فروشگاه نوین داک

فروشگاه نوین داک

فروش تحقیق ، پروژه ، مقاله ، پاورپوینت
فروشگاه نوین داک

فروشگاه نوین داک

فروش تحقیق ، پروژه ، مقاله ، پاورپوینت

دانلود پاورپوینت بررسی تغییرات اقلیمی بر آگرو اکوسیستم کره زمین

یکی از مواردی که تا قبل از افزایش فعالیت‌های بشر، به عنوان نوعی ابزار ایمن ‌سازی برای زمین به حساب می ‌آمد گازهای گلخانه ‌ای بودند، یعنی مجموعه ‌ای از گازها که مقداری از انرژی خورشید را در جو زمین نگه می‌ دارند و باعث گرم شدن جو می ‌شوند‍‍ که شامل بخار آب ( H2O ( دی اکسیدنیتروژن ( N2O ( ، دی اکسیدکربن ( CO2) و متان ( CH4 ) است
دسته بندی جغرافیا
بازدید ها 9
فرمت فایل ppt
حجم فایل 8548 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 59
دانلود پاورپوینت بررسی تغییرات اقلیمی بر آگرو اکوسیستم کره زمین

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر
مقدمه :
پیشرفت فن آوری و دستیابی انسان به زندگی مدرن و پیشرفته امروزی به قیمت از بین رفتن و تخریب بسیاری از منابع طبیعی و انقراض نسل تعداد زیادی از گیاهان و جانوران تمام شده است. اما علیرغم پیشرفت بسیار سریع و غیر قابل باور دانش بشری و حتی دستیابی انسان به کرات دیگر و اطلاعات حیرت آوری که از دورترین کهکشانها بدست آورده است، هنوز کره زمین، تنها سیاره قابل سکونت برای انسان و دیگر موجودات زنده به شمار می آید!
رشدسریع و بی مهار جمعیت بشر، بهره برداری بی وقفه از معادن، قطع درختان و نابودی جنگلها، کشتار بی رحمانه حیوانات، تخریب مراتع و پوشش های گیاهی طبیعی زمین و تبدیل آنها به مزارع، استفاده بی رویه از سموم کشاورزی، آلودگیهای منابع آبی و هوا ناشی از فعالیت های صنعتی و بسیاری از فعالیت های نامطلوب دیگر انسانها از سالیان گذشته تا امروز، چرخه زیستی خانه مشترک همه موجودات زنده، زمین را با خطر مواجه ساخته است. شاید انسان هیچ وقت مثل امروز به فکر جبران خساراتی که به محیط زیست و سیاره زمین وارد ساخته و همچنین حفاظت و مراقبت از منابع طبیعی و حیاتی موجود بر روی این کره خاکی نیفتاده باشد

قاره آسیا منطقه ای است که از مناطق قطبی تا آب و هوای معتدل و همچنین گرمسیری کشیده شده است و خانه بیش از 3 میلیارد انسان است.با گرم شدن هوا بسیاری از یخچالهای ارتفاعات کوهها ناپدید می شوند، توده های دائمی و زیرزمینی یخ آب می شوند، جنگلهای شمالی بیشتر به سمت شمال پیشروی می کنند. فعالیتهای صنعتی به خصوص در کشورهای چین و هند که روز به روز رو به افزایش است صدمه بیشتری به محیط زیست خواهند زد مگر آنکه اقدامی شود.
nمرجان های دریایی خلیج فارس از بین می روند. 90 درصد زمین های مرطوب ایران، در سال 2001 بر اثر دو سال خشکسالی از بین رفتند. بیش از 4000 دریاچه در چین بر اثر خشکسالی از بین رفتند. نوعی گونه نادر ببر در روسیه در خطر انقراض قرار گرفته است. در 30 سال گذشته در چین میانگین بالا آمدن سطح آب دریاها حدود 2.5 میلیمتر در سال بوده است.در گوشه و کنار دنیا چنین پیامدهایی رخ می دهد... گرم شدن هوا خطرات بسیاری در پی دارد؛ نابودی حیوانات و گیاهان، خشکسالی، آتش سوزی جنگلها، آب شدن یخها و یخچالها و بالا رفتن سطح آب دریاها تنها گوشه ای از این فاجعه عظیم است.


بد نیست بدانید که جدید ترین و شاید بحرانی ترین تهدید زیست محیطی علیه کره زمین، کاملا نامحسوس بوده و به چشم نمی آید! این تهدید ناشی از یک ماده سمی نیست! تشعشعات رادیواکتیو هم نیست! بلکه در واقع موضوع به ظاهر ساده تغییرات آب و هوایی است. خطرات ناشی از این موضوع به سختی قابل درک است و حتی ممکن است بیشتر شبیه یک شوخی به نظر برسد. اما، مسئله و نکته مهم اینجاست : در قرن آینده، سیاره زمین گرمتر خواهد شد بطوریکه احتمالا طی 30 یا 40 سال آینده آب و هوای زمین بطور میانگین 1/4 درجه سانتیگراد گرمتر از آنچه امروز است خواهد شد.
میزان تشعشعاتی که زمین از خورشید دریافت می‌دارد یا فصلهای مختلف سال ، عرض جغرافیائی و وضع هندسی مدار گردش زمین به دور خورشید در ارتباط است و هر گونه تغییری که در شدت و ضعف این تشعشعات روی دهد، به دگرگونیهایی در دما و فشار جو زمین منتهی می‌گردد و در نتیجه روی آب و هوای میهن خاکی ما اثر می‌گذارد.
باد که بر اثر اختلاف فشار تولید می‌گردد و هوای سرد و گرم و همچنین بخار آب را از جائی به جای دیگر پراکنده می‌سازد، از وضع توپوگرافی زمین به شدت متأثر است و پراکندگی قاره‌ها در شرایط اقلیمی نقش آفریننده و کوهها موجبات تکائف و باروری بخار آب را فراهم می‌سازند و اقیانوسها و دریاها، شرایط اقلیمی را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهند و همانند خازنی دمای سطح زمین را در خویش ذخیره می‌کنند و به آرامی آن را به هوای پیرامون خود منتقل می‌سازند

کره زمین به طور طبیعی در اثر تابش خورشید گرم می‌شود، اما در اینجا منظور ما از گرم شدن زمین، پدیده دیگری است، پدیده‌ای که به گرم شدن زمین کمک می‌کند و شاید اصلا به آن توجه نداشته باشیم.
منظور از«گرم شدن زمین» افزایش میانگین دمای زمین است. «تغییر آب و هوا» در اثر این افزایش دما به وجود می‌آید. گرم شدن زمین موجب تغییر الگوی بارش باران و برف، افزایش سطح آب دریاهای آزاد و کاهش سطح آب دریاچه‌ها و تاثیرات وسیع بر گیاهان و حیات وحش و انسان‌ها می‌شود

دمای متوسط زمین در طول قرن گذشته تقریبا 5/0 درجه سانتیگراد افزایش یافته‌است؛ دانشمندان انتظار دارند که در طول 100 سال آینده متوسط دمای زمین 1/5 تا 3/5 درجه سانتیگراد افزایش یابد. شاید فکر کنید «این که چیزی نیست»، اما همین مقدار می‌تواند آب و هوای زمین را به طور بی سابقه‌ای تغییر دهد. زمانی‌که این پدیده رخ دهد، ممکن است تغییرات بزرگی در سطح آب اقیانوس‌ها، مزارع کشاورزی و هوایی که تنفس می‌کنیم یا آبی که می‌نوشیم، رخ دهد. با گرم شدن آب و هوا و تاثیر آن بر مزارع کشاورزی، منابع غذایی انسان‌ها کاهش می‌یابد، آب بیشتری بخار می‌شود و در نتیجه انسان ها با کمبود آب شیرین مواجه خواهند شد. این تغییرات روی حیوانات و گیاهان هم تاثیر منفی می‌گذارد. اگر این تغییرات به آرامی اتفاق بیافتد، جانوران و گیاهان خود را با آن وفق می‌دهند،

اما اگر این تغییرات خیلی سریع اتفاق بیافتد، چرخه زیستی با خطرات جدی روبرو می‌شود، مثلا پرندگان و جانورانی که در فصل‌های مختلف سال به جاهای دیگر مهاجرت می‌کنند، ممکن است مکان مناسبی را برای مهاجرت پیدا نکنند و یا غذایی برای خوردن نداشته ‌باشند. مقدار آب دریاها در اثر ذوب شدن یخ ‌های قطبی افزایش می‌یابد و از سوی دیگر بر اثر افزایش دما، آب دریاها و اقیانوس ها منبسط می‌شود. اگر آب اقیانوس منبسط شود، فضای بیشتری را اشغال می‌کند و در نتیجه سطح آب دریاها بالا می‌آید. سطح آب دریا ممکن است در قرن آینده چند سانتیمتر یا حداکثر 1 متر بالا بیاید. در این صورت مردمی که خانه‌هایشان در کنار ساحل دریا قرار دارد و جزیره‌نشینان، خانه‌های خود را از دست می‌دهند و مزارع ساحلی هم به زیر آب می‌روند. در اثر بالا آمدن آب دریا منابع آب شیرین نیز غیرقابل استفاده می‌شوند. مدل‌هاى جوی پیش‌بینى می‌کنند تا سال 2100، دماى کره زمین از 1 تا 5/3 درجه سانتی‌گراد افزایش یابد و این مقدار بیش از تغییرات دمایى در 10 هزار سال گذشته خواهد بود، بنابراین اتحاد کشورها به منظور کنترل و تثبیت گازهاى گلخانه‌اى منتشره یک ضرورت است

چرا نمی‌خواهیم زمین گرم تر شود؟


بعضی وقت ها مسائل کوچک می‌توانند به مشکلات بزرگی تبدیل شوند! مثلاً به مسواک زدن دندان‌هایتان فکر کنید. اگر شما یک روز مسواک نزنید، هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد، اما آیا می‌دانید اگر یک ماه دندان‌هایتان را مسواک نزنید، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ این همان چیزی است که برای زمین نیز اتفاق می‌افتد. اگر دمای هوا فقط چند روز، بالاتر از حد طبیعی باشد، چندان مهم نیست، چون دمای زمین تقریبا ثابت می‌ماند. اما اگر دمای هوا مدت زیادی بطور مداوم بالا برود، کره زمین با مشکلات اساسی مواجه خواهد شد.


رودخانه کلورادو
vآریزونا
یخچال پورتج
آلاسکا
آب شدن یخچالهای گرینلند

گازهای گلخانه ای :


یکی از مواردی که تا قبل از افزایش فعالیت‌های بشر، به عنوان نوعی ابزار ایمن ‌سازی برای زمین به حساب می ‌آمد گازهای گلخانه ‌ای بودند، یعنی مجموعه ‌ای از گازها که مقداری از انرژی خورشید را در جو زمین نگه می‌ دارند و باعث گرم شدن جو می ‌شوند‍‍ که شامل بخار آب ( H2O ( دی اکسیدنیتروژن ( N2O ( ، دی اکسیدکربن ( CO2) و متان ( CH4 ) است


اثر گلخانه‌ای، کره زمین را به اندازه‌ای گرم نگه می دارد که ما انسان‌ها بتوانیم بر روی آن زندگی کنیم. اما اگر اثر گلخانه ای شدت یابد، ممکن است دمای زمین به قدری زیاد شود که ما و بقیه گیاهان و جانوران نتوانیم گرمای آن را تحمل کنیم.
شاید باور نکنید که انسان‌ها هم می‌توانند آب و هوای زمین را تغییر دهند. دانشمندان می‌گویند اکثر فعالیت‌های انسان‌ها گاز گلخانه‌ای تولید می‌کند. پس از انقلاب صنعتی و اختراع انواع ماشین‌آلات صنعتی، انسان ها با فعالیت های کشاورزی و صنعتی چهره زمین و آب و هوای آن را دگرگون ساختند.
با شروع انقلاب صنعتی روش زندگی مردم عوض شد. قبل از آن مقدار گازهای گلخانه ای در جو کم بود، اما با رشد جمعیت و افزایش استفاده از نفت و زغال سنگ ترکیب گازهای اتمسفر نیز تغییر کرد. طوری که در حال حاضر، غلظت گازهای گلخانه‌ای از حدود 270 واحد به 367 واحد رسیده است.
بشر برای انجام کارهای خود به انرژی نیاز دارد و این انرژی را از غذا تامین ‌می‌کند. همچنین برای روشنایی و گرم کردن خانه‌ نیازمند انرژی است. اتومبیل‌ها برای حرکت به سوخت نیاز دارد. ماشین‌های صنعتی نیز به انرژی نیاز دارند. اکثر انرژی‌های لازم برای موارد فوق به طور مستقیم یا غیر مستقیم از سوخت‌های فسیلی مثل نفت و گاز و زغال‌سنگ به دست می‌آید.اینها سوخت‌هایی هستند که سوزاندن آنها گاز گلخانه‌ای آزاد می‌کند !!!

فایل پاورپوینت 59 اسلاید


دانلود پاورپوینت برج ایفل

برج ایفل یکی از نمادهای کشور فرانسه در پاریس است که در خیابان شام‌دو‌مارس واقع شده این برج که به خاطر سازنده‌اش (مهندس گوستاو ایفل) به این نام شهرت یافته است، به عنوان بخشی از منظر شهری حاشیه‌ی رود سن، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است
دسته بندی گردشگری و توریسم
بازدید ها 8
فرمت فایل ppt
حجم فایل 725 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23
دانلود پاورپوینت برج ایفل

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

برج ایفل یکی از نمادهای کشور فرانسه در پاریس است که در خیابان شام‌دو‌مارس واقع شده و ارتفاعی معادل 324 متر دارد.

این برج که به خاطر سازنده‌اش (مهندس گوستاو ایفل) به این نام شهرت یافته است، به عنوان بخشی از منظر شهری حاشیه‌ی رود سن، از سال 1991 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

ماجرای ساخت برج در سال 1884 و هنگامی آغاز می‌شود که امیل نوگوییه و موریس کوچلن، دو مهندس اصلی کارخانة گوستاو ایفل، تصمیم می‌گیرند بنایی بلند، یک برج سیصد متری، بسازند. آن‌ها معماری به نام استفان سووستر را خبر می‌کنند تا دربارة پروژه با او مشورت کنند. پروژه ایفل واکنش‌های متفاوتی بر می‌انگیزد. در 14 فوربه 1887، 300 تن از هنرمندان نامه اعتراض‌آمیزی برای آلفاند، مدیر اجرائی پروژه ایفل، می‌نویسند که در میان آن‌ها چهره‌های چون گای دو موپاسان، امیل زولا، آلکساندر دومای پسر، شارل گرنیه و فرانسوآ کوپه نیز دیده می‌شود.

این هنرمندان در عریضة خود، به نام فرانسه، تاریخ و هنرش، ساختن برج ب ‌مصرف و هیولاگونة ایفل را محکوم می‌کنند. اما کسانی چون روسو و شاگال ایفل را می‌ستایند و در سال 1960 نیز رولان بارت در تحقیقات جامع و کامل خود در باب نشانه شناسی این برج را مورد مطالعه قرار می‌دهد.

این هنرمندان در عریضة خود، به نام فرانسه، تاریخ و هنرش، ساختن برج ب ‌مصرف و هیولاگونة ایفل را محکوم می‌کنند. اما کسانی چون روسو و شاگال ایفل را می‌ستایند و در سال 1960 نیز رولان بارت در تحقیقات جامع و کامل خود در باب نشانه شناسی این برج را مورد مطالعه قرار می‌دهد.

با وجود تمام واکنش‌های مثبت و منفی، ساخت برج ایفل آغاز می‌شود و ساختش دو سال و دو ماه و پنج روز به طول می‌انجامد و در نمایشگاه جهانی سال 1889 حضور می‌یابد. خالق این بنا گوستاو ایفل ا ت که بیشترین شهرتش را مدیون ساخت سازه‌های بلند آهنی و مقاوم در برابر باد چون «مجسمة آزادی»، «پل دره گذر گارابیت» و «نیوگاتی پو (لهستان، 1879)» است.

فایل پاورپوینت 23 اسلاید


دانلود پاورپوینت باغ های ایرانی

ساخت باغ در کشور ما سابقه ای طولانی داشته ودر تمام دورانها بخصوص دوره اسلامی مورد توجه بوده است باغها چند عملکرد داشته اند و در بعضی دورانها باغهای عمومی برای گردش و تفریح اهالی ساخته می شدند
دسته بندی گردشگری و توریسم
بازدید ها 11
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2830 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 41
دانلود پاورپوینت باغ های ایرانی

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر

باغ های ایرانی

مقدمه

ساخت باغ در کشور ما سابقه ای طولانی داشته ودر تمام دورانها بخصوص دوره اسلامی مورد توجه بوده است . باغها چند عملکرد داشته اند و در بعضی دورانها باغهای عمومی برای گردش و تفریح اهالی ساخته می شدند.

