فروشگاه نوین داک

فروشگاه نوین داک

فروش تحقیق ، پروژه ، مقاله ، پاورپوینت
فروشگاه نوین داک

فروشگاه نوین داک

فروش تحقیق ، پروژه ، مقاله ، پاورپوینت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های تفکر و مدیریت دانش

مدیریت دانش، مفهوم تازه ای نیست در حقیقت، مدیریت دانش بیشتر حاصل کار تمدن های قدیمی بوده است تا نوآوری های اخیر کسب و کارهای سازمان یافتة قدیمی، به این دلیل دنبال مزیت رقابتی بوده اند که به آنها اجازه می داد
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 675 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 49
مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های تفکر و مدیریت دانش

فروشنده فایل

کد کاربری 15
کاربر

عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های تفکر و مدیریت دانش

فرمت فایل: word

تعداد صفحات: 49

مدیریت دانش، مفهوم تازه ای نیست. در حقیقت، مدیریت دانش بیشتر حاصل کار تمدن های قدیمی بوده است تا نوآوری های اخیر . کسب و کارهای سازمان یافتة قدیمی، به این دلیل دنبال مزیت رقابتی بوده اند که به آنها اجازه می داد تا حد امکان ، به شکل کارآمدتری به مشتریان خدمت کنند، سودها را به حداکثر برسانند، مجموعه ای از مشتریان وفادار داشته باشند و در صحنة رقابت باقی بمانند. نزدیک به 1500 سال پیش، این مزیت ها در دانش برگزیدة بازرگانان، صنعت گران، پزشکان و مدیران دولتی برای مراجعات بعدی ثبت شده بود . تقریبا 5000 سال قبل، در بین النهرین مردم هزاران لوح رسی را که مربوط به ثبت قراردادهای حقوقی، برآورد مالیات ها، میزان فروش و قوانین بود ند از دست دادند . راه حل این مسأله، شروع به کار نخستین مؤسسه اختصاصی برای مدیریت دانش یعنی کتابخانه بود.

در کتابخانه هایی که در مرکز شهر قرار داشتند، مجموعه ای از لوح ها ، توسط مدیران حرفه ای دانش، مراقبت و نگهداری می شد. ویگ[1] (1997) و پروساک (2001) ادعا می کنند که ریشه مدیریت دانش، به 3000 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد، اگرچه به شکل تخصصی تحت این عنوان نبوده است. با اختراع حروف چاپی متحرک و ماشین چاپ در بیش از 500 سال پیش، کارها برای عموم مردم در غرب بهبود پیدا کرد. با ورود به دورة رنسانس و عصر شکوفایی اقتصادی و فکری، نوع آموزش و چاپ نوشته ها از زبان لاتین به زبان رایج تغییر کرد. در دنیای تجارت، مهارت و تخصص بسیاری از حرفه های با دوام، از طریق کارآموزی منتقل می شد و گاهی اوقات به وسیله کتابها و شکل های دیگر حافظه جمعی تکمیل می شد. تجارت جدید در اقتصاد خدماتی و فراصنعتی آمریکا، عمدتاً بازمانده ای از این شکل سنتی تولید محسوب می شود، به ویژه هنگامی که این امر به فعالیت های حسابداری و ارزشیابی شرکت مربوط می شود. گواهینامه ها و مدارک دانشگاهی از سازمان ها یا اتحادیه های مختلف، برچسب های خودساخته ای برای استفاده مدیران و افراد حرفه ای فراهم کرد تا برای رسیدن به یکی از پست های از قبل تعریف شده، در شبکه سازمانی واجد صلاحیت شوند. این کارکنان دانش مدار به نسبت کارکنان سطوح پایین تر و عملیاتی، تصویر کلی بهتری از کسب و کار در ذهن داشتند، اما زمانی که این کارکنان، فرایند درستی برای تقسیم دانش به شکلی مطلوب در اختیار نداشتند، احتمال تکرار اشتباهات در بخش های مختلف وجود داشت. مروری بر روند تکامل مدیریت دانش حاکی از آن است که مدیریت دانش، در سراسر دوره ها به شکلهای مختلفی حضور داشته، از تصاویر حک شده در لوح های رسی گرفته تا انواع سیستم های فنی و تکنولوژیکی که امروزه انسان با استفاده از آنها، ایجاد فرهنگ دانش مدار و تحقق یکپارچه چهار حلقه خلق، سازماندهی، تبادل، و به کار بستن دانش آن را مدیریت می کند(برگرن[2]، 2003، به نقل از قهرمانی1385).

