فروشگاه نوین داک

فروشگاه نوین داک

فروش تحقیق ، پروژه ، مقاله ، پاورپوینت
فروشگاه نوین داک

فروشگاه نوین داک

فروش تحقیق ، پروژه ، مقاله ، پاورپوینت

پرسشنامه درگیری شغلی (مشارکت کاری) توماس لاداهل وکنجر 1965

پرسشنامه درگیری شغلی (مشارکت کاری) توماس لاداهل وکنجر پرسشنامه درگیری شغلی مشارکت کاری توماس لاداهل وکنجر ۱۹۶۵ پرسشنامه درگیری شغلی درگیری شغلی مشارکت کاری پرسشنامه درگیری شغلی مشارکت کاری توماس لاداهل وکنجر ۱۹۶۵ در دسته بندی پرسشنامه
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 11
فرمت فایل doc
حجم فایل 96 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 3
پرسشنامه درگیری شغلی (مشارکت کاری) توماس لاداهل وکنجر 1965

فروشنده فایل

کد کاربری 19487
کاربر

پرسشنامه درگیری شغلی (مشارکت کاری) توماس لاداهل وکنجر 1965


درگیری شغلی ، مشارکت کاری توماس لاداهل وکنجر ۱۹۶۵
در ۳ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc.


این پرسشنامه توسط توماس لاداهل و کنجر در سال ۱۹۶۵ ساخته شد.

اگر امتیاز حاصله بیشتر از ۴۰ باشد درگیری شغلی فرد زیاد است و هر چه این امتیاز به ۸۰ نزدیکتر شود درگیری شغلی فرد نیز زیادتر خواهد بود. در غیر این صورت شغل فرد بخش کوچکی از زندگی او را تشکیل می دهد و درگیری شغلی چندانی ندارد.

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)
تعداد گویه ها:

۲۰
تعداد مولفه:
مولفه ندارد
روایی و پایایی:
دارد (داخلی و خارجی)
نحوه نمره گذاری:
دارد
منبع:
دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:
WORD و قابل ویرایش


پاورپوینت شخصیت و یادگیری

دانلود پاورپوینت با موضوع شخصیت و یادگیری، در قالب ppt و در 36 اسلاید، قابل ویرایش، شامل مقدمه، ماهیت تفاوت های فردی، ماهیت و تعریف شخصیت، شکل گیری شخصیت، عوامل تعیین کننده شخصیت، شاخص مایرزبریکز، الگوی مبتنی بر5 ویژگی مهم، ویژگی های عمده شخصیتی که بر رفتار اثر می گذارد، شخصیت نوع Aو B، شخصیت نوع F، تناسب شغل با شخصیت، نظریه های شخصیت، نظریه زیگم
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 10
فرمت فایل ppt
حجم فایل 714 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 36
پاورپوینت شخصیت و یادگیری

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

دانلود پاورپوینت با موضوع شخصیت و یادگیری، در قالب ppt و در 36 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه

ماهیت تفاوت های فردی

ماهیت و تعریف شخصیت

شکل گیری شخصیت

عوامل تعیین کننده شخصیت

شاخص مایرز-بریکز

الگوی مبتنی بر5 ویژگی مهم

ویژگی های عمده شخصیتی که بر رفتار اثر می گذارد

شخصیت نوع Aو B

شخصیت نوع F

تناسب شغل با شخصیت

نظریه های شخصیت

نظریه زیگموند فروید

نظریه اریک فروم

نظریه رشد یافتگی-رشد نیافتگی(گریس آرگریس)

نقش شخصیت در رفتار سازمانی

یادگیری

راه های گوناگون یادگیری

نظریه های یادگیری

شرطی سازی کلاسیک یا شرطی کردن سنتی رفتار (روش رفتار گرایی)

شرطی سازی عامل (موثر)

اثربخشی الگوسازی یا یادگیری مشاهده ای

نظریه یادگیری اجتماعی

قانون اثر

یادگیری تجربه ای

نقش تقویت رفتار در یادگیری

علت اهمیت یادگیری در حوزه مدیریت

نقش تقویت رفتار در یادگیری

علت اهمیت یادگیری در حوزه مدیریت

سازمان های یادگیرنده و یادگیری

مقایسه پردازی و یادگیری

قسمتی از متن پاورپوینت:

عوامل تعیین کننده شخصیت:

شخصیت یک انسان بالغ به وسیله دو عامل ارث و محیط تشکیل وبا موقعیت های مختلف تعدیل می شود.

