فروشگاه نوین داک

فروشگاه نوین داک

فروش تحقیق ، پروژه ، مقاله ، پاورپوینت
فروشگاه نوین داک

فروشگاه نوین داک

فروش تحقیق ، پروژه ، مقاله ، پاورپوینت

پاورپوینت درباره خودباوری، اسلاید درباره خود باوری

پاورپوینت درباره خودباوری اسلاید درباره خودباوری پاورپوینت کلاسی درباره خود باوری اسلاید خود باوری اسلاید خود باوری چیست؟
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 0
فرمت فایل zip
حجم فایل 823 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10
پاورپوینت درباره خودباوری، اسلاید درباره خود باوری

فروشنده فایل

کد کاربری 19487
کاربر

اسلاید درباره خود باوری

دارای 20 اسلاید به صورت زیبا

فهرستهای مهم فایل :

خودباوری

کارآمدی شخصی و ارزیابی توانایی خود؟

عزت نفس و احترام به خود؟

تعریف خودباوری؟

آثار خود باوری؟

ارکان خود باوری؟

راههای رشد خود باوری؟

خودآگاهی

خود مسئولی

خود تأییدی

هدفمند زیستن

صداقت داشتن و با صداقت زیستن

قسمتهایی از متن :

خودباوری از آن مفاهیمی است که در تئوری به آن اهمیت زیادی داده اند اما در عمل متاسفانه حداقل در کشور ما چندان به آن اعتنایی نمی شود.

تا به حال معانی مختلفی برای خودباوری ذکر شده است که بعضی از آنها عبارتند از :

شناخت ویژگی های خود، پذیرش این ویژگی ها و تکیه بر آنها

اینکه انسان تا چه اندازه خودش را باور دارد و می تواند در مقابله با مشکلات و افراد به خود اتکا کند.

ارزیابی درست نسبت به نقاط قوت و ضعف خود و تلاش برای پرورش آنها

اینکه انسان باور کند که می تواند هر کاری را که بخواهد انجام دهد

باور داشتن ویژگی های روانی و جسمانی خود و استفاده از آن ها در راه صحیح و در جهت شکوفا کردن استعدادها و توانایی های فردی و اجتماعی

اما حال تعریف من از خودباوری :

اگر لغت به لغت خودباوری را معنا کنیم به این جمله ساده می رسیم که ” خودت را باور کن”

اما سوال اصلی اینجاست خودت را باور کن یعنی چه؟

منظور از خود چیست؟ منظور از باور کردن چیست؟

منظور از خود چیست؟

خود یعنی همان من. موجودی ارزشمند و قابل احترام که خداوند خلق کرد و به او قدرت هایی عطا کرد تا با استفاده از آنها بتواند روی کره زمین به حیات خود ادامه دهد. بهترین راه اثبات این قدرت ها، پیشرفت هایی که است که تا به الان انسان توانسته به آنها دست پیدا کند. تمام انسان های دنیا زمانی که به دنیا می آیند سرشار از استعداد، توانایی و قابلیت هستند. شاید شکل و مدل این توانایی ها در آنها متفاوت باشد اما چیزی که مسلم است این است که هرگز انسانی به دنیا نیامده که خالی از توانمندی و قابلیت باشد.

به نظر من اصلا عاقلانه نیست که بگوییم همه انسان ها می توانند ببیند، بشنوند، حرف بزنند، راه بروند، بخورند، بترسند، فکر کنند، ارزیابی کنند اما فقط تعداد محدودی هستند که توانایی بدست آوردن خواسته های خودشان را دارند و می توانند ثروتمند شوند. تنها عده محدودی این توانایی را دارند که به موفقیت های بزرگ دست یابند. واقعا اگر اینطور فکر کنیم به خود و جامعه بشری ظلم بزرگی کرده ایم.

خود یعنی انسانی که سرشار از توانایی، سرشار از استعداد و سرشار از قدرت های بسیار که فقط و فقط لازم است آنها را شکوفا کند.

خود باوری در واقع می خواهد بگوید :

من انسانی هستم به مانند سایر انسان های دنیا که از نظر داشتن انواع و اقسام توانمندی ها و مهارت های خدادادی با بقیه شباهت دارم و صد البته تفاوت هایی. من به مانند سایر آدم ها به واسطه انسان بودنم ارزشمندم و می توانم این ارزش را در طول زندگی ام افزایش و یا کاهش دهم. اگر چیزی را بخواهم چون از قدرت فکر کردن و حرکت کردن برخوردارم می توانم آن را بدست آورم حال هر چه که باشد. من دوست داشتنی هستم و این دوست داشتنی بودنم نیز به مانند ارزشمند بودنم قابلیت این را دارد که افزایش یا کاهش یابد.

خودباوری در یک کلام

مجموع عزت نفس و اعتماد به نفس در کنار یکدیگر به خودباوری ختم می شوند. اگر به معانی عزت نفس و اعتماد به نفس در مقالات عزت نفس یعنی چی و اعتماد به نفس چیست سر بزنید به طور واضح متوجه می شوید که تعریفی که در پاراگراف قبلی در مورد خودباوری گفته شد دقیقا موید این مطلب است که چنانچه فردی عزت نفس و اعتماد به نفس داشته باشد به خودباوری رسیده است.

هدف من از تعریف این مفاهیم :

هدف من از طرح این مسائل که خودباوری چیست، عزت نفس چیست و اعتماد به نفس چیست این است که یک بار برای همیشه این سه مفهوم را به طور کامل تعریف کنم ( البته نمی خوام بگم تعاریف من کامل هستش، منظور تعریفی که جامع باشه و نزدیک به درست ترین تعریف) و دیگه از این سردرگمی که واقعا معانی اونا چیه در بیایم.


پاورپوینت درباره بهداشت روانی

اسلاید درباره بهداشت روانی چیست؟
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 0
فرمت فایل zip
حجم فایل 495 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
پاورپوینت درباره بهداشت روانی

فروشنده فایل

کد کاربری 19487
کاربر

توضیحات و قسمتی از متن :

این پاورپوینت به صورت ساده و مختصر درباره بهداشت روانی به صورت زیبا توضیح داده شده است

دارای 17 اسلاید

قسمتی از متن و فهرستهای مهم:

هدف اصلی بهداشت روانی

تعریف بهداشت روانی

انجمن کانادایی بهداشت روانی، بهداشت روانی را در سه قسمت تعریف کرده است:...

استرس چیست؟...

اثرات فیزیولوژیکی فشار روانی:...

انواع استرس های جوامع شهری...

رویکرد علت‌های اصلی استرس...

استرس بلند مدت...

گرفتاری‌های زندگی...

ناکامی و تعارض...

اثرات فشار روانی به چند عامل بستگی دارد؟...

عامل‌های مؤثر در تشدید فشار روانی؟...

شیوه های مقابله با استرس از نظر لازاروس و فولکمن؟...

و........


پاورپوینت درباره ابراز وجود و نگرشهای مثبت و منفی

پاورپوینت ابراز وجود اسلاید راههای توسعه و حفظ ابراز وجود پاورپوینت درباره خودشناسی پاورپوینت چهار سبک زندگی در دیدگاه تعاملی
دسته بندی آموزشی
بازدید ها 1
فرمت فایل zip
حجم فایل 1071 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14
پاورپوینت درباره ابراز وجود و نگرشهای مثبت و منفی

فروشنده فایل

کد کاربری 19487
کاربر

پاورپوینت درباره ابراز وجود و نگرشهای مثبت و منفی

دارای 14 اسلاید

قسنتهای ازمتن و فهرستهای مهم :

*ابراز وجود

ابراز وجود به معنی صادق بودن با خود و دیگران و مرتبط با احترام گذاشتن به خود و دیگران است

هنگامیکه که به خود اعتماد داریم و رفتارمان شجاعانه است. با دیگران و دیدگاه‌های آنها بصورت باز برخورد می‌کنم

ابراز وجود با افزایش اعتماد به نفس مربوط است. هنگامیکه اعتماد به نفس را در خود افزایش می‌دهید، یک منبع درونی از احساسات و افکار مثبت درباره خود و دیگران را دارا می شوید که براساس آن می‌توانید پیشرفت کنید.

*چهار سبک زندگی در دیدگاه تعاملی ....

*خصوصیات کلیدی نگرش منفی و رفتار انفعالی

*خصوصیات کلیدی نگرش منفی و رفتار سلطه جویانه

*خصوصیات کلیدی نگرش منفی و رفتار پرخاشگرانه

*خصوصیات کلیدی نگرش مثبت و رفتار مبتنی بر ابراز وجود

*راههای توسعه و حفظ ابراز وجود

*توسعه رفتار شجاعانه از طریق خود شناسی مثبت

*خود شناسی مثبت و منفی

*توسعه رفتار شجاعانه از طریق تبادل شناخت مثبت

*توسعه رفتار شجاعانه از طریق به کاربردن مهارت های ارتباطی مناسب


پاورپوینت درباره طبقه بندی حیوانات و محل زندگی حیوانات (کودکانه)

پاورپوینت درباره طبقه بندی حیوانات اسلاید درباره طبقه بندی حیوانات اسلاید درباره طبقه بندی حیوانات اسلاید درباره محل زندگی حیواناتپاورپوینت درباره محل زندگی حیوانات اسلاید آموزشی کودکانه پاورپوینت کودکانه طبقه بندی حیوانات
دسته بندی آموزشی
بازدید ها 0
فرمت فایل zip
حجم فایل 1180 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
پاورپوینت درباره طبقه بندی حیوانات و محل زندگی حیوانات (کودکانه)

فروشنده فایل

کد کاربری 19487
کاربر

پاورپوینت در باره طبقه بندی حیوانات و محل زندگی حیوانات (کودکانه)

این پاورپوینت مخصوص کودکان همرا با تصاویر زیبا جهت مفهوم بهتر بچه ها می باشد.دارای 22 اسلاید

فهرست مطالب و توضیحات :

طبقه بندی حیوانات

•۱- پستانداران

•۲- دوزیستان

•۳- پرندگان

•۴- ماهی ها

•۵- خزندگان

•۶- حشرات

•7-بی مهرگان

که در باره این هفت مورد توضیحاتی داده شده است

همچنین درباره بی مهرگان چه جانورانی هستند توضیح داده شده است .

و عکس چند حیوان آورده شده است و توضیح داده شده است از کدام دسته هستند

و در بخش بعدی محل زندگی جانوران آورده شده است همرا ه با تصاویر

-و هم درباره چه چیز هایی محیط زندگی ما را آلوده می کنند ؟ همرا با توضیحات آورده شده است.

بخشی از متن :

طبقه بندی حیوانات

•۱- پستانداران

•۲- دوزیستان

•۳- پرندگان

•۴- ماهی ها

•۵- خزندگان

•۶- حشرات

•7-بی مهرگان

پستانداران

•۱- پستانداران:

•پستانداران بچه های خود را به دنیا می آورند (می زایند) و به آنها شیر میدهند. این حیوانات خونگرم هستند و بیشتر شان در خشکی زندگی می کنند. تعدادی از پستانداران مثل دلفین و نهنگ در آب زندگی می کنند. پستانداران (بجز نهنگ و دلفین) روی بدن خود مو دارند، پنجه و ناخن یا سم هم دارند. همه پستانداران ستون مهره ها و استخوان دارند ، یعنی جزء مهره داران هستند. مثال هایی برای پستانداران: سگ ، اسب ، گربه ، کانگورو ، فیل ، دلفین و نهنگ

دوزیستان

•۲- دوزیستان:

•دوزیستان جانورانی هستند که هم در خشکی و هم در آب زندگی می کنند. دوزیستان تخمگذار هستند، آنها در آب تخمگذاری می کنند (در ماده ای لغزنده و ژله مانند ) و بچه هایشان در آب به دنیا می آیند. دوزیستان وقتی به دنیا می آیند توسط آبشش تنفس می کنند، ولی وقتی بزرگتر می شوند مانند پستانداران ریه (شش) دار می شوند و می توانند در خشکی و آب تنفس کنند . دوزیستان معمولا پوستی نرم دارند. دوزیستان جانورانی خونسرد هستند، آنها ستون مهره ها دارند بنابراین جزء مهره داران می باشند. دوزیستان چهار پا دارند (ممکن است این پاها بدون پنجه ، انگشت یا ناخن باشند).

