فروشگاه نوین داک

فروشگاه نوین داک

فروش تحقیق ، پروژه ، مقاله ، پاورپوینت
فروشگاه نوین داک

فروشگاه نوین داک

فروش تحقیق ، پروژه ، مقاله ، پاورپوینت

خلاصه فصل یازدهم کتاب حسابرسی پیشرفته تالیف دکتر حساس یگانه با عنوان ارائه منصفانه

خلاصه فصل یازدهم کتاب حسابرسی پیشرفته تالیف دکتر حساس یگانه با عنوان ارائه منصفانه
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 14
فرمت فایل pdf
حجم فایل 257 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 7
خلاصه فصل یازدهم کتاب حسابرسی پیشرفته تالیف دکتر حساس یگانه با عنوان ارائه منصفانه

فروشنده فایل

کد کاربری 20803
کاربر

خلاصه فصل یازدهم کتاب حسابرسی پیشرفته تالیف دکتر حساس یگانه با عنوان ارائه منصفانه

شامل:

مقدمه

کیفیت صورت های مالی

گزارشگری مالی

حسابرسی و فعالیت های تجاری

واقعیت و فرایند حسابداری

واقعیت های اقتصادی و حسابرس

مسئله شناخت و حسابرس

تصمیمات استفاده کنندگان و حسابرس

حسابرس و قابلیت اعتماد اطلاعات

پردازش داده ها، کنترل داخلی و حسابرس

حسابرسی و اصول پذیرفته شده حسابداری

پذیرش اصول حسابداری

اصول پذیرفته شده حسابداری کافی نیستند

معنی اصول پذیرفته شده در عمل

افشای کافی و حسابرس

مسئله بنیادین حسابرسی

ماهیت پدیده قابل گزارش و قابل حسابرسی

مفهوم بزرگ نمایی کیفیت گزارشگری

برچسب گزارشگری و قدرت حرفه ای

تصورات و حسابرس


خلاصه فصل نهم کتاب حسابرسی پیشرفته تالیف دکتر حساس یگانه با عنوان استقلال

خلاصه فصل نهم کتاب حسابرسی پیشرفته تالیف دکتر حساس یگانه با عنوان استقلال
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 11
فرمت فایل pdf
حجم فایل 185 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 6
خلاصه فصل نهم کتاب حسابرسی پیشرفته تالیف دکتر حساس یگانه با عنوان استقلال

فروشنده فایل

کد کاربری 20803
کاربر

خلاصه فصل نهم کتاب حسابرسی پیشرفته تالیف دکتر حساس یگانه با عنوان استقلال

شامل:

ضرورت وجود استقلال

پاسخگویی، شایستگی و درستکاری

انگیزه هایی برای شایستگی و استقلال حسابرس

ماهیت استقلال حسابرس

استقلال تظاهری حسابرس

ابعاد گوناگون استقلال

مقررات گذاری در حوزه استقلال حسابرس

منع قانونی و استقلال حسابرس

خدمات مدیریت و استقلال

استقلال حسابرس و سهامداران

موقعیت های کنونی و استقلال حسابرس

راه حل هایی پیشنهادی برای استقلال حسابرس

پیشنهادیی در زمینه مقررات گذاری برای استقلال حسابرس

رویکردی غیر از مقررات گذاری برای استقلال حسابرس

استقلال حسابرسی در مقایل استقلال حسابرس


خلاصه فصل هفتم کتاب حسابرسی پیشرفته تالیف دکتر حساس یگانه با عنوان فرضیات بدیهی حسابرسی

خلاصه فصل هفتم کتاب حسابرسی پیشرفته تالیف دکتر حساس یگانه با عنوان فرضیات بدیهی حسابرسی
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 11
فرمت فایل pdf
حجم فایل 222 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 7
خلاصه فصل هفتم کتاب حسابرسی پیشرفته تالیف دکتر حساس یگانه با عنوان فرضیات بدیهی حسابرسی

فروشنده فایل

کد کاربری 20803
کاربر

خلاصه فصل هفتم کتاب حسابرسی پیشرفته تالیف دکتر حساس یگانه با عنوان فرضیات بدیهی حسابرسی

شامل:

مقدمه

بدیهی فرضیات ماهیت

حسابرسی فرضیات بدیهی

فرضیات بدیهی توجیه کننده حسابرسی

فرضیات بدیهی رفتاری حسابداری

فرضیات بدیهی کارکردی حسابرسی

تایید، اثبات و گواهی


خلاصه فصل ششم کتاب حسابرسی پیشرفته تالیف دکتر حساس یگانه با عنوان اهداف حسابرسی

خلاصه فصل ششم کتاب حسابرسی پیشرفته تالیف دکتر حساس یگانه با عنوان اهداف حسابرسی
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 10
فرمت فایل pdf
حجم فایل 217 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 7
خلاصه فصل ششم کتاب حسابرسی پیشرفته تالیف دکتر حساس یگانه با عنوان اهداف حسابرسی