آیین و گیش قدیم ایرانیان به کشاورزی و باغ سازی اهمیت خاصی داده ، آنرا ستایش نموده است چنانکه دورندیداد ( فر گرد سوم – فقره 33 می خوانیم که زرتشت به اهورا مزدا می گوید : ای آفریننده جهان مادی ، ای یگانه پاک ، چهارمین کسی که زمینه را به منتهی درجه وجد آورد کیست ؟ اهورا مزدا پاسخ می دهد ، آنکس که بیشترین مقدار گندم کشت کند و بیشترین سبزیها بکارد و بیشترین درختها بنشاند کسی که زمین خشک را آب دهد و زمین خیس (باتلاق) را بخشکاند و زیر کشت ببرد .

عناصر باغ ایرانی

این عناصر که شامل چهار عنصر (زمین)، (آب)، (گیاه) و ( فضا) هستند وقتی در منظومه فکری معماری ایرانی و با چهارچوب مفهوم و ایده باغ در کنار هم قرار می‌گیرند (باغ) را شکل می‌بخشند. در این مسیر عناصر دیگری نیز ممکن است در شکل گیری باغ مورد استفاده قرار گیرند که یا عناصری فرعی به شمار می‌آیند و یا بخشهایی جزیی و جلوه‌هایی از حضور عناصر اصلی باغ ‌اند.

در مورد زمین که یکی از عناصر اصلی باغ است به جز شکل و موقعیت کلی، عوامل و ویژگیهای دیگری همچون جنس خاک، شیب و اختلاف سطح، قابلیت آبیاری و حاصلخیزی نیز اهمیت دارد. بعنوان مثال یکی از علل اصلی احداث باغ در زمینهای شیبدار که نمونه‌های آن زیاد بچشم می‌خورد، امکان حرکت آب درمیان باغ به شکل طبیعی است. باغ ایرانی ممکن است در یک سطح با شیب ملایم و یا زیاد ساخته شود و در صورت قرارگیری در زمینی با شیب زیاد، معمولاً شکل باغ تحت تأثیر شکل زمین قرار گرفته و در چند سطح ساخته می‌شود. در این حالت امکان ایجاد آبشره و آبشار میسر خواهد بود.

چمن به معنی محل چمیدن و گردشگاه بوده که در بعضی از مناطق ایران به علت وجود لایه های سخت زیرزمینی در سطح نسبتا بالاتر زمین ، آب به اندازه کافی برای رشد مرتب چمن و بوته زارها وجود داشته و این نواحی بصورت اقامتگاههای بهاره اعیان و اشراف در می آمده است .

در داخل باغها علاوه بر درختان و گلها و آب نماها گاهی اوقات یک کوشک در محور اصلی باغ ساخته شده که یا در مرکز و یا در بالای آن قرار گرفته اند . در باغ دلگشای شیراز تقریبا در وسط باغ قرار دارد و در باغ گلشن و باغ ارم و تعدادی دیگر در بالای باغ قرار گرفته اند .

معماری کوشکها نیز در نوع خود قابل مطالعه و بررسی زیاد است که د راین مختصر نمی گنجد و فقط به چند نمونه آن در شیراز اکتفا می کنیم . نقشه هایی که کلا در مورد این کوشکها بکار گرفته شده یا چهار گوش و یا هشت گوش است . در باغ جهان نما و باغ نظر این عمارتها هشت گوش است . ورودی هر کدام در گوشه های آن قرار دارد . در وسط آن یک فضای هشت ضلعی که به چهار صفه راه دارد جای دارد .

پوششهای داخل عمارت باغ نظر بصورت بسیار زیبایی مقرنس بندی از انواع پتکانه شده و روی آن نقاشیهای بسیار نفیسی کشیده شده است .

در نقشه کوشک باغ دلگشا نیز از هشت ضعلی استفاده شده ولی در مجموع طرح کلی آن شکل خاصی دارد . ورودی آن در ضلع غربی در قسمتی که بصورت برجسته است قرار دارد . سپس وارد فضایی هشت ضلعی شده ، در اینجا نیز مثل عمارت قبلی چهاردالان قرار گرفته است که یکی از آنها به ایوانی در ضلع جنوبی راه دارد . در دو گوشه ایوان دو اتاق در نظر گرفته شده است .

نقشه کوشک باغ ارم با انچه تا بحال دیدیم کاملا متفاوت است . برای وارد شدن به فضای اصلی با تالار بزرگ آن دو راه پله و راهرو در طرفین آن قرار گرفته و علاوه بر ارتباط به تالار ، ارتباط فضاهای کنار آن را نیز میسر می سازد . در مجموع نقشه آن چهار گوشی کشیده است .

مهمترین مساله برای حیات بخشیدن به باغ ، رساندن آب از راهروهای دور دست به آنجا بوده که با اتفاق آب از طریق قناتها این مساله را حل نموده اند . کاریز یا قنات یکی از روشهای بسیار قدیمی تهیه آب است که با کندن چاههای زیاد از دامنه کوهستان تا دشت و متصل کردن آنها به یکدیگر آب مورد نیاز حاصل شده و به صورت دایمی جریان پیدا می کند.

باستانی پاریزی درباره قناتهای بی شمار کشور و طریقه حفر آنها و اهمیتی که این قناتهای کهنسال دارند می نویسد :

ما...حدود سی و پنج هزار کیلومتر قنات زیرزمینی حفر کرده ایم ..همه اسمهای قنوات آنقدر قدیم و دیرینه است که از عهد قوس باستان و هخامنشی بیشتر می رود ، همه پنج شش هزار ساله است و ...

به غیر از مساله انتقال آب از مکانهای دوردست رساندن این آب به کل باغ خود نیز مساله ای دیگر است که سازندگان باغها به خوبی ان را حل نموده اند .

آب قنات در جدولها و جویهای منظم قرار گرفته با گذر از نهر اصلی به مثابه رگ وشریان اصلی باغ به نحوی به نهرهای و جدولهای فرعی جریان پیدا می کند . این نوع روش آبیاری مسلما تاثیرگذار در طراحی باغ بوده است و یا به عبارت دیگر طراحی باغ بر اساس این امر صورت می گرفته است .

بر اساس گذر آب و تقسیم بندی باغچه ها و محورهای اصلی و فرعی بوجود آمده می توان تقسیم بندی در طرح باغها انجام داد . بطور مثال در باغ هفت تن شیراز محور اصلی در وسط باغ قرار می گیرد و باغچه ها و کرت ها در دوطرف آن و در دو راه دیگر در کنار دیوارهای خارجی قرا رگرفته اند. در باغ گلشن و باغ ارم در همین شهر محور اصلی یکی است و محورهای فرعی یا موازی یا عمود بر آن قرار دارند.

در باغ فین کاشان طرح باغ نقشه ایی شبیه به برج دارد و محور اصلی آن روبروی ورودی قرار دارد . آب از بالای باغ به سه شاخه شده ، یکی در محور اصلی و دو شاخه عمود بر محور اصلی جریان پیدا می کند . در طرف چپ محور اصلی دو محور فرعی و در طرف راست آن یک محور دیگر قرار گرفته است .این چهار شاخه موازی بوسیله یک شاخه عمود دیگر به هم متصل می شوند و در مجموع باغ بافتی شطرنجی پیدا کرده است .

فایل پاورپوینت 41 اسلاید


دانلود پاورپوینت بازاریابی و مدیریت بازار

ازاریابی در بازرگانی پیشرفته به معنی طیف وسیعی از فعالیتهای تحقیقاتی، طراحی،‌تدارکات، تولید، بیمه، کنترل کیفیت، انبارداری، آماده سازی برای مصرف، تعیین قیمت، تعیین عوامل فروش، شناسایی مشتری، بسته بندی، فروش و خدمات پس از فروش است به طوری که توزیع وانتقال کالا به مصرف کنندگان دور و نزدیک را تسهیل نماید
دسته بندی بازاریابی و امور مالی
بازدید ها 9
فرمت فایل ppt
حجم فایل 250 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 268
دانلود پاورپوینت بازاریابی و مدیریت بازار

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر
تعریف بازاریابی و مدیریت بازار

بازاریابی و مدیریت بازار یکی از شاخه های مهم دانش مدیریت است که وظیفه اصلی آن شناخت نیازها و خواسته های انسانی و رفع آنها از طریق فرایند مبادله منابع می‏باشد.

انواع کالا

1- محصولات فیزیکی

2-خدمات

3- ایده ها، عقاید و اندیشه‏ها

4- سازمانها، مکانها، فعالیتها

عوامل تشکیل بازار

1- عرضه کننده

2- تقاضا کننده

3- نیاز یا احتیاج

4- قدرت خرید

تعاریف بازاریابی

بازاریابی در بازرگانی پیشرفته به معنی طیف وسیعی از فعالیتهای تحقیقاتی، طراحی،تدارکات، تولید، بیمه، کنترل کیفیت، انبارداری، آماده سازی برای مصرف، تعیین قیمت، تعیین عوامل فروش، شناسایی مشتری، بسته بندی، فروش و خدمات پس از فروش است به طوری که توزیع وانتقال کالا به مصرف کنندگان دور و نزدیک را تسهیل نماید.


از دانشجویان محترم انتظار می رود پس از مطالعه این فصل بتوانند:

1- انواع بازارها را از دیدگاههای مختلف شرح دهند.

2- محیط بازاریابی را توضیح داده و انواع آن را نام ببرند.

3- عوامل تشکیل دهنده محیط خرد موسسه را توضیح دهند.

4- محیط کلان موسسات را توصیف نموده و هر یک از عوامل آن را شرح دهند.

5- واکنشهای مختلف شرکتها را در برابر محیط بازاریابی بیان نمایند.

بازار رقابت کامل

اطلاعات در این بازار به طور وسیع در اختیار همگان قرار دارد و افراد از وضع بازار و قیمتها اطلاعات کافی و لازم را دارند.
کالاهای عرضه شده در بازار یکسان، متحدالشکل و همگن بوده و هیچ برتری نسبت به هم ندارند.
و در نهایت با توجه به شرایط فوق هیچ موسسه ای در بلندمدت سودی بیش از سود معمول و متعارف در بازار به دست نمی آورد.

بازار رقابت انحصاری

این بازار صورت غالب بازارهای امروزی است که نه بصورت

رقابت کامل هستند و نه به صورت انحصار کامل، یعنی وضع

بینابین دارند.

انواع بازار


از دانشجویان محترم انتظار می رود پس از مطالعه این فصل بتوانند:

1- ضرورت تقسیم بازار را بیان نمایند.

2- سیر تکاملی تقسیم بازار را شرح دهند.

3- ضوابط و معیارهای مختلف تقسیم بازار را توضیح دهند.

4- عوامل موثر در تقسیم بندی بهینه بازار را توصیف نمایند.

5- استراتژیهای مختلف تعیین بازار هدف را با هم مقایسه نموده و آنها را ارزیابی نمایند.

6- عوامل موثر بر انتخاب استراتژی بازاریابی را نام برده و تحلیل کنند.

از دانشجویان عزیز انتظار می رود پس از مطالعه این فصل بتوانند:

1- نقش خریداران را در سرنوشت موسسات امروزی توضیح دهند.

2- زنجیره خدمت- سود را با ترسیم شکل، شرح دهند

3- انواع بازارها را با توجه به سه عنصر پول، اشتیاق و نیز نام ببرند.

4- هفت O (او) بازاریابی را به طور کامل شرح دهند.

5- انواع شیوه های بازاریابی را به طور کامل تشریح نمایند.

6- نیازهای مختلف خریداران را با توجه به میزان توسعه یافتگی بازارها بیان کنند.

7- عوامل فردی موثر در رفتار مصرف کنندگان را تجزیه و تحلیل نمایند.

سوالات مهم در بازاریابی و کشف نیاز مشتریان

5- عملیات خرید مصرف کنندگان چگونه است و آنها به چه طریقی اقدام به خرید می کنند؟ operations

6- افراد چه موقع و در چه موقعیت هایی در بازار اقدام به خرید می‏نمایند؟ occasions

7- مصرف کنندگان در بازار از کجا و کدام فروشگاهها خرید می کنند؟ outiets

محرک های بازاریابی

2- محرکهای محیطی: شامل عوامل و شرایط اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، تکنولوژیکی و... که اینها هم هر کدام با توجه به زیرمجموعه های خود بر تصمیم گیری نهایی خریدار مبنی بر خرید یا عدم خرید محصول، اثر می‏گذارند.


هدفهای رفتاری

از دانشجویان محترم پس از مطالعه این فصل باید بتوانند به سوالات زیر جواب دهند:

1-عوامل موثر بر روی پیش بینی نادرست تقاضا را بیان کنند.

2- مشکلات ناشی از برآوردهای نادرست تقاضا را بیان کنند.

3- تعریف درستی از واژه فروش در علم بازاریابی ارائه دهند.

4- سهم بازار مطلق و سهم بازار نسبی موسسات را توصیف نمایند.

5- مدلهای کمی و کیفی پیش بینی را نام برده و هر یک را توضیح دهند.

6- نقش درک صحیح آینده را در پیش بینی درست تقاضا شرح دهند.


فایل پاورپوینت 268 اسلاید


دانلود پاورپوینت بازاریابی الکترونیک

بازاریابی الکترونیکی یک عملکردی خاص که تنها با فروش محصولات و خدمات در ارتباط باشد نیست بلکه فرآیندی مدیریتی است برای اداره کردن ارتباط ایجاد شده میان سازمان و مشتری
دسته بندی بازاریابی و امور مالی
بازدید ها 10
فرمت فایل ppt
حجم فایل 254 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
دانلود پاورپوینت بازاریابی الکترونیک

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر
—مقدمه ای بر بازاریابی و تجارت الکترونیک

هزاره سوم یا عصر دیجیتال تغییرات شگرفی را در حوزه های مختلف به ویژه در زمینه کسب و کار و تجارت به وجود آورده است . فناوری اطلاعات با تاثیر بر اقتصاد جهان ، تغییرات همه جانبه ای را موجب شده است.
جهانی شدن و مقررات زدایی ، تاکید بر سازمان های افقی ، فرایند محوری به جای وظیفه محوری ، استفاده از تفکر IT در تولید و خدمات ، افزایش فشار در کاهش زمان حضور در بازار ، افزایش قدرت چانه زنی مشتریان ، گسترش کانال های جدید توزیع ، توسعه و بکارگیری مفهوم مدیریت روابط با مشتری در سازمان ها ، از مهم ترین این تاثیرات سشکلی و ماهوی در تجارت به شیوه سنتی پدید آورده است که به طور کلی رویکردهای جدیدی را طلب می کند .

لذا در اینجا و در صفحات بعد، با اشاره ای به ادبیات و مفهوم تجارت و بازاریابی الکترونیکی ، به کارکردها و تاثیرات آن در کسب وکارهای امروزی می پردازیم .

— تاریخچه

درسال 1989 اولین مبادلات تجاری از طریق شبکه‌های کامپیوتری صورت گرفت. پنج سال بعد تعداد کامپیوترهایی که به اینترنت پیوستند به طور فزاینده‌ای افزایش یافت و این فرصت را برای شرکتها و مشتریان فراهم آورد تا در محیط دیجیتالی تجارت به دنبال کسب ارزش بیشتر باشند. اینترنت اولین محیط دیجیتالی تجارت نبود بلکه درسال 1981 دولت فرانسه پروژه تله تل را اجرا کرد که هدف اصلی آن بهبود خدمات مخابراتی بود که بعدها با توسعه فناوری کاربران اجازه یافتند کالا و خدمات مورد نیاز خودرا به صورت آن لاین خریداری کنند. پس از اینکه وب توسط تیم برنرزلی معرفی گردید و مرورگرهایی توسط مایکروسافت و نت اسکیپ تولید شدند امکان جستجوی سریع تر وآسان تر در اینترنت برای کاربران فراهم شد و شرکتهای زیادی به ثبت قلمرو و طراحی و راه اندازی وب‌گاه اقدام نمودند[۲]

—
—اهداف

فقط حضور در اینترنت

استفاده از خدمات شرکتهای ارائه دهنده خدمات تجاری آنلاین

فروش از طریق سایر سایتها

راه اندازی سایتهای مخصوص به خود

پاسخ به سئوالات رایج مشتریان

حفظ جایگاه در بازار و یا موقعیت رهبری در یک بازار خاص

تاکید بر فعالیت در سطح فراملی

صرفه جویی در زمان و آموزش به مشتریان

—
—برنامه ریزی بازاریابی الکترونیک
—نقطه شروع برای کسب موفقیت دربازاریابی الکترونیک مانند راهبرد بازاریابی یا کسب و کار خلق یک فرایند راهبردی است که به خوبی تعریف شده باشد تا اهداف بازاریابی را از طریق ارتباطات بازاریابی پیوندداده و روش هایی را برای کسب اهداف مورد نظر طراحی کند.
—چستون [۵]. و چیفی [۶] و همکاران پیشنهاد می‌کنند که تدوین راهبرد بازاریابی الکترونیک باید شامل عناصر و عوامل مشابهی با راهبرد بازاریابی سنتی باشد.برای این منظور می‌توان از مدل SOSTAC که توسط پل اسمیت ارائه شده است استفاده کرد.این مدل شامل مراحل زیر است:
—تجزیه و تحلیل موقعیت:در حال حاضر کجا هستیم؟
—تجزیه و تحلیل موقعیت
—تجزیه وتحلیل تقاضا
—تحقیقات کیفی مشتریان
—تجزیه و تحلیل رقبا
—جمع آوری اطلاعات مربوط به رقبا(CI)
—تجزیه و تحلیل واسطه ها
—ممیزی داخلی بازاریابی
—اثر بخشی کسب و کار
—اثربخشی بازاریابی
—تعیین اهداف: می خواهیم کجا باشیم؟
—تدوین راهبرد: چگونه می خواهیم به وضعیت مطلوب برسیم؟
—تاکتیکها:با چه وسیله‌ای به وضعیت مطلوب می رسیم؟
—اجرا: چه برنامه‌ای داریم؟
—کنترل: آیا به اهدافمان دست یافته ایم؟
—
—
—صاحب نظر دیگری این مفهوم را از 4 دیدگاه تعریف می کند (هیراستو .2000) :
1. دیدگاه ارتباطات : در این دیدگاه تجارت الکترونیکی یعنی انتقال اطلاعات ، کالاها ، خدمات یا پرداخت وجه توسط ابزار الکترونیکی
2. دیدگاه فرایند کسب و کار : از این دیدگاه تجارت الکترونیکی یعنی کاربرد فناوری جهت خودکار کردن مبادلات و جریان های تجاری
3. دیدگاه خدماتی : تجارت الکترونیکی ابزاری است که به صورت همزمان باعث کاهش هزینه و افزایش سرعت و کیفیت انتقال خدمات می شود .
4. دیدگاه برخط : طبق این دیدگاه تجارت الکترونیکی یعنی خرید و فروش اطلاعات و محصولات بهنگام .

همانطور که ملاحظه می گردد تمامی تعاریف در دو مورد با یکدیگر اشتراک دارند :
1. در همه تعاریف به فرایند خرید و فروش یا مبادله توجه می شود
2. در همه تعاریف استفاده از نوعی ابزار الکترونیکی مدنظر است .
—
—بازاریابی الکترونیک چیست؟

چگونه یک مشتری جدید پیدا کنیم؟ (جذب مشتری) و چگونه این مشتری جدید را حفظ کنیم؟(حفظ مشتری). این‌ها سوالاتی هستند که در بازاریابی الکترونیک مطرح هستند.
بازاریابی الکترونیک همان اهداف بازاریابی سنتی را دنبال می‌کند، با این تفاوت که بازاریابی الکترونیک با به کارگیری ابزارها و روش‌های نوین فناوری جدید به دنبال نوآوری است.
می‌توان بازاریابی الکترونیک را به این‌ شکل تعریف کرد:
اداره ارتباط متقابل مشتری در یک محیط پیشرفته‌ی رسانه‌ای به منظور کسب سود برای شخص یا سازمان مربوط.
بازاریابی الکترونیکی یک عملکردی خاص که تنها با فروش محصولات و خدمات در ارتباط باشد نیست. بلکه فرآیندی مدیریتی است برای اداره کردن ارتباط ایجاد شده میان سازمان و مشتری. عملکرد بازاریابی الکترونیک را می‌توان در سه بخش زیر معرفی و دسته‌بندی کرد:
1- یکپارچگی: بازاریابی الکترونیک تمامی مراحل فروش توسط شرکت و همچنین فروش از طریق نمایندگی‌‌های شرکت را به صورت یک فرآیند یکپارچه دربرمی‌گیرد.
2- میانجی‌گری(واسطه گری): بازارایابی الکترونیک میزان نیاز و خواسته‌ی مشتریان شرکت را با میزان تولید و ظرفیت ارایه‌ی خدمات توسط شرکت کنترل می‌کند.
3- واسطه‌گری: بازاریابی الکترونیک میان بخش‌های مختلف شرکت از جمله بخش‌های مالی و سرمایه‌گذاران خارجی نقش واسطه را بازی می‌کند.

—
—
—برای درک بهتر نکات کلیدی بازاریابی الکترونیک لازم است ارتباطات متقابل مشتری و سازمان به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد.
چرخه‌ی بازاریابی الکترونیک شامل چهار مرحله‌ی اصلی است:
1- تهیه و تدارک
2- ارتباط
3- نقل و انتقال
4- خدمات پس از فروش
در مرحله تهیه و تدارک سازمان باید نیازها و خواسته‌های مشتریان را تعیین کند. سازمان جهت تولید محصولات و یا ارایه‌ی خدمات خود نیازمند تجزیه و تحلیل نیازهای مشتریان است و این عمل از طریق تفکیک مشتریان صورت خواهد گرفت.
زمانی که محصول (یا خدمت) مطابق سلیقه و خواسته‌ی مشتری طراحی شد مرحله‌ی ارتباط آغاز می‌شود. شرکت (سازمان) باید در مورد ارایه‌ی کالای مورد نظر به مشتری با او مکاتبه کند.
— مشتری ارزشمندترین اطلاعات را درباره‌ی محصولات و خدمات خریداری شده ارایه می‌کند. بنابراین باید او را با خدمات پس از فروش که خواسته‌ها و نیازهایش را برآورده می‌سازد، حمایت کرد.
— مرحله‌ی ارتباط دارای چهار زیر مجموعه است که حروف آغازین این زیرمجموعه‌ها، کلمه‌ی AIDA را می‌سازد؛ (Attention توجه – Information اطلاعات – Desire خواست و علاقه – Action عملکرد). ارتباط متقابل میان شما و مشتری در طول مرحله‌ی ارتباط باید بسیار نزدیک و صمیمی باشد.
—
—سازمان باید در ابتدا نظر مشتریان را درباره‌ی محصولات و خدمات جدیدی که ارایه کرده است، جلب کند. تبلیغ از طریق بنر وسیله‌ای مناسب برای جذب مشتریان است. برای موفقیت دراین روش باید بنرهای طراحی شده قدرت جلب نظر مشتری را داشته باشند.
پس از این مرحله، سازمان باید اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مشتری قراردهد تا او نظرات خود را درمورد محصولات و خدمات ارایه شده مطرح کند. مشتری باید قدرت انتخاب اطلاعات مورد نیاز خود را از میان عنوان‌های مختلف داشته باشد.
شرکت (سازمان) باید برای خرید محصولات و خدمات جدید در مشتری انگیزه‌ی لازم را ایجاد کند. برای رسیدن به این هدف می‌توان از کلیه‌ی امکانات رسانه‌ای موجود در اینترنت بهره جست.
فرآیندهای بالا منجر به خریداری محصول یا سفارش خدمتی از سوی مشتری می‌شود.(آغاز حرکت!)
زمانی‌که مشتری تصمیم به خریداری محصول (یا سفارش خدمتی) گرفت باید ارتباط مستقیم میان او و بخش فروش شرکت برقرار شود.
اگر دو مرحله اول با موفقیت پشت سر گذاشته شوند، مشتری محصول یا خدمتی را که ارایه می‌دهید خریداری خواهد نمود.
مرحله‌ی تحویل کالا (خدمات) نیز اهمیت بسزایی درفرآیند بازاریابی شما دارد، (مطمئن‌ترین فرآیند برای پرداخت پول توسط خریدار و همچنین تحویل به موقع سفارش به مشتری).
پس از فروش محصول (یا خدمات) نباید فعالیت‌های بازاریابی قطع شوند. در مرحله خدمات پس از فروش تلاش برای ایجاد ارتباط میان مشتری و فروشنده است. جذب مشتری جدید مشکل‌تر و پرهزینه‌تر از نگه‌داری و حفظ مشتریان قبلی است. حفظ مشتری، نیازمند تلاش بیش‌تر نیروی انسانی سازمان مربوط و توانمند کردن سیستم اطلاع‌رسانی است.
مشتری مهم‌ترین عامل در تبلیغ خدمات و کالای ارایه شده است و به همین دلیل باید از خدمات پس از فروش مناسبی بهره‌مند شود.
—

فایل پاورپوینت 30 اسلاید


دانلود پاورپوینت بازار در تمدن های مختلف

بازار به عنوان پیکره اصلی که از مرکز آغاز شده و در جهات اصلی گسترش می یابد به دو شکل زیر تقسیم می شود کوی و راسته هایی که در دو سوی آن دکه هایی ساخته می شده و توسط سقف به هم متصل می شدند میدان گاه هایی که به صورت محل تجمع و خرید و فروش بوده است
دسته بندی بازاریابی و امور مالی
بازدید ها 11
فرمت فایل ppt
حجم فایل 6186 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40
دانلود پاورپوینت بازار در تمدن های مختلف

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر
بازار
واژه بازار

بازار به عنوان پیکره اصلی که از مرکز آغاز شده و در جهات اصلی گسترش می یابد به دو شکل زیر تقسیم می شود

کوی و راسته هایی که در دو سوی آن دکه هایی ساخته می شده و توسط سقف به هم متصل می شدند.