•مثال هایی برای دوزیستان: قورباغه و وزغ


پرندگان

•۳- پرندگان:

•پرندگان جانورانی خونگرم هستند که روی بدنشان پر دارند. آنها تخم گذار هستند و تخم های آنها پوسته سخت (مثل تخم مرغ) دارند. پر پرندگان از روی بالها تا روی دم آنها ادامه دارد. این پر می تواند هوا را در خودش نگه دارد، این به پرندگان کمک می کند که بتوانند پرواز کنند (البته در مورد توانایی پرواز تعدادی استثناء وجود دارد مثل پنگوئن ها) . پرندگان دارای بال و پا و دارای ستون مهره ها هستند، بنابراین جزء مهره داران می باشند. پرندگانی مثل شترمرغ و پنگوئن ها نمی توانند پرواز کنند.

•نکته: خفاش ها بر خلاف ظاهرشان، جزء پرندگان نیستند، آنها روی بدنشان کمی مو دارند و به بچه های خود شیر می دهند، بنابراین ، خفاش ها از پستانداران هستند.

ماهی ها

•۴- ماهی ها:

•ماهی ها جانورانی خونسرد هستند که در آب زندگی می کنند، ماهی ها دارای آبشش ، دم و باله هستند. ماهی ها نیز از مهره داران هستند. ماهی ها ممکن است زنده زا یا تخمگذار باشند، ماهی های تخم گذار تخم گذاریشان را در آب (بدون لایه لزج و ژله مانند محافظ) انجام میدهند. بدن ماهی ها معمولا نرم است و با پولک پوشیده شده است، ماهی ها پا و انگشت ندارند.

خزندگان

•۵- خزندگان:

•جانورانی خونسرد هستند که پوستی چرب و سر دارند، دارای مهره (از مهره داران) هستند. مار، مارمولک و تمساح و لاکپشت از خزندگان هستند. خزندگان یا زنده زا و یا تخم گذار هستند. تخم خزندگان دارای پوسته ای چرمی شکل است. خزندگان معمولا قسمت زیرین بدنشان را روی زمین می کشند و به اصطلاح می خزند.

حشرات

•۶- حشرات:

•حشرات از بندپایان هستند ، در بدنشان مهره ندارند، بدن آنها از سه قسمت سر، سینه و شکم (دم) تشکیل شده. بدن حشرات دارای اسکلت خارجی (بیرونی) است . آنتن هایی جدا جدا روی سرشان دارند، همه حشرات دارای سه جفت پا (شش پا) هستند. برخی از آنها دارای بال هستند و می توانند پرواز کنند. برخی ممکن است بقیه بند پایان را (مثل عنکبوتیان) با حشرات اشتباه بگیرند، دقت کنید که حشرات همگی شش پا دارند ، یعنی عنکبوت ، عقرب ، رتیل ، هزارپا و خرچنگ از حشرات نیستند.

•مثال هایی برای حشرات: پروانه ، بید ، زنبور ، مورچه ، ملخ

بی مهرگان

•بی مهرگان جانورانی هستند که ستون فقرات و یا اسکلت استخوانی ندارند. دانشمندان نزدیک به یک میلیون گونه در حال حیات از بی مهرگان را شناسایی کرده اند اما اینها تنها بخش کوچکی از تعداد کل بی مهرگان در حال حیات دنیا را تشکیل می دهند. دانشمندان حدس می زنند که شاید 30 میلیون گونه در حال حیات از بی مهرگان در جهان وجود داشته باشد- البته در تمام احتمالات ممکن در این زمینه، هرگز تعداد دقیق گونه های بی مهرگانی که سیاره مان را با آنها شریکیم بیان نمی شود.

•اما آن چه که از این گونه آمارهای سرسام آور مشخص می شود این است که بیش از 97 درصد از تمام گونه های جانوری در حال حیات بی مهرگانند. مهره داران یعنی گروهی که ما انسان ها و تمام پستانداران دیگر و نیز پرندگان، خزندگان، دوزیستان و ماهی ها به آنها تعلق داریم به مراتب تعداد بسیار کمتری را نسبت به عموزاده های بی مهره مان تشکیل می دهیم.

بی مهرگان

•بیش از سی گروه از بی مهرگان وجود دارند. برخی از این گروه ها که شناخته شده ترند عبارتند از: بندپایان، کیسه تنان، خارپوستان، نرم تنان، کرم های حلقوی و اسفنج ها. برخی از گروه هایی که کمتر شناخته شده اند هم عبارتند از: کرم های پهن، نماتدها، روتیفرها، براکئوپودا و بریوزوآ (جانورانی خزه مانند).

•تنوع بی مهرگان برای هر کسی که تلاش می کند این گروه از جانوران را بشناسد می تواند خسته کننده باشد. اما با جست و جو در اختلافات بی مهرگان با هم در زمینه های ساده، دانشمندان توانسته اند این گروه بزرگ از جانوران را به زیر گروه هایی تقسیم و به شکل قابل فهم تری طبقه بندی و توصیف کنند.

•به عنوان مثال می توان به مفهوم طرح پایه ای یا نقشه بدنی (bauplan) اشاره کرد که هر گروه از بی مهرگان را بر اساس ویژگی های قابل مشاهده ساده به هم می پیوندد. به عنوان نمونه ای در این زمینه می توان به بندپایان اشاره کرد. بندپایان به داشتن بدن های بندبند و زائده های درز دار بین آنها شناخته می شوند. خارپوستان به خاطر تقارن پنج شعاعی خود شناخته شده اند (تقارن پنج شعاعی نوعی تقارن است که اجزای بدن در طول 5 شعاع تقارن مرتب شده اند.) کیسه تنان به خاطر تقارن شعاعی خود (قطعات مختلف به طور متقارن حول یک نقطه مرکزی مرتب شده اند) و شاخک هایی که دور دهانشان را محاصره کرده اند شناخته می شوند.

•از آن جایی که بی مهرگان خیلی متنوعند، بحث درباره ویژگی های کلی مشترک بین همه بی مهرگان تقریباً غیر ممکن است و ارزشی ندارد. تنها صفتی که بی مهرگان را به هم پیوند می دهد نداشتن ستون مهرها یا ستون فقرات است. اما این ویژگی مشترک بینش مفید اندکی درباره زیست شناسی بی مهرگان برای ما فراهم می کند.

•گروه بندی جانوران بر اساس این است که آیا ستون فقرات دارند یا ندارند. در حالی که این تقسیم بندی کلی مانند این است که جانوران را به دو دسته جانورانی که می توانند پرواز کنند (مانند بیشتر حشرات، پرندگان و خفاش ها) و آنهایی که نمی توانند پرواز کنند (مانند دم پایان یا فنردمان(springtails) ، خزندگان، دوزیستان، ماهی ها و پستانداران به غیر از خفاش ها) تقسیم بندی کنیم و تفاوت ها را هم بر اساس آن طراحی کنیم.

•در رابطه با بی مهرگان مفیدتر آن است که ویژگی های گروه های اصلی آنها مانند بندپایان، کیسه تنان، خارپوستان، نرم تنان و مانند آنها را یاد بگیریم. در این سطح از طبقه بندی، بیشتر می توان درباره مطابقت ها و اشتراکات آنها، آناتومی و تاریخچه تکاملیشان سخن گفت تا این که همیشه از همه بی مهرگان به عنوان یک گروه بزرگ صحبت کرد.

•به این ترتیب نکته های اصلی ای که درباره بی مهرگان می توان گفت این است که آنها فاقد ستون مهره ها و اسکلت استخوانی هستند، شمار و تنوع زیادی دارند و برای درک عمیق تر بی مهرگان، بهتر است گروه های مختلف بی مهرگان را به صورت جداگانه بررسی کنیم.

طبقه بندی

•بی مهرگان براساس این سلسله مراتب طبقه بندی شده اند: جانوران- بی مهرگان

نکته

•اصطلاح بی مهرگان به طیف وسیعی از گروه های جانوری اطلاق می شود که یک ویژگی مشترک دارند و آن فقدان ستون فقرات و اسکلت استخوانی است. به عبارت ساده تر بی مهرگان شامل همه گونه های جانوری می شوند که مهره دار نیستند.

نام این پرنده یک جغد است و از دسته پرندگان است

این یک مار است و از دسته خزندگان است

محلّ زندگی

جانــوران

محلّ زندگی جانوران

مکانی است پر از جانوران و گیاهان مختلف

چون در جنگل غذا و آب و محل مخفی شدن زیاد است جانوران زیادی در آن جا زندگی می کنند .

جانورانی مانند : شیر ، ببر ، خرس ، آهو و ...

درختان جنگل برای این که از نور خورشید استفاده کنند قد بلندی دارند .

گیاهانی مانند : بلوط ، صنوبر ، راش ، کاج و...

بیابان

مکانی خشک و دارای گیاهان و جانوران کمی می باشد

چون در بیابان بارندگی کم است و غذا و محلّ پنهان شدن برای جانوران به سختی یافت می شودجانوران و گیاهان کمی در آن جا وجود دارد . جانوران بیابان باید در برابر بی آبی و کم غذایی تحمّل زیادی داشته باشند .

جانورانی مانند : مار ، موش ، شتر ، مارمولک و ...

درختان بیابانی کوتاه قد هستند تا بتوانند از آب کم بیابان استفاده کنند .

گیاهانی مانند : بوته های خار ، کاکتوس ، درختچه های گز ، نخل خرما و ...

آب و خشکی

بعضی جانوران می توانند هم در داخل آب و هم در خشکی زندگی کنند . مثل : قورباغه ، خرچنگ ، تمساح و ...

بعضی از جانوران می توانند در خشکی و در کنار آب زندگی کنند . مثل : اردک ، مرغابی و ...

بعضی از جانوران دو زیست نام دارند

و............


پاورپوینت فصل 3 روانشناسی رشد، رشد روانی و فرهنگی

پاورپوینت فصل 3روانشناسی رشد ، رشد روانی وفرهنگی پاورپوینت رشد روانی وفرهنگی پاورپوینت فصل 3روانشناسی رشد
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 0
فرمت فایل zip
حجم فایل 320 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 47
پاورپوینت فصل 3 روانشناسی رشد، رشد روانی و فرهنگی

فروشنده فایل

کد کاربری 19487
کاربر

پاورپوینت فصل 3روانشناسی رشد ، رشد روانی وفرهنگی

رشته : راهنمایی و مشاوره

تعداد اسلاید : 46

فهرست مطالب مهم :

کلیات روانشناسی رشد

روانشناسی رشد

اصول و قواعد رشد

عوامل موثر در رشد

مفهوم مراحل رشد از نظر پیاژه

تقسیم بندی مراحل رشد

پیاژه

مطالعات تحقیقی درباره روانشناسی رشد

فصل دوم طبقه بندی نظریه های رشد

مفاهیم اصلی در نظر یه پیاژه

مفاهیم اصلی در نظر پیاژه

برای بهتر فهیمیدن دید گاه رشد شناختی پیاژه
با نظریه ها و و مفاهیم آن آشنا می شویم

مراحل رشد شناختی در نظریه پیاژه

فصل سوم
رشد در دوره ی قبل از تولد

Òعواملی که موثر هستند در رشد قبل از تولد

رشد روانی (هیلگارد)