فروشنده فایل

کد کاربری 20803
کاربر

خلاصه فصل ششم کتاب حسابرسی پیشرفته تالیف دکتر حساس یگانه با عنوان اهداف حسابرسی

شامل:

اهداف حسابرسی

موضوع و پدیده های تجربی

حسابرسی، واقعیت اقتصادی، تقریر ادبیات

کیفیت اطلاعاتی و حسابرسی

حسابرسی و ارزش افزوده

ابعاد اطلاعات حسابرسی

وظایف انسانی، تضاد و حسابرسی

بیان هدف حسابرسی

معیارهای کیفیت اطلاعات و حسابداری

اهداف بنیادی حسابرسی

تحول هدف های حسابرسی

پژوهش تجربی در مورد ماهیت و هدف های حسابرسی


خلاصه فصل پنجم کتاب حسابرسی پیشرفته تالیف دکتر حساس یگانه با عنوان نقش های اقتصادی و اجتماعی حسابرسی

خلاصه فصل پنجم کتاب حسابرسی پیشرفته تالیف دکتر حساس یگانه با عنوان نقش های اقتصادی و اجتماعی حسابرسی
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 9
فرمت فایل pdf
حجم فایل 240 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 8
خلاصه فصل پنجم کتاب حسابرسی پیشرفته تالیف دکتر حساس یگانه با عنوان نقش های اقتصادی و اجتماعی حسابرسی

فروشنده فایل

کد کاربری 20803
کاربر

خلاصه فصل پنجم کتاب حسابرسی پیشرفته تالیف دکتر حساس یگانه با عنوان نقش های اقتصادی و اجتماعی حسابرسی

شامل:

نقش عام اجتماعی رسیدگی و حسابرسی

نقش خاص اجتماعی حسابرسی

حاکمیت شرکتی

چارچوب نظری حاکمیت شرکتی

تئوری نمایندگی

تئوری هزینه معاملات

تئوری هزینه معاملات در برابر تئوری نمایندگی

تئوری ذینفعان

تئوری ذینفعان در برابر تئوری نمایندگی

قدرت و نقش اجتماعی حسابرسی

نقش اقتصادی کلی رسیدگی و حسابرسی

نقش اقتصادی خاص حسابرسی

تقریر ادبیات نقش اقتصادی حسابرسی

نفع شخصی اقتصادی و رسیدگی

نفع شخصی اقتصادی و حسابرسی

نقش روانشناسی رسیدگی و حسابرسی

حسابداری سحرآمیز و تشریفات آن

نقش بیمه سیاسی حسابرسی


خلاصه فصل چهارم کتاب حسابرسی پیشرفته تالیف دکتر حساس یگانه با عنوان شک، تردید، رسیدگی و حسابرسی

خلاصه فصل چهارم کتاب حسابرسی پیشرفته تالیف دکتر حساس یگانه با عنوان شک، تردید، رسیدگی و حسابرسی
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 8
فرمت فایل pdf
حجم فایل 126 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 4
خلاصه فصل چهارم کتاب حسابرسی پیشرفته تالیف دکتر حساس یگانه با عنوان شک، تردید، رسیدگی و حسابرسی

فروشنده فایل

کد کاربری 20803
کاربر

خلاصه فصل چهارم کتاب حسابرسی پیشرفته تالیف دکتر حساس یگانه با عنوان شک، تردید، رسیدگی و حسابرسی

شامل:

ایهامات و راه های برطرف کردن آن ها

ارتباط بین شک، تردید و ابهام با رسیدگی

چیستی و چرایی فلسفه حسابرسی

رسیدگی و حسابرسی

صورت های مالی و رسیدگی

قابلیت تایید و مربوط بودن

هدف اصلی حسابرسی


خلاصه فصل دوم کتاب حسابرسی پیشرفته تالیف دکتر حساس یگانه با عنوان روش شناسی حسابرسی

خلاصه فصل دوم کتاب حسابرسی پیشرفته تالیف دکتر حساس یگانه با عنوان روش شناسی حسابرسی
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 9
فرمت فایل pdf
حجم فایل 169 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 5
خلاصه فصل دوم کتاب حسابرسی پیشرفته تالیف دکتر حساس یگانه با عنوان روش شناسی حسابرسی

فروشنده فایل

کد کاربری 20803
کاربر

خلاصه فصل دوم کتاب حسابرسی پیشرفته تالیف دکتر حساس یگانه با عنوان روش شناسی حسابرسی

خلاصه این فصل شامل:

مقدمه

رویکرد علمی

رویکرد حسابرسی

تفاوت روش های نگرش علمی و نگرش حسابرسی

روش شناسی علم

روش شناسی در حسابرسی

تئوری احتمالات در علم و حسابرسی

روش شناسی قضاوت گذاری

تجربه و دانش حرفه ای


دانلود تحقیق مدیریت و برنامه ریزی جامع شهری

برنامه ریزی شهری، به مفهوم امروزی خود در اوایل قرن بیستم در اروپا و آمریکا بنیاد گذاشته شد، ولی از آن زمان تاکنون تغییرات وسیع و عمیقی را به خود دیده است برنامه ریزی شهری، با توجه به ماهیت شهری بودن تمدن معاصر، همواره تحت تأثیر عوامل سیاسی، اجماعتی و فکری بود و از این رو بررسی نظریه ها و روش های مربوط به آن، جدا از این زمینه ها، به درستی قابل شناخ
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 12
فرمت فایل doc
حجم فایل 27 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 36
دانلود تحقیق مدیریت و برنامه ریزی جامع شهری

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

علل و روند تحولات برنامه ریزی شهری

برنامه ریزی شهری، به مفهوم امروزی خود در اوایل قرن بیستم در اروپا و آمریکا بنیاد گذاشته شد، ولی از آن زمان تاکنون تغییرات وسیع و عمیقی را به خود دیده است. برنامه ریزی شهری، با توجه به ماهیت شهری بودن تمدن معاصر، همواره تحت تأثیر عوامل سیاسی، اجماعتی و فکری بود و از این رو بررسی نظریه ها و روش های مربوط به آن، جدا از این زمینه ها، به درستی قابل شناخت و تبیین نیست. به طور کلی عوامل مؤثر در نحوه عمل و تحول برنامه ریزی شهری را در طول قرن بیستم به سه گروه به شرح زیر تقسیم بندی کرد:

الف- عوامل سیاسی اقتصادی

  • —جنگ های جهانی و افزایش نقش مداخله دولت در اداره جامعه
  • —شکل گیری نظام دو قطبی در جهان و تقویت تمرکز گرایی
  • —فروپاشی شوروی و کاهش برنامه ریزی متمرکز
  • —پیدایش لیبرالیسم اقتصاد بازار
  • —گسترش دموکراسی و مفهوم جامعه مدنی

ب- جریان های فکری و فلسفی

  • —خودگرایی تحلیلی و نقد اثبات گرایی عملی
  • —پدیدارشناسی و نقد شناخت عملی
  • —نظریه عمومی سیستم ها و گسترش کل نگری
  • —نظریه های اجتماعی توسعه (کیفیت زندگی)
  • —جنبش محیط زیست و توسعه پایدار
  • —جنبش پسامدرنیسم و نفی اقتدارگرایی

پ- نظریه ها و تجارب برنامه ریزی شهری

  • —تبدیل برنامه ریزی شهری به روندهای قانونی و رسمی در اوایل قرن بیستم
  • —استفاده از انواع نظریه های علوم مختلف در برنامه ریزی شهری
  • —تأیید نظریه های سیاسی در برنامه ریزی شهری
  • —گسترش نقش مدیریت برنامه ریزی شهری

در واقع دو گروه اول و دوم، از جمله عوامل بیرونی محسوب می شوند که بر روند توسعه شهرنشینی و نحوه ساماندهی آن تأثیرگذار بود و گروه سوم در ردیف عوامل درونی قرار دارند، که به طور مستقیم در تحول و تعامل برنامه ریزی شهری دخالت داشته اند.

می توان گفت سراسر قرن 20 عرصه آزمون و خطای برنامه ریزی شهری بود، اما نکته بسیار مهم و درس آموز این است که میان دو نیمه اول و دوم قرن بیستم، تفاوت های اساسی در عرصه برنامه ریزی شهری مشاهده می شود. در نیمه اول قرن بیستم، اساس برنامه ریزی عمومی و برنامه ریزی شهری بر اولویت نقش دولت، برنامه ریزی متمرکز، تأکید بر مسائل اقتصادی و کالبدی استوار بود، و روش های اصلی آن از خردگرایی و علوم طبیعی و کاربردی بهره می گرفت.

این شیوه برنامه ریزی، بنا به محتوا و روش های خود به برنامه ریزی جامعه یا برنامه ریزی عقلایی معروف شد، که الگوی عملی آن به صورت طرح های جامع رواج جهانی پیدا کرده است اما در دهه 1960، نظریه برنامه ریزی سیستمی در غرب رواج پیدا کرد و الگوی طرح‌های ساختاری- راهبردی جانشین طرح های جامع سنتی گردید. ولی خیلی زود همراه با شتاب گرفتن تحولات جامع غربی این شیوه برنامه ریزی نیز به سرعت در معرض تغییر و اصلاح قرار گرفت، به طوری که در طول دو دهه پایانی قرن بیستم و آستانه قرن 21 اینک نظریه ها و روش های نوینی در عرصه شهرسازی پدید آمد. که محورهای اصلی آن به سمت برنامه ریزی محلی، توسعه مشارکت، اعتلای کیفیت محیط، گسترش عدالت، و روش‌های دموکراتیک معطوف شده است.

سه الگوی اصلی برنامه رزی شهری غرب، از آغاز تا امروز به ترتیب زیر است:

الف- الگوی برنامه ریزی جامع و طرح های جامع

ب- الگوی برنامه ریزی سیستمی و طرح های ساختاری- راهبردی

ج- الگوی برنامه ریزی فرآیندی و دموکراتیک

ویژگی های برنامه ریزی جامع

برنامه ریزی جامع اصولاً بر خودگرایی و مبانی منطقی استوار است و در عرصه شهرسازی بیش از پیش به سمت اندیشه هنری و کالبدی گرایش دارد. در این گونه برنامه ریزی، اهداف و مقاصد برنامه ریزی از قبل توسط نمایندگان سیاسی و مدیران جامعه تعیین می شود و بنابراین در فرآیند برنامه ریزی جامع، موضوع تعمیم سازی و تعیین اهداف و سیاست ها اصولاً مطرح نیست. در این شکل از برنامه ریزی، طبق موازین عقلی و عملی (یعنی از طریق استقرا و قیاس) اطلاعات لازم در مورد شهر جمع آوری و مورد تحلیل قرار می گیرد.

حاصل کار طرح جامع است که به صورت کامل و جزئی وضعیت کاربری زمین را به حال و آینده به صورت نقشه های تفضیلی و ضوابط دقیق اجرایی معلوم می کند. این طرح جامع (Conprenexsive plan) یا طرح اصلی (Master plan) تقریباً به صورت قطعی و تغییر ناپذیر، به عنوان سند قانونی و الزام آور، مبنای اقدامات بخش خصوصی و عمومی شهر قرار می گیرد.

به طور کلی مجموعه نقایص و مشکلات طرح های جامع شهری را در سه عرصه نظریه، روش شناسی و اجرایی تقسیم کرد.

الف- مشکلات نظری در طرح های جامع

الگوی طرح های جامع، اصولاً بر مبنای نظری اثبات گرایی، کارکردگرایی و مطلق گرایی استوار است و بنابراین ذاتاً دارای محدودیت هایی است که نمی تواند شناخت درستی از شهر و راه های اصلاح آن نشان دهد. اهم این مشکلات نظری به قرار زیر است:

  • —عدم توجه کافی به ماهیت پیچیده و پویای شهر و مشکلات آینده نگری برای آن
  • —سردرگمی دانش شهرسازی میان رشته های مختلف علوم مهندسی، طبیعی و اجتماعی
  • —تعلیل برنامه ریزی جامع، برنامه ریزی کالبدی و عدم توجه به طراحی شهری
  • —عدم توجه کافی و روندهای تصمیم سازی و تعیین اهداف و سیاست ها
  • —عدم توجه کافی به اهرم های لازم برای نظارت و هدایت توسعه شهری
  • —عدم توجه کافی به اهداف کیفی، عدالت اجتماعی و ارزش های بومی

ب- مشکلات روش شناسی در طرح های جامع

  • —انجام مطالعات تفضیلی، پراکنده، غیرمنسجم و بی هدف
  • —تأکید بیش از حد بر روش های عملی، تجدیدی و ایستا
  • —ناپیوستگی میان مراحل برنامه ریزی، طراحی، اجرا و مدیریت
  • —تأکید بیش از حد بر معیارهای عملی، تقسیمات مصنوعی و یکسان سازی الگوها
  • —محصور کردن توسعه آتی شهر در چارچوب خشک و بی انعطاف نقشه کاربری زمین
  • —عدم توجه کافی به ویژگی های اجتماعات محلی و نیازهای آنها

ج- مشکلات اجرایی و مدیریتی

  • —عدم مشارکت شهروندان و گروه های ذی نفع در روند تهیه و اجرای طرح
  • —تبدیل طرح و توسعه شهری به مجموعه ای از ضوابط خشک اداری و رسمی
  • —عدم توجه کافی به امکانات اجرایی (مالی، فنی و سازمانی)
  • —ضعف اهرم های نظارت، پیگیری و اصلاح
  • —عدم استفاده از امکانات مردمی و محلی

رویکرد سیستمی در برنامه ریزی شهری (ساختاری- راهبردی)

با انتشار و رواج نظریه عمومی سیستم ها، نظریه سیبرنتیک و نظریه اطلاعات در دهه 1960، و بروز ناکامی ها و انتقادات جوی در مورد برنامه ریزی جامع، توسل به نظریه سیستم ها در زمینه برنامه ریزی به مرحله عمل درآمد. برای نخستین بار در سال 1964 از طرف وزارت مسکن انگلستان، با تشکیل یک گروه مطالعاتی ویژه، موضوع بازنگری در الگوی طرح های جامع شهری در دستور کار قرار گرفت. گزارش گروه برنامه ریزی (planning adrisory group) با عنوان (آینده طرح های توسعه و عمران) انتشار یافت که نظرات و تصمیمات آن، که مبتنی بر رویکرد سیستمی بود، به تصویب (قانون برنامه ریزی شهری و روستایی) (1968) منجر شد بر اساس این قانون (الگوی طرح‌های ساختاری) به طور رسمی در انگلستان جانشین الگوی طرح های جامع سنتی گردید و از آن پس، به سایر کشورهای جهان هم راه یافت.