میدان گاه هایی که به صورت محل تجمع و خرید و فروش بوده است.

بازار ذاتأ پیکره ای خطی با گسترش طولی است که سلسله مراتب فضاهای شهری،گذرها،بازارچه ها و میدان ها را در بر می گیرد.

lسه نوع فعالیت در بازارها صورت می گیرد:
کاربری ها و فعالیت های مختلفی نظیرفعالیت های اقتصادی،مذهبی،حمام و ....
مکان عبوری برای ارتباط واحد های خدماتی ،تولیدی و بازرگانی.
مکانی برای گردهمایی و تجمع گروه های مردم.

بازار از سه منظر اقتصادی،اجتماعی و کالبدی:

منظر اقتصادی:
محل معین برای خرید و فروش جهت انجام مبادلات در زمان واحد و با قیمت مناسب یا به عبارت دیگرمحل عرضه و تقاضا.
lمنظر اجتماعی:
بازار وسیعترین فضای تجمع و تعامل ساکنان یک شهر بوده است همچنین با در برداشتن عناصر مذهبی و سیاسی در کنار خود به یک مرکز مهم شهر تبدیل شده است.
lمنظر کالبدی:
بازار از لحاظ ریخت شناسی به دو دسته تقسیم می شود:
•بازارهای از پیش طراحی شده.
•بازارهای خودرو.

بازارهای از پیش طراحی شده:

بازار خطی : این نوع بازار ها در جهت طول رشد کرده و در طرفین دارای انشعاباتی است اگر چه این انشعابات در مقایسه با طول بازار بسیار ناچیز است.

بازار چند محوری:این نوع بازار شبکه گسترده ای ازراسته های موازی و متقاطع است که شامل دو نوع بازارهای منظومه ای و صلیبی است.
بازار منظومه ای:

مجموعه ای از راستاها و دالان های سرپوشیده که خانه ها به شکل کمربندی آن را احاطه کرده اند.

بازار صلیبی:

دو بازار خطی عمود بر هم که در محل تقاطع به صورت چند محوری تراکم یافتند.

بازارهای خودرو:

بدون طرح و نقشه قبلی و بنا به ضروریات روزانه مردم شکل گرفته اند.

کارکرد سیاسی،اجتماعی،کالبدی بازار
کارکرد سیاسی :

سه نوع رابطه سیاسی در بازار وجود داشته است:

رابطه پر تناقض بازار با دولت.
رابطه تجاری بازار با دولت.
رابطه بازار با دولت از طریق قوانین تجاری،مالی و مالیاتی.
کارکرد اجتماعی :

علاوه بررابطه اجتماعی بین تجاربازار،خریداران نیزبا تجاروبا یکدیگرتعاملات اجتماعی داشته و از اخبار مطلع می شدند.

lکارکرد کالبدی :

ارتباط و ادغام پیکره بازاروکالبد شهر و تناسب در جایگزین کردن مکان کاربری های گوناگون در طول.

بازار در اروپا:
قبل از اسلام:

عمومأ بازار در میدان های باز عمومی بوده و عملکرد آن تلفیقی از تعاملات اجتماعی و تجاری بوده است و طرحی از پیش تعیین شده داشته.

بعد از اسلام:

بازار در مرکز شهر و در خیابان های عریض شکل می گرفته و در ترکیب با فعالیت های مذهبی و سیاسی بوده است.


نتیجه گیری:

بازار در گذشته مهمترین و عمده ترین عنصر پیوند دهنده فضاهای شهری بوده و باعث ارتباط بین کاربری های مختلف فرهنگی اجتماعی و مذهبی می شده است.

بررسی و تحلیل نقشه شهرها در تمدن های مختلف:
تمدن سومری
تمدن مصر
تمدن هند
تمدن یونان
تمدن رم
قرون وسطی
رنسانس و باروک
شهرهای صنعتی

فایل پاورپوینت 27 اسلاید


دانلود پاورپوینت بادبند

متداولترین بادبندها نیم رخهایی از فولاد با پروفیلهای مختلف هستند که بصورت ضربدر بین دو ستون قرار می‌گیرند مانند نبشی – ناودانی تیرآهن و غیره
دسته بندی عمران
بازدید ها 10
فرمت فایل ppt
حجم فایل 4969 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40
دانلود پاورپوینت بادبند

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر
¡بادبند

در بازدیدهایی که از مناطق زلزله زده بعمل آمد مشاهده گردید ساختمانهای فلزی چند طبقه که بادبندی شدهاند در مقابل نیروی زلزله مقاومت بیشتری از خود نشان میدهند.

متداولترین بادبندها نیم رخهایی از فولاد با پروفیلهای مختلف هستند که بصورت ضربدر بین دو ستون قرار میگیرند مانند نبشی – ناودانی- تیرآهن و غیره.

برای آنکه سطح جوش در بادبندها باندازه کافی باشد در محل اتصال بادبند به گرهها و یا محل برخورد دو پروفیل بادبند به همدیگر صفحههایی جوش میدهند. طول و عرض و ضخامت این صفحهها طبق محاسبه تعیین میگردد ولی ابعاد تقریبی آن در حدود 35 35 سانتیمتر به ضخامت 10 میلیمتر میباشد.

اگر دهانهای از ساختمان بادبندی شود باید حتما قسمتهای پایین همین دهانه تا روی فونداسیون بادبندی ادامه پیدا کند.

این بادبندها باعث میشوند نیرویی که در اثر باد و یا زلزله به بالای ستون وارد میشود به سرعت به زمین منتقل گردد.

¡
¡

بادبندها به منظور تحمل بارهای جانبی به کار میروند.

انواع بادبندها

1- بادبندهای ضربدری X Bracing

2- بادبندهای قطری Diagonal Bracing

3- بادبندهای 7-8 که خود به دو نوع واگرا و همگرا تقسیم میشوند. Chevron Bracing

4- بادبند K شکل که برای ساختمانهای یک و یا دو طبقه مجاز است.

¡

برای مقابله با نیروهای زلزله و باد از بادبند در ساختمان استفاده میشود، که با توجه به محل وجود بادبند بعلت محدودیتهای معماری مانند وجود در و پنجره، از انواع اشکال مختلف آن در سازه استفاده میشود.

در زیر چند نمونة مختلف از حالات بادبند نشان داده شده است.

¡چند نمونه از حالات مختلف بادبند
¡
¡پرسپکتیو و دتایل اتصال بادبند به ستون
¡پرسپکتیو و دتیال گره وسط بادبند
¡روشهای اجرای بادبند ضربدری
¡
¡
¡
¡چگونگی اتصال ناودانی به ورق در بادبندهای ضربدری
¡
¡
¡سه نمونه از گروه وسط بادبند
¡آنگاه که بادبندی کارش را انجام نمیدهد

در بسیاری موارد تصور میشود، بادبند اجرا شده در ساختمان وظیفهاش را خوب و بدون نقص انجام میدهد. اما باید دانست هر بادبند زمانی نقش خود را بدرستی انجام میدهد که کلیه اجزا آن از کیفیت مطلوب در ساخت و نصب برخوردار باشد، ضمن آنکه در طراحی همه اصول آن عضو و اتصالات مورد توجه قرار گرفته باشد.

بررسی ساختمانهای طراحی و اجرا شده نشان میدهد که متأسفانه در بسیاری از ساختمانها تعدادی از نکات ضروری در طرح یا اجرای بادبند نادیده گرفته شده است.

¡

بدیهی است موارد از قلم افتاده فوق میتواند باعث افت عملکرد بادبند و اختلال در رفتار آن و چه بسا مخدوش شدن هویت آن شود. از دیدگاه اقتصادی نیز میتوان اینگونه استدلال کرد که اگر قرار است بادبند به دلیل ضعف جوش اتصالات مثلا 40-30 درصد افت راندمان داشته باشد، پس چرا مقطع اعضای بادبند 40-30 درصد سبکتر اختیار نشود. که البته چنین کاری پذیرفته نیست زیرا مقطع عضو بادبندی در مرحله طراحی بدست آمده و نمیتوان مقطع را ضعیفتر از آن اختیار نمود.

مواردی که در ادامه این بحث مطرح میشود، نمونههایی از نقایص اجرایی است که با ادبیاتی متفاوت مطرح میشود تا خواننده موضوع را با انگیزه و علاقه بیشتر تعقیب و پیگیری نماید، باشد تا در پی این بحث در نوشتاری دیگر نکات فوق بصورت موردی و به تفصیل به بحث و تحلیل گذارده شود.