وراثت:مقصود از وراثت عواملی است که به هنگام تشکیل جنین وجود دارند.شکل فیزیکی انسان،جذابیت صورت،جنس،خلق وخوی،ترکیب ماهیچه ها،میزان انرژی وسلامت جسمی از جمله خصوصیاتی است که معمولا بخش یا تمامی آنها تحت تاثیر وجود پدر ومادر بوده وبراساس آن شکل می گیرند.در بحث مربوط به نقش ارث در تشکیل شخصیت،آخرین توجیهی که در این زمینه می شود این است که شخصیت فرد عبارت است از ساختار مولکولی ژن ها که در کروموزوم قرار دارند.

محیط:از جمله عواملی که در تشکیل شخصیت موثرند عبارت اند از فرهنگی که شخص در آن بزرگ می شود،نخستین شرایط یا وضعیتی که برای او به وجود می آید،هنجارهای بین افراد خانواده،دوستان و گروه های اجتماعی،تجربه های او ومحیطی که افراد در آن قرار می گیرند.همه این ها در تشکیل شخصیت افراد نقش مهمی را ایفا می کنند.

موقعیت:موقیت یا وضعیت،عامل دیگری است که در خصوص شکل گیری شخصیت به دو عامل ارث و محیط اضافه می شود.شخصیت فرد در حالی که دارای ثبات رویه وپایدار است ولی در موقعت های مختلف تغییر می کند.خواستها و میل های گوناگون،در موقعیت های مختلف باعث می شوند که شخص در هر موقعیتی جنبه خاصی از شخصیت خود را ابراز نماید.

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع" شخصیت و یادگیری" می باشد که در حجم 36 اسلاید، همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.


پاورپوینت تئوری آشوب در مدیریت

دانلود پاورپوینت با موضوع تئوری آشوب در مدیریت، در قالب ppt و در 30 اسلاید، قابل ویرایش، شامل مقدمه، تاثیر علوم نیوتنی بر مدیریت، ویژگی های تئوری آشوب، بی نظمی یا آشوب چیست، اثر پروانهای، خاصیت پروانه ای وتاثیر آن درمدیریت،خودسازماندهی، خاصیت خود سازمان دهی و تاثیر آن در مدیریت، خودنمایی (خودمانایی)، خاصیت خودمانایی و تاثیر آن در مدیریت، جاذبههای
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 11
فرمت فایل ppt
حجم فایل 609 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
پاورپوینت تئوری آشوب در مدیریت

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

دانلود پاورپوینت با موضوع تئوری آشوب در مدیریت، در قالب ppt و در 30 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه

تاثیر علوم نیوتنی بر مدیریت

ویژگی های تئوری آشوب

بی نظمی یا آشوب چیست ؟

اثر پروانه‌ای

خاصیت پروانه ای وتاثیر آن درمدیریت

خودسازمان‌دهی

خاصیت خود سازمان دهی و تاثیر آن در مدیریت

خودنمایی (خودمانایی)

خاصیت خودمانایی و تاثیر آن در مدیریت

جاذبه‌های عجیب

مدیریت و نظریه آشوب
سازمان موفق چه سازمانی است؟

درس‌های کاربردی نظریه آشوب

ایجاد پویایی در نگرش مدیران

بهره‌گیری از هوشنمدی سازمان

نقدپذیری فضای سازمان

فرایندگرایی و کار تیمی

گام های اساسی برای فرآیند گرایی در سازمان

ایجاد سازمان یادگیرنده

شناسایی نقاط اهرمی با استفاده از اثر پروانه ای

مدیریت ثبات و ناپایداری هم‌زمان

تصمیم گیری در شرایط آشوب

مدل آشفته تصمیم گیری

تأثیرات عمده نظریه آشوب بر تصمیم گیری

قسمتی از متن پاورپوینت:

ویژگی تئوری آشوب:

اثر پروانه‌ای (Butterfly, Effect)

خودسازمان‌دهی (Dynamic Adaptation) سازگاری پویا

خودمانایی (Self similarity) یا خاصیت هولوگرافی

جاذبه‌ های عجیب (Strange Attractors).

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع" تئوری آشوب در مدیریت" می باشد که در حجم 30 اسلاید، همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.


پاورپوینت تصویر ذهنی سازمانی

دانلود پاورپوینت با موضوع تصویر ذهنی سازمانی، در قالب ppt و در 31 اسلاید، قابل ویرایش، شاملمقدمه، تاریخچه و تعریف تصویر ذهنی، اهمیت تصویر ذهنی، عوامل موثر در ایجاد خودانگاره، چرخه تصویر ذهنی(حلقه بازخورد ناخودآگاهانه)، عوامل شکل دهنده تصویر ذهنی سازمانی، عوامل شکل دهندهOSI نیروی انسانی، عوامل شکل دهنده ی osi مشتریان
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 10
فرمت فایل ppt
حجم فایل 666 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31
پاورپوینت تصویر ذهنی سازمانی

فروشنده فایل

کد کاربری 19
کاربر

دانلود پاورپوینت با موضوع تصویر ذهنی سازمانی، در قالب ppt و در 31 اسلاید، قابل ویرایش، شامل:

مقدمه

تاریخچه و تعریف تصویر ذهنی

اهمیت تصویر ذهنی

عوامل موثر در ایجاد خودانگاره

چرخه تصویر ذهنی(حلقه بازخورد ناخودآگاهانه)

عوامل شکل دهنده تصویر ذهنی سازمانی

عوامل شکل دهندهOSI نیروی انسانی

عوامل شکل دهنده ی osi مشتریان

سازمان های دارای osi مثبت

سازمان های دارایosi منفی

مدیران دارایosi مثبت

مدیران دارای OSI منفی

اهمیت بهینه سازی خود انگاره سازمانی

مراحل تغییر و بهینه سازیOSI

شناخت تصویر ذهنی سازمان

بهینه سازی تصویر ذهنی نیروی انسانی

ارتقای سطح اعتبار سازمانی

ایجاد عدالت در بین نیروی انسانی

اجرای سیستم 5S

شایسته سالاری

برقراری روابط صحیح سازمانی

نقش مدیریت زمان در بهینه سازیOSI

استفاده از فناوریهای جدید در بهینه سازیOSI

مدیریت استرس

بهینه سازیOSIمشتریان سازمان

قسمتی از متن پاورپوینت:

پایه گذاره نظریه خودانگاره یاتصویرذهنی،یک پزشک جراح پلاستیک به نام دکتر ماکسول مالتز بود.

خود انگاره یا خودپنداره،ایده وتصویر منحصربه فرد وکاملا اختصاصی از هویت،توانایی ها،ارزشها وسایر موارد مربوط به خویشتن است ودر حقیقت،اشاره ظریفی به میزان مقبولیت و ارزش فرد در نزد خویشتن دارد.

توضیحات:

این فایل شامل پاورپوینتی با موضوع" تصویر ذهنی سازمانی" می باشد که در حجم 31 اسلاید، همراه با تصاویر و توضیحات کاملتهیه شده است که می تواند به عنوان ارائه کلاسی مورد استفاده قرار گیرد.

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده و به راحتی و به دلخواه می توان قالب آن را تغییر داد.


دانلود فایل WORD پرسشنامه: شناسایی سیکل بهره وری روزانه

دانلود فایل WORD پرسشنامه شناسایی سیکل بهره وری روزانه پرسشنامه بهره وری
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 12
فرمت فایل doc
حجم فایل 10 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 4
دانلود فایل WORD پرسشنامه: شناسایی سیکل بهره وری روزانه

فروشنده فایل

کد کاربری 19487
کاربر

دانلود فایل WORD پرسشنامه : شناسایی سیکل بهره وری روزانه

فرمت فایل :doc

هدف: شناسایی سیکل بهره وری روزانه افراد.

تعداد سوالات: 12

توضیحات: این پرسشنامه از کتب معتبر مدیریت استخراج شده و استاندارد می باشد. سوالات این پرسشنامه به شکل پنج گزینه ای طراحی شده اند و نحوه امتیاز بندی و تفسیر نتایج به صورت کامل تشریح شده است.


پرسشنامه درباره یک برند موثر و قدرتمند در شرکت های محصولات غذایی

پرسشنامه درباره یک برند موثر و قدرتمند در شرکت های محصولات غذایی پرسشنامه برند موثر
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 6
فرمت فایل doc
حجم فایل 11 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 3
پرسشنامه درباره یک برند موثر و قدرتمند در شرکت های محصولات غذایی

فروشنده فایل

کد کاربری 19487
کاربر

پرسشنامه درباره یک برند موثر و قدرتمند در شرکت های محصولات غذایی

فایل به صورت ورد فرمت فایل doc

تعداد صفحات 3

پرسشنامه‌ای که پیش رو دارید، به منظور بررسی شرایط لازم برای به وجود آوردن یک برند موثر و قدرتمند در شرکت های محصولات غذایی می‌باشد. خواهشمند است سوالات را بدقت مطالعه کرده و به آنها پاسخ دهید. لازم به ذکر است که از این اطلاعات صرفاَ جهت تجزیه و تحلیل در پایان نامه دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه استفاده خواهد شد.