سرشت و تربیت

مراحل رشد

تواناییهای نوزاد

بینایی

شنوایی

یادگیری و حافظه

رشد شناختی دوران کودکی
نظریه مرحله ای پیاژه

مرحله حسی – حرکتی (دو سال اول)

مرحله پیش عملیاتی (3 – 7 سالگی )

مرحله عملیات عینی ( 7 – 11 سالگی )

عملیات صوری ( 12 سالگی به بعد )

رویکرد های اجتماعی - فرهنگی

ویگوتسکی ( رویکرد اجتماعی – فرهنگی )

رشد قضاوت اخلاقی

رشد اخلاقی کلبرگ

رفتار اجتماعی اولیه

دلبستگی

هویت جنسیتی و نقش آموزی جنسیتی

نظریه روانکاوی

نظریه یادگیری اجتماعی

رشد نوجوان

دیدگاه ماسیا درمورد رشد هویت

بیماری روانی

تاریخچه بیماری روانی


پاورپوینت اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی

پاورپوینت اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی هدف از ارزیابی پیشرفت تحصیلی چیست؟اسلاید اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی اسلاید انواع آزمون های مورد استفاده درآموزش و پرورش
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 0
فرمت فایل pptx
حجم فایل 165 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 55
پاورپوینت اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی

فروشنده فایل

کد کاربری 19487
کاربر

توضیحات :

دارای 55 اسلاید همرا با تصاویر و نمودارها

فرمت فایل pptx

فهرست مطالب مهم:

مقدمه

هدف از ارزیابی پیشرفت تحصیلی چیست؟

فصل اول

تعاریف و اصطلاحات

فصل دوم

مقیاس های اندازه گیری

فصل سوم

انواع آزمون های مورد استفاده درآموزش و پرورش

قسمتهایی ازمتن :

مقدمه :

هدف از ارزیابی پیشرفت تحصیلی چیست؟


1_ ارزیابی از روش تدریس معلم و موفقیت آموزشی وی

2_ ارزیابی محتوای آموزشی کتب و منابع آموزشی

3_بررسی سطح یادگیری و میزان موفقیت دانش آموزان در کسب مهارت های تحصیلی

تعریف اندازه گیری:


« انداه گیری عبارت است از فرایندی که تعیین می کند یک شخص یا یک شی تا چه میزان از یک ویژگی برخوردار است ».

« گِی 1991»

« اندازه گیری از کاربست ابزارهای پیشرفته و پیچیده الکترونیکی تا امتحانات مداد، کاغذی کتبی، مقیاس های درجه بندی و فهرست های وارسی را شامل می شود».

« پین 2003 »

« شیوه نسبت دادن یک عدد ( که معمولا به آن نمره گفته می شود ) به یک صفت یا ویژگی معین یک شخص به گونه ای که آن عدد درجه ای از آن صفت یا ویژگی را که آن شخص از آن برخوردار است را نشان دهد».
« نیکتو 2001»

تعریف آزمون:

مقدمه:
اندازه گیری یک فرایند است، این فرایند نیاز به یک وسیله دارد که به آن آزمون می گویند.

آزمون وسیله ای است برای اندازه گیری صفات فیزیکی (جسمی) و روانی، چون متخصصین اندازه گیری به ویژگی های روانی مورد نظر برای اندازه گیری دسترسی ندارند ناچار به اندازه گیری رفتارهایی که معرف ویژگی روانی است می پردازند.

رفتار چون متنوع و فراوان است نمی توان به اندازه گیری همه آن ها دست یافت، بنابراین نمونه ای از رفتار مورد بررسی قرار می گیرد.

تعریف:
« ‌آزمون وسیله یا روشی است نظام دار ( یا نظام مند) برای اندازه گیری نمونه ای از رفتار است» .

« گرانلاند ولین 1990»

نیکتو (2001) در تعریف اصطلاح آزمون گفته است:
« آزمون به عنوان یک ابزار با یک شیوه نظام دار مشاهده و توصیف ویژگی های دانش آموزان با یک مقیاس عددی یا یک طرح طبقه بندی را به کار می بندد تعریف می شود».

و..............


پاورپوینت درباره مهارتهای آموزشی و پرورشی (روشها و فنون تدریس)

پاورپوینت درباره مهارتهای آموزشی و پرورشی( روشها و فنون تدریس) پاورپوینت مهارتهای آموزشی و پرورشی پاورپوینت درباره روشها و فنون تدریس روشهای تدریس سنتی و متداولتحلیل نظام ارزشیابی و کاربرد طراحی آموزشی
دسته بندی علوم اجتماعی
بازدید ها 1
فرمت فایل pptx
حجم فایل 1560 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 372
پاورپوینت درباره مهارتهای آموزشی و پرورشی (روشها و فنون تدریس)

فروشنده فایل

کد کاربری 19487
کاربر

توضیحات :

پاورپوینت مهارتهای آموزشی و پرورشی - روشها و فنون تدریس
اطلاعات کلی فایل در مورد مطلب پاورپوینت مهارتهای آموزشی و پرورشی - روشها و فنون

.دسته بندی علوم انسانی

فرمت فایلpptx

پاورپوینت درباره مهارتهای آموزشی و پرورشی( روشها و فنون تدریس)

دارای 5 بخش و 13 فصل و 372 اسلاید همرا بانمودارها

اسلاید بسیار زیبا

فهرست مطالب :

بخش اول: یادگیری

فصل اول: نظریه های یادگیری

فصل دوم: الگوهای یادگیری

بخش سوم : مهارتهای آموزشی پیش از تدریس

فصل پنجم : شناخت و تدوین هدفهای آموزشی

فصل ششم: تحلیل آموزشی

فصل هفتم : محتوا، روش و وسیله

فصل هشتم: تحلیل نظام ارزشیابی و کاربرد طراحی آموزشی

بخش چهارم فعالیت های آموزشی ضمن تدریس

فصل نهم: الگوهای تدریس

فصل دهم : روشهای تدریس سنتی و متداول

فصل یازدهم: روشهای جدید تدریس

بخش پنجم: مهارتهای آموزشی بعد از تدریس

فصل دوازدهم: مفاهیم کلی ارزشیابی

فصل سیزدهم: روشهای مختلف ارزشیابی

قسمتی از متن :

هدفهای رفتاری فصل اول

1) یادگیری را تعریف کنید و مفاهیم مربوط به آن را د نیم صفحه تحلیل کنید

2)تفاوت مفهوم یادگیری و عملکرد را در چند جمله بیان کنید

3)عوامل موثر در یادگیری را نام ببرید

4)نظریه معروف یاد گیری را با هم مقایسه کنید

5)تدریس یکی از معلمان را بر اساس نظریه های یادگیری ارزیابی کنید

و............


