دسته بندی | جغرافیا |
بازدید ها | 9 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 8548 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 59 |
بعضی وقت ها مسائل کوچک میتوانند به مشکلات بزرگی تبدیل شوند! مثلاً به مسواک زدن دندانهایتان فکر کنید. اگر شما یک روز مسواک نزنید، هیچ اتفاق خاصی نمیافتد، اما آیا میدانید اگر یک ماه دندانهایتان را مسواک نزنید، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ این همان چیزی است که برای زمین نیز اتفاق میافتد. اگر دمای هوا فقط چند روز، بالاتر از حد طبیعی باشد، چندان مهم نیست، چون دمای زمین تقریبا ثابت میماند. اما اگر دمای هوا مدت زیادی بطور مداوم بالا برود، کره زمین با مشکلات اساسی مواجه خواهد شد.
یکی از مواردی که تا قبل از افزایش فعالیتهای بشر، به عنوان نوعی ابزار ایمن سازی برای زمین به حساب می آمد گازهای گلخانه ای بودند، یعنی مجموعه ای از گازها که مقداری از انرژی خورشید را در جو زمین نگه می دارند و باعث گرم شدن جو می شوند که شامل بخار آب ( H2O ( دی اکسیدنیتروژن ( N2O ( ، دی اکسیدکربن ( CO2) و متان ( CH4 ) است
فایل پاورپوینت 59 اسلاید
دسته بندی | گردشگری و توریسم |
بازدید ها | 8 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 725 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 23 |
برج ایفل یکی از نمادهای کشور فرانسه در پاریس است که در خیابان شامدومارس واقع شده و ارتفاعی معادل 324 متر دارد.
این برج که به خاطر سازندهاش (مهندس گوستاو ایفل) به این نام شهرت یافته است، به عنوان بخشی از منظر شهری حاشیهی رود سن، از سال 1991 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.
ماجرای ساخت برج در سال 1884 و هنگامی آغاز میشود که امیل نوگوییه و موریس کوچلن، دو مهندس اصلی کارخانة گوستاو ایفل، تصمیم میگیرند بنایی بلند، یک برج سیصد متری، بسازند. آنها معماری به نام استفان سووستر را خبر میکنند تا دربارة پروژه با او مشورت کنند. پروژه ایفل واکنشهای متفاوتی بر میانگیزد. در 14 فوربه 1887، 300 تن از هنرمندان نامه اعتراضآمیزی برای آلفاند، مدیر اجرائی پروژه ایفل، مینویسند که در میان آنها چهرههای چون گای دو موپاسان، امیل زولا، آلکساندر دومای پسر، شارل گرنیه و فرانسوآ کوپه نیز دیده میشود.
این هنرمندان در عریضة خود، به نام فرانسه، تاریخ و هنرش، ساختن برج ب مصرف و هیولاگونة ایفل را محکوم میکنند. اما کسانی چون روسو و شاگال ایفل را میستایند و در سال 1960 نیز رولان بارت در تحقیقات جامع و کامل خود در باب نشانه شناسی این برج را مورد مطالعه قرار میدهد.
این هنرمندان در عریضة خود، به نام فرانسه، تاریخ و هنرش، ساختن برج ب مصرف و هیولاگونة ایفل را محکوم میکنند. اما کسانی چون روسو و شاگال ایفل را میستایند و در سال 1960 نیز رولان بارت در تحقیقات جامع و کامل خود در باب نشانه شناسی این برج را مورد مطالعه قرار میدهد.
با وجود تمام واکنشهای مثبت و منفی، ساخت برج ایفل آغاز میشود و ساختش دو سال و دو ماه و پنج روز به طول میانجامد و در نمایشگاه جهانی سال 1889 حضور مییابد. خالق این بنا گوستاو ایفل ا ت که بیشترین شهرتش را مدیون ساخت سازههای بلند آهنی و مقاوم در برابر باد چون «مجسمة آزادی»، «پل دره گذر گارابیت» و «نیوگاتی پو (لهستان، 1879)» است.
فایل پاورپوینت 23 اسلاید
دسته بندی | گردشگری و توریسم |
بازدید ها | 11 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 2830 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 41 |
باغ های ایرانی
مقدمه
ساخت باغ در کشور ما سابقه ای طولانی داشته ودر تمام دورانها بخصوص دوره اسلامی مورد توجه بوده است . باغها چند عملکرد داشته اند و در بعضی دورانها باغهای عمومی برای گردش و تفریح اهالی ساخته می شدند.
آیین و گیش قدیم ایرانیان به کشاورزی و باغ سازی اهمیت خاصی داده ، آنرا ستایش نموده است چنانکه دورندیداد ( فر گرد سوم – فقره 33 می خوانیم که زرتشت به اهورا مزدا می گوید : ای آفریننده جهان مادی ، ای یگانه پاک ، چهارمین کسی که زمینه را به منتهی درجه وجد آورد کیست ؟ اهورا مزدا پاسخ می دهد ، آنکس که بیشترین مقدار گندم کشت کند و بیشترین سبزیها بکارد و بیشترین درختها بنشاند کسی که زمین خشک را آب دهد و زمین خیس (باتلاق) را بخشکاند و زیر کشت ببرد .
عناصر باغ ایرانی
این عناصر که شامل چهار عنصر (زمین)، (آب)، (گیاه) و ( فضا) هستند وقتی در منظومه فکری معماری ایرانی و با چهارچوب مفهوم و ایده باغ در کنار هم قرار میگیرند (باغ) را شکل میبخشند. در این مسیر عناصر دیگری نیز ممکن است در شکل گیری باغ مورد استفاده قرار گیرند که یا عناصری فرعی به شمار میآیند و یا بخشهایی جزیی و جلوههایی از حضور عناصر اصلی باغ اند.
در مورد زمین که یکی از عناصر اصلی باغ است به جز شکل و موقعیت کلی، عوامل و ویژگیهای دیگری همچون جنس خاک، شیب و اختلاف سطح، قابلیت آبیاری و حاصلخیزی نیز اهمیت دارد. بعنوان مثال یکی از علل اصلی احداث باغ در زمینهای شیبدار که نمونههای آن زیاد بچشم میخورد، امکان حرکت آب درمیان باغ به شکل طبیعی است. باغ ایرانی ممکن است در یک سطح با شیب ملایم و یا زیاد ساخته شود و در صورت قرارگیری در زمینی با شیب زیاد، معمولاً شکل باغ تحت تأثیر شکل زمین قرار گرفته و در چند سطح ساخته میشود. در این حالت امکان ایجاد آبشره و آبشار میسر خواهد بود.
چمن به معنی محل چمیدن و گردشگاه بوده که در بعضی از مناطق ایران به علت وجود لایه های سخت زیرزمینی در سطح نسبتا بالاتر زمین ، آب به اندازه کافی برای رشد مرتب چمن و بوته زارها وجود داشته و این نواحی بصورت اقامتگاههای بهاره اعیان و اشراف در می آمده است .
در داخل باغها علاوه بر درختان و گلها و آب نماها گاهی اوقات یک کوشک در محور اصلی باغ ساخته شده که یا در مرکز و یا در بالای آن قرار گرفته اند . در باغ دلگشای شیراز تقریبا در وسط باغ قرار دارد و در باغ گلشن و باغ ارم و تعدادی دیگر در بالای باغ قرار گرفته اند .
معماری کوشکها نیز در نوع خود قابل مطالعه و بررسی زیاد است که د راین مختصر نمی گنجد و فقط به چند نمونه آن در شیراز اکتفا می کنیم . نقشه هایی که کلا در مورد این کوشکها بکار گرفته شده یا چهار گوش و یا هشت گوش است . در باغ جهان نما و باغ نظر این عمارتها هشت گوش است . ورودی هر کدام در گوشه های آن قرار دارد . در وسط آن یک فضای هشت ضلعی که به چهار صفه راه دارد جای دارد .
پوششهای داخل عمارت باغ نظر بصورت بسیار زیبایی مقرنس بندی از انواع پتکانه شده و روی آن نقاشیهای بسیار نفیسی کشیده شده است .
در نقشه کوشک باغ دلگشا نیز از هشت ضعلی استفاده شده ولی در مجموع طرح کلی آن شکل خاصی دارد . ورودی آن در ضلع غربی در قسمتی که بصورت برجسته است قرار دارد . سپس وارد فضایی هشت ضلعی شده ، در اینجا نیز مثل عمارت قبلی چهاردالان قرار گرفته است که یکی از آنها به ایوانی در ضلع جنوبی راه دارد . در دو گوشه ایوان دو اتاق در نظر گرفته شده است .
نقشه کوشک باغ ارم با انچه تا بحال دیدیم کاملا متفاوت است . برای وارد شدن به فضای اصلی با تالار بزرگ آن دو راه پله و راهرو در طرفین آن قرار گرفته و علاوه بر ارتباط به تالار ، ارتباط فضاهای کنار آن را نیز میسر می سازد . در مجموع نقشه آن چهار گوشی کشیده است .
مهمترین مساله برای حیات بخشیدن به باغ ، رساندن آب از راهروهای دور دست به آنجا بوده که با اتفاق آب از طریق قناتها این مساله را حل نموده اند . کاریز یا قنات یکی از روشهای بسیار قدیمی تهیه آب است که با کندن چاههای زیاد از دامنه کوهستان تا دشت و متصل کردن آنها به یکدیگر آب مورد نیاز حاصل شده و به صورت دایمی جریان پیدا می کند.
باستانی پاریزی درباره قناتهای بی شمار کشور و طریقه حفر آنها و اهمیتی که این قناتهای کهنسال دارند می نویسد :
ما...حدود سی و پنج هزار کیلومتر قنات زیرزمینی حفر کرده ایم ..همه اسمهای قنوات آنقدر قدیم و دیرینه است که از عهد قوس باستان و هخامنشی بیشتر می رود ، همه پنج شش هزار ساله است و ...
به غیر از مساله انتقال آب از مکانهای دوردست رساندن این آب به کل باغ خود نیز مساله ای دیگر است که سازندگان باغها به خوبی ان را حل نموده اند .
آب قنات در جدولها و جویهای منظم قرار گرفته با گذر از نهر اصلی به مثابه رگ وشریان اصلی باغ به نحوی به نهرهای و جدولهای فرعی جریان پیدا می کند . این نوع روش آبیاری مسلما تاثیرگذار در طراحی باغ بوده است و یا به عبارت دیگر طراحی باغ بر اساس این امر صورت می گرفته است .
بر اساس گذر آب و تقسیم بندی باغچه ها و محورهای اصلی و فرعی بوجود آمده می توان تقسیم بندی در طرح باغها انجام داد . بطور مثال در باغ هفت تن شیراز محور اصلی در وسط باغ قرار می گیرد و باغچه ها و کرت ها در دوطرف آن و در دو راه دیگر در کنار دیوارهای خارجی قرا رگرفته اند. در باغ گلشن و باغ ارم در همین شهر محور اصلی یکی است و محورهای فرعی یا موازی یا عمود بر آن قرار دارند.
در باغ فین کاشان طرح باغ نقشه ایی شبیه به برج دارد و محور اصلی آن روبروی ورودی قرار دارد . آب از بالای باغ به سه شاخه شده ، یکی در محور اصلی و دو شاخه عمود بر محور اصلی جریان پیدا می کند . در طرف چپ محور اصلی دو محور فرعی و در طرف راست آن یک محور دیگر قرار گرفته است .این چهار شاخه موازی بوسیله یک شاخه عمود دیگر به هم متصل می شوند و در مجموع باغ بافتی شطرنجی پیدا کرده است .