در هیمن ، در کشور ایالات متحده نظرات و تجارب جدیدی در زمینه مدیریت و برنامه ریزی شهری مطرح گردید که با اهداف و مفاهیم دیگر، با نقد و رو الگوی طرح های جامعه سنتی و گرایش به نوعی برنامه ریزی منعطف تر، متنوع تر و پویاتر همراه بود. مجموعه این تحولات، در نهایت، دوری از برنامه ریزی متمرکز و تأکید بر برنامه ریزی محلی و مشارکت و توجه به روند تصمیم سازی و تحلیل اهداف و سیاست ها و نیز اتخاذ روش های اجرایی کارآمدتر در روند برنامه ریزی شهری، منجر گردید. این شیوه جدید با عنوان «برنامه ریزی استراتژیک» معروفند.

به طور کلی می توان گفت که در طول دو دهه 1960و1970 مجموعه نظریه ها و تجارب شهرسازی در کشورهای غربی، به سمت رویکردی متمایل شد که می توان آن را رویکرد سیستمی و برنامه ریزی نامید. این رویکرد، اگرچه از نظام واحد و یکپارچه ای برخوردار نبود، ولی محتوای اصلی و اهداف نهایی آن، در مجموع به سمت از رنامه ریزی برنامه ریزی جامع- عقلی و برنامه ریزی صرفاً کالبدی و پیگیری اهداف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و تلفیق برنامه ریزی و مدیریت بوده است. به طور خلاصه می توان گفت که رویکرد سیستمی به 3 صورت تأثیر اساسی در توسعه و تکامل برنامه ریزی شهری به جای نهاده است.

فایل ورد 36 ص


دانلود تحقیق مدیریت رفتار سازمانی

در این تحقیق به تعریف مدیریت و مدیریت رفتار سازمان به طور اخص توجه شده و روش هایی برای مدیریت و رهبری بهینه تر رفتار سازمانی در پروژه ها اشاره شده است
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 9
فرمت فایل doc
حجم فایل 13 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12
دانلود تحقیق مدیریت رفتار سازمانی

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

چکیده:

سازمان ها متشکل از مجموعه از انسان ها هستند که این افراد هر یک دارا شخصیت منحصر به فردی هستند که در تعاملات خود با سازمان و دیگران آن را بروز می دهند. مدیریت رفتار سازمانی مبحثی است که به هدف دادن و شکل بخشیدن به این رفتارهای متفاوت می پردازد و سعی می کند با روش ها و متدهای متفاوت از بروز هرگونه تناقضات و اختلافات دوری کرده و برای پیشبرد کار گروهی و یا آن پروژه تلاش می کند. در این تحقیق به تعریف مدیریت و مدیریت رفتار سازمان به طور اخص توجه شده و روش هایی برای مدیریت و رهبری بهینه تر رفتار سازمانی در پروژه ها اشاره شده است.

واژگان کلیدی: مدیریت، رفتار سازمانی، پژوهش، فرهنگ سازمانی


مقدمه:

شاید نخستین پرسش درباره ی مدیریت که باید به آن پرداخته شود صرفاً این است که چرا به مدیریت نیاز داریم؟ نیاز به مدیریت شاید در چند مفهوم خلاصه شود. ارتباط مسائل با یکدیگر و پیچیدگی رفتارهای انسانی.

اگر حجم کارهای گروهی کم بود و تکنولوژی و ؟؟ کاربردی برای زندگی نسبتاً ساده بود. نیاز اندکی به مدیریت به طور اعم و مدیریت رفتار انسانی به طور اخص وجود داشت. هر کدام می توانستیم راه خود را برویم و از تلاش های برنامه ریزی و مدیریت که به طور اشتراکی انجام می شد بی بهره بودیم. به هر حال حقیقت آن است که پیچیدگی روابط انسانی آن چنان زیاد است که این حالت وجود ندارد.

در جوامع در حال رشد، مدیریت ممکن است با شکل دهی الگوی رشد به منظور دسترسی به الگویی دلپسند و جذاب برای سازمان ها سر و کار داشته باشند. ولی در جوامع کهن تری که در حال رشد نیست در رشد نیز پیش بینی نمی شود مدیریت بیشتر به نگهداری و بهبود وضع موجود سر وکار دارد.