تعداد زیادی از تئوریسین های مدیریت دانش تکامل بحث مدیریت را به عهده داشتند و توزیع نمود ه اند که در میان آنان برجستگانی همچون پیتر دراکر[3]، پاول استرلوس[4] و پیتر سنگه[5] از آمریکا را می توان نام برد. دراکر و استر لوس من بیشتر در زمینه اهمیت ارتقا اطلاعات و دانش ساده به عنوان منابع سازمانی ، و آقای سنگه (1999) با تمرکز بر روی سازمان های یاد گیرنده ابعاد فرهنگی مدیریت دانش را بوجود آورده اند. آقای اورت راجرز[6] در دانشگاه استانفورد با نفوذ دربحث نوآوری و نیز آقای توماس آلن[7] در دانشگاه MIT[8] در خصوص انتقال اطلاعات و فناوری، 1970 به انجام رسانید که , تحقیقات زیادی را طی سال های 1971 کمک بزرگی را در جهت درک و فهم اینکه مدیریت دانش چیست؟ دانش چگونه تولید می شود؟ چگونه استفاده می شود؟ و به چه طریقی در سازمان ها نفوذ می کند؟ و... را ارائه می دهد. در اواسط سال 1980 اهمیت دانش به عنوان دارایی رقابت در بین سازمانها مشهور گردید . در سال 1980 توسعه سیستم های مدیریت دانش بوجود آمدند که با استفاده کارهای انجام شده در زمینه هوش مصنوعی و سیستم های هوشمند باعث شدند تا مفاهیم تازه ای به عنوان دانش اکتسابی مهندسی دانش، سیستم های برپایه دانش و هستی شناسی بر پایه کامپیوتر به جهان عرضه شود(یاری گر روش، 1382).


[1] vig

[2] bergern

[3] Peter drueker

[4] Pawel strawsman

[5] Peter senge

[6] Evert rogers

[7] Tomas alen

[8] Massachusetts institute of technology

فهرست مطالب

تاریخچه مدیریت دانش و سبک های تفکر

تاریخچه مدیریت دانش

تاریخچه سبک های تفکر

سبک تفکر

انواع سبک‌ها

سبک تفکر قانون گذار

سبک تفکر اجرایی

سبک تفکر قضایی

سبک تفکر مونارشی(سلطنتی)

سبک تفکر سلسله مراتبی

سبک تفکر الیگارشی

سبک تفکر انارشیست

سبک تفکر کلی نگر

سبک تفکر جزئی نگر

سبک تفکر درون نگر

سبک تفکر برون نگر

سبک تفکر آزاد اندیش

سبک تفکر محافظه کار

سبک های تفکر از دیدگاه ژنگ و استرنبرگ

ویژگی ها و اصول سبک های تفکر

عوامل موثر بر سبک های تفکر

مدیریت دانش

فرایند مدیریت دانش

مزایای مدیریت دانش

اهمیت مدیریت دانش

موانع مدیریت دانش سازمانی

عوامل انسانی

عوامل سازمانی

عوامل فرهنگی

عوامل سیاسی

عوامل فنی و تکنولوژیکی

نظریه های مدیریت دانش

ظریه دانش هدفمند تکنولوژی اطلاعات

نظریه تغییر

نظریه جنبة عرضة مدیریت دانش

کسب دانش

ثبت و ضبط دانش

انتقال و تسهیم دانش

خلق دانش

کاربرد دانش

مدیران آموزشی و مدیریت دانش

مدیریت منابع انسانی و مدیریت دانش

راهکارهای پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان های آموزشی

پیشینه تحقیق

پیشینه پژوهش در داخل

پیشینه پژوهش در خارج

منابع


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد