل و ابزار آلات ایمنی

51- مواد آزاد کنندة قالب

52- عملیات قالب برداری

53- فاصله نگهدار در اعضاهای بتنی


دانلود تحقیق سیکلوپات شخصیت

یک دامنه از صفات شخصی، یک موفقیت بی بها که شخص را منعکس می‌کند، یک سطح هوشیاری و هوشیاری فرعی که ضرورت و جوهر طبیعت داخلی ما را به تصویر می کشد، شخصیت می باشد
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 6
فرمت فایل doc
حجم فایل 14 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13
دانلود تحقیق سیکلوپات شخصیت

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

یک دامنه از صفات شخصی، یک موفقیت بی بها که شخص را منعکس می‌کند، یک سطح هوشیاری و هوشیاری فرعی که ضرورت و جوهر طبیعت داخلی ما را به تصویر می کشد، شخصیت می باشد. یک شرح متمایز می تواند به صورت یک دب اکبر بی نظیر و منحصر نبود. از صفات رفتاری سازگار شرح داده شود. اکثر ما مردم، دارای نوعی از هویت یکپارچگی هستیم، یعنی یکپارچگی شخصی/ نوعی تمایلی برای خود بازتابی در ما وجود دارد. بحث به تفسیر این امر می پردازد که چرا خود/ self در توسعه مغز و آناتومی ما مردم اهمیت دارد. فکر و هوشیاری و نگاهی به شخص سالمتر همراه با همتای آن ها را به سمت سایکو پاتولوژی یا اختلافات ذهنی می کشاند.

  • خود مهم انگاری (خود بزرگ بینی): این امر کافی نیست که درک کنیم که چه چیزی ما باید باشیم همگی اینکه بدانیم که ما چه هستیم و درک نمی کنیم که چه هستیم مگر اینکه بدانیم چه باید باشیم، در روزگار ما، خود را ملزم کرده ایم که «خودمان را پیدا کنیم» و یک آرزویی که همراه ما هست و به این ترتیب هسته وجودی خودمان را گم ک رده ایم، که عمل نکنیم بلکه زندگی کنیم، اصل self hood یا تحقیق فعلی برای ان می تواند توسط نظریه شخصیت شرح داده شود که یک رابطه بین ابعاد هیجانی و ادراکی را بررسی می‌کند. بعبارت دیگر، آنچه که ما درباره خودمان ، محیطمان و سایرین احساس می کنیم دارای یک ارتباط اندیشه و ادراک این تأثیرات است.

ناحیه رشد و جوانه زنی علاقه ما در داخل روانشناسی مربوط به خود شناسی می گردد. رفتار شما به آن چیزی گره خورده است که نحوه برداشت شما از خودتان در ارتباط با بقیه جهان نامیده می شود، و اینکه شما چگونه کارهای خودتان را کنترل و تعیین کنید بستگی به درک شما از دلایل انجام کار دارد. چنین راهبردهایی برای مدیریت و کنترل زندگی خودما منطبق با خود- کفایی (خود بسندگی) می باشد که به صورت عقیده ما درباره توانایی خودمان برای انجام رفتارهایی شرح داده می شود که باید منجر به پس آمدهای پیش بینی شده (مورد انتظار) گردد: خودکفایی زیاد، اعتماد را نشان می دهد که در آن محدوده ما می توانیم پاسخ های ضروری برای حصول قدرت را اجرا نماییم وخودکفایی کم آشفتگی را نشان می دهد که در آن پاسخ های ضروری ممکن است ماورای توانایی های ما باشد. خودشناسی و خود شایسته پنداری ترکیب می شوند تا یکپارچگی شفعی یا همبستگی شخصیت را شکل دهند. از اطلاعات و نحوه اعمال آن و تعامل با واقعیت همان گونه که توسط دیگران درک می شود یک هویت (یکپارچگی شخصیت) شکل می گیرد. یکپارچگی فردی، توسط هاینرها رتمن بررسی گردید دو ایده استقلال، اگو (نفس) را مطرح کرد. اگو توسط فروید تعریف گردید که مولفه تصمیم گیری شخصیت است، که مطابق با قانون واقعیت عمل می‌کند که در آن جستجوی تاخیر رضایت از متحرکت های پنهان می پردازد تا اینکه موقعیت های مناسب بتواند پیدا شود. برعکس، بسیاری از اساتید ادعا دارند اگو توسط فروید تعریف گردید که مولفه تصمیم گیری شخصیت است، که مطابق با قانون واقعیت عمل می‌کند که در آن به جستجوی تاخیر رضایت ازمحرک های پنهان می پردازد تا اینکه موقعیت‌های مناسب بتواند پیدا شود. برعکس، بسیاری از اساتید ادعا دارند اگو (نفس) دارای اعمال مهمی می باشد و همراه با اتونومی یا استقلال، یک اگوی آزاد یعنی اگوی حاکم برخودش ایجاد می شود.. افرادی که دارای چنین صنعتی هستند به صورت قانون گذاران حوزه وجودی خودشان عمل می نمایند و به قول معروف رئیس خودشان هستند و به عقیده براهام ماسلو، در پی درک و دریافت حقایق خودشان می باشند.