در اهمیت افراد درسازمان همین بس که مدیریت را عبارت از کارکردن با دیگران دانسته‌اند. مدیران برای اینکه بتوانند با افراد کار کنند الزاماً باید ویژگی های شخصیتی افراد تحت سرپرستی خود را بشناسند و مطابق این ویژگی ها افراد را به کار ببرند، چرا که بعضی از مشاغل و فعالیت ها با ویژگی های شخصیت افراد تطابق ندارد و همین عاملی می شود تا فرد و سازمان در رسیدن به هدف های خود با شکست مواجه شوند (مقیمی، سید محمد).

گروهی از محققان در زمینه مدیریت، اقدامات زیر را جهت بهبود وضعیت اصول اخلاقی در محیط های کاری پیشنهاد کرده اند:

1- با خود برخوردی اخلاقی داشته باشید

2- انتخاب کارمندان با استعداد

3- توسعه قوانین معنادار اخلاقی

4- آموزش اصول اخلاقی

5- تقویت رفتارهای اخلاقی

6- ایجاد موقعیت ها، واحدها و سایر مکانیسم های ساختاری جهت رویارویی با اصول اخلاقی (کریتنز- ترجمه1384) به طور کل رفتار سازمانی که هدف ویژه این تحقیق پرداختن به آن می باشد عبارت است از مطالعه ی منظم (سیستماتیک) عملیات اقدامات، کارها و نگرش های افرادی که سازمان را تشکیل می دهند. در رشته رفتار سازمانی سعی می‌شود تا مطالعه یا بررسی منظم جایگزین قضاوت شهودی می شود. (رابینز. استیفن.ص2)

بررسی ها نشان می دهد که سیاست گذاران کشورهای توسعه یافته احساس می کنند که عضوی اساسی و ؟؟ در برنامه ریزی تحقیقاتی نادیده گرفته می شود این عنصر ارتقاء و پیشرد قابلیت های مدیریت تحقیقات در عرصه های مختلف است. با وجود سرمایه گذاری ها و تسهیلات کافی تحقیقاتی در این کشورها نبود مدیران مجرب و آموزش دیده منتهی به افت بازده پژوهش ارائه طرح های نه چندان نوید بخش و کاهش اعتبار و اهمیت بخشی تحقیقات نسبت به توسعه می شود (پسران قادر، مجید، ص85،1384).

رهبری و مبانی مدیریت از نظر اسلام:

بسیاری به این اندیشه هستند که با «مدیریت اسلامی» می توانند به قوانین مدیریت در جامعه اسلامی خود برسند و پدیده های علمی سازمان را با مباحث مدیریت اسلامی که مکتب است و روش حل عادلانه این موضوعات را بیان می دارد حل نمایند. غافل از این که مدیریت اسلامی در اینجا به هر قاعده اساسی اداری که با اندیشه عدالت اجتماعی ارتباط یابد اطلاق می گردد و حال آنکه علم مدیریت یا اداره، شامل هر نظریه ای است که رویدادهای عینی اقتصادی و اداری را دور از هر گونه اندیشه عدالت خواهانه و پیش ساخته ذهنی تفسیر می کند. در قلمرو رهبری سازمان که در حقیقت رسالت اصلی مدیر است برخورداری از صفات رهبری و عامل و به احکام مکتب بودن از جمله عواملی است که قدرت پیشبرد کار در حیطه‌‌ی سازمان ها را میسر می سازد (مشبکی، اصغر، 1385).

هدف های رفتار سازمانی:

رفتار سازمنی به دنبال چیست؟ به خوبی می دانیم که این مسئله با مسئله بهبود و توسعه ی مهارت های انسانی سر و کار دارد ولی به صورت دقیق این هدف ها عبارتند از کمک به توجیه، پیش بینی و کنترل و رفتار سازمانی (پی. رابینز. استیفن. ص7).

لازمه ی رسیدن به این هدف ها مدیریت قوی رفتار سازمانی است زیرا مدیر روند حرکت از وضع موجود به سوی وضعیت مطلوب را هدایت می کند و در هر لحظه برای ایجاد آینده‌ای بهتر تکاپو می کند و عزم جامعه را مجموعه مدیریت کشور هدایت می کند لذا امر مدیریت مهمترین مقوله ای است که باید برای رشد فرهنگی و اقتصادی و سیاسی جامعه مورد توجه قرار گیرد.

فایل ورد 12 ص


دانلود تحقیق مدیریت دانش و مدل های مختلف آن

مدیریت دانش به فرآیند خلق، انتشار و بکارگیری دانش در سازمان اشاره دارد هدف نهایی مدیریت دانش، شامل اشتراک دانش میان کارکنان به منظور ارتقاء ارزش افزوده دانش موجود در سازمان می باشد
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 11
فرمت فایل doc
حجم فایل 22 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29
دانلود تحقیق مدیریت دانش و مدل های مختلف آن

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

مقدمه

مدیریت دانش به فرآیند خلق، انتشار و بکارگیری دانش در سازمان اشاره دارد. هدف نهایی مدیریت دانش، شامل اشتراک دانش میان کارکنان به منظور ارتقاء ارزش افزوده دانش موجود در سازمان می باشد. حوزه مدیریت دانش شامل مفاهیم و اصولی است که توانایی بکارگیری و اشتراک دانش در موسسه را ارتقاء بخشیده ( نظیر تخصص ها، مهارت ها و تجربیات کارکنان) و نقش کلیدی درتوسعه و بهبود کیفیت، بهره وری و سود دهی سازمان ایفا می نماید.