¡

1- اگر اتصال پای بادبند به صفحه ستون مطابق شکل 1 باشد (صفحه ستون طول کافی جهت جوش به ورق گوشه بادبند نداشته باشد) بادبند ممکن است تنها بخشی از وظیفه خود را انجام دهد زیرا نیروی بادبند نهایتا باید به ستون مجاور بادبند صفحه ستون و شالوده مربوطه برسد که بدلیل کم بودن طول جوش ورق گوشه بادبند به صفحه ستون این انتقال صورت نخواهد گرفت.

یادآور میشود که طول جوش ab و cd با توجه به نیروی f بادبند و زاویه؟ طبق شکل 1 تعیین میشود.

¡

2- اگر طول ab عضو بادبند متکی بر ورق اتصال گوشه، کوتاه باشد (طول جوش تأمین است). ممکن است قبل از آنکه به اندازه ظرفیت خود نیروی فشاری یا کششی جذب کند، ورق اتصال در اثر فشار بادبند دچار چینخوردگی با کمانش شود و با کمانش ورق در اثر فشار، بادبند از دور مقاومت خارج شود.

¡

فایل پاورپوینت 40 اسلاید


دانلود پاورپوینت آیین رفتار حرفه ای و مسئولیت های قانونی حسابرسان

آیین رفتار حرفه ای شامل ضوابط عمومی و اصول بنیادی حرفه حسابرسی است که باید توسط حسابرسان مستقل (حسابداران رسمی) به منظور دست یابی به هدف های مورد نظر حرفه حسابداری رعایت شود
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 10
فرمت فایل ppt
حجم فایل 505 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
دانلود پاورپوینت آیین رفتار حرفه ای و مسئولیت های قانونی حسابرسان

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر
آیین رفتار حرفه ای و مسئولیت های قانونی حسابرسان
تمام حرفه های شناخته شده مانند پزشکی ، حقوق ، مهندسی و معماری ، برای خود یک آیین و رفتار تهیه کرده اند. هدف اساسی از تهیه چنین آیین های رفتاری ، ارائه رهنمودهای عملی به اعضا برای داشتن طرز تفکر حرفه ای به گونه ای است که کیفیت ضوابط حرفه آنها را بهبود بخشد.

ویژگی های تمام حرفه ها
تمام حرف های شناخته شده چندین ویژگی دارند . مهمترین این ویژگی ها عبارتند از :
پذیرش وظیفه خدمت به جامعه
نیاز به اعتماد جامعه
وجود حداقل شرایط از پیش تعیین شده برای ورود به حرفه، از جمله مهارت های تخصصی لازم که از طریق آموزش و تجربه به دست می آید .
پایبندی اعضای حرفه به مجموعه ای از اصول،ضوابط و ارزشهای مربوط درآن حرفه

آیین رفتار حرفه ای در حسابرسی مستقل
آیین رفتار حرفه ای شامل ضوابط عمومی و اصول بنیادی حرفه حسابرسی است که باید توسط حسابرسان مستقل (حسابداران رسمی) به منظور دست یابی به هدف های مورد نظر حرفه حسابداری رعایت شود .
اصول بنیادی – مسئولیت حرفه ای را در قبال جامعه ، صاحبکاران و اعضای حرفه بیان می کند.
احکام – کاربرد های عملی اصول بنیادی است و رفتار قابل قبول را تعریف میکند و مراجع تصمیم گیری را برای استاندارد های کار مشخص می سازد.

اهداف حرفه حسابداری:
از دیدگاه آیین رفتار حرفه ای ، اهداف حرفه حسابداری عبارت است از :
دست یابی به بهترین اصول و ضوابط حرفه ای
اجرای عملیات در بالا ترین سطح ممکن بر اساس اصول و ضوابط حرفه ای
تامین منافع عمومی

تحقق اهداف فوق مستلزم تامین موارد زیر است:
اعتبار – جامعه به اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی قابل اتکا و معتبر نیاز دارد .
حرفه ای بودن – افراد حرفه ای در زمینه حسابداری حرفه ای باید به سادگی توسط صاحبکاران ، کارفرمایان و سایر اشخاص ذینفع ، قابل تشخیص و شناسایی باشد .¢کیفیت خدمات – اطمینان از اینکه کلیه خدمات ارائه شده توسط حسابداران رسمی باید مطمئن شوند چهارچوبی برای رفتار حرفه ای وجود دارد که ناظر بر ارائه آن خدمات است .

اصول بنیادی
اصول بنیادی آیین رفتار حرفه ای ، اعضا رادر اجرای مسئولیت های حرفه ای راهنمایی نموده و باورهای زیربنایی مربوط به رفتار و عملکرد حرفه ای را بیان می کند .

این اصول بنیادین عبارتند از :
درستکاری – حسابدار رسمی باید در انجام خدمات حرفه ای خود درستکار باشد .
بیطرفی – حسابدار رسمی باید بیطرف باشد و نباید اجازه دهد هرگونه پیش داوری ، جانب داری ، تضاد منافع یا نفوذ دیگران ، بی طرفی خود را در ارائه خدمات حرفه ای مخدوش کند .
¢صلاحیت و مراقبت حرفه ای – حسابدار رسمی باید خدمات حرفه ای را با دقت ، شایستگی و پشت کار انجام دهد. وی همواره موظف است میزان دانش و مهارت حرفه ای خودرا در سطحی نگاه دارد که بتوان اطمینان حاصل کرد خدمات وی به گونه ای قابل قبول و مبتنی بر آخرین تحولات در حرفه و قوانین و مقررات ارائه می شود .
رازداری – حسابدار رسمی باید به محرمانه بودن اطلاعاتی که در جریان ازائه خدمات حرفه ای خود به دست می آورد ، توجه کند و نباید چنین اطلاعاتی را بدون مجوز صریح صاحبکار یا کارفرما استفاده و یا افشا کند ، مگرآنکه از نظر قانونی یا حرفه ای حق یا مسئولیت افشای آن را داشته باشد .
رفتار حرفه ای – حسابدار رسمی باید به گونه ای عمل کند که با حسن شهرت حرفه ای او سازگار باشد و از انجام اعمالی بپرهیزد که ممکن است اعتبار حرفه را خدشه دار کند .
اصول و ضوابط حرفه ای – حسابدار رسمی باید خدمات تخصصی حرفه ای را مطابق اصول و ضوابط حرفه ای انجام دهد و همچنین درخواست های صاحب کار یا کارفرماهای خودرا به گونه ای با مهارت و دقت انجام دهد که با الزامات درستکاری ، بیطریفی و در مورد حسابداران رسمی شاغل ، با استقلال وی سازگار باشد.

احکام :
احکام رهنمود هایی را درمورد نحوه کاربرد اهداف و اصول بنیادی مزبور برای موقعیت هایی ارائه می کند که حسابداران رسمی در حین کار با آن مواجه می شوند .
احکام به سه بخش تقسیم می شوند :
احکام قابل اجرا توسط کلیه حسابداران رسمی
احکام قابل اجرا توسط حسابداران رسمی شاغل
احکام قابل اجرا توسط حسابداران رسمی غیر شاغل


فایل پاورپوینت 30 اسلاید


دانلود پاورپوینت آنیزاکیس

آنیزاکیس Anisakis از خانواده آسکاریده بوده و انگل اصلی پستانداران دریایی هستند ¨آبزیان دیگرمثل قزل آلا، شیرماهی،ماهی آزاد،کاد،میگو وماهی خالخالی به عنوان میزبان واسط انتقالی وانسان میزبان اتفاقی انسان (بن بست بیولوژیک) است
دسته بندی دام و طیور
بازدید ها 8
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2178 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 41
دانلود پاورپوینت آنیزاکیس

فروشنده فایل

کد کاربری 8067
کاربر
آنیزاکیس
Anisakis
از خانواده آسکاریده بوده وانگل اصلی پستانداران دریایی هستند
¨آبزیان دیگرمثل قزل آلا، شیرماهی،ماهی آزاد،کاد،میگو وماهی خالخالی به عنوان میزبان واسط انتقالی وانسان میزبان اتفاقی انسان (بن بست بیولوژیک) است
¨
¨اپیدمیولوژی
¨جهان:شیوع اصلی در ژاپن است
¨ایران:آلودگی در ماهیان دیده شده ولی موارد انسانی گزارش نشده است
¨مورفولو‍ژی
¨کرم بالغ بین 3.5 تا 15 سانتی متر طول دارد
¨از نظر ظاهری خیلی شبیه آسکاریس است
¨لارو مرحله سوم برای انسان آلوده کننده است
¨طول لارو مرحله 3 در حدود 2 تا3 سانتی متر است
¨دارای 3 لب دهانی ویک دندان کوتاه است
¨
¨
¨بیماریزایی وتظاهرات بالینی
¨هر قسمتی از لوله گوارشی را می تواند گرفتار نماید از گلو گرفته تا روده کوچک و بزرگ می توانند آلوده شود
¨محل اصلی آلودگی در معده می باشد
¨دارای یک شکم حاد بعد از 6 تا 12 ساعت از شروع آلودگی است تهوع،استفراغ،و درد نسبتا شدیدی در اپی گاستر ویا اطراف ناف دیده می شود
¨یبوست واسهال متناوب
¨شایعترین محل آلودگی خارج از روده ای گلو بوده وبا احساس سوزش و خارش در گلو دیده می شود
¨آلودگی تنفسی و حفره صفاقی هم گزارش شده است
¨
¨خانواده تریکوریده

1- تریکوسفال

2- تریکوریس وولپیس: انگل سگ

3- تریکوریس سوئیس: انگل خوک

چند مورد آلودگی انسانی از تریکوریس وولپیس و سوئیس گزارش شده است.