فایل ورد 13 اسلاید


دانلود تحقیق تاثیر سو تغذیه بر روح و جسم نوجوانان

غذا نیاز انسان را به ماده و انرژی تأمین می کند ماده برای ساختن بافتهای جدید و رشد بدن لازم است و به این علت تغذیه مقوله بسیار مهمی است مخصوصاً در نوجوانان که هم در سن رشد هستند و هم دارای فعالیت بسیار زیاد
دسته بندی تغذیه
بازدید ها 7
فرمت فایل doc
حجم فایل 85 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
دانلود تحقیق تاثیر سو تغذیه بر روح و جسم نوجوانان

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

فهرست مطالب

کلیات

مقدمه

فصل اول : تغذیه

تغذیه

تاریخچه غذا

عهد قدیم تا دوران آگاهی

هرم غذایی

فصل دوم: گروههای غذایی

ویتامین ها

کربوهیدارتها

چربی ها

امگا- 3 و امگا- 4

پروتئین ها

املاح معدنی

آهن

سدیم و پتاسیم

کلسیم

ید

روی

آب

فصل سوم: اهمیت تغذیه

تغذیه در دوران بلوغ

ویژگی های رفتاری تغذیه در نوجوانان

اهمیت تغذیه در دختران

تأثیر تغذیه در خوجوانان در موفقیت جامعه

توصیه های تغذیه ای

اهمیت صبحانه و میان وعده ها

فصل چهارم: عوارض ناشی از تغذیه نادرست

جسمی:

مشکلات ناشی از تغذیه ناسالم

چاقی

منشاءچاقی

عوارض رژیم های نادرست

کم خونی ناشی از فقر آهن

کم خونی مگالوپلاستیک

کم خونی پرنی سیوز

کم خونی همولتیک

کم خونی ناشی از کمبود مس

کربوهیدارت ها و پوسیدگی دندان

گواتر

کمبود ویتامین A

کمبود ویتامین B

کبمود پروتئین


روانی:

افسردگی

افسردگی جوانان

افسردگی و تغذیه

فصل پنجم: مصاحبه

مصاحبه با دکتر حسینی متخصص تغذیه

فصل ششم: جمعبندی

فصل هفتم: پیوست

منابع

« خلاصه»

غذا نیاز انسان را به ماده و انرژی تأمین می کند ماده برای ساختن بافتهای جدید و رشد بدن لازم است و به این علت تغذیه مقوله بسیار مهمی است مخصوصاً در نوجوانان که هم در سن رشد هستند و هم دارای فعالیت بسیار زیاد.

غذاها شامل موارد زیر است:

1- هیدراتهای کربن 2- چربی ها 3- پروتئین 4- مواد معدنی و ویتامین ها و آب هیدارت های کربن انرژی زا هستند و مقدار آنها در غذاهای مختلف متفاوت است. چربی ها هم مانند هیدراتهای کربن انرژی زا هستند و به دو نوع گیاهی و جانوری وجود دارد چربی ها برای بدن ضروری هستند زیرا بدن را گرم نگه می دارد و درساختار سلول هم شرکت دارند اما مصرف بیش از حد آنها خطر ابتلاء به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. بدن انسان قادر به ساختن همه پروتئین های مورد نیاز بدن نیست به این علت باید حتماً از پروتئین استفاده شود زیرا کمبود پروتئین باعث بروز بیماری کواشیورکور می شود.