مدیریت دانش مجموعه ای از روش‌ها است که ناظر بر کشف و بهره برداری ازمنابع ذهنی یک سازمان یعنی بهره برداری کامل از اذهان کلیه افراد سازمان می باشد. مدیریت دانش در مورد یافتن، آزاد سازی، تبادیل و سرمایه‌گذاری بر روی ارزشمندترین منبع سازمان یعنی تخصص و مهارت و روابط افراد یک سازمان با یکدیگر می باشد. درخلال دهه گذشته، این آگاهی روز افزون حاصل گردیده که سازمان ها باید سرمایه معنوی و ابزارهای فنی خود را به درستی مدیریت نمایند چرا که این سرمایه ها در قلمرو اطلاعات قرار دارند، یعنی باید افراد سیستم های اطلاعاتی، به صورت کارار به کار گرفته شوند. بنابراین مدیریت دانش به عنوان یک متدولوژی برای تولید، حفظ و بهره برداری ازانواع دانشی به کار می رود که هر سازمان در فعالیت های روزانه خود از آنها سود می جوید.


1-1- بیان موضوع

دانش مصنوعی نیست که امروزه یکباره به وجود آمده باشد. انسان در مسیر تاریخ تکاملی خود و تکامل اجتماعی ناشی از آن همواره تولید کننده دانش بوده است و از آن در ایجاد تغیر در جامعه استفاده نموده است. به هر حال این دانش به صورت ضمنی در جوامع مختلف بشری در دوران های مختلف آمده، ثبت شده و انتقال داده شده و خود باعث ایجاد تغییرات بعدی شده است ( سعیدی کیا، 1384):

دانش دارایی واقعی سازمان است. در گذشته سازمان ها این دارایی را تنها در جهت بهبود عملکرد شخصی خود مورد استفاده قرار می دادند. در حالیکه امروزه سازمان‌ها در تلاش برای به جریان انداختن دانش کلیه پرسنل در کلیه سطوح سازمانی می باشند، تا اهداف سازمان بیش از پیش مورد دستیابی قرار گیرد. این امر منجر به رواج دیدگاه جدیدی به نام مدیریت دانش در مباحث مدیریتی و زمینه های موضوعی مرتبط شده است.

مدیریت دانش به دنبال یافتن، آزاد سازی، تبادل و سرمایه‌گذاری بر روی ارزشمندترین منبع سازمان یعنی تخصص، مهارت و روابط افراد یک سازمان با یکدیگر می باشد. بنابراین مدیران دانش باید با ایجاد زمینه‌های مشارکتی درسازمان، زمینه را برای یادگیری افراد فراهم سازند و به افراد سازمان کمک کنند تا ایده‌های جدید تولید نموده و آنها را به نوآوری موفق تبدیل کنند.

بنابراین مدیریت دانش عبارت است از تلاش برای کشف دارای نهفته در ذهن افراد و تبدیل این گنج پنهان به دارایی سازمانی، به طوری که مجموعه وسیعی از افرادی که درتصمیم گیری‌های سازمان دخیل هستند به این ثروت دسترسی داشته باشند و از آن استفاده نمایند(Larry & prusak, 1999)

مقدمات مدیریت دانش کمک می کند که دانش و تجارب پنهان فردی، به دانش آشکار تبدیل شود. بدین ترتیب دانش در اختیار همگان قرار گیرد و از این طریق می توان سرمایه سازمان را افزایش داد.

درسالهای اخیر، مشارکت برق منطقه ای استان یزد با انبوهی از کارکنان مواجه بوده است که سالیان سال در امر تولید، انتقال و توزیع برق مشغول بوده اند و بازنشسته و یا در حال بازنشسته شدن هستند و اندوخته‌های گران بهای خود را که درطول سال‌ها اشتغال به دست آورده اند با خود می برند و آنچه از دانش و تجربیان افراد بازنشسته به جای مانده است چیزی نیست جز آنچه سینه به سینه نقل شده است. ولی آنچه مهم است این است که آیا می توان از طریق سازمان یک سیستم هماهنگ به وجود آورده که این دانش‌ها را شناسایی و جمع آوری کرده و در اختیار دیگر کارکنان قرار دهد.

به همین جهت این پروژه انتخاب شده که امکان سنجی اجرایی مدیریت دانش در سازمان برق منطقه ای یزد را به عنوان یک رویکرد جدید مطرح کرده و گام‌های اجرایی مدیریت دانش را در این سازمان مورد بررسی قرار دهد.