دارای 18 سوال

نمره گذاری و تفسیر ندارد


بررسی موانع اجرای استراتژی در سازمان

پروپوزال بررسی موانع اجرای استراتژی در سازمان بررسی موانع اجرای استراتژی در سازمان
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 5
فرمت فایل doc
حجم فایل 98 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
بررسی موانع اجرای استراتژی در سازمان

فروشنده فایل

کد کاربری 19487
کاربر

پروپوزال بررسی موانع اجرای استراتژی در سازمان

فایل به صورت word

فرمت فایل :doc

19 صفحه

بررسی موانع اجرای استراتژی در سازمان

عنوان تحقیق به انگلیسی studying the strategy implementation barriers in organization

(case stady: Social Security Organization)

سر فصل ها:

بیان مساله

اهمیت پژوهش

سوابق مربوطه و تحقیقات انجام شده در این زمینه

فرضیه های تحقیق

اهداف تحقیق

جنبه نوآوری و جدید بودن تحقیق

روش تحقیق

روش گردآوری اطلاعات

ابزار جمع آوری اطلاعات

روش تجزیه و تحلیل اطلاعات

جامعه آماری و حجم نمونه

جدول زمان بندی مراحل

فهرست منابع و ماخذ

منابع فارسی

منابع انگلیسی


یک مطالعه موردی در سیستم اطلاعات سبز

دانلود فایل ورد یک مطالعه موردی در سیستم اطلاعات سبز مطالعه موردی در سیستم اطلاعات سبز مقاله یک مطالعه موردی در سیستم اطلاعات سبز
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 5
فرمت فایل doc
حجم فایل 88 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
یک مطالعه موردی در سیستم اطلاعات سبز

فروشنده فایل

کد کاربری 19487
کاربر

دانلود فایل ورد یک مطالعه موردی در سیستم اطلاعات سبز

فرمت فایل :doc

تعداد صفحه : 15

دارای منبع

دانلود ترجمه مقاله یک مطالعه موردی در سیستم اطلاعات سبز | یک مطالعه موردی در سیستم اطلاعات سبز

رابرت لای

دانشکده مدیریت، دانشگاه فناوری پکن ،تایوان R.O.C

لی لینگ هسو

گروه مدیریت اطلاعات، دانشگاه ملی علوم و فناوری کائوسیونگ ، تایوان، R.O.C.

جیسون چن

دانشکده کسب و کار، دانشگاه گانزاگ بن، خیابان اسپکن

مایکل چانگ

گروه AFC، دانشگاه جزایر ویرجین ایالات متحده

چکیده :

صنعت نساجی نقش مهمی در ایجاد درآمد ارزی خارجی تایوان دارد . اکثریت قریب به اتفاق شرکت های نساجی سنتی ، نیروی کار زیاد در شرکت های کوچک و متوسط هستند . طی سال های اخیر ، با افزایش آگاهی مردم در حفاظت از محیط زیست در سراسر دنیا و فشار رقابت در بازارهای بین المللی ، بسیاری از شرکت های مساجی مجبور به توجه نزدیکی به حفاظت از محیط زیست شوند . در این روند ، صنعت نساجی امیدوار است اجرای یک سیستم اطلاعاتی گرین ( سبز ) به بررسی میزان بهبود فرآیند تجارت (کسب و کار) پس از اجرای این سیستم و عوامل کلیدی برای موفقیت با هدف کاهش هزینه ها ، گسترش فرصت های تجاری ، و حرکت به سمت جهانی شدن کمک کند . در این مطالعه ، یک روش مطالعه موردی برای انجام یک نظرسنجی بر روی سایت یک شرکت در جریان های بالا دست ، اواسط دست و پایین دست به ترتیب زنجیره تامین اتخاذ شده است . این هزینه های مدیریت کسب و کار است که در ابتدای معرفی

زنجیره تامین سبز ( گرین ) افزایش می یابد . با این حال ، فرآیند کسب و کار بعد از اجرای رابط کاربری اینترنتی بهبود یافته است . زنجیره تامین سبز اثرات خارجی به ارمغان می آورد : ارتقاء تصویر شرکت ، افزایش ارزش مشتری و وفاداری مشتری ، کاهش شکایات مشتری ، و مطابقت محصول با استانداردهای جهانی . همچنین اثرات داخلی آن : افزایش یکپارچگی زنجیره تامین ( بعنوان مثال ، افزایش دسترسی اطلاعات ، فرآیند بهره وری و همکاری زنجیره تامین ) ، افزایش درآمد فروش ، تدارکات بهره وری و رقابت .