4- کاپیلاریا هپاتیکا

¨کاپیلاریا هپاتیکا
در کبد جوندگان و میمونها وجود دارد
شبیه تریکوسفال ولی بسیار کوچک تر و ظریف تر
تخم لیمویی 67-51 در 35-30 میکرون، واجد سوراخهای ریز، شبیه توپ گلف
کرم ماده بالغ در کبد تخم ریزی میکند
تخم ها پس از مرگ پس از مرگ حیوان یا بر اثر خورده شدن حیوان آلوده توسط حیوان دیگر از طریق مدفوع حیوان شکارچی دفع و در خاک جنین دار میشود.

¨تخم کاپیلاریا هپاتیکا
¨چرخه زندگی کاپیلاریا هپاتیکا
تخم ها پس از مرگ پس از مرگ حیوان یا بر اثر خورده شدن حیوان آلوده توسط حیوان دیگر از طریق مدفوع حیوان شکارچی دفع میشود.
میتواند مستقیما در خاک جنین دار میشود.
میتواند پس از گذشتن از دستگاه گوارش سوسکهای گوشت خوار خاصیت آلوده کننده می یابد.
حیوان آن را خورده، لارو در دوازدهه از تخم خارج شده
از طریق سیاهرگ مزانتر و ورید باب وارد کبد میشود
پس از 28 روز بالغ میشود
¨چرخه زندگی کاپیلاریا هپاتیکا
¨Capillaria hepatica eggs in liver tissue
¨

علائم بیماری

تب، تنگی نفس
درد ناحیه سر، گردن، سینه و شکم
گاهی بزرگی کبد شبیه لارو مهاجر احشایی
ایجاد گرانولهایی در نسج کبدی در اطراف تخم

تشخیص

در گذشته بیوبسی کبد
ایمونوفلورسانس غیرمستقیم

پیشگیری

احتراز از خوردن کبد خام حیوانات و خاک خواری

¨نماتود های نسجی وخونی
¨خانواده دراکونکولیده:
کرمهای باریک و نخی
دارای حلقه کوتیکولی در اطراف دهان
دراکونکولوس مدیننسیس تنها انگل انسان در این خانواده
¨
¨خانواده فیلاریده
¨خانواده دیوکتوفایمیده
¨دراکونکولوس مدیننسیس
¨
¨Dracunculus medinensis
¨

نامهای مختلف کرم دراکونکولوس مدیننسیس:

فیلاریا مدیننسیس، فیلر دومدین، کرم گینه، رشته یا پیوک

تاریخچه بیماری

مورفولوژی

کرم ماده خیلی بزرگ و نر خیلی کوچک
دهان مثلثی و توسط حلقه کوتیکولی احاطه شده است
کرم ماده بالغ 50 تا 130 سانتیمتر طول و حدود 3-1 میلیمتر قطر داشته
در کرم ماده سوراخ تناسلی جلوی خط وسط بدن
زهدان بزرگ و قسمت اعظم بدن را گرفته و پر از لارو
کرم نر طولی حدود 2cm و قطری حدود 0.4mm داشته
کرم نر دارای دم مخروطی و دارای 10 جفت پاپی
کرم نر دارای دو اسپیکول نازک و غیز مساوی و یک گوبرناکولوم کوچک


¨چرخه زندگی
کرم نر و ماده جفت گیری سپس کرم نر میمیرد.
کرم ماده طی رشد و بلوغ خود را به نسج زیر پوست رسانیده
لارو مرحله اول (میکروفیلرها) پس از آزاد شدن از رحم کرم، توسط یک میزبان واسط از جنس سخت پوستان موسوم به cyclops درون بدن آن طی یک روند دگردیسی و به فرم عفونت زا تبدیل می شود.
لارو مرحله اول نیم میلی متر، روی بدن دارای خطوط عرضی و دم آن نازک و باریک
لارو مرحله عفونت زا کوتیکول مخطط خود را از دست داده و دارای یک غشا ظریف
هرسیکلوپس به 1تا 3 لارو آلوده می شود.
خورده شدن سیکلوپس آلوده, لاروها در دوازدهه آزاد شده و وارد مخاط روده شده و به طرف بافت همبند نرم مهاجرت میکند. ظرف چند ظرف چند هفته بالغ شده و جفت گیری صورت می گیرد.

محل زندگی: بافت همبند زیرجلدی نواحی مختلف بدن, خصوصا ساق پا، قوزک پا، بین انگشتان و همچنین جدار شکم یا قفسه سینه

¨

فایل پاورپوینت 41 اسلاید


تحقیق درباره نقش نظام جبران خدمات بر انگیزش نیروی انسانی

تحقیق درباره نقش نظام جبران خدمات بر انگیزش نیروی انسانی
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 12
فرمت فایل docx
حجم فایل 48 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17
تحقیق درباره نقش نظام جبران خدمات بر انگیزش نیروی انسانی

فروشنده فایل

کد کاربری 19487
کاربر

توضیحات:

فایل به صورت word می باشد تمام قواعد رعایت شده است

مقاله نقش نظام جبران خدمات بر انگیزش نیروی انسانی

بخشی از متن:

کارایی و اثر بخشی هر سازمان تا حد قابل ملاحظه ای به نحوه مدیریت و کاربرد صحیح موثر منابع انسانی بستگی دارد.بدیهی هست که هرچه قدر سازمانها وسیع تر، متنوع تر، تخصصی و دارای ابعاد پیچیده تکنولوژی باشند به اهمیت و پیچیدگی مدیریت این نیروی استراتژیک افزوده می شود.

ﺑﻪ ﺟﺮات می‌توان ﮔﻔﺖ ﺑﺰرﮔﺘﺮﯾﻦ ﻣﺸﮑﻞ ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺎی اﻣﺮوزی، ﭼﺎﻟﺶ آورﺗﺮﯾﻦ ﺑﺤﺮاﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﺪﯾﺮان ﺑﺎ آن ﻣﻮاﺟﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﮐﻤﯽ اﻧﮕﯿﺰه و اﻓﺖ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ ﭘﺬﯾﺮی ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺑﯽ اﻧﮕﯿﺰه ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎ، اﺛﺮﺑﺨﺸﺘﺮﯾﻦ ﺳﺎﺧﺘﺎرﻫﺎ و ﻣﻮﺛﺮﺗﺮﯾﻦ ﻣﻨﺎﺑﻊ را از ﺑﯿﻦ ﻣﯽ ﺑﺮﻧﺪ. از دﯾﺮ ﺑﺎز اﯾﺠﺎد اﻧﮕﯿﺰه ﻣﻄﻠﻮب در ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﺸﮑﻞ ﺗﺮﯾﻦ و ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ وﻇﺎﯾﻒ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻣﺤﺴﻮب ﻣﯽ ﺷﺪه اﺳﺖ. ﺑﺮآوردن ﻧﯿﺎزﻫﺎی ﻣﺎدی ﮐﺎرﮐﻨﺎن و اﯾﺠﺎد اﻧﮕﯿﺰه از ﻃﺮﯾﻖ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺟﺒﺮان ﺧﺪﻣﺎت و ﻗﺪرداﻧﯽ از زﺣﻤﺎت ﮐﺎرﮐﻨﺎن از ﺟﻤﻠﻪ راه ﮐﺎرﻫﺎی ﭘﯿﺶ روی ﻣﺪﯾﺮان ﺑﺮای رﺳﯿﺪن ﺑﻪ اﯾﻦ ﻣﻘﺼﻮد اﺳﺖ