فایل پاورپوینت 41 اسلاید
دسته بندی | بازاریابی و امور مالی |
بازدید ها | 9 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 250 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 268 |
بازاریابی و مدیریت بازار یکی از شاخه های مهم دانش مدیریت است که وظیفه اصلی آن شناخت نیازها و خواسته های انسانی و رفع آنها از طریق فرایند مبادله منابع میباشد.
انواع کالا
1- محصولات فیزیکی
2-خدمات
3- ایده ها، عقاید و اندیشهها
4- سازمانها، مکانها، فعالیتها
عوامل تشکیل بازار
1- عرضه کننده
2- تقاضا کننده
3- نیاز یا احتیاج
4- قدرت خرید
تعاریف بازاریابی
از دانشجویان محترم انتظار می رود پس از مطالعه این فصل بتوانند:
1- انواع بازارها را از دیدگاههای مختلف شرح دهند.
2- محیط بازاریابی را توضیح داده و انواع آن را نام ببرند.
3- عوامل تشکیل دهنده محیط خرد موسسه را توضیح دهند.
4- محیط کلان موسسات را توصیف نموده و هر یک از عوامل آن را شرح دهند.
5- واکنشهای مختلف شرکتها را در برابر محیط بازاریابی بیان نمایند.
بازار رقابت کامل
بازار رقابت انحصاری
این بازار صورت غالب بازارهای امروزی است که نه بصورت
رقابت کامل هستند و نه به صورت انحصار کامل، یعنی وضع
بینابین دارند.
انواع بازار
از دانشجویان محترم انتظار می رود پس از مطالعه این فصل بتوانند:
1- ضرورت تقسیم بازار را بیان نمایند.
2- سیر تکاملی تقسیم بازار را شرح دهند.
3- ضوابط و معیارهای مختلف تقسیم بازار را توضیح دهند.
4- عوامل موثر در تقسیم بندی بهینه بازار را توصیف نمایند.
5- استراتژیهای مختلف تعیین بازار هدف را با هم مقایسه نموده و آنها را ارزیابی نمایند.
6- عوامل موثر بر انتخاب استراتژی بازاریابی را نام برده و تحلیل کنند.
از دانشجویان عزیز انتظار می رود پس از مطالعه این فصل بتوانند:
1- نقش خریداران را در سرنوشت موسسات امروزی توضیح دهند.
2- زنجیره خدمت- سود را با ترسیم شکل، شرح دهند
3- انواع بازارها را با توجه به سه عنصر پول، اشتیاق و نیز نام ببرند.
4- هفت O (او) بازاریابی را به طور کامل شرح دهند.
5- انواع شیوه های بازاریابی را به طور کامل تشریح نمایند.
6- نیازهای مختلف خریداران را با توجه به میزان توسعه یافتگی بازارها بیان کنند.
7- عوامل فردی موثر در رفتار مصرف کنندگان را تجزیه و تحلیل نمایند.
سوالات مهم در بازاریابی و کشف نیاز مشتریان
5- عملیات خرید مصرف کنندگان چگونه است و آنها به چه طریقی اقدام به خرید می کنند؟ operations
6- افراد چه موقع و در چه موقعیت هایی در بازار اقدام به خرید مینمایند؟ occasions
7- مصرف کنندگان در بازار از کجا و کدام فروشگاهها خرید می کنند؟ outiets
محرک های بازاریابی
2- محرکهای محیطی: شامل عوامل و شرایط اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، تکنولوژیکی و... که اینها هم هر کدام با توجه به زیرمجموعه های خود بر تصمیم گیری نهایی خریدار مبنی بر خرید یا عدم خرید محصول، اثر میگذارند.
از دانشجویان محترم پس از مطالعه این فصل باید بتوانند به سوالات زیر جواب دهند:
1-عوامل موثر بر روی پیش بینی نادرست تقاضا را بیان کنند.
2- مشکلات ناشی از برآوردهای نادرست تقاضا را بیان کنند.