مقدمه :

صنعت نساجی تایوان اخیرا با تهدیدات نیروی کار و هزینه های ساخت کم از چین و کشورهای جنوب شرقی مواجه است. علاوه بر افزایش آگاهی از حفاظت محیط زیست و رقابت های جهانی خشن شرکت های داستان های مربوط به مسائل محیط زیست را به طور جدی ساخته اند .

سیستم REACH ( ثبت نام، ارزیابی، مجوز و محدودیت از مواد شیمیایی) و PFOS (پرفلوئور اکتان و سولفونات) از اثرات اتحادیه اروپا در بیشتر صنایع نساجی است ، که در آن به شدت از مواد شیمیایی استفاده می شود . بنابراین ، صنعت نساجی تایوان به یک هدف برای منسوجات طراحی گرا کاربردی و سطح بالا تبدیل شد .

شرکت نساجی هویو، یکی از چند شرکت بزرگ است که دارای زنجیره تامین بالا دست و پایین دست بصورت تلفیقی می باشد. اخیرا، شرکت هویو تعهد خود را در زمینه طراحی گرین ( سبز ) بوسیله بازیافت بطری های PET و تبدیل آنها به پارچه های PET نشان داد . همچنین ، هویو به کاهش غلظت مواد خطرناک ، صرفه جویی در استفاده از منابع طبیعی ، ایجاد محیط کاری ایمن به محصولات خود مطابق با قوانین و مقررات متعهد است . هر سال ، آنها نه تنها تولید و انتشار گازهای گلخانه ای دی اکسید کربن را کاهش می دهند بلکه همچنین در هزینه های مواد و انرژی و دفع صرفه جویی می کنند .

,.........


بررسی رابطه بین شاخص های هزینه نمایندگی با حق الزحمه حسابرسی وارائه الگوی برآورد حق الزحمه حسابرسی مستقل در ایران

حسابرسی مستقل، حسابرسی صورتهای مالی
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 5
فرمت فایل doc
حجم فایل 59 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
بررسی رابطه بین شاخص های هزینه نمایندگی با حق الزحمه حسابرسی وارائه الگوی برآورد حق الزحمه حسابرسی مستقل در ایران

فروشنده فایل

کد کاربری 19487
کاربر

فایل به صورت word

تعئاد صفحات : 17 ص

فرمت : doc

چکیده:

این تحقیق جهت ارایه الگوی مناسب برای برآورد حق الزحمه حسابرسی جنبه تئوری نمایندگی را مورد توجه قرار داده است . طبق تئوری نمایندگی مدیران با کارفرمایان در تضاد منافع هستند در نتیجه افراد در جهت همسو ساختن منافع سایرین با خود یا به حداقل رساندن آثار ناشی از تضاد منافع باید متحمل هزینه های نمایندگی شوند ، مدیر که در کانون این تضاد منافع قرا ر دارد دارای اختیارات زیادی است و نیاز نظارت بر عملکرد مدیر ، قضاوت حرفه ای حسابرس مستقل را مطرح می نماید . هزینه های نمایندگی از طریق افزایش ریسک وحجم وپیچیدگی های عملیات واحد مورد رسیدگی می تواند بر حق الزحمه های خدمات حسابرسی اثرات قابل تو جهی داشته باشد در نتیجه ضروری است الگویی جهت تعیین حق الزحمه حسابرسی که شاخص هزینه های نمایندگی را مورد توجه قرار دهد ، ارایه گردد. این پژوهش سعی دارد تاثیر دو دسته از عوامل عمومی وشاخص های هزینه نمایندگی را که بر ریسک ،حجم ووپیچیدگی عملیات واحد مورد رسیدگی موثر است رابعنوان متغیرهای مستقل تحقیق در نظر گرفته واثر آن را بر متغیر وابسته که حق الزحمه حسابرسی می باشد مورد بررسی قرار دهد.هدف از تحقیق قیمت گذاری خدمات حسابرسی وارایه مدلی برای برآورد حق الزحمه حسابرسی است . در این تحقیق عوامل عمومی اثر گذار بر حق الزحمه حسابرسی عبارتنداز: لگاریتم متوسط مجموع دارای ها ودرآمدهای عملیاتی،نسبت سود از قبل از کسر بهره ومالیات به دارایی ها ، نسبت مجموع حسابهای دریافتنی به دارایی ها و پایان سال مالی وشاخص های نمایندگی اثر گذار بر حق الزحمه عبارتند از :نسبت مجموع بدهی هابه دارایی ها، نسبت اعضای غیر موظف هیئت مدیره به کل اعضاء، نسبت سهم نهاد های دولتی ،نسبت سهم اولین سهامدار عمده .فرضیه اصلی پژوهش بررسی رابطه بین شاخص های هزینه نمایندگی وحق الزحمه حسابرسی است وبرای بررسی این رابطه از رگرسیون چند متغیره استفاده شده است . اطلاعات مورد نیاز برای آزمون فرضیه ها، از شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران برای سالهای 87-85 جمع آوری گردیده است. نتایج پژوهش نشان می دهد که بین شاخص های هزینه نمایندگی وحق الزحمه حسابرسی رابطه معنی داری وجود دارد.