نیاز حیاتی بدن به آب که بسیار آشکار است انسان بیشتر آب موردنیاز بدنش را از آشامیدن آب و مابقی را از آب موجود در غذاها بدست می آورد انسان بدون آب زنده نخواهد ماند.

هرچند بدن املاح معدنی را به مقدار کم و اندک نیاز دارد اما نبود این مواد باعث بوجود آمدن بیماریهایی مثل: آنمی( کمبود آهن) گواتر( کاهش ید)

بدن قادر به ساختن هیچیک از ویتامینها نیست اما منابع غذایی که ویتامن ها در آب یافت می شود فراوان است کمبود ویتامین باعث بیماریمختلف( جسمی و روانی) می شود که درا دامه به شرح آنخواهیم پرداخت.

اهداف تحقیق:

در این بخش تلاش ما بر مطالعه اهداف زیر بوده استک

1- بررسی مواد غذایی موردنیاز بدن

2- گروههای غذایی و میزان نیاز بدن به آنها

3- نقش مواد غذایی در جسم نوجوانان

4- نقش مواد غذایی در روح و روان نوجوانان

5- - بررسی بیماری هایی که در اثر تغذیه نادرست بوجود می آیند.

سئوالات تحقیقی:

تحقیق ما در جهت پاسخ به سئوالهای زیر بوده است:

  • مواد غذایی موردنیاز بدن چیست؟
  • گروههای غذایی ومیزان نیاز بدن به آنها در چه اندازه است.
  • نقش مواد غذایی در جسم نوجوانان چیست؟
  • نقش مواد غذایی در روح و روان نوجوانان چیست؟
  • چه بیماریهایی در اثر تغذیه نادرست بوجود می آید؟

فایل ورد 16 ص


دانلود تحقیق زناشویی

بدیهی است که ازدواج اولین تعهد عاطفی و حقوقی است که ما در بزرگسالی قبول می کنیم به علاوه انتخاب همسر و انعقاد پیمان زناشویی نقطه ی عطفی در رشد و پیشرفت شخصی تلقی می شود بی تردید یکی از مهم ترین تصمیم هایی که ما در طول زندگی خود می گیریم انتخاب یک شریک زندگی است
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 7
فرمت فایل doc
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
دانلود تحقیق زناشویی

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

بدیهی است که ازدواج اولین تعهد عاطفی و حقوقی است که ما در بزرگسالی قبول می کنیم . به علاوه انتخاب همسر و انعقاد پیمان زناشویی نقطه ی عطفی در رشد و پیشرفت شخصی تلقی می شود . بی تردید یکی از مهم ترین تصمیم هایی که ما در طول زندگی خود می گیریم انتخاب یک شریک زندگی است .

به نظر می رسد در جامعه ی امروزی سه دلیل اصلی برای ازدواج وجود دارد ( عشق ، هم نشینی ، تحقق انتظار ها )

خشنودی در خانواده و عوامل موثر درآن

واضح است که عشق برای افراد مختلف معنایی بسیار متفاوت دارد . در کل ، عشق به مجموعه ای از احساسات مثبت و عمیق اشاره می کند که معطوف به فردی دیگر است برای اینکه زندگی زناشویی به خشنودی بینجامد باید احساسات عمیق اعلام شود و پاسخی مناسب از طرف مقابل دریافت کند .