3- تعریف درستی از واژه فروش در علم بازاریابی ارائه دهند.
4- سهم بازار مطلق و سهم بازار نسبی موسسات را توصیف نمایند.
5- مدلهای کمی و کیفی پیش بینی را نام برده و هر یک را توضیح دهند.
6- نقش درک صحیح آینده را در پیش بینی درست تقاضا شرح دهند.
فایل پاورپوینت 268 اسلاید
دسته بندی | بازاریابی و امور مالی |
بازدید ها | 10 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 254 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 30 |
هزاره سوم یا عصر دیجیتال تغییرات شگرفی را در حوزه های مختلف به ویژه در زمینه کسب و کار و تجارت به وجود آورده است . فناوری اطلاعات با تاثیر بر اقتصاد جهان ، تغییرات همه جانبه ای را موجب شده است.
جهانی شدن و مقررات زدایی ، تاکید بر سازمان های افقی ، فرایند محوری به جای وظیفه محوری ، استفاده از تفکر IT در تولید و خدمات ، افزایش فشار در کاهش زمان حضور در بازار ، افزایش قدرت چانه زنی مشتریان ، گسترش کانال های جدید توزیع ، توسعه و بکارگیری مفهوم مدیریت روابط با مشتری در سازمان ها ، از مهم ترین این تاثیرات سشکلی و ماهوی در تجارت به شیوه سنتی پدید آورده است که به طور کلی رویکردهای جدیدی را طلب می کند .
لذا در اینجا و در صفحات بعد، با اشاره ای به ادبیات و مفهوم تجارت و بازاریابی الکترونیکی ، به کارکردها و تاثیرات آن در کسب وکارهای امروزی می پردازیم .
درسال 1989 اولین مبادلات تجاری از طریق شبکههای کامپیوتری صورت گرفت. پنج سال بعد تعداد کامپیوترهایی که به اینترنت پیوستند به طور فزایندهای افزایش یافت و این فرصت را برای شرکتها و مشتریان فراهم آورد تا در محیط دیجیتالی تجارت به دنبال کسب ارزش بیشتر باشند. اینترنت اولین محیط دیجیتالی تجارت نبود بلکه درسال 1981 دولت فرانسه پروژه تله تل را اجرا کرد که هدف اصلی آن بهبود خدمات مخابراتی بود که بعدها با توسعه فناوری کاربران اجازه یافتند کالا و خدمات مورد نیاز خودرا به صورت آن لاین خریداری کنند. پس از اینکه وب توسط تیم برنرزلی معرفی گردید و مرورگرهایی توسط مایکروسافت و نت اسکیپ تولید شدند امکان جستجوی سریع تر وآسان تر در اینترنت برای کاربران فراهم شد و شرکتهای زیادی به ثبت قلمرو و طراحی و راه اندازی وبگاه اقدام نمودند[۲]
فقط حضور در اینترنت
استفاده از خدمات شرکتهای ارائه دهنده خدمات تجاری آنلاین
فروش از طریق سایر سایتها
راه اندازی سایتهای مخصوص به خود
پاسخ به سئوالات رایج مشتریان
حفظ جایگاه در بازار و یا موقعیت رهبری در یک بازار خاص
تاکید بر فعالیت در سطح فراملی
صرفه جویی در زمان و آموزش به مشتریان
چگونه یک مشتری جدید پیدا کنیم؟ (جذب مشتری) و چگونه این مشتری جدید را حفظ کنیم؟(حفظ مشتری). اینها سوالاتی هستند که در بازاریابی الکترونیک مطرح هستند.
بازاریابی الکترونیک همان اهداف بازاریابی سنتی را دنبال میکند، با این تفاوت که بازاریابی الکترونیک با به کارگیری ابزارها و روشهای نوین فناوری جدید به دنبال نوآوری است.
میتوان بازاریابی الکترونیک را به این شکل تعریف کرد:
اداره ارتباط متقابل مشتری در یک محیط پیشرفتهی رسانهای به منظور کسب سود برای شخص یا سازمان مربوط.