واژه های کلیدی:

حسابرسی مستقل، حسابرسی صورتهای مالی، هزینه های نمایندگی

1- مقدمه:

مهمترین مرحله درهر اقدام اقتصادی اتخاذ تصمیمات منا سب با توجه به اطلاعات مالی قابل اتکاومنصفانه است وبراین اساس حسابرسی بعنوان بخشی از فرآیند گزارشگری اطلاعات مالی است ، که با ارزیابی این فرآیند می تواندبه این گزارشات اعتبار بخشیده ونیاز استفاده کنندگان برای قابل اتکاء بودن ومنصفانه بودن اطلاعات را پاسخ داده تا با اطمینان خاطر بتوانند تصمیم گیری نمایند.

وتنها راه تضمین تداوم ارایه این خدمات اعتبار بخش ، حصول اطمینان از منافع اقتصادی برای ارایه کنندگان خدمات حرفه ای یعنی حسابرسان است . لذامطالعه فرآیند مربوط به عوامل موثربر حق الزحمه حسابرسی جهت ارایه مدلی مناسب برای تعیین حق الزحمه حسابرسی حائزاهمیت می باشد.

در این فصل بصورت اجمالی کلیات پژوهش بیان می شود، در ابتدا مسأله پژوهشی واهمیت وضرورت آن عنوان می شودسپس به اهداف وفرضیه های آن اشاره می شود.پس از آن قلمرووشیوه پژوهش توضیح داده می شودودر آخر تعریف عملیاتی واژه هابیان می گردد.

2- شرح وبیان مساله

حسابرسی ابزاری اعتبار بخشی به صورتهای مالی وتحقق مفهوم پاسخگویی است.درجوامع کنونی نقش حسابرسی از طریق مکانیزم حرفه ای صورت می گیرد ، وشرط کافی ولازم در فعالیتهای حرفه ای تامین منافع عمومی است (رجبی، 1384،69)1 منافع عمومی بخصوص درمواردی که در تضاد بامنافع فردی باشداز اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود .این واقعیت به این معنی نیست که منافع اقتصادی حسابرس حرفه ای نباید موردتوجه قرار گیرد.تامین منافع اقتصادی فردی وسازمانی حسابرس شرط لازم برای بقای او در این حرفه وایفای نقش حسابرسی است، البته باید ذکر کرد که این شرط کافی نیست بلکه باید منافع عمومی نیز تامین گردد.

منافع اقتصادی در حسابرسی از طریق حق الزحمه حسابرس تامین می گرددکه از انعقاد قرار دادبا صاحبکاران عاید حسابرس و موسسه حسابرسی می شود.حسابرسان جهت برآورد حق الزحمه حسابرسی از عوامل زیادی استفاده می کنند که اغلب توصیفی هستند و پژوهش های زیادی در این رابطه انجام گردیده که طی آن بسیاری از این عوامل موردشناسایی وارزیابی قرار گرفته است.

عوامل توصیفی که در اغلب مطالعات مورد توجه قرار گرفته شده اند، شامل سه عامل ریسک ،حجم وپیچیدگی های واحد مورد رسیدگی است( سایمونیک ، 1996،172) [1] .

(دوفاندودیگران ، 2000،51) [2] گفته اند:این مدل ها قدرت توصیفی بالایی دارندواز طریق نمونه ها، کشورها ودوره های زمانی تقویت شده اند .پژوهش های انجام شده در این زمینه در کشورهای مختلف سعی داشته اند عوامل موثر بر نحوه قیمت گذاری خدمات حسابرسی و حق الزحمه حسابرسی رابررسی نمایند ومتغیرهای متفاوتی رابعنوان عامل اثر گذار برحق الزحمه حسابرسی ارائه دهند .نمونه های زیر مواردی از این پژوهش ها رانشان می دهد.