دانلود پاورپوینت هندبال

هندبال ورزش زیبا و پر تحرکی است که میلیونها انسان در سراسر جهان از زن و مـرد در سنیــن مختــلف به آن میپــردازند و از آن لذت میبــرند
دسته بندی تربیت بدنی
بازدید ها 1
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2239 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 41
دانلود پاورپوینت هندبال

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر
مقدمه

تاریخچه هندبال

مشخصات زمین

دروازه

توپ

جرائم

داوران

بازیکنان

مقدمه

هندبال ورزش زیبا و پر تحرکی است که میلیونها انسان در سراسر جهان از زن و مـرد در سنیــن مختــلف به آن میپــردازند و از آن لذت میبــرند . آموزش وپـرورش را میتوان طلیعه دار هنــد بال در جهان به حساب آورد. در کشور ما نیز نهال جوان هندبال در این نهاد کاشــته و رشد کرد . اولین مســابقات قهـرمانی کشــور در بین مـدارس برگــزار شـد و اولـین مســابقه خارجی هنـدبال را نیز دانش آموزان ایران و کویت در اواخر سال 1349 در تهران برگزار کردند . توجه به ورزش هندبال به عنوان یکی از برنامه های مصوب مقاطع تحصیلی دردبیرستانهای ورزش در آموزش و پرورش از اقدامات بسیار سودمند دیگری است که جای این ورزش قهرمان ساز را در بین جـوانان بیش از پیش بـاز و توفیـق قهرمانـان ملــی آینده هنـدبال در صحنه های بین المللی را در دلها زنده میسازد زیرا قهرمانی به اوج ترقی خواهد رسید که مهارت رااز دوران خردسالی شناخته و تمرین کرده باشد.

تاریخچه هندبال

بازیهایی را که میتوان به نوعی ســرچشمه هنــدبال امروزی بـه حسـاب آورد از نظــرمقــررات بازی وساختارتفاوتهای چشمگیر با آن داشته اند. به عنوان نمونـه بازی اورانیا که یونانیان باستان بازی میکردند و هومر در کتاب اودیسه خود از آن نام برده است بـازی ها رپـاسـتون که رومیـان بازی میکردند و دکتر کلادیوس گالنوس رومی بین سالهای 130 تا 200 بعد از میلاد مسیح ان را توصیــف کرده اسـت ویا بـازی


فانگ بال اشپیل که در اشعار والتر فون درفوگل واید (1230-1170) شاعر غزلـسرای آلمــانی آمده است همگی دارای ویژگیهـایی هستند که آنها را شکلهای قدیمی هندبال امروزی به حساب آورد .

رابـولــه ( 1533-1494) در فرانـسـه به یکی دیگـر از انواع بـازی هندبال اشاره کرده است « آنها با استفاده از دستها توپ بازی میکنند.» ویا مردم اینوبی که در گرین لند زندگی میکنند در سال 1793 نوعی توپ بازی را که با دست انجام میشده است توصیف کرده اند .

در کشور آلمان در سال 1848 هولکرنلسن مسئـوول وقت ورزش این کشور اجازه داد تا هندبال در دبیرستان اورتروپ به طوررسمی شروع وبلافاصله قوانین لازم نیز برای آن وضع گردید .

بازی هازنا در چک واسـلواکی رافائـل اشپـیل در آلمان و شکل قدیمی دست رشته در کشور ایران را نیز میتوان نمونه های دیگری که قدمت هندبال را نشان میدهند نام برد .

هندبال میدانی

هنـدبال جـدیـد بـرای اولـیـن بـار در حدود اواخــر قرن 19 میـلادی پا به عرصه وجود گذاشت به عنوان مثال چنـین بازی تیمی در سال 1897 در شهــر نایبـورگ دانـمارک رواج پیدا کـرد . کشـورهای دانـمارک , آلـمان وسوئد مراکز اصلی رشد و گسترش واقعی به حساب می آیند . به احتمال زیاد متخصصان تربیت بدنی آلمانی, بر پایـه بازیــهای محلی خود مـانـنـد رافـابال و کونـیـگسـبر گریال هندبال میدانی را در اواخر قرن19 میلادی به عنوان یک ورزش مسـتقل پـایـه- گــذاری نمـوده انـد و از ایـن جهــت پــدران هندبال محسـوب میشونـد در کشـــور ســوئد فــرد دیگری به نــام ج. والســتروم در سال 1910 نوعی ورزش راکــه هنــدبال نام داشت به مردم معرفی کرد.


در سال 1910 یک نفر آلمانی به نــام هیــرشـمن که دبیــر کل فدراسیون جهانی فوتبـال بود در جهـت بسـط و توسـعـه هنـدبــال قدمهـای مـوثـری بـرداشت . در سال 1917 فـرد دیـگری به نام ماکـس هـایـزر اولـیـن مقـررات وقـوانـیـن هنـدبال را به رشـتــه تحـریـر در آورد ومعـرفی کرد. در سـال1919کـارل شلـنـز یک معـلـم تـربیـت بدنـی آلـمـانی در شهر برلین بازی هندبال میدانی را در زمیـنهـای بـزرگ هـوای آزاد در قاره اروپا توسـعه داد و بعدا در مورد اصلاح و تـکـمیل مقررات این بازی اقدام کرد .