بازاریابی الکترونیکی یک عملکردی خاص که تنها با فروش محصولات و خدمات در ارتباط باشد نیست. بلکه فرآیندی مدیریتی است برای اداره کردن ارتباط ایجاد شده میان سازمان و مشتری. عملکرد بازاریابی الکترونیک را میتوان در سه بخش زیر معرفی و دستهبندی کرد:
1- یکپارچگی: بازاریابی الکترونیک تمامی مراحل فروش توسط شرکت و همچنین فروش از طریق نمایندگیهای شرکت را به صورت یک فرآیند یکپارچه دربرمیگیرد.
2- میانجیگری(واسطه گری): بازارایابی الکترونیک میزان نیاز و خواستهی مشتریان شرکت را با میزان تولید و ظرفیت ارایهی خدمات توسط شرکت کنترل میکند.
3- واسطهگری: بازاریابی الکترونیک میان بخشهای مختلف شرکت از جمله بخشهای مالی و سرمایهگذاران خارجی نقش واسطه را بازی میکند.
فایل پاورپوینت 30 اسلاید
دسته بندی | بازاریابی و امور مالی |
بازدید ها | 11 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 6186 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 40 |
بازار به عنوان پیکره اصلی که از مرکز آغاز شده و در جهات اصلی گسترش می یابد به دو شکل زیر تقسیم می شود
بازار ذاتأ پیکره ای خطی با گسترش طولی است که سلسله مراتب فضاهای شهری،گذرها،بازارچه ها و میدان ها را در بر می گیرد.
بازار از سه منظر اقتصادی،اجتماعی و کالبدی:
بازارهای از پیش طراحی شده:
مجموعه ای از راستاها و دالان های سرپوشیده که خانه ها به شکل کمربندی آن را احاطه کرده اند.
بازار صلیبی:
دو بازار خطی عمود بر هم که در محل تقاطع به صورت چند محوری تراکم یافتند.
بدون طرح و نقشه قبلی و بنا به ضروریات روزانه مردم شکل گرفته اند.
سه نوع رابطه سیاسی در بازار وجود داشته است:
علاوه بررابطه اجتماعی بین تجاربازار،خریداران نیزبا تجاروبا یکدیگرتعاملات اجتماعی داشته و از اخبار مطلع می شدند.
ارتباط و ادغام پیکره بازاروکالبد شهر و تناسب در جایگزین کردن مکان کاربری های گوناگون در طول.
عمومأ بازار در میدان های باز عمومی بوده و عملکرد آن تلفیقی از تعاملات اجتماعی و تجاری بوده است و طرحی از پیش تعیین شده داشته.
بازار در مرکز شهر و در خیابان های عریض شکل می گرفته و در ترکیب با فعالیت های مذهبی و سیاسی بوده است.
نتیجه گیری:
بازار در گذشته مهمترین و عمده ترین عنصر پیوند دهنده فضاهای شهری بوده و باعث ارتباط بین کاربری های مختلف فرهنگی اجتماعی و مذهبی می شده است.
فایل پاورپوینت 27 اسلاید
دسته بندی | عمران |
بازدید ها | 10 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 4969 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 40 |
در بازدیدهایی که از مناطق زلزله زده بعمل آمد مشاهده گردید ساختمانهای فلزی چند طبقه که بادبندی شدهاند در مقابل نیروی زلزله مقاومت بیشتری از خود نشان میدهند.
متداولترین بادبندها نیم رخهایی از فولاد با پروفیلهای مختلف هستند که بصورت ضربدر بین دو ستون قرار میگیرند مانند نبشی – ناودانی- تیرآهن و غیره.
برای آنکه سطح جوش در بادبندها باندازه کافی باشد در محل اتصال بادبند به گرهها و یا محل برخورد دو پروفیل بادبند به همدیگر صفحههایی جوش میدهند. طول و عرض و ضخامت این صفحهها طبق محاسبه تعیین میگردد ولی ابعاد تقریبی آن در حدود 35 35 سانتیمتر به ضخامت 10 میلیمتر میباشد.