1-2- اهمیت و ضرورت موضوع

با کمی دقت به ماهیت سازمان‌های دولتی درخواهیم یافت که طی چند سال آینده بخش اعظمی ازکارمندان دولت بازنشسته خواهند شد که مشخصاً تعداد زیادی ازاین افراد از مدیران و متخصصان رشته ای مختلف هستند و در اختیار گرفتن و استفاده از دانش این افراد قبل از بازنشسته شدن آنها یکی از مخاطرات و مشکلات اصلی دولت ها است.

اطلاعات و دانش افراد مشغول به کار در سازمان ها یکی از منابع مهم هر سازمان است. این منابع سرمایه سازمان را تشکیل می دهند به طوریکه می توان ادعا نمود که سازمان های امروزی بدون داشتن نمی توانند خود را سامان دهند و به عنوان شرکتی پویا در محیط پر تلاطم امروزی خود را حفظ کنند. آنها به این واقعیت دست یافته اند که چه قدر با اهمیت است که بدانند که چه چیزهایی را می دانند و باید قادر باشند که ازدانش موجود حداکقر استفاده را ببرند که چه چیزهای را می دانند و باید قادر باشند که از دانش موجود حداکثر استفاده را ببرند. این دانش در جاهای مختلفی چون بانک‌های اطلاعاتی، پایگاه های دانش، در قفسه ها، کشوی میزها و در ذهن کارکنان و به طور کلی در تمام سطح سازمان پخش شده است.

بنابراین در سالهای اخیر مدیریت دانش سازمانی به عنوان یک زمینه بحث انگیز مطالعاتی مورد توجه بوده که بسیاری از مجریان، متخصصان دانشگاهی و مدیران را جذب کرده است.

در سازمان برق منطقه ای استان یزد علی رغم وجود امکانات زیر بنایی و فنی و همچنین افراد صاحب دانش و با تجربه در رشته های مختلف، کارکنان از طریق گفتگو اطلاعات خود را تبادل می کنند. این کار اتلاف منابع دانش و وقت را به دنبال دارد، به نحوی که مهندسان واحدهای اجرایی ممکن است برای حل مشکل یا مسئله ای خاص در رابطه با وظیفه هایی که به عهده دارند هفته ها وقت صرف کنند تا دانشی را که مشکل گشای آنها است، کسب کنند. حال آنکه اگر فرصت‌ها و امکانات لازم موجود باشد و از این امکانات به درستی استفاده شود می توانند بدون هدر دادن وقت در سریع ترین زمان از منبع مورد نظر، دانش مورد نیاز را کسب کنند. این امر اهمیت پیاده سازی مدیریت دانش و بها دادن به دانش سازمای را درسازمان مذکور مشخص می نماید.

علاوه بر آن ارزشمندترین دانش در سازمان در اختیار افراد است اما آنها تمایل به حفظ دانش خود دارند و مایل نیستند دیگران را در این دانش سهیم کنند چرا که نگران از دست دادن نفوذ و کنترل خود هستند. حال اگر در کارکنان این انگیزه به وجود آید که با اعتماد به دیگران و تبادل دانش خود با آنها نه تنها به موقعیت کاری آنها لطمه ای نمی خورد بلکه باعث تشویق و قدر دانی از آنها هم خواهد شد، آنها سعی در تبادل دانش خود با دیگران خواهند کرد و در نتیجه دانش در آن سازمان احیا خواهد شد. این امر اهمیت و ضرورت مطالعه زیر ساخت های مدیریت دانش و علی الخصوص بررسی آمادگی منابع انسانی سازمان‌ها در پذیرش مدیریت دانش را برای ما توجیه می کند (سعیدی کیا، 1384).

بنابراین مدیریت دانش به عنوان فعالیتی سازمانی درسازمان ها باید مورد استفاده قرار گیرد. هدف از این فعالیت سازمانی، ایجاد محیطی اجتماعی و زیر بنایی فنی است که بتوان در این محیط، دانش تولید نموده، به آن دسترسی داشته و دیگران را در استفاده از آن سهیم ساخت. پس به طور کلی می‌توان گفت مدیریت دانش به توسعه مستمر، ایجاد فرهنگ جدید، چگونگی یادگیری و فراگیری، جمع آوری دانش، اشاعه و تحلیل آگاهانه و جامع دانش درحیطه مدارک و مهارتهای فردی می پردازد که سبب کاهش هزینه ها و افزایش کارایی سازمان می شود( پروساک و دانپورت، 1383).

بنابراین نیاز همگان به دسترسی به دانش سازمانی همانند دیگر منابع و همچنین پالایش کردن این دانش و به روز نمودن آن اهمیت مدیریت دانش را نشان می دهد.

فایل ورد 29 ص