(ژول ،1999،17) [3]به بررسی اثر عوامل مختلفی بر حق الزحمه حسابرسی پرداخته است.در این پژوهش از متغیرهای ، جمع کل دارایی ها، نسبت کل بدهی بلندمدت به کل دارایی ها ، نسبت دارایی های جاری به بدهی های جاری ، نسبت آنی ، پایان سال مالی ، نسبت بازده سرمایه گذاری ، تاخیر درصدور گزارش حسابرسی وتعداد شرکت های تابعه واحد مورد رسیدگی استفاده شده است .

منان وویلیامز[4] نیزاثر متغیرهای مستقلی مانندجمع دارایی ها،تعداد شرکت های تابعه ، نسبت مجموع موجودی هاوحسابهای دریافتنی به کل دارایی ها، نسبت کل بدهی هابه کل دارایی هاو نسبت سهم بازارمؤسسه حسابرسی واحد موردرسیدگی را بر حق الزحمه خدمات حسابرسی ، بررسی نموده اند.رشد وتوسعه اقتصادوافزایش حجم سرمایه شرکت ها باعث تفکیک مدیریت از مالکیت شده ومدیران به عنوان نمایندگان، اداره امور شرکت ها رادر دست دارند لذا در چنین شرایطی مدیران بدنبال توسعه واحد تحت نظارت خود هستند، اما توسعه شرکت مستلزم گردآوری منابع گوناگون( نیروی کار-سرمایه- اعتبارو....)می باشدکه با افزایش منابع در اختیار مدیریت ،حجم افراد ذینفع و درارتباط با شرکت نیزمی یابد. در چنین شرایطی نه تنها تضاد منافع بروز نمی کند ، بلکه این تضاد منافع در مقیاس چشمگیری قابل مشاهده است .)تضاد منافع مدیران وسرمایه گذاران ،تضاد منافع مدیران وکارگزاران و......) وپیامد چنین تضادی تحمل هزینه های نمایندگی از سوی افراد ذینفع، جهت همسو ساختن منافع سایرین با خود ویا به حداقل رساندن آثار ناشی از تضاد منافع است .

مدیر که به سبب داشتن اختیار عمل از سوی سایر افرادذینفع در کانون این تضادمنافع قرار دارد ، با ارایه اطلاعات مالی شرکت سعی می نماید تا تا هزینه های نمایندگی راکاهش دهد ، اما به علت اینکه اطلاعات ارایه شده توسط مدیریت نمی تواند معیار مناسبی برای نظارت بر عملکرداو در جهت منافع سایرین باشد، این نیاز نظارتی ، قضاوت کارشناسانه یک شخص مستقل با عنوان حسابرس را مطرح می نماید. (احمدی ،1381،82)1 مدیر جهت استفاده از خدمات حسابرسی باید مبلغی رابه عنوان حق الزحمه خدمات حسابرسی به وی بپردازد.این مبلغ توسط حسابرس وبا توجه به ارزیابی وی از حجم وریسک کار حسابرسی تعیین می گردد. حسابرس برای ارایه یک نظر کارشناسانه اقدام به بررسی ادعاهای مدیریت در قالب صورتهای مالی می نماید .این ادعاها زمانی برای حسابرس به اثبات می رسندواطمینان معقولی جهت اظهار نظر فراهم می کنند که او بتواند مستندات چنین ادعاهایی راارزیابی کند.

هر چه مستندات عینی تر باشد ریسک ذاتی این مستندات کاهش یافته وحسابرس فرآیند ساده تری راجهت ارزیابی طی خواهد کرد.اما در مقابل هر چه میزان عینیت این مستندات کاهش یابدونسبت اقلام ذهنی و برآورد شده توسط مدیریت (که از اختیارات وی می باشد) افزایش یابدفرآیند حسابرسی پیچیده تر می شودوریسک وحجم آن نیز افزایش می یابدوحسابرس حق الزحمه بالاتری راجهت حسابرسی تعیین خواهد نمود.مسئله دیگری که همواره حسابرس در برآورد حق الزحمه حسابرسی مد نظر قرار می دهد، بررسی این حتمال است که آیا مدیریت از اختیارات خودجهت هموار سازی سود استفاده می کند یا خیر؟(دی چاوودیگران ،206،1998) 22.