افراد با هدف هم نشینی نیز ازدواج می کنند . عشق مربوط به هم نشینی ، محبتی است که نسبت به افرادی احساس می کنیم که زندگیمان به طور عمیق با آنها پیوند خورده است . این همان عشقی است که بر شراکت در تجربه استوار است . عشقی که در آن می دانیم طرف مقابل همیشه در کنار ماست . عشقی که با آن می دانیم همیشه به خاطر آنچه هستیم پذیرفته می شویم . زوج های امروزی با هدف تحقق انتظاراتشان ازدواج می کنند . شناخت انتظارات ، بیان آنها و تلاش برای تحقق آن در حد اعتدال چیزی است که خشنودی را در روابط زناشویی محقق می سازد . افراد انتظار دارندکه از همسرانشان به طور خاص و از ازدواج به طور عام ، سود مطمئنی عایدشان شود . در مجموع می توان گفت که در عصر حاضر باورهای غلط متعددی توسط زوج ها پذیرفته شده اند . زوج ها این عقیده را پذیرفته اند که ازدواج ارضای هر نیاز روان شناختی را به همراه دارد و همین عقیده غیر واقع بینانه است که دامی برای سرخوردگی زناشویی خواهد بود .

انتظار همیشه شاد بودن ، رفع نیاز ها و تحت حمایت و تایید بودن همیشگی از جمله همین عقاید است . شاد بودن به عنوان یک فرد یا یک زوج پیوسته و در تمام عمر ، کار سختی است . هیچ فردی همیشه شاد نیست و برای زوج ها طبیعی است که دوره هایی از نا شادی ، کشمکش یا فشار را تجربه کنند . تصویری که می توان از ازدواج ارائه داد خوشی و سعادت پیوسته زناشویی است . واقعیت این است که ازدواج فرد را شاد نمی کند ، شاد نگه نمی دارد ، یا به وی کمک نمی کند که از زحمت و سختی دور شود . به طور قطع کسی که هدفش از ازدواج همیشه شاد بودن است ، محکوم به شکست است .

گر چه در ازدواج های موفق الگو ها متنوع اند ولی قواعد مشترکی وجود دارد . بعضی از قواعد مشترک در ازدواج های موفق با الگوهای عملکردی متنوع مشاهده می شوند . همسران در یک زندگی زناشویی موفق ، با دوام و توام با رضایت به یکدیگر احترام می گذارند . هر یک از همسران بعضی ویژگی ها یا توانایی های قابل احترام را در دیگری می یابد ، مثل : همسر خوبی بودن ، تامین مخارج کردن ، طبع و ذوق هنری داشتن و... هر چه میدان احترام گذاری به یکدیگر وسیع تر باشد زندگی زناشویی رضایت مندانه تر خواهد بود .

این همسران تایید و ارزش گذاری خود برای همسرشان را نشان می دهند و به طور پیوسته کارهایی انجام می دهند و مطالبی بیان می کنند که عواطف ، عشق و احترامشان را به یکدیگر نشان می دهد و کلمات واعمالی را که اهداف مثبت ازدواجشان را حمایت و تایید می کند ، انتخاب می کنند .

همسران نسبت به یکدیگر بردبارند .آن ها درک میکنند که امکان فریب خوردن یا خطا کردن خودشان نیز وجود دارد . انسان را آسیب پذیرمی بینند وبه این ترتیب می توانند قصوروکوتاهی دیگری را بپذیرند . آنها مسئولیت رفتار و عزت نفس خودشان را به طور فردی می پذیرند و انتظار ندارند که شریک زندگی شان مسئول شاد و خوشحال نگه داشتن آنها باشد .به همین دلیل از سرزنش و انتقاد یکدیگر اجتناب می کنند و در عوض آنچه را در مورد همسرشان درست است تایید می کنند. با همدلی به سخنان یکدیگر گوش می دهند و در جستجوی عواملی اند که در روابط آنها تاثیر مثبت به جا می گذارد . همسران بر پایه ی اعتماد متقابل به تشریک مساعی می پردازند . آن ها آزادند که نه تنها فقط از یکدیگر ، بلکه از هر آنچه ممکن است یعنی شرکت در فعالیت ها و کار های فرعی خارج از محیط زناشویی همراه همدیگر و یا به طور فردی لذت ببرند .

در یک ارتباط زناشویی توام با حس همکاری و مشارکت ممکن نیست زن و مرد همیشه با یکدیگر موافق باشند اما می توانند به راحتی مخالفت خود را اعلام کنند و این امر مورد پذیرش قرار می گیرد که با هم به دنبال راه حلی بگردند که مورد تایید هر دو قرار گیرد .