اگر دهانهای از ساختمان بادبندی شود باید حتما قسمتهای پایین همین دهانه تا روی فونداسیون بادبندی ادامه پیدا کند.
این بادبندها باعث میشوند نیرویی که در اثر باد و یا زلزله به بالای ستون وارد میشود به سرعت به زمین منتقل گردد.
بادبندها به منظور تحمل بارهای جانبی به کار میروند.
انواع بادبندها
1- بادبندهای ضربدری X Bracing
2- بادبندهای قطری Diagonal Bracing
3- بادبندهای 7-8 که خود به دو نوع واگرا و همگرا تقسیم میشوند. Chevron Bracing
4- بادبند K شکل که برای ساختمانهای یک و یا دو طبقه مجاز است.
برای مقابله با نیروهای زلزله و باد از بادبند در ساختمان استفاده میشود، که با توجه به محل وجود بادبند بعلت محدودیتهای معماری مانند وجود در و پنجره، از انواع اشکال مختلف آن در سازه استفاده میشود.
در زیر چند نمونة مختلف از حالات بادبند نشان داده شده است.
در بسیاری موارد تصور میشود، بادبند اجرا شده در ساختمان وظیفهاش را خوب و بدون نقص انجام میدهد. اما باید دانست هر بادبند زمانی نقش خود را بدرستی انجام میدهد که کلیه اجزا آن از کیفیت مطلوب در ساخت و نصب برخوردار باشد، ضمن آنکه در طراحی همه اصول آن عضو و اتصالات مورد توجه قرار گرفته باشد.
بررسی ساختمانهای طراحی و اجرا شده نشان میدهد که متأسفانه در بسیاری از ساختمانها تعدادی از نکات ضروری در طرح یا اجرای بادبند نادیده گرفته شده است.
بدیهی است موارد از قلم افتاده فوق میتواند باعث افت عملکرد بادبند و اختلال در رفتار آن و چه بسا مخدوش شدن هویت آن شود. از دیدگاه اقتصادی نیز میتوان اینگونه استدلال کرد که اگر قرار است بادبند به دلیل ضعف جوش اتصالات مثلا 40-30 درصد افت راندمان داشته باشد، پس چرا مقطع اعضای بادبند 40-30 درصد سبکتر اختیار نشود. که البته چنین کاری پذیرفته نیست زیرا مقطع عضو بادبندی در مرحله طراحی بدست آمده و نمیتوان مقطع را ضعیفتر از آن اختیار نمود.
مواردی که در ادامه این بحث مطرح میشود، نمونههایی از نقایص اجرایی است که با ادبیاتی متفاوت مطرح میشود تا خواننده موضوع را با انگیزه و علاقه بیشتر تعقیب و پیگیری نماید، باشد تا در پی این بحث در نوشتاری دیگر نکات فوق بصورت موردی و به تفصیل به بحث و تحلیل گذارده شود.
1- اگر اتصال پای بادبند به صفحه ستون مطابق شکل 1 باشد (صفحه ستون طول کافی جهت جوش به ورق گوشه بادبند نداشته باشد) بادبند ممکن است تنها بخشی از وظیفه خود را انجام دهد زیرا نیروی بادبند نهایتا باید به ستون مجاور بادبند صفحه ستون و شالوده مربوطه برسد که بدلیل کم بودن طول جوش ورق گوشه بادبند به صفحه ستون این انتقال صورت نخواهد گرفت.
یادآور میشود که طول جوش ab و cd با توجه به نیروی f بادبند و زاویه؟ طبق شکل 1 تعیین میشود.
2- اگر طول ab عضو بادبند متکی بر ورق اتصال گوشه، کوتاه باشد (طول جوش تأمین است). ممکن است قبل از آنکه به اندازه ظرفیت خود نیروی فشاری یا کششی جذب کند، ورق اتصال در اثر فشار بادبند دچار چینخوردگی با کمانش شود و با کمانش ورق در اثر فشار، بادبند از دور مقاومت خارج شود.