هرچه میزان اختیارات مدیران بیشتر باشد، امکان کنترل عملکردایشان کمتر ومتعاقباً هزینه های نمایندگی بیشتر می شود.در نتیجه حسابرس نیز برای انجام کارهای حسابرسی باید فرآیند پیچیده تر ، پر ریسک تروبا حجم بالاتری را با حق الزحمه بیشتری برنامه ریزی واجرا نماید.

حال اگر این حق الزحمه حسابرسی به درستی وبر اساس عوامل مؤثربر آن تعیین نگردد، اقتصادی بودن این فعالیت حرفه ای به عنوان شرط لازم انجام خدمات حسابرسی تأمین نشده ودر نتیجه قدرت حرفه ای حسابرس نیز تحت الشعاع قرار می گیرد (رجبی ، 1384،73)1.

همانگونه که ملاحظه شدپژوهش های بسیاری در کشورهای مختلف انجام شده است تا شواهدی را در رابطه با عوامل مؤثر بر حق الزحمه خدمات حسابرسی ارایه نماید اما در تحقیقات اندکی ، مورد آثار ناشی از اثرات نمایندگی برحق الزحمه خدمات حسابرسی مورد توجه قرار گرفته است.هزینه های نمایندگی می تواند به لحاظ نظری از طریق افزایش ریسک ، حجم وپیچیدگی های عملیات واحدهای مورد رسیدگی اثر فزاینده ای به قیمت گذاری حق الزحمه حسابرسی داشته باشد .ادبیات موجود همگی بر سر دشواری اندازه گیری هزینه های نمایندگی اتفاق نظر دارند .وجهت اندازه گیری آن از شاخص های جایگزین استفاده می کنند .ویژگی چنین شاخص هایی این است که نمایه هایی برای تعیین گروههای ذینفع ، اندازه نسبی منافع آنهاومیزان تضاد منافع بین این گروهها هستند(احمدی، 1381،85)2 برخی از این شاخص ها را به صورت افزایش در نسبت بدهی ، افزایش در تعداد کارکنان واحد های اقتصادی ، تنوع ترکیب سهامداران وافزایش تعداد آنها ، تنوع ترکیب هیئت مدیره ،جذب وادغام واندازه واحد اقتصادی ارئه می نمایند، بر این اساس سؤال اصلی پژوهش بر این اساس است آیا در شرایط فعلی فعالیت حرفه ای حسابرسان در ایران ، این عوامل ، در قیمت گذاری حق الزحمه خدمات حسابرسی مورد توجه قرار می گیرند؟ بعبارتی دیگر آیاهزینه های نمایندگی با حق الزحمه خدمات حسابرسی رابطه داردیا خیر ؟.

.............................


خلاصه فصل دوازدهم کتاب حسابرسی پیشرفته تالیف دکتر حساس یگانه با عنوان شواهد حسابرسی

خلاصه فصل دوازدهم کتاب حسابرسی پیشرفته تالیف دکتر حساس یگانه با عنوان شواهد حسابرسی
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 9
فرمت فایل pdf
حجم فایل 336 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13
خلاصه فصل دوازدهم کتاب حسابرسی پیشرفته تالیف دکتر حساس یگانه با عنوان شواهد حسابرسی

فروشنده فایل

کد کاربری 20803
کاربر

خلاصه فصل دوازدهم کتاب حسابرسی پیشرفته تالیف دکتر حساس یگانه با عنوان شواهد حسابرسی

شامل:

فرض تایید پذیری و حسابرسی

فرض تاییدپذیری و شواهد حسابرسی

ویژگی های کیفی صورت های مالی

ارزش بازخورد و ارزش پیش بینی

به موقع بودن

ارائه صادقانه

دقت و عدم اطمینان

بی طرفی

شواهد حسابرسی و مدارک موبد

ویژگی های فلسفی شواهد حقیقت و معرفت

شواهد در زمینه های مختلف

ماهیت شواهد

قواعد استفاده از شواهد

قضایا و شواهد در حسابرسی

انواع شواهد در حسابرسی

تئوری شناخت (معرفت)

سندیت یا مرجعیت

اشراق

خودگرایی یا مطلق گرایی

تجربه گرایی

عمل گرایی یا پراگماتیسم

شک گرایی

ویژگی مدارک موید

قضاوت در مورد مدارک موید در حسابرسی

آزمون قضایای حسابرسی

مفهوم ریسک حسابرسی

اهمیت و حسابرس

اثر نسبی اهمیت

آزمون حسابرسی

ارزیابی کنترل های داخلی

بررسی صورت های مالی

گزارش حسابرسی

گزارش حسابرسی مشروط

سایر گزارش های حسابرسی