زمین بازی

الف:) زمـیــن بازی شامل مستطیـلی به ابعاد 20*40 متر میباشد.از پشت گوشه یک نقـطـه کـرنر تاپـشـت نقـطه مقـابـل بایـد به مقدار 72/44 متـر باشد. پهـنـای خــط دروازه همـاننـد پـایـه دروازه8 سانتیمتر میباشد. پـهـنــای مابقـی خطـوط 5 سانـتیمتر میباشد.


ب : محـــــوطه دروازه در مقــــابــل

دروازه هـا قرار دارد وشامل مربـــع

مســتطـــیلی به ابعــاد 3*6 و دو یک

چهارم دایره متصـل به آن هر یک به

شعاع 6 متر است. این محوطه ایجاد

میشود به وسیله رسـم یک خط بطول

3 متر ومـــوازی با خـــط دروازه به

فاصـــلــه 6 متر از لبه عقــــبی خط

دروازه تا لبه جلویـی خـــط منطقـــه

دروازه . این خــط در هر 2 قسـمت

بوسـیله دو یک چهارم به مرکز لبـه

عقبی داخــل پـایه های مربوطه وبه

شعاع 6 متر ادامه پیدا میکند.



ج: خـــط منقـطع پرتاب آزاد ( خط 9 متر )

موازی ومتحدالمرکز باخط منطقه دروازه و

با 3 متر فاصله بیـشتر ازآن نســبت به خط

دروازه رسم میشــود . قطـــعـات وهمچـنین

فاصلــــــــه وهمچـــــنین فاصله بین آنها 15

سانتیمتر میباشد.

د:خط 7 متر به طول 1 متر , مستقیماً مقابل

دروازه ,موازی با خط دروازه و به فــاصله

7 متر از لـــبه عقـــبی خـــط دروازه تا لبـه

جلویی خط 7 متر رسم میشود.

ه: خط محدودیت دروازه بان ( خط 4 متر )

مســتــقـیــماً مقــابــل دروازه و به طـول 15

سانتیمتر میباشد.این خط موازی و با فاصله

4 متر از دروازه قراردارد

فایل پاورپوینت 41 اسلاید


دانلود پاورپوینت تورم و دلایل ایجاد آن در اقتصاد ایران

تورم عبارت است از فرآیند افزایش مداوم سطح عمومی قیمت ها و به عبارت دیگر کاهش مستمر ارزش پول برخی اقتصاددانان تعاریف دیگری نیز ارائه داده اند افزایش مستمر و نامنظم سطح عمومی قیمت ها
دسته بندی اقتصاد
بازدید ها 1
فرمت فایل ppt
حجم فایل 103 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
دانلود پاورپوینت تورم و دلایل ایجاد آن در اقتصاد ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر
علل و ریشه های تورم در ایران

تورم عبارت است از فرآیند افزایش مداوم سطح عمومی قیمت ها و به عبارت دیگر کاهش مستمر ارزش پول. برخی اقتصاددانان تعاریف دیگری نیز ارائه داده اند: «افزایش مستمر و نامنظم سطح عمومی قیمت ها. »

نکته اساسی که باید به آن توجه کرد آن است که وجود تورمی ملایم برای رشد اقتصادی لازم و ضروری است چراکه این امر به بنگاههای تولیدی انگیزه لازم برای تولید و فعالیت اقتصادی را می دهد. بنابراین صفر کردن تورم به هیچ وجه مطلوب نمی باشد بلکه در اقتصاد هدف آن است که از رشد افسار گسیخته تورم به صورتی که به اقشار جامعه برای تأمین مایحتاج خود فشار آورد، جلوگیری شود و رشد آن تحت کنترل باشد.

´علل تورم

تورم در اقتصاد ایران ریشه ها و علت های بسیاری دارد. در اینجا به ریشه ها و موانعی که در سر راه حل این معضل وجود دارد اشاره می شود:

۱) شوک های نفتی و رشد نقدینگی

۲)بودجه عمومی و اتکا به درآمدهای نفت

۳) کسری بودجه

۴) سیاست کاهش ارزش پول ملی و سیاست های حمایتی

۵) قیمت گذاری نامناسب تولید کنندگان

´

رشد حجم پول و نقدینگی نقش تعیین کننده و بسیار مؤثری در میزان تورم دارد. از طرف دیگر تغییرات منابع پایه پولی (که عبارتند از ذخایر ارزی و طلای بانک مرکزی، خالص بدهی دولت و بانک های تجاری به بانک مرکزی) عامل اصلی رشد حجم پول و نقدینگی می باشد.

در واقع طبق نظریات اقتصاد کلان تغییرات پایه پولی با ضریبی به نام ضریب پایه پولی که در حال حاضر حدود ۵ می باشد، باعث رشد حجم پول می گردد. یعنی هر واحد افزایش پایه پولی به پنج واحد افزایش حجم پول منجر می گردد. تغییرات پایه پولی نیز عمدتاً به خاطر افزایش موجودی ارزی دولت (تغییر در صادرات نفت خام) و افزایش بدهی دولت به بانک مرکزی (به خاطر کسری بودجه) بوده است. این رابطه موجب شده است که تغییرات اساسی در قیمت نفت در سطح بین المللی با توجه به وابستگی بودجه دولت به صادرات نفت خام به بودجه دولت منتقل گردد و همان طور که گفته شد این امر نیز به گسترش پایه پول و در نهایت رشد نقدینگی منجر شود. رشد پایه پول و نقدینگی به علت مشکلات جانب عرضه اقتصاد در ایران عمدتاً به جای هدایت آن به بخش تولید، به افزایش سطح عمومی قیمت ها منجر شده است.