زوج های خشنود و راضی از مهارت های ارتباطی خود به نحو احسن در زندگی مشترک استفاده می کنند رفتار و حالات یکی از زوج ها همیشه محرک نوع خاصی از واکنش های طرف دیگر است . چون این حالات اعمال ناشی از آن بسیاری ازاوقات ازسطح ناخود آگاه فرد ناشی می شود، همسران خشنود تلاش می کنند رفتاروحالات خودرا بازشناسی کنند ونسبت به محرک های یکدیگر،چه به صورت کلامی وچه غیر کلامی ،آگاهانه واکنش نشان دهند. زوج هایی که نقص مهارت های ارتباطی دارند در معرض خطر نقص عملکرد زناشویی وبروزاختلافات منجر به طلاق و جدایی قراردارند .

ناخشنودی و طلاق در خانواده وعلل آن

در مقابل مفهوم رضایت زناشویی ، ناخشنودی و احتمالا یکی از نتایج آن ، یعنی طلاق وجود دارد . طلاق را می توان از مهم ترین پدیده های حیات انسانی تلقی کرد . این پدیده دارای ابعادی به تعداد تمامی جوانب و ابعاد جامعه ی انسانی است و تاثیرات متفاوت روانی ، اقتصادی ، و اجتماعی دارد .طلاق نخست یک پدیده یروانی است ،زیرا بر تعادل روانی نه تنها دو انسان ،بلکه فرزندان ،بستگان،دوستان و نزدیکان انها اثر می نهد.دوم این که طلاق پدیده ای است اقتصادی ،زیرا به گسست خانواده به عنوان یک واحد اقتصادی می انجامد و با بر هم زدن تعادل روانی انسان ها موجبات بروز اثر های سهمگین در حیات اقتصادی آنها را نیز فراهم می سازد . سوم اینکه طلاق پدیده ای است موثر بر تمامی جوانب جمعیت در یک جامعه ،زیرا از طرفی بر کمیت جمعیت اثر می نهد،چون تنها واحد مشروع و اساسی تولید مثل یعنی خانواده را از هم می پاشد و از طرف دیگر بر کیفیت جمعیت اثر دارد چون موجب می شود فرزندانی محروم از نعمت های خانواده تحویل جامعه گردند که به احتمال زیاد فاقد شرایط لازم در راه احراز مقام شهروندی یک جامعه اند . پس می توان گفت جامعه ای که در آن طلاق از حدی متعارف تجاوز کند ، هرگز از سلامت برخوردار نخواهد بود .

در ازدواج سنتی ، افراد از جایگاه خود آگاه بودند . شوهر اقتدار و حمایت اقتصادی را فراهم می کرد و زن مسئولیت منزل و تربیت کودکان را بر عهده داشت؛ ولی اکنون مسئولیت ها یا تقسیم میشوند یا بر مبنای اهداف فردی تعیین می گردند . نتیجه ی این تغییر فرهنگی کاملا روشن است . چنان چه نیازها و اهداف فرد بر آورده نشود ، می پرسد : چرا باید این رابطه را حفظ کنم در حالی که بهای زیادی می پردازم و در عوض سود کمی به دست می آورم ؟!

این احساس وقتی شدت می یابد که زن و شوهر علاوه بر این تغییرات سریع فرهنگی از ابتدا نیز پیوندشان با تفاوت های فرهنگی بسیار آغاز شده باشد . این تفاوت های فرهنگی در تمام زمینه های رفتاری تأثیر گذار است ، از جمله رفتارهای غیر کلامی که برای افراد برخاسته از دو فرهنگ متفاوت ، معانی متفاوت و گاه متضاد دارد ، و می تواند منشأ بروز اختلافات در زمینه ی درک متقابل باشد .

عوامل شخصی فراوانی وجود دارند که می توانند در نارضایتی زناشویی دخیل باشند و آن را تشدید کنند . ادراک های غلط و انتظارهای غیر واقع بینانه ای که در درون زندگی زناشویی رسوخ می کنند نمونه های اصلی عوامل شخصی اند . تا زمانی که جامعه به پروراندن آرمان های شاعرانه و انتظارهای خیالی ادامه می دهد و افراد نیز آن را می پذیرند ، سرخوردگی زناشویی ادامه خواهد یافت .