فایل پاورپوینت 40 اسلاید
دسته بندی | حسابداری |
بازدید ها | 10 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 505 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 30 |
فایل پاورپوینت 30 اسلاید
دسته بندی | دام و طیور |
بازدید ها | 8 |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 2178 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 41 |
1- تریکوسفال
2- تریکوریس وولپیس: انگل سگ
3- تریکوریس سوئیس: انگل خوک
چند مورد آلودگی انسانی از تریکوریس وولپیس و سوئیس گزارش شده است.
4- کاپیلاریا هپاتیکا
علائم بیماری
تشخیص
پیشگیری
احتراز از خوردن کبد خام حیوانات و خاک خواری
نامهای مختلف کرم دراکونکولوس مدیننسیس:
تاریخچه بیماری
مورفولوژی
محل زندگی: بافت همبند زیرجلدی نواحی مختلف بدن, خصوصا ساق پا، قوزک پا، بین انگشتان و همچنین جدار شکم یا قفسه سینه
فایل پاورپوینت 41 اسلاید
دسته بندی | علوم انسانی |
بازدید ها | 12 |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 48 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 17 |
توضیحات:
فایل به صورت word می باشد تمام قواعد رعایت شده است
مقاله نقش نظام جبران خدمات بر انگیزش نیروی انسانی
بخشی از متن:
کارایی و اثر بخشی هر سازمان تا حد قابل ملاحظه ای به نحوه مدیریت و کاربرد صحیح موثر منابع انسانی بستگی دارد.بدیهی هست که هرچه قدر سازمانها وسیع تر، متنوع تر، تخصصی و دارای ابعاد پیچیده تکنولوژی باشند به اهمیت و پیچیدگی مدیریت این نیروی استراتژیک افزوده می شود.
ﺑﻪ ﺟﺮات میتوان ﮔﻔﺖ ﺑﺰرﮔﺘﺮﯾﻦ ﻣﺸﮑﻞ ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺎی اﻣﺮوزی، ﭼﺎﻟﺶ آورﺗﺮﯾﻦ ﺑﺤﺮاﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﺪﯾﺮان ﺑﺎ آن ﻣﻮاﺟﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﮐﻤﯽ اﻧﮕﯿﺰه و اﻓﺖ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ ﭘﺬﯾﺮی ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺑﯽ اﻧﮕﯿﺰه ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎ، اﺛﺮﺑﺨﺸﺘﺮﯾﻦ ﺳﺎﺧﺘﺎرﻫﺎ و ﻣﻮﺛﺮﺗﺮﯾﻦ ﻣﻨﺎﺑﻊ را از ﺑﯿﻦ ﻣﯽ ﺑﺮﻧﺪ. از دﯾﺮ ﺑﺎز اﯾﺠﺎد اﻧﮕﯿﺰه ﻣﻄﻠﻮب در ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﺸﮑﻞ ﺗﺮﯾﻦ و ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ وﻇﺎﯾﻒ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻣﺤﺴﻮب ﻣﯽ ﺷﺪه اﺳﺖ. ﺑﺮآوردن ﻧﯿﺎزﻫﺎی ﻣﺎدی ﮐﺎرﮐﻨﺎن و اﯾﺠﺎد اﻧﮕﯿﺰه از ﻃﺮﯾﻖ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﺟﺒﺮان ﺧﺪﻣﺎت و ﻗﺪرداﻧﯽ از زﺣﻤﺎت ﮐﺎرﮐﻨﺎن از ﺟﻤﻠﻪ راه ﮐﺎرﻫﺎی ﭘﯿﺶ روی ﻣﺪﯾﺮان ﺑﺮای رﺳﯿﺪن ﺑﻪ اﯾﻦ ﻣﻘﺼﻮد اﺳﺖ