´

در واقع دولت درآمد حاصل از فروش نفت را به صورت ارز به بانک مرکزی داده و در قبال آن ریال می گیرد. بانک مرکزی نیز برای تأمین ریال مورد نظر، یا ارز را در بازار می فروشد، یا صرف واردات می کند و یا خود به دولت ریال داده و پایه پولی را افزایش می دهد. متأسفانه بازار ایران توان جذب این مقدار ارز را ندارد. در دو سال اخیر نیز برای صرف این مقدار ارز به واردات روی آورده اند. اما علی رغم آن مقداری از این ارز ها در دست بانک مرکزی باقی مانده که این امر باعث افزایش نقدینگی و تورم گشته است.

کسری بودجه همواره یکی از مشکلات اقتصاد ایران بوده است و از عوامل اساسی رشد تورم می باشد. زیرا در این حالت پایه پولی به علت افزایش بدهی های دولت و یا برداشت از حساب ذخیره ارزی افزایش یافته و متعاقب آن نقدینگی و تورم افزایش می یابند.

´

علاوه بر این پرداخت یارانه به کالاهای اساسی با ایجاد بازار سیاه برای این کالا ها و افزایش تدریجی و بعضاً قابل توجه قیمت این کالا ها در بازار سیاه، با توجه به اهمیت این کالاها، به سایر کالا ها نیز سرایت کرده و باعث افزایش سطح عمومی قیمت ها گشته است.

از طرفی دولت برای تأمین نیاز مالی خود بانک مرکزی را مجبور می کند که ارز حاصل از فروش نفت خام را با قیمت بالایی در بازار بفروشد. این امر همان سیاست کاهش ارزش پول ملی است که با افزایش صادرات و کاهش واردات، باعث تورم گشته است. زیرا با افزایش قیمت کالاهای واسطه ای و نیز نهایی وارداتی، قیمت های داخل نیز خود به خود افزایش می یابند. انتظارات تورمی نیز از دیگر دلایل ایجاد تورم در کشور می باشد، زیرا به دلیل سیاست های مربوط به قیمت گذاری کالا ها و خدمات عمومی در پایان هر سال معمولاً انتظارات تورمی در جامعه شکل می گیرد به طوری که در انتهای هر سال همه افراد جامعه انتظار دارند که قیمت ها مجدداً افزایش یابد.

´

فایل پاورپوینت 16 اسلاید


دانلود پاورپوینت توحید در قرآن و روایات و ادیان دیگر

توحید، بنیادی‌ترین اصل اعتقادی در اسلام، به معنای یکتا و بی‌مانند دانستن خداوند، و همچنین بی‌شریک بودن او در خلق جهان نخستین جملات حضرت محمد(ص) در آغاز دعوت مردم به اسلام، حاوی شهادت بر یکتایی خدا و دوری از شرک بوده است توحید همچنین در قرآن کریم و روایات معصومین، مورد توجه قرار گرفته و سوره توحید در همین موضوع است
دسته بندی معارف اسلامی
بازدید ها 2
فرمت فایل ppt
حجم فایل 154 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 38
دانلود پاورپوینت توحید در قرآن و روایات و ادیان دیگر

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

فهرست مطالب

توحید در دین یهود 4

توحید در مسیحیت 9

توحید در اسلام 13

منابع 21

اسم خاص خدا در دین یهود «یهوه» یعنی باشند است. این نام بسیار احترام دارد و بی جهت بر زبان آوردن آن به موجل فرمان دوم از ده فرمان [در سفر خروج/ باب20/آیه 7] که می گوید: «نام یهوه خدای خود را به باطل مبر، زیرا خداوند کسی را که اسم او را به باطل برد بی گناه نخواهد شمرد». حرام محسوب
می شود. هنگام تلاوت تورات نام «یهوه» به ادونای» به معنای آقای من تبدیل می شود. در سفر خروج، خدا را اینگونه به موسی معرفی می کند: "هستم آنکه هستم".

برخی صفات «یهوه» در مواردی از ده فرمان موسی بیان شده:

فرمان1) من هستم، یهوه خدای تو... تو را خدایان دیگر غیر از من نباشد.فرمان2) صورتی تراشیده و هیچ تمثالی از آنچه بالا در آسمان است و از آنچه پائین در زمین است و از آنچه در آب زیر زمین است، برای خود مساز... .بدیهی است که پیروان ادیان توحیدی نیز در مواردی از دین خود غافل می شوند و به گونه هایی از شرک روی می آورند [مثل بیان جسمانیت خدا و نسبت دادن صفات انسانی به او] با این همه هیچ گاه نظر محققان نسبت به اصل این ادیان تغییر نکرده است.

معمولاً در مسیحیت برای خدا واژه «پدر» استعمال می شود [که در انجیل بیش از سیصد بار تکرار شده] و از نظر خودشان این واژه با همه سادگی اش، بسیار صمیمی، پر احساس و شخصی است. [مثل مواردی در انجیل متی/ باب 6/ آیه 9، انجیل لوقا/ باب 11/ آیه 2 و...].تعالیم عیسی مسیح در مورد بخشندگی خدا با آنکه از طرفی در ادامه اعتقادات یهود قرار دارد اما از طرف دیگر چهره غضب آلوده خدا را به چهره ای مهربان تغییر می دهد.مسیحیان در عین اینکه به وحدانیت خدا معتقد و او را خدای پدر می نامند عیسی را همان وجود جسمانی خدا معرفی می کنند که با مصلوب شدنش بر صلیب کفاره گناهان بشر شد و روح القدس را وجود فعال و توانای خدا که جامعه مسیحیت را هدایت می کند می دانند.

اندیشمندان مسیحی در طول نسل ها برای بیان راز خدای واحد در سه اقنوم [چهره] از مفاهیم و مکاتب فکری زمان خود استفاده کرده اند و همچنان بر این باورند که شناخت کامل تثلیث که به یگانگی خدا می انجامد رازیست الهی که انسان
نمی تواند به آن نائل شود.در شورای تیقیه که در اوایل قرن چهارم میلادی با حضور حدوداً 300 اسخف تشکیل شد «الوهیت عیسی» همراه با «وحدانیت خدا» مورد تأیید قرار گرفت.

فایل پاورپوینت 38 اسلاید