سلیمانیان (1374) باورهای غیر منطقی را در میان زناشویی های ناخشنود بیش تر از باورهای غیر منطقی در میان زوج های خشنود یافته است . در همین زمینه سهرابی (1377) دوازده باور و انتظار مخرب را نام می برد :

فایل ورد 19 ص


دانلود تحقیق زن در جامعه

در مورد حقوق زن در اجتماع نیز قطعاً چنین تردید و پرسشی در اجتماع هست که آیا حقوق طبیعی انسانی زن و مرد همانند و متشابه است یا نا همانند و نا متشابه یعنی آیا خلقت و طبیعت که یک سلسله حقوق به انسان ها ارزانی داشته است
دسته بندی علوم اجتماعی
بازدید ها 7
فرمت فایل doc
حجم فایل 9 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 8
دانلود تحقیق زن در جامعه

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

مقتضیات ایجاب می کند که بسیاری از مسائل بعداً مورد ارزیابی قرار می گیرد و به ارزیابیهای گذشته بسنده شود.

«نظام حقوق و تکالیف خانوادگی» از جمله این سلسله مسائل است. در این عصر به عللی فوض شده که مسئله ای اساسی در این زمینه «آن دی» زن و «تساوی حقوق» او با عدد است، همه ی مسائل دیگر فرع این دو مسئله است. قدهای فلاسفه، فلسفه ی زندگی خانوادگی را بخش مستقلی از «حکمت علمی» می شوند و معتقد به منطق و معیار جداگانهای برای این بخش از حیات انسانی بوده اند. افلاطون در رساله جمهوریت، و ارسطو در کتاب سیاست و بوعلی در کتاب اشفا با چنین دیدی و از این زاویه به موضوع نگریسته اند.

در مورد حقوق زن در اجتماع نیز قطعاً چنین تردید و پرسشی در اجتماع هست که آیا حقوق طبیعی انسانی زن و مرد همانند و متشابه است یا نا همانند و نا متشابه یعنی آیا خلقت و طبیعت که یک سلسله حقوق به انسان ها ارزانی داشته است. آن حقوق را دو جنسی آفریده است یا یک جنسی؟ آیا «ذکوریت» و «انوثیت» در حقوق و تکالیف اجتماعی راه یافته است یا از نظر طبیعت و در منطق تکوین و آفرینش، حقوق یک جنسی است؟ در دنیای غرب، از قرن هفدهم به بعد، پا به پای نهضتهای علمی و فلسفی، نهضتی در زمینه ی مسائل اجتماعی و به نام «حقوق بشر» سورت گرفت. نویسندگان و متفکران قرن هفدهم و هجدهم افکار خویش را درباره ی حقوق طبیعی و فطری و غیر قابل سلب بشر با پشنکار قابل تحسینی در میان مردم پخش کردند.

ژان ژاک روسو و ولتر و منتسکیو از این گروه نویسندگان و متفکرانند. این گروه حق عظیمی بر جامعه بشریت دارند. شاید بتوان ادعا کرد که حق اینها بر جامعه بشریت از حق مکتشفان و مخترعان بزرگ کمتر نیست.

اصل اساسی مورد توجه این گروه این نکته بود که انسان بالفطره و به فرمان خلقت و طبیعت، واجد یک سلسله حقوق و آزادی هاست. این حقوق و آزادی ها را هیچ فرد یا گروه به هیچ عنوان و با هیچ نام نمی توانند از مرد یا قومی سلب کنند، حتی خود صاحب حق نیز می تواند به میل و اراده ی خود، آن ها را به غیر منتقل نماید و خود را از این ها عریان و منسلخ سازد. و همه ی مردم: اعم از حاکم و محکوم، سفید و سیاه، ثروتمند و مستمند در این حقوق و آزادی با یکدیگر «متساوی» و برابرند.

فایل ورد 8 ص


دانلود تحقیق روش های پیشگیری از اضطراب امتحان

منظور از اضطراب نوعی حالت هیجانی ناخوشایند و مبهم است که با پریشانی، وحشت، هراس، تپش قلب، تعرق، سردرد، تکرر ادرار و تشویش همراه است، اما امتحان از نظر تعریفی می توان گفت نوعی ارزشیابی است که طبق اصول معینی انجام می گیرد و وسیله ای است برای توصیف و اندازه گیری تغییر رفتار دانش آموزان در جهت اهداف آموزش و پرورش و کمک به بهبود یادگیری آن ها
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 4
فرمت فایل doc
حجم فایل 10 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12
دانلود تحقیق روش های پیشگیری از اضطراب امتحان

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

منظور از اضطراب نوعی حالت هیجانی ناخوشایند و مبهم است که با پریشانی، وحشت، هراس، تپش قلب، تعرق، سردرد، تکرر ادرار و تشویش همراه است، اما امتحان از نظر تعریفی می توان گفت نوعی ارزشیابی است که طبق اصول معینی انجام می گیرد و وسیله ای است برای توصیف و اندازه گیری تغییر رفتار دانش آموزان در جهت اهداف آموزش و پرورش و کمک به بهبود یادگیری آن ها.

برخی از دانش آموزان در هنگام امتحان دچار تشویش شدید می شوند و ضربان قلبشان تند می زند، دست هایشان می لرزد، عرق می کنند و احساس می کنند که ذهنشان خالی شده است. وقتی که سوالات امتحانی را می خوانند احساس می کنند گیج شده اند و منظور سوال را متوجه نمی شوند و احساس می کنند که همه آن چیزهایی را که خوانده بودند فراموش کرده اند در نهایت بعد از این که فشار زیادی به ذهن خود می آورند یا سوال را بدون پاسخ رها می کنند و یا پاسخ بی ربط و نادرستی می نویسند. در این جا آن ها به اهمیت امتحان و عدم موفقیت خود می اندیشند و همین افکار اضطراب آنان را بیشتر می کند.

وجود مقدار اندکی از اضطراب در دانش آموزان در مورد مدرسه و تکالیف آن ضروری است و موجب احساس مسئولیت ، برنامه ریزی و مطالعه بیشتر آن ها می شود. حتی در مواردی که برخی از دانش آموزان نسبت به درس ، امتحان و مدرسه هیچ گونه مسئولیتی احساس نمی کنند. گاه لازم است که معلمان و یا اولیا با تشریح عواقب و قصور ، کوتاهی و تنبلی دانش آموزان مقداری اضطراب در آن ها ایجاد کنند.

دانش آموزی که اضطراب امتحان دارد ، با وجود توانایی و استعداد خوب جهت ادامه تحصیل ، دچار افت تحصیلی و افزایش زمینه های بی میلی و بی رغبتی در دانش آموز و به دنبال آن گاهی مجبور به ترک تحصیل می شود که عواقب وخیم آن دامنگیر فرد ، خانواده و اجتماع خواهد شد.

مهمترین علل اضطراب امتحان

الف- عوامل فردی و شخصیتی دانش آموز

اضطراب عمومی ، پائین بودن سطح عزت نفس ، هوش ، ارزیابی شناختی ، عدم آمادگی ، عدم توجه و تمرکز، روش های مطالعه نادرست و انتظارات سطح بالا .

ب- عوامل آموزشگاهی و اجتماعی

انتظارات معلمان ، رقابت ، سیستم آموزشی حاکم بر مدارس ، نوع درس ، موقعیت و مراقبان امتحان و مدارک گرایی

ج- عوامل خانوادگی

شیوه تربیتی والدین ، انتظارات سطح بالای آن ها ، جو عاطفی حاکم بر خانواده ، ویژگی های شخصیتی والدین و طبقه اقتصادی اجتماعی.

روش های پیشگیری از اضطراب امتحان و توصیه ها

1- ارزیابی واقع بینانه و بدون اغراق از امتحان.

تشریح موقعیت امتحان ،آگاهی از قوانین و مقررات جلسه ، نوع سوالات ، تصحیح ورقه اضطراب امتحان و اینکه امتحان به عنوان یک یادآوری مجدد است. برای دانش آموزان است ، صحبت شود. (راس ، ترجمه جمال فر ، 1373)

فایل ورد